PDA

View Full Version : Πρώτη σε τροχαία ατυχήματα παραμένει η Ελλάδα



BELZEBOYLIS
22/11/2010, 12:30
Κατά μέσο όρο 2.000 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους από τροχαία ατυχήματα ετησίως στην Ελλάδα, 4.000 τραυματίζονται βαριά και 30.000 ελαφρά. Από τους νεκρούς και τους τραυματίες το 1/3 είναι παιδιά. Εκτός, όμως, από τους θανάτους πολλοί από τους τραυματίες μένουν ανάπηροι και μάλιστα σε μικρή ηλικία.

Με αφορμή τη χθεσινή Παγκόσμια Μέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων, η Πρωτοβουλία «Να σταματήσουμε τα τροχαία εγκλήματα» οργάνωσε στο Σύνταγμα συγκέντρωση-ενημέρωση ευαισθητοποίησης. «Κάθε ημέρα έξι άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στην άσφαλτο. Άδικα. Βίαια. Τραγικά. Αύριο μπορεί να είναι το παιδί σου, η μητέρα σου, ο αδελφός σου, η φίλη σου, εσύ… Τα τροχαία είναι εγκλήματα που μπορούν να αποτραπούν. Ας κάνουμε το πρώτο βήμα μαζί. Να θυμηθούμε τα θύματα. Να σταματήσουμε τη σιωπή. Να σταματήσουμε τα τροχαία εγκλήματα», ήταν το βασικό σύνθημα.

Οι θάνατοι από τροχαία στην Ελλάδα είναι σχεδόν δύο φορές συχνότεροι απ’ ότι παγκοσμίως. Η χώρα μας μετρά 130 θύματα ανά εκατομμύριο κατοίκων, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 69 θύματα ανά εκατομμύριο κατοίκων. Σύμφωνα με στοιχεία της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας 1.300.000 άνθρωποι πέθαναν το 2009 από τροχαία. Τη δεκαετία 2001 - 2010 η Ευρωπαϊκή Ένωση έθεσε ως στόχο τη μείωση των θανάτων από τροχαία κατά 50%, χωρίς όμως κάποιο δεσμευτικό μέτρο. Σύμφωνα με στοιχεία που κατέθεσαν οι χώρες, στη διάρκεια των 10 χρόνων τα τροχαία δυστυχήματα μειώθηκαν κατά μέσο όρο 36% στα κράτη-μέλη. Όμως στην Ελλάδα η μείωση ανήλθε σε 23%. Οι θάνατοι μειώθηκαν από 172 ανά εκατομμύριο κατοίκων σε 130 ανά εκατομμύριο κατοίκων. Παρόλα αυτά παραμένουμε η χώρα με τον υψηλότερο αριθμό θυμάτων.

Ο γιατρός Γιώργος Κουβίδης, μέλος της Πρωτοβουλίας, που έχασε το παιδί του από οδηγό αυτοκινήτου που έτρεχε με ταχύτητα 120 χλμ. την ώρα, βράδυ στο κέντρο της Αθήνας, δηλώνει στο Αθηναϊκό Πρακτορείο πως «δεν υπάρχει μόνιμη, διαχρονική και συστηματική πολιτική στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας. Το 2000 η ελληνική κυβέρνηση, σε συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, χαρακτήρισε την επιθετική οδήγηση ως πρώτη αιτία πρόκλησης τροχαίων. Όμως, η κρίση αυτή δεν συνοδεύτηκε από κανένα μέτρο».

«Για τη Δικαιοσύνη όλα τα τροχαία δικάζονται ως φόνοι εξ αμέλειας και ατυχήματα. Θεωρείται αυτονόητο στην Ελλάδα, όταν σκοτώσεις, να μην σου αφαιρεθεί το δίπλωμα». Αντιθέτως «στην Κύπρο έχει καταργηθεί ο όρος τροχαίο ατύχημα. Μιλάνε μόνο για συμβάν ή δυστύχημα. Έχουν γίνει αλλαγές στον ποινικό κώδικα και ανά περίπτωση μπορεί να υπάρξουν σοβαρές ποινές. Συγχρόνως, έχει ξεκινήσει καμπάνια από μεικτά συνεργεία αστυνομίας και μηχανικών του υπουργείου Συγκοινωνιών που κατάσχουν τα οχήματα στα οποία έχει γίνει παράνομη αλλαγή μηχανής για να αυξηθεί ο κυβισμός τους. Εδώ βρίθουμε από τέτοια συνεργεία και δεν λαμβάνεται κανένα μέτρο».

«Οι δρόμοι έχουν εγκαταλειφθεί στους οδηγούς, στους οποίους η ατιμωρησία έχει δημιουργήσει μια αίσθηση ασυδοσίας ότι μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν. Προσδιορισμός των ορίων ταχύτητας με βάση τις σύγχρονες μελέτες δεν υπάρχει. Αυτές για παράδειγμα λένε ότι σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή το όριο πρέπει να είναι 30 χλμ. Παράλληλα υπάρχουν εκκρεμή θέματα όπως οι παράνομες διαφημιστικές πινακίδες, η χρήση του κινητού, προσθέστε και την αύξηση της επιθετικότητας των ανθρώπων στους δρόμους».

Παράλληλα, «παρότι πρόκειται για μαζικό φαινόμενο θανάτων και τραυματισμών δεν έχει υπάρξει καμία κρατική δομή ψυχολογικής στήριξης για τις οικογένειες των θυμάτων. Πρέπει να υπάρξει ριζική ανατροπή της ιεραρχίας στην κυκλοφορία» καταλήγει ο κ. Κουβίδης. «Πρέπει να γίνει συνείδηση των οδηγών ότι προτεραιότητα έχουν ο πεζός, ο ποδηλάτης, η μητέρα με το καροτσάκι, ο ηλικιωμένος, ο ανάπηρος. Στο εξωτερικό η άποψη αυτή έχει διαπεράσει την αντίληψη του κόσμου. Εδώ…».

Με την εφαρμογή του ευρωπαϊκού προγράμματος τα θύματα στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 23%. Ωστόσο, στη Λετονία μειώθηκαν κατά 54%, στην Ισπανία κατά 53%, στην Εσθονία και την Πορτογαλία κατά 50%. Η Γερμανία μείωσε τους θανάτους κατά 40% και η Σουηδία κατά 39%.

TVXS (http://www.tvxs.gr/news/ελλάδα/πρώτη-σε-τροχαία-ατυχήματα-παραμένει-η-ελλάδα)

sniper
22/11/2010, 12:33
Είμαι σίγουρος ότι ο κ. Κουβίδης οδηγεί, στην Αθήνα, με 30χαω.

Ότι γουστάρει λέει ο καθένας σ' αυτόν τον τόπο... και λογικό... αφού το κράτος απουσιάζει.

Amplified
22/11/2010, 13:41
Δεν νομίζω ότι το πρόβλημα είναι τόσο η επιθετική οδήγηση, όσο η καθυστερημένη επιθετική οδήγηση.

reinmeister
22/11/2010, 13:44
ναι...η παιδεια φταιει που εχουμε γινει ολοι experts στο πατιναζ, στην αποφυγη λακουβων και στην μαντεια...

ρε δεν πα να γαμηθουν ολοι τους μαζι...ζωα...

ERRIKA
22/11/2010, 14:03
Αύξηση των προστίμων, πάλι, μου μυρίζει...

gixxerpap
22/11/2010, 14:07
με φώναξε κανείς?:look:

ERRIKA
22/11/2010, 14:11
Αρχικά δημιουργήθηκε από gixxerpap
με φώναξε κανείς?:look:
Όχι, εσύ με 30 δεν πάς?? :wave2:

sniper
22/11/2010, 14:12
Αρχικά δημιουργήθηκε από gixxerpap
με φώναξε κανείς?:look:


o Trooper..... Σκεπάσου! :rotflmao: :rotflmao:

vaska
22/11/2010, 14:17
Αρχικά δημιουργήθηκε από gixxerpap
με φώναξε κανείς?:look:

Ρε συ με 30 έπεσες????????????

:confused: :confused: :confused:


Και ήσουν κι επιθετικός οδηγός....

vaska
22/11/2010, 14:21
Αρχικά δημιουργήθηκε από ERRIKA
Αύξηση των προστίμων, πάλι, μου μυρίζει...


Ναι άμα μας μουρλάνουν στα πρόστιμα θα γίνουμε καλύτεροι οδηγοί και οι λακκούβες και οι κακοτεχνίες στους δρόμους θα σιάξουν μόνες τους.


Αλλά ποιός δίνει σημασία????? Το κράτος έχει μόνιμη πιά ανάγκη από λεφτά, μου θυμίζει φτωχό συγγενή που είναι μόνιμα με το χέρι απλωμένο και με μια μούρη μέσα στην ξινίλα.



:wave2: :wave2:

sapila racing
22/11/2010, 14:27
Αρχικά δημιουργήθηκε από ERRIKA
Αύξηση των προστίμων, πάλι, μου μυρίζει...

Για αρχή δεν θα με πείραζε καθόλου να μοιράζουν πρόστιμα των 1000 Ευρω σε οποιον περνάει με κόκκινο.
Μην τα φορτωνουμε όλα στους δρόμους, οι Ελληνες οδηγοί είναι ως επι το πλείστον κάφροι.
Πόσους βλέπετε κάθε μέρα να περνάνε με κόκκινο απλά και μόνο επειδή δεν τους γραφει κανείς?
Και πόσοι απο σας το κάνετε επίσης?

Εχετλαίος
22/11/2010, 14:28
Αρχικά δημιουργήθηκε από sapila racing
Για αρχή δεν θα με πείραζε καθόλου να μοιράζουν πρόστιμα των 1000 Ευρω σε οποιον περνάει με κόκκινο.
Μην τα φορτωνουμε όλα στους δρόμους, οι Ελληνες οδηγοί είναι ως επι το πλείστον κάφροι.

:wave2:

Elesun
22/11/2010, 14:29
Αρχικά δημιουργήθηκε από sapila racing
Για αρχή δεν θα με πείραζε καθόλου να μοιράζουν πρόστιμα των 1000 Ευρω σε οποιον περνάει με κόκκινο.
Μην τα φορτωνουμε όλα στους δρόμους, οι Ελληνες οδηγοί είναι ως επι το πλείστον κάφροι.
Πόσους βλέπετε κάθε μέρα να περνάνε με κόκκινο απλά και μόνο επειδή δεν τους γραφει κανείς?
Και πόσοι απο σας το κάνετε επίσης?

+1

Cpt. Haddock
22/11/2010, 14:30
Τα πρόστιμα θα πρεπει να έχουν και ενα premium +10% εαν η παραβαση γινεται στην Κρητη :lol:

ERRIKA
22/11/2010, 14:33
Αρχικά δημιουργήθηκε από Cpt. Haddock
Τα πρόστιμα θα πρεπει να έχουν και ενα premium +10% εαν η παραβαση γινεται στην Κρητη :lol:
Ναι και -10% στις ακριτικές περιοχές... :lol:

ERRIKA
22/11/2010, 14:35
Πέρα από πλάκα, είναι γνωστό ότι πριν από αυξήσεις προστίμων, για ψυχολογική προετοιμασία της κοινής γνώμης, κυκλοφορούν ένα σωρό μελέτες/παρουσιάσεις/εκθέσεις/αξιολογήσεις κλπ.
σχετικά με τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας/την ανάγκη μείωσης/πάταξης/γρονθοκόπησης/καταστολής/(βάλτε ό,τι θέτε) της παραβατικότητας...

BELZEBOYLIS
22/11/2010, 14:39
και να ανεβάσουν τα πρόστιμα σε παράλογα ποσά ,δεν θα αλλάξει κάτι ! Η βεβαιότητα της ποινής μπορεί να αποδώσει !!Να είσαι σχεδόν σίγουρος ότι αν παραβιάσεις τον κοκ θα τιμωρηθείς... :wave2:

Εχετλαίος
22/11/2010, 14:43
Αρχικά δημιουργήθηκε από Cpt. Haddock
Τα πρόστιμα θα πρεπει να έχουν και ενα premium +10% εαν η παραβαση γινεται στην Κρητη :lol:

Με κάτι τέτοιο θα αποπληρώσουμε το ΔΝΤ σε 3-5 μήνες.
:lol:

Akatanomastos
22/11/2010, 22:36
μ@λ@κιες


πρεπει να καταργησουν τα ορια ταχυτητας μεσα και εξω απο την πολη

και να επιτρεπετε η οδηγηση μεθυσμενος


και οταν φτιαξουν την οικονομια, την υγεια, την δημοκρατια, τους φορους, τους δρομους


τα ξαναεπαναφερουν

chris_honda
23/11/2010, 05:09
Γιατί δεν περνάμε ποτέ το "κόκκινο" ; Όχι γιατί σκεφτόμαστε τον απέναντι, γιατί φοβόμαστε το πρόστιμο. (Μλκα μη το κάνεις!! Θα σε γράψουνε!...Όχι Μλακα μη το κάνεις θα σκοτώσεις κανα παιδάκι..) Δυστηχώς το 95% των Ελλήνων οδηγών έτσι σκέφτεται κατά πρώτον. Κατά δεύτερον για μένα, πόσοι από εμάς (Και καλά οι περισσότεροι από δω ίσως το κάνουν) γνωρίζουν την κατάσταση των ελαστικών - αναρτήσεων κτλ..στο όχημά τους; όταν καλά - καλά αγοράζουν τη μηχανάρα - αυτοκινητάρα τους και δεν ξέρουν ούτε καν τα όρια τα δικά τους ή του οχήματος τους. Τι θα κάνεις αν χάσεις τον έλεγχο; Υποστροφή; Θα σου πετάξει κ@λο; Κι άν τελικά το μάθεις; Μήπως την επόμενη φορά "σώσεις" τους αγαπητούς φίλους του απένεντι διερχόμενου; Και δεν σκάσεις με όσα στην πόρτα τους;
Εγώ πιστεύω καθαρά είναι θέμα παιδείας. Όσο και αν καμοιά φορά τα κοροιδεύουμαι, τα σεμινάρια Ασφαλούς οδήγησης, θα έπρεπε να αποτελούν το νο1 στη ζωή κάθε οδηγού.


Άρα Πρόληψη 0. Παιδεία 0. :wave2: :wave2:

konsttanttinos
23/11/2010, 13:08
Τα πραγματα δεν ειναι ακριβως ετσι.
Σ'ενα συνεδριο που οργανωσαν οι paramedics της Αγγλιας στην βορεια ιταλια, μας ειχαν πει ο,τι ολες οι μεσογειακες χωρες εχουν μεγαλα ποσοστα τροχαιων, αλλα στην κορυφη βρισκεται η Αγγλια, που λογω νομοθεσιας και ευελικτης τιμολογιακης πολιτικης των αυτοκινητοβιομηχανιων, σε μικρη ηλικια καποιος μπορει να αποκτησει ενα skyline ή ενα supra, ή μια καλη μηχανη.
Ετσι, σε συνδυασμο με το αλκοολ, που στην αγγλια αποτελει την μαστιγα της νεολαιας, η εξισωση αποδεικνυεται καταστροφικη.
Εκει ειχαμε ολο τον χρονο να μιλησουμε με νουμερα, σε συναρτηση με την ποιοτητα δρομων, τα κοινωνικα στρωματα, την ελλειψη ή οχι οδηγικης παιδειας, την ηλικια των οδηγων, τα αντανακλαστικα και την εμπειρια, τα προστιμα της τροχαιας, τις απαιτησεις των εταιρειων ασφαλειων αναλογα με την χωρα, τα περιθωρια βελτιωσης των οδηγων στην μοναδα του χρονου, την παθητικη ασφαλεια των οχηματων, και βεβαιως την ραγδαια βελτιωση της ενεργητικης ασφαλειας.

Ολες οι χωρες μαστιζονται απο τα τροχαια, και βεβαιως και η Ελλαδα, αλλα οι λογοι δεν ειναι επιφανειακοι και ευκολοι.
Ο καθενας μας πρεπει να συνειδητοποιησει που βρισκεται οταν οδηγαει, και να προσαρμοζει τον τροπο οδηγησης του αναλογα τις συνθηκες.
Η επιθετικη οδηγηση απο την αλλη, που αρεσει στους περισσοτερους, ειναι ενα αλλο θεμα.
Σιγουρα η παιδεια παιζει εναν ρολο, αλλα οχι μεγαλυτερο απο τις προαναφερθεισες παραμετρους.
Οποτε ας φτυσουμε την καραμελα και ας παραδεχτουμε οτι σπανια κινουμαστε στα ορια ταχυτητας, σπανια σεβομαστε τους πιο αργους, πως οταν καβαλαμε κατι δυνατο εχουμε στο νου μας 300αρες...
Ας γινουμε τουλαχιστον πιο ικανοι στο οριο.
Και μην πεταχτει κανενας politically correct και γραψει μπουρδες.
Αφου τρεχουμε με την ταυτοτητα στο στομα σε επιδαυρους, μπραλους, αγχιαλους,εθνικες, και οπουδηποτε αλλου, ας εξελιχθουμε σε αυτο ωστε να ειμαστε πιο ασφαλεις στο οριο και εμεις και οι γυρω μας.

sapila racing
23/11/2010, 14:42
Αρχικά δημιουργήθηκε από konsttanttinos
Τα πραγματα δεν ειναι ακριβως ετσι.
Σ'ενα συνεδριο που οργανωσαν οι paramedics της Αγγλιας στην βορεια ιταλια, μας ειχαν πει ο,τι ολες οι μεσογειακες χωρες εχουν μεγαλα ποσοστα τροχαιων, αλλα στην κορυφη βρισκεται η Αγγλια, που λογω νομοθεσιας και ευελικτης τιμολογιακης πολιτικης των αυτοκινητοβιομηχανιων, σε μικρη ηλικια καποιος μπορει να αποκτησει ενα skyline ή ενα supra, ή μια καλη μηχανη.


sorry κιόλας αλλά η σε παραμυθιάσανε η κατι δεν κατάλαβες καλά.

Στην Αγγλία ειδικά όπου εχω οδηγήσει πολλά χιλιόμετρα και με αυτοκίνητο και με μοτοσυκλέτα, αισθάνεσαι πραγματικά ασφαλής, καμμία σχέση με την Ελλάδα.
Τα προβληματα που περιγράφεις τα αντιμετωπίζουν, και δεν υπάρχει καν πιθανότητα σύγκρισης με την Ελλάδα. Ειμαστε σε αλλη κλίμακα.

Δες κι εδω
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php/Transport_accidents#Road_accidents

Εχετλαίος
23/11/2010, 14:44
Αρχικά δημιουργήθηκε από sapila racing
Στην Αγγλία ειδικά όπου εχω οδηγήσει πολλά χιλιόμετρα και με αυτοκίνητο και με μοτοσυκλέτα, αισθάνεσαι πραγματικά ασφαλής.

+1
:wave2:

nio1981
23/11/2010, 17:14
egw pali nomizw oti mporoume kai kalytera....na paroume kai diafora apo ton 2o....mia apostash asfaleias....:hypnotize :hypnotize

konsttanttinos
23/11/2010, 17:48
Αρχικά δημιουργήθηκε από sapila racing
sorry κιόλας αλλά η σε παραμυθιάσανε η κατι δεν κατάλαβες καλά.

Στην Αγγλία ειδικά όπου εχω οδηγήσει πολλά χιλιόμετρα και με αυτοκίνητο και με μοτοσυκλέτα, αισθάνεσαι πραγματικά ασφαλής, καμμία σχέση με την Ελλάδα.
Τα προβληματα που περιγράφεις τα αντιμετωπίζουν, και δεν υπάρχει καν πιθανότητα σύγκρισης με την Ελλάδα. Ειμαστε σε αλλη κλίμακα.

Δες κι εδω
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php/Transport_accidents#Road_accidents

Δεν παιζει ουτε παραμυθι, μιας και οι ανθρωποι την πατριδα τους εκραζαν, ουτε φυσικα να μην καταλαβα.
Απο την αλλη η eurostat αποτελειται απο γραφειοκρατες που παιρνουν τα ποσοστα απο τα υπουργεια και τα κανουν γραφηματα.
Να το ξαναγραψω, γιατι δεν εγινα αντιληπτος.
Στην Αγγλια υπαρχει οδηγοκεντρικη υποδομη, δηλαδη δεν πηδαμε τον οδηγο-ιδιοκτητη του οχηματος με αθλιους δρομους, πανακριβα διοδια-τελη-βενζινες-φορους-τελωνεια κτλ, αλλα δημιουργουμε ενα ασφαλες οδικο δικτυο για τις καθημερινες του μετακινησεις, και ενα σταθερο προτυπο χρεωσης για την αγορα και την χρηση του.
Ετσι ο Αγγλος απολαμβανει την καθημερινη οδηγηση χωρις περιττα αγχη και απολαμβανοντας τα αυτονοητα, που ολοι γνωριζουμε και θελουμε.
Παρ'ολα αυτα ο συμπαθης μας Αγγλος δημιουργει ατυχηματα που ενω εδω μας φαινονται τελειως φυσιολογικα, εκει απλα δεν δικαιολογουνται.

Οι προαναφερομενοι paramedics λοιπον, αφου εχουν λαβει υπ'οψη την υποδομη του εθνικου δικτυου, της αστυνομευσης, της παρεχομενης οδηγικης εκπαιδευσης, της παιδειας, κτλ ολης της ευρωπης, κατεληξαν στο οτι στην Ελλαδα μας, που ειναι τριμπουρδελο σε ολα, αρκετα απο τα ατυχηματα δικαιολογουνται, ενω στην Αγγλια ειναι επιεικως εντελως απαραδεκτα.

Αγαπητε σαπιλα, η ουσια δεν βρισκεται μονο στους αριθμους της υπερεκτιμημενης eurostat, αλλα στις πολυσυνθετες καταστασεις που επικρατουν σε καθε πολιτισμο.

Μπορει να ειμαστε πρωτοι σε απολυτους αριθμους, αλλα υπαρχει δικαιολογια.
Στο τελειο εθνικο δικτυο της Αγγλιας, που ωραια μας περιεγραψες, τι δικαιολογια υπαρχει?

chris_honda
23/11/2010, 20:41
Αρχικά δημιουργήθηκε από konsttanttinos
Τα πραγματα δεν ειναι ακριβως ετσι.
Σ'ενα συνεδριο που οργανωσαν οι paramedics της Αγγλιας στην βορεια ιταλια, μας ειχαν πει ο,τι ολες οι μεσογειακες χωρες εχουν μεγαλα ποσοστα τροχαιων, αλλα στην κορυφη βρισκεται η Αγγλια, που λογω νομοθεσιας και ευελικτης τιμολογιακης πολιτικης των αυτοκινητοβιομηχανιων, σε μικρη ηλικια καποιος μπορει να αποκτησει ενα skyline ή ενα supra, ή μια καλη μηχανη.
Ετσι, σε συνδυασμο με το αλκοολ, που στην αγγλια αποτελει την μαστιγα της νεολαιας, η εξισωση αποδεικνυεται καταστροφικη.
Εκει ειχαμε ολο τον χρονο να μιλησουμε με νουμερα, σε συναρτηση με την ποιοτητα δρομων, τα κοινωνικα στρωματα, την ελλειψη ή οχι οδηγικης παιδειας, την ηλικια των οδηγων, τα αντανακλαστικα και την εμπειρια, τα προστιμα της τροχαιας, τις απαιτησεις των εταιρειων ασφαλειων αναλογα με την χωρα, τα περιθωρια βελτιωσης των οδηγων στην μοναδα του χρονου, την παθητικη ασφαλεια των οχηματων, και βεβαιως την ραγδαια βελτιωση της ενεργητικης ασφαλειας.

Ολες οι χωρες μαστιζονται απο τα τροχαια, και βεβαιως και η Ελλαδα, αλλα οι λογοι δεν ειναι επιφανειακοι και ευκολοι.
Ο καθενας μας πρεπει να συνειδητοποιησει που βρισκεται οταν οδηγαει, και να προσαρμοζει τον τροπο οδηγησης του αναλογα τις συνθηκες.
Η επιθετικη οδηγηση απο την αλλη, που αρεσει στους περισσοτερους, ειναι ενα αλλο θεμα.
Σιγουρα η παιδεια παιζει εναν ρολο, αλλα οχι μεγαλυτερο απο τις προαναφερθεισες παραμετρους.
Οποτε ας φτυσουμε την καραμελα και ας παραδεχτουμε οτι σπανια κινουμαστε στα ορια ταχυτητας, σπανια σεβομαστε τους πιο αργους, πως οταν καβαλαμε κατι δυνατο εχουμε στο νου μας 300αρες...
Ας γινουμε τουλαχιστον πιο ικανοι στο οριο.
Και μην πεταχτει κανενας politically correct και γραψει μπουρδες.
Αφου τρεχουμε με την ταυτοτητα στο στομα σε επιδαυρους, μπραλους, αγχιαλους,εθνικες, και οπουδηποτε αλλου, ας εξελιχθουμε σε αυτο ωστε να ειμαστε πιο ασφαλεις στο οριο και εμεις και οι γυρω μας.


Μήπως το ξεκινάς λίγο λάθος; Πως και γιατί να κάνεις 1 μπάρμπα ή μία μητέρα που πάει τα παιδιά στο σχολείο με το κουτί να μάθουν να οδηγούν στα "όρια" ;; Όταν καλά - καλά δεν ξέρουν τι θα πεί "φρενάρισμα πανικού" Πιστέυεις ότι ο "χεράς" έχει καλύτερες δυνατότητες; Για μένα φυσικά και ναι κατά 99% και εφόσον έχει ξεστραβωθεί σε πίστες - διαβάσματα κτλ. Αλλά εκεί έξω μιλάμε για ένα σύνολο ανθρώπων κάθε λογής ηλικίας που απλά χρησιμοποιούν 1 μεταφορικό μέσο.

Προσωπικά να σου πώ 1 παράδειγμα περσινό, όταν χρειάστηκε να μεταφέρω με το κουτί το γίο ένος συναδέλφου που μεγαλώνει στη Φιλανδία. Με το που μπήκε λοιπόν ασφάλησε την πόρτα και δέθηκε με τη ζώνη ασφαλείας, σε αντίθεση με ένα πιστιρικά δικό μας που απλά θα "έχωνε" τέρμα το cd απ το mazoo. Σκέφτομαι λοιπόν το Φιλανδό πιτσιρικά αργότερα με busa....Δεν νομιζω να έχει καμοία σχέση με τον δικό μου που από το πρωί μέχρι το βράδυ θα φαντάζεται σούζες κτλ..

Μην παρεξηγηθώ μαζί σου είμαι Κωνσταντίνε, γιατί μόνο και μόνο που το κουβεντιάζουμε πάει να πεί ότι το θέμα μας αγχώνει!! Το θέμα είναι άντε τώρα όλα αυτά να τα μεταφέρεις σε κάποιον που οδηγικά αποτελεί 1 κινητό φέρετρο, γιατί έτσι έχει μάθει να οδηγεί 10-20-30 χρόνια τώρα και που 100% όλο του το βάρος της ευθύνης θα το ρίξει στο όδικο δίκτυο γιατί ακόμα δεν έχει μάθει να προσαρμόζεται με τις ανάλογες συνθήκες οδοστρώματος κτλ... :wave2: :wave2:

konsttanttinos
23/11/2010, 21:28
Δικιο εχεις φιλε.
Εγω εγραψα για τον σωστο τροπο δημιουργιας μιας μελετης, οχι για την αντιμετωπιση ολων των κακων που βλεπουμε.

Ας κρινει ο καθεις τι βλεπει, και ας πραξει αναλογα.

granazi
23/11/2010, 21:44
Αρχικά δημιουργήθηκε από chris_honda
Μήπως το ξεκινάς λίγο λάθος; Πως και γιατί να κάνεις 1 μπάρμπα ή μία μητέρα που πάει τα παιδιά στο σχολείο με το κουτί να μάθουν να οδηγούν στα "όρια" ;; Όταν καλά - καλά δεν ξέρουν τι θα πεί "φρενάρισμα πανικού" Πιστέυεις ότι ο "χεράς" έχει καλύτερες δυνατότητες; Για μένα φυσικά και ναι κατά 99% και εφόσον έχει ξεστραβωθεί σε πίστες - διαβάσματα κτλ. Αλλά εκεί έξω μιλάμε για ένα σύνολο ανθρώπων κάθε λογής ηλικίας που απλά χρησιμοποιούν 1 μεταφορικό μέσο.

Προσωπικά να σου πώ 1 παράδειγμα περσινό, όταν χρειάστηκε να μεταφέρω με το κουτί το γίο ένος συναδέλφου που μεγαλώνει στη Φιλανδία. Με το που μπήκε λοιπόν ασφάλησε την πόρτα και δέθηκε με τη ζώνη ασφαλείας, σε αντίθεση με ένα πιστιρικά δικό μας που απλά θα "έχωνε" τέρμα το cd απ το mazoo. Σκέφτομαι λοιπόν το Φιλανδό πιτσιρικά αργότερα με busa....Δεν νομιζω να έχει καμοία σχέση με τον δικό μου που από το πρωί μέχρι το βράδυ θα φαντάζεται σούζες κτλ..

Μην παρεξηγηθώ μαζί σου είμαι Κωνσταντίνε, γιατί μόνο και μόνο που το κουβεντιάζουμε πάει να πεί ότι το θέμα μας αγχώνει!! Το θέμα είναι άντε τώρα όλα αυτά να τα μεταφέρεις σε κάποιον που οδηγικά αποτελεί 1 κινητό φέρετρο, γιατί έτσι έχει μάθει να οδηγεί 10-20-30 χρόνια τώρα και που 100% όλο του το βάρος της ευθύνης θα το ρίξει στο όδικο δίκτυο γιατί ακόμα δεν έχει μάθει να προσαρμόζεται με τις ανάλογες συνθήκες οδοστρώματος κτλ... :wave2: :wave2:




:a10:

sapila racing
24/11/2010, 09:37
Αρχικά δημιουργήθηκε από konsttanttinos
Δεν παιζει ουτε παραμυθι, μιας και οι ανθρωποι την πατριδα τους εκραζαν, ουτε φυσικα να μην καταλαβα.
Απο την αλλη η eurostat αποτελειται απο γραφειοκρατες που παιρνουν τα ποσοστα απο τα υπουργεια και τα κανουν γραφηματα.
Να το ξαναγραψω, γιατι δεν εγινα αντιληπτος.
Στην Αγγλια υπαρχει οδηγοκεντρικη υποδομη, δηλαδη δεν πηδαμε τον οδηγο-ιδιοκτητη του οχηματος με αθλιους δρομους, πανακριβα διοδια-τελη-βενζινες-φορους-τελωνεια κτλ, αλλα δημιουργουμε ενα ασφαλες οδικο δικτυο για τις καθημερινες του μετακινησεις, και ενα σταθερο προτυπο χρεωσης για την αγορα και την χρηση του.
Ετσι ο Αγγλος απολαμβανει την καθημερινη οδηγηση χωρις περιττα αγχη και απολαμβανοντας τα αυτονοητα, που ολοι γνωριζουμε και θελουμε.
Παρ'ολα αυτα ο συμπαθης μας Αγγλος δημιουργει ατυχηματα που ενω εδω μας φαινονται τελειως φυσιολογικα, εκει απλα δεν δικαιολογουνται.

Οι προαναφερομενοι paramedics λοιπον, αφου εχουν λαβει υπ'οψη την υποδομη του εθνικου δικτυου, της αστυνομευσης, της παρεχομενης οδηγικης εκπαιδευσης, της παιδειας, κτλ ολης της ευρωπης, κατεληξαν στο οτι στην Ελλαδα μας, που ειναι τριμπουρδελο σε ολα, αρκετα απο τα ατυχηματα δικαιολογουνται, ενω στην Αγγλια ειναι επιεικως εντελως απαραδεκτα.

Αγαπητε σαπιλα, η ουσια δεν βρισκεται μονο στους αριθμους της υπερεκτιμημενης eurostat, αλλα στις πολυσυνθετες καταστασεις που επικρατουν σε καθε πολιτισμο.

Μπορει να ειμαστε πρωτοι σε απολυτους αριθμους, αλλα υπαρχει δικαιολογια.
Στο τελειο εθνικο δικτυο της Αγγλιας, που ωραια μας περιεγραψες, τι δικαιολογια υπαρχει?

OK τώρα κατάλαβα πως ακριβώς το θέτεις και εχεις δίκιο απο αυτη την σκοπιά. :wave2:

greekgenius
24/11/2010, 16:55
Ρε παιδια οταν εχω φτασει στο σημειο να ΦΟΒΑΜΑΙ να ξεκινησω απο το φαναρι μολις αναψει πρασινο γιατι 5-6 μαλακες περνουν ακομα και περιστρεφω το κεφαλι σαν πελεκανος να δω απο παντου αν ερχεται κανεις και οταν αντιστοιχα ΦΟΒΑΜΑΙ να σταματησω στο πορτοκαλι για να μην με πατισει κανεις απο πισω,νομιζω οτι αυτο τα λεει ολα.Αλλα οταν ολοι οι ελληνες εχουν μεγαλωσει με λαθος αγωγη και τους νοιαζει πως θα φανουν γρηγοροι μονο(δεν λεω και εγω ετσι ημουν πριν κατι χρονια οταν πηρα το πρωτο μηχανακη αλλα εβαλα μυαλο) και ακομη οταν ολοι οι ασχετοι πιανουν τιμονι και παραβιαζουν ολον τον ΚΟΚ μεσα σε σχονο ρεκορ τι να πει κανεις??Αλλα ολοι οι ελληνες ειμαστε στα α@@@@ μας ολα αυτα τα βλεπουμε σαν ειδηση οταν ομως χτυπησει για μας το καμπανακι καταλαβαινουμε ..Ε λοιπον δεν ειναι ειδηση αυτα στους 2000 μπορει την αλλη χρονια να ειμαστε εμεις η καποιος συγγενης μας..Και για την κατασταση των ελληνικων δρομων δεν μιλαω εχουμε ματια ολοι >αν τα ανοιξουμε και κοιταξουμε τον δρομο μπροστα μας οπου και αν καθεσται αυτη τη στιγμη θα δειτε χαλια...

vagmakr
24/11/2010, 17:45
Πρεπει να σκεφτει κανεις οτι καθε οδηγος που βλεπει , απο τον "ραλιστα" εως την κυρια "Κλοσσα" εχει κανει διαδρομη 10 χλμ σε 1,5 ωρα
και διαρκως σκεφτεται που θα βρει τα λεφτα για το σουπερ μαρκετ , αν θα της φωναζει το αφεντικο και αν θα την απολυσουν αυριο.

Αυτες οι συνθηκες δημιουργουν φοβερο υποβαθρο για επιθετικη και απρροσεχτη οδηγηση.

Σε συνδιασμο με τους αθλιους δρομους πατιναζ που ειναι πιγμενοι στα παρκαρισμενα σε καθε γωνια (γιατι δεν χωρανε αλλου τα αμαξια) και το πληθος αυτοκινητων που κινηται καθημερινα σε ενα μικρο οδικο δικτιο (με μηδενικα ΜΜΜ) , δικαιωλογει και τον πιο προσεχτικο - λογικο να κανει την μαλακια του.

Ας γινει προσπαθεια να λυθει κατι απο τα παραπανω (ουυ αμε απο το νεο ετος!!!!) και επειτα ας μιλησουμε για παιδεια.
Αυτα τα αρθρα προετοιμασια για νεα φορομπηξια - προστιμα κανουν.

greekgenius
24/11/2010, 17:48
Αρχικά δημιουργήθηκε από vagmakr
Πρεπει να σκεφτει κανεις οτι καθε οδηγος που βλεπει , απο τον "ραλιστα" εως την κυρια "Κλοσσα" εχει κανει διαδρομη 10 χλμ σε 1,5 ωρα
και διαρκως σκεφτεται που θα βρει τα λεφτα για το σουπερ μαρκετ , αν θα της φωναζει το αφεντικο και αν θα την απολυσουν αυριο.

Αυτες οι συνθηκες δημιουργουν φοβερο υποβαθρο για επιθετικη και απρροσεχτη οδηγηση.

Σε συνδιασμο με τους αθλιους δρομους πατιναζ που ειναι πιγμενοι στα παρκαρισμενα σε καθε γωνια (γιατι δεν χωρανε αλλου τα αμαξια) και το πληθος αυτοκινητων που κινηται καθημερινα σε ενα μικρο οδικο δικτιο (με μηδενικα ΜΜΜ) , δικαιωλογει και τον πιο προσεχτικο - λογικο να κανει την μαλακια του.

Ας γινει προσπαθεια να λυθει κατι απο τα παραπανω (ουυ αμε απο το νεο ετος!!!!) και επειτα ας μιλησουμε για παιδεια.
Αυτα τα αρθρα προετοιμασια για νεα φορομπηξια - προστιμα κανουν.

Σωστος επιτελους και ενας που τα λεει και αυτα..αλλα γιατι καποιος να οδηγαει οταν το τελευταιο πραγμα που σκεφτεται ειναι η οδηγηση ??να παρει το λεωφορειο να σκεφτει ολη τη ζωη του αν θελει..

chris_honda
24/11/2010, 23:48
Αρχικά δημιουργήθηκε από vagmakr
Πρεπει να σκεφτει κανεις οτι καθε οδηγος που βλεπει , απο τον "ραλιστα" εως την κυρια "Κλοσσα" εχει κανει διαδρομη 10 χλμ σε 1,5 ωρα
και διαρκως σκεφτεται που θα βρει τα λεφτα για το σουπερ μαρκετ , αν θα της φωναζει το αφεντικο και αν θα την απολυσουν αυριο.

Αυτες οι συνθηκες δημιουργουν φοβερο υποβαθρο για επιθετικη και απρροσεχτη οδηγηση.

Σε συνδιασμο με τους αθλιους δρομους πατιναζ που ειναι πιγμενοι στα παρκαρισμενα σε καθε γωνια (γιατι δεν χωρανε αλλου τα αμαξια) και το πληθος αυτοκινητων που κινηται καθημερινα σε ενα μικρο οδικο δικτιο (με μηδενικα ΜΜΜ) , δικαιωλογει και τον πιο προσεχτικο - λογικο να κανει την μαλακια του.

Ας γινει προσπαθεια να λυθει κατι απο τα παραπανω (ουυ αμε απο το νεο ετος!!!!) και επειτα ας μιλησουμε για παιδεια.
Αυτα τα αρθρα προετοιμασια για νεα φορομπηξια - προστιμα κανουν.


Και μέχρι να λυθούν τα παραπάνω;;; "Έλα μωρε τον σκότωσα και τι να κάνω; Αφού με απέλυσαν και με κεράτωσε και η γυναίκα! Και μενα ποιος θα με νοιαστει;" .....Χαίστηκα! Δρόμοι είναι αυτοί;...

Δλδ εσύ πιστεύεις αγορίνα ότι αν λυθεί κάτι απ τα παραπάνω θα μειωθούν τα τροχαία; Ο ήρεμος οδηγός πιστεύεις ότι ξέρει περισσότερα απ' τον τσιτωμένο; Φυσικά και οι συνθήκες που ανέφερες δημιουργούν το υπόβαθρο για επιθετική οδήγηση.

Αλλά πίστεψε με, (Και δεδομένου ότι οι άλλοι, είμαστε εμείς), αν αύριο με στείλει κάποιος στην Εντατική και μου καταστρέψει τη ζωή, όχι μόνο χέστηκα για το αν είχε 2 ευρώ στη τσέπη ή τον παράτησε η γκόμενα ή τον απέλυσαν αλλά ας μην το καβάλαγε!! Και επειδή δεν μου αρέσει να γράφω π@π@ριές σου μιλάω πολύ είλικρινά ΝΑΙ έχω περάσει κόκκινο 1 φορά στη ζωή μου επειδή οδηγουσα στην τσίτα. Συμφωνώ απολύτως με τα λόγια σου, αλλά δεν πιστεύω και κανείς να λέει...Άσε πάω με το λεωφορείο γιατι αν οδηγήσω μπορεί να σκοτώσω κανα Χριστιανό... Αυτό δεν είναι έλειψη παιδείας; Για να μην πάμε στα ερωτήματα τι λάστιχα έχω, σε τι κατάσταση είναι οι αναρτήσεις μου, που θα φτάση η μούρη μου αν κοκαλώσω με 100 και δεν είμαι δεμένος κτλ..

Δυστηχώς, αυτούς τους δρόμους έχουμε, αυτά τα παρκαρισμένα, αυτή την ανεργία, κτλ..πρέπει να προσαρμοστούμε. Δεν μου φταίει κανείς εκεί έξω αν εγώ έχω τα δικά μου.

vagmakr
25/11/2010, 15:31
Σωστος εν μερη,

Ναι πρεπει να προσαρμοστουμε αλλα και να απαιτησουμε βελτιωση των συνθηκων.

Παντως σε μια συνολικη κριση , νομιζω οτι τις δεξιοτητες των ελληνων οδηγων που ανταποκρινονται σε τετοιες συνθηκες δεν τις φτανει κανενας Ευρωπαιος.

Πρεπει να εχεις την ψυχραιμια του Γκαντι και την δεξιοτητα του Χουντινι για να ανταπεξελθεις καθημερινα σε αυτους τους δρομους.

:beer:

chris_honda
25/11/2010, 15:37
Αρχικά δημιουργήθηκε από vagmakr
Σωστος εν μερη,

Ναι πρεπει να προσαρμοστουμε αλλα και να απαιτησουμε βελτιωση των συνθηκων.

Παντως σε μια συνολικη κριση , νομιζω οτι τις δεξιοτητες των ελληνων οδηγων που ανταποκρινονται σε τετοιες συνθηκες δεν τις φτανει κανενας Ευρωπαιος.

Πρεπει να εχεις την ψυχραιμια του Γκαντι και την δεξιοτητα του Χουντινι για να ανταπεξελθεις καθημερινα σε αυτους τους δρομους.

:beer:


Ενοείται.. :beer: :beer: :beer: :beer:

dimr1
26/11/2010, 23:13
Noμίζω ότι ο Άρης Σταθάκης είχε πει παλιά πάνω σε αυτό, ότι : Οι Έλληνες οδηγοί είναι εξαιρετικοί χειριστές oχημάτων, κακοί όμως οδηγοί.

menelaos46
27/11/2010, 21:17
http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2010/11/blog-post_3741.html?spref=fb

dimr1
27/11/2010, 21:53
Πάντα επίκαιρος ο Ιαβέρης μιλάει για τα αυτονόητα που επιδεικτικά "ξεχνάμε".

Cpt. Haddock
29/11/2010, 11:55
Τροχαίο με δύο ανήλικους νεκρούς στην Πέλλα

Θεσσαλονίκη
Βόλτα θανάτου με ΙΧ για παρέα ανηλίκων στα Γιαννιτσά της Πέλλας, τα ξημερώματα του Σαββάτου. Νεκροί, ο 17χρονος οδηγός και ο 16χρονος συνοδηγός. Σοβαρά τραυματισμένος στο νοσοκομείο, άλλος ένας συνομήλικος φίλος τους, που επέβαινε στο αυτοκίνητο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΙΧ ανήκε σε συγγενικό πρόσωπο του 17χρονου οδηγού. Από την Τροχαία Γιαννιτσών δεν έχει διευκρινιστεί ακόμη, αν τα παιδιά είχαν πάρει το αυτοκίνητο κρυφά, κάτι που θ' αποσαφηνιστεί στο πλαίσιο της προανάκρισης.

Το βέβαιο είναι ότι η βραδινή διασκέδαση μετατράπηκε σε τραγωδία, γύρω στη 1.15' τα ξημερώματα, όταν το ΙΧ που οδηγούσε ο 17χρονος ξέφυγε από την πορεία του λόγω υπερβολικής ταχύτητας και προσέκρουσε στο στηθαίο μικρής γέφυρας, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τα δύο παιδιά. Ένας τρίτος, φίλος τους, 17 χρόνων επίσης διακομίσθηκε στο νοσοκομείο.

Από την αστυνομία έγινε γνωστό ότι κανένα από τα τρία παιδιά δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας.


http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=228422

sniper
29/11/2010, 12:27
Mου θυμίζει δελτίο συμβάντων αυτό το therad.

ERRIKA
29/11/2010, 15:47
Αρχικά δημιουργήθηκε από sniper
Mου θυμίζει δελτίο συμβάντων αυτό το therad.

theramed νομίζω είναι ολόκληρη η ονομασία.. :p

dimr1
29/11/2010, 16:44
Έτσι είναι τα πράγματα με την οδική ασφάλεια.
Kι όσοι ασχολήθηκαν με αυτό, πιστεύω λόγω ατυχήματος δικού τους ή συγγενή-φίλου.
Χαριτομενιές δεν χωρούν νομίζω, ιδίως σε μια χώρα που δεν έχει γίνει τίποτα το σημαντικό και σε αυτό τον τομέα τα τελευταία χρόνια.
Και πάλι αυτό που δεν έγινε, θα το πληρώσουμε εμείς, πρώτοι απ'όλους.:sad:

konsttanttinos
11/12/2010, 13:17
Eνα πολυ ενδιαφερον αρθρο απο τον Καραχαλιο του ΜΟΤΟ.
Χωρις πολλα νουμερα, απο εναν ''δικο μας'' ανθρωπο, εναν μοτοσυκλετιστη.
Διαβαστε το, αξιζει.

http://www.motomag.gr/moto/index.php?option=com_k2&view=item&id=755:moto-473-%CE%B5%CF%80%CE%AF%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CE%B1-%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1%CF%82&Itemid=137


''Στην πρώτη τριάδα θανάτων από ατυχήματα στους δρόμους βρίσκεται η Ελλάδα, ανάμεσα στις 33 χώρες - μέλη του OECD*, με 13,8 θανάτους ανά 100.000 κατοίκους για το 2009. Χειρότερες από την Ελλάδα είναι μόνο η Αργεντινή (18,4) και η Μαλαισία, με 23,8.

Στην άλλη άκρη της κατάταξης, οι καλύτερες είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, η Σουηδία και η Ολλανδία, με 3,8 και 3,9-3,9 αντίστοιχα. Οι κάτοικοι της Ελλάδας έχουν περισσότερες πιθανότητες να σκοτωθούν από αυτούς της Καμπότζης (12,6) αλλά και των ΗΠΑ (11,1), έτσι για να μην νομίζετε πως ανταγωνιζόμαστε στους αρνητικούς δείκτες μόνο “μικρούς παίκτες”. Πρακτικά, αυτό σημαίνει πως ένας Έλληνας έχει τρεις ως τέσσερις φορές περισσότερες πιθανότητες να σκοτωθεί στους δρόμους, απ’ ότι ένας Άγγλος, ένας Σουηδός, Ολλανδός, Ισραηλινός, Νορβηγός ή Ελβετός.
Το κακό είναι πως η πραγματικότητα μπορεί να είναι ακόμα χειρότερη για μας, καθώς τα αξιόπιστα στατιστικά στοιχεία δεν ήταν ποτέ το δυνατό μας σημείο, ενώ το πιθανότερο είναι πως δεν καταγράφονται στις στατιστικές οι θάνατοι από τροχαία που συμβαίνουν κατά την διάρκεια της νοσηλείας ή και μετά από αυτή (το σύνηθες διεθνώς είναι ως και 30 μέρες μετά το ατύχημα). Επίσης, δεν υπάρχουν στοιχεία για έναν άλλο δείκτη επικινδυνότητας, αυτόν των θανάτων ανά δισεκατομμύριο οχηματοχιλιόμετρα, που δείχνει ακόμα πιο άμεσα το ρίσκο της κίνησης στους δρόμους, καθώς κανείς στην Ελλάδα δεν έχει ιδέα πόσα χιλιόμετρα κάνουν τα οχήματα που κινούνται στους δρόμους μας. Για την ιστορία, τον καλύτερο τέτοιο δείκτη τον έχει η Ισλανδία, ακολουθούμενη από τις Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ελβετία, ενώ στο άλλο άκρο φιγουράρει η Κορέα, η Τσεχία, η Μαλαισία και η Καμπότζη. Ακόμα και με τα ελλιπή έως ψευδή στοιχεία που παρέχουμε στους διεθνείς οργανισμούς, κάπου εκεί κάτω θα ήμασταν κι εμείς.

Τα καλά νέα είναι πως είχαμε πτώση των θανάτων στους δρόμους την τελευταία δεκαετία, σε 30 από τις 33 χώρες του OECD, όπως προέκυψε από στοιχεία που ανέλυσε η IRTAD (International Traffic Safety Data and Analysis Group). Στις περισσότερες χώρες, η μέση ετήσια πτώση την δεκαετία 2000-2009 ήταν η μεγαλύτερη των τελευταίων δεκαετιών. Στην συνολική μεταβολή μέσα σ’ αυτή τη δεκαετία, πρώτες είναι η Πορτογαλία και η Ισπανία, με -55 και -53%, όπου οι μισοί απ’ όσους σκοτώνονταν πριν το 2000, την γλίτωσαν! Βελτίωση πολύ κοντά στο 50% έδειξαν και οι Γαλλία, Ισλανδία, Γερμανία, Ιαπωνία και Σλοβενία. Η Ελλάδα στο αντίστοιχο διάστημα έδειξε μεταβολή -29%, με δηλωμένους 1.553 θανάτους το 2008 και 1.456 το 2009: Είναι σαν να σβήνει από το χάρτη ένα ολόκληρο μεγάλο χωριό κάθε χρόνο. Το 29% ακούγεται καλό και δείχνει μεγάλη βελτίωση, μέχρι να δει κανείς πόσο μειώθηκαν στο ίδιο διάστημα οι θάνατοι από ατυχήματα με μοτοσυκλέτες: Μόνο 4%. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως ενώ σε όλα τα άλλα μέσα είχαμε σημαντική μείωση, στις μοτοσυκλέτες σχεδόν καθόλου, οπότε το μερίδιο που τους αναλογεί έχει αυξηθεί. Τα πιο θετικά ποσοστά είχαν οι Τσεχία (-25,6%), το Ισραήλ και η Ουγγαρία. Η Ελλάδα δεν είχε δώσει ως και το καλοκαίρι του 2010 στοιχεία για το 2009 (για το ’08 δηλώθηκαν 394 θάνατοι μοτοσυκλετιστών). Προσπαθώντας να βρούμε τα θετικά της υπόθεσης, βλέπουμε πως ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία οι μοτοσυκλέτες αυξήθηκαν κατά 78% αυτή τη δεκαετία, παρ’ όλα αυτά είχαμε έστω και οριακή ποσοστιαία μείωση των θανάτων μοτοσυκλετιστών. Οι άνθρωποι όμως δεν είναι ποσοστά, και ο απόλυτος αριθμός παραμένει τρομακτικά μεγάλος: Τουλάχιστον ένας μοτοσυκλετιστής την ημέρα αφήνει την τελευταία του πνοή.

Πολύ ανησυχητική είναι και η υστέρηση της μείωσης σε σχέση με τους οδηγούς αυτοκινήτων, ειδικά αν λάβουμε υπόψη μας πως και ο αριθμός των αυτοκινήτων στους δρόμους μας αυξανόταν πολύ κάθε χρόνο έως και πέρυσι. “H αύξηση των θανάτων μοτοσυκλετιστών σε 13 από τις 29 χώρες δεν εξηγείται πλήρως από την αύξηση του αριθμού των μοτοσυκλετιστών,” εξηγεί η ειδικός της οδικής ασφάλειας στην IRTAD, Veronique Feypell-de la Beaumelle, “Στην Αγγλία, για παράδειγμα, είχαμε μείωση 23%, παρά την κατά 45% αύξηση των μοτοσυκλετών στους δρόμους”.
Όντως, το “γίναμε περισσότεροι” δεν εξηγεί από μόνο του την κατάσταση. Το “είμαστε πολλοί όλοι μαζί” πλησιάζει περισσότερο, ειδικά όταν αναλογιστεί κανείς τι είδους δρόμοι φέρουν το μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φορτίο στην Ελλάδα. Γίνεται ακόμα καλύτερο αν το κάνεις “είμαστε πολλοί, απαίδευτοι και έξαλλοι”: Είναι απίστευτο να βλέπεις πόσο απερίσκεπτα και πόσο εύκολα εκθέτει ο ένας τον άλλο σε κίνδυνο, και πόσο έτοιμοι είναι οι οδηγοί να σφαχτούν δι’ ασήμαντον αφορμήν, μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Οι μεγάλοι χαμένοι εδώ είναι οι μοτοσυκλετιστές, καθώς είναι και οι πιο ευάλωτοι. Κι όλοι έχουν μερίδιο ευθύνης για το χάος. Οι οδηγοί των αυτοκινήτων που αλλάζουν πορεία χωρίς κανένα έλεγχο του δρόμου γύρω τους και πίσω τους, οι μοτοσυκλετιστές που με μια ακατανόητη αισιοδοξία ελίσσονται σαν να θεωρούν πως όλοι οι οδηγοί αυτοκινήτων μόνο αυτούς προσέχουν. Σκέφτομαι πως δεν είναι δυνατόν ένας μοτοσυκλετιστής να θεωρεί πως δεν κινδυνεύει. Έχει επίγνωση. Επιλέγει όμως να πιστεύει πως είναι άτρωτος, για να μην σκοτίζεται. Δεν εξηγείται αλλιώς. Εκτός αν όλοι πιστεύουν στη μαγεία, οδηγοί και αναβάτες, κι είναι σίγουροι πως ό,τι βλακεία κι αν κάνουν στο δρόμο, με κάποιο μαγικό τρόπο θα επιζήσουν αλώβητοι. Η μαγεία της βλακείας. Κι ως γνωστόν, οι βλάκες είναι ανίκητοι.

Γιατί όμως μειώθηκαν τόσο οι συνέπειες των ατυχημάτων με αυτοκίνητα; Μια εξήγηση είναι η ανανέωση του στόλου, που γινόταν με ταχείς ρυθμούς αυτή τη δεκαετία. Γενικά, τα νέα αυτοκίνητα είναι ασφαλέστερα για τον μυθικό “μέσο οδηγό”, εξελιγμένα για να τον προστατεύουν από τον εαυτό του μέχρι ένα σημείο. Η παθητική τους ασφάλεια έχει αυξηθεί, τα συστήματα ABS και ΕSP είναι πια στάνταρ, οι αερόσακοι πετάγονται από παντού μέσα στην καμπίνα, οι περισσότεροι πια φοράνε ζώνη. Οι αντίστοιχες εξελίξεις στις μοτοσυκλέτες έπονται χρονικά αυτών των αυτοκινήτων, με σαφή υστέρηση τόσο στην εξάπλωσή τους όσο και στην αποτελεσματικότητά τους: Ο αναβάτης αποτελεί ανεξάρτητο τμήμα της μοτοσυκλέτας, χωρίς να περιβάλλεται από αυτή. Είναι ουτοπία να περιμένουμε πως η μοτοσυκλέτα μπορεί να φτάσει κάποτε τα επίπεδα παθητικής ασφάλειας των αυτοκινήτων. Εδώ έχουμε και μια ουσιαστική διαφορά: Στο αυτοκίνητο η μέριμνα για την ασφάλεια μεταφέρεται όλο και περισσότερο από τον οδηγό στο όχημα, ενώ στη μοτοσυκλέτα, είναι ο αναβάτης εκείνος που συμβάλλει κατά κύριο λόγο στην ασφάλειά του, και η επιβίωσή του εξαρτάται από τις αποφάσεις που παίρνει κάθε στιγμή.

Έχοντας πλήρη επίγνωση αυτού του γεγονότος, οι κυβερνήσεις αυτής της χώρας μας έχουν αφήσει στην τύχη μας, ως φανατικοί ακρο-Δαρβινιστές που περιμένουν πως η φυσική επιλογή θα αφανίσει κάποια στιγμή αυτό το ενοχλητικό είδος των μοτοσυκλετιστών. Δεν υπονοώ πως σε άλλες χώρες του κόσμου οι δρόμοι είναι στρωμένοι ροδοπέταλα για τους μοτοσυκλετιστές. Υπάρχουν όμως πολλές χώρες που η κατάσταση στους δρόμους είναι πολύ πιο ανθρώπινη για όλους, και για όσα ζητήματα το κράτος κάνει την πάπια, υπάρχουν ενώσεις μοτοσυκλετιστών που ξεσηκώνουν οργανωμένες διαμαρτυρίες που αναγκάζουν την κυβέρνηση να προσέξει τα προβλήματά τους, και κατόπιν εργάζονται σε συνεργασία μαζί της για να τα λύσουν. Ξεσηκώνονται και παραλύουν δεκάδες πόλεις, όπως στην Γαλλία. Συνεννοούνται μεταξύ τους, ξεσηκώνονται, προτείνουν, εργάζονται προς ένα κοινό στόχο. Εμείς εδώ, αρνάκι άσπρο και παχύ. Πρόβατα προς σφαγή, κυριολεκτικά. Στη χώρα συμβαίνει το ένα απίστευτο μετά το άλλο και το μόνο θέμα για το οποίο επαναστάτησαν οι Έλληνες ήταν το κάπνισμα. Αυτό που μακροχρόνια μπορεί να τους σκοτώσει, το διεκδίκησαν ως κεκτημένο δικαίωμα αυτοδιάθεσης, δεν φαίνεται όμως να δίνουν την ίδια προσοχή στις συνθήκες των δρόμων που μπορούν να τους σκοτώσουν πολύ πιο άμεσα. Θα έπρεπε να το ξανασκεφτούν, αφού αν σκοτωθούν σε ατύχημα δεν θα μπορούν μετά να καπνίζουν.

Η αφόρητη μοναξιά του Έλληνα μοτοσυκλετιστή. Μόνος του πρέπει να εκπαιδευτεί, μόνος του να μάθει να επιβιώνει. Κι αν μας είχαν αφήσει πραγματικά στην ησυχία μας, δεν θα είχαμε άλλες απαιτήσεις. Από τη στιγμή όμως που πληρώνουμε φόρους, τέλη κυκλοφορίας και υπέρογκες ασφαλιστικές εισφορές, είμαστε απαράδεκτοι αν δεν διεκδικούμε αυτά που ήδη έχουμε πληρώσει. Θα μου φαινόταν πολύ πιο λογικό να μας πληρώνουν αυτοί “επίδομα κυκλοφορίας”, αντί να μας ζητάνε τέλη κυκλοφορίας και διόδια, έτσι, έναντι των εξόδων που σίγουρα κάποια στιγμή θα κάνουμε εξ αιτίας της οδικής ανεπάρκειας της χώρας. Ή μόνο και μόνο για την ψυχική οδύνη.


* OECD: Οργανισμός για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη, με έδρα το Παρίσι. Ιδρύθηκε το 1961 και αποτελεί συνέχεια του Οργανισμού για την Οικονομική Ευρωπαϊκή Συνεργασία (OEEC), που ιδρύθηκε το 1947 και ρόλο του είχε τον συντονισμό της Αμερικανικής και Καναδικής βοήθειας για την ανοικοδόμηση της Ευρώπης μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο (γνωστής ως Σχέδιο Marshall).
Εκτός από τις 33 χώρες – μέλη του, συνεργάζεται και με άλλες 70 χώρες.
Ο OECD διοργανώνει κάθε χρόνο το International Transport Forum, ένα think tank όπου πάνω από 50 υπουργοί μεταφορών μαζί με ανθρώπους – κλειδιά του ιδιωτικού τομέα και ερευνητές, συνεργάζονται σε στρατηγικής σημασίας θέματα μεταφορών.''

dimr1
11/12/2010, 18:37
Νομίζω η απάντηση στη δική μας τύχη, τη φυλή των μοτοσυκλετιστών, βρίσκεται μπροστά μας.
Όσο οι περισσότεροι από εμάς παραμένουν ξεκράνωτοι όταν δεν κάνει κρύο ή δεν γράφει η τροχαία, όσο επικρατεί αναρχία στους δρόμους απ'όλους, δεν θα έχουν τεθεί οι βάσεις για να αλλάξει κάτι πραγματικά στους δρόμους για εμάς.
Η ύφεση φέρνει κάποια αλλαγή, από τη μία βελτίωσε το κυκλοφοριακό κάπως. Από την άλλη μπορεί σύντομα να αρχίσουμε να βλέπουμε κόσμο άσχετο με τη μοτοσυκλέτα να κυκλοφορεί όπως να'ναι με ρημάδια. Και τότε τα νούμερα της στατιστικής σίγουρα θα χειροτερέψουν. Καλή μας συνέχεια.

lleonidas
10/11/2016, 21:37
Έχει σκοτώσει(ή μήπως δολοφονήσει),λέει,άνθρωπο και έχει τραυματίσει άλλον ένα σε τροχαίο δυστύχημα,οδηγώντας μεθυσμένος (1,87mg/l) και κυκλοφορεί ελεύθερος οδηγώντας φυσικά και πάλι πιωμένος.Και εις ανώτερα

Εδώ (http://www.protothema.gr/greece/article/626182/skotose-foititi-stin-patra-kai-ena-hrono-meta-xanasunelifthi-methusmenos/) το δημοσίευμα και το σχετικό βίντεο (https://www.youtube.com/watch?v=71HK8O4ke18)