VALES
05/07/2010, 08:31
Πολλοί θα το ξέρετε το Britten... άλλοι ίσως όχι .
Φανταστείτε τα ανώτερα διοικητικά στελέχη των γιαπωνέζικων και ευρωπαϊκών μεγαθηρίων, κατασκευαστριώ ν εταιριών μοτοσικλέτας να βαδίζουν ανήσυχοι πάνω-κάτω στους διαδρόμους των τεράστιων «οίκων» τους και να ρωτάνε με ύφος απεγνωσμένο τους μηχανικούς τους: «πώς γίνεται ένας άντρας, ο οποίος εργαζόταν σε μια καλύβα, μόνος του, σε ένα μοναχικό νησάκι του Νότιου Ειρηνικού Ωκεανού, να κατασκεύασε μία μοτοσικλέτα που πραγματικά «ξεβράκωσε» όλα τα σχεδιαστικά και μηχανικά τμήματα της εταιρείας μας;».
Ο λόγος βέβαια για την εκπληκτική μοτοσικλέτα ορόσημο στην παγκόσμια μοτοβιομηχανία . Η μοτοσικλέτα του οραματιστή κυρίου Britten, του σύγχρονου Leonardo Da Vinci.
«Είναι η πιο ανεπτυγμένη μοτοσικλέτα του κόσμου και δεν έρχεται από την Ιαπωνία αλλά ούτε από την Γερμανία, Ιταλία ή Αμερική», έγραφε στο εξώφυλλο του το αμερικάνικο περιοδικό μοτοσικλέτας “Cycle World”.
Ο τίτλος του θέματος του περιοδικού: «Εκθαμβωτικό – Britten V-1000». Όλη αυτήν την αναταραχή τη δημιούργησε ένας «χριστιανός» ονόματι John Britten, Νεοζηλανδός στην καταγωγή, ο οποίος αποφάσισε να κατασκευάσει το δικό του πρωτότυπο superbike. «Δημιούργησα τα πάντα εκτός από τα λάστιχα», είπε ο Britten.
O σαρανταδιάχρον ος μηχανικός και σχεδιαστής είναι η παρακαταθήκη της Νέας Ζηλανδίας στον κόσμο ολόκληρο, αφού η εφευρετικότητα, η επιδεξιότητα και η ευφυΐα του συγκεκριμένου προικισμένου «οραματιστή» ξεπερνάει κάθε όριο.
Σαν παιδί ο Britten ξεκίνησε δημιουργώντας μόνος του ένα GO-Kart. Το 1968 αποφοίτησε από το “St Andrews College” και αμέσως μετά παρακολούθησε μαθήματα πολιτικού μηχανικού σε νυχτερινό σχολείο. Ξεκίνησε να εργάζεται σαν υπάλληλος σε μία εταιρεία κατασκευής υαλικών. Εκεί κατάφερε να αποκτήσει πολύτιμη εμπειρία στην κατασκευή καλουπιών και στον χειρισμό διάφορων υλικών. Ο Britten όμως δεν αρκέστηκε σε αυτό.
Σύντομα έφυγε για τη Μεγάλη Βρετανία όπου εργάστηκε κάτω από την επίβλεψη του Sir Alexander Gibbs για 4 μήνες και με σκοπό το σχεδιασμό μιας εθνικής οδού που θα συνέδεε την M1 με την Μ4. Μετά από λίγο καιρό επέστρεψε στη Νέα Ζηλανδία όπου εργάστηκε για την «Rowe Engineering» σχεδιάζοντας επαγγελματικό εξοπλισμό και βαριά οχήματα.
Λίγα χρόνια αργότερα δημιούργησε τη δική του εταιρεία κατασκευής υαλικών και ασχολήθηκε με την κατασκευή βιτρό. Στην ηλικία των 32 ετών, ο John Britten παντρεύτηκε την Kirsteen Price, πούλησε την εταιρεία του και έγινε στέλεχος της οικογενειακής πια εταιρείας, Brittco Management Ltd. Σύντομα ανέλαβε ένα σχέδιο που από πολύ καιρό ονειρευόταν να σχεδιάσει και να πραγματοποιήσε ι. Την κατασκευή ενός πολυτελούς κτιρίου δώδεκα ορόφων, το ονομαζόμενο «Heatherlea», το οποίο κατάφερε να τελειώσει το 1990 και αποτέλεσε μεγάλη επαγγελματική και οικονομική επιτυχία. Από το 1988 όμως, εργαζόταν παράλληλα στον ελεύθερό του χρόνο με σκοπό να κατασκευάσει τη μοτοσικλέτα που πάντα θα ήθελε να οδηγά. Το 1992 ίδρυσε την
Πηγή: PitStop.gr http://www.pitstop.gr/showthread.php?p=91464
Britten Motorcycle Company που αρχικά λειτουργούσε στο γκαράζ του σπιτιού του και αργότερα μετεγκαταστάθη κε στα σημερινά εργαστήρια και γραφεία της, στην οδό 31 Carlyle.
Η V-Britten έκανε την πρώτη επίσημη εμφάνισή της στη Νέα Ζηλανδία, στο Manfield, στα πλαίσια του τελευταίου γύρου του παγκόσμιου πρωταθλήματος μοτοσικλέτας στις 25 Οκτωβρίου του 1992. Πριν από αυτόν τον αγώνα όμως, η V-1000 του Britten είχε εμφανιστεί και σε άλλους αγώνες από τους οποίους κατάφερε να αποσπάσει τα καλύτερα λόγια από το διεθνή τύπο.
Με τον Andrew Stroud στην σέλα, η Britten κέρδισε τον πρώτο της αγώνα στο Assen (Ολλανδία) τον Μάρτιο του 1991 και μετά από λίγες εβδομάδες ακολούθησε η εντυπωσιακή εμφάνισή της στον αγώνα Daytona Supertwins στην Φλόριντα. Σε αυτόν τον δεύτερο αγώνα ένα άσχημο παιχνίδι παίχτηκε εις βάρος του Britten και Stroud (οδηγός της μοτοσικλέτας). Οι ανταγωνιστές δεν μπορούσαν να βλέπουν έναν «νέο» να τους παίρνει τη δόξα και έτσι έβαλαν τα μέσα ώστε να καταστρέψουν την άμεσα ξέφρενη πορεία της μοτοσικλέτας από την Νεοζηλανδία. Ένα ηλεκτρικό σφάλμα (βρέθηκε νερό στον ρυθμιστή τάσης της μοτοσικλέτας) επέτρεψε στον Pascal Picotte (οδηγό της Ducatti) να κερδίσει τον αγώνα. Έναν αγώνα, τον οποίο χωρίς καμία αμφιβολία, θα κέρδιζε η ομάδα του Britten με οδηγό των Andrew Stroud. Μετά από αυτό το συμβάν ο Britten έξαλλος δήλωσε: «Μου αξίζει αυτό που έπαθα αφού χρησιμοποιώ ένα κομμάτι στην μηχανή μου που είναι από την Ducatti».
203051
Φανταστείτε τα ανώτερα διοικητικά στελέχη των γιαπωνέζικων και ευρωπαϊκών μεγαθηρίων, κατασκευαστριώ ν εταιριών μοτοσικλέτας να βαδίζουν ανήσυχοι πάνω-κάτω στους διαδρόμους των τεράστιων «οίκων» τους και να ρωτάνε με ύφος απεγνωσμένο τους μηχανικούς τους: «πώς γίνεται ένας άντρας, ο οποίος εργαζόταν σε μια καλύβα, μόνος του, σε ένα μοναχικό νησάκι του Νότιου Ειρηνικού Ωκεανού, να κατασκεύασε μία μοτοσικλέτα που πραγματικά «ξεβράκωσε» όλα τα σχεδιαστικά και μηχανικά τμήματα της εταιρείας μας;».
Ο λόγος βέβαια για την εκπληκτική μοτοσικλέτα ορόσημο στην παγκόσμια μοτοβιομηχανία . Η μοτοσικλέτα του οραματιστή κυρίου Britten, του σύγχρονου Leonardo Da Vinci.
«Είναι η πιο ανεπτυγμένη μοτοσικλέτα του κόσμου και δεν έρχεται από την Ιαπωνία αλλά ούτε από την Γερμανία, Ιταλία ή Αμερική», έγραφε στο εξώφυλλο του το αμερικάνικο περιοδικό μοτοσικλέτας “Cycle World”.
Ο τίτλος του θέματος του περιοδικού: «Εκθαμβωτικό – Britten V-1000». Όλη αυτήν την αναταραχή τη δημιούργησε ένας «χριστιανός» ονόματι John Britten, Νεοζηλανδός στην καταγωγή, ο οποίος αποφάσισε να κατασκευάσει το δικό του πρωτότυπο superbike. «Δημιούργησα τα πάντα εκτός από τα λάστιχα», είπε ο Britten.
O σαρανταδιάχρον ος μηχανικός και σχεδιαστής είναι η παρακαταθήκη της Νέας Ζηλανδίας στον κόσμο ολόκληρο, αφού η εφευρετικότητα, η επιδεξιότητα και η ευφυΐα του συγκεκριμένου προικισμένου «οραματιστή» ξεπερνάει κάθε όριο.
Σαν παιδί ο Britten ξεκίνησε δημιουργώντας μόνος του ένα GO-Kart. Το 1968 αποφοίτησε από το “St Andrews College” και αμέσως μετά παρακολούθησε μαθήματα πολιτικού μηχανικού σε νυχτερινό σχολείο. Ξεκίνησε να εργάζεται σαν υπάλληλος σε μία εταιρεία κατασκευής υαλικών. Εκεί κατάφερε να αποκτήσει πολύτιμη εμπειρία στην κατασκευή καλουπιών και στον χειρισμό διάφορων υλικών. Ο Britten όμως δεν αρκέστηκε σε αυτό.
Σύντομα έφυγε για τη Μεγάλη Βρετανία όπου εργάστηκε κάτω από την επίβλεψη του Sir Alexander Gibbs για 4 μήνες και με σκοπό το σχεδιασμό μιας εθνικής οδού που θα συνέδεε την M1 με την Μ4. Μετά από λίγο καιρό επέστρεψε στη Νέα Ζηλανδία όπου εργάστηκε για την «Rowe Engineering» σχεδιάζοντας επαγγελματικό εξοπλισμό και βαριά οχήματα.
Λίγα χρόνια αργότερα δημιούργησε τη δική του εταιρεία κατασκευής υαλικών και ασχολήθηκε με την κατασκευή βιτρό. Στην ηλικία των 32 ετών, ο John Britten παντρεύτηκε την Kirsteen Price, πούλησε την εταιρεία του και έγινε στέλεχος της οικογενειακής πια εταιρείας, Brittco Management Ltd. Σύντομα ανέλαβε ένα σχέδιο που από πολύ καιρό ονειρευόταν να σχεδιάσει και να πραγματοποιήσε ι. Την κατασκευή ενός πολυτελούς κτιρίου δώδεκα ορόφων, το ονομαζόμενο «Heatherlea», το οποίο κατάφερε να τελειώσει το 1990 και αποτέλεσε μεγάλη επαγγελματική και οικονομική επιτυχία. Από το 1988 όμως, εργαζόταν παράλληλα στον ελεύθερό του χρόνο με σκοπό να κατασκευάσει τη μοτοσικλέτα που πάντα θα ήθελε να οδηγά. Το 1992 ίδρυσε την
Πηγή: PitStop.gr http://www.pitstop.gr/showthread.php?p=91464
Britten Motorcycle Company που αρχικά λειτουργούσε στο γκαράζ του σπιτιού του και αργότερα μετεγκαταστάθη κε στα σημερινά εργαστήρια και γραφεία της, στην οδό 31 Carlyle.
Η V-Britten έκανε την πρώτη επίσημη εμφάνισή της στη Νέα Ζηλανδία, στο Manfield, στα πλαίσια του τελευταίου γύρου του παγκόσμιου πρωταθλήματος μοτοσικλέτας στις 25 Οκτωβρίου του 1992. Πριν από αυτόν τον αγώνα όμως, η V-1000 του Britten είχε εμφανιστεί και σε άλλους αγώνες από τους οποίους κατάφερε να αποσπάσει τα καλύτερα λόγια από το διεθνή τύπο.
Με τον Andrew Stroud στην σέλα, η Britten κέρδισε τον πρώτο της αγώνα στο Assen (Ολλανδία) τον Μάρτιο του 1991 και μετά από λίγες εβδομάδες ακολούθησε η εντυπωσιακή εμφάνισή της στον αγώνα Daytona Supertwins στην Φλόριντα. Σε αυτόν τον δεύτερο αγώνα ένα άσχημο παιχνίδι παίχτηκε εις βάρος του Britten και Stroud (οδηγός της μοτοσικλέτας). Οι ανταγωνιστές δεν μπορούσαν να βλέπουν έναν «νέο» να τους παίρνει τη δόξα και έτσι έβαλαν τα μέσα ώστε να καταστρέψουν την άμεσα ξέφρενη πορεία της μοτοσικλέτας από την Νεοζηλανδία. Ένα ηλεκτρικό σφάλμα (βρέθηκε νερό στον ρυθμιστή τάσης της μοτοσικλέτας) επέτρεψε στον Pascal Picotte (οδηγό της Ducatti) να κερδίσει τον αγώνα. Έναν αγώνα, τον οποίο χωρίς καμία αμφιβολία, θα κέρδιζε η ομάδα του Britten με οδηγό των Andrew Stroud. Μετά από αυτό το συμβάν ο Britten έξαλλος δήλωσε: «Μου αξίζει αυτό που έπαθα αφού χρησιμοποιώ ένα κομμάτι στην μηχανή μου που είναι από την Ducatti».
203051