View Full Version : μηχανικο κοντερ - πρόβλημα
σ'ενα παπι με μηχανικό κοντέρ με αναλογική ενδειξη ταχυτητας κτλ, έχει εμφανιστεί το εξής πρόβλημα:
Η ενδειξη της ταχυμέτρου είναι σημαντικά μεγαλύτερη από εκείνη που έδειχνε παλιότερα.
πχ:
- με μια μικρή γκαζιά απο τελείως σταματημενος, που πριν 1 μηνα δε θα εδειχνε πανω απο 20km/h τωρα φτανει στα 40.
- Η μεγιστη ταχύτητα που μπορουσε να διατηρησει το παπι συμφωνα με το κοντερ ήταν από πάντα γυρω στα 115-120km/h. Τωρα "φαίνεται" πως μπορεί να πιάσει και 130 km/h σχετικά άνετα.
Άλλη μια λεπτομέρεια είναι πως η βελόνα της ταχύτητας έχει αποκτήσει σημαντική αδράνεια κατά τις επιβραδύνσεις. Εννοώ πως όταν από τα 100km/h ας πουμε φρεναρω σχετικά εντονα και σταματήσω , η βελόνα θα κατεβαινει σιγα σιγά και θα φτάσει στην ενδειξη μηδέν, 2 περίπου δευτερόλεπτα αφού σταματήσω. Παλιότερα , δεν είχε τετοιο πρόβλημα και εδειχνε 0, ακριβώς τη στιγμή που σταματούσα τελείως.
Που μπορεί να οφείλεται αυτή η βλάβη;
Αρχικά δημιουργήθηκε από jfx
σ'ενα παπι με μηχανικό κοντέρ με αναλογική ενδειξη ταχυτητας κτλ, έχει εμφανιστεί το εξής πρόβλημα:
Η ενδειξη της ταχυμέτρου είναι σημαντικά μεγαλύτερη από εκείνη που έδειχνε παλιότερα.
πχ:
- με μια μικρή γκαζιά απο τελείως σταματημενος, που πριν 1 μηνα δε θα εδειχνε πανω απο 20km/h τωρα φτανει στα 40.
- Η μεγιστη ταχύτητα που μπορουσε να διατηρησει το παπι συμφωνα με το κοντερ ήταν από πάντα γυρω στα 115-120km/h. Τωρα "φαίνεται" πως μπορεί να πιάσει και 130 km/h σχετικά άνετα.
Άλλη μια λεπτομέρεια είναι πως η βελόνα της ταχύτητας έχει αποκτήσει σημαντική αδράνεια κατά τις επιβραδύνσεις. Εννοώ πως όταν από τα 100km/h ας πουμε φρεναρω σχετικά εντονα και σταματήσω , η βελόνα θα κατεβαινει σιγα σιγά και θα φτάσει στην ενδειξη μηδέν, 2 περίπου δευτερόλεπτα αφού σταματήσω. Παλιότερα , δεν είχε τετοιο πρόβλημα και εδειχνε 0, ακριβώς τη στιγμή που σταματούσα τελείως.
Που μπορεί να οφείλεται αυτή η βλάβη;
Τα κοντέρ αυτά έχουν μέσα τους ένα ελικοειδές ελατήριο το οποίο, στην περίπτωσή σου, ετοιμάζεται να αποδημήσει εις κύριον....
δεν υπάρχουν ανταλλακτικά πουλιέται ολόκληρο δυστυχώς.
θα σου πρότεινα αν θέλεις, να ψάξεις στα μαγαζιά που φτιάχνουν κοντέρ, ταξίμετρα κ.λ.π μήπως μπορούν να στο επισκευάσουν.
σε ένα παλιό ΧL250S που είχα προ αμνημονεύτων χρόνων είχα το ίδιο πρόβλημα και μου το έφτιαξε ένας γάτος σε τέτοιο μαγαζί
χαίρετε φίλοι!
παίρνω το θάρρος να αναμοχλεύσω αυτό το ποστ για να μην ανοίγω καινούργιο καθότι παρεμφερές προβληματάκι:
σε KLE500 του 2000 ειχε χθες βραδυ το εξης συμβάν: χθες στην μεγαλη κατηφορικη στροφη απο αλίμου-κατεχακη που στριβεις για να κατηφορίσεις στην κανελοπουλου (που ειναι το νοσοκομειο της αεροπορίας και σε βγάζει στη μεσογείων στη γέφυρα καλατράβα...) εκει ψηλα στη μεγαααααλη αυτη στροφη που πηγαινα με 70, ειχα αφησει το γκαζι γιατί με πήγαινε η φόρα μου και ξαφνικα βλεπω τη βελονα του κοντερ να πεφτει τελειως, εκανε κατι σπασμωδικα ανεβοκατεβάσματα και οταν βγηκα στην ευθεια και ισιρροπησα το γκαζι, ανεβηκε παλι κανονικα κι εδειχνε την σωστή ταχυτητα, πέρα από αυτό και δεν το ξανάκανε.
Τι ηταν αυτο; εχει να κανει με τον ατερμονα στη ροδα επειδη ημουν σε κλιση και χωρις να δινω πληροφορια μεσω του γκαζιου;; τρομαξα λιγο...
Πιθανόν να βγήκε στγμιαία η ντίζα από τον ατέρμονα (λόγω φθοράς, προφανώς) και ξαναπάτησε μέσα.
Κάτι μου λέει ότι θα αρχίσει να στο κάνει τακτικά.... Κάνε έναν έλεγχο στον ατέρμονα και την ντίζα όταν είναι
telegonos
25/10/2022, 15:28
χαίρετε φίλοι!
παίρνω το θάρρος να αναμοχλεύσω αυτό το ποστ για να μην ανοίγω καινούργιο καθότι παρεμφερές προβληματάκι:
σε KLE500 του 2000 ειχε χθες βραδυ το εξης συμβάν: χθες στην μεγαλη κατηφορικη στροφη απο αλίμου-κατεχακη που στριβεις για να κατηφορίσεις στην κανελοπουλου (που ειναι το νοσοκομειο της αεροπορίας και σε βγάζει στη μεσογείων στη γέφυρα καλατράβα...) εκει ψηλα στη μεγαααααλη αυτη στροφη που πηγαινα με 70, ειχα αφησει το γκαζι γιατί με πήγαινε η φόρα μου και ξαφνικα βλεπω τη βελονα του κοντερ να πεφτει τελειως, εκανε κατι σπασμωδικα ανεβοκατεβάσματα και οταν βγηκα στην ευθεια και ισιρροπησα το γκαζι, ανεβηκε παλι κανονικα κι εδειχνε την σωστή ταχυτητα, πέρα από αυτό και δεν το ξανάκανε.
Τι ηταν αυτο; εχει να κανει με τον ατερμονα στη ροδα επειδη ημουν σε κλιση και χωρις να δινω πληροφορια μεσω του γκαζιου;; τρομαξα λιγο...
Συνήθως όταν αρχίζουν τα σπασμωδικά της βελόνας, είναι για να χαιρετίσει προσεχώς το μάταιο τούτο κόσμο η ντίζα. Αν είναι κάτι, και δεν είναι τελείως τυχαίο, να εύχεσαι να είναι αυτό, και όχι βλάβη σε κάποιο γραναζάκι ή ότι άλλο εξάρτημα του κοντέρ. Αν είναι κάτι, θα στο ξανακάνει.
Επειδή είχα το KLE 500 και είχα "βασανιστεί" λίγο με το θέμα αυτό, θα σε ρωτήσω 2 πράγματα πρώτα.
Μήπως άλλαξες πρόσφατα λάστιχα ή μήπως βγήκε η μπροστινή ρόδα και ξαναμπήκε για κάποιο λόγο?
Αυτό το μοντέλο πονάει σε αυτό το σημείο.
Ατέρμονας:
438925
Κέντρο:
438926
Τα 2 αυτάκια που έχει αυτό το λαμάκι, κουμπώνουν σε 2 εσοχές που έχει το κέντρο της ζάντας.
Αν δεν μπεί σωστά η ρόδα ώστε να θηλυκώσουν, σπάει περιμετρικά το κέντρο του τροχού, στο σημείο που κόντραρε το λαμάκι του ατέρμονα (πάνω απο την ασφάλεια).
Δυστυχώς, αυτό μπορεί να το πάθει και όταν ο ατέρμονας είναι στα τελευταία του οπότε, προτείνω να μην το αφήσεις καθόλου, αλλα να αντικαταστήσεις τον ατέρμονα και τη ντίζα το συντομότερο δυνατό.
Εμένα, μου το έπαθε στο άκυρο, επειδή "κόλλησε" ο ατέρμονας.
Αφού είχε καταστραφεί το κέντρο, έκανα δοκιμές.
Αγόρασα ένα μεταχειρισμένο κέντρο, και στο παλιό, έκανα τρύπες και βίδωσα βίδες των οποίων έκοψα τα κεφάλια, για να κοντράρει εκεί το λαμάκι. (προφανώς και αντικατέστησα και τον ατέρμονα παράλληλα)
Δούλεψε για κάνα χρόνο (καμία 15αριά χιλιάδες χιλιόμετρα) και μετά ξηλώθηκαν και οι βίδες, οπότε έβαλα το νέο κέντρο που είχα πάρει.
Κάπου έχω και φωτογραφίες....
σ' ευχαριστώ πολύ!
τότε πολύ σύντομα θα το πάω στον μάστορη μου.
Η μόνη φορά που πειράχτηκε η ρόδα ήταν όταν άλλαξα λάστιχα δύο χρόνια πριν, οπότε δεν νομίζω οτι έχει να κάνει με το μήπως μπήκε ο ατέρμονας λανθασμένα (είχα διαβάσει κάπου ένα τέτοιο ποστ :) )
φίλε μου είχες δίκιο, ήταν λανθασμένα βαλμένος ο τροχός. Φαντάσου οτι μετά από 2 χρόνια έβγαλε αυτό το πρόβλημα!... Ευτυχώς δεν καταστράφηκε το κέντρο...
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.