View Full Version : Νέα μηχανή για αρχάριο
Αν και παρακολουθώ αρκετό καιρό τις συζητήσεις στο forum, είναι η πρώτη φορά που γράφω, και ο λόγος είναι για αγορά νέας μηχανής. Καλώς σας βρήκα λοιπόν, και μπαίνω γρήγορα γρήγορα στο ζουμί...
Ποτέ δεν είχα μηχανή, και η μόνη εμπειρία που έχω είναι ένα yamaha tdr που είχα οδηγήσει για 15 λεπτά πριν από 15 περίπου χρόνια όταν πήγαινα σχολείο... επομένως, μπορούμε να υποθέσουμε πως έχω μηδενική εμπειρία από μηχανές. Αναγκάζομαι όμως να αγοράσω μηχανή για επαγγελματικούς λόγους, μιας και έμεινα άνεργος και αποφάσισα να ξεκινήσω δικιά μου επιχείριση, για την οποία όμως θα χρειαστεί να κινούμε μέσα στην Αττική από γραφείο σε γραφείο.
Τα στοιχεία μου: 35 χρονών με μικρό παιδί που θέλω να συνεχίσω να το βλέπω για πολλά πολλά χρόνια ακόμα (επομένως οι μαγκιές και οι μακακίες στο δρόμο αποκλείονται), 1.92 ύψος, 110 κιλά.
Η χρήση της μηχανής θα είναι σχεδόν 90% στην πόλη, και 10% ταξίδια (ίσως και λιγότερο από 10%, πάντα με συνεπιβάτη).
Γνωρίζω πως η καλύτερη επιλογή για αρχάριο μοτοσικλετιστή είναι τα 250cc, και πραγματικά το σκεφτόμουν για honda cbf 250. Αλλά το ξανασκέφτηκα και αποφάσισα να πάω κάτι πιο μεγάλο, γιατί την μηχανή που θα επιλέξω δεν θα να την πουλήσω σε 1 χρόνο αλλά θέλω να είναι για πολλά χρόνια το αστικό μέσο μετακίνησής μου. Επίσης, λόγω ύψους, η cbf250 ανησυχώ πως δεν θα ταιριάζει. Είχα και σκέψεις για κανένα AX1 αλλά λόγο παλαιότητας ανησυχώ πως θα με "αφήσει" πριν την ώρα του. Ως αρχάριος, θα προτιμούσα φυσικά μια μηχανή με ABS, γιατί έχω δει αρκετές περιπτώσεις που το ABS θα μπορούσε να σώσει πολλές καταστάσεις.
Επομένως, για να συνοψίσω... μετά από πολύ διάβασμα σε διάφορα forum ζητώ την γνώμη σας για μεταχειρισμένη μηχανή από αξιόπιστη εταιρία, μεσαίο on-off (λόγο ύψους), χαμηλής κατανάλωσης, με ABS (αν είναι δυνατόν) μέχρι 3000 ευρώ το μέγιστο, και όσο λιγότερα τόσο καλύτερα.
Έχω την εντύπωση πως η BMW f650gs είναι μια καλή επιλογή, και έχω διαβάσει πως λόγο χαμηλού κέντρου βάρους είναι και φιλική προς τους αρχάριους, και εύκολη σε οδήγηση στην πόλη, αλλά θα ήθελα και άλλες γνώμες.
catmaster
06/12/2011, 22:00
Με βάση το σκεπτικό σου το Gs (όπως έγραψες και μόνος σου) είναι το καλύτερο σαν επιλογή ... αν και ίσως να σου φανεί πολύ κοντό ... :wave2:
yannis24
06/12/2011, 22:03
Αν και προτιμώ το gs κοιτά και το versys......πολυ τίμιο και φιλικό μηχανάκι ...
Σε μεγαλύτερη τιμή όμως από τα 3000 ευρώ, δυστυχώς
devil's animal
06/12/2011, 23:48
παρε ενα africa καλοσυντηρημενο, μαζεψε το σε οτι θελει και εισαι ετοιμος...
το ABS ειναι καλο για αρχαριο αλλα μην δινεις και πολυ σημασια. και εμεις που μαθαμε χωρις, δεν παθαμε τιποτα...
αλλωστε ολα μια συνηθεια ειναι...
:beer: :beer:
to gs ine apelpistika kodo....
kita kalitera vstrom i versys.....kai an 8es kati pio street pas se fazer 600 cbf 600 einai poli filika ke irema mixanakia...
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις και για τα PM... οι συμβουλές είναι πάντα καλοδεχούμενες... Για να σχολιάσω κι εγώ τις προτάσεις σας:
Transalp: δελεαστικό αλλά χωρίς ABS στα χρήματα που διαθέτω. Πρέπει να πάω σε πολύ πιο καινούργιο μοντέλο για να έχει ABS, που ανεβάζει την τιμή πολύ. Επίσης, οι υπόλοιπες προτάσεις έχουν χαμηλότερη κατανάλωση.
V-Strom: μάλλον είναι λίγο "βαρύ" για την εμπειρία μου, και σίγουρα είναι εκτός προϋπολογισμού. Έχω διαβάσει τα καλύτερα, αλλά μάλλον όχι για εμένα. Και μόνο που το βλέπω στους δρόμους με φοβίζει το μέγεθος.
ΧΤΧ660: δεν έχω ακούσει καλά λόγια, δυστυχώς. Και δεν έχει και ABS (αν δεν κάνω λάθος).
Versys: πολύ δελεαστικό, αλλά με ένα μικρό ψάξιμο στο car.gr και xe.gr, η χαμηλότερη τιμή είναι 3500 ευρώ. Αν καταφέρω και ανεβάσω λίγο τα χρήματα που μπορώ να διαθέσω, θα είναι μάλλον ο νικητής, αφού είναι πιο σύγχρονο, πιο φτηνό σε ανταλλακτικά και service. Αλλά σκέφτομαι και τα λεφτά που πρέπει να διαθέσω για κράνος και λοιπό εξοπλισμό και μαγκώνομαι. Αλήθεια, το versys πόση κατανάλωση έχει τελικά, γιατί διαβάζω διάφορα νούμερα... από πολύ χαμηλά μέχρι πολύ υψηλά (καταλαβαίνω πως παίζει ρόλο και πόσο το πιέζει κανείς, αλλά μια μέση τιμή στο περίπου πόσο είναι άραγε;)
f650gs: αν και θέλω να ξεφύγω από ευρωπαϊκά, μάλλον σε αυτό θα καταλήξω. Αν και πρέπει να το καβαλήσω για να μου φύγει και η απορία του πόσο κοντό είναι τελικά.
Από τα δύο street, και τα δύο έχουν σχετικά υψηλή κατανάλωση βενζίνης (και περισσότερα άλογα φυσικά). Αν τελικά πάω προς τα εκεί, το cbf600 φαίνεται καλύτερη αγορά από το fazer, λόγο της τιμής. Και για να πω την αλήθεια, δεν φαίνεται και τόσο street από τις φωτό... κάτι ενδιάμεσο θα το έλεγα για το δικό μου άπειρο μάτι. Θα προσπαθήσω να δω και κάποιο από κοντά μέσα στη βδομάδα.
Θα συνεχίσω να το ψάχνω το θέμα μανιωδώς γιατί έχω πάντα στο μυαλό μου πως η αγορά που θα κάνω θα μείνει για πολλά χρόνια, και δεν θα είναι ένα μηχανάκι που σε 1 χρόνο θα το πουλήσω για να πάρω κάτι άλλο, οπότε θα πρέπει να το ψάξω απ'όλες τις μεριές. Και κάθε πρόταση/σχόλιο φυσικά δεκτή.
spyrakos35
07/12/2011, 02:23
έχεις βρει τζι ες με 3000? :eyepop:
αρκετά. Όχι το τελευταίο, αλλά του 2005 (το δύμπουζο, αλλά και το μονόμπουζο έχω βρει... ίσως να έπρεπε να το είχα αναφέρει από την αρχή)
opos sou ipa to bmw ine distixos para poli xamilo.....
sto 650 dakar sozete kapos i katastasi ke ebgene kai me abs an 8imame kala
spyrakos35
07/12/2011, 04:22
μμμ, ναι.... μπερδευτηκα......
πάρε στρόμα 650 καλύτερα..... και τον όγκο που λες μην τον φοβάσαι.... συνήθειο είναι όλα....
τώρα βέβαια αν το οικονομικό είναι θέμα..... πάω πάσο....
nikos_abel
07/12/2011, 06:32
Εκεί που ήσουν ήμουνα και κει που πάω θα 'ρθεις.
Κοίτα την υπογραφή μου, αν και είναι εκτός μπάτζετ σου, αλλά μπορείς να βρεις ανάλογα στα
λεφτά σου πιο παλιά.
Και όσοι σου πουν όχι σκούτερ, αν θες τους ακούς, αν θες σκέφτεσαι λογικά.
με 3 χιλιαρικα μαλλον θα βαλεις νερο στο κρασι σου.Οπως abs ,προσφατο μοντελο κτλ.
Το gs σου κανει πιο ελαφρυ απο το V strom;Δεν νομιζω.
Τα XTX XTR ειναι μια χαρα μηχανακια γιατι δεν εχεις ακουσει καλα λογια;
Cbf Hornet μια χαρα ειναι αν ανεβασεις λιγο το μπατζετ σου.
panagath
07/12/2011, 11:10
Επειδή αυτό τον καιρό έψαχνα και εγώ μηχανή στα χρήματα που δίνεις και εσύ (τελικά λόγω ΓΑΠ το budget μου έφτασε πάτο πάλι , οπότε περιμένω), αυτό που έχω δει είναι ότι μέχρι 3000ευρώ δύσκολα να βρεις κάτι με abs. Στα 3500 και μετά βρίσκεις πολλά.
Μέχρι 3000 ευρώ και ABS θα βρεις ή το cbf600 ή Suzuki GSR600. Μια χαρά μηχανές και τα 2. Το cbf είναι με 75-80άλογα το gsr με 100.
Εγώ αποφάσισα να πάω σε FZ6 Naked και ας είναι και χωρίς ABS, απλά θα προσέχω περισσότερο. Βέβαια τελικά έμεινα στο παπί μου και βλέπουμε :( .
Αν δεν κάνω λάθος, η gs μπορει να βρεθεί και πιο φτηνά από 3000 με ABS. Όχι το τελευταίο μοντέλο αλλά παλαιότερα. Θέλω να καβαλίσω καμμία βέβαια να δω τι γίνεται με το ύψος. Η BMW πρέπει να ήταν η πρώτη που έβαλε ABS από το 2000
panagath
07/12/2011, 12:31
Αρχικά δημιουργήθηκε από kogos
Αν δεν κάνω λάθος, η gs μπορει να βρεθεί και πιο φτηνά από 3000 με ABS. Όχι το τελευταίο μοντέλο αλλά παλαιότερα. Θέλω να καβαλίσω καμμία βέβαια να δω τι γίνεται με το ύψος. Η BMW πρέπει να ήταν η πρώτη που έβαλε ABS από το 2000
BMW δεν κοίταζα, ούτε καν!!Να μπαίνω μετά εδώ στο φόρουμ και να με κοροϊδεύετε :p :p :p ? Γι αυτό είπα για cbf και gsr.
AUFGEBRACHT
07/12/2011, 20:52
Αρχικά δημιουργήθηκε από kogos
Αν δεν κάνω λάθος, η gs μπορει να βρεθεί και πιο φτηνά από 3000 με ABS. Όχι το τελευταίο μοντέλο αλλά παλαιότερα. Θέλω να καβαλίσω καμμία βέβαια να δω τι γίνεται με το ύψος. Η BMW πρέπει να ήταν η πρώτη που έβαλε ABS από το 2000
Όντως ήταν η πρώτη που έβαλε ABS στην κατηγορία. Προτίμησε καλύτερα το δίμπουζο μοντέλο, έχει σημαντικά καλύτερη κατανάλωση ενώ τα μοντέλα 2004+ είχαν λύσει και κάποιες παιδικές ασθένειες των πρώτων μοντέλων, με σημαντικότερο ότι κοβόταν για πλάκα η πλεξούδα με τα ηλεκτρικά στο τιμόνι. Επίσης η σχάρα πίσω είναι βολικότερη και ανθεκτικότερη από τα παλαιότερα μοντέλα και κυριολεκτικά φορτώνεται σαν γαϊδούρι. Ήταν και είναι ακόμα η πρώτη μου μοτοσυκλέτα, ιδανική για αρχάριο, οικονομικότατη στο service και το κυριότερο το ξανατονίζω, μερικές φορές νομίζεις πως καίει αέρα, έχει εντυπωσιακά καλή κατανάλωση. Στην πόλη χώνεσαι παντού, το τιμόνι κόβει αρκετά και οι καθρέπτες είναι πάνω από το ύψος των αντίστοιχων των αυτοκινήτων. Την έχω 6 χρόνια και η μόνη βλάβη (φτού-φτού μη ματιάσω), αν την ονομάζεις βλάβη, είναι μια καμμένη ενδεικτικά λυχνία των φλάς στον πίνακα οργάνων. Αν βρεις μοντέλο με θερμαινόμενα γκρίπ και βάλεις και χούφτες, θα κυκλοφορείς όπως εγώ χειμωνιάτικα με καλοκαιρινό κοντό γαντάκι.
Έρχομαι στα μειονεκτήματα, γιατί είμαστε και αντικειμενικοί: Δεν έχει αναφερθεί, οπότε στο λέω εγώ. Είναι από τις ελάχιστες μοτοσυκλέτες που θα φροντίσουν να σε γεμίσουν νερά από την κορυφή μέχρι τα νύχια!!!! Ο δε συνεπιβάτης πίσω από το κράνος και σε όλη την πλάτη αποκτά λάσπες και νερά σε όλο τους το μεγαλείο. Με μια βροχή 5 λεπτών αποκτάς εμφάνιση σκληροπυρηνικού εντουρά στο ISDE...
Αυτά και από εμένα :wave2:
Πρώην κάτοχος GS (μονόμπουζο) και Versys.
Κοινά χαρακτηριστικά:
- Τρομερά ευκολοδήγητα.
- Ευέλικτα μέσα στην πόλη.
- Χαμηλή κατανάλωση.
- Άνετη θέση οδήγησης με πολύ άνετη σέλα.
Versys: Υπερτερεί σε ταξιδάκι (δικύλινδρο), λιγότεροι κραδασμοί στο τιμόνι, μεγαλύτερη τελική. Πιο "φρέσκο" μοντέλο.
GS: Μπορείς να κινηθείς και εκτός δρόμου.
Και στα δύο θεωρώ απαραίτητο το ABS ειδικά για αρχάριο.
Δεν θέλω να σε απογοητεύσω αλλά στα χρήματα που ψάχνεις είναι πολύ δύσκολο να βρεις καλό GS ή Versys με ABS.
Τα GS που βρίσκεις σε αυτά τα λεφτά πιθανότατα θα είναι εισαγωγής. Η ημερομηνία της άδειας θα είναι άσχετη με την ημερομηνία παραγωγής, service book ανύπαρκτο και χλμ. σχεδόν σίγουρο γυρισμένα!
Αν βρεις στα 3000 ελληνικό, σωστά συντηρημένο, με service book κτλ. πάρτο διαφορετικά θα μπλέξεις!
Εν κατακλείδι μεταξύ των δύο σου προτείνω Versys ABS. Αν μπορείς αξίζει να ανέβεις λίγο παραπάνω. Την διαφορά θα την κερδίσεις στην πορεία!:winka:
Καλή αναζήτηση!:p
Από τα λίγα που ξέρω το Versys δεν θα σε βολέψει λόγω σωματοδομής.
Όπως ειπωθηκε ήδη το GS Dakar ταιρίαζει απόλυτα στο ύψος σου αλλά έχει άβολη & στενή σέλα, κραδασμούς και φρένα ποδηλάτου (σε αίσθηση). Το τελευταίο ισχύει και για τα XT σε μεγαλύτερο βαθμό.
Μου κάνουν εντύπωση όμως οι τιμές που κρατούν τα Versys και τα παλιά GS χωρίς να είναι αυτό που εγώ θεωρώ αξιόπιστο & ασφαλές σύνολο.
τελικά μετά από πολύ ψάξιμο, κατέληξα σε versys ή f650gs (του 2005, δύμπουζο, και όχι το τελευταίο μοντέλο). Αλλά πραγματικά δεν ξέρω πιο να επιλέξω από τα δύο. Ανέβηκα και στα 2 και είναι μια χαρά για το ύψος και τα κιλά μου. Ίσως, λίγο καλύτερο το versys λόγο ψηλότερης σέλας (840mm ύψος σέλας)
Το kawasaki λογικά είναι πιο αξιόπιστο και σίγουρα με φτηνότερα service αλλά μεγαλύτερη κατανάλωση (6λτ/100). Το bmw είναι παλαιότερο μοντέλο, με ακριβότερα service (θεωρητικά), καλύτερη κατανάλωση (4,5λτ/100) αλλά και 1000ευρώ φτηνότερο (πάντα μεταχειρισμένα και τα δύο). Λαβαίνω σοβαρά και την γνώμη του φίλου 0ldb0y παραπάνω που έχει τύχει να είναι κάτοχος και των δύο, ότι δηλαδή αξίζει η διαφορά τιμής του versys γιατί θα το κερδίσω στην πορεία.
Δίλημμα... τουλάχιστον έχω αποκλείσει όλα τα άλλα μοντέλα της κατηγορίας... απέκλεισα και το dakar, γιατί σαν μεταχειρισμένο βρίσκει κανείς μόνο πολύ παλιό μοντέλο (2001) και σχετικά "σκισμένο" σε σχέση με το απλό.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.