PDA

View Full Version : Οδηγος Mcn για οδηγηση στην πολη:αμυντικη οδηγηση



mikros boudas
25/10/2010, 17:28
Many bikers assume that their riding skills are the most important factor in road safety. However, other road users are the most serious threat to your safety as a motorcyclist, especially in a city.
The sudden movements of other vehicles can present a much greater hazard to you than to the drivers themselves.
In this situation, developing a defensive riding style is vital. Here are eight tips to keep you safe on the roads in association with Spada.

Πολλοι αναβατες υποθετουν πως οι οδηγικες τους ικανοτητες ειναι ο πιο σημαντικος παραγοντας στην ασφαλη οδηγησ.Ομως,οι υπολοιποι χρηστες του δρομου ειναιη πιο σοβαρη απειλη στην ασφαλεια σου σαν μοτοσυκλετιστης,ειδικα μεσα στην πολη.Οι ξαφνικες κινησεις των αλλων οχηματων,μπορουν να γινουν πολυ μεγαλυτερη απειλη προς εσενα απο ο,τι μπορουν στους ιδιους τους οδηγους τους.Στην περιπτωση αυτη,η αναπτυξη ενος αμυντικου τροπου οδηγησης ειναι ζωτικης σημασιας.Εδω ειναι οχτω συμβουλες για να σε κρατησουν ασφαλη στον δρομο(σε συνεργασια με την Spada).

1)Να εισαι σε εγρηγορση-Ειναι φυσικο η συγκεντρωση σου να ειναι πεσμενη στην διαρκεια ενος ταξιδου,αλλα σε μια τετοια κατασταση εισαι πολυ τρωτος σε ξαφνικους κινδυνους.Να ξεκουραζεσαι συχνα η απλα να σταματας την οδηγηση εαν το μυαλο σου ξεφευγει συνεχως

1._Be alert – It’s natural for your concentration to waver during a journey, but in this state you’re extremely vulnerable to sudden hazards. Rest regularly or simply stop riding if your mind keeps wandering.

2)Να εισαι κριτικος-εαν ενα αυτοκινητο ειναι κολλημενο με ταινια ,υπεθεσε πως ο οδηγος εχει καλη σχεση με τα ατυχηματα.Προσεχε.

2._Be judgemental – If a car’s banged up and held together by sticky tape it’s fair to say the driver is no stranger to accidents. Beware.

3)Κοιτα μακρυα-οσο πιο μακυρα κοιτα,τοσο περισσοτερα βλεπεις.Το να ξερεις ο,τι συμβαινει γυρω σου ειναι το κλειδι στο να αποφευγεις επικινδυνες καταστασεις.Μην φοβηθεις να αλλαξεις θεση για να εχεις καλυτερο οπτικο πεδιο.

3._Look up – The further you look, the more you’ll see. Knowing everything that’s going on around you is key to avoiding dangerous situations._Don't be afraid to move to get a better view.

4)Να περιμενεις τα προβληματα-οσο περισσοτερο χρονο εχεις να αντιδρασεις σε ενα κινδυνο τοσο πιο πιθανο ειναι να τον αντιμετωπισεις με ασφαλεια.Οι οδηγοι της αστυνομιας συνιστουν να λες δυνατα και αναλυτικα τι προκειτε να κανεις σε εναν επερχομενο κινδυνο.

4._Anticipate problems – The more time you have to react to a hazard the more likely you are to deal with it safely. Police riders recommend commenting aloud on an upcoming hazard, detailing what you intend to do.

5)1 κι 1 κανουν 2-ενα σταματημενο λεωφορειο σημαινει πεζοι,μια μπαλα που αναπηδαει στον δρομο σημαινει παιδια που παιζουν,ανοιχτος δρομος σημαινει ανεμοι.Η εμπρειρια μπορει να σε βοηθησει να προβλεψεις κινδυνους πριν εμφανιστουν.

5._Put two and two together – A stationary bus means pedestrians, a bouncing ball in the road means children at play, a bare, open road means crosswinds. Experience can help you predict hazards before they appear.

6)Ελεγχε τα τυφλα σημεια-κανοντας ελεγχο προς τα πισω,δεν ειναι μονο ενας τροπος να περασεις το τεστ οδηγησης,ειναι μια συνηθεια που ισως σωσει την ζωη σου.

6._Check your blind spots – Doing your rearward safety checks isn’t just something you do to pass your test, it’s a potentially life-saving habit. Make sure you keep it up.

7)Eλεγχε την ταχυτητα σου-στα 113χλμ/ωρα,η πιο μικρη αποσταση ακινητοποιησης ειναι 96 μετρα(μαλλον λαθος εχουν κανει εδω)

7._Check your speed – At 70mph the shortest distance for a complete stop is 96m.

8)Κρατα αποστασεις-κρατωντας μια ασφαλη αποσταση πισω απο το εμπρος οχημα θα αυξησει το οπτικο σου πεδιο και θα σου δωσει χωρο να σταματησεις αν υπαρξει αναγκη.

8._Keep your distance – staying a safe distance behind the vehicle in front will increase your range of vision as well as giving you space to stop in an emergency.
πηγη:http://www.motorcyclenews.com/MCN/RidingEvents/ridingeventsresults/Riding-skills/2010/October/oct1810-MCN-s-guide-to-urban-riding-Defensive-riding/
μεταφραση εγω:beer:

SVX
25/10/2010, 17:30
Αρχικά δημιουργήθηκε από mikros boudas

μεταφραση εγω:beer:


Ωραίος.... :beer:

dmf
25/10/2010, 17:48
Αρχικά δημιουργήθηκε από mikros boudas

7)Eλεγχε την ταχυτητα σου-στα 113χλμ/ωρα,η πιο μικρη αποσταση ακινητοποιησης ειναι 96 μετρα(μαλλον λαθος εχουν κανει εδω)


νομιζω σωστο ειναι. Στην σχολη οδηγων ενας εμπειρικος κανονας ήταν παρε τα 2 πρωτα νουμερα και υψωσε τα στο τετραγωνο. Δηλ πας με 120κμ/ω 12*12=144μ. 110κμ/ω ==> 11*11=121μ. Δηλ τα 96 μετρα ειναι αισιοδοξα..

S.Nikos
25/10/2010, 19:44
Σωστό είναι για τα 96μέτρα. Πιθανόν να μπερδεύεσαι με την απόσταση ακινητοποίησης από τη στιγμή που τσαρουχώσεις τα φρένα.

Υπάρχει και η απόσταση όμως που διανύει το όχημα από τη στιγμή που θα αντιληφθείς τον κίνδυνο, τον αξιολογήσεις ως έκτακτη περίπτωση και αποφασίσεις να τσαρουχώσεις φρένα.

mikros boudas
25/10/2010, 20:07
για μηχανη μου φαινονται πολλα:beer: :beer:

VASOS
26/10/2010, 09:06
Εγώ υπολογίζω την απόσταση ακινητοποίησης σε 66 m.

S.Nikos
26/10/2010, 09:10
Κι όμως παιδιά αν το ψάξετε λίγο θα δείτε ότι τόσο είναι (96μ) :(

Γι'αυτό πολύ προσοχή στις αποστάσεις μας και γενικά δεν τρέχουμε...

VASOS
26/10/2010, 09:27
Για αρχική ταχύτητα U=113 km/h (31,39 m/s) και εάν υποθέσουμε χρόνο αντίδρασης αναβάτη 0,5 s η απόσταση που διανύουμε μέχρι να αρχίσουμε τα φρένα είναι X1 = 15,69 m.

Χονδρικά μπορούμε να πούμε ότι η αρχική κινητική μας ενέργεια (E=0,5 x M x U^2, όπου Μ η συνολική μάζα αναβάτη & μοτό) μετατρέπεται σε θερμότητα από το έργο δύναμης επιβράδυνσης F, την οποία για λόγους απλότητας υποθέτουμε σταθερή.

Ισχύουν W (έργο) = F x X2, όπου X2 η διανυόμενη απόσταση έως την ακινητοποίηση της μοτό από τη στιγμή που αρχίζουμε τα φρένα.

Επίσης, F = M x Γ, όπου Γ η επιβράδυνση την οποία επίσης υποθέτουμε σταθερή και ίση με g=9,82 m/s^2 (σημ.: στα MotoGp το Γ είναι περίπου 1,4g), οπότε από την αρχή διατήρησης της ενέργειας έχουμε:

E = 0,5 x M x U^2 = W (= F x X2) = M x Γ x X2 και επομένως το X2 υπολογίζεται σε 50,17 m. (Προσοχή: η μάζα απαλείφεται στους υπολογισμούς).

Επομένως η συνολική διανυόμενη απόσταση είναι: Χ1+Χ2=15,69+50,17=65,86 m
Επίσης, ο αντίστοιχος καθαρός χρόνος πέδησης είναι: Δt = ΔU/Γ = (31,39 m/s) / (9,82 m/s^2) = 3,2 s.

Τα παραπάνω ισχύουν για πολύ καλό αναβάτη, SS μοτό με άριστο σύστημα πέδησης & αναρτήσεων, καλά ελαστικά, ιδανικές συνθήκες & επίπεδο οδόστρωμα, επομένως θεωρώ ότι είναι λίγο αισιόδοξα.

Edit: Παραθέτω ένα Link που βρήκα για αποστάσεις ακινητοποίησης αυτοκινήτων για ταχύτητα 100-0 km/h (με την επισήμανση ότι σίγουρα δεν έχουν συνυπολογίσει χρόνο αντίδρασης οδηγού):

http://www.ibizaclub.gr/forum/index.php?showtopic=10545

Τώρα εάν υποθέσουμε (για μέσο αναβάτη) χρόνο αντίδρασης 1 s και σταθερή επιβράδυνση Γ = 0,8g υπολογίζουμε: X1 = 31,39 m, X2 = 62,71 m (άρα συνολικά 94,10 m) και καθαρό χρόνο πέδησης 4 s.

korilos
24/10/2013, 22:13
Στα αγγλικά λέει mph δλδ μίλια ανά ώρα όχι χμλ που μεταφράστηκε, ίσως αν γίνει η μετατροπή να ισχύει!