Σύνδεση

View Full Version : ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΟ ΠΗΡΟΥΝΙ Honda Xr650l



ΒΑΣΙΛΗΣ1
23/08/2011, 13:05
Γειά σας,

Το μηχανάκι μου (honda XR650L, mont 95, 40x μίλια) παρουσιάζει το εξής πρόβλημα.

Το πηρούνι, όταν περνάει πάνω από μέτρια σαμαράκια ή φυτευτές πέτρες, στην αρχική
διαδρομή είναι πολύ απότομο-σκληρό.

Αλλαξα ρουλεμάν τιμονιού, άλλαξα λάδια στο πηρούνι (10 belray ότι λέει το μάνουαλ,
άλλοστε τα παλιά δεν ήταν πολύ δουλεμένα) μαλάκωσα την απόσβεση συμπίεσης,
αλλά το πρόβλημα παραμένει.

Στην άσφαλτο δεν υπάρχει πρόβλημα, εκτός αν βρω βαθιά λακούβα.

Εχει κανείς αντιμετωπίσει παρόμιο πρόβλημα?

Ευχαριστώ

dirtbird
24/08/2011, 13:59
1) πόσο λάδι έβαλες και πως μέτρησες την ποσότητα του (έχω μία υποψία ότι το παραγέμισες)

2) από την εμπειρία μου με XR 600 (το οποίο έχει ίδιο πηρούνι με μάλλον λίγο μαλακότερα; ελατήρια) κάτι τέτοιο δεν θα έπρεπε να συμβαίνει εκτός και εάν το πηρούνι έχει πολύ στατικό βύθισμα (δλδ κάθεται πολύ με εσένα επάνω), οπότε χρησιμοποιείς το δέυτερο μισό (χονδρικά) της διαδρομής του

3)τι λάστιχα χρησιμοποιείς και με τι πίεση? (μιάς που πρόκειται για XR-L)

ΒΑΣΙΛΗΣ1
25/08/2011, 08:07
Καλημέρα,

1) Λάδι 10w, 564 cc.
Αφου άδειασα το παλιό από τις τρύπες κάτω-κάτω, έβαλα την παραπάνω ποσότητα
Την διαδικασία αυτήν την έχω ξανακάνει μερικές φορές. Το μηχανάκι το έχω 11 χρόνια.

Εξάλου το πρβλμα είχε φανεί από πριν, αλλά το απέδοσα στα λάδια.

2) Εμπρός φοράω BRIDGESTONE MX 90/90-21, 20-22PSI.

Οταν το ξεφουσκώνω βελτιώνεται λίγο η κατάσταση, αλλά αλλού είναι το πρβλμα

Συνάδελφος από 4strokes forum ( USA connection, όχι παίζουμε) πρότεινε να ελέγξω
μήπως στράβωσε κάτι και έχει πολλή στατική τριβή.

Απ΄ότι καταλαβαίνω το λύσιμο, δεν το γλυτώνω. Μακάρι να έχει βουλώσει απλώς κάτι
(καμιά βαλβίδα ας πούμε) γιατί η άλλη εκδοχή (στράβωμα) δεν ξέρω που θα με βγάλει.

OldMan
25/08/2011, 13:09
Αρχικά δημιουργήθηκε από ΒΑΣΙΛΗΣ1
Απ΄ότι καταλαβαίνω το λύσιμο, δεν το γλυτώνω.
Δοκίμασε και με 5W της ίδιας εταιρείας πριν πας στο λύσιμο..

(αν και έχω τη ίδια υποψία με τον προλαλίσαντα για το παραγέμισμα, ειδικά αν έκανες τις αλλαγές ογκομετρικά και όχι μετρώντας το ύψος της στάθμης..) :winka:

ΒΑΣΙΛΗΣ1
25/08/2011, 17:15
To XRL μου φοράει πηρούνι showa που στο κάτω και πίσω μέρος του
έχει τρύπα (ταπωμένη με βίδα) ακριβώς γιά να αδειάζουν τα λάδια.

Βέβαια απ΄ότι κατάλαβα αυτό δεν συμβαίνει σε όλα τα μοντέλα (παράγεται από
93 έως 2010, αθάνατοι Ιάπωνες με τα κοστολόγιά σας), πάντως το δικό μου έχει.

Γιά να αδειάσεις τα λάδια, ξεβιδώνεις τη βίδα που λέμε, στραγγίζει, κάνεις μερικές
συμπιέσεις γιά να φύγουν τα περισεύματα και είσαι έτοιμος. Αν μείνει κάτι, δεν έιναι
παραπάνω από μερικά κ.ε.

Κατά καιρούς χρησιμοποίησα fork oil μάρκας KWAS, MOTUL όλα 10W

DrBig
25/08/2011, 17:40
Οι προδιαγραφες στα λαδια πηρουνιων δεν ειναι αυστηρες. Θα προτεινα να παρεις 5αρι απο τον ιδιο κατασκευαστη με το 10ρι που εχεις και να τα αναμιξεις μεχρι να πετυχεις το επιθυμητο αποτελεσμα. Αυτο βεβαια στην περιπτωση που ειναι θεμα λαδιων, που οπως φαινεται, ειναι.

dirtbird
26/08/2011, 07:45
Αρχικά δημιουργήθηκε από ΒΑΣΙΛΗΣ1

Συνάδελφος από 4strokes forum ( USA connection, όχι παίζουμε) πρότεινε να ελέγξω
μήπως στράβωσε κάτι και έχει πολλή στατική τριβή.

Απ΄ότι καταλαβαίνω το λύσιμο, δεν το γλυτώνω. Μακάρι να έχει βουλώσει απλώς κάτι
(καμιά βαλβίδα ας πούμε) γιατί η άλλη εκδοχή (στράβωμα) δεν ξέρω που θα με βγάλει.

Συνυπολογιζόμενης της παλαιότητας, ο 'συνάδελφος΄ εννοεί ότι είναι πιθανόν να έχουν στραβώσει οι ροδέλλες απόσβεσης (shim stack). Βέβαια με τη χρήση που -υποθέτω- κάνεις είναι λιγάκι δύσκολο.
Εάν συμβαίνει κάτι τέτοιο καλύτερα να το πας σε επαγγελματία επισκευαστή (προυποθέτει πλήρες λύσιμο).

Λαδάκι πάντα με μέτρηση στάθμης και όχι όγκου.....(όπως προείπε και ο σοφός γέροντας)

ΣΗΜ: ΔΕΝ αλλάζουμε έτσι λάδια σε πηρούνι cartridge :nono: :nono:

ΒΑΣΙΛΗΣ1
05/09/2011, 07:52
Τελικά το πρβλμα φαίνεται να αντιμετωπίστηκε.

Εβγαλα τα καλάμια και στράγγισα το λάδι τους (από πάνω και κάτω)
Η ποσότητα ήταν σωστή, όμως έβγαλε και κάτι σε λάσπη από χώμα και
λάδι. Προφανώς μικροποσότητες σκόνης που πέρασαν όλα αυτά τα
χρόνια. Τα είχα δει και άλλες φορές αλλά δεν έδινα σημασία, όμως μάλλον αυτά
έκαναν τη ζημιά.

Πάντως ο μηχανικός μου λέει ότι πρέπει να αλλαχτούν οι τσιμούχες ( που
ας σημειωθεί δεν χάνουν μόριο λάδι- αθάνατοι Ιάπωνες και πάλι)
ώστε να μειωθεί η στατική τριβή τους (λόγω ηλικίας έχουν σκληρήνει)
Τότε θα γίνει και ένα καλό πλύσιμο (με βενζίνη)

see you

KaTaNaS
06/09/2011, 18:49
Αρχικά δημιουργήθηκε από ΒΑΣΙΛΗΣ1

ώστε να μειωθεί η στατική τριβή τους (λόγω ηλικίας έχουν σκληρήνει)


με ξερες τσιμουχες και ξυστρες μαλλον εχεις λιγοτερες τριβες απ'οτι με φρεσκες