reinmeister
11/01/2011, 04:58
οι στανταρ εργοστασιακες μπιελες σφιγγονται ειτε με συγκεκριμενη ροπη συσφιξης,ειτε με συνδυασμο ροπης συσφιξης και μοιρες...για παραδειγμα....3.5 κιλα και 45 μοιρες γωνια κινησης...οπως και να χει τα εκαστοτε μανιουαλς λενε τον ακριβη τροπο...
το θεμα μας ειναι με τις aftermarket σε βελτιωμενα μηχανακια,καταστασεις στις οποιες τα πραγματα περιπλεκονται,μια και οι απαιτησεις ειναι πολυ μεγαλυτερες...
μια μικρη παρενθεση εδω,αναφορικα με τις βιδες των μπιελων,ετσι ωστε να ξερουμε γιατι μιλαμε...καθε βιδα ,αναλογως υλικου κατασκευης ,καθως και θερμικης επεξεργασιας εχει διαφορετικα ορια ελαστικης παραμορφωσης...
ελαστικη παραμορφωση ειναι η δυνατοτητα της βιδας να παραμορφωθει,μεσω της συσφιξης,σε εναν ορισμενο βαθμο,με δυνατοτητα ομως επαναφορας στην αρχικη της κατασταση οταν ξεσφιξει...
οταν περασουμε αυτο το οριο ελαστικης παραμορφωσης,σπανε οι αρχικοι δεσμοι των μοριων του μεταλλου και δημιουργουνται αλλοι,με αποτελεσμα να μην υπαρχει δυνατοτητα επαναφορας της βιδας στην αρχικη της κατασταση...
αυτη η κατασταση λεγεται πλαστικη παραμορφωση και σε αυτα τα επιπεδα χαιδευουμε επικινδυνα τα ορια θραυσης της βιδας...
κλεινουμε την παρενθεση και παμ παρακατ...σε ενα βελτιωμενο μοτερ,ειδικα οταν εχουμε αυξησει το οριο περιστροφης,οι απαιτησεις,ειδικα απο τις μπιελες μας, ειναι τεραστιες...
καθε κατασκευαστης μπιελας,λοιπον,αναλογα με τις βιδες που χρησιμοποιουνται σε καθε περιπτωση λεει και τον τροπο συσφιξης,ο οποιος εχει να κανει ,αυστηρα και μονον,με τα ορια ελαστικης παραμορφωσης της βιδας...επειδη ομως δεν μπορει να ξερει με απολυτη ακριβεια ποσα κιλα ροπης θα χρειαστουν ετσι ωστε η βιδα να παραμορφωθει στο επιθυμητο σημειο,δινει κιλα ΣΤΟ ΠΕΡΙΠΟΥ και ΤΟΝΙΖΕΙ το οριο παραμορφωσης της βιδας...γι αυτο ακριβως τον λογο οι βιδες εχουν στα ακρα τους απο μια μικρη τρυπα,ετσι ωστε να μπορει να τοποθετηθει ειδικο εργαλειο με μικρομετρο...συνηθως η παραμορφωση ειναι στο 80-90% του οριου παραμορφωσης της βιδας...
μετραμε λοιπον αρχικα τις βιδες σκετες...στην συνεχεια τις τοποθετουμε στις μπιελες και ξεκιναμε το σφιξιμο...απο το 60-70% της τελικης προτεινομενης ροπης συσφιξης,αρχιζουμε να μετραμε...μολις φτασουμε το επιθυμητο οριο παραμορφωσης ειμαστε ετοιμοι...εδω ομως χρειαζεται τεραστια προσοχη...καθε κατασκευαστης δινει συγκεκριμενο λιπαντικο για τις εκαστοτε βιδες...επισης χρειαζεται ειδικο λιπαντικο για τις μπιελες τιτανιου μια και η βιες που ειναι ατσαλινες μπορει να κανουν ζημια στο τιτανιο...πρεπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να λιπαινουμε διεξοδικα ολο το σπειρωμα της βιδας καθως και την μεσα μερια απο το κεφαλι της...
το θεμα λιπανσης ειναι πολυ βασικο διοτι,αν δεν υπαρξει σωστη λιπανση μεγαλο μερος της ροπης συσφιξης θα καταναλωθει σε τριβη και μπορει ,ακομη και να καταστρεψουμε το σπειρωμα πριν καν φτασουμε στα επιθυμητα ορια παραμορφωσης...
οι μεγαλυτερες τασεις στην μπιελα και κατ επεκτασιν στις βιδες της,ειναι κατα την φαση της εξαγωγης...αυτο συμβαινει διοτι κατα την κινηση της προς τα πανω δεν βρισκει αντισταση,οπως στην φαση συμπιεσης απο το μιγμα,κατι που εξισορροπει τις τασεις,αλλα δεχεται ολο το φορτιο της αδρανειας του εμβολου ,καθως και της δικης της μαζι με του στροφαλου...
το μεγιστο φορτιο το δεχονται οι βιδες ,τις οποιες η μπιελα προσπαθει κυριολεκτικα να ξεριζωσει...οταν λοιπον η βιδα ειναι σφιγμενη μεκρυα απο το οριο ελαστικης παραμορφωσης της,με καθε περιστροφη του στροφαλου στο μεγιστο οριο στροφων,αυξανει ελαχιστα το μηκος της με αποτελεσμα να μεγαλωνουν οι ανοχες και να διαλυονται τα κουζινετα...απο την αλλη,οταν εχουν σφιξει πολυ,δηλαδη μεσα στα ορια πλαστικης παραμορφωσης της βιδας,εχουμε χαλασει τα χαρακτηριστικα συσφιξης της ,με αποτελεσμα με το παραμικρο ζορι να κοβεται...
οταν ομως ειμαστε κοντα στο οριο η βιδα παραμενει ως εχει ανεξαρτητως συνθηκων,οποτε κατ επεκτασιν,ειμαστε κι εμεις ασφαλεις να στροφαρουμε στον θεο...:D
fuck with the best,die like the rest...:a9: :lol:
το θεμα μας ειναι με τις aftermarket σε βελτιωμενα μηχανακια,καταστασεις στις οποιες τα πραγματα περιπλεκονται,μια και οι απαιτησεις ειναι πολυ μεγαλυτερες...
μια μικρη παρενθεση εδω,αναφορικα με τις βιδες των μπιελων,ετσι ωστε να ξερουμε γιατι μιλαμε...καθε βιδα ,αναλογως υλικου κατασκευης ,καθως και θερμικης επεξεργασιας εχει διαφορετικα ορια ελαστικης παραμορφωσης...
ελαστικη παραμορφωση ειναι η δυνατοτητα της βιδας να παραμορφωθει,μεσω της συσφιξης,σε εναν ορισμενο βαθμο,με δυνατοτητα ομως επαναφορας στην αρχικη της κατασταση οταν ξεσφιξει...
οταν περασουμε αυτο το οριο ελαστικης παραμορφωσης,σπανε οι αρχικοι δεσμοι των μοριων του μεταλλου και δημιουργουνται αλλοι,με αποτελεσμα να μην υπαρχει δυνατοτητα επαναφορας της βιδας στην αρχικη της κατασταση...
αυτη η κατασταση λεγεται πλαστικη παραμορφωση και σε αυτα τα επιπεδα χαιδευουμε επικινδυνα τα ορια θραυσης της βιδας...
κλεινουμε την παρενθεση και παμ παρακατ...σε ενα βελτιωμενο μοτερ,ειδικα οταν εχουμε αυξησει το οριο περιστροφης,οι απαιτησεις,ειδικα απο τις μπιελες μας, ειναι τεραστιες...
καθε κατασκευαστης μπιελας,λοιπον,αναλογα με τις βιδες που χρησιμοποιουνται σε καθε περιπτωση λεει και τον τροπο συσφιξης,ο οποιος εχει να κανει ,αυστηρα και μονον,με τα ορια ελαστικης παραμορφωσης της βιδας...επειδη ομως δεν μπορει να ξερει με απολυτη ακριβεια ποσα κιλα ροπης θα χρειαστουν ετσι ωστε η βιδα να παραμορφωθει στο επιθυμητο σημειο,δινει κιλα ΣΤΟ ΠΕΡΙΠΟΥ και ΤΟΝΙΖΕΙ το οριο παραμορφωσης της βιδας...γι αυτο ακριβως τον λογο οι βιδες εχουν στα ακρα τους απο μια μικρη τρυπα,ετσι ωστε να μπορει να τοποθετηθει ειδικο εργαλειο με μικρομετρο...συνηθως η παραμορφωση ειναι στο 80-90% του οριου παραμορφωσης της βιδας...
μετραμε λοιπον αρχικα τις βιδες σκετες...στην συνεχεια τις τοποθετουμε στις μπιελες και ξεκιναμε το σφιξιμο...απο το 60-70% της τελικης προτεινομενης ροπης συσφιξης,αρχιζουμε να μετραμε...μολις φτασουμε το επιθυμητο οριο παραμορφωσης ειμαστε ετοιμοι...εδω ομως χρειαζεται τεραστια προσοχη...καθε κατασκευαστης δινει συγκεκριμενο λιπαντικο για τις εκαστοτε βιδες...επισης χρειαζεται ειδικο λιπαντικο για τις μπιελες τιτανιου μια και η βιες που ειναι ατσαλινες μπορει να κανουν ζημια στο τιτανιο...πρεπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να λιπαινουμε διεξοδικα ολο το σπειρωμα της βιδας καθως και την μεσα μερια απο το κεφαλι της...
το θεμα λιπανσης ειναι πολυ βασικο διοτι,αν δεν υπαρξει σωστη λιπανση μεγαλο μερος της ροπης συσφιξης θα καταναλωθει σε τριβη και μπορει ,ακομη και να καταστρεψουμε το σπειρωμα πριν καν φτασουμε στα επιθυμητα ορια παραμορφωσης...
οι μεγαλυτερες τασεις στην μπιελα και κατ επεκτασιν στις βιδες της,ειναι κατα την φαση της εξαγωγης...αυτο συμβαινει διοτι κατα την κινηση της προς τα πανω δεν βρισκει αντισταση,οπως στην φαση συμπιεσης απο το μιγμα,κατι που εξισορροπει τις τασεις,αλλα δεχεται ολο το φορτιο της αδρανειας του εμβολου ,καθως και της δικης της μαζι με του στροφαλου...
το μεγιστο φορτιο το δεχονται οι βιδες ,τις οποιες η μπιελα προσπαθει κυριολεκτικα να ξεριζωσει...οταν λοιπον η βιδα ειναι σφιγμενη μεκρυα απο το οριο ελαστικης παραμορφωσης της,με καθε περιστροφη του στροφαλου στο μεγιστο οριο στροφων,αυξανει ελαχιστα το μηκος της με αποτελεσμα να μεγαλωνουν οι ανοχες και να διαλυονται τα κουζινετα...απο την αλλη,οταν εχουν σφιξει πολυ,δηλαδη μεσα στα ορια πλαστικης παραμορφωσης της βιδας,εχουμε χαλασει τα χαρακτηριστικα συσφιξης της ,με αποτελεσμα με το παραμικρο ζορι να κοβεται...
οταν ομως ειμαστε κοντα στο οριο η βιδα παραμενει ως εχει ανεξαρτητως συνθηκων,οποτε κατ επεκτασιν,ειμαστε κι εμεις ασφαλεις να στροφαρουμε στον θεο...:D
fuck with the best,die like the rest...:a9: :lol: