Σελίδα 1 από 10 123456 ... ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 150

Θέμα: Αναρτήσεις (Απλά πράγματα...) !!!

  1. #1
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.655

    Red face Αναρτήσεις (Απλά πράγματα...) !!!

    Gentlemen
    επειδή αναλωνώμαστε (μέχρι παρεξηγήσεως....) στα ίδια πράγματα, θα προσπαθήσω να δώσω ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ τις γενικές αρχές λειτουργίας μιας ανάρτησης για να υπάρχει τουλάχιστον μια βάση συννενόησης (και παρεξήγησης !!!)

    Απομονώνοντας τα βασικά μέρη, αρχίζουμε από το ΕΛΑΤΗΡΙΟ: Δεν θα είχε κανένα λόγω ύπαρξης, αν τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη της μοτό (και η σπονδυλική μας στήλη) άντεχαν τις καταπονήσεις λόγω ανωμαλιών του οδοστώματος.

    Επειδή χρειαζόμαστε ένα μέσο που να κρατάει την μηχανή σε συγκεκριμένο ύψος και συγχρόνως να μπορεί να υποχωρεί / επαναφέρεται, βολευτήκαμε (εν μέρει...) με το ελατήριο και τις ιδιότητές του.

    Βάλαμε λοιπόν 2 ελατήρια στο πηρούνι μας (από 1 σε κάθε καλάμι) και 1 (εδώ και αρκετό καιρό) στο αμορτισέρ μας και (νομίσαμε ότι..) καθαρίσαμε.

    Η δουλειά για την οποία το προορίσαμε είναι αφενός να κρατάει την μηχανή σε συγκεκριμένο ύψος (το ξανάπαμε ??) και αφετέρου να συμπιέζεται όταν συναντάμε ανωμαλία ώστε να επιτρέπει στην ρόδα να βρίσκεται πάντοτε σε επαφή με τον δρόμο αλλά και να εκτονώνεται ώστε να συνεχίσει η ρόδα να διατηρεί την επαφή της με τον δρόμο αφού περάσει πλέον την εν λόγω ανωμαλία (και πιο γρήγορα από ότι θα την επανέφερε η βαρύτητα) και να ξανάρχεται η μοτό στο αρχικό της ύψος.

    Sorry, αλλά με φωνάζουν...
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  2. #2
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.655
    Η σκληρότητα του ελατηρίου καθορίζει το ΥΨΟΣ της μοτό καθώς και το ΠΟΣΟ θα συμπιεστεί η ανάρτηση (όχι πόσο ΓΡΗΓΟΡΑ!!!) όταν εφαρμοστεί μια συγκεριμένη δύναμη.
    (Εγκυκλοπαιδικόν αλλά χρήσιμον : Η σκληρότητα ενός ελατηρίου εξαρτάται από το είδος του υλικού, την διάμετρο της σπείρας, την διάμετρο της "βέργας" και τον αριθμό των σπειρών).

    Αν στην ανάρτησή μας είχαμε μόνο ελατήρια, θα παίζαμε πολύ ωραίο τραμπολίνο (με φθίνουσα περιοδική ταλάντωση) κάθε φορά που θα περνούσαμε πάνω από σαμαράκι ή λακούβα, γιατί το ελατήριο έχει την τάση (και καλά κάνει...) να επανέρχεται στην αρχική του μορφή κάθε φορά που παύει να ασκείται επάνω του η δύναμη που το παραμόρφωσε.

    Η ταχύτητα επαναφοράς του ελατηρίου είναι άσχετη από την ταχύτητα συμπίεσης και εξαρτάται ΜΟΝΟ από τον λόγο συμπίεσης (πόσο το ζουλίξαμε...) και τα χαρακτηριστικά του !!!
    Δηλ. είτε αργά είτε γρήγορα συμπιέσουμε ένα ελατήριο (με την ίδια δύναμη κάθε φορά), αυτό θα ξαναγυρίσει στο αρχικό του μήκος στον ίδιο χρόνο.
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  3. #3
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.655
    Το χαρακτηριστικό ενός ελατηρίου ΣΤΑΘΕΡΗΣ σκληρότητας είναι ότι ο λόγος συμπιεσής του είναι ευθέως ανάλογος με την ασκούμενη δύναμη (αν ένα ελατήριο υποχώρησε κατά 10cm ταν βάλαμε επάνω του 100Kg, θα υποχωρήσει κατά 20cm αν βάλουμε επάνω του 200Kg κ.ο.κ.).

    Άρα (και εντελώς απλοϊκά), αν θέλουμε ένα ελατήριο να υποχωρεί ΛΙΓΟΤΕΡΟ (σε διαδρομή) από ένα άλλο όταν του εφαρμόζουμε την ΙΔΙΑ δύναμη, διαλέγουμε ένα πιο ΣΚΛΗΡΟ ελατήριο.

    Εδώ έρχεται και η πρώτη παρεξήγηση σχετικά με την προφόρτιση του ελατηρίου ....

    Προφορτίζοντας το ελατήριο το συμπιέζουμε και ουσιαστικά "τρώμε" από την διαδρομή του μήκος ανάλογο της δύναμης συμπίεσης. Αυτό το κάνουμε για να ΜΗΝ έχουμε υποχώρηση του ελατηρίου πλέον όταν ασκήσουμε πάνω του δύναμη αντίστοιχη της συμπίεσης.

    Τώρα που το διαβάζω, ούτε εγώ το κατάλαβα, οπότε πάμε αλλοιώς...

    Έχουμε ένα ελατήριο που αν το πατήσουμε με 100Kg αυτό θα συμπιεστεί κατά 10cm. Αν το προσυμπιέσουμε κατά 10cm (προφόρτιση) και του εφαρμόσουμε μετά δύναμη 100Kg αυτό ΔΕΝ θα υποχωρήσει καθόλου, γιατί την υποχώρηση που αντιστοιχεί στην δύναμη αυτή την έχουμε ήδη "φάει" λόγω προφόρτισης.

    Η προφόρτιση, επ'ουδενί, ΔΕΝ ΣΚΛΗΡΑΙΝΕΙ το ελατήριο !!!

    Ο μόνος πρακτικά τρόπος για να σκληρήνουμε ένα ελατήριο είναι να κόψουμε μερικές σπείρες (και να βάλουμε αποστάτη ώστε να διατηρηθεί το ύψος της μοτό) ή να μπλοκάρουμε με κάποιον τρόπο (υπάρχει..) ένα αριθμό σπειρών, ώστε το ελατήριο να "δουλεύει" με λιγότερες ...

    Για να το μαλακώσουμε, ξεχάστε το ....

    Time out, μήπως εμφανισθεί κάποιος με διαφορετική γνώμη για τα παραπάνω, ώστε αφού καταλήξουμε κάπου, να συνεχίσουμε...

    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  4. #4
    Not even a statistic Το avatar του/της javaneze
    Εγγραφή
    16/07/2005
    Μηνύματα
    548
    Εγω δεν τα ειχα μπερδεψει...
    Απλα δεν τα ηξερα...δεν ειχα ξανακουσει τον ορο "προφορτιση"

    Πλιζ κιπ ιτ απ να μαθαινουμε οι νεοι...
    ΝικόΛΑς ~ Play and enjoy, you might die tomorrow

    ~ CBF 600s ABS and past... ~ slang ~

    ~constantly talking, isn't necessarily communicating~

  5. #5
    ..πάλι αναβάτης.. Το avatar του/της sotpag
    Εγγραφή
    02/11/2002
    Μηνύματα
    1.395
    Και από το βήμα των σπειρών, (βλέπε και προοδευτικά ελατήρια) όσο μεγαλύτερο το βήμα τόσο πιο σκληρό το ελατήριο.




    Τώρα ένα βασικό όταν το ελατήριο «πέσει» (χάνει τις ιδιότητες του και γίνετε πιο μαλακό , το να βάλουμε προσθήκες κλπ είναι κάτι πολύ προσωρινό γιατί μικραίνουμε το βήμα και το μόνο που κάνουμε είναι να «πέσει» και άλλο το ελατήριο.


    Και τέλος στην καθημερινή γλώσσα πολλά πράγματα έχουν λιωθεί, έτσι και με την προφόρτιση του ελατηρίου το αποτέλεσμα που φαίνεται είναι ότι σκληραίνει η ανάρτηση (θέλει περισσότερη δύναμη για να βυθιστεί) στην ουσία τα παραπάνω που γράφεις είναι λογικό λοιπόν κάποιες έννοιες να παρερμινεύοντε.


    Φιλικα
    13 Φ. ΑΝΤΙΑΝΑΚΥΚΛΩΤΙΚΕΣ ΤΑΞΙΑΡΧΙΕΣ

  6. #6
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.655
    Αρχικά δημιουργήθηκε από sotpag
    Και από το βήμα των σπειρών, (βλέπε και προοδευτικά ελατήρια) όσο μεγαλύτερο το βήμα τόσο πιο σκληρό το ελατήριο.


    Τώρα ένα βασικό όταν το ελατήριο «πέσει» (χάνει τις ιδιότητες του και γίνετε πιο μαλακό , το να βάλουμε προσθήκες κλπ είναι κάτι πολύ προσωρινό γιατί μικραίνουμε το βήμα και το μόνο που κάνουμε είναι να «πέσει» και άλλο το ελατήριο.


    Το βήμα των σπειρών το είχα γράψει και το έσβησα, με την λογική ότι είναι εύκολα παρερμηνεύσιμο (και δύσκολα εξηγήσιμο) σε συνδυασμό με την προφόρτιση...

    Η (λογικότατη) απορία κάποιου θα ήταν: Αφού με την προφόρτιση μειώνουμε το μήκος του ελατηρίου, άρα φέρνουμε τις σπείρες πιο κοντά, μειώνεται και το βήμα του ελατηρίου, άρα μαλακώνει το ελατήριο....
    (Και θα μπλέκαμε !!!).

    Και μια που μπλέξαμε :
    Αυτό που παίζει ρόλο στο συγκεκριμένο είναι το ΣΥΝΟΛΙΚΟ (ανηγμένο) μήκος του ελατηρίου (μικρότερο συνολικό μήκος αντιστοιχεί σε μικρότερο βαθμό ελαστικότητας, άρα σε μεγαλύτερη σκληρότητα.

    Προφανέστατα και ισχύει το αντιστρόφως ανάλογο του βήματος σε σχέση με την σκληρότητα !!!

    Για την δεύτερη παράγραφο, δεν αναφέρομαι σε "πεσμένα" ελατήρια (αυτά χρειάζοναι άμεσο πέταμα ...), αλλά σε ελατήρια τα οποία ενώ βρίσκονται σε καλή λειτουργική κατάσταση, δεν μας ικανοποιούν με την σκληρότητά τους, οπότε μπορούμε να κάνουμε κανα-δυό πραγματάκια πριν τα αντικαταστήσουμε ...



    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  7. #7
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.655


    Δεν βλέπω σοβαρές διαφωνίες επί των παραπάνω, οπότε συνεχίζουμε....

    Πριν πάμε να δούμε τι μπρούμε να κάνουμε ώστε να συνεργαζόμαστε με τα ελατηριά μας όπως θέλουμε εμείς και όχι όπως θέλουν αυτά(*), ας δούμε πως μπορούμε να στήσουμε το μηχανάκι μας σύμφωνα με τα μέτρα μας (όποια και να είναι αυτά...).
    (*) Μια από τις κακές συνήθειες των ελατηρίων είναι να προσλαμβάνουν (αποθηκεύουν) ενέργεια με τον ρυθμό που τους επιβάλεται (αρκετά ανεπιθύμητο !!) και να την αποδίδουν με ρυθμό και τρόπο που αυτά γουστάρουν (άκρως ανεπιθύμητο !!!).

    Συνήθως οι κατασκευαστές δίνουν κάποια στοιχεία σχετικά με την βύθιση της μοτό (τα περίφημα sags) με και χωρίς αναβάτη...

    Για να τσεκάρουμε αν είμαστε μέσα στα όρια του κατασκευαστή, χρειαζόμαστε μια μετροταινία, ένα μολύβι ή μαρκαδοράκι, ένα καφάσι μπύρες (αν δεν έχουμε κεντρικό stand) και ένα calculator (αν δεν είμαστε δυνατοί στις προσθαφαιρέσεις).


    Βάζουμε την μοτό στο κεντρικό stand (ή στο κασόνι με τις μπύρες) έτσι ώστε ο πίσω τροχός να κρέμεται στον αέρα.

    Μαρκάρουμε ένα σημείο στο πίσω μέρος (φτερό, βάση σχάρας κ.λ.π.) όσο το δυνατόν πιο κάθετα στο έδαφος (η ευθεία που περνάει από το σημείο αυτό και το κέντρο του πίσω τροχού να είναι κάθετη στο έδαφος).

    Μετράμε την απόσταση του μαρκαρισμένου σημείου και του κέντρου του τροχού και την ονομάζουμε Α.

    Κατεβάζουμε την μοτό στο έδαφος και την κρατάμε όρθια.
    Μετράμε πάλι την απόσταση μεταξύ του σημείου και του κέντρου του τροχού και την ονομάζουμε Β. (χρειάζεται φιλαράκι-βοηθός).

    Η διαφορά των αποστάσεων Α-Β είναι το στατικό sag. (Το πόσο βυθίζεται η μηχανή με το βάρος της).
    Τσεκάρουμε αν είναι μέσα στα όρια του κατασκευαστή, αλλοιώς παίρνουμε γαντζόκλειδο και προφορτίζουμε - αποφορτίζουμε το ελατήριο, ώστε να μπούμε στα όρια του κατασκευαστή.!!!


    Ανεβαίνουμε πάνω στην μοτό, με πλήρη εξάρτυση και σε θέση οδήγησης,
    Μετράμε πάλι την γνωστή απόσταση και την ονομάζουμε Γ. (χρειάζονται 2 φιλαράκια-βοηθοί).

    Η διαφορά των αποστάσεων Α-Γ είναι το δυναμικό sag. (Το πόσο βυθίζεται η μοτό με τον αναβάτη επάνω).

    Τσεκάρουμε αν είμαστε στα όρια του κατασκευαστή.

    Αν το δυναμικό sag είναι ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ από αυτό του κατασκευαστή, το ελατήριό μας είναι ΣΚΛΗΡΟ για τα κιλά μας και πρέπει να πάμε σε μαλακότερο.

    Αν το δυναμικό sag είναι ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ από του κατασκευαστή, το ελατήριο είναι ΜΑΛΑΚΟ για τα κιλά μας και πρέπει να πάμε σε σκληρότερο.




    Γ@μωτ..., πάλι με φωνάζουν...
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  8. #8
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.655
    Τα ίδια ακριβώς πράγματα κάνουμε και για το πηρούνι, μετρώντας τις αποστάσεις από το κέντρο του τροχού μέχρι την τσιμούχα στις μπουκάλες (αν έχουμε upside down) ή μέχρι τις κάτω πλάκες ή την γέφυρα του τιμονιού (αν έχουμε συμβατικό πηρούνι).

    Σημ 1 : Οι μετρήσεις Β και Γ καλό θα είναι να γίνονται εφόσον είμαστε σίγουροι για την καλή λειτουργία της ανάρτησης και του μοχλικού/συνδέσμων (ένα λυσιματάκι - καθαρισματάκι - γρασσαρισματάκι, δεν θα έβλαπτε κανέναν (ούτε την τσέπη μας, αν το κάνουμε μόνοι μας...)).

    Επίσης οι μετρήσεις Β και Γ καλό θα είναι να γίνουν 2 - 3 φορές η κάθε μία και αφού έχουμε συμπιέσει/εκτονώσει μερικές φορές την ανάρτηση, ώστε να βεβαιωθούμε ότι η μηχανή επανέρχεται στο ίδιο ύψος κάθε φορά.
    (Σε αντίθετη περίπτωση, επιβάλεται το λύσιμο - καθάρισμα - γρασσάρισμα)
    Οι γνωστοί Οκνηροί και Ευδαιμονιστές μπορούν απλά να χρησιμοποιήσουν τον μέσο όρο των μετρήσεων


    Αν δεν θέλουμε (ή δεν μπορούμε) να αλλάξουμε τα ελατήριά μας, τότε ρυθμίζουμε τα δυναμικά sags ( με μας επάνω) στα όρια του κατασκευαστή, παραβλέποντας την πιθανότητα να θέλουμε σκαλάκι για να ανεβούμε πλέον στην παρκαρισμένη μοτό μας
    και έχοντας κάπου στην άκρη του μυαλού μας ότι οδηγούμε μηχανάκι με ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΑ για το βάρος μας ελατήρια!!!

    Σημ 2: Οι όποιες μεταβολές στα γεωμετρικά στοιχεία της μηχανής που έχουμε κάνει (π.χ. κατέβασμα στις "μάνες", αλλαγές σε τροχούς και προφίλ ελαστικών, κ.λ.π.) θα πρέπει να διατηρηθούν κατά την διάρκεια των παραπάνω ρυθμίσεων, εφόσον σκοπεύουμε να τις διατηρήσουμε και μετά το σεττάρισμα των αναρτήσεων.

    Αν μετά τις παραπάνω ρυθμίσεις αποφασίσουμε να αλλάξουμε κάποια γεωμετρικά στοιχεία της μηχανής, τότε πρέπει ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ να ξαναμπούμε στην διαδικασία των μετρήσεων/ρυθμίσεων.

    Οι ΠΟΛΥ Οκνηροί και Ευδαιμονιστές μπορούν να γράψουν όλα τα παραπάνω στα @ρχίδια τους (οι μοτοσυκλετίστριες ας ζητήσουν εξυπηρέτηση από κάποιον γνωστό / φίλο κ.λ.π.) αλλά παρακαλούνται να μην βρίζουν το μηχανάκι τους όταν "κόβει γωνίες" στις κλειστές στροφές ή υπερστρέφει στις ανοιχτές ή το φορτώσουν με μπαγάζια και συνεπιβάτη και κοιτάνε τον ουρανό σταματημένοι ή κάνουν endo (χωρίς να το επιθυμούν) σε κάθε τσίμπημα του μπροστινού ή ανοίγουν το γκάζι και ο προβολέας φωτίζει αγριόπαπιες....



    Ξαναπεριμένω διαφωνίες - συμπληρώσεις - απορίες κ.λ.π. ΜΟΝΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΕΛΑΤΗΡΙΩΝ, για να συνεχίσουμε με τις αποσβέσεις...
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  9. #9
    Αρχικά δημιουργήθηκε από gcrook
    Ξανα αψογος

    Ζητα απο τους mods να κανουν sticky, τα ως τωρα αρθρα σου, να μην χαθουν
    Συμφωνώ, επαυξάνω και συμπληρώνω...

    Αντώνη, γράψε οτι έχεις να γράψεις και όταν με το καλό τελειώσεις (τελειώνει ποτέ το κεφάλαιο αναρτήσεις άραγε???) ανοιγουμε ΑΛΛΟ, ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ θρέαντ για τις οποιες απορίες-διαφωνίες σε αυτά που έχεις γράψει...

    Να μείνει τουλάχιστον "νοικοκυρεμένο" αυτό το θρέαντ...
    http://img214.imageshack.us/img214/2570/cyborgfenderyv2.jpg
    "That's what happens when Earth fucks with Space... never forget that..."

  10. #10
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.655
    Αρχικά δημιουργήθηκε από modeerf
    Συμφωνώ, επαυξάνω και συμπληρώνω...

    Αντώνη, γράψε οτι έχεις να γράψεις και όταν με το καλό τελειώσεις (τελειώνει ποτέ το κεφάλαιο αναρτήσεις άραγε???) ανοιγουμε ΑΛΛΟ, ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ θρέαντ για τις οποιες απορίες-διαφωνίες σε αυτά που έχεις γράψει...

    Να μείνει τουλάχιστον "νοικοκυρεμένο" αυτό το θρέαντ...


    Νίκο, ΔΕΝ γράφουμε άρθρα !!!
    (Δεν το μπορούμε και δεν το θέλουμε...)

    Ένα "καθαρό" και "νοικοκυρεμένο" thread, καταντάει κατεβατός μονόλογος που δύσκολα διαβάζεται...


    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  11. #11
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της gcrook
    Εγγραφή
    22/03/2003
    Μηνύματα
    6.231
    Οκ ας μην το ονομασουμε αρθρο.
    "Πνευματικο πονημα"...πως σου φαινεται;
    -Have you any famous last words?
    -..Not Yet!
    -"Not yet"!? Is that famous?

  12. #12
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.655
    Για να αφήσουμε τα ελατήρια στην ησυχία τους πλέον, ας δούμε τι μπορούμε να κάνουμε όταν τα υπάρχοντα ελατήρια δεν μας ικανοποιούν από άποψη σκληρότητας....

    (Αναφέρομαι στο αν μπορούμε να πιάσουμε τα επιθυμητά sags και όχι σε οδηγική συμπεριφορά - δεν βγήκαμε στον δρόμο ακόμη...).

    Σε ένα σκληρό ελατήριο δεν μπορούμε να κάνουμε (πρακτικά) και πολλά πράγματα για να το μαλακώσουμε...

    Σε ένα μαλακό ελατήριο (πλειοψηφία των εργοστασιακών ελατηρίων...) μπορούμε να επέμβουμε, βγάζοντας εκτός λειτουργίας μερικές σπείρες.
    (Είπαμε (??) ότι ο αριθμός των σπειρών είναι ευθέως ανάλογος με το μέτρο ελαστικότητας, άρα αντιστρόφως ανάλογος με την σκληρότητα).

    Ο εύκολος τρόπος είναι να κόψουμε από το ελατήριο τόσες αναλογικά σπείρες όσο το ποσοστό που θέλουμε να το σκληρήνουμε. (βάζοντας αποστάτες στην θέση των κομμένων σπειρών)!!!

    Και εξηγούμαι: Η σκληρότητα των ελατηρίων μετρείται σε N/mm.
    Αν θέλουμε να αυξήσουμε την σκληρότητα του ελατηρίου μας από π.χ. 4 N/mm σε 4,4 Ν/mm (αύξηση 10%) τότε κόβουμε το 10% των συνολικών σπειρών (αν το ελατήριό μας έχει 10 σπείρες, κόβουμε την 1).

    Πριν πεταχτεί κάποιος (ευλόγως) και ρωτήσει: "Και που ξέρω εγώ ρε φιλαράκι τι σκληρότητας ελατήριο χρειάζομαι ??", προλαμβάνω λέγοντας ότι οι διαβαθμίσεις στα ελατήρια (συνήθως) είναι της τάξης του 5%, οπότε μπορεί να κόβει σπείρες σταδιακά μέχρι να φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

    Θεωρείται ευνόητο ότι όσο είναι το μήκος των σπειρών που κόψαμε, τόσοι θα είναι και οι αποστάτες που θα συμπληρώσουν το κενό (αλλοιώς χαμηλώνουμε επικίνδυνα....!!!)

    Ο παραπάνω "εύκολος" τρόπος, δεν συνίσταται για 2 λόγους:
    Αν κόψουμε παραπάνω από αυτό που πρέπει, πετάμε το ελατήριο. (είπαμε, το σκληρό δεν μαλακώνει)!!!
    Αν θελήσουμε να επαναφέρουμε το ελατήριο στην αρχική του μορφή, ΔΕΝ μπορούμε !!!

    Ο βολικότερος τρόπος είναι να μπλοκάρουμε τις σπείρες που θέλουμε, βάζοντας αποστάτες (ροδέλες από teflon) ανάμεσά τους.
    Κόβουμε ροδέλες από μπαστούνι teflon διαμέτρου όση και το ελατήριο και πάχους όση και το βήμα.
    Για τα πηρούνια, ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ να μην είναι η διάμετρος μεγαλύτερη από αυτήν του ελατηρίου, γιατί θα έχουμε προβλήματα στην κυκλοφορία του λαδιού. (Καλή ιδέα είναι και μια σχετικά μεγάλη τρύπα στο κέντρο της ροδέλας).
    (Γίνομαι ψιλο-υπερβολικός, γιατί οι ροδέλες θα μπουν στην πάνω άκρη του ελατηρίου, εκεί που βρίσκεται ο θάλαμος του αέρα (άλλη πονεμένη ιστορία...) και πρακτικά δεν θα επηρρεάσουν την κυκλοφορία του λαδιού, αλλά να μην πούμε ότι τα σκεφτόμαστε όλα ???!!!)


    Ένα ακόμη πλεονέκτημα αυτού του τρόπου είναι ότι ΔΕΝ χρειαζόμαστε αποστάτες, γιατί δεν έχουμε αλλάξει το συνολικό μήκος το ελατηρίου.

    Το κακό και στις δύο περιπτώσεις είναι ότι αναγκάζουμε το ελατήριο να δουλέψει με λιγότερες σπείρες από τις προβλεπόμενες, οπότε και θα "πέσει" πιο γρήγορα....

    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  13. #13
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.655
    Αρχικά δημιουργήθηκε από gcrook
    Οκ ας μην το ονομασουμε αρθρο.
    "Πνευματικο πονημα"...πως σου φαινεται;
    Θα προτιμούσα το "Ανεπιτυχής συρραφή και ομαδοποίηση ετερόκλητων γνώσεων" !!!

    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  14. #14
    μερικες παρατηρησεις...

    καταρχας κατι πρακτικο για διευκοληνση των αναγνωστων
    καθε σπηρα σε ενα απλο (μονου βαθμου συμπιεσης(σωστα το λεω αυτο??)) ελατηριο υποχωρει ας πουμε 1mm (υπο την παρουσια δυναμης/βαρους) αρα αν εχουμε 10 σπηρες θα εχουμε συνολικη υποχωρηση 10mm... οταν κοψουμε δυο σπηρες θα εχουμε συνολικη υποχωρηση 8mm
    αυτο ουσιαστικα κανει το κουρεμα του ελατηριου...

    στην συνεχεια...
    οταν λες να κοψουμε (θεωρητικα μιλοντας παντα) μερικες σπηρες φυσικα μιλας για ελλατηριο σταθερου (μονου) βαθμου συμπιεστοτητας... δλδ οχι για ελατηρια που οσο ανεβαινουμε προς τα πανω γινετε ολο και πιο σκληρο... (και οι σπηρες πιο απλοτες)
    (ξανα δεν το λεω τεχνικα σωστα αλλα πιστευω να γινωμαι κατανοητος)

    επηδει το τεφλονακι μου πεφτει καπως δυσκολο μπορω απλα να ηλεκτροκολησω λαμακια σε δυο (ή και περισσοτερες) σπηρες ωστε να μηνουν ακινητες?

    τελος... γιατι βαζουμε και στα δυο καλαμια ελατηριο?
    δεν ειναι αδυνατο (πρακτικα) να κινηθει η μια μπουκαλα ανεξαρτητα απο την αλλη??

    και κατι εξτρα..(αν και τα ειπε περιγραφικα ο oldy στην αρχη)
    ελαστικοτητα ελατηριου (Κ)
    Κ=D^4*G/ 64*R^3*N
    οπου
    D=διαμετρος (παχος) ελασματος
    G=συντελεστης υλικου (μετρο στρεψης). για χαλυβα 8500ΚΡ/mm^2
    R=μεση ακτινα ελατηριου
    Ν=αριθμος των ενεργων σπηρων (αυτες δλδ που μπορουν να κινηθουν...)

    kai genika
    μαλακο ελατηριο Κ=7500Ν/m
    σκληρο ελατηριο Κ=25000N/m

    σωστα?

  15. #15
    ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΤΗΑΝΧ ΜΑΝ!!!!!!!!!!!!!
    Never ride faster than your angel can fly!!!

Σελίδα 1 από 10 123456 ... ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. Απλά πράγματα..
    από castoras στο forum Ανταλλακτικά, βελτιώσεις & aftermarket
    Απαντήσεις: 4
    Τελευταίο μήνυμα: 09/04/2008, 00:20
  2. Σάββατο 18/8/08.. απλά πράγματα!!
    από Respect στο forum Καλημέρες κι ευχολόγια
    Απαντήσεις: 16
    Τελευταίο μήνυμα: 18/08/2007, 18:18
  3. Ποσο απλα ειναι τα πραγματα...???
    από ireneepi στο forum Αναζητήσεις, σκέψεις & προβληματισμοί
    Απαντήσεις: 14
    Τελευταίο μήνυμα: 16/03/2005, 20:05
  4. αναρτήσεις moto
    από pit-salonika στο forum Τεχνικά θέματα: Tips & tricks
    Απαντήσεις: 0
    Τελευταίο μήνυμα: 17/11/2003, 03:15

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF