PDA

View Full Version : Χρωματολογιες-το χρωμα και πως επηρεαζει την ψυχολογια.



airpanos
14/12/2010, 23:25
Φωτια και ατσαλι.


Από τότε που η φωτιά επέτρεψε στον άνθρωπο να δαμάσει το ατσάλι, το αστραφτερό αυτό μέταλλο του επέτρεψε και να κυριαρχήσει την γη.
Ισχυρή και θυελλώδης η σχέση αυτών των δύο τρομερών εραστών, σε πολύπλοκους και άρρηκτους δεσμούς και σε λεπτές και ευαίσθητες ισορροπίες.

Φιλάρεσκη μάγισσα η φωτιά, μπορεί να κοιταχτεί μόνο στο ατσάλινο μαγικό της καθρέφτη. Σκληρός μαχητής το ατσάλι "υπάρχει" μόνο όταν πλησιάσει η φωτιά. Η μεγαλύτερη τους συμφωνία είναι η πειθαρχία και το παιδί τους το ονομάζουν τεχνολογία.

Τόσο οι φυσικές όσο και οι συμβολικές τους "αντιθέσεις" όπως ενέργεια-ύλη, θερμό-ψυχρό, εύπλαστο-άκαμπτο κτλ, είναι βασικές αρχές της ζωής.
Στην μέση αυτών των αντιθέσεων υπάρχει πάντα Φώς.

Η φωτιά στέλνει θερμότητα και φως, το ατσάλι παίρνει την θερμότητα και αντανακλά το φως. Απ' ευθείας ή με ανάκλαση, το ανθρώπινο μάτι πάντα βλέπει το φως, άρα και τα χρώματα που το αποτελούν. Πως γίνεται αυτό;

Υπάρχουν 137 εκατομμύρια δέκτες (7 εκατομμύρια κώνοι και 130 εκατομμύρια ραβδία) σε κάθε μάτι. Μερικοί από τους δέκτες αυτούς. οι κώνοι, είναι υπεύθυνοι για την εστίαση στο φως της ημέρας. Στους κώνους αυτούς οφείλεται και ή έγχρωμη όραση. Οι υπόλοιπο δέκτες τα ραβδία, μας επιτρέπουν να βλέπουμε στο σκοτάδι.

Σε χαμηλό φωτισμό το μάτι παράγει μια ουσία, την οπτική πορφύρα (ροδοψίνη), πολύ ευαίσθητη, με χρώμα βαθύ κόκκινο που ασπρίζει μόλις πέσει το φως. Όσο η ροδοψίνη είναι κόκκινη, εμείς βλέπουμε ασπρόμαυρα με τα ραβδία στο σκοτάδι.
Όταν ασπρίζει η ροδοψίνη με το φως, τότε βλέπουμε έγχρωμα με τους κώνους. Το φως που εισέρχεται στα μάτια μας, μας επιτρέπει όχι μόνο να βλέπουμε αλλά ταυτόχρονα συντελεί και σε άλλες λιγότερο γνωστές λειτουργίες του σώματος μας.
Δεισδύει ως τα "παλιότερα" τμήματα του εγκεφάλου, δηλαδή στον υποθάλαμο. την υπόφυση και την επίφυση, πανίσχυρα κέντρα ευαίσθητα στο φως, που η διέργεση τους επηρεάζει αμέσως την φυσική, συναισθηματική και νοητική μας κατάσταση ανάλογα με την ψυχοσύνθεσή μας.

Η ταύτιση, η διαφοροποίηση και η αισθιτική ανταπόκριση στα χρώματα, η οποία είναι αποτέλεσμα καλλιέργειας και μόρφωσης, εμφανίζεται στο πιο εκπαιδευμένο μέρος του εγκεφάλου, δηλαδή στον φλοιό. Οι περισσότερο αντανακλαστικές και ενστικτώδεις αντιδράσεις στο χρώμα, οι οποίες επηρεάζουν βαθιά τις λειτουργίες του οργανισμού, προέρχονται από τον μέσο εγκέφαλο. Αυτό σημαίνει ότι η ανταπόκριση στο χρώμα είναι βαθειά εδραιωμένη και σχετίζεται με όλη την ανάπτυξη της ζωής. Πως γίνεται αυτό;
Το πρώτο μέρος μετά τα μάτια που επεξεργάζεται το φως είναι ο υποθάλαμος, ο οποίος ελέγχει δυο μεγάλες ζώνες: Πρώτον το συμπαθητικό νευρικό σύστημα, και προκαλεί την παραγωγή ορμονών. Δεύτερον το παρασυμπαθητικό σύστημα, και εμποδίζει την παραγωγή ορμονών. Επίσης, οι χρωματικές πληροφορίες του υποθαλάμου χρησιμοποιούνται από το σύστημα ενδοκρινών αδένων, δηλαή υπόφυση, επίφυση, θυρεοειδής, παραθυρεοειδής, θύμος, επινεφρίδια, πάγκρεας και γεννητικοί αδένες. Ανάλογα με το χρώμα απελευθερώνονται διάφορες χημικές ουσίες μέσα στο σώμα, επηρεάζοντας έτσι όλο το σώμα. Πως όμως θα μπορούσαμε να επιλέξουμε τα κατάλληλα χρώματα κάθε φορά;

Υπάρχουν στοιχεία που μαρτυρούν πως ο σύγχρονος άνθρωπος βλέπει μεγαλύτερη ποικιλία χρωμάτων από ότι οι αρχαίοι. Ο Όμηρος έχει περιγράψει το Αιγαίο πέλαγος σαν "σκούρο στο χρώμα του κρασιού" σαν να λέμε σκούρο κόκκινο. Όλοι φυσικά ξέρουμε ότι την θάλασσα την βλέπουμε πρασινογάλανη, ενώ λέγεται ότι ο Αριστοτέλης έβλεπε μόνο κόκκινο, πράσινο και κίτρινο. Να είχαν αχρωματοψία οι Έλληνες; Είναι μάλλον απίθανο. Αυτοί που έχουν αχρωματοψία συνήθως δυσκολεύονται να δουν το κόκκινο και όχι το μπλε. Η αίσθηση του μπλε είναι φαίνεται αποτέλεσμα μιας πιο πρόσφατης εξέλιξης του ανθρώπου (προσοχή εδώ μιλάμε για βασικά χρώματα και όχι για συνδυασμούς αποχρώσεων. Αν η όραση μας εξελίσσεται, πράγματι το μέλλον μας επιφυλλάσει κάποιες οπτικές εκπλήξεις. καθώς θα αρχίσουμε να βλέπουμε τις υπέρυθρες και υπεριώδεις περιοχές του φάσματος.

Γνήσιο τέκνο της φωτιάς η τεχνολογία, χρησιμοποιεί τις λάμψεις του ατσαλιού αναλόγως του χρωματικού περιβάλλοντος που αντιλαμβανόμαστε, για να μην μας επηρεάσει θετικά ή αρνητικά. Όσο ο άνθρωπος διαλέγει με προσοχή τα χρώματα γύρω του, πάντα το ατσάλι θα τον προφυλάσει από την φωτιά. Αν η τεχνολογία αρχίσει και διαλέγει αυτή χρώματα για τον άνθρωπο, στο τέλος ο άνθρωπος θα καταστραφεί από ατσάλι και φωτιά.


Βιβλιογραφία
"Aνθρώπινη αύρα" Joseph Ostrom
"Έγχρωμη πύλη" S.L.T.P. 51 Alfriston Road, London

airpanos
14/12/2010, 23:45
Το ουράνιο τόξο και τα χρώματα της ίριδος.
Πώς βλέπει το ανθρώπινο μάτι.

Είναι φοβερό Κύριε Πρόεδρε! Κατά την διάρκεια της νύχτας οι Ρώσσοι
έβαψαν το φεγγάρι κόκκινο. Πολύ ωραία, νεαρέ μου.
Πάρε τώρα ένα πινέλο και ένα κουτί άσπρη μπογιά
και γράψε επάνω την λέξη
ΚΟΚΑ-ΚΟΛΑ.



Είναι καταπληκτικό το πώς τα χρώματα χωρίζουν τους ανθρώπους σε ομάδες.

Καταπληκτικότερη όμως είναι ή ευκολία με την οποία οι συνδυασμοί
δύο ή περισσοτέρων χρωμάτων επιδρούν αυτόματα στο υποσυνειδητό μας.

Οι ισχυρότερες διαφημίσεις στον κόσμο βασίζονται
στην ανακλαστική αντίδραση του ανθρώπου απέναντι σε συνδυασμούς χρωμάτων.
Και ο καταναλωτισμός,
η ικανότητα δηλαδή των πολυεθνικών να πουλούν στις εξελιγμένες κοινωνίες
όχι αυτό που χρειάζεται αλλά αυτό που σου αρέσει,
χρησιμοποιεί την χρωματολογία ακριβώς για να ενισχύσει την αδυναμία του ανθρώπου
να σκεφτεί μπροστά σε ένα συνδυασμό χρωμάτων,
και έτσι αντιδρά ενστικτωδώς, καταναλώνοντας φυσικά χωρίς καθαρή επιλογή.

Είναι αστείο να πιστεύουμε ότι επιχειρήσεις με προυπολογισμούς κρατών
δεν γνωρίζουν άριστα αυτό τον τρόπο προώθησης αγαθών,
και σίγουρα εγώ και εσείς καλά θα ήταν να μην μάθουμε ποτέ
να επιλέγουμε τα χρώματα στο περιβάλλον που ζούμε,
γιατί αυτό όπως είπαμε το έχουν αναλάβει άλλοι για μάς!

Είναι αδύνατον στις ελάχιστες αυτες σειρες
να διδάξεις γνώση που έπρεπε να διδάσκεται στην βασική εκπαίδευση,
και ούτε είμαι αρμόδιος γι' αυτό.

Θα προσπαθήσω όμως να μεταφέρω μερικά που παρατήρησα
στα 15 χρόνια που παρακολουθώ τα χρώματα.
Το χρώμα είναι δόνηση και το αισθητήριο όργανο που την αντιλαμβάνεται είναι το μάτι.

Ο Αλμπερτ Αϊνσταίν μας εξήγησε πως αυτό που ονομάζουμε ύλη
είναι μια ψευδαίσθηση που δημιουργείται από την ταχύτητα παλμικής κίνησης
των διαφόρων τύπων ενέργειας.
Τα χρώματα που βλέπουμε με τις αργά παλλόμενες αισθήσεις μας,
είναι ενέργεια που πάλλεται με τον ίδιο αργό ρυθμό.


Το μάτι αντιλαμβάνεται ένα μικρό φάσμα ηλεκτρομαγνητικών δονήσεων
πάνω από τις συχνότητες του ηλεκτρικού ρεύματος του ραδιοφώνου
και της τηλεόρασης και κάτω από τις ακτίνες Χ και τις ακτίνες Γ σε μήκος
κύματος σε (m) από 10(-6) έως 10(-7).

Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι ενώ το ανθρώπινο αυτί μπορεί
να συλλάβει περίπου 10 οκτάβες ακουστικών μηνημάτων,
τα μάτια μας μόλις μπορούν να καταγράψουν μόνο μια οκτάβα ΗΜ κυμάτων,
συν κάποια ποσότητα υπερύθρων (σαν θερμότητα)
και υπεριωδών, στην ταινία του ορατού φωτός.


Τα χρώματα προκύπτουν από το άσπρο φώς
και δημιουργούνται όταν μια επιφάνεια αποροφά
όλες τις άλλες δονήσεις του λευκού φωτός,
εκτός από την χρωματική δόνηση που αντανακλάται
από την επιφάνεια και συλλαμβάνεται από το μάτι.
Όταν μια επιφάνεια δεν αντανακλά καμμιά χρωματική δόνηση,
το μάτι βλέπει μαύρο.



Η σύγχρονη θεωρία γύρω από την προέλευση του ματιού.
λέει πως αρχικά η επιφύση που βρίσκεται στο κέντρο του εγκεφάλου
αμέσως πίσω από το κέντρο του μετώπου ήταν ένα ευαίσθητο στο φώς όργανο,
και συγχρόνως όργανο αρμονικής ρύθμισης.

Υπάρχουν σαύρες ακόμα και σήμερα,
που μπορούν να διακρίνουν το φώς με αυτόν τον αδένα.

Πρωτείνες που έχουν σχέση με την επεξεργασία του φωτός στον
αμφιβληστροειδή βρίσκονται και στην επίφυση,
ένα ισχυρό κέντρο συναισθηματικής και νοητικής κατάστασης.

Συνεπώς, ένας κατάλληλος συνδυασμός χρωματικών δονήσεων
θα επηρέαζε άμεσα τον ψυχολογικό μας κόσμο.


Ας δούμε ένα ψυχολογικό παράδειγμα.

Αν κάνατε ένα ξεπούλημα και θέλατε να έχετε πολύ κίνηση σε πωλήσεις
(και γρήγορα) θα κάνατε τις επιγραφές με μπλέ;

Δεν θα ήταν το καταλληλότερο χρώμα,
γιατί μπορούσε ακόμα και να μειώσει την ταχύτητα.
Άλλωστε ξεπουλάτε άρα πουλάτε φθηνά;

Το μπλε δηλώνει ποιότητα αλλά είναι ακριβό!

Το πράσινο θα δήλωνε πάλι ότι αυτοί που κάνουν το ξεπούλημα είναι φιλοχρήματοι.

Το κόκκινο θα προσέλκυε την προσοχή, αλλά για λίγο.
Μάλλον θα κούραζε τον πελάτη και πιθανόν να μην σταματούσε τελικά να δει.

Το κατάλληλο χρώμα θα ήταν το πορτοκαλί. Υποκινεί σε δράση και εγρήγορση.

Το χρώμα αυτό θα παρακινούσε τους ενδιαφερόμενους
να αγοράσουν κάτι που τους χρειάζεται χωρίς πολύ σκέψη.

Άλλωστε το ξεπούλημα διαρκεί λίγο.

Μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων fast food, έχουν επενδύσει μεγάλα ποσά
στην διακόσμηση τους.
Παρατηρήθηκε ότι το πορτοκαλί ανεβάζει τις πωλήσεις
ενώ το καφέ διεγείρει την ανάγκη για γεύση.

Αλήθεια πόσες φορές μπήκατε για ένα σάντουϊτς
και τελικά αγοράσατε πολύ περισσότερα πράγματα;





Βιβλιογραφία
"Οι φάκελοι του ουρανού" Playfair Scott Hill
"Aνθρώπινη αύρα" Joseph Ostrom


219591

Allst@rf
15/12/2010, 01:35
:beer: :beer:

antsoar
15/12/2010, 09:31
:eyepop: :beer: :beer: :eyepop:

guzzistas
15/12/2010, 11:01
:beer: :beer: :beer: :beer:

πολύ ενδιαφέρον!

airpanos
15/12/2010, 11:08
Αρχικά δημιουργήθηκε από antsoar
:eyepop: :beer: :beer: :eyepop:



Αρχικά δημιουργήθηκε από Allst@rf
:beer: :beer:


:beer: :beer: :beer:

Tα κειμενα εχουν δημοσιευτει σε παλια τευχη του περιοδικου Motosport.




Το καρώ και η λογική του χρώματος.



Πάντα όταν έβλεπα καρρώ, στο μυαλό μου ερχόταν το σκάκι.

Και πάντα όταν έβλεπα σημαία τερματισμού, θαύμαζα την λογική της.
Το μυαλό οδηγεί στη νίκη, το χέρι υπακούει και το σκάκι
είναι το κατ΄εξοχήν άθλημα της λογικής.

Είναι το ορθότερο σχήμα που θα μπορούσε να καταλύσει
με μια μόνο κίνηση όλη αυτή την απίθανη ένταση του αγώνα.

Όταν το δεις μπροστά σου επιταχύνεις και άλλο,
στο όριο της αντοχής σου όταν το φτάσεις ο χρόνος σταματά
και την επόμενη ακριβώς στιγμή, όταν το περάσεις έστω και ένα εκατοστό,
αισθήσεις και στροφόμετρα μηδενίζονται
από αυτήν την φοβερή καρρώ ξυραφιά
που χωρίζει το άσπρο από το μαύρο.

Όταν η μοτοσυκλέτα πέρασε από το μονόχρωμο στο πολύχρωμο σχέδιο,
άρχισε να κουνιέται αργά ένα γρανάζι τόσο μεγάλο
που στην αρχή οι γραμμές ήταν λεπτές, καθαρές και ακολουθούσαν νεύρα
και καμπύλες που χαρακτήριζαν
διακριτικά την προσωπικότητα του μοντέλου και συνήθως δεν άλλαζαν ποτέ.


Όταν οι μοτοσυκλέτες απέκτησαν μεγαλύτερες επιφάνειες βαφής,
τα χρώματα ήταν σπάνια τέσσερα, συνήθως τρια με αυστηρές ευθείες και καθαρές,
συγκεκριμένες αναλογίες.


Από το '90 και μετά, το πολύχρωμο γρανάζι πήρε φόρα
και η μοτοσυκλέτα άρχισε εξωτερικά να μοιάζει με πίνακα μοντέρνας ζωγραφικής.


Οι εκρήξεις χρωμάτων έγιναν το ίδιο γρήγορες με τα μοτέρ,
φτάνοντας μάλιστα σε σημείο οι εργοστασιακές βαφές
πολλές φορές να είναι πολυπλοκότερες σε τεχνική και απόχρωση
από αντίστοιχες ακριβοπληρωμένες ιδιωτικές,
που στη δεκαετία του '80 ήταν προνόμιο μόνο μερικών ρομαντικών,
ή διαφορετικών αν θέλετε, καλλιτεχνών.


Το ανθρώπινο μάτι αχόρταγο και δεκτικό
σε μια εποχή γρήγορων αλλαγών,
προσαρμόστηκε (ή εκπαιδεύτηκε) πολύ γρήγορα.


Έμαθε να "νοιώθει" τους συνδυασμούς των αποχρώσεων
και απαίτησε να δει περισσότερα,
προσέχωντας την εντύπωση και χάνοντας ώς συνήθως την ουσία.


Δίκοπο μαχαίρι για τις μεγάλες κατασκευάστριες εταιρίες,
για τις οποίες, στον αγώνα των πωλήσεων,
το χρώμα ήταν το έξτρα καύσιμο για να
κερδίσουν την δική τους καρρώ σημαία.

Νέες εξωτικές αποχρώσεις σε "ψυχολογικούς" συνδυασμούς,
έφεραν γρήγορα σε κορεσμό τα οπτικά νεύρα των πελατών τους,
οι οποίοι απέρριπταν πλεον ένα μοντέλο όχι για τεχνικούς λόγους
αλλά μόνο και μόνο από μια λάθος επιλογή βαφής του εργοστασίου.


Σπασμωδική κίνηση, μια προσπάθεια στην επιστροφή της μονοχρωμίας,
πέτυχε μόνο στην απόχρωση του κίτρινου, το οποίο
μονοπώλησε την αγορά τα τελευταία χρόνια (με διάφορα μοντέλα)
μετά από μια δεκάχρονη απουσία.


Μια διαφορετική πινελιά απέναντι στα κλασσικά
αλλά λίγα μονόχρωμα μοντέλα σε κόκκινο
και ίσως ακόμα πιο ελάχιστα μαύρα ή άσπρα.
Και τότε εμφανίστηκε το καρρώ.


Απότομα και κοφτά, στην αλλαγή της χρονιάς,
έντυσε στην αρχή Jet-ski και Motocross.

Σε ένα ανοιγόκλεισμα του ματιού το είδαμε
σε τουλάχιστον 3 μοντέλα και μάλιστα
σε Ευρωπαϊκές και Ιαπωνικές μοτοσυκλέτες.

Μόνο του ή σε συνδυασμό σχεδίων και χρωμάτων.

Ήδη από πέρυσι μονοπωλούσε το χώρο,
σε Γαλλικά και Αμερικάνικα περιοδικά μοτοσυκλέτας.

Λειτούργησε και θα λειτουργήσει σαν καταλύτης
σε αυτό το ανακάτεμα χρωμάτων.

Σταθερό, ενώνει σαν γραμμή τερματισμού την απλότητα της ευθείας
από την πολυπλοκότητα των χρωμάτων.


Σταθερό ενώνει σαν γραμμή τερματισμού την σοβαρότητα της βαφής
με την έμπνευση του καλλιτέχνη.

Μου αρέσει το καρρώ.

Νομίζω ότι κάνει πιο σοβαρό βάψιμο απίθανο και το πιο απίθανο σοβαρό.

TROOPER
15/12/2010, 11:30
Αρχικά δημιουργήθηκε από airpanos
............

:a013:

binzis
15/12/2010, 11:50
Η επιλογή χρωμάτων και συνδυασμών τους, μόνο τυχαία δεν είναι… :winka:
Μπράβο airpanos.
:beer:

harris_x
15/12/2010, 12:07
:beer: :beer: :beer:

airpanos
15/12/2010, 12:31
:beer: :beer: Μπυρες για ολους:lol:



Βασικοί κανόνες αερογραφίας, για ποιό λόγο ζωγραφίζουμε τα ρεζερβουάρ μας.



Πριν χρόνια στις αρχές της δεκαετίας του '80 είδα για πρώτη φορά αερογραφία σε μια αυστραλέζικη ταινία με μοτοσυκλέτες.


Η Star της εποχής ήταν η 900 Ζ της Kawasaki
και η πρωταγωνίστρια συμμορία είχε καμμιά δεκαριά από αυτές,
όλες τσίλικες,
σε όλα τα χρώματα
και όλες μα όλες να έχουν από μια αερογραφία.



Την ταινία δεν την ξέχασα ποτέ.
Αερογραφία όμως έκανα να δω στην Έλλαδα 10 χρόνια!

Και υπάρχει εξήγηση για αυτό.

Το πρώτο 900 Ζ το είδα τρία χρόνια μετά την ταινία, ζωντανό,
και μέσα στα επόμενα τρία χρόνια ήταν όλα και όλα πέντε.

Όλα διαφορετικά , είτε από χρώμα είτε από αξεσουάρ.


Ένα στην ανατολή και το άλλο στην δύση
και τους ιδιοκτήτες τους τους ξέραμε ονομαστικά.


Δεν χρειαζόταν τίποτα άλλο για να ξεχωρίζουν.
Σήμερα όμως τα V Max είναι 50 και τα Intruder 500,
ενώ για τα Virago δεν συζητάμε.


Σε τι διαφέρει λοιπόν το ρεζερβουάρ του ενός από του άλλου,
αφού και τα χρώματα και αυτά έχουν εξαντληθεί;

Μα φυσικά στην αερογραφία η οποία είναι μοναδική,
προσωπική, χαρακτηριστική και κατά κυριολεξία δικιά μας.


Αυτό το άρθρο δεν έγινε για τους βαφείς.
Σε καμιά περίπτωση δεν θέλω να διδάξω κανέναν.


Άλλωστε εγώ ακόμα διδάσκομαι κάθε φορά που βλέπω μια άλλη τεχνική,

μια άλλη αερογραφία.



Το άρθρο έγινε για τους αναγνώστες,
για να κατανοήσουν την διαδικασία στην πιο απλή της μορφή,
για να ξέρουν πως θα μπορούσαν να δώσουν μετά οι ίδιοι
να καταλάβει ο βαφέας τους πως θέλουν μια αερογραφια στο ρεζερβουάρ τους.


Το να ζωγραφίσεις ένα ρεζερβουάρ επιτυγχάνεται με τρεις τρόπους:

Με πινέλο, με αερογράφο ή και με τα δυο μαζί.

Στην δεύτερη και την τρίτη περίπτωση απαραίτητα σύνεργα είναι οι μάσκες,
ποικιλία μπεκ για τα ψιλά και πιστόλια (δηλαδή αερογράφους).

Μια αερογραφία είναι ταχύτερη άρα και οικονομικότερη
από μια ζωγραφιά με πινέλο
και ο συνδυασμός των δύο κάνει το αποτέλεσμα λεπτομερέστερο.

Ποτέ ένας σκέτος αερογράφος δεν μπορεί να κατέβει στην λεπτομέρεια του πινέλου
και ποτέ ένα σκέτο πινέλο δεν θα δέσει το θέμα με το χρώμα του ρεζερβουάρ τέλεια.


Πως γίνεται; Αφού επιλεχθεί το θέμα, πάντα σε συνδυασμό με το χρώμα της μηχανής
(εδώ υπάρχει ευθύνη του βαφέα για σωστή συμβουλή)
σχηματίζονται οι πρώτες μακέτες, πρώτα σε ριζόχαρτο και μετά σε μάσκα,
αρχίζοντας από αυτές που έχουν την μεγαλύτερη λεπτομέρεια,
οι οποίες καλύπτονται για να δουλευτούν στο τέλος.


Ας υποθεσουμε οτι φτιαχνουμε ενα φυσικο τοπιο.


Είναι προτιμότερο από όλα πρώτα να δουλεύεται ο ουρανός (φοντο).
Αφού μασκάρουμε τον ορίζοντα ρίχνουμε τα χρώματα του ουρανού
φροντίζοντας να τα ρίχνουμε και μέσα στο ποταμάκι,
ώστε να είναι αληθινός ο αντικατοπτρισμός.

Με απαλές άχνες κάνουμε τα βουνά,
και για να πετύχουμε το βάθος χρησιμοποιούμε μόνο άσπρο και μαύρο.(οχι παντα)

Με το νυστέρι αρχίζουμε να δίνουμε λεπτομέρειες στο θέμα,
αφήνοντας μόνο λεπτούς οδηγούς,
και πάλι δουλεύοντας από την λιγότερη λεπτομέρεια προς την περισότερη,
φτιάχνουμε πρώτα τα ακίνητα στοιχεία του θέματος.

Έχουμε τουλάχιστον δυο αερογράφους,
τον έναν πάντα σε άσπρο χρώμα
ώστε στον άλλον να χρησιμοποιούμε ελαφρές πιστολιές επάνω στο άσπρο,
επιτυγχάνοντας έτσι πολλών ειδών σκιές.


Στο τέλος ξεμασκάρουμε τις μακέτες που έχουν την πιο μεγάλη λεπτομέρεια,
δηλαδή αυτές που χαρακτηρίζουν το θέμα που δουλεύαμε.


Όταν χρησιμοποιήσουμε αερογράφο σε αυτά τα τελευταία θέματα,
χρησιμοποιούμε πολύ λεπτά μπεκ και δεν μασκάρουμε το υπόλοιπο,
ήδη τελειωμένο θέμα.



Η άχνα από την τελευταία εργασία μας θα στείλει φόντα πίσω
και θα αναδείξει το κυρίως θέμα,
φροντίζουμε όμως πάντα να μην κάνουμε λάθη,
ώστε να μην έχουμε πολλές ελεύθερες πιστολιές.


Έπειτα επεμβαίνουμε με το πινέλο για να τελειοποιήσουμε το θέμα.
Πολλών διαμέτρων πινέλα θα διευκόλυναν πολύ την εργασία μας.



Το αποτέλεσμα ρετουσάρεται με λίγο χρώμα
από αυτό που βάφτηκε η μοτοσυκλέτα
ώστε να σβήνει όμορφα η αερογραφία γύρω-γύρω.




Φυσικά αυτή η απλή αναφορά των γεγονότων
δεν μπορεί με τίποτα να σας κάνει ζωγράφους - "αερογραφέρ",
μπορεί όμως να σας εξηγήσει το χειροποίητο της υποθέσεως,
για να μπορέσετε να εκτιμήσετε μέσα σε όλη αυτή την βιομηχανοποίηση χρωμάτων,
σχεδίων και μοντέλων,
την μοναδικότητα μιας αερογραφιας στο "δέρμα" του ρεζερβουάρ σας.

airpanos
15/12/2010, 13:10
Τα βασικα χρωματα και η σημασια τους


Οπως ειναι γνωστο τα βασικα χρωματα ειναι 5.

Το ασπρο
Το μαυρο
Το μπλε
Το κοκκινο
Το κιτρινο

Και ολα τα υπολοιπα ειναι προιοντα αναμειξης των παραπανω.

Εκτος απο τα μεταλλικα(χρυσο-ασημι-περλες κ.α.)


Μπορούμε να πούμε ότι το χρώμα είναι ταυτόχρονα μια θετική και μια αρνητική δύναμη.

Είναι επισης γνωστό πως τα χρώματα έχουν διάφορες σημασίες.

Oi επιδράσεις των 5 βασικών χρωμάτων στην ψυχολογία του ανθρώπου:


Εν συντομία .....



Το κόκκινο θεωρείται το χρώμα του πάθους και της έντασης…..



Το μπλε είναι το πιο δημοφιλές και αγαπητό χρώμα…και θεωρείται ότι γαληνεύει και εμπνέει κύρος…



Το πράσινο σχετίζεται με τη φύση και εμπνέει φρεσκάδα…



Το πορτοκαλί συνήθως σχετίζεται με προϊόντα χαμηλής τιμής αλλά ανοίγει και την όρεξη….



Το κίτρινο επιφέρει αισθήματα χαράς….



Το μωβ σχετίζεται με την πολυτέλεια και την πνευματικότητα….



Το μαύρο αποπνέει αέρα μυστηρίου αλλά και κομψότητας…



Το λευκό είναι το χρώμα της αγνότητας… του ναρκισσισμού και της καθαρότητας…




Το χρώμα είναι η ουσία της δύναμης και της ζωής γύρω μας.



Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κάθε χρωματικό κραδασμό εποικοδομητικά
ή μπορούμε να τον χρησιμοποιήσουμε καταστροφικά.



Μπορούμε να τον χρησιμοποιήσουμε σε αρμονία με την δημιουργική δύναμη
ή μπορούμε να τον χρησιμοποιήσουμε εγωιστικά και για ιδιοτελείς σκοπούς.


Πηγή : Edgar Cayce, Color and the Edgar Cayce Readings.

EVI
15/12/2010, 13:20
και το Lime green σημαινει = ο απιαστος , ο γρηγορος η ο παγκοσμιος στην αργκο :rotflmao:

:beer:

airpanos
15/12/2010, 13:31
Αρχικά δημιουργήθηκε από EVI
και το Lime green σημαινει = ο απιαστος , ο γρηγορος η ο παγκοσμιος στην αργκο :rotflmao:

:beer:


Τι λενε οι ''τασεις'' θα φορεθει φετος;:lol:

ERRIKA
15/12/2010, 13:35
Αρχικά δημιουργήθηκε από airpanos
Τα βασικα χρωματα και η σημασια τους




Το πορτοκαλί συνήθως σχετίζεται με προϊόντα χαμηλής τιμής αλλά ανοίγει και την όρεξη….





Εγώ δηλαδή που φοράω πορτοκαλί μπλούζα σημαίνει πως είμαι φτηνιάρα??? :( :eek: :lol:

sniper
15/12/2010, 13:37
Αρχικά δημιουργήθηκε από ERRIKA
Εγώ δηλαδή που φοράω πορτοκαλί μπλούζα σημαίνει πως είμαι φτηνιάρα??? :( :eek: :lol:

ότι θα παχυνεις.... :lol: :bawl: :lol: :bawl: :lol:

airpanos
15/12/2010, 13:37
Αρχικά δημιουργήθηκε από ERRIKA
Εγώ δηλαδή που φοράω πορτοκαλί μπλούζα σημαίνει πως είμαι φτηνιάρα??? :( :eek: :lol:


Μη λες τετοια μας διαβαζουν και ΚΤΜακηδες:lol:

virus
15/12/2010, 13:40
μιας και επιασες το θεμα της αερογραφιας υπαρχουν σεμιναρια αερογραφιας; η κατι τετοιο τελωσπαντων για να μαθει κανεις αυτην την τεχνη;

πολυ ωραιο το θρεντ σου :)

airpanos
15/12/2010, 13:55
Αρχικά δημιουργήθηκε από virus72
μιας και επιασες το θεμα της αερογραφιας υπαρχουν σεμιναρια αερογραφιας; η κατι τετοιο τελωσπαντων για να μαθει κανεις αυτην την τεχνη;

πολυ ωραιο το θρεντ σου :)


Στην Ελλαδα δεν υπαρχει κατι σοβαρο στο θεμα αποκλειστικα αερογραφια.
Μπορεις να πας σε μια σχολη ζωγραφικης για τις βασικες γνωσεις και αργοτερα
να αρχισεις εκπαιδευση με αερογραφο.

Στο εξωτερικο γνωστοι καλλιτεχνες(παγκοσμιως ετσι?)διοργανωνουν σεμιναρια
συνηθως διημερα.
Αλλωστε οι πιο πολλοι ειναι αυτοδιδακτοι.

Σε εγχωρια πλαισια υπαρχουν βιβλια-dvd-και βιντεακια στο ιντερνετ απο γνωστους.
Υποψιν οτι υπαρχουν πολλων ειδων τεχνοτροπιες σε αερογραφια-βαφες οι οποιες θελουν
και ξεχωριστο σεμιναριο.

Σκεψου οτι ακομα και οι απλοι βαφεις κανουν σεμιναρια καθε που βγαινει ενα νεο προιον.

π.χ.σε λιγα χρονια που θα καταργηθουν τα υγρα χρωματα και ολα θα ειναι σε μορφη φιλμ
ολοι οι φανοποιοι θα κανουν μαθηματα.

:beer:

Εχετλαίος
15/12/2010, 14:00
Αρχικά δημιουργήθηκε από airpanos
π.χ.σε λιγα χρονια που θα καταργηθουν τα υγρα χρωματα και ολα θα ειναι σε μορφη φιλμ

:confused: :confused: :confused:

airpanos
15/12/2010, 14:06
Να το ''ποδοσφαιροποιησω'' και λιγο

(το ξερω το γ@μησ@)




Γιά χρόνια οι αντι-ολυμπιακοί ψάχνουν μία απάντηση στο ερώτημα:
Πώς έχει καταφέρει ο Ολυμπιακός να πάρει 37 φορές το πρωτάθλημα!

Άλλοι λένε ότι απλά είναι τυχερός

άλλοι ότι η αντίπαλη ομάδα δεν ήταν σε φόρμα τη συγκεκριμένη μέρα
και άλλοι ότι το ματς ήταν «σικέ».



Κι όμως, υπάρχει κι άλλη εκδοχή!

Η εξήγηση μας έρχεται από δύο βρετανικά πανεπιστήμια:
Οι νικητές φορούν κόκκινα!

Η έρευνα των Πανεπιστημίων του Ντέρχαμ και του Πλίμουθ
που έγινε σε βρετανικές ποδοσφαιρικές ομάδες
έδειξε ότι οι ποδοσφαιρικές ομάδες που έχουν κόκκινες εμφανίσεις
στα εντός έδρας ματς κυρίως είναι πολύ πιο επιτυχημένες
από εκείνες που φορούν άλλα χρώματα.



Το κόκκινο χρώμα είναι συνδεδεμένο με την αρσενική επιθετικότητα.
Ένας παίχτης που φοράει μία κόκκινη φανέλα έχει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση
και είναι έτοιμος να στείλει τη μπάλα στα δίχτυα
τόσες φορές όσες χρειαστεί για να πάρει τη νίκη.


Και οι οπαδοί έλκονται από την κόκκινη φανέλα!



Ένας εκ των δύο καθηγητών, ο δρ. Ρόμπερτ Μπάρτον,
διαπίστωσε ακόμα ότι και οι οπαδοί επηρεάζονται από το χρώμα της φανέλας των ποδοσφαιριστών και στηρίζουν πιο δυναμικά τις ομάδες που φορούν κόκκινα.

Αντίθετα το κίτρινο και το πορτοκαλί είναι καταστροφικά.

Τα χρώματα αυτά αποδυναμώνουν το “ego” των παιχτών και επηρεάζουν αρνητικά την ψυχολογία τους.

Το γεγονός ότι Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, Λίβερπουλ και Άρσεναλ έχουν τόσους τίτλους
δεν είναι απλή σύμπτωση,
ιδιαίτερα αν σκεφτεί κανείς ότι η έρευνα εξέτασε τους ποδοσφαιρικούς αγώνες
και τα αποτελέσματα όλων των αγγλικών συλλόγων
από το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και μετά.



Η εξήγηση από τους ακαδημαϊκούς.

"Βλέπουμε δύο λόγους που μπορούν να αποτελούν πιθανή εξήγηση",

δηλώνει ο καθηγητής Ρόμπερτ Μπάρτον, του πανεπιστημίου του Ντέρχαμ:

"Πρώτον, οι φίλαθλοι υποσυνείδητα έλκονται περισσότερο
από μία ομάδα που φοράει κόκκινα, οπότε και η ίδια η ομάδα αναπτύσσει
μία διαρκώς αυξανόμενη πηγή εσόδων.


Δεύτερον, ίσως υπάρχει μία ψυχολογική ώθηση όταν φοράς κόκκινα,
και αυτό αποτυπώνεται στον αγωνιστικό χώρο.

Δηλαδή το να αντιμετωπίζεις μία ομάδα που φοράει κόκκινα μπορεί να σε αγχώσει
και αυτομάτως να μειωθεί και η απόδοσή σου".



Καλές λοιπόν οι προπονήσεις αλλά μήπως να προσθέσουμε
και καμιά κόκκινη πινελιά στη φανέλα μας;

Έτσι για καλό και για κακό...

airpanos
15/12/2010, 14:07
Αρχικά δημιουργήθηκε από Εχετλαίος
:confused: :confused: :confused:



Για να μην παθαινουν καρκινο του δερματος απο τα ντουμανια:winka: