PDA

View Full Version : Όργανο θερμοκρασίας ψυκτικού υγρού



M.Bak
03/04/2010, 21:34
Καλησπέρα!
Έχει τοποθετήσει κανείς δείκτη θερμοκρασίας στο CBF του?
Ακούω συχνά το βεντιλατέρ όταν είμαι σε κίνηση και δεν ξέρω αν είναι φυσιολογικό..?

MG
03/04/2010, 23:25
για ποιο CBF μιλας?

εμενα το 600 εχει θερμομετρο και ναι ειναι νορμαλ μεσα σε κινηση να το ακους το βεντιλατερ

M.Bak
04/04/2010, 13:41
Αρχικά δημιουργήθηκε από MG
για ποιο CBF μιλας?

εμενα το 600 εχει θερμομετρο και ναι ειναι νορμαλ μεσα σε κινηση να το ακους το βεντιλατερ

Αυτό που πήρα είναι το CBF 1000 A μοντέλο του ΄08.
Δεν υπάρχει δείκτης σ΄αυτό.
Στο δικό σου που είναι τοποθετημένο?
Μήπως βολέψει και στο δικό μου..

izzy
04/04/2010, 17:12
Μεσα στην πολη ,σιγουρα θα ακουσεις βεντηλατερ,πηγαινε σε ενα συνεργειο HOonda να σου πουν που ειναι η ενδειξη θερμοκρασίας!

M.Bak
04/04/2010, 20:19
Αρχικά δημιουργήθηκε από izzy
Μεσα στην πολη ,σιγουρα θα ακουσεις βεντηλατερ,πηγαινε σε ενα συνεργειο HOonda να σου πουν που ειναι η ενδειξη θερμοκρασίας!

Παιδιά το καντράν έχει μόνο λυχνία για βλάβη και οχι δείκτη θερμοκρασίας.
Το 600 έχει κανονικό δείκτη?

Δείτε την φωτό
http://img24.imageshack.us/img24/6626/0330x.jpg (http://img24.imageshack.us/i/0330x.jpg/)

MG
05/04/2010, 10:46
στο 600s ειναι εκει που εχει εσενα το δεικτη της βενζινης.

εμενα απλα δεν εχει δεικτη βενζινης αλλα απλα ενα λαμπακι που αναβει στη ρεζερβα

M.Bak
05/04/2010, 19:21
Αρχικά δημιουργήθηκε από MG
στο 600s ειναι εκει που εχει εσενα το δεικτη της βενζινης.

εμενα απλα δεν εχει δεικτη βενζινης αλλα απλα ενα λαμπακι που αναβει στη ρεζερβα

Θα το προτιμούσα και εγώ έτσι όπως είναι στο 600s.
Μάλλον θα σκεφτώ καμιά πατέντα

izzy
05/04/2010, 22:25
Το κακο με το λαμπακι ειναι οτι εχεις λιγο χρονο για να σωσεις την φλαντζα ...και συνηθως το δοχειο δεν ειναι και τοσο προσβασιμο και δεν την γλυτωνεις,,,


Υπαρχουν στην αγορα οργανα αναλογικα με δεικτη σετακι οπου ο αισθητηρας βιδωνει με βιδα στην κεφαλη του μοτερ και η ενδειξη παραγεται διαθερμικα ,αυτο για να μην κανεις πατεντες με καλωδια πλεξουδας κλπ απο βαλβιδα θερμοκρασιας .
Ψαξε στα ειδη αυτοκινητου και θα το δεις ,τωρα αν δεν σου κανει το μεγεθος του οργανου που περιλαμβανει το σετ κρατας τον αισθητηρα και πας για αλλο οργανο ,η Vdo εχει μικρα οργανα θερμοκρασιας αλλα ειναι δυσευρετα!

M.Bak
06/04/2010, 10:38
Αρχικά δημιουργήθηκε από izzy
Το κακο με το λαμπακι ειναι οτι εχεις λιγο χρονο για να σωσεις την φλαντζα ...και συνηθως το δοχειο δεν ειναι και τοσο προσβασιμο και δεν την γλυτωνεις,,,


Υπαρχουν στην αγορα οργανα αναλογικα με δεικτη σετακι οπου ο αισθητηρας βιδωνει με βιδα στην κεφαλη του μοτερ και η ενδειξη παραγεται διαθερμικα ,αυτο για να μην κανεις πατεντες με καλωδια πλεξουδας κλπ απο βαλβιδα θερμοκρασιας .
Ψαξε στα ειδη αυτοκινητου και θα το δεις ,τωρα αν δεν σου κανει το μεγεθος του οργανου που περιλαμβανει το σετ κρατας τον αισθητηρα και πας για αλλο οργανο ,η Vdo εχει μικρα οργανα θερμοκρασιας αλλα ειναι δυσευρετα!

Συμφωνώ οτι ο δείκτης θερμοκρασίας είναι απο τα σημαντικότερα ( αν όχι το σημαντικότερο )
όργανα. Έχω προλάβει αρκετές ζημίες με αυτόν.

Κ΄γω κάτι τέτοιο σκεφτόμουν. Απλά θέλω να εφαρμόσει όμορφα στα όργανα και έλεγα αν ταιριάζει κάτι απο το 600 στην μεριά που έχω τα λαμπάκια ABS και FL.

Θα το ψάξω και θα βάλω φωτό όταν το καταφέρω.

Σ΄ευχαριστώ πολύ

xrisimix
12/04/2010, 21:42
Τα CBFs πριν από το 2008 έχουν όργανο για την θερμοκρασία. Το 2008 αντικαταστάθηκε από τον δείκτη βενζίνας. Σε κάθε περίπτωση η θέση δεν είναι και η καλύτερη, συχνά κρύβεται από το τιμόνι.
Θα το προτιμούσα στο κέντρο των οργάνων.

M.Bak
13/04/2010, 21:00
Αρχικά δημιουργήθηκε από xrisimix
Τα CBFs πριν από το 2008 έχουν όργανο για την θερμοκρασία. Το 2008 αντικαταστάθηκε από τον δείκτη βενζίνας. Σε κάθε περίπτωση η θέση δεν είναι και η καλύτερη, συχνά κρύβεται από το τιμόνι.
Θα το προτιμούσα στο κέντρο των οργάνων.

Μάλιστα.
Δεν έχουν τι να κάνουν και καταργούν χρήσιμα εξαρτήματα για να φανεί face-lift του μοντέλου.

Θα προτιμούσα σίγουρα το όργανο θερμοκρασίας απο τον δείκτη καυσίμου..

raccoon
28/08/2013, 15:31
Το ίδιο ακριβώς πρόβλημα έχω και εγώ. Είμαι βέβαια 3 και κάτι χρόνια μετά από σένα αλλά το βεντιλατέρ δουλεύει τακτικά και δεν έχω αίσθηση τις θερμοκρασίας μου. Μέχρι το 2007 μοντέλο έχει δείκτη θερμοκρασίας και λαμπάκι για κάυσιμο. Από 2008 και μετά έχει δείκτη καυσίμου και λαμπάκι για θερμοκρασία. Θα ήθελα να βλέπω την θερμοκρασία που κυμαίνετε. Τι λύση έχετε βρεί, από που και πόσο κόστισε. μετά από ψάξιμο βρήκα αυτό:
http://www.motopissaris.gr/parts/psifiako-thermometro-ladiou-nerou
http://www.motopissaris.gr/parts/PW.360-302
http://www.motopissaris.gr/parts/LS.10034301
Η τοποθέτηση είναι εύκολη- απλή- χωρίς πατέντες? Αν ναι, θέλω ανάλυση πως το τοποθετήσατε βήμα βήμα.
Ευχαριστώ.

Grafton 505
31/08/2013, 18:07
...

Το όργανο για την θερμοκρασία λαδιού, το βιδώνεις κατευθείαν στην τάπα που βάζεις λάδι. Στην δεξιά μεριά, στο καπάκι του συμπλέκτη.

Για το όργανο θερμοκρασίας αντιψυκτικού, πρέπει να κόψεις την σωλήνα που στέλνει το υγρό από την κινητήρα στο ψυγείο για να βάλεις τον μπλε αντάπτορα. Αν δεν το κάνεις σωστά ή ο αντάπτορας έχει άλλη διατομή από τον σωλήνα, θα έχεις διαρροές. Το όργανο το δίνεις ρεύμα μέσω ενός ρελέ από την μπαταρία.

nikvolos
31/08/2013, 21:00
Σωστός ο από πάνω!
Εμένα πάλι που το 600 έχει δείκτη θερμοκρασίας κι όχι καυσίμου, θα τα προτιμούσα αντίστροφα...
Πάντως η μαμά Χόντα που το κατάργησε, κάτι θα ξέρει-προφανώς και το λαμπάκι κάνει τη δουλειά του... ;)

redfantomas
01/09/2013, 07:31
εγω παλι θα ηθελα και τα 2 !!!! εχω του 04 το 600s οποτε θερμοκρασια βλεπω ....βενζινα υπολογιζω στα 200χλμ να του βαλω για να ειμαι οκ ..οσοο αφορα την θερμοκρασια ψαχνομαι και σκεφτομαι να αλλαξω θερμοστατη,( με καποιον που να ανοιγει σε πιο μικρη θερμοκρασια ) μου την δινει που η βελονα ξεπερναει την μεση και φτανει στα 3/4, αναβει βεβαια το βεντιλατερ απλα δεν μου κανει κεφι που φτανει εκει ...και μιας και το κλιμα εδω ( κρητη ) ειναι παντα θερμο ..σηκωνει συχνα θερμοκρασια !

raccoon
02/09/2013, 17:46
αν κρίνω από τις απαντήσεις σας, όλοι θα θέλαμε και τα 2 όργανα. Επίσης το βεντιλατέρ ανοίγει αρκετά τακτικά και αυτό είναι φυσιολογικό. για το θέμα τις έλλειψης του οργάνου (μοντέλα <2007) δεν αναφέρθηκε κάτι και μάλλον πρέπει να το αποδεχτούν, μιας και η λύση μου φαίνεται πολύπλοκη. Για το θέμα έλλειψη οργάνου θερμοκρασίας (μοντέλα >2008) ακούστηκαν μερικές λύσεις και για θερμοκρασία λαδιού και για νερού.

τα περισσότερα μηχανάκια (όλες οι μάρκες) δείχνουν θερμοκρασία νερού. το βεντιλατέρ ανοίγει με εντολή από τον θερμοστάτη (δηλαδή με θερμοκρασία νερού) άρα το πιο φυσιολογικό είναι να βάλουμε (όσοι θέλουν) όργανο θερμοκρασίας νερού, ώστε να παρακολουθείς την θερμοκρασία που ανοίγει το βεντιλατέρ (αν σταθερά ανοίγει και κλείνει στις ίδιες αντίστοιχες θερμοκρασίες)

Ερώτηση: Αν βάλεις τον θερμοστάτη για το λάδι στην τάπα που βάζεις λάδια, θα έχει αρκετά μακρύ αισθητήρα να πάρει ένδειξη από τα λάδια?

Grafton 505
02/09/2013, 18:15
Ερώτηση: Αν βάλεις τον θερμοστάτη για το λάδι στην τάπα που βάζεις λάδια, θα έχει αρκετά μακρύ αισθητήρα να πάρει ένδειξη από τα λάδια?

Δεδομένου ότι μόνο εκεί μπορείς να βάλεις τον συγκεκριμένο, ναι.

raccoon
02/09/2013, 21:42
κανείς που έχει κάνει την παρέμβαση αυτή, που έχει προσθέσει το όργανο? Να δούμε καμιά φωτογραφία, να ακούσουμε κανένα σχόλιο αν τα βρήκε όλα εύκολα ή τον δυσκόλεψε κάτι? συνολικό κόστος?

xrisimix
04/09/2013, 09:53
εγω παλι θα ηθελα και τα 2 !!!! εχω του 04 το 600s οποτε θερμοκρασια βλεπω ....βενζινα υπολογιζω στα 200χλμ να του βαλω για να ειμαι οκ ..οσοο αφορα την θερμοκρασια ψαχνομαι και σκεφτομαι να αλλαξω θερμοστατη,( με καποιον που να ανοιγει σε πιο μικρη θερμοκρασια ) μου την δινει που η βελονα ξεπερναει την μεση και φτανει στα 3/4, αναβει βεβαια το βεντιλατερ απλα δεν μου κανει κεφι που φτανει εκει ...και μιας και το κλιμα εδω ( κρητη ) ειναι παντα θερμο ..σηκωνει συχνα θερμοκρασια !

Θεωρώ ότι δεν είναι καλή ιδέα γιατί με αυτόν τον τρόπο θα δουλεύει πολύ πιο συχνά και για περισσότερη ώρα το βεντιλατέρ. Αυτό θα έχει επίπτωση στην αξιοπιστία του βεντιλατέρ άλλα και στην ούτος ή άλλως προβληματικού μεγέθους μπαταρία.

Γενικά τα όρια που ορίζει ο κατασκευαστής είναι από την μια να μην λειτουργεί σε χαμηλή θερμοκρασία η μηχανή, πράγμα που επηρεάζει την καύση και από την άλλη να μην βράζει το ψυκτικό. Γενικά σε αυτές τις θερμοκρασίες δεν έχουν πρόβλημα τα μέταλλα.

raccoon
04/09/2013, 18:11
σωστός ο από πάνω (xrisimix) το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να τσεκάρεις αν ανοίγει σωστά ο θερμοστάτης (του κατασκευαστή) και να βάλεις ένα καλής μάρκας αντιψυκτικό - παραφλού ότι θέλεις.

στην περίπτωση σου, που δεν θέλεις να παίρνει τόσο τακτικά το βεντιλατέρ μπροστά, το σωστό είναι μεγαλύτερο ψυγείο που δεν είναι δυνατό. Ίσως είναι πιο εφικτό ένα εξτρά ψυγείο λαδιού για να πετύχεις από το λάδι ψύξη.

Εγώ δεν θα έκανα καμία παρέμβαση τέτοιου είδους, παρα μόνο τον έλεγχο - συντήρηση που είπα στην αρχή. Και το όργανο θερμοκρασίας που σκέφτομαι να βάλω, (ο λόγος που άνοιξα το θέμα αυτό) είναι για να βλέπω ότι το βεντιλατέρ ανοίγει σταθερά σε μια θερμοκρασία Α' και κλείνει σταθερά σε μια θερμοκρασία Β'. αν αποκλίνει από εκεί είναι λόγος για ψάξιμο (ίσως και για άμεσο ξήλωμα του θερμοστάτη μέχρι την αντικατάσταση του)

doctoras
04/09/2013, 21:25
Προσπάθησα να ασχολειθω αλλά δεν έχω χρόνο για ανοίγματα..
Εκεί που κατέληξε είναι ότι πρέπει να βρεις ένα ταφ για να συνδέσεις παράλληλα και του 2 αισθητήρες(τον υπάρχων αλλά και αυτών που θα αγορασεις).

Προσοχή στο ότι το όργανο πρέπει να είναι αξιόπιστο και από επώνυμη μάρκα και συμβατό με τον ίδιας οικογένειας αισθητήρα νερού..η προσαρμογή του οργάνου δεν είναι τίποτα σοβαρό, του αισθητήρα όμως είναι αρκετά δύσβατο το μέσος προσαρμογής..δες το manual

raccoon
05/09/2013, 22:29
Εκεί που κατέληξε είναι ότι πρέπει να βρεις ένα ταφ για να συνδέσεις παράλληλα και του 2 αισθητήρες(τον υπάρχων αλλά και αυτών που θα αγορασεις).

Δεν βρίσκω τον λόγο να βάλεις ταφ και να ενώσεις τους αισθητήρες. Αυτός που υπάρχει κάνει την δουλειά του και ανοίγει-κλείνει το βεντιλατέρ όταν πρέπει, και αυτός που θα βάλεις (πιστεύω ότι στο κολάρο που μεταφέρει το ζεστό νερό από τον κινητήρα στο ψυγείο, είναι ένα καλό σημείο) θα σου δείχνει την θερμοκρασία. Γιατί να βάλεις ταφ, που να το βάλεις και τι θα κερδίσεις. Όσο πιο απλά τόσο καλύτερα.

doctoras
06/09/2013, 08:07
Δεν βρίσκω τον λόγο να βάλεις ταφ και να ενώσεις τους αισθητήρες. Αυτός που υπάρχει κάνει την δουλειά του και ανοίγει-κλείνει το βεντιλατέρ όταν πρέπει, και αυτός που θα βάλεις (πιστεύω ότι στο κολάρο που μεταφέρει το ζεστό νερό από τον κινητήρα στο ψυγείο, είναι ένα καλό σημείο) θα σου δείχνει την θερμοκρασία. Γιατί να βάλεις ταφ, που να το βάλεις και τι θα κερδίσεις. Όσο πιο απλά τόσο καλύτερα.

οκ(αναφέρθηκε και πιο πάνω) αν χρησιμοποιήσεις τον αισθητήρα νερού της μοτοσυκλέτας, 2 είναι τα θέματα:
1.ακρίβεια(λόγο συμβατότητας) στις μετρήσεις μεταξύ αισθητήρα μοτοσυκλέτας και aftermarket οργάνου
2.και κυριότερο τροποποίηση στο ηλεκτρικό κομμάτι σύνδεσης δηλαδή πρέπει να κόψεις είτε κάτω στον αισθητήρα είτε πάνω στην εισοδο του dash bord(οργανα)

σε κάθε περίπτωση να ξέρεις οτι και τα 2 σημεία σύνδεσης είναι extremely σφικτά..βάζοντας σε κίνδυνο λίγο την καλωδίωση της μοτοσυκλέτας με πιθανές ηλεκτρικές διαρροές..
Αν το τολμήσεις η άποψη μου είναι προτιμότερο να αφαιρέσεις και να συνδέσεις κάτω και πάνω στον αισθητήρα νερού(όχι στα όργανα το δοκίμασα).

raccoon
07/09/2013, 15:01
μπορεί να θέλεις να χρησιμοποιήσεις τον αισθητήρα για συμβατότητα αλλά θα την έχεις?
Εφόσον βάζεις εξωτερικό όργανο, ακόμα και να χρησιμοποιήσεις τον μαμά αισθητήρα δεν μπορεί να ξέρεις τι ένδειξη θα δείξει το όργανο. Τι εντολή παίρνει, και πόσο ευαίσθητο είναι.
Φυσικά δεν θέλω να κάνω παρέμβαση στα ηλεκτρικά τις μηχανής, κόβοντας καλώδια και κάνοντας παρεμβάσεις στην πλεξούδα.
Οπότε, προτείνω εξτρά όργανο + εξτρά αισθητήρα θερμοκρασίας (που το μαγαζί στην Κηφισιά, λέει πως είναι συμβατά μεταξύ τους) http://www.motopissaris.gr/parts/PW.360-302
http://www.motopissaris.gr/parts/psifiako-thermometro-ladiou-nerou
, Ρεύμα μπορείς να πάρεις από οπουδήποτε μετά την ασφαλειοθήκη.
Φυσικά η ένδειξη μπορεί να δείχνει τα δικά της (που δεν νομίζω) αλλά, εφόσον το μηχανάκι δουλεύει καλά και θέλεις το όργανο για να βλέπεις τις διακυμάνσεις, φέρνω παράδειγμα ότι ακόμα και να δείχνει 300 βαθμούς όταν ανοίγει και 350 όταν κλείνει το βεντιλατέρ, όσο ανοιγοκλείνει σταθερά σε αυτές τις τιμές είσαι οκ. όταν θα ξεφύγει από αυτές τις τιμές τότε θα ανησυχούσα.
Και αυτός είναι ο σκοπός που θέλω να βάλω το όργανο. (να βλέπω τις διακυμάνσεις)

iliasfyntanidis
07/09/2013, 16:16
Το βεντιλατέρ σου από που παίρνει σήμα για να γυρίσει?Από το ψυγείο(ίσως υπάρχει εκεί μία βαλβίδα στα πλάγια) ή από την ECU?
Αν παίρνει από την βαλβίδα που είναι στο ψυγείο τότε μπορείς πολύ εύκολα να φτιάξεις έναν διακόπτη ο οποίος θα κλείνει κύκλωμα με αποτέλεσμα να δίνει εντολή στο βεντιλατέρ.Εάν παίρνει εντολή το βεντιλατέρ από την ECU τότε η συνδεσμολογία αλλάζει.
Ειδικότερα το παλαιότερα μηχανάκια σήμα για να ξεκινήσει το βεντιλατέρ να γυρνάει παίρνουν από την εν λόγω βαλβίδα που είναι στο ψυγείο.Αυτή η βαλβίδα με την άνοδο της θερμοκρασίας κλείνει κυκλωμα και ενεργοποιείται το βεντιλατερ.Για δοκίμη της καλής της λειτουργίας αν της βγάλεις το καλώδιο της και το γεφυρώσεις με μιά γείωση(το καλώδιο)θα δεις ότι το βεντιλατέρ ενεργοποιείται.
Τα παραπάνω αφορούν μοτοσυκλέτες που διαθέτουν όργανο ένδειξης θερμοκρασίας άρα εμείς επιλέγουμε κατά βούληση πότε θα το ενεργοποιήσουμε.Δεν θα είχε νόημα να έχουμε τετοιον διακόπτη εάν δεν γνωρίζαμε την θερμοκρασία.

Εάν τώρα δεν διαθέτεις όργανο ένδειξης θερμοκρασίας τοτε πρέπει να εγκαταστήσεις έναν αισθητήρα και ένα όργανο.Δεν θα είχε νόημα να ανοιγοκλείνεις το βεντιλατερ εαν δεν ξέρεις τι θερμοκρασία έχουν τα νερά.Ο αισθητήρας σωστό είναι να μπεί πάνω στο μπλοκ και πριν τον θερμοστάτη και όχι πάνω στο ψυγείο αφού η θερμοκρασία διαφοροποιείται κατα πολύ σε σχέση με το μπλοκ.
Ιδανική θέση είναι στο καβούκι του θερμοστάτη.

Εαν το κατέχεις δες πως είναι το CBF600 που έχει το όργανο και τον αισθητήρα και κάνε την δουλειά μόνος σου.Ίσως να είναι plug n play μιας και η Honda δεν νομίζω να άλλαξε κατα πολύ το μηχανάκι.Ίσως και να ταιριάζουν.Πάντως δεν είναι δύσκολο.

Στο δικό μου CBR1100XX που έχω όργανο θερμοκρασίας έχω εγκαταστήσει έναν τέτοιο διακόπτη και ελέγχω το βεντιλατέρ κατά βούληση.Επίσης έχω βάλει 75% απιονισμένο νερό,25% παραφλού(μη αραιωμένο) και 5% Redline water wetter.
Μην ξεχνάς ότι το νερό παρέχει καλύτερες θερμοαπαγωγικές ιδιότητες από το παραφλού,το οποίο είναι πιο πολύ χρήσιμο σε βόρειες χώρες αφού αυτό που κάνει πολύ καλά είναι να προστατεύει τα νερά από το να μην παγώσουν και ραγίσει κανένα μπλοκ.Στην Ελλάδα των 30 και 40 βαθμών το ζητούμενο είναι η ψύξη.

Η μπαταρία(3 ετίας) μου καλά κρατεί και το βεντιλατερ να καεί(λέμε τώρα..)από την πιο συχνή χρήση θα βάλω ένα άλλο.Προτιμώ να δουλεύω βεντιλατέρ παρά να αφήνω το λάδι,τα νερά και τα πόδια μου να ζεματάνε και να μειώνω τον χρόνο ζωής τους.Τωρα εάν κινείσαι κέντρο όλη μέρα και μέσα στο μποτιλιάρισμα(κακώς) δεν θα δεις θερμοκασίες πάνω από την μέση εφόσον το ενεργοποιείς εγκαίρως και θα εκπλαγείς πόσο γρήγορα θα τις ρίχνει.Αλλά καλό είναι εάν δεν κάνεις χιλιόμετρα να τσεκάρεις τακτικά την τάση της.

bros400pgm
07/09/2013, 18:35
Μην ξεχνάς ότι το νερό παρέχει καλύτερες θερμοαπαγωγικές ιδιότητες από το παραφλού,




Εκτος και βαλεις το EVANS WATERLESS COOLANT

iliasfyntanidis
07/09/2013, 20:29
Εκτος και βαλεις το EVANS WATERLESS COOLANT

Για δωσε info!

DrBig
07/09/2013, 20:56
Στην Ελλάδα των 30 και 40 βαθμών το ζητούμενο είναι η ψύξη.


Στην Ελλαδα των 30 και 40 βαθμων το ζητουμενο επισης ειναι να μη βρασει το νερο που ειναι εξισου επικινδυνο (αν οχι περισσοτερο) με το να παγωσει και να ραγισει μπλοκ, οποτε μικροτερη περιεκτικοτητα σε παραφλου εχει κι αυτη τα προβληματα της. Δεν παιζουν με αυτα τα πραγματα ειναι η γνωμη μου....

αν καποια μηχανη εχει θεμα με υπερθερμανση (που αμφιβαλλω οτι υπαρχει τετοια υδροψυκτη μηχανη) η βαζει μεγαλυτερο ψυγειο αν μπορει, η βαζει ψυγειο λαδιου αν μπορει, η βαζει δυνατοτερο βεντιλατερ (η δευτερο) αν μπορει, η βαζει θερμοστατη που να ανοιγει λιγο νωριτερα το βεντιλατερ. Ενα οργανο θερμοκρασιας ειναι παντελως αχρηστο θαρρω, παρα μονο για να σου πει οτι ενδεχομενως κατι εχει χαλασει.

bros400pgm
07/09/2013, 21:26
Δεν εχω ιδεα τι περιεχει. Το χρησιμοποιησαμε μια φορα σε ενα αγωνιστικο SM για να μην ανεβαζει πιεση στο κυκλωμα ψυξης. Εχει σημειο βρασμου τους 180 βαθμους και ετσι δεν διαστελεται ουτε και δημιουργηται ατμος. Θελει καθαρισμα πρωτα το κυκλωμα ψυξης, με ενα ειδικο καθαριστικο της ιδιας εταιριας, ωστε να φυγει το περισσοτερο νερο.
Με κοστος για ενα 5λιτρο καθαριστικο και ενα 5λιτρο "παραφλου" τα περι 120€, θεωρειται καταλληλο μαλλον μονο για αγωνιστικα:D

http://www.evanscoolants.co.uk/
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=s-NfA17q0MQ


ps. Σε φουλ θερμοκρασιες, ανοιγεις την ταπα του ψυγειου χωρις προβλημα

iliasfyntanidis
09/09/2013, 17:52
Στην Ελλαδα των 30 και 40 βαθμων το ζητουμενο επισης ειναι να μη βρασει το νερο που ειναι εξισου επικινδυνο (αν οχι περισσοτερο) με το να παγωσει και να ραγισει μπλοκ, οποτε μικροτερη περιεκτικοτητα σε παραφλου εχει κι αυτη τα προβληματα της. Δεν παιζουν με αυτα τα πραγματα ειναι η γνωμη μου....

Το νερό σε κλειστό κύκλωμά (όπως είναι στο κύκλωμά του μοτέρ-ψυγείου) δεν βράζει πριν τους 120 βαθμούς άρα δεν βλέπω τον λόγο να μην βάλεις περισσότερο νερό παρά παραφλού.Αφού εχει καλύτερες ιδιότητες στο θέμα ψύξης-θερμοαπαγωγής από το παραφλού το οποίο χρησιμοποιείται κατ΄ανάγκη ώστε να μην παγώσουν τα νερά στο μοτέρ.
[QUOTE=DrBig;2369437]αν καποια μηχανη εχει θεμα με υπερθερμανση (που αμφιβαλλω οτι υπαρχει τετοια υδροψυκτη μηχανη) η βαζει μεγαλυτερο ψυγειο αν μπορει, η βαζει ψυγειο λαδιου αν μπορει, η βαζει δυνατοτερο βεντιλατερ (η δευτερο) αν μπορει, η βαζει θερμοστατη που να ανοιγει λιγο νωριτερα το βεντιλατερ. Ενα οργανο θερμοκρασιας ειναι παντελως αχρηστο θαρρω, παρα μονο για να σου πει οτι ενδεχομενως κατι εχει χαλασει.
[QUOTE]
Και εγώ αμφιβάλλω ότι υπάρχει θεμα υπερθέρμανσης αλλά το να λειτουργώ έναν κινητήρα μέσα στις μέσες τιμές που ορίζονται σαν ιδανικές για νερό-λάδια-κινητήρα το θεωρώ το καλύτερο σενάριο.Το ότι τα νερά πάνε απο την θερμοκρασία περιβάλλοντος μέχρι τους 112-120 και τα λάδια στους 113-120 αυτό δεν σημαίνει πως είναι και σωστό επειδή ο κατασκευαστής τις ορίζει σαν τιμές να τις πιάνουμε.Είναι τιμές,οριακές τιμές ομως και αυτό που λέω είναι ότι το ιδανικό ειναι να κινούμαστε στον μέσο όρο τιμών.Το λάδι όσο πιο πολλές φορές φτάνει την μέγιστη τιμή χάνει πολλές από τις ιδιότητες του,το βλέπω live στο αμάξι μου που πειραματίζομαι με εποπτικά μέσα κ.λ.π. Στην ιδια διαδρομη με τις ιδιες συνθηκες με το ιδιο λαδι μπορεί να δεις ανεβασμένη την θερμοκρασια στο οργανο επειδη με το ένα λαδι έχεις διανυσει 3000 χλμ ενω με το άλλο μόλις 1000 και φυσικά παίζει ρόλο το πως εχουν γινει αυτά....Οι ιδιότητες τους κανουν φτερά.

Το να βάλει κάποιος μεγαλύτερο ψυγείο είναι δαπανηρό και χρονοβόρο από πλευράς εγκατάστασης ιδιως στα μηχανάκια με φαιρινγκ.Επίσης το να βάλει καποιος μεγάλο ψυγείο το μόνο που θα πετυχει είναι να ρίχνει την θερμοκρασία πιο γρήγορα,αφού ο θερμοστατης παλι θα ρυθμίζει την θερμοκρασία του κινητήρα η οποία θα φτάνει στα υψη και ο διακοπτης την λειτουργια του βεντιλατερ.
Τα δυο βεντιλατερ εγκυμονούν κινδυνους για ανορθωτη-μπαταρία.Ξερεις εαν μπορεί να τα δουλέψει....Και αν έχεις δυνατη μπαταρία ΟΚ μαλλον ναι,αλλα εαν τα ηλεκτρικα ειναι παλια και το μεταφορικό σου μεσο δουλευει κεντρο και εδω γυρω...
Ο θερμοστατης που λες στο τέλος δεν ανοιγει το βεντιλατερ.Αυτή την δουλειά την κανει η βαλβίδα πάνω στο ψυγείο είτε η ECU.
Το μεγαλύτερο βεντιλατερ και ίσως ενας χαμηλότερος θερμοστατης(δεν υπάρχει τοσο μεγαλη ποικιλια στο εμποριο οπως στα αυτοκίνητα και θα προτεινα να μεινει καποιος με τον ΟΕΜ τοσο από άποψης αξιοπιστιας και θερμοκρασίας λειτουργίας του μοτέρ)αποτελούν την πιο συμφερουσα λύση.
Εγω δουλευω με το εργοστασιακο βεντιλατερ απλά με έναν διακόπτη που μου επιτρεπει να το χειριζομαι και υγρα ψυγείου οπως προανέφερα παραπάνω.Απο άποψη κοστους και απόδοσης είναι η πλέον συμφερουσα επιλογη.

raccoon
09/09/2013, 18:19
Ενα οργανο θερμοκρασιας ειναι παντελως αχρηστο θαρρω, παρα μονο για να σου πει οτι ενδεχομενως κατι εχει χαλασει.

Αυτό ακριβώς θέλω. Να μου πει ότι ενδεχομένως κάτι έχει χαλάσει. (δεν περιμένω να βάλω όργανο θερμοκρασίας και να έχω καλύτερη ψύξη, ή να ανάβει λιγότερο το βεντιλατέρ) Είναι ένα όργανο που σου δείχνει κάποια δεδομένα, εσύ αν τα δεις και τα αξιολογήσεις σωστά, μπορεί να προλάβεις κάτι.

raccoon
25/10/2013, 18:47
302212

302213

302214

θα τοποθετηθεί και θα κάνω και φωτορεπορτάζ

painterakis
25/10/2013, 22:01
Ωραίος ... περιμένω. πάντως φαίνεται ωραίο εκ πρώτης όψεως ...

raccoon
17/01/2014, 15:47
τελικό αποτέλεσμα.
Επειδή το είχα πρόχειρα τοποθετημένο, λόγο ότι δεν είχα αποφασίσει που και πώς θα το βάλω, τελικά κατάφερα να το σπάσω, κάποια στιγμή που με έπεσε ανάμεσα στις μπουκάλες και πήγα να στρίψω.
Δεν είναι αυτός όμως ο σκοπός που γράφω, αλλά η ενημέρωση μετά από χρήση. το όργανο που πήρα, ήταν με μπαταρία, χωρίς φωτεινή οθόνη και δεν ξέρω για την αδιαβροχοποίηση του. Το βράδυ είναι σαν να μην το είχα, όταν τελείωνε η μπαταρία πάθαινε κρίσεις όπως να δείχνει 2 θερμοκρασίες εναλάξ(45-75) ανάλογα με την τάση που έδινε η μπαταρία που ξεψυχούσε (με το που άλλαξα μπαταρία έστρωσε)
Τέλος: όποιος θέλει να βάλει ένα τέτοιο όργανο ας προσέξει αυτές τις λεπτομέρειες (να παίρνει από τον διακόπτη ρεύμα, αδιάβροχο, φωτεινή οθόνη και να έχει αποφασίσει από πριν που και πως θα το βάλει)
Για όσο καιρό το είχα και ο τρόπος που το τοποθέτησα όπως και το σημείο που έβαλα τον αισθητήρα είμαι ευχαριστημένος, μου έδειξε αυτό που ήθελα να δω (ότι το βεντιλατέρ ανάβει και σβήνει στις ίδιες πάντα σταθερά θερμοκρασίες "για cbf600 '08 ανάβει 94 και κλείνει στους 79") και παραμένω υπέρ στο να υπάρχει αυτό το όργανο στην μηχανή.

ΨΑΡΑΚΑΣ
18/01/2014, 13:26
Καλησπερα φιλε μου. Ωραιο το οργανακι ειναι αυτο που εδειξες παραπανω απο motopissaris? Μπορεις να βγαλεις φωτο το σημειο που εβαλες τον αισθητηρα και ακομα δυο ερωτησεις, ποσο κραταει η μπαταρια? και αν εχει διακοπτη on-off.

doctoras
18/01/2014, 14:25
όντως! το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι πως κατάφερες και εγκατέστησες τον αισθητήρα μιας και το σημείο είναι πολύ "tight"

επίσης και ακόμη πιο ενδιαφέρον ο αισθητήρας φωλιάζει πάνω από τον θερμοστάτη? πως γίνεται ακριβώς?

raccoon
18/01/2014, 19:38
Καλησπερα φιλε μου. Ωραιο το οργανακι ειναι αυτο που εδειξες παραπανω απο motopissaris? Μπορεις να βγαλεις φωτο το σημειο που εβαλες τον αισθητηρα και ακομα δυο ερωτησεις, ποσο κραταει η μπαταρια? και αν εχει διακοπτη on-off.

η μπαταρία κρατάει περίπου 1 1/2 μήνα και δεν έχει διακόπτη on-off. γι'αυτό και την τρώει. το πήρα από τζορτζοπουλο. φωτό αναμένεις. να διαβάσεις τα τελικά σχόλια μου (αυτά που λέω την τελική άποψη μου)
αν έβαζα κάτι τώρα που έχω άποψη θα ήταν http://www.motopissaris.gr/parts/psifiako-thermometro-ladiou-nerou

raccoon
18/01/2014, 19:45
όντως! το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι πως κατάφερες και εγκατέστησες τον αισθητήρα μιας και το σημείο είναι πολύ "tight"

επίσης και ακόμη πιο ενδιαφέρον ο αισθητήρας φωλιάζει πάνω από τον θερμοστάτη? πως γίνεται ακριβώς?

έχει ένα κύλινδρο που τον βάζεις σε κάποιο κολάρο (αφαιρείς ένα κομμάτι και βάζεις τον κύλινδρο με σφικτήρες), αυτός ο κύλινδρος έχει τρύπα με πάσο και βιδώνεις εκεί τον αισθητήρα. πάνω σε αυτό (αισθητήρα) βάζεις τα καλώδια από το όργανο. το όργανο κατευθείαν δείχνει στο καντράν την θερμοκρασία.

doctoras
18/01/2014, 23:25
γ@μάτη ιδέα! δεν το ειχα φανταστεί...

ξέρεις, οι περισσότεροι αισθητήρες μπαίνουν πάνω στον θερμοστάτη με σύνδεση με έαν ( Τ ) connector..

το όργανο που προτείνεις του motopissaris περιλαμβάνει αισθητήρα και αυτόν τον κύλινδρο?

raccoon
21/01/2014, 00:39
http://www.motopissaris.gr/parts/PW.360-302 ειναι εξτρα. Διαβασε τα σχολια που γραφει η σελιδα για το οργανο και τον κυλινδρο

mikepap
27/01/2014, 20:34
ATTACH=CONFIG]308505[/ATTACH]308504

mad shark
28/01/2014, 20:15
ATTACH=CONFIG]308505[/ATTACH]308504 καλησπερα παιδια το οργανακι φενεται καλο το σημαντηκο ειναι να τοποθετηθει ο εσθητηρας στο σωστο σημειο αλιος η αποκληση ειναι χαοτηκη πρεπει να ειναι ακρηβος μετα τον θερμοστστη . το σημειο που βλεπω στη φοτο δεν μου φενετε καταλιλο τσεκαρετο:beer:

mikepap
28/01/2014, 21:03
στον συγκεκριμενο κινητηρα η τοποθετηση εγινε στο μπαι μπας του θερμοστατη χωρις να καταστραφη το κολαρο,εγινε προσθηκη μονο 4cm στο κατο μερος κ υπαρχει κ οπτικη επαφη κ προσβαση ανα πασα στιγμη.το κοψιμο καθε κολαρου αρα κ η καταστροφη του αν θελεις να το φερεις στην αρχικη μορφη ειναι γυρω στα 50 ευρο.παρολα αυτα εγιναν μετρισεις κ ακριβως στο σημειο πριν τον θερμοστατη κ σε αλλα σημεια.στο σημειο το τελικο η αποκριση προς τα πανω η προς τα κατω ηταν αμεση παρατηρωντας το βεντιλατερ σε τι θερμοκρασια ανοιγοκλεινει.επισης το σημειο πριν τον θερμοστατη μεχρι τον κινητηρα ειναι κατω απο το ρεζερβουαρ κ το κολαρο μεγαλο σε διαμετρο κ δεν βολευει τοσο,ωστοσο μετρισεις εγιναν ακριβως κ σε εκεινο το σημειο το ιδιο σωστες οπως κ στο τελικο σημειο τοποθετησης.αποφασιστηκε λοιπον να γινει η τοποθετηση στο σημειο με τα περισσοτερα υπερ,δηλ σωστη ενδειξη,οπτικη επαφη προσβασιμοτητα κ καταστροφη κολαρου.επισης επρεπε να μετρηθει κ το μηκος του καλωδιου.εφτασε ακριβως με ανεση.ο αλουμινενιος ανταπτορας ειναι 16mm.επισης το προβλημα που ξεπεραστηκε ηταν οτι σε καθε μετριση επρεπε να χρησιμοποιω διαφορετικης διαμετρου μαστο κ να μην καταστρεφω κολαρα.επομενος την εργασια την εκανα εξεταζοντας ολες τις παραμετρους κ για οποιον δεν γνωριζει αρκετα νομιζω οτι τον εχω απαλαξει απο πολλους προβληματισμους για το πως κ που θα το τοποθετησει γλιτωνοντας χρονο κ χρημα.επισης η απωλεια ψυκτικου υγρου ειναι αμελιτεα.το οργανο εχει δικη του μπαταρια κ οπως λεει ο κατασκευαστης καταναλωνεται στα πεντε χρονια.εργοστασιακη εγγυηση ενα χρονο.αδιαβροχο.το μονο μειον ειναι οτι δεν εχει φωτισμο.

mad shark
28/01/2014, 21:24
:beer: οκ εφοσων εγηνε με αυτον τον τροπο και μετρηθηκε και αλλου δεκτων . στο brossακι που εχω γεια πειραματοζωω ηδα διαφορα στην ενδηξη απο σιμειο σε σιμειο και εκανα αλλη ιστορια .ανοιξα τρυπα και εκανα πασα πρην το θερμοστατι και το εβαλα εκει πιστεβω πως βοηθα και στην περιπτοση που κολιση ο ρημαδης να γλητοσω απο λαχταρες :beer:

doctoras
28/01/2014, 22:04
στον συγκεκριμενο κινητηρα η τοποθετηση εγινε στο μπαι μπας του θερμοστατη χωρις να καταστραφη το κολαρο,εγινε προσθηκη μονο 4cm στο κατο μερος κ υπαρχει κ οπτικη επαφη κ προσβαση ανα πασα στιγμη.το κοψιμο καθε κολαρου αρα κ η καταστροφη του αν θελεις να το φερεις στην αρχικη μορφη ειναι γυρω στα 50 ευρο.παρολα αυτα εγιναν μετρισεις κ ακριβως στο σημειο πριν τον θερμοστατη κ σε αλλα σημεια.στο σημειο το τελικο η αποκριση προς τα πανω η προς τα κατω ηταν αμεση παρατηρωντας το βεντιλατερ σε τι θερμοκρασια ανοιγοκλεινει.επισης το σημειο πριν τον θερμοστατη μεχρι τον κινητηρα ειναι κατω απο το ρεζερβουαρ κ το κολαρο μεγαλο σε διαμετρο κ δεν βολευει τοσο,ωστοσο μετρισεις εγιναν ακριβως κ σε εκεινο το σημειο το ιδιο σωστες οπως κ στο τελικο σημειο τοποθετησης.αποφασιστηκε λοιπον να γινει η τοποθετηση στο σημειο με τα περισσοτερα υπερ,δηλ σωστη ενδειξη,οπτικη επαφη προσβασιμοτητα κ καταστροφη κολαρου.επισης επρεπε να μετρηθει κ το μηκος του καλωδιου.εφτασε ακριβως με ανεση.ο αλουμινενιος ανταπτορας ειναι 16mm.επισης το προβλημα που ξεπεραστηκε ηταν οτι σε καθε μετριση επρεπε να χρησιμοποιω διαφορετικης διαμετρου μαστο κ να μην καταστρεφω κολαρα.επομενος την εργασια την εκανα εξεταζοντας ολες τις παραμετρους κ για οποιον δεν γνωριζει αρκετα νομιζω οτι τον εχω απαλαξει απο πολλους προβληματισμους για το πως κ που θα το τοποθετησει γλιτωνοντας χρονο κ χρημα.επισης η απωλεια ψυκτικου υγρου ειναι αμελιτεα.το οργανο εχει δικη του μπαταρια κ οπως λεει ο κατασκευαστης καταναλωνεται στα πεντε χρονια.εργοστασιακη εγγυηση ενα χρονο.αδιαβροχο.το μονο μειον ειναι οτι δεν εχει φωτισμο.

respect για το feedback με ενδιαφέρει αρκετά η μετατροπή που έκανες (όμως με με 12v παροχής όργανο).
cbf1000 είναι η μοτοσυκλέτα?

mikepap
28/01/2014, 22:30
respect για το feedback με ενδιαφέρει αρκετά η μετατροπή που έκανες (όμως με με 12v παροχής όργανο).
cbf1000 είναι η μοτοσυκλέτα?

ΕΧΕΙΣ ΠΜ

raccoon
29/01/2014, 16:47
Για μένα όποσδήποτε όργανο με φώς και με 12 βολτ από μπαταρία με σύνδεση μετα τον διακόπτη ( και το δικό μου έλεγε αλλαγή μπαταριας μετά από καιρό, αλλα στο 2μηνο ήθελε καινούρια και δεν είχε διακόπτη on-off για οικονομία)

Mikepap: Συμφωνώ στην τοποθέτηση κυλίνδρου- θερμοστάτη όπου να έχεις πρόσβαση και έλεγχο, πολύ καλό που δεν έκοψες κολάρο, πολύ καλή η βάση στο τιμόνι που το έβαλες.

Mikepap: Από που πήρες την βάση τιμονιού; πόσο; το θέμα μπαταρία και διάρκεια, το τσέκαρες, πόσο καιρο το έχεις;

Καμιά καλυτερη φωτό αν μπορείς.