View Full Version : πίεση ελαστικων 34-36 ή 36-42?
Μεχρι τώρα στο cbf εβαζα 36-42, χθες που πηγα για το αυτοκινητο σε βουλκανιζατερ, τον ρωτησα και μου ειπε για το cbf καλυτερα 34-36 ή 36-38 αναλογα το φορτωμα..
Τι αερα τελικα βαζουμε? καλοκαιρι-χειμωνα πρεπει να εχει την ιδια πιεση?
(Δευτερα-Τριτη-τεταρτη 34-36, Πεμπτη-Παρασκευη 36-42 και ΣΚ ελευθερο?)
..σε προλαβα trooper :)
Τα 36-42 είναι μια νέα "μόδα" ....Γενικά οι κατασκευαστές προσπαθούν να τυποποιήσουν μια στάνταρ πίεση, και για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο προτείνουν τα ανώτερα όρια...
Η δική μου εμπειρία λέει ότι το 36-42 είναι καλό μόνο για συνεχόμενα πολύ γρήγορα χιλιόμετρα στην Εθνική και (ή) με την μηχανή φορτωμένη...
Για όλες τις υπόλοιπες συνθήκες κάτι σε 32-34 μπροστά και 36-38 πίσω είναι καλύτερο τουλάχιστον στα Ελληνικά οδοστρώματα....
Και κάτι σημαντικό...Πέρα από τα 1-2 psi πάνω-κάτω, είναι ακόμα σημαντικότερο ο έλεγχος να γίνεται με τα λάστιχα κρύα και με αξιόπιστο πιεσόμετρο - πολλά στα βενζινάδικα δείχνουν ότι τους κατέβει... :wave2:
Αρχικά δημιουργήθηκε από MSGL
Μεχρι τώρα στο cbf εβαζα 36-42, χθες που πηγα για το αυτοκινητο σε βουλκανιζατερ, τον ρωτησα και μου ειπε για το cbf καλυτερα 34-36 ή 36-38 αναλογα το φορτωμα..
Τι αερα τελικα βαζουμε? καλοκαιρι-χειμωνα πρεπει να εχει την ιδια πιεση?
(Δευτερα-Τριτη-τεταρτη 34-36, Πεμπτη-Παρασκευη 36-42 και ΣΚ ελευθερο?)
..σε προλαβα trooper :)
36-42 φυσικά... ότι λέει ο κατασκευαστής! Κατεβάζοντας την πίεση του πίσω ελαστικού αυξάνεις σημαντικά την φθορά του.
Μέτρημα με τα λάστιχα κρύα (ιδανικά το μηχανάκι σταματημένο για δυο ώρες μετά από βόλτα) και με αξιόπιστο πιεσόμετρο. Όπως είπε και το παιδί από πάνω έχω πετύχει αποκλίσεις πάνω από 5-6 psi σε βενζινάδικα.
Και εμένα στο Breva 1100, οι πιέσεις που προτείνονται είναι οι 36 μπροστά και 40.6 ( ... ) πίσω.
Αυτές έχω, αλλά έχω παρατηρήσει οτι αρκετοί χρησιμοποιούν αυτό το 33 - 36 ή 34 - 38 :confused:
Σε αυτούς έχουν φύγει και τα chicken strips ...
Σε εμένα πάλι όχι :p
Νομίζω οτι ο κατασκευαστής κάαααατι ξέρει παραπάνω από εμάς.
Αρχικά δημιουργήθηκε από npat
36-42 φυσικά... ότι λέει ο κατασκευαστής! Κατεβάζοντας την πίεση του πίσω ελαστικού αυξάνεις σημαντικά την φθορά του.
....
Αλλά αυξάνεις και την επιφάνεια τριβής :winka:
Το ζήτημα στα λάστιχά μας δεν είναι πόσο καιρό θα τα έχουμε (άσχετα του κόστους) αλλά πόσο καλά κάνουν τη δουλειά τους.. :winka:
Μπες σε πίστα με 36/42.... σε πόση ώρα λες θα πέσεις; :wave2:
Εdit : Οι πιέσεις επίσης έχουν να κάνουν και με το φορτίο (βάρος).
http://www.sportrider.com/tech/tires/146_0206_motorcycle_tire_pressure/index.html
π.χ. για τα diablo strada που έχω, δείτε τί πιέσεις βάζουν ανρί για 41 που έχω εγώ... :confused:
http://www.mototirereviews.com/motorcycle/tire_reviews_pirelli_diablo_strada.htm
Αρχικά δημιουργήθηκε από sniper
Αλλά αυξάνεις και την επιφάνεια τριβής :winka:
Το ζήτημα στα λάστιχά μας δεν είναι πόσο καιρό θα τα έχουμε (άσχετα του κόστους) αλλά πόσο καλά κάνουν τη δουλειά τους.. :winka:
Μπες σε πίστα με 36/42.... σε πόση ώρα λες θα πέσεις; :wave2:
Βασικά την ταχύτητα θέρμανσης του ελαστικού αυξάνεις και την δεκτικότητά του σε στρεβλώσεις...
Άλλο η πίστα και άλλο ο δρόμος. Εκτός και αν υπάρχουν πίστες με συνεχείς ευθείες πολλών χιλιομέτρων στις οποίες κινείσαι με υψηλές ταχύτητες, ασταμάτητα για ώρες (ενδεχομένως φορτωμένος και δικάβαλος).
Αρχικά δημιουργήθηκε από Bil
http://www.sportrider.com/tech/tires/146_0206_motorcycle_tire_pressure/index.html
Πολύ καλό! Αντιγράφω:
Since maximum grip is a good thing, why not just run race pressures on the street? First, according to Michelin's Claude Leroux, increased cornering grip comes at the expense of stability and feel. Lower pressures decrease straight-line stability, and regardless of how talented the rider is, most street bikes spend a high percentage of their time straight up. A side benefit of using the proper pressure is that the front tire will feel more precise and turn in quicker-a good thing during point-and-shoot sessions. Second, you can easily overheat your tires simply riding in a straight line by running the pressure too low. Remember, the lower pressure is to ensure a large contact patch, which is created by the carcass flex. The same process happens when you're not cornering. Take your sport bike out on an extended interstate ride with too little air, and all that flexing of the tire's carcass can cook the life right out of it.
Tire manufacturers spend a lot of time determining what pressures will provide the best compromise of performance and tire wear on the street.
Cpt. Haddock
11/05/2011, 16:30
Αρχικά δημιουργήθηκε από npat
Πολύ καλό! Αντιγράφω:
[...]the best compromise [...]
Η φραση-κλειδι :winka:
Αρχικά δημιουργήθηκε από MSGL
............
(Δευτερα-Τριτη-τεταρτη 34-36, Πεμπτη-Παρασκευη 36-42 και ΣΚ ελευθερο?)
..σε προλαβα trooper :)
χα!
στην εφερα! :cool:
το 36-42 ειναι η πιεση που δινει ο κατασκευαστης.ο μαλακας ομως δινει αυτες τις πιεσεις γιατι υπολογιζει οτι η μηχανη θα πηγαινει πανω σε προβλεπομενο οδοστρωμα και οχι στους ελληνικους μπουρδελοδρομους που ειναι γυαλι.προσωπικα οι πιεσεις που δινει ο κατασκευαστης μου δουλεψανε οταν βγηκα εκτος ελλαδος.εδω κατεβαζεις ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ (οπως πολυ σωστα ειπαν και οι απο πανω αναλογα και το βαρος παντα.)
Υπάρχει ένα tipάκι για να τσεκάρεις την πίεση των ελαστικών. Οι τιμές πρέπει να είναι κοντινές με αυτές που δίνει ο κατασκευαστής.
Με μιά κιμωλία κάνεις μια γραμμή κάθετα στο πέλμα του ελαστικού. Κάνεις μία βολτούλα περίπου 200 μέτρα σε ευθεία. Σταματάς και κοιτάς το σημάδι. Αν η γραμμή που έκανες με την κιμωλία έχει σβηστεί ομοιόμορφα, η πίεση είναι οκ, αν έχει σβηστεί μόνο ένα μικρό μέρος της στο κέντρο, η πίεση είναι υψηλή και πρέπει να κατεβάσεις, αντίθετα αν στο κέντρο υπάρχει η γραμμή και έχει σβηστεί στα πλαϊνά, έχεις χαμηλή πίεση και πρέπει να ανεβάσεις. Κάθε αλλαγή είναι της τάξης του ενός psi. Ισχύει για ασφάλτινα και όχι για χωμάτινα.
Τελικά για 70 κιλά και σχεδόν πάντα μονοκάβαλος και χωρίς φορτίο..που καταλήγουμε?:confused:
Στην πασαρέλα για φωτομοντέλο ^^ .
Αρχικά δημιουργήθηκε από andgeo
Στην πασαρέλα για φωτομοντέλο ^^ .
:rotflmao:
Αρχικά δημιουργήθηκε από andgeo
Στην πασαρέλα για φωτομοντέλο ^^ .
:rolleyes:
μη σπαμαρεις ρε αλητη!!!:lol: :lol: :lol:
Ε μα δεν άντεξα ... 70 κιλά ; :bigcry: :bigcry: :bigcry:
70 τρελα.! Να υποθεσω πας μονος σου δικαβαλο?:a51:
Παίδες σορυ για την ανασκαφή.
Με 36 - 42 έχω γλυστρηματάκια πίσω δικάβαλος. Παλιότερα (πολύ παλιότερα), έπαιζα με 32-36 και ήμουν κομπλέ. Βέβαια ήμουν και λιγότερα κιλά. Πέραν τούτου, μιλώντας για το τώρα, να δοκιμάσω να παίξω 32 - 38 δικάβαλος μπας και στρώσει; Τα ελαστικά είναι σε καλή κατάσταση, αναρτήσεις σωστά σεταρισμενες όπως και το σαγκ. Ρυθμοί οδήγησης touring plus.
Παίδες σορυ για την ανασκαφή.
Με 36 - 42 έχω γλυστρηματάκια πίσω δικάβαλος. Παλιότερα (πολύ παλιότερα), έπαιζα με 32-36 και ήμουν κομπλέ. Βέβαια ήμουν και λιγότερα κιλά. Πέραν τούτου, μιλώντας για το τώρα, να δοκιμάσω να παίξω 32 - 38 δικάβαλος μπας και στρώσει; Τα ελαστικά είναι σε καλή κατάσταση, αναρτήσεις σωστά σεταρισμενες όπως και το σαγκ. Ρυθμοί οδήγησης touring plus.
Ξαναβαλε 36 πισω. Οσα κιλα και να πηρες δεν θα κανουν μεγαλη διαφορα σε τετοιο μηχανακι.
Έγινε φίλος ευχαριστώ. Θα το δοκιμάσω στην επόμενη δικάβαλη έξοδο.
Παντως συζητηση για πιεσεις που δεν περιλαμβανει και την ακαμψια του σκελετου του εκαστοτε ελαστικου δεν εχει νοημα.
Δεν έχω γνώση περί σκελετών ελαστικών. Και η πίεση μου είναι αρκετή για την ώρα.
ο κατασκευαστης της μοτο τι ζηταει;
36 42 ζητάει και τόσο έχω άλλα βλέπω πως δε βολεύει.
harris_x
07/04/2015, 10:25
Εγω θα έλεγα το μπροστινό να μη το ρίξεις.
Δοκίμασε 36-40 και νομίζω πως θα είσαι ok.
Στη χειρότερη ρίξε ακόμα 2psi το πίσω.
Bladerunner
07/04/2015, 10:57
Με 36 - 42 έχω γλυστρηματάκια πίσω δικάβαλος.
Αν είσαι μόνος σου δηλαδή δεν γλιστράει;
Μόνος μου δεν το πιεσα μιας και το βγάζω σπάνια και είμαι δικάβαλος. Θα δοκιμάσω τις παραπάνω προτάσεις και θα δρασω αναλόγως.
εγω παντως στα d211 δρομο με 32-36 πηγαιναν τσιχλα παντου και μια χαρα ζωη ειχανε γτ δεν εκανα παντες.
harris_x
07/04/2015, 13:38
εγω παντως στα d211 δρομο με 32-36 πηγαιναν τσιχλα παντου και μια χαρα ζωη ειχανε γτ δεν εκανα παντες.
Άσε τα dunlop, όπως και να έχει δεν απαιτούν τις πιέσεις των άλλων ελαστικών, εκτός κι αν έχω καταλάβει λάθος.
Pan (dvs)
19/12/2015, 18:45
Τελικα καταληξαμε στο 36-42?
Εβαλα τα brigestone bt02 στο bandit.Στα προηγουμενα (Μισελεν) εβαζα 36-38.
Pan (dvs)
19/12/2015, 18:47
36-40 και όλα καλά.
Aυτο εκανες τελικα?
Καποτε εκανα την μλκ κι εβαλα στον Μπαντιτο τα Angel της Pirelli.
Για οσο (λιγο, πολυ λιγο, παρα πολυ λιγο= 12κ χλμ) ζησανε το μηχανακι νομιζε οτι ηταν το 12,5.
Μεχρι που καποια μερα (καπου στα 9κ χλμ) εβαλα 39-45.
Βεντουζα!
Δεν κουναγε, δεν γλυστραγε.
Σε ολα τα αλλα ελαστικα που εχω βαλει (βασικα μονο τα Roadsmart) ακολουθω οτι λεει ο κατασκευαστης.
Με 42 πισω και μονός, κοπαναει πολυ και δεν εχω καλη αισθηση.
Δικαβαλο ομως ειναι μια χαρα.
Βρε σεις βάλτε την πίεση που σας λέει ο κατασκευαστής. Αν δε σας κάνει βάλτε 1-2 psi κάτω λόγω της κατάστασης του οδοστρωματος στην Ελλάδα και γενικότερα παίξτε όπου σας βολέψει καλύτερα + ή - ανάλογα και τη σκληρότητα του σκελετού των ελαστικών (πχ στα michelin εβαζα 1-2 psi παραπάνω στα BT με βόλεψε στο 36-36 του κατασκευαστή με τάση να μειώνω λίγο προς τα κάτω).
:wave2:
Aυτο εκανες τελικα?
Ναι τόσο αλλά με τις λευκές γραμμές δεν τα πάει καλά οπότε και τις αποφεύγω όπως πάντα. Στα υπόλοιπα πραγματικά όλα καλά.
Pan (dvs)
20/12/2015, 19:30
35-40 και παει μια χαρα.
εγω παντως στα d211 δρομο με 32-36 πηγαιναν τσιχλα παντου και μια χαρα ζωη ειχανε γτ δεν εκανα παντες.
τοσο βαζω και εγω. μονο οταν βγω εθνικη βαζω 38 πισω για να μη φαω το λαστιχο απο τις τελικες....
με 36-40 δεν αισθανεστε "κουτσουρο" το μηχανακι? δηλ οταν ανεβασει θερμοκρασια το λαστιχο θα παει 38-42, αντε γεια δηλαδη, υπερβολικα μεγαλη πιεση.
Pan (dvs)
22/12/2015, 20:14
τοσο βαζω και εγω. μονο οταν βγω εθνικη βαζω 38 πισω για να μη φαω το λαστιχο απο τις τελικες....
με 36-40 δεν αισθανεστε "κουτσουρο" το μηχανακι? δηλ οταν ανεβασει θερμοκρασια το λαστιχο θα παει 38-42, αντε γεια δηλαδη, υπερβολικα μεγαλη πιεση.
Αναλογα τις διαδρομες.Αν το παω 38 στα στροφιλικια ,εχω και βαρια μηχανη,θα το αχρηστεψω.
vasiliscbf1000
09/08/2016, 17:16
Πάντα μέτρα τον αέρα σε atm και δεν θα μπερδευτείς.Οτι λέει ο κατασκευαστής και δε θα σε απασχολεί.Πάντα 2,5 atm μπροστά και 3 atm πίσω.
MG-KTiNoS
09/08/2016, 22:10
Αλλά αυξάνεις και την επιφάνεια τριβής :winka:
Το ζήτημα στα λάστιχά μας δεν είναι πόσο καιρό θα τα έχουμε (άσχετα του κόστους) αλλά πόσο καλά κάνουν τη δουλειά τους.. :winka:
Μπες σε πίστα με 36/42.... σε πόση ώρα λες θα πέσεις; :wave2:
Εdit : Οι πιέσεις επίσης έχουν να κάνουν και με το φορτίο (βάρος).
αυτό
Η πίεση που λες με το 42 πίσω, είναι πίεση εθνικής με μπαγκάζια κλπ ή αναβάτη τύπου Οβελίξ
;)
amyroukai
09/08/2016, 22:22
Πάντα μέτρα τον αέρα σε atm και δεν θα μπερδευτείς.Οτι λέει ο κατασκευαστής και δε θα σε απασχολεί.Πάντα 2,5 atm μπροστά και 3 atm πίσω.
Μάλιστα. Δηλαδή σε ανθρώπους που λένε ότι τα 42psi τους πέφτουν πολλά, θα βάλουν 3ατμ ήτοι 44psi και θα είναι καλά; (με την εξαίρεση του DrEvil που δοκίμασε και του έκατσε με εκείνο το ένα λάστιχο).
και εμπρός τα 2.5atm είναι σχεδόν 37psi...
http://www.asknumbers.com/atm-to-psi.aspx
Αν σε εσένα δουλεύουν αυτά η γνώμη σου σεβαστή και καταγράφεται αλλά επειδή είναι πιο ψηλά από τις συνήθεις προτάσεις κατασκευαστή όπως τις έχουν αναφέρει πολλοί άλλοι, μάλλον δεν θα έπρεπε να αποτελούν κανόνα και μπούσουλα.
αυτό
Η πίεση που λες με το 42 πίσω, είναι πίεση εθνικής με μπαγκάζια κλπ ή αναβάτη τύπου Οβελίξ
;)
δεν κατάλαβα ρε φαρμακοτέτοιε, έχεις κάτι με εμάς τα αφράτα αγόρια που με το 42 είμαστε μιά χαρούλα δηλαδή; Να σε δώ με το "δεκατρία" πόσα θα βάζεις, χαμένε.
για να μην αρχίσω πάλι με τα ξεθάμματα και το "α, μετά έξι μήνες ας σχολιάσω και εγώ λες και είναι ζεστή η κουβέντα".
doctoras
10/08/2016, 08:50
Σε ολα τα αλλα ελαστικα που εχω βαλει (βασικα μονο τα Roadsmart) ακολουθω οτι λεει ο κατασκευαστης.
Με 42 πισω και μονός, κοπαναει πολυ και δεν εχω καλη αισθηση.
Δικαβαλο ομως ειναι μια χαρα.
αυτό ακριβώς και συμβαίνει στα περισσότερα μοντέλα με τις προτεινόμενες απο τον κατασκευαστή πιέσεις
στο δρομο, μονός και υπο κανονικές συνθήκες εάν θέλει κάποιος να μαλακώσει λίγο πισω, καλά να είναι να μην πέσει κάτω απο 2psi, μετά πας στην ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς ή ακόμη και preload (εάν το αμορτισερ δεν διαθέτει άλλες ρυθμίσεις)
Cpt_Slow
10/08/2016, 09:17
καταληξαμε καπου για μια νορμαλ χρηση 80-20 πολη εθνικη?
Ρε σεις δεν ειναι εργαστηριο δοκιμων το moto. :p Λεμε (καλως) την αποψη μας απο την εμπειρία μας. Απο κει και περα όλοι ειμαστε διαφορετικοί αναβατες σε κιλα στυλ οδηγησης τυπο μηχανης. Υπάρχουν λοιπον απειρες ρυθμισεις με.τις οποιες μπορει να πειραματιστει καποιος. Καθίστε ενα απογευμα ή στη βολτα σας και καντε δοκιμες και αφηστε το καπου που να δουλευει σωστα για τα γουστα σας :wave2:
amyroukai
10/08/2016, 09:31
ναι αμέ, καταλήξαμε στο ότι παίζεις στα όρια που σου λέει το ταμπελάκι της μοτό και ότι σε βολέψει γιατί ο κάθε ένας προτείνει άλλες πιέσεις και άκρη δεν θα βγάλεις και δεν υπάρχει μία παγκόσμια και οικουμενική πρόταση που να είναι η απολύτως ορθή.
MG-KTiNoS
10/08/2016, 10:12
δεν κατάλαβα ρε φαρμακοτέτοιε, έχεις κάτι με εμάς τα αφράτα αγόρια που με το 42 είμαστε μιά χαρούλα δηλαδή; Να σε δώ με το "δεκατρία" πόσα θα βάζεις, χαμένε.
.
κι εγώ αφράτο αγόρι είμαι ρε... οπότε εθνική 41 :D
α και κάτι ακόμα....
Αυτά το ψ παίζει ρόλο και ΠΟΥ τα μετράτε. Πολλές αντλίες είναι γτμκ και κάνουν και πολύ μεγάλο λάθος
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.