PDA

View Full Version : "τροπος συσφιξης aftermarket μπιελων"...(ο σωστος)...



reinmeister
11/01/2011, 04:58
οι στανταρ εργοστασιακες μπιελες σφιγγονται ειτε με συγκεκριμενη ροπη συσφιξης,ειτε με συνδυασμο ροπης συσφιξης και μοιρες...για παραδειγμα....3.5 κιλα και 45 μοιρες γωνια κινησης...οπως και να χει τα εκαστοτε μανιουαλς λενε τον ακριβη τροπο...

το θεμα μας ειναι με τις aftermarket σε βελτιωμενα μηχανακια,καταστασεις στις οποιες τα πραγματα περιπλεκονται,μια και οι απαιτησεις ειναι πολυ μεγαλυτερες...

μια μικρη παρενθεση εδω,αναφορικα με τις βιδες των μπιελων,ετσι ωστε να ξερουμε γιατι μιλαμε...καθε βιδα ,αναλογως υλικου κατασκευης ,καθως και θερμικης επεξεργασιας εχει διαφορετικα ορια ελαστικης παραμορφωσης...

ελαστικη παραμορφωση ειναι η δυνατοτητα της βιδας να παραμορφωθει,μεσω της συσφιξης,σε εναν ορισμενο βαθμο,με δυνατοτητα ομως επαναφορας στην αρχικη της κατασταση οταν ξεσφιξει...

οταν περασουμε αυτο το οριο ελαστικης παραμορφωσης,σπανε οι αρχικοι δεσμοι των μοριων του μεταλλου και δημιουργουνται αλλοι,με αποτελεσμα να μην υπαρχει δυνατοτητα επαναφορας της βιδας στην αρχικη της κατασταση...

αυτη η κατασταση λεγεται πλαστικη παραμορφωση και σε αυτα τα επιπεδα χαιδευουμε επικινδυνα τα ορια θραυσης της βιδας...

κλεινουμε την παρενθεση και παμ παρακατ...σε ενα βελτιωμενο μοτερ,ειδικα οταν εχουμε αυξησει το οριο περιστροφης,οι απαιτησεις,ειδικα απο τις μπιελες μας, ειναι τεραστιες...

καθε κατασκευαστης μπιελας,λοιπον,αναλογα με τις βιδες που χρησιμοποιουνται σε καθε περιπτωση λεει και τον τροπο συσφιξης,ο οποιος εχει να κανει ,αυστηρα και μονον,με τα ορια ελαστικης παραμορφωσης της βιδας...επειδη ομως δεν μπορει να ξερει με απολυτη ακριβεια ποσα κιλα ροπης θα χρειαστουν ετσι ωστε η βιδα να παραμορφωθει στο επιθυμητο σημειο,δινει κιλα ΣΤΟ ΠΕΡΙΠΟΥ και ΤΟΝΙΖΕΙ το οριο παραμορφωσης της βιδας...γι αυτο ακριβως τον λογο οι βιδες εχουν στα ακρα τους απο μια μικρη τρυπα,ετσι ωστε να μπορει να τοποθετηθει ειδικο εργαλειο με μικρομετρο...συνηθως η παραμορφωση ειναι στο 80-90% του οριου παραμορφωσης της βιδας...

μετραμε λοιπον αρχικα τις βιδες σκετες...στην συνεχεια τις τοποθετουμε στις μπιελες και ξεκιναμε το σφιξιμο...απο το 60-70% της τελικης προτεινομενης ροπης συσφιξης,αρχιζουμε να μετραμε...μολις φτασουμε το επιθυμητο οριο παραμορφωσης ειμαστε ετοιμοι...εδω ομως χρειαζεται τεραστια προσοχη...καθε κατασκευαστης δινει συγκεκριμενο λιπαντικο για τις εκαστοτε βιδες...επισης χρειαζεται ειδικο λιπαντικο για τις μπιελες τιτανιου μια και η βιες που ειναι ατσαλινες μπορει να κανουν ζημια στο τιτανιο...πρεπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να λιπαινουμε διεξοδικα ολο το σπειρωμα της βιδας καθως και την μεσα μερια απο το κεφαλι της...

το θεμα λιπανσης ειναι πολυ βασικο διοτι,αν δεν υπαρξει σωστη λιπανση μεγαλο μερος της ροπης συσφιξης θα καταναλωθει σε τριβη και μπορει ,ακομη και να καταστρεψουμε το σπειρωμα πριν καν φτασουμε στα επιθυμητα ορια παραμορφωσης...

οι μεγαλυτερες τασεις στην μπιελα και κατ επεκτασιν στις βιδες της,ειναι κατα την φαση της εξαγωγης...αυτο συμβαινει διοτι κατα την κινηση της προς τα πανω δεν βρισκει αντισταση,οπως στην φαση συμπιεσης απο το μιγμα,κατι που εξισορροπει τις τασεις,αλλα δεχεται ολο το φορτιο της αδρανειας του εμβολου ,καθως και της δικης της μαζι με του στροφαλου...

το μεγιστο φορτιο το δεχονται οι βιδες ,τις οποιες η μπιελα προσπαθει κυριολεκτικα να ξεριζωσει...οταν λοιπον η βιδα ειναι σφιγμενη μεκρυα απο το οριο ελαστικης παραμορφωσης της,με καθε περιστροφη του στροφαλου στο μεγιστο οριο στροφων,αυξανει ελαχιστα το μηκος της με αποτελεσμα να μεγαλωνουν οι ανοχες και να διαλυονται τα κουζινετα...απο την αλλη,οταν εχουν σφιξει πολυ,δηλαδη μεσα στα ορια πλαστικης παραμορφωσης της βιδας,εχουμε χαλασει τα χαρακτηριστικα συσφιξης της ,με αποτελεσμα με το παραμικρο ζορι να κοβεται...

οταν ομως ειμαστε κοντα στο οριο η βιδα παραμενει ως εχει ανεξαρτητως συνθηκων,οποτε κατ επεκτασιν,ειμαστε κι εμεις ασφαλεις να στροφαρουμε στον θεο...:D

fuck with the best,die like the rest...:a9: :lol:

reinmeister
11/01/2011, 04:59
το ειδικο μικρομετρο για την διαδικασια...


220602

dynagrego
11/01/2011, 11:04
Αρχικά δημιουργήθηκε από reinmeister
το ειδικο μικρομετρο για την διαδικασια... Σιγουρα ο καλυτερος τροπος ειναι να μετραμε το μηκος της βιδας με το μικρομετρο τοσο κατα τη διαρκεια του σφιξιματος μη ξεχειλωσουν παραπανω απο τα ορια του κατασκευαστη οσο και μετα την πιθανη αφαιρεση τους να δουμε μηπως εχουν ξεχειλωσει ανεπανορθωτα.
Ειδικα με τα καταραμενα ροποκλειδα,πως μπορουμε να ειμαστε σιγουροι στην ελλαδα οτι ειναι καλιμπραρισμενα 100%?Ποιος καλιμπραρει η'ενδιαφερεται να καλιμπραρει ροποκλειδα?

DrIoannis
11/01/2011, 19:53
Εγώ το δικό μου παρότι δεν είμαι επαγγελματίας το στέλνω σε γνωστό στην Π.Α. και το κοιτάζει στα δικά τους μηχανήματα κάθε χρόνο.

ikarosk
12/01/2011, 03:08
Καλημέρα.
Μιάς και τό'φερε η κουβέντα, επειδή ενδιαφέρομαι να αγοράσω γωνιόμετρο, και βρίσκω της BETA με 107ευρω, αν γνωρίζει κάποιος κάτι σε φθηνότερο και αξιόπιστο ας ποστάρει το link.;)

reinmeister
12/01/2011, 05:11
Αρχικά δημιουργήθηκε από ikarosk
Καλημέρα.
Μιάς και τό'φερε η κουβέντα, επειδή ενδιαφέρομαι να αγοράσω γωνιόμετρο, και βρίσκω της BETA με 107ευρω, αν γνωρίζει κάποιος κάτι σε φθηνότερο και αξιόπιστο ας ποστάρει το link.;)

αν πας στην beta στην σπυρου πατση εχει ενδεικτες γωνιας ροπης με λιγοτερα απο 20 ευρω...πες του "φθηνο" και θα καταλαβει...αν δεν καταλαβει,πες του φθηνο μοιρογνωμονιο...

αδιαφορη σου ειναι η ποιοτητα ,εφ οσον μιλαμε για γωνιες ροπης κι οχι χρονισμους...

boxter99
14/01/2011, 05:28
Eite ergostasiakes eite oxi panta sfije tis bides prota se stadia meta jevidose olika kai jana sfije eite me methodo ropometroy goniometroy eite me tension/stretch gauge.
Eg an theleis na sfijeis se dynamh 40Nm assembly tis bides, bale reccomended lipantiko, (h moly grease) sfije os to 10, jevidose en synexeia entelos, meta epanelave os to 20, meta os to 30, kai meta teliko stadio ayth th fora kata to manual.
To kalytero lipantiko einai ARP grease.
Apo to R1 moy. Peraitero leptomereies sto www.r1-forum.com
Organa metrhshs yparxoyn sto americaniko ebay www.ebay.com


http://www.r1-forum.com/forums/attachment.php?attachmentid=299178&d=1183644611

http://www.r1-forum.com/forums/attachment.php?attachmentid=299179&d=1183644611

Kai ena teleytaio: Panta pote mhn janaxrhsimopoieite tis OEM bides mpielon. Balte panta kainoyrgies. Gia ARP mporoyn na janaxrhsimopoihthoyn (giayto kai kanoyn kai $25 USD h mia) alla h roph sfijhs prepei na einai ligo miktoterh th deyterh fora oste na antanakla sosto bolt ellongation (ennoeitai oti xreiazetai organo anagastika thn deyterh fora).