View Full Version : trail braking ???
Το ειπε προχτες σε μια συζητηση ο rein και δεν τον ειχα ξανακουσει σαν ορο,
Αμεσως μπηκα στο τριπακι και εψαξα λιγο να δω τι ειναι, ψιλοκαταλαβα στο περιπου, αλλα ποιος θα κανει την καλη να μου εξηγήσει αναλυτικά τι ειναι και πως γινεται...??
sapila racing
09/05/2010, 05:34
Αρχικά δημιουργήθηκε από McTalas
Το ειπε προχτες σε μια συζητηση ο rein και δεν τον ειχα ξανακουσει σαν ορο,
Αμεσως μπηκα στο τριπακι και εψαξα λιγο να δω τι ειναι, ψιλοκαταλαβα στο περιπου, αλλα ποιος θα κανει την καλη να μου εξηγήσει αναλυτικά τι ειναι και πως γινεται...??
To έχουμε ξανασυζητήσει διεξοδικά, με τα γνωστά αποτελέσματα. :lol:
Με λίγα λόγια ειναι το κράτημα των φρένων μέχρι και το apex της στροφής, θέλει ακρίβεια και πολύ καλό έλεγχο γιατι η τούμπα καραδοκεί.
menelaos46
09/05/2010, 06:01
Με λίγα λόγια ειναι το κράτημα των φρένων μέχρι και το apex της στροφής, θέλει ακρίβεια και πολύ καλό έλεγχο γιατι η τούμπα καραδοκεί.
Οχι απαραιτητα μεχρι την καρυφη αλλα ετσι οριζεται το κρατημα των φρενων υπο κλιση.
chris_honda
09/05/2010, 06:53
Αρχικά δημιουργήθηκε από menelaos46
Οχι απαραιτητα μεχρι την καρυφη αλλα ετσι οριζεται το κρατημα των φρενων υπο κλιση.
Αυτό δεν σε οδηγεί 99% σε highside? Δεδομένου ότι ο πίσω τροχός θα αποφορτίζετε;
menelaos46
09/05/2010, 06:56
Αυτό δεν σε οδηγεί 99% σε highside? Δεδομένου ότι ο πίσω τροχός θα αποφορτίζετε;
Δε σε καταλαβα???
Highsiding γιατι?
Αν κρινω απο το οτι το κανουν ολοι οι καρυφαιοι οχι.
chris_honda
09/05/2010, 07:11
Αρχικά δημιουργήθηκε από menelaos46
Δε σε καταλαβα???
Highsiding γιατι?
Αν κρινω απο το οτι το κανουν ολοι οι καρυφαιοι οχι.
Μάλλον δεν κατάλαβα καλλά εγώ, αν είναι αυτο...μπαινοντας σε στροφή με φρένα, τουλαχιστον μέχρι την κορυφή.... Αυτό θεωρητικά δεν κάνει τον πίσω τροχό να αποφορτίζετε, με αποτελεσμα το highsiding? τουλάχιστον μέχρι την κορυφή;;
Αρχικά δημιουργήθηκε από chris_honda
Μάλλον δεν κατάλαβα καλλά εγώ, αν είναι αυτο...μπαινοντας σε στροφή με φρένα, τουλαχιστον μέχρι την κορυφή.... Αυτό θεωρητικά δεν κάνει τον πίσω τροχό να αποφορτίζετε, με αποτελεσμα το highsiding? τουλάχιστον μέχρι την κορυφή;;
se mplokarisma του μπροστινου οδησει(αν το παρακανεις)
chris_honda
09/05/2010, 07:15
Αρχικά δημιουργήθηκε από p@nos
se mplokarisma του μπροστινου οδησει(αν το παρακανεις)
:beer: :beer: :beer:
menelaos46
09/05/2010, 07:19
Μάλλον δεν κατάλαβα καλλά εγώ, αν είναι αυτο...μπαινοντας σε στροφή με φρένα, τουλαχιστον μέχρι την κορυφή.... Αυτό θεωρητικά δεν κάνει τον πίσω τροχό να αποφορτίζετε, με αποτελεσμα το highsiding? τουλάχιστον μέχρι την κορυφή;;
Οδηγει σε low αν το παρακανεις.
Ο πισω τροχος επιβραδυνει ηδη λογω του κινητηρα η ακομη καλυτερα λογω του πισω φρενου αν χρησιμοποιεις.
Φρεναρεις λοιπον δυνατα μπροστα αρα αποφορτιζεται ο πισω αρα χανεις πιο ευκολα το μπροστα.
Επισης φρεναροντας ετσι μπορεις με το πισω φρενο να πλασαρεις το μηχανακι πραγμα που βολευεις σε καποιες περιπτωσεις αφου ρυθμιζεις ουσιαστικα τη διαφορα ταχυτητας του πισω με το μπρος τροχο.
chris_honda
09/05/2010, 07:23
Αρχικά δημιουργήθηκε από menelaos46
Οδηγει σε low αν το παρακανεις.
Ο πισω τροχος επιβραδυνει ηδη λογω του κινητηρα η ακομη καλυτερα λογω του πισω φρενου αν χρησιμοποιεις.
Φρεναρεις λοιπον δυνατα μπροστα αρα αποφορτιζεται ο πισω αρα χανεις πιο ευκολα το μπροστα.
Επισης φρεναροντας ετσι μπορεις με το πισω φρενο να πλασαρεις το μηχανακι πραγμα που βολευεις σε καποιες περιπτωσεις αφου ρυθμιζεις ουσιαστικα τη διαφορα ταχυτητας του πισω με το μπρος τροχο.
:beer: :beer: :beer: :beer:
reinmeister
09/05/2010, 08:10
το βασικο σκεπτικο του trail braking ειναι η απωλεια οσο δυνατον λιγοτερου χρονου γινεται στην διαδικασια του στριβειν...
δηλαδη...
απο την διαδικασια φρεναρισματος γινεται αμεση μεταβαση στην διαδικασια επιταχυνσης,χωρις χασιμο χρονου με την μηχανη σε "νεκρη" κατασταση,η αν θελετε ουδετερη,χωρις επιταχυνση η επιβραδυνση...
επισης βοηθαει παρα πολυ στο να κερδισεις μετρα επιταχυνσης πριν τα φρενα,μια και χρησιμοποιεις μεγαλο μερος της στροφης για να επιβραδυνεις...
το trail braking ειναι ουσιαστικα προοδευτικο αφημα φρενου μεχρι το ανοιγμα γκαζιου...πεφτεις δυνατα στα φρενα,οσο εισαι ορθιος ,ξεκινας το πλαγιασμα και οσο περισσοτερο πλαγιαζεις τοσο περισσοτερο αφηνεις το φρενο...
βασικες προυποθεσεις για trail braking...κορυφαιο συστημα πεδησης με προοδευτικη τρομπα,δηλαδη μεγαλη ωφελιμη διαδρομη εμβολου,λαστιχα με κορυφαιο feedback στο θεμα απωλειας προσφυσης,υποχρεωτικα με τριγωνη κορωνα, κι αντιστοιχα πολυ καλοστημενες αναρτησεις...
προσωπικα το χρησιμοποιω πολυ συχνα με το μπουσα σε κλειστο στροφιλικι,οχι για να κερδισω χρονο,αλλα για να φρεναρω λιγοτερο δυνατα πριν την εισοδο,ετσι ωστε να μην εχω πολυ αποτομες μετατοπισεις βαρους στο καραβι,μια κι εχει την ταση να χαζευει οταν συμβαινει αυτο...
οσοι δεν το χετε κανει προπονηση σε πιστα ΜΗΝ το δοκιμασετε για κανεναν λογο στον δρομο...ειναι τρομερα επικινδυνο...
:beer:
ευχαριστω παιδες!!!
θα μπει και αυτο στα tasks... :D
reinmeister
09/05/2010, 08:14
Αρχικά δημιουργήθηκε από McTalas
:beer:
ευχαριστω παιδες!!!
θα μπει και αυτο στα tasks... :D
στα τασκς,θα σου ελεγα να βαλεις και την χρηση του πισω φρενου στην εξοδο της στροφης...
Αρχικά δημιουργήθηκε από reinmeister
στα τασκς,θα σου ελεγα να βαλεις και την χρηση του πισω φρενου στην εξοδο της στροφης...
ωπα φιλαρακι εσυ ξερεις πολλα :D
για πε τι οφελη περνουμε απο αυτην την τεχνικη...
(τωρα που βλεπω πως εχεις κεφια)
reinmeister
09/05/2010, 15:50
Αρχικά δημιουργήθηκε από McTalas
ωπα φιλαρακι εσυ ξερεις πολλα :D
για πε τι οφελη περνουμε απο αυτην την τεχνικη...
(τωρα που βλεπω πως εχεις κεφια)
καποιες φορες,την ωρα που εισαι τερμα γκαζι στην εξοδο και πλαγιολισθαινεις πλαγιασμενος,θα σου εχει τυχει να παραγλιστρησει το πισω λαστιχο,με αποτελεσμα να κλεισεις γκαζι για να μαζευτει...
εκει,λογω της αποτομης μεταφορας βαρους μπροστα,το μηχανακι χανει την ισορροπια του με αποτελεσμα να χανεις χρονο...
ο τροπος που μαζευεται αυτο σωστα ,ειναι με χρηση πισω φρενου...δηλαδη οπως εισαι τερμα γκαζι και πλαγιολισθαινεις,με το που θα ανοιξει παραπανω απο το ανεκτο την τροχια ο πισω τροχος,τσιμπας πισω φρενο,χωρις να κλεισεις γκαζι...
κατα συνεπεια ο τροχος μειωνει στροφες και ανακτα προοδευτικα προσφυση χωρις να διαταραχτει η ισορροπια της μηχανης και χωρις να κλεισεις καθολου το γκαζι...επισης ειναι πολυ πιο ασφαλης τροπος για να μαζεψεις την ουρα χωρις αποτομες μεταβολες της γεωμετριας και κατ επεκτασιν απωλειες προσφυσης...
Αρχικά δημιουργήθηκε από reinmeister
πολυ καλοστημενες αναρτησεις...
Νο 1
Αρχικά δημιουργήθηκε από reinmeister
το trail braking ειναι ουσιαστικα προοδευτικο αφημα φρενου μεχρι το ανοιγμα γκαζιου...πεφτεις δυνατα στα φρενα,οσο εισαι ορθιος ,ξεκινας το πλαγιασμα και οσο περισσοτερο πλαγιαζεις τοσο περισσοτερο αφηνεις το φρενο...
έτσι :a013:
....και κρατώντας το γκάζι επιταχύνεις γραμμικά
όλα αυτά μόνο πίστα και μόνο Σέρρες.
Το Μεγαράκι θέλει εμπειρία για να το κάνεις λόγω χειρότερης πρόσφυσης.
Το τελικό προσωπικό συμπέρασμα ανάμεσα σε αυτό το φρενάρισμα και σε αναλογικό (δηλ. νωρίτερα φρένα) και με φόρα εισόδου μεγαλύτερη με ανοικτές γραμμές: στην έξοδο είσαι ρόδα χωρίς να κινδυνεύεις με low :a013:
+ το ότι με το πίσω φρένο κλείνει η τροχιά + το ότι αν δεν ξέρουμε τι κάνουμε η τούμπα είναι ΑΑΑβατον-Αμεσα ερχόμαστε στο χώρο σας-Εχεμύθεια.
Στο trail braking ένα απ΄τα tips του γιατί το κάνουν, είναι ότι εκείνη τη στιγμή που το μηχανάκι είναι στα φρένα έχει και γρηγορότερη γεωμετρία λόγω μειωμένης κάστερ. Τρώει το χαστούκι πιο "ενδοτικά" :D
Υπάρχει και ένα epic thread (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&threadid=65662) για το θέμα...:smokin:
Αρχικά δημιουργήθηκε από nktR
: στην έξοδο είσαι ρόδα :a013:
Κάντο τάληρα ρε φιλαράκι. :smokin:
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Κάντο τάληρα ρε φιλαράκι. :smokin:
ναι σόρρ :rolleyes: :lol:
συγκριτικά λέω όταν είσαι με άλλο οδηγό μέσα στην πίστα και έχετε τον ίδιο ρυθμό αλλά με trail braking αυτός και πατώντας νωρίτερα φρένα εσύ. Πχ.: πας για κ1 Σέρρες και εκείνος κλείνει (πόρτα) την γραμμή του πηγαίνοντας εσωτερικά πατώντας φρένα πιο βαθιά και κάνοντάς σου απόσταση 10 μέτρων. Αναγκάζεται λοιπόν να κρατήσει πολύ βαθιά τα φρένα και μπαίνει και με λιγότερα χλμ. λόγω το ότι έχει κλείσει τη γραμμή του 100 χλμ. πχ.
Εσύ έχεις φρενάρει νωρίτερα και είσαι ανοικτά αριστερά και μπαίνεις με φόρα με 125 χλμ. Στη 2 του είσαι ρόδα και με προοπτική καλύτερου γύρου και κυρίως δεν κινδυνεύεις. Στο επόμενο σέσσιον ο φίλος και αγωνιζόμενος έπεσε από low στην κ1 και το είχαμε συζητήσει πριν ότι τον έβλεπα ότι φρενάριζε οριακά και μου έλεγε ότι έχει και άλλο !! Τελικά είναι καλύτερα να παίρνεις ανοικτές γραμμές και να είσαι όρθιος παρά οριακά στα φρένα και κλειστές και κάτω. Το ίδιο και στην κ5. Αυτά ούφφφφφ
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.