View Full Version : σκασιμο ελαστικου εν κινησει
junkier6
13/12/2010, 22:18
αυτο που θα περιγραψω παρακατω μαλλον παει στα στραβα κ αναποδα αλλα ο λογος που το βαζω εδω ειναι για να δωσουν οσοι ξερουν κατι παραπανω τα φωτα τους μπας κ σωθει και κανεις αλλος.
κατ αρχην εχω ενα ρ6 και και τα λαστιχα που φοραει ειναι tubeless...
ειχα παει με φιλαρακι την προηγουμενη βδομαδα μια γρηγορη βολτα.
καπου στη διαδρομη το πισω λαστιχο μαζεψε μαλλον καποιο καρφι η καποια βιδα την οποια δεν πηρα χαμπαρι...
βγαινοντας στην εθνικη ξεκιναει το παρτυ...
καποια στιγμη μπαινοντας με καμποσα σε στροφη νοιωθω το πισινο μερος της μηχανης περιεργο κ ιδιαιτερα μαλακο...
σκεφτομαι κατι δεν παει καλα...
μπαινω στην επομενη με λιγοτερα κ συμβαινει το ιδιο πραγμα εντονοτερα...
λεω σιγουρα κατι δεν παει καλα...
κοβω ταχυτητα και ο κωλος της μηχανης πηγαινοερχοταν σαν τρελος σε σημειο να νομιζω οτι ξεζανταρε το λαστιχο...
σταματαω, κατεβαινω κ βλεπω το πισω λαστιχο τελειως αδειο!!!
το ξερω οτι ημουν πολυ τυχερος που δεν επεσα κ με τετοιες ταχυτητες η πτωση εχει σιγουρα τραγικες συνεπειες.
το θεμα ειναι πως καταλαβαινουμε οτι συνεβη κατι τετοιο ενω ειμαστε εν κινησει κ τι κανουμε μολις το αντιληφθουμε...
για εμενα δουλεψε η καλη αισθηση που εχω αποκτησει απ τη μηχανη μου μιας κ την εχω 4 χρονια κ πλεον καταλαβαινω τη διαφορα στις αντιδρασεις της κ εννοειται η τυχη...
η ερωτηση ειναι μολις το αντιληφθεις τι κανεις;
ηταν σωστη η ομαλη επιβραδυνση η θα ηταν καλυτερη μια εντονοτερη ετσι ωστε να μη χαθει οσος αερας εχει παραμεινει μες στο λαστιχο;
κανενα tip για τετοιες περιπτωσεις;
το ειχα παθει και εγω πιο παλια ( λινκ! (http://vstromhellas.forumotion.com/forum-f3/topic-t4238.htm) )
οσον αφορα την ερωτηση σου το πιο πιθανο
ειναι να σταματησεις,ειτε ομαλα ειτε πιο αγρια και να ειναι ολα οκ!
χωρις να σου κανει κολπα το πισω μερος! (η και το μπροστα αναλογα)
το λεω αυτο γιατι εχω την εντυπωση οτι το καρφι
φευγει μετα απο καποια χμ (οταν ζεσταθει δηλαδη το ελαστικο)
και τοτε εχουμε αμεση απωλεια του αερα!
ετσι τουλαχιστον νομιζω οτι την ειχα παθει εγω,
γιατι και μια αλλη φορα που ειχα ξαναπατησει κατι ειμουν οκ,
απλα καταλαβα οτι κατι δεν παει καλα,το ελεγξα και ολα οκ!
edit!! τωρα ειδα οτι ανοιγει μονο στα μελη το λινκ
και παραθετω το κειμενο
ΔημοσίευσηΘέμα: το νου σας παιδες! η αδιαφορια ειναι επικινδυνη!! Κυρ Jul 12, 2009 1:57 am
καμοια φορα η αδιαφορια μπορει να προκαλεσει μεγαλες ζημιες,η ακομα και τραυματισμο η και....
την περασμενη τριτη οδηγησα ξανα τη μηχανη μου μετα απο 19 μερες,
ειχα μια θλαση στον ωμο και δεν μπορουσα να οδηγησω,
πιγα λοιπον την πιρα και την πιγα για βενζινη και αερα,
μιας και το ενιωθα οτι ειχε κατσει,οντως ελειπε πολυς αερας απο το πισω λαστιχο!
και αντι ο μαλακας να κατσω να το ψαξω μηπως εχει κατι,το εκανα αβαβα!!
απλα σκεφτικα οτι ετυχε να χασει αερα απο τη ζεστη!
και απλα παταγα με το ποδι μου το λαστιχο να δω αν ηταν ντουρο!
τελικα οπως αποδειχτηκε ειχε καποιο καρφι η σιδερο τουλαχιστον 3-4mm!! affraid affraid
σημερα το μεσημερι λοιπον παω προς κατεχακη να βρω ενα φιλο με ενα fazer 600 να παμε για μπανιο,
αφου τσεκαρω παλι την πιεση με τη μεθοδο του ποδιου, την κανουμε,μπαινουμε αττικη οδο απο περιφεριακο υμηττου
και ξεκιναμε τα κλασικα 180αρια ευχαριστηθηκαμε στριψημο λεμε Twisted Evil Twisted Evil
μπαινουμε στο κοματι της αττικης οδου ολα καλα... λιγο πριν την τελευταια στροφη ομως εκει
που τελειωνει η αττικη οδος και ξεκιναει η μαρκοπουλου αποφασισε αυτο το πραγμα που ειχα στο
λαστιχο μου να φυγει affraid affraid
και εκει που ειμαι μεσα στη στροφη με 140 νιωθω οτι κατι δεν παει καλα affraid affraid
παω να τη σηκωσω και αρχιζει το ζειμπεκικο dance affraid affraid
τελικα το εσωσα και εβγαλα τη μηχανη εξω αλλα ακομα και τωρα πρεπει να υπαρχουν στη
στροφη τα σκατα που μου εφυγαν Embarassed Embarassed Embarassed
ο αερας εφυγε στιγμιαια σε ολη τη διαδρομη ο φιλος ηταν πισω και εβλεπε οτι το λαστιχο μου
πατουσε καλα!! μετα ακολουθησαν τα κλασσικα, οδικη-βουλγκανιζατερ-κωλυμα απο μεσα κτλ
το μπανιο απο μεσημεριανο εγινε βραδινο αφου φτασαμε στην παραλια 8:20 Embarassed Embarassed
αν ομως δεν ειμουν πεοκρουστης και καθομουν 30" και εψαχνα το λαστιχο απο την αρχη δεν θα ειχε συμβει αυτο!!
ευτυχως ημουν κωλοφαρδος και δεν μου εφυγε στις στροφες του περιφεριακου ti!
ηθικο διδαγμα οτιδηποτε μας φαινεται περιεργο στην συμπεριφορα της μοτοσυκλετας μας ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΒΑΒΑ!!! ΔΕΝ ΛΕΜΕ ΑΣΕ ΘΑ ΤΟ ΔΩ ΑΥΡΙΟ!! το νου σας λοιπον και καλες βολτες!!!
Αρχικά δημιουργήθηκε από junkier6
καπου στη διαδρομη το πισω λαστιχο μαζεψε μαλλον καποιο καρφι η καποια βιδα την οποια δεν πηρα χαμπαρι...
βγαινοντας στην εθνικη ξεκιναει το παρτυ...
καποια στιγμη μπαινοντας με καμποσα σε στροφη νοιωθω το πισινο μερος της μηχανης περιεργο κ ιδιαιτερα μαλακο...
σκεφτομαι κατι δεν παει καλα...
μπαινω στην επομενη με λιγοτερα κ συμβαινει το ιδιο πραγμα εντονοτερα...
λεω σιγουρα κατι δεν παει καλα...
κοβω ταχυτητα και ο κωλος της μηχανης πηγαινοερχοταν σαν τρελος σε σημειο να νομιζω οτι ξεζανταρε το λαστιχο...
σταματαω, κατεβαινω κ βλεπω το πισω λαστιχο τελειως αδειο!!!
Δλδ αν δεν ειχες καλη αισθηση ,ποτε θα σταματαγες? :rotflmao:
Αρχικά δημιουργήθηκε από junkier6
...κανενα tip για τετοιες περιπτωσεις;
Να σταματάς νωρίτερα.
Θα μπορούσε να σε είχε ρίξει, πριν φτάσεις στην επόμενη στροφή...
Και οδηγάς κ το ίδιο μηχανάκι 4 χρόνια όπως λές. Τι περισσότερο περίμενες να δείς...?:confused:
Allst@rf
14/12/2010, 00:34
Αρχικά δημιουργήθηκε από Tpap
Τι περισσότερο περίμενες να δείς...?:confused:
την άσφαλτο;:confused: :confused:
devil's animal
14/12/2010, 00:39
o μονος τροπος για να καταλαβουμε μονοι μας αν εχει χασει αερα καποιο λαστιχο της μηχανης μας ειναι η αισθηση.
συνηθως δεν προλαβαινει να ξεφουσκωσει απευθειας και σου δινει αρκετο χρονο για να το καταλαβεις, αλλα στο παραμικρο "περιεργο κουνημα", πρεπει να ακινητοποιεις οσο το δυνατον γρηγοροτερα και ασφαλεστερα...
:wave2:
same και απο μενα μαν και απο οτι βλεπω...το club ειναι μεγαλο....το θεμα ειναι να μην δεις το κολοφαναρο σου να σε περναει....εμενα πχ στο hornet αν πεσει κατω απο 38 η πιεση ταλαντευετε το κολαρακι της....βεβαια αυτο εχει να κανει και με τον μαλακο σκελετο που εχει το michelen power που φοραει απο την μαμα της και δεν το εχω αλαξει ακομα....
και οπως λει και ο πατερας μου ..... "το νου μου ναχεις παιδι μου οταν την καβαλας"
http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&threadid=97784
Εξαρτάται από ποιο λάστιχο έχει σκάσει.
Αν είναι το πίσω κάνεις rolling edo ενώ αν είναι το μπροστά σουζάρεις και σταματάς ομαλά με πίσω φρένο...
junkier6
14/12/2010, 08:35
Αρχικά δημιουργήθηκε από zephyr1
Δλδ αν δεν ειχες καλη αισθηση ,ποτε θα σταματαγες? :rotflmao:
το γλιστρημα το παρατηρησα στις δυο στροφες, πιο πριν η διαδρομη ηταν ευθεια με ανοιχτες καμπες κ λογω υψηλων ταχυτητων το λαστιχο δεν παρουσιαζε εντονη παραμορφωση...
η στροφη που καταλαβα οτι κατι παει λαθος ειναι αριστερη κλειστη σε φαση διαδρομης αρτεμισιου κ τα χλμ 240 στο κοντερ...
η επομενη ηταν 210 κ μετα προοδευτικο φρεναρισμα κ σταση...
οσο το λαστιχο πηγαινε σχεδον ορθιο κραταγε αερα μεσα λογω διαστολης του η γιατι απλα δεν ειχε βγει το καρφι...
με το που πιεστηκε ομως εκει φανηκε...
junkier6
14/12/2010, 08:47
Αρχικά δημιουργήθηκε από devil's animal
o μονος τροπος για να καταλαβουμε μονοι μας αν εχει χασει αερα καποιο λαστιχο της μηχανης μας ειναι η αισθηση.
συνηθως δεν προλαβαινει να ξεφουσκωσει απευθειας και σου δινει αρκετο χρονο για να το καταλαβεις, αλλα στο παραμικρο "περιεργο κουνημα", πρεπει να ακινητοποιεις οσο το δυνατον γρηγοροτερα και ασφαλεστερα...
:wave2:
το ενα και το αυτο...
ακριβως αυτο εκανα...
η φαση ειναι οτι ο αερας χαθηκε σε χρονο dt απο μεσα...
εγω σκεφτομουν οτι αμα γινει κατι τετοιο το καταλαβαινεις πιο νωρις κ το λαστιχο χανει μεν αλλα οχι τοσο γρηγορα...
αντιληψη-τυχη-αντανακλαστικα.
το τριο της επιτυχιας :winka:
junkier6
14/12/2010, 18:47
Αρχικά δημιουργήθηκε από TROOPER
αντιληψη-τυχη-αντανακλαστικα.
το τριο της επιτυχιας :winka:
Η μηχανή έχει την τάση να μας ''τραβάει'', το φαινόμενο είναι ποιό έντονο όταν πρόκειτε για εμπρός ελαστικό και πολύ επικίνδυνο όταν κινούμαστε με μεγάλες ταχύτητες.
Οι ενδεδειγμένες ενέργειες του οδηγού είναι οι εξής :
1.κρατά σταθερά το τιμόνι
2.αφήνει γκάζι και επιβραδύνει ομαλά κατεβάζοντας σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων
3.ανάβει τα φώτα έκτακτης ανάγκης(alarm) και μετακινεί την μοτοσυκλέτα του πλησίον του δεξιού άκρου του οδοστρώματος
4.οδηγεί την μοτοσυκλέτα του σε ασφαλές σημείο ή όσο δεξιότερα στο οδόστρωμα μπορεί
5.λαμβάνει μέτρα ασφαλείας για αποφυγή ατυχήματος
6.επισκευάζει το ελαστικό του(υποτίθεται ότι όλοι έχουμε σετ επισκευής, τουλάχιστον για tubeless)
7.στο πλησιέστερο βουλκανιζατέρ σταματάμε για έλεγχο του ελαστικού μας
:wave2:
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.