View Full Version : Πρώτο ταξίδι, έτυχε ναύλος για Κριμαία
George20vt
20/08/2010, 05:25
Έχουν περάσει πλέον κάποιες εβδομάδες που επέστρεψα και παρόλα αυτά φαντάζει αρκετά νωρίς & δύσκολο το να βάλω τις σκέψεις και τις εντυπώσεις μου σε μια σειρά και να τις αποτυπώσω κάπου.
Τα συναισθήματα είναι ανάμικτα, οι εικόνες νωπές, κάποιες εντυπώσεις ακόμη συγκεχυμένες. Ώρες ώρες νομίζω ότι το ταξίδι αυτό δεν έγινε ποτέ. Ήταν όλα τόσο αλλιώτικα που έρχονται στο μυαλό σαν ένα όνειρο από τη μέρα που πάτησα ξανά το πόδι μου Ελλάδα.
Όμως, ένα κλείσιμο των ματιών και μια ματιά σε φωτογραφίες με επαναφέρει στην σουρεάλ πραγματικότητα που βίωσα για 10 περίπου ημέρες. Μια περιοδεία σε ένα κομμάτι του κόσμου όπου οι εντυπώσεις είναι άλλοτε σαν ένα χάδι και άλλοτε πάλι σαν γροθιά στο στομάχι.
207142
George20vt
20/08/2010, 05:31
Η ιδέα στριφογύριζε στο μυαλό μου από καιρό. Σε μια εποχή όπου το ταξίδι γίνεται όλο και πιο αποστειρωμένο, όπου η λέξη περιπέτεια έχει γίνει λογότυπο προς πώληση ή αυτοκόλλητο στην Αγγλική που διακοσμεί το ρεζερβουάρ της μηχανής, ήθελα απλά να ζήσω κάτι το διαφορετικό.
Οι περιορισμένες διαθέσιμες ημέρες , το όχι ιδιαίτερα υψηλό budget και η διάθεση για ένα ταξίδι στο χρόνο, έκαναν τον προορισμό να μοιάζει σχεδόν μονόδρομος.
Βορειοδυτική Μαύρη Θάλασσα λοιπόν στο μικροσκόπιο και βούρ για ανεύρεση πληροφοριών για το πώς θα γινόταν το ταξίδι πραγματικότητα.
207143
George20vt
20/08/2010, 05:38
Όταν έχεις να κάνεις με χώρες της κεντρικής & δυτικής Ευρώπης, τα πράγματα είναι σαφώς πιο απλά.
Οι πληροφορίες στο internet άφθονες, οι (εξειδικευμένοι και μη) ταξιδιωτικοί οδηγοί διαφωτιστικοί και οι χάρτες λίγο πολύ ενημερωμένοι. Τα δρομολόγια των πλοίων τακτικά, ο ανταγωνισμός των εταιρειών μεγάλος και το επίπεδο των υπηρεσιών ικανοποιητικό ακόμη και για τους καλομαθημένους της παρέας.
Όταν αρχίζεις να ψάχνεις αντίστοιχες πληροφορίες για τους παρευξείνιους γείτονές μας, αντιλαμβάνεσαι ότι κάτι το διαφορετικό συμβαίνει εδώ.
Υπάρχουν τελικά κάποια κομμάτια του κόσμου για τα οποία οι πληροφορίες έρχονται με το σταγονόμετρο, τουλάχιστον για όσους δε μιλούν τη Ρωσική. Κάπου εδώ λοιπόν αρχίζει το στοίχημα με τον εαυτό μου ότι θα καταφέρω να βγάλω ένα τέτοιο ταξίδι μέχρι το τέλος μόνος μου… me, myself & I
207147
George20vt
20/08/2010, 06:37
Έχοντας σχεδιάσει το βασικό κορμό της διαδρομής, ξεκίνησα την αναζήτηση πληροφοριών ώστε το σχέδιο να πάρει οριστική μορφή.
Το πλάνο ήταν φιλόδοξο αλλά και η διάθεση πολύ ανεβασμένη. Είχα 12 περίπου μέρες στη διάθεσή μου και η αρχικά σχεδιασμένη διαδρομή είχε ως εξής:
Αθήνα – Κωνσταντινούπολη – ferry για Σεβαστούπολη – γύρο Κριμαίας – Οδησσό – διάσχιση Καρπαθίων (Ουκρανικών & Ρουμανικών) – διάσχιση Βουλγαρίας – επιστροφή Αθήνα.
Η γνωστή παροιμία βέβαια που λέει «όταν ο άνθρωπος κάνει σχέδια, ο Θεός γελά» είναι πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού μου. Σ’αυτό το ταξίδι, έμελε να δω πόσο ανεπτυγμένη έχει την αίσθηση του black humor ο τύπος εκεί πάνω…
207151
George20vt
20/08/2010, 06:45
Ας πάρουμε τα πράγματα όμως από την αρχή.
Το πρώτο κομμάτι του ταξιδιού που ήθελε οργάνωση ήταν το ferry που θα με πήγαινε Σεβαστούπολη (http://en.wikipedia.org/wiki/Sevastopol)
Βρίσκω κάποια πληροφορία για ένα Ρωσικών συμφερόντων καράβι που κάνει το δρομολόγιο 1 φορά την εβδομάδα και με τα χίλια βάσανα βρίσκω και το e-mail ενός πράκτορα στην Τουρκία. Οι Ρώσοι φυσικά ούτε λέξη Αγγλικά αλλά ο Τούρκος φάνηκε συνεννοήσιμος.
Μου απαντά στο πρώτο e-mail για το κόστος των ναύλων, το οποίο θα μπορούσε να είναι κόστος κρουαζιέρας. 190$ για εμένα σε 4κλινη καμπίνα και 150$ για τη μηχανή…
Στο 2ο e-mail μου όπου ζητούσα πληροφορίες για τη διάρκεια του ταξιδιού, τον τρόπο πληρωμής και το πόσες ώρες νωρίτερα πρέπει να φτάσω, έλαβα τη θεϊκή απάντηση… “Mr. Georg, time cost money. Payment only in cash”.
207157
George20vt
20/08/2010, 06:47
Καταϋποχρεωμένος από τον επαγγελματισμό του γείτονα, βρήκα άλλη λύση.
Συνάδελφος που ξέρει αρκετά καλά Ρώσικα, ανέλαβε να μιλήσει απ’ευθείας με τους Ρώσους. Μου κράτησαν μια θέση και μου έδωσαν ένα κινητό τηλέφωνο για να καλέσω μόλις φτάσω στο λιμάνι της Κωνσταντινούπολης.
207159
George20vt
20/08/2010, 06:51
Ξεκινάω από Αθήνα απόγευμα Τετάρτης, αμέσως μετά τη δουλειά. Συνάδελφοι που με είδαν να αλλάζω πριν ξεκινήσω με ρώτησαν...
- Καλά, με τι θα πάς;
- Με τη μηχανή.
- ...... γιατί όχι με ζουρλομανδύα;
Το καράβι θα έφευγε από την Πόλη την Πέμπτη το βράδυ και δεν είχα πολύ χρόνο. Η διαδρομή γνωστή, βαρετή & δύσκολη, λόγω της μονοτονίας της εθνικής οδού αλλά και κυρίως της συσσωρευμένης κούρασης από μία απίστευτη προηγούμενη εβδομάδα τεράστιας πίεσης και ελάχιστου ύπνου.
Μικρή στάση στη Στυλίδα για αναπλήρωση υγρών.
207160
George20vt
20/08/2010, 06:55
Ο ήλιος έπεσε και τα χιλιόμετρα κυλούσαν πλέον πολύ πιο εύκολα. Ανεφοδιασμός στο πόδι στη Θεσσαλονίκη και διανυκτέρευση σε συγγενικό σπίτι στις Σέρρες. Πρωινό εγερτήριο την επόμενη για να φτάσω Τουρκία το συντομότερο δυνατόν.
Τα χιλιόμετρα φεύγουν πολύ εύκολα και σε λίγες ώρες έχω περάσει ήδη και κάθε έλεγχο στο συνοριακό σταθμό των Κήπων. Ο έλεγχος περιορίστηκε μόνο στα έγγραφα (διαβατήριο, πράσινη κάρτα κλπ), ήταν καθαρά τυπικός και γρήγορος.
Έχω μπροστά μου κάπου 250 χλμ για την Πόλη και οδηγώ μάλλον ψαρωμένος από τα όρια ταχύτητας και τα πολύ συχνά μπλόκα της τροχαίας. Από τους τελευταίους, δε με ενόχλησε κανείς.
207161
George20vt
20/08/2010, 06:59
Είμαι πλέον στο Karaköy (http://en.wikipedia.org/wiki/Karaköy), στην Πόλη, μπροστά από το σταθμό που εξυπηρετεί τα συγκεκριμένα πλοία.
207162
George20vt
20/08/2010, 07:02
Η Νατάλυα, συνοδός της εταιρείας σε κάθε δρομολόγιο, θα μου έδινε το εισιτήριό μου και θα με καθοδηγούσε για τα γραφειοκρατικά ώστε να φορτωθεί η μηχανή στο φορτηγοποστάλι.
Το μόνο πρόβλημα, ότι τα Αγγλικά της Νατάλυα ήταν λιγότερα κι από τα δικά μου Ρώσικα…
207163
George20vt
20/08/2010, 07:04
Υποψιασμένοι οι Τούρκοι «διεκπεραιωτές», έπεσαν πάνω μου σαν τα κοράκια, δίνοντάς μου να καταλάβω ότι έπρεπε να περάσω από χίλια δυο τελωνειακά γρανάζια που ήθελαν το λάδι τους για να δουλέψουν.
207164
George20vt
20/08/2010, 07:06
Προσπάθησα να βγάλω άκρη μόνος, αλλά μη μιλώντας τη γλώσσα τους, κανείς δε μου έδινε την παραμικρή σημασία. Ο χρόνος άρχιζε να πιέζει και αναγκαστικά απευθύνθηκα στους «διεκπεραιωτές».
Ο πρώτος ήθελε 100 € και όταν με είδε να γελάω μου το γύρισε σε 100 λίρες Τουρκίας (περίπου τα μισά). Τελικά έδωσα ένα 20δόλαρο και πήραν όλα το δρόμο τους.
Τελωνείο εξόδου, σφράγισμα διαβατηρίου και διαδικασίες επανεξαξωγής της μηχανής από τη χώρα μας πήραν περίπου 1 ώρα.
207165
George20vt
20/08/2010, 07:07
Η μηχανή φορτώθηκε στο βαπόρι και εγώ είχα ένα 2ωρο μπροστά μου για να πάρω λίγο άρωμα Πόλης…
207166
George20vt
20/08/2010, 07:08
Για το τι ακριβώς εννοώ λέγοντας «φορτώθηκε», ας μιλήσουν καλύτερα οι εικόνες…
207167
George20vt
20/08/2010, 07:08
Μετά από συνεννόηση φυστίκι για το που θα πρέπει να δεθεί, κατέβηκε η μπίγα και ανέλαβε δράση
207168
George20vt
20/08/2010, 07:12
Άιντε λίγο ακόμη και πιάσαμε κατάστρωμα
207169
George20vt
20/08/2010, 07:12
"Συγγνώμη, μήπως είδατε ένα CBF να λιάζεται στο deck?"
207170
George20vt
20/08/2010, 07:14
Έκανα μια σύντομη βόλτα βάζοντας κάτι στο στόμα μου μετά από τόσες ώρες οδήγησης.
Όμορφα μαγαζάκια κοντά στο λιμάνι και κάποια self service deli που χαίρεσαι να τα βλέπεις. Όλες οι αισθήσεις στο full, γεύσεις και αρώματα, χρώματα και ήχοι.
207171
George20vt
20/08/2010, 07:16
Μπαίνω σε ένα όμορφο deli και μένω με το στόμα ανοικτό…
Οι τιμές ήταν επιπέδου goodys και μπορούσες να κάνεις μια επιλογή είτε για να πάρεις μαζί σου, είτε για να καθίσεις εκεί.
207172
George20vt
20/08/2010, 07:18
Αρώματα και γεύσεις της Πόλης, άλλα γνώριμα και άλλα όχι.
Ένας ακόμη λόγος για να την επισκευθώ σύντομα, ελπίζω, όχι transit αυτή τη φορά.
207173
George20vt
20/08/2010, 07:19
Έκανα νεύμα στο μάστορα να πιάσει ένα πιάτο και να ζωγραφίσει μια μικρή ποικιλία γεύσεων.
Μη γνωρίζοντας ειδικά τι με περιμένει στο βαπόρι, έπρεπε να γεμίσω μπαταρίες.
207174
George20vt
20/08/2010, 07:23
Προγραμματισμένος απόπλους στις 22.00 και υποχρεωτική παρουσία όλων των επιβατών στο μπάρ του πλοίου στις 21.00 για έλεγχο από την αστυνομία!
Παρά το γεγονός ότι είχαμε περάσει έλεγχο διαβατηρίων, ήρθε αστυνομική δύναμη στο καράβι για να ελέγξει τη λίστα επιβατών και τους επιβάτες ένα προς ένα!
207176
George20vt
20/08/2010, 07:24
Όταν τελείωσε η διαδικασία, πήραν και κάτι «δωράκια» από τον πλοίαρχο (που στεκόταν δίπλα σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας) και άφησαν το πλοίο να ξεκινήσει.
Η ώρα ήταν ήδη 22.00 και είχαμε μπροστά μας 34 ώρες ταξιδιού
207177
George20vt
20/08/2010, 07:27
Η νυχτερινή διάσχιση του Βοσπόρου ήταν εντυπωσιακή...
207178
George20vt
20/08/2010, 07:28
Τακτοποίησα τα πράγματά μου στην υπερλούξ καμπίνα, η οποία είχε θερμοκρασία σάουνας.
Με το που έκανα να ανοίξω λιγάκι το παράθυρο να μπεί λίγος δροσερός αέρας, ήρθα αντιμέτωπος με ένα από τα κολλήματα των Ρώσων και των Ουκρανών. Κάτι παθαίνουν με τα ανοικτά παράθυρα…
Το είχα διαβάσει και σε κάποιο κείμενο του Lonely Planet παλιότερα αλλά το θεώρησα μάλλον υπερβολική υπεροπτική δυτική αντίληψη. Τελικά όμως είναι έτσι και χειρότερα! Προτιμούν να πάθουν ασφυξία σε ένα λεωφορείο γεμάτο μέχρι την οροφή παρά να ανοίξουν παράθυρο!
Δεν κατάλαβα αν είναι κάποιου είδους προκατάληψη, δεισιδαιμονία ή απλά υποχονδρία, αλλά είναι απλά γεγονός
207179
George20vt
20/08/2010, 07:29
Η σύνθεση των εθνικοτήτων στο καράβι ήταν στο περίπου μισοί Ρώσοι, μισοί Ουκρανοί και κάτι λίγοι ξέμπαρκοι (Σύριοι, Αρμένιοι, Γεωργιανοί και ένας Έλληνας, ο υπογράφων)
207180
George20vt
20/08/2010, 07:31
Από τα πρώτα πράγματα που μου έκαναν εντύπωση ήταν η ιδιαίτερη αγάπη τους προς το ποτό. Με το που ξεκίνησε το καράβι, άνοιξε το μπάρ και μπορούσες να βρείς μπύρα πολύ πιο εύκολα απ’ότι νερό.
Βότκα και μπύρα λοιπόν είχαν την τιμητική τους, σε ένα πλοίο με Ρωσικό πλήρωμα και σημαία Sierra Leone όπου δέχονταν μόνο δολάρια και είχαν στο μπαρ τη σημαία του Αμερικανικού νότου!
Ώ καιροί, ώ ήθη...
207181
George20vt
20/08/2010, 07:32
Το δεύτερο πράγμα που μου έκανε εντύπωση, ήταν το πόσο φιλικοί ήταν.
Παρ’όλη την αντικειμενική δυσκολία της επικοινωνίας, είχαν όλη την καλή διάθεση να βοηθήσουν. Όταν έβγαινε η ανακοίνωση (στα Ρώσικα) για γεύμα ή δείπνο, θα έρχονταν να με φωνάξουν και θα με καλούσαν στο τραπέζι τους.
Όταν θα σκόνταφτα σε εμπόδιο μετάφρασης, θα έκαναν κάθε δυνατή προσπάθεια στη νοηματική.
207182
George20vt
20/08/2010, 07:33
Αυτό που είναι όμως πιο εντυπωσιακό με αυτούς τους ανθρώπους, είναι το πόσο έχουν κάνει βίωμά τους το «άδραξε τη μέρα»!
Είναι ικανοί να ζήσουν τα πάντα και να αντλήσουν ευχαρίστηση ακόμη και από το πιο μικρό πράγμα. Δε θα γκρινιάξει κανείς γιατί το πλοίο δεν έχει A/C, δε θα νοιάξει κανένα που πάμε με 8 κόμβους!!!
207183
George20vt
20/08/2010, 07:34
Έχουν μια απίστευτη ικανότητα να μετατρέπουν το βαρετό σε διασκεδαστικό. Κορασίδες έβαζαν τα μαγιό τους και άπλωναν τις πετσετούλες τους για να λιαστούν δίπλα σε containers και το πλήρωμα φρόντιζε να διατηρεί την «πισίνα» του κρουαζιερόπλοιου γεμάτη :eyepop:
207184
George20vt
20/08/2010, 07:35
...και να αποτελέσει τον πόλο έλξης του πλοίου για ταξιδιώτες κάθε ηλικίας!
Σιγά σιγά, μη σπρώχνετε, όλοι θα μπείτε!
207185
George20vt
20/08/2010, 07:36
Εκεί έμαθα ακόμη πως βολεύονται 1-2 αυτοκίνητα σε ένα βαπόρι «όλα τα μεταφέρω – όλα τα σφάζω – όλα τα μαχαιρώνω»
207186
George20vt
20/08/2010, 07:39
Το φαγητό στο πλοίο, μια πραγματική ιεροτελεστία. Αυστηρό πρόγραμμα, ανακοίνωση γραπτή και διαχωρισμός των επιβατών σε 2 γκρούπ για να εξυπηρετηθούν όλοι.
Συγκεκριμένη θέση σε αριθμημένο τραπέζι και σερβίρισμα λοιπόν. Καυτή σούπα πάντα για πρώτο πιάτο (στα τέλη Ιουλίου), ατομική σαλάτα, κυρίως πιάτο και φρούτο.
Αντί νερού, ένα αναψυκτικό κόκκινου χρώματος. Όσο και αν προσπάθησα να καταλάβω γεύση, δεν τα κατάφερα. Ούτε η γλώσσα βοηθούσε στο να μου το περιγράψουν οι συνδαιτυμόνες μου… Πάντως δροσερό, πινόταν ευχάριστα!
207187
George20vt
20/08/2010, 07:47
Δεν έχω εμπειρία από θαλασσινά ταξίδια και κυρίως από ναυτικές πρακτικές, τα γονίδιά μου είναι καθαρά βουνίσια. Δεν ξέρω εάν ζω πολύ μακριά από την πραγματικότητα, αλλά έμεινα ολίγον μ@λ@κ@ς όταν το δεύτερο βράδυ, εκεί που χάζευα τη θάλασσα προς την πρύμνη του πλοίου, το πλήρωμα έβγαλε εκεί τους κάδους με τα σκουπίδια και άρχισαν να τους αδειάζουν στη θάλασσα (http://el.wikipedia.org/wiki/Μαύρη_Θάλασσα) !!! :eyepop:
Ξύλινα καφάσια, πλαστικές σακούλες, αποφάγια, πλαστικά μπουκάλια... απ’όλα είχε το μενού που τάισαν αυτή την πολύπαθη θάλασσα... :eek:
Από τις πιο επιβαρυμένες θάλασσες του πλανήτη (http://www.icpdr.org/icpdr-pages/black_sea.htm), λόγω του πολύ χαμηλού ρυθμού ανακύκλωσης των νερών της αλλά κυρίως λόγω της υπερβολικής επιβάρυνσης από βιομηχανική ρύπανση. Μια από τις πρωτιές άλλωστε της πρώην Σοβιετικής ένωσης ήταν και ο ρυθμός καταστροφής του περιβάλλοντος.
Προσθέστε σε όλα αυτά και το τι κουβαλούν τα μεγάλα ποτάμια που εκβάλλουν εκεί (Δούναβης, Δνείπερος, Δνείστερος κλπ) και θα έχετε έναν εκρηκτικό συνδυασμό..!
George20vt
20/08/2010, 07:48
Σάββατο πρωί λοιπόν τελειώνει η κρουαζιέρα…
Με τις πρώτες ακτίνες του ήλιου είμαι ήδη στο κατάστρωμα για να δω τις πρώτες εικόνες της Κριμαίας.
207188
George20vt
20/08/2010, 07:49
Πλησιάζοντας στο λιμάνι, μας πλεύρισε το σκάφος που έφερε τον πιλότο
207189
George20vt
20/08/2010, 07:50
Κατέβηκε μια ανεμόσκαλα για να επιβιβαστεί.
Σε λίγα λεπτά θα προσεγγίζαμε την είσοδο του λιμανιού
207190
George20vt
20/08/2010, 07:51
Λίγο μετά τις 8 είχαμε πια δέσει. Το πλήρωμα ξεκίνησε να ξεφορτώνει τη σκάλα της αποβίβασης
207191
George20vt
20/08/2010, 07:52
Εκεί που περίμενα ότι θα ξεκινούσα την περιπλάνησή μου στην Κριμαία λίαν πρωί, ήρθε η πρώτη γραφειοκρατική σφαλιάρα… οι επιβάτες κατεβαίνουν ανά καμπίνα, σύμφωνα με τη λίστα του πλοίου. 4 άτομα maximum λοιπόν τη φορά βαδίζουν προς τον έλεγχο διαβατηρίων.
Σαν ο μοναδικός συνοδός οχήματος κατέβηκα τελευταίος, κατά τις 11.30, 3 ώρες μετά την άφιξη. Συμπληρώνω customs declaration που μόνο τυπικό δεν είναι, όλοι το κάνουν με ευλάβεια θρησκευτική. Ήδη από το πλοίο είχα αρχίσει να ακούω διάφορα για την αυστηρότητα των ελέγχων στη Σεβαστούπολη.
Για την ιστορία, δήλωσα τα μετρητά που είχα πάνω μου, το φωτογραφικό εξοπλισμό και το gps. Κάπου ξεχωριστά, τα στοιχεία του οχήματος με αριθμούς πλαισίου, κινητήρα κλπ κλπ.
207192
George20vt
20/08/2010, 07:54
Νομίζοντας ότι η διαδικασία είναι μάλλον τυπική, η πρώτη έκπληξη ήρθε όταν μου ζήτησαν να πάμε σε διπλανό δωμάτιο για έλεγχο :rolleyes:
Για να μην κουράζω το κείμενο με ανούσιες περιγραφές, απλά να αναφέρω ότι μόνο που δε μου έβγαλαν και τα εσώρουχα! Μου μέτρησαν όλα τα χρήματα για να δουν εάν συμφωνούν με τη δήλωσή μου, περιεργάστηκαν το τρίποδο της φωτογραφικής μηχανής, την κουλούρα της μοτοσυκλέτας, άδειασαν όλα μου τα ρούχα και έβαλαν και σκύλο να τα μυρίσει…
Πιστεύοντας πως έχω ξεμπερδέψει πια, η ώρα είχε πάει σχεδόν μία. Ρώτησα πότε θα παραλάβω τη μηχανή…
«Μα από τώρα; Πρέπει πρώτα να γίνει ο έλεγχος του σκάφους!»
207193
George20vt
20/08/2010, 07:55
Τελειώνοντας με τους επιβάτες, μικτή ομάδα τελωνειακών υπαλλήλων και αστυνομικών ανεβαίνουν στο βαπόρι όπου κάνουν έλεγχο για τα πάντα. Εμπορεύματα, χαρτιά πλοίου, οχήματα… ό,τι χωράει ο ανθρώπινος νους.
Τους χάζευα από μακριά να ανοίγουν τα καλύμματα των λέμβων, να ζητούν να ανοίξουν πόρτες και διάφορα άλλα τινά. Με τα πολλά, κατά τις 2.30 τελείωσαν και άρχισε το πλήρωμα να ξεφορτώνει τα εμπορεύματα.
Ήρθε επιτέλους η στιγμή να ανέβω στη μηχανή μου!
207194
George20vt
20/08/2010, 07:56
Έχοντας μόνο τη μισή μέρα μπροστά μου, αποφάσισα να μείνω το πρώτο βράδυ Σεβαστούπολη.
Άρχισα να οδηγώ προς την πόλη και οι κουραστικές γραφειοκρατικές διαδικασίες ήταν ήδη μακρινή ανάμνηση
207195
George20vt
20/08/2010, 08:00
Πριν συνεχίσω στα περί Κριμαίας, μια μικρή παρένθεση.
Ίσως κάποιοι αναρωτιούνται γιατί τόση αναφορά στη Ρωσική γλώσσα και εθνότητα για κάποια εδάφη τυπικά Ουκρανικά. Η "Αυτόνομη Δημοκρατία της Κριμαίας" (http://el.wikipedia.org/wiki/Αυτόνομη_Δημοκρατία_της_Κριμαίας) αποτελεί οντότητα εντός των Ουκρανικών συνόρων αλλά η πληθυσμιακή σύνθεση στην περιοχή είναι κατά 80% εθνικά Ρωσική.
Αυτό σημαίνει ότι μιλούν Ρωσικά, αισθάνονται Ρώσοι και είναι φιλικά προσκείμενοι προς οτιδήποτε Ρωσικό. Από την κουζίνα τους έως την πολιτική τους. Η Κριμαία άλλωστε παραχωρήθηκε από το ανώτατο σοβιέτ στην τότε Ουκρανική επαρχία της πρώην Σοβιετικής Ένωσης μόλις το 1954.
George20vt
20/08/2010, 08:01
Τα ζητήματα είναι πολλά και φλέγοντα στην περιοχή, με τον πληθυσμό να τάσσεται με σθένος υπέρ της Ρωσικής πλευράς ακόμη και στο γλωσσικό θέμα και να διαδηλώνει επίσης σθεναρά εναντίον κάθε τι φιλοδυτικού (σε άσκηση του ΝΑΤΟ με τις ευλογίες της προηγούμενης Ουκρανικής κυβέρνησης είχε γίνει της Κορέας!).
Στη Σεβαστούπολη βρίσκεται βάση του Ρωσικού στόλου της Μαύρης Θάλασσας την οποία οι Ρώσοι ήταν να αφήσουν το 2012. «Εκβιάζοντας» ενεργειακά την Ουκρανική κυβέρνηση (τον περασμένο χειμώνα οι Ουκρανοί πάγωσαν όταν οι Ρώσοι τους έκοψαν σχεδόν το φυσικό αέριο), τελικά θα τη διατηρήσουν για 20 ακόμη χρόνια με ένα ιδιόρρυθμο καθεστώς leasing.
Για το συγκεκριμένο θέμα είχαν πέσει ακόμη και αυγά στο Κίεβο εντός συνεδρίασης του κοινοβουλίου!
207196
George20vt
20/08/2010, 08:05
Τι γίνεται όμως στην πράξη, τι βλέπει κανείς στην καθημερινότητα;
Ένα τόπο ξεχωριστό, σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα. Ένα έντονο γεωγραφικό ανάγλυφο σε αντίθεση με τον επίπεδο σιτοβολώνα της ενδοχώρας, ένα τόπο που τουριστικά θυμίζει παρθένα που πρωτοανακάλυψε τις χαρές του έρωτα.
Η Κριμαία μπορεί να ήταν ανέκαθεν το αγαπημένο τουριστικό θέρετρο των αξιωματούχων της Σοβιετικής Ένωσης, αλλά ο αναπτυξιακός οργασμός του τουριστικού κλάδου που γνωρίζει τα τελευταία χρόνια είναι πρωτόγνωρος!
Τα αυτοκίνητα με Ρωσικές πινακίδες είναι σχεδόν όσα και τα Ουκρανικά και οι ευκατάστατοι Ρώσοι τουρίστες έχουν κάνει την περιοχή να φαίνεται (και μάλλον να είναι στην πράξη) τσιφλίκι τους. Ο τόπος είναι πραγματικά ευλογημένος και δεν είναι καθόλου περίεργο που έγιναν τόσοι και τόσοι πόλεμοι για την κυριαρχία στην περιοχή.
Πρώτοι εποικιστές οι Έλληνες, οι οποίοι κληροδότησαν και τα περισσότερα τοπωνύμια της περιοχής.
Σήμερα ο Ελληνισμός έχει ρημάξει, με κάποιες κοινότητες να έχουν ακόμη παρουσία μακριά από τα τουριστικά θέρετρα αλλά κοντά σε εργατουπόλεις όπως η Συμφερόπολη (η αδιάφορη πρωτεύουσα της Αυτόνομης Δημοκρατίας της Κριμαίας) και η Μαριούπολη (ανατολικά, κοντά στα Ρωσικά σύνορα).
George20vt
20/08/2010, 08:06
Πρώτη επαφή λοιπόν με τη Σεβαστούπολη.
Τι να πρωτοπεί κανείς για μια πόλη που μέχρι το 1996 ήταν προσεγγίσιμη μόνο με ειδική άδεια λόγω της παρουσίας του Ρωσικού στόλου;
207201
George20vt
20/08/2010, 08:07
...συνεχίζεται
:a014: :a014: :a014: :a014: :a014:
......................αναμενω με πολυ ενδιαφερον!
Τα συγχαρικια μετα!!!:cool: :cool:
Αρχικά δημιουργήθηκε από George20vt
...συνεχίζεται
:mad:
Μην αργησεις ε :D
guzzistas
20/08/2010, 13:44
Ρε Γιώργο!
:beer: :beer: :beer: :beer:
αναμένουμε!:sun:
Γιώργο ,
γράψε βιβλίο !!!!
δε ξεκόλλησα από την οθόνη τόση ώρα !!!
αναμένω τη συνέχεια με αγωνία ....:beer: :beer:
Ενταξει φετος λεμε για πολυ ταξιδιωτικο, Μου αρεσει που οι περισσοτερες εικονες σου ειναι κατι σαν καταγραφει της ζωης και οχι απλα τουριστικες.Για την περιγραφη τα χειροκροτηματα οταν τελειωσει..
εεεεε αντε ακομα :look: :hypnotize :beer: :beer: :beer:
George20vt
20/08/2010, 16:48
Παιδιά ευχαριστώ για τα σχόλια, αλλά δυστυχώς ξέχασα στο γραφείο το usb stick με τις συμπιεσμένες φωτογραφίες...
...οπότε η συνέχεια τη Δευτέρα :)
Αρχικά δημιουργήθηκε από George20vt
Από τα πρώτα πράγματα που μου έκαναν εντύπωση ήταν η ιδιαίτερη αγάπη τους προς το ποτό. Με το που ξεκίνησε το καράβι, άνοιξε το μπάρ και μπορούσες να βρείς μπύρα πολύ πιο εύκολα απ’ότι νερό.
Βότκα και μπύρα λοιπόν είχαν την τιμητική τους, σε ένα πλοίο με Ρωσικό πλήρωμα και σημαία Sierra Leone όπου δέχονταν μόνο δολάρια και είχαν στο μπαρ τη σημαία του Αμερικανικού νότου!
Ώ καιροί, ώ ήθη...
Δευτερα???
Και πως θα την βγάλουμε?
Καραβίσια?
Αναμένουμε!!!
:a18: :) :beer: :cool: :beer: :cool: :beer: :cool: :beer: :cool:
George20vt
23/08/2010, 02:09
Κλειστή λοιπόν δια το κοινόν μέχρι πρότινος και πραγματικά εντυπωσιακή η Σεβαστούπολη.
Ολοκληρωτικά κατεστραμμένη από τους Γερμανούς κατά τον 2ο Π.Π. αριθμεί μόλις ελάχιστα κτίρια χτισμένα πριν το 1946
207293
George20vt
23/08/2010, 02:11
Το σημαντικότερο λιμάνι της Κριμαίας, με αρκετά σοβαρή εμπορική κίνηση και σημαντική ναυπηγοεπισκευαστική παρουσία.
207294
George20vt
23/08/2010, 02:12
Νεόδμητη, με Σοβιετική αρχιτεκτονική και τυπικά δομημένη με τα ενδιαφέροντα κτίρια στο κέντρο και τα κλασσικά μπλόκ κατοικιών περιμετρικά.
207295
George20vt
23/08/2010, 02:18
Τα ΜΜΜ φτηνά, σε πηγαίνουν παντού. Λίγο πιο ακριβά αλλά σημαντικά ταχύτερα τα marshrutky (http://en.wikipedia.org/wiki/Marshrutka), σα mini buses δρομολογημένα σε συγκεκριμένες γραμμές.
Το δίκτυο συγκοινωνιών, απλά απίστευτο σε πυκνότητα γραμμών & συχνότητα δρομολογίων.
Σας θυμίζει κάτι;
207296
George20vt
23/08/2010, 02:24
Αν μπορώ να πω κάτι σαν μια ακόμη εντύπωση, η πόλη είναι ένα υπαίθριο μουσείο.
Ένας λαός που όχι μόνο σέβεται την ιστορία του αλλά που αναδεικνύει κάθε μικρή ή μεγάλη στιγμή της σε κάθε οικοδομικό τετράγωνο με κάποιο μνημείο.
George20vt
23/08/2010, 02:25
Εδώ ο ναύαρχος Nakhimov (http://en.wikipedia.org/wiki/Pavel_Nakhimov), υπερασπιστής της πόλης κατά την πολιορκία του Κριμαϊκού πολέμου (Γάλλοι, Βρετανοί, Οθωμανοί και κάτι άλλα τσιράκια τους εναντίον Ρώσων, 1853 - 1856).
207297
George20vt
23/08/2010, 02:28
Ψάχνοντας τα ενδιαφέροντα σημεία της πόλης, συνειδητοποιώ ότι έχω πέσει συμπτωματικά πάνω σε 2 εκδηλώσεις: κάποιον επετειακό εορτασμό του Ρωσικού στόλου, κάτι σαν αποκορύφωμα εκδηλώσεων ναυτικής εβδομάδας, αλλά και το 15ο Bike Show!
207298
George20vt
23/08/2010, 02:33
Η τροχαία πανταχού παρούσα, εκτρέποντας την κυκλοφορία των οχημάτων ώστε να μη γίνει κομφούζιο στην περιοχή των ναυτικών εκδηλώσεων.
Μπαγκέτες στο χέρι λοιπόν και ενορχήστρωση :)
207299
George20vt
23/08/2010, 02:33
Κανονιοβολισμοί και νηοπομπές από το Ρωσικό ναυτικό και χιλιάδες κόσμου να παραληρεί με το θέαμα ζητοκραυγάζωντας.
Το τι άποψη έχει τελικά κάθε λαός περί ατραξιόν είναι πραγματικά αξιοπερίεργο!
207300
George20vt
23/08/2010, 02:35
Και για να πιάσουμε και το άλλο, το "ενδιαφέρον" κομμάτι, να και η αφίσα του Bike Show...
207301
George20vt
23/08/2010, 02:36
Για το Bike Show της Σεβαστούπολης είχα διαβάσει παλιότερες παρουσιάσεις στο AdvRider και η όλη κατάσταση μου φάνταζε σαν κάτι από ταινία Mad Max!
Τελικά, η άποψή μου δεν απείχε και τόσο από την πραγματικότητα...
207302
George20vt
23/08/2010, 02:38
Για αυτο το θεσμό ειλικρινά δεν έχω λόγια, είναι κάτι που απέχει μακράν από τη δική μου φιλοσοφία περί μοτοσυκλέτας.
Οι καλοβαλμένοι Ρώσοι...
207303
George20vt
23/08/2010, 02:39
...και οι φτωχοί Ουκρανοί συγγενείς.
207304
George20vt
23/08/2010, 02:40
No comments...
207305
George20vt
23/08/2010, 02:42
Τυπική συμμετοχή του Bike Show...
207308
George20vt
23/08/2010, 02:43
…απ’όπου φυσικά δεν έλειψαν ούτε κατασκευές σαν και δαύτη.
207309
George20vt
23/08/2010, 02:45
Για τις Goldwing – χριστουγεννιάτικα δέντρα καλύτερα να μην αναφέρω κάτι γιατί ίσως κακοκαρδίσω μερικούς.
Αρκετά όμως με το Bike Show και το τι θεωρούν οι τέως σοβιετικοί και νύν easy riders μοτοσυκλετιστική κουλτούρα & αντίληψη
George20vt
23/08/2010, 04:20
Για τα αυτοκίνητα της περιοχής, θα μπορούσα να γράψω πολλά. Ίσως να ήταν και ένα από τα βασικά στοιχεία που με έκαναν να νοιώθω ότι βρίσκομαι κάπου αρκετά μακριά.
207321
George20vt
23/08/2010, 04:27
Ένα παράξενο συνοθύλευμα γνώριμων τύπων με σοβιετικές κατασκευές. Hummer παρκαρισμένα δίπλα σε Lada των 60ies και Mercedes δίπλα σε Volga ήταν η τυπική εικόνα στο (ακριβό) κέντρο της πόλης.
207322
George20vt
23/08/2010, 04:28
Πιο έξω, στις συνοικίες, τα δυτικά λιγοστεύουν πολύ και θα δείς διάφορα «συλλεκτικά» μεταξύ των οποίων Μόσκβιτς και Γκάζ. Τα μαουνοειδή Volga κάθε ηλικίας αποτελούσαν και τη συντριπτική πλειοψηφία των ταξί της πόλης.
207323
George20vt
23/08/2010, 04:29
Για μοτοσυκλέτες, ούτε λόγος. Αν δεν ήταν το Bike Show, δε θα κυκλοφορούσε σχεδόν τίποτα, όπως και διαπίστωσα λίγες μέρες μετά στη συνέχεια του ταξιδιού. Εξαίρεση κάποια μικρά σκούτερ και μερικές πάπιες (είδα πολλά c-50 σε κατάσταση βιτρίνας) τα οποία δε βγάζουν πινακίδα κυκλοφορίας αλλά κυκλοφορούν σαν ποδήλατα.
207324
George20vt
23/08/2010, 04:39
Η κυκλοφορία στους δρόμους απαιτεί αρκετή προσοχή στην αρχή για κάποιον συνηθισμένο στα Ελληνικά δεδομένα. Όπως και στην υπόλοιπη χώρα, έτσι και στη Σεβαστούπολη ξεχνάμε τα πολλά φανάρια και τα άλλα τόσα stop.
Αντιθέτως, πολλές κεντρικές διασταυρώσεις με κυκλική πορεία, πολλά σήματα παραχώρησης προτεραιότητας (το «ανάποδο» τρίγωνο) και σχεδόν όλα τα φανάρια με ένδειξη υπολοίπου χρόνου τόσο στο πράσινο όσο και στο κόκκινο. Κατά τα άλλα, μέσα στις πόλεις οι περισσότεροι είναι υποδειγματικοί και όταν ξεπέρασα το αρχικό μου σφίξιμο και προσαρμόστηκα στα δεδομένα τους όλα μου φάνταζαν εύκολα.
207325
George20vt
23/08/2010, 04:40
Εντός αστικού και περιαστικού κύκλου, δεν αισθάνθηκα πουθενά κίνδυνο και η κατάσταση των όποιων κακοσυντηρημένων δρόμων δεν απέχει και πολύ από τα δικά μας μέτρα και σταθμά.
207326
George20vt
23/08/2010, 04:41
Όσο έμεινα στη Σεβαστούπολη, είδα δυστυχώς και αρκετά ατυχήματα με μηχανές, από τους συμμετέχοντες στο Bike Show. Θεωρώ ότι από θαύμα δεν έγιναν ακόμη περισσότερα. Είδα σούζες σε πεζόδρομους, καγκουριές σε στενά, κόντρες σε λεωφόρους με πλήρη εξάρτυση μπαντάνας και ανοικτού δερμάτινου γιλέκου.
Αν προσθέσει κανείς και το γεγονός ότι οι ΙΧήδες δεν είναι συνηθισμένοι σε κίνηση μοτοσυκλετών, αντιλαμβάνεται το τι ακριβώς συμβαίνει… Με άλλα λόγια, αν σας τύχει, καλύτερα πηγαίνετε παντού με τα πόδια.
Περπατώντας βράδυ στην πόλη, νομίζεις ότι βρίσκεσαι σε ένα καθημερινό τεράστιο πανηγύρι. Χιλιάδες κόσμου στην προκυμαία, άλλοι τόσοι στα όμορφα διαμορφωμένα πάρκα. Τα μαγαζιά όλα γεμάτα και οι τιμές μια ευχάριστη έκπληξη για κάποιον συνηθισμένο στα Ελληνικά δεδομένα.
Οι επιλογές πολλές, από καντίνες στο δρόμο μέχρι ακριβά θεματικά εστιατόρια. Οι τιμές, για να πιάσουμε τα άκρα, από 70 περίπου λεπτά για ένα μεγάλο hot dog έως 15 ευρώ για ένα πλήρες γεύμα σε κάποιο παραλιακό restaurant. Όχι ότι δε μπορείς να χαλάσεις περισσότερα, ειδικά εάν είσαι Russian new money, αλλά έτσι για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης.
207327
George20vt
23/08/2010, 04:43
Ανάμεσα στα εστιατόρια και τα καφέ της παραλίας, κάπου κάπου ξεφυτρώνει και κάποιο night club από αυτά όπου διάφορες καλλίγραμμες κορασίδες ακροβατούν σε στύλους, αναδεικνύοντας το αθλητικό τους παράστημα.
Για να δελεάσουν λοιπόν τους υποψήφιους πελάτες, έχουν στήσει 1-2 μικρές εξέδρες απ’έξω, στο πεζοδρόμιο, όπου χορεύουν εκ περιτροπής αλλά με πιο σεμνή περιβολή απ’ότι μέσα στο κατάστημα. Φάτε μάτια ψάρια λοιπόν, ή κοπιάστε λίγο μέσα για το πιο σπέσιαλ πρόγραμμα!
207328
George20vt
23/08/2010, 04:44
Κάτι που θα συναντήσει κανείς κατά κόρον, όπως και σε άλλες χώρες της ευρύτερης περιοχής, είναι το Κβάς. Το παραδοσιακό τους ποτό με όψη μπύρας, προίόν ζύμωσης σικάλεως, όπου και οφείλει το σκούρο του χρώμα. Πολύ χαμηλός αλκοολικός βαθμός, πίνεται ευχάριστα και σερβίρεται σε πολλά σημεία από πλανόδιους πωλητές δροσερό.
207329
George20vt
23/08/2010, 04:44
Πανάκριβο βέβαια, στα 30 λεπτά το μεγάλο ποτήρι στην ακριβή και τουριστική Σεβαστούπολη...
207330
George20vt
23/08/2010, 04:45
Έξω από τοπικό κινηματογράφο (νομίζω δηλαδή), χαζεύοντας τις αφίσες με τους εγχώριους stars!
207331
George20vt
23/08/2010, 04:47
...και φυσικά ο Ρωσικός στόλος πανταχού παρών, ανοίξαμε και σας περιμένουμε :D
207332
George20vt
23/08/2010, 04:48
Τη Σεβαστούπολη την άφησα πίσω μου με πολύ όμορφες εικόνες και εντυπώσεις. Με μοναδική παραφωνία την ταλαιπωρία στο λιμάνι, η πόλη μου άφησε μια δυνατή επίγευση, σα σφηνάκι βότκας μετά το γεύμα...
207333
George20vt
23/08/2010, 04:51
Πριν πάρω το δρόμο ανατολικά προς Γιάλτα, είπα να περάσω να δω την πόλη που έδωσε το όνομά της σε ένα από τα καθημερινά αξεσουάρ των μοτοσυκλετιστών… τη Μπαλακλάβα (http://en.wikipedia.org/wiki/Balaklava).
"The balaclava, a tight knitted garment covering the whole head and neck with holes for the eyes and mouth, also takes its name from this settlement, where soldiers first wore them"
207334
Ωραιος!! Εχετε παρει φορα ολοι με την Αν. Ευρωπη, πλυση εγκεφαλου πατε να μας κανετε...:beer:
George20vt
23/08/2010, 05:00
Κοντά στη Σεβαστούπολη, ένας πολύ κλειστός όρμος με Μεσογειακό χρώμα. Εκεί υπάρχει και μια πρώην βάση υποβρυχίων (http://englishrussia.com/index.php/2008/02/29/russian-underground-submarine-base/) που έχει μετατραπεί σε ναυτικό μουσείο και ήλπιζα να επισκευθώ.
Ευσεβείς πόθοι, μιας και υπήρχε τόσος κόσμος στην πόλη που για να τη διασχίσω θα έχανα τη μισή μέρα μέσα στα στενά όπου δε χωρούσε να διασταυρωθεί ούτε η μηχανή, πόσο μάλλον τα ογκώδη suv των τουριστών.
Στροφή επιτόπου λοιπόν και επόμενος προορισμός… Γιάλτα.
207337
George20vt
23/08/2010, 05:03
Η διαδρομή από τη Σεβαστούπολη έως τη Γιάλτα ήταν από τα οδηγικά highlights του ταξιδιού. Απόκρημνες ακτές, καλοσυντηρημένος δρόμος, πολύ καλή σήμανση αλλά και αρκετή κίνηση.
Ο δρόμος περνάει αρκετά ψηλά και η θέα προς τα παραλιακά θέρετρα είναι εντυπωσιακή.
Πανέμορφη η διαδρομή, αλλά και λίγο αγχωτική για τα πρώτα χιλιόμετρα μέχρι να συνηθίσεις το «3ο ρεύμα κυκλοφορίας». Ο δρόμος θυμίζει παλιά Ελληνική εθνική οδό, με μία λωρίδα ανά ρεύμα κυκλοφορίας και μία στη μέση την οποία χρησιμοποιούν για προσπέραση διαδοχικά τα 2 ρεύματα.
Κλίκ (http://maps.google.com/maps/ms?doflg=ptk&ie=UTF8&msa=0&msid=117933829991016098916.00048e7a552cc78f1c2fe&ll=44.46253,33.87926&spn=0.349905,0.617294&t=h&z=11) για διαδρομή
207338
George20vt
23/08/2010, 05:04
Άφησα για λίγο τον κεντρικό άξονα για να κατέβω να δω από κοντά 2-3 σημεία.
Πανέμορφη φύση με εντυπωσιακό ανάγλυφο αλλά πολλοί τουρίστες και άσχημες εγκαταστάσεις. Η σοβιετική αντίληψη ήθελε τα κτίρια στα σημεία παραθερισμού να μη διαφέρουν από τα περίχωρα της Μόσχας αλλά και η τωρινή αντίληψη δεν είναι καλύτερη.
Σύγχρονες κατασκευές που θυμίζουν κλουβιά, τεράστιοι όγκοι από μπετόν, δόμηση μέσα στη θάλασσα. Αν προσθέσει κανείς σε όλα αυτά και την ιδιαίτερη σχέση τούτου του λαού με ό,τι εμείς χαρακτηρίζουμε (ας μου επιτραπεί) «κίτς», ο συνδυασμός σκοτώνει στην κυριολεξία.
207340
George20vt
23/08/2010, 05:05
Η τουριστική βιομηχανία τους πάντως ανθεί κάτω από αυτές τις συνθήκες. Παρκαδόροι να προσπαθούν να βολέψουν Ferrari σε γκαράζ όπου μέχρι χθες δεν ανέβαινε ούτε Niva και η αίσθηση ότι κάποιοι κονομάνε χοντρά από αυτό το πανηγυράκι, πανταχού παρούσα
207341
George20vt
23/08/2010, 05:07
Αφήνω πίσω μου τον παραθεριστικό τους παράδεισο και συνεχίζω για Γιάλτα. Ο «Εφιάλτης της Περσεφόνης» μου έρχεται στα χείλη και πιάνω τον εαυτό μου να σιγοτραγουδά μέσα από το κράνος.
Σκέφτομαι ότι λίγο πιο κάτω από εδώ χωρίστηκε η μεταπολεμική πίτα και αναλογίζομαι εάν το συγκεκριμένο θέρετρο έχει ίσως μετατραπεί σε Καζίνο ή σε σουίτα όπου θα πίνουν βότκα & μπύρες οι τουρίστες μέχρι τελικής πτώσεως.
Αν ζούσε ο Γκάτσος αυτή την κατάσταση, ίσως η Ελευσίνα που τον ενέπνευσε να φάνταζε γραφικό ψαροχώρι…
207342
George20vt
23/08/2010, 05:12
Βλέποντας τα Ελληνικά τοπωνύμια της περιοχής (ακόμη και το Γιάλτα έχει ρίζα στη λέξη γιαλός), δε μπορώ να μην αναλογιστώ την ιστορική παρουσία στην Κριμαία από τον 4ο π.Χ. Αιώνα, την πρώτη αποικία της Χερσονήσου (σημερινό Χερσόν), την Αρχαία Κολχίδα, την Ταυρίδα και τη μυθολογική Ιφιγένεια εν Ταύροις ως πιστή ιέρεια της Αρτέμιδας.
«Εκεί που σμίγανε τα χέρια τους οι μύστες
ευλαβικά πριν μπουν στο θυσιαστήριο
τώρα πετάνε αποτσίγαρα οι τουρίστες
και το καινούργιο πάν να δουν διυλιστήριο»
207344
George20vt
23/08/2010, 05:14
Ο δρόμος για τη Γιάλτα
207345
George20vt
23/08/2010, 05:15
Αλλού φλερτάρει με την απόκρημνη ακτή, αλλού χάνεται στους αμπελώνες και τους λόφους της ενδοχώρας.
207347
George20vt
23/08/2010, 05:17
Άφιξη στη Γιάλτα μετά από λίγο και πρώτη επαφή με την πόλη.
207348
George20vt
23/08/2010, 05:18
Καμία απολύτως σήμανση για το Livadia Palace (το θέρετρο της υπογραφής της συμφωνίας). Αντ’αυτού, ταμπέλες παντού για το μεγάλο αξιοθέατο της πόλης, το σπίτι του Τσέχωφ. Αναρωτιέμαι πως σε τόσα λίγα χιλιόμετρα πέρασα από την πόλη της ιστορικής μνήμης στην πόλη της ιστορικής αναλγησίας.
Στη Σεβαστούπολη φρόντιζαν να σου υπενθυμίζουν σε κάθε τετράγωνο πόσο σημαντικό ρόλο έπαιξε η πόλη στον 2ο Π.Π. ενώ στη Γιάλτα σα να θέλουν να σε κάνουν να σκέφτεσαι μόνο τη βόλτα στην παραλία και το hamburger στα Mc Donalds.
207349
George20vt
23/08/2010, 05:19
Κατά τα άλλα, ένα κλασσικό τουριστικό σημείο με ενδιαφέρουσα αρχιτεκτονική γύρω από το λιμάνι και πάρα μα πάρα πολύ κόσμο, τουλάχιστον τέτοια εποχή. Εκεί είδα και το μοναδικό σε όλο μου το ταξίδι άγαλμα του Λένιν.
207350
George20vt
23/08/2010, 05:20
Η παραλία της Γιάλτας θύμιζε πελώρια παιδική χαρά.
Τελεφερίκ που σου δείχνει πανοραμικά την πόλη...
207351
George20vt
23/08/2010, 05:20
Διάφοροι τύποι, άλλοτε με αστείες φορεσιές και άλλοτε με ενδυμασίες εποχής...
207352
George20vt
23/08/2010, 05:24
Κορασίδες που βολτάρουν στην παραλία...
207353
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.