PDA

View Full Version : Ισχύς - Ροπή (Τι να διαλέξω???)



OldMan
15/09/2005, 13:28
:wave2: :wave2: :wave2:

Το προαιώνιον τούτο ερώτημα αναδύεται κάθε φορά που (νομίζουμε ότι..) διαβάζουμε πίνακες δυναμομέτρησης και συγκρίνουμε καμπύλες (..νταξ για την παραλία, αλλά σε Ntm ???).

Μια ελαφρά αποσαφήνιση των 2 ταλαιπωρημένων αυτών όρων, μάλλον θα βοηθήσει στον διαχωρισμό τους (και στο μπλέξιμο, γιατί όπως θα δούμε παρακάτω, εμπλέκονται "τα μάλα"...).

Η ΡΟΠΗ, σαν φυσικό μέγεθος, ορίζεται σαν το γινόμενο μιας δύναμης επί την (κάθετη) απόσταση από το σημείο που ασκείται, οπότε και η τιμή της είναι άμεσα συνδεδεμένη με τις τιμές της δύναμης ή της απόστασης ή και των δύο.

(Αν δεν μπορούμε να κόψουμε το κεφάλι μιας φρακαρισμένης βίδας με συγκεκριμένου μήκους κλειδί, χρησιμοποιούμε προέκταση...):lol:

Η ροπή ενός κινητήρα εξαρτάται από την πίεση που ασκεί το εκτονούμενο μετά την καύση μίγμα πάνω την κεφαλή του εμβόλου. ( Η πίεση είναι δύναμη ανά επιφάνεια, αλλά θεωρείστε την σαν σκέτη δύναμη...)
Η πίεση όμως που ασκούν τα αέρια κατά την εκτόνωσή τους δεν είναι σταθερή, γιατί καθώς προχωράει η εκτόνωση το έμβολο κατεβαίνει με αποτέλεσμα να αυξάνει συνεχώς ο χώρος που έχουν στην διάθεσή τους τα αέρια, με συνέπεια η πίεση να μην παραμένει σταθερή.
Έτσι "βγαίνει" μια μέση πίεση καύσης.

Για τον υπολογισμό της ροπής του κινητήρα, που είναι άμεσα εξαρτημένη από την μέση πίεση, χρησιμοποιούμε τον τύπο:

ΡΟΠΗ = Κ Χ μέση ενεργός πίεση Χ όγκος κυλίνδρου

όπου Κ ένας συντελεστής που έχει σχέση με τις απώλειες λόγω τριβών (τον αφήνουμε ήσυχο..).

Τα παραπάνω συμβαίνουν κάθε φορά που έχουμε μια εκτόνωση.
Αν αυξήσουμε τον ρυθμό περιστροφής του κινητήρα μας, επόμενο είναι να έχουμε περισσότερες εκτονώσεις (στην ίδια χρονική διάρκεια) άρα και μεγαλύτερη παραγωγή Έργου.
Εφόσον το Έργο ισούται με το γινόμενο μιας δύναμης επί την μετατόπιση (που προκάλεσε η δύναμη), περνάμε στην περίφημη ΙΣΧΥ του κινητήρα μας, η οποία δεν είναι τίποτε άλλο από το Έργο στην μονάδα του χρόνου ( W = P X t, σας γ@μω τα Λύκεια....).

Όσο πιο πολλές φορές περιστρέφει ο κινητήρας μας ένα σταθερό φορτίο, τόσο μεγαλύτερο έργο (άρα και ισχύ) παράγει....

Η ιπποδύναμη λοιπόν είναι ίση με:

ΙΣΧΥΣ = Κ2 Χ μέση ενεργός πίεση Χ όγκος κυλίνδρου Χ ρυθμός περιστροφής

Ακόμη ΠΙΟ ΑΠΛΑ : Η ιπποδύναμη είναι το γινόμενο της ροπής επί τις στροφές του κινητήρα.

Τούτων δοθέντων, για να πετύχουμε αύξηση της ροπής χρειάζεται να αυξήσουμε την μέση ενεργό πίεση (τα περί συμπίεσης και πλήρωσης των κυλίνδρων, που λέγαμε....).

Για να πετύχουμε αύξηση της ιπποδύναμης, μπορούμε επίσης να αυξήσουμε την μέση ενεργό πίεση η/και τον ρυθμό περιστροφής.

Ηλίου φαεινότερον ότι με αύξηση της ροπής (μέσω αυξημένης συμπίεσης) ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ έχουμε και αύξηση της ιπποδύναμης...
.
.
.
.
.
.


Σε περιορισμούς ρυθμού περιστροφής, "κρέμασμα" κινητήρα στα κόκκινα, διαφορετική κορύφωση ροπής και πποδύναμης κ.λ.π. θα περάσουμε "εν ευθέτω χρονικό διάστημα"...
:wave2: :beer: :wave2:

OldMan
15/09/2005, 14:04
Αρχικά δημιουργήθηκε από alnotas
Ροπή.....rulezzzzz :smokin:

:confused: :confused: :confused:

Ένα περίεργο πράγμα...!!!

Το ίδιο λένε όλοι με Πολλά κυβικά και Λίγα άλογα...!!!

:lol: :beer: :lol:

melsaltas
15/09/2005, 14:23
MOY AΡΕΣΕΙΣ ΒΡΕ ΠΑΛΙΑΝΘΡΩΠΕ......


ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΔΙΝΕΙΣ ΣΠΟΥΔΑΙΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΜΕ ΔΟΣΕΙΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΙΣ ΑΦΟΜΕΙΩΝΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ.

ΠΑΝΤΑ ΤΕΤΟΙΑ!!!

OldMan
15/09/2005, 14:50
Αρχικά δημιουργήθηκε από melsaltas
..ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΔΙΝΕΙΣ ΣΠΟΥΔΑΙΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ..

Ξέρεις..., μπορείς να τις βρείς και σε οποιοδήποτε βιβλίο Μηχανικής του Γυμνασίου / Λυκείου ....

:wave2: :beer: :wave2:

sotpag
15/09/2005, 17:07
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
:wave2: :wave2: :wave2:

...............(Αν δεν μπορούμε να κόψουμε το κεφάλι μιας φρακαρισμένης βίδας με συγκεκριμένου μήκους κλειδί, χρησιμοποιούμε προέκταση...):lol: ..................:wave2: :beer: :wave2:



γιατι να κοψουμε το κεφαλι της βιδας ;;;;
για να ταλαιπορουν εμενα να την βγαλω μετα.......






……μα θαρρώ πως θα τα μπλέξω απ’ τη ροπή και την ισχύ πια μα διαλέξω

Την ροπή την αγαπώ μα μου αρέσει και η ισχύ…

OldMan
16/09/2005, 12:26
:wave2: :wave2: :wave2:

Το λοιπόν, φιλομαθείς και ασυγκράτητοι νέοι μου....

Σύμφωνα με τα παραπάνω (και εφόσον δεν εκφράστηκαν διαφωνίες...),

Η ροπή ενός κινητήρα θα έπρεπε να είναι ΣΤΑΘΕΡΗ από το ρελαντί μέχρι τον κόφτη !!!

Δηλ. η καμπύλη της να μην ήταν και τόσο καμπύλη, αλλά μια ευθεία παράλληλη στον άξονα των χ και σε απόσταση (y) από αυτόν τόση όση και η τιμή της....

Επειδή κάτι τέτοιο ΔΕΝ συμβαίνει ούτε στις καλύτερες οικογένειες, ας δούμε το γιατί ??....

Εφόσον ό όγκος του κυλίνδρου είναι σταθερός (και συγκεκριμένος) μάλλον κάτι πρέπει να παίζεται με την μέση ενεργό πίεση, η οποία είπαμε ότι είναι ο "μέσος όρος" (όχι ακριβώς, αλλά never mind...) της συνεχώς μεταβαλόμενης πίεσης που ασκείται στο πιστόνι από την εκτόνωση του καύσιμου μίγματος.

Αν θεωρήσουμε αυτήν την "μέση" πίεση σταθερή για όλη την διάρκεια της εκτόνωσης, τότε οδηγούμαστε στο συμπερασμα ότι η δύναμη που "σπρώχνει" το πιστόνι προς τα κάτω ΔΕΝ είναι ίδια σε όλη την κλίμακα των στροφών !!!

Μη έχοντας καθόλου όρεξη για μπλέξιμο με θερμοδυναμικά αξιώματα, δεχόμαστε ότι η πίεση που ασκείται κατά την έναρξη της εκτόνωσης ενός αερίου εξαρτάται (εκτός των άλλων...) από μια παράμετρο (απαντάται με πολλές ονομασίες στην βιβλιογραφία) που έχει να κάνει με τον ειδικό όγκο του αερίου στο κρίσιμο σημείο!!!

Ντηλαντίς, με το πόσο "τίγκα" σε αέριο είναι ο χώρος ακριβώς πριν την έναρξη της συμπίεσης !!!

Επειδή το παραπάνω σας θυμίζει κάτι σαν "πλήρωση κυλίνδρου" (και έχετε δίκιο...) οδηγούμαστε αβίαστα (sic !!!) στο ότι ο κύλινδρός μας ΔΕΝ γεμίζει "το ίδιο καλά" σε όλες τις στροφές του κινητήρα....
(Το γιατί νομίζω το έχουμε πει πολλάκις....).

ΟΙ κατασκευστές προσπαθούν να πετύχουν (με σχεδιαστικούς συμβιβασμούς) την εμφάνιση της μέγιστης ροπής σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο φάσμα στροφών και εκεί που συνήθως δουλεύει κατά μεγάλο ποσοστό το μοτέρ !!!
(Δεν έχει νόημα ένας κινητήρας που αποδίδει την μέγιστη ροπή του κοντά στα "κόκκινα", όταν "σέρνεται" για να την πιάσει....)
.
.
.
.
.
Πρέπει να πάρω τα παιδιά από το σχολείο ....
:wave2: :beer: :wave2:

SF
16/09/2005, 18:27
Έχω κάποιες διαφωνίες συνάδελφε, γιατί κι εγώ πήγα σχολειό και δεν έχεις δίκιο. Γιατί αν στο μάτι του βολάν που πιάνει μάκα η ροπή, πάω και βάλω βενζίνα 115 οχτανίων αντί 95, που την έφερα από τα εξωτερικά, τότε έχω διπλασιασμό ισχύος, τριπλασιασμό του Κ, και γενικώς καλύτερης ποιότητας ζελέ στο μαλλί :D ;)

Κατα τ'αλλα... :a013:

Θα έπρεπε ίσως (κατ'αντιπαράθεση) να φτιάξουμε μια ανθολογία του τι ακούμε στο δρόμο, στους μηχανικούς, και ενίοτε και στα περιοδικά...

Tropeas
16/09/2005, 19:02
Αρχικά δημιουργήθηκε από SF
Γιατί αν στο μάτι του βολάν που πιάνει μάκα η ροπή, πάω και βάλω βενζίνα 115 οχτανίων αντί 95, που την έφερα από τα εξωτερικά, τότε έχω διπλασιασμό ισχύος, τριπλασιασμό του Κ, και γενικώς καλύτερης ποιότητας ζελέ στο μαλλί :D ;)

Κοιτάχτε μάκα απο τις ελληνικές βενζίνες 100 οκτανίων για 30,.000χλμ.


23976

Multi-Duc
16/09/2005, 19:54
:eyepop:

THEOD
16/09/2005, 20:01
Αρχικά δημιουργήθηκε από Tropeas
Κοιτάχτε μάκα απο τις ελληνικές βενζίνες 100 οκτανίων για 30,.000χλμ.

Καλό είναι....Αυξάνει και την συμπίεση ......:lol:

OldMan
21/09/2005, 14:36
Νομίζατε ότι σας ξέχασα (και γλυτώσατε...)??

Το λοιπόν και για να ψιλοκαταλαβαίνουμε ΓΙΑΤΙ το super-dooper πενταβάλβιδο μοτόρι μας κερνιέται τσαγάκια από κάθε φτιαγμένη πάπια σε ανηφορικό φανάρι, ας πάρουμε υπόψη ότι:

Οι κατασκευαστές για να πετύχουν καλό "γέμισμα" (και άδειασμα, γιατί αν δεν είναι άδειο ΔΕΝ γεμίζει σωστά...) των κυλίνδρων, προσπαθούν να εκμεταλευτούν στο έπακρο την φυσική ροή των αερίων.
(Μεγαλώνουν επιφάνεις βαλβίδων, αυξάνουν τον αριθμό τους κ.λ.π.).

Για κακή μας τύχη όμως, την σωστή ροή την επηρρεάζουν και άλλοι παράγοντες, όπως γωνία κλίσης και άνοιγμα των βαλβίδων...

(Καιρός να τσιμπήσετε μερικούς - παντελώς άχρηστους - τύπους, απλά για να δικαιολογήσουμε την απαράδεκτη συμπεριφορά του κινητήρας μας....).

Η επιφάνεια οπής της βαλβίδας (από εκεί που μπαίνει το καύσιμο) βρίσκεται από:
3,14 Χ εσωτερική διάμετρος έδρας Χ συνημίτονο γωνίας έδρας / 2

Η μέση ταχύτητα ροής του μίγματος βρίσκεται από:
Μέση ταχύτητα εμβόλου Χ επιφάνεια εμβόλου / άνοιγμα οπής βαλβίδας

Και για να περιπλέξουμε λιγάκι τα πράγματα, βλέπουμε ότι για τον υπολογισμό της ταχύτητας ροής χρειάζεται να ξέρουμε και την μέση ταχύτητα εμβόλου, αλλά επειδή είμαστε καλά παληκάρια, εμφανίζεται αίφνης τύπος και μας λέει ότι αυτή βρίσκεται από:
ρυθμός περιστροφής Χ διαδρομή εμβόλου / 30.000 (για να την έχουμε σε m/sec).

Αν μπούμε στον κόπο (εγώ κάποτε μπήκα...:sad: ) να υπολογίσουμε τα παραπάνω, βρίσκουμε ότι η ταχύτητα ροής του μίγματος ενός μέσου κινητήρα ξεπερνάει κατά πολύ τα 300 Km/h !!!

Αν συνειδητοποιήσουμε ότι περνάμε πλέον σε αεροδυναμικές (για την ακρίβεια υδροδυναμικές..) καταστάσεις, μάλλον θα πρέπει να δώσουμε μεγαλύτερη σημασία στα όσα λέγονται και γράφονται για λείες επιφάνειες, μικρές γωνιές αυλών κ.λ.π.

(Ο λόγος που η YAMAHA έφτιαχνε καλές και μελετημένες εισαγωγές ήταν η τεράστια εμπειρία που είχε από τα μουσικά όργανα - μιλάω σοβαρά....!!!)

Άσχετο, αλλά πείνασα.....

gdevelek
21/09/2005, 15:00
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan

(Ο λόγος που η YAMAHA έφτιαχνε καλές και μελετημένες εισαγωγές ήταν η τεράστια εμπειρία που είχε από τα μουσικά όργανα - μιλάω σοβαρά....!!!)



Κάτι μας είπες τώρα...

Το δικό μου το Honda κελαηδάει...







Μην ξεχάσεις να μας πεις γιατί τα 2κύλινδρα έχουν πιο flat καμπύλη ροπής, ε!!

OldMan
21/09/2005, 17:04
Αρχικά δημιουργήθηκε από gdevelek
Μην ξεχάσεις να μας πεις γιατί τα 2κύλινδρα έχουν πιο flat καμπύλη ροπής, ε!!

Τα δικύλινδρα βγαίνουν στις εξής (βασικές) εκδόσεις :
V90 διαμήκεις, V72 διαμήκεις, V90 εγκάρσιοι, Ακτινικοί 180 (boxer) και Εν σειρά (εγκάρσιοι).

Οι Εν σειρά (με την σειρά τους) έχουν χρονισμό από 0 έως 180 μοίρες.

Όταν αποφασίσεις σε ποιά δικύλινδρα αναφέρεσαι, το συζητάμε !!!

:lol: :beer: :lol:

gdevelek
21/09/2005, 20:45
Μα, όλα έχουν πιο επίπεδη καμπύλη ροπής από τα I4, οπότε όσο εγώ αποφασίζω, εσύ ξεκίνα να απαντάς!

:smokin:

Tropeas
21/09/2005, 20:45
Πες πες για τα V-90 διαμήκη...:D

DUKASII
22/09/2005, 08:19
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
Τα δικύλινδρα βγαίνουν στις εξής (βασικές) εκδόσεις :
V90 διαμήκεις, V72 διαμήκεις, V90 εγκάρσιοι, Ακτινικοί 180 (boxer) και Εν σειρά (εγκάρσιοι).

Οι Εν σειρά (με την σειρά τους) έχουν χρονισμό από 0 έως 180 μοίρες.

Όταν αποφασίσεις σε ποιά δικύλινδρα αναφέρεσαι, το συζητάμε !!!

:lol: :beer: :lol:

Kαλά ρε παπου..ΓΙΑ ΚΑΤΙ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥΣ...V-75 ΔΙΑΜΗΚΕΙς ΔΕΝ ΕΧΟΥΝΕ ΠΑΡΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΤΑ ΑΥΤΙΑ ΣΟΥ???


αντε πρωι πρωι να πούμε που ξέχασες το ''σπίτι'' σου...:rotflmao: :lol: :sad:

hornet
22/09/2005, 09:12
Για τιποτα V90 τετρακυλινδρα μπας και εχουμε τιποτα να μαθουμε και εμεις οι πτωχοι το μηχανολογικο πνευματι

OldMan
22/09/2005, 10:36
:mad: :D :mad:

Λοιπόν, είπαμε να μην αρπαχτούμε, αλλά εσείς τον χαβά σας....


Γουστάρετε τώρα καμιά 50αριά posts με αναλύσεις των ταλαντώσεων, κραδασμών, μεταφορές ροπής και ισχύος κ.λ.π. για καθένα από τα παραπάνω εκτρώματα που αναφέρετε ???


Για να ξεκαθαρίζουμε τα πράγματα...

Υπάρχουν 2 είδη κινητήρων:

1) Οι μονοκύλινδροι

2) Αυτοί που θα ήθελαν να είναι μονοκύλινδροι


:lol: :beer: :lol:

SF
22/09/2005, 10:45
Είναι άραγε τυχαίο το ότι ο ΠΡΟΤΥΠΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΤΗΣ ΣΕΡΒ (Bureau International des Poids et Mesures) είναι ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ???

:lol: :lol: :lol:

Πλάκα κάνω!

B 4cyl or B behind

Runner Ducati
23/09/2005, 00:01
V2 90° ... η καλυτερα L2 ...............

πολλα κυβικα και 2 μεγαλες βαλβιδες κυλινδρος, και καλυτερα αεροψυκτο....

περι τα 1200cc ....
ας αρκεστουμε προς το παρον στα 1000
με 90-95 αλογακια μεχρι της 8000rpm...

αλλα με σχεδον 10 κιλα ροπη απο χαμηλα και μεση... και μεχρι τις 6000 rpm....

λεγε με Monster 1000 ....

αλλα οπως ειπα θα προτιμουσα το ιδιο μοτερ σε 1200cc ( 2χ600cc κυλινδρος :eyepop: σε V90° ΠΑΝΤΑ, και με δεσμοδρομικο εννοειται) .... με 2 βαλβιδες κυλινδρο... μεχρι 100 αλογα, ΑΛΛΑ με κανα 12ρι κιλα ροπης απο τις 3000 μεχρι τις 6000 rpm... σε Μονστερ εννοω....

μαγεια...

στροφιλικι και αγιος ο θεος (και Αγ.Γιαννης Ρωσσος καλος ειναι)....
αα και Μεγαρα...
χχμμμ Σερρες γιατι οχι..........


:lol: :lol: :beer:

Multi-Duc
23/09/2005, 00:14
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
:mad: :D :mad:

Γουστάρετε τώρα καμιά 50αριά posts με αναλύσεις των ταλαντώσεων, κραδασμών, μεταφορές ροπής και ισχύος κ.λ.π.

ριξε πραμααα!!

crazykiller
17/11/2005, 17:59
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan

Όσο πιο πολλές φορές περιστρέφει ο κινητήρας μας ένα σταθερό φορτίο, τόσο μεγαλύτερο έργο (άρα και ισχύ) παράγει....

Η ιπποδύναμη λοιπόν είναι ίση με:

ΙΣΧΥΣ = Κ2 Χ μέση ενεργός πίεση Χ όγκος κυλίνδρου Χ ρυθμός περιστροφής

Ακόμη ΠΙΟ ΑΠΛΑ : Η ιπποδύναμη είναι το γινόμενο της ροπής επί τις στροφές του κινητήρα.

Τούτων δοθέντων, για να πετύχουμε αύξηση της ροπής χρειάζεται να αυξήσουμε την μέση ενεργό πίεση (τα περί συμπίεσης και πλήρωσης των κυλίνδρων, που λέγαμε....).

Για να πετύχουμε αύξηση της ιπποδύναμης, μπορούμε επίσης να αυξήσουμε την μέση ενεργό πίεση η/και τον ρυθμό περιστροφής.

Ηλίου φαεινότερον ότι με αύξηση της ροπής (μέσω αυξημένης συμπίεσης) ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ έχουμε και αύξηση της ιπποδύναμης...
[/B]

Ερώτηση: Απ' ότι ψιλοκαταλαβαίνω εδώ, για να έχουμε οικονομία καυσίμου (ας μην λάβουμε υπ' όψην μας αντιστάσεις του αέρα), δηλ να έχουμε όσο καλύτερη ΑΠΟΔΟΣΗ γίνεται, θα πρέπει να δουλεύουμε τον κινητήρα στο εύρος των στοφών που η ροπή του είναι τέρμα. Ισχύει η βλακεία ειπα?????

OldMan
17/11/2005, 21:16
Αρχικά δημιουργήθηκε από crazykiller
Ερώτηση: Απ' ότι ψιλοκαταλαβαίνω εδώ, για να έχουμε οικονομία καυσίμου (ας μην λάβουμε υπ' όψην μας αντιστάσεις του αέρα), δηλ να έχουμε όσο καλύτερη ΑΠΟΔΟΣΗ γίνεται, θα πρέπει να δουλεύουμε τον κινητήρα στο εύρος των στοφών που η ροπή του είναι τέρμα. Ισχύει η βλακεία ειπα?????

:confused: :confused: :confused:

Αν καταλάβαινα ΤΙ ακρβώς ρωτάς, θα σου απαντούσα...

Εν πρώτοις, δεν μοιάζει για βλακεία αυτό που λές, αλλά ΤΙ σημαίνει απόδοση???

Ένας συγκεκριμμένος κινητήρας δεν αποδίδει λιγότερο ή περισσότερο σε διαφορετικές στροφές (όσο καύσιμο μπει στον θάλαμο θα καεί και θα μετατραπεί σε Έργο...)

Αν εννοείς την οδήγηση στην μέγιστη ροπή, σε συνδυασμό με τις ελάχιστες στροφές που κορυφώνεται και την ανάλογη σχέση στο κιβώτιο, σαν να αρχίζει να βγαίνει κάποια άκρη...:lol:

:wave2: :beer: :wave2:

gdevelek
17/11/2005, 23:27
Αρχικά δημιουργήθηκε από crazykiller
Ερώτηση: Απ' ότι ψιλοκαταλαβαίνω εδώ, για να έχουμε οικονομία καυσίμου (ας μην λάβουμε υπ' όψην μας αντιστάσεις του αέρα), δηλ να έχουμε όσο καλύτερη ΑΠΟΔΟΣΗ γίνεται, θα πρέπει να δουλεύουμε τον κινητήρα στο εύρος των στοφών που η ροπή του είναι τέρμα. Ισχύει η βλακεία ειπα?????

Δεν ισχύει.

Στις στροφές μέγιστης ροπής θα έχεις μέγιστη απόδοση σε ό,τι αφορά επιτάχυνση (και εν τέλει ταχύτητα, αν χειριστείς σωστά και το κιβώτιο βέβαια). Η αυτονομία σου όμως έτσι θα είναι πολύ χαμηλή (μεγάλη κατανάλωση έουρων, λαϊκιστί)

Μέγιστη απόδοση χρημάτων (το bang for the buck των αμερικάνων) θα έχεις αν βρίσκεσαι πολύ κάτω από τις στροφές μέγιστης ροπής (π.χ. 50% ή κάπου εκεί) και πηγαίνεις με 6η σχέση και σταθερή ταχύτητα.

Αυτά από προσωπική πείρα και όχι από επίλυση διαφορικών εξισώσεων. Το cb μου έχει δώσει την καλύτερη ως τώρα απόδοση χρημάτων (και με διαφορά) με 6η ταχύτητα και περίπου 5000 στροφές, όταν προ καιρού έκανα μια αργή βόλτα Αθήνα-Χαλκίδα.

el_hymador
17/11/2005, 23:50
εεε δεν πολυ καταλαβαινω τα τεχνικα , αλλα αν παρει κανεις ενα τετρακυλινδρο χιλιαρι , δεν εχει και τα δυο ? και ροπη και ισχυ?
Πιστευω οτι εχει να κανει και με τον παραγοντα ''αισθηση'' αλλιως νοιωθεις το δουλεμα ενος δικυλινδρου , αλλιως ενος μονοκυλινδρου και παει λεγοντας....

crazykiller
18/11/2005, 08:39
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
:confused: :confused: :confused:

Αν καταλάβαινα ΤΙ ακρβώς ρωτάς, θα σου απαντούσα...

Εν πρώτοις, δεν μοιάζει για βλακεία αυτό που λές, αλλά ΤΙ σημαίνει απόδοση???

Ένας συγκεκριμμένος κινητήρας δεν αποδίδει λιγότερο ή περισσότερο σε διαφορετικές στροφές (όσο καύσιμο μπει στον θάλαμο θα καεί και θα μετατραπεί σε Έργο...)


απόδοση σύμφωνα με ένα ποστ toy SF που διάβασα τώρα πρόσφατα είναι το ποσοστό του έργου που θα πάρουμε σε σχέση με το πόσο αποθηκευμένη ενέργεια θα δώσουμε (σε μορφή καυσίμου)
Αυτό που δεν φτάνει ποτέ 100%??????

Αυτό που ρωτάω είναι : Είναι οικονομικό να δουλεύουμε τον κινητήρα εκεί που έχει μεγάλη απόδοση?? (απόδοση σύμφωνα με παραπάνω)

Ή μήπως είναι οικονομικότερο να τον δουλεύουμε σε όσο χαμηλώτερες στροφές μπορούμε.

(Ας μην υπολογίσουμε σχέσεις στο κιβώτιο και αντιστάσεις του αέρα)

bookman
21/11/2005, 16:50
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan


Η ΡΟΠΗ, σαν φυσικό μέγεθος, ορίζεται σαν το γινόμενο μιας δύναμης επί την (κάθετη) απόσταση από το σημείο που ασκείται, οπότε και η τιμή της είναι άμεσα συνδεδεμένη με τις τιμές της δύναμης ή της απόστασης ή και των δύο.
.
.
.
ΡΟΠΗ = Κ Χ μέση ενεργός πίεση Χ όγκος κυλίνδρου


Αν, λέω αν, κατάλαβα καλά:
μέση ενεργός πίεση=δύναμη
όγκος κυλίνδρου=απόσταση
αν και όγκος=απόσταση μου κάθεται κάπως στην στομάχα μου.... :look:




ΙΣΧΥΣ = Κ2 Χ μέση ενεργός πίεση Χ όγκος κυλίνδρου Χ ρυθμός περιστροφής

Ακόμη ΠΙΟ ΑΠΛΑ : Η ιπποδύναμη είναι το γινόμενο της ροπής επί τις στροφές του κινητήρα.

Για να πετύχουμε αύξηση της ιπποδύναμης, μπορούμε επίσης να αυξήσουμε την μέση ενεργό πίεση η/και τον ρυθμό περιστροφής.



γιατί δεν μεγαλώνουμε και τα 2 να πάει στα διάλα τ' παλιάμπελο ? :D

αύξηση της μέσης ενεργός πίεσης=μεγαλύτερη συμπίεση
αύξηση ρυθμού περιστροφής= ? :confused:

ΥΓ1: Οι απαντήσεις με επιείκεια πλιζ (όση μπορεί να έχει ένας καθηγητής :rotflmao: )

ΥΓ2: Βιάζομαι λιγουλάκι ή ιδέα μου είναι ?

OldMan
21/11/2005, 17:09
Αρχικά δημιουργήθηκε από bookman
Αν, λέω αν, κατάλαβα καλά:
μέση ενεργός πίεση=δύναμη
όγκος κυλίνδρου=απόσταση
αν και όγκος=απόσταση μου κάθεται κάπως στην στομάχα μου....


:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Ότι σε συμφέρει καταλαβαίνεις...

Η ροπή είναι το γινόμενο δύναμης επί απόσταση, άρα οι μονάδες της είναι Nt x m (ή Κg x cm ή .....).

Η πίεση είναι δύναμη ανά επιφάνεια, δηλ. Nt/cm2.

Αντί να βάλουμε Δύναμη χ διαδρομή (Nt x cm) βάζουμε Πίεση χ Όγκο (κυλίνδρου) και παίρνουμε Nt/cm2 X cm3 = Nt x cm (Ροπή...)!!!



Αρχικά δημιουργήθηκε από bookman
γιατί δεν μεγαλώνουμε και τα 2 να πάει στα διάλα τ' παλιάμπελο ? :D

Γιατί όντως θα πάει στα διάλα το παλιάμπελο ...

Αν αυξήσουμε την συμπίεση όσο γουστάρουμε, θα πάρουμε το καπάκι στα χέρια (ή στα @ρχίδια αν έχουμε V90) !!!

Αν αυξήσουμε τις στροφές όσο γουστάρουμε, θα πάρουμε το πιστόνι (και τον πείρο και το πάνω μισό της μπιέλας...) στα ίδια μαλακά μόρια !!!

Αν αυξήσουμε και τα δύο.....:eyepop: :eyepop: :eyepop:

Υ.Γ.
Τελικά τα @ρχίδια μας φυλάμε .....
:wave2: :beer: :wave2:

gdevelek
21/11/2005, 17:13
Μάλλον γυναίκες θά 'πρεπε να σχεδιάζουν κινητήρες μου φαίνεται...

bookman
21/11/2005, 17:20
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Ότι σε συμφέρει καταλαβαίνεις...
.
.
.
.

Υ.Γ.
Τελικά τα @ρχίδια μας φυλάμε .....
:wave2: :beer: :wave2:

@ρχίδια διάβασμα έκανα, στο γόνατο...
φτου και από την αρχή !
θεεενκς

ΥΓ: πολύ @ρχίδι βρε παιδί μου... πήξαμε... :D

sonic22
21/11/2005, 17:32
elpizodas oti oloi jerete ti einai to Newton, to metro, to second kai to m/sec

pame na sas ta mathei o mikros daskalos twra pou den koitaei o megalos):lol: :lol:

otan anaflegete to kausimo ekliei thermotita i opia me tin sira tis aujanei dramatika tin piesi
[monada metrisis tis piesis sto SI Pascal=Newton/m2]

i piesi auti efarmozete pros ola ta toixwmata tou thalamou kausis... alla epidei oles oi epifaneies ektos tou pistoni einai aklonites (praktika estw) i piesi auti efarmozete ejoloklirou panw stin epifaneia tou pistoniou

piesi * epifania = dinami F
[(N/m2)*m2 = N ]

auti i dinami anagazei to pistoni na kinithei
to pistoni me tin sira tou sprwxnei to diostira (mpiela) i opoia dinei kinisi ston strofaloforo ajona
(metatrepoume tin gramiki kinisi tou pistoniou se peristrofiki)

i dinami pou askite sto katw akro tis bielas sindiazomeni me tin katheti apostasi apo to kedro peristrofis dimiourgei ropi M..
[F*L *sina = M ( i gonia a sto meso tis diadromis ginete 90 mires ara sin90=1)
[N*m=ergo=Joule]

paratiroume dio pragmata...
1. epidei otan a=90 sina=1 exoume tin megisti ropi sto meso tis diadromis tou pistoniou. prin kai meta exoume mikroteri ropi
2.i piesi ston thalamo kausis den dimiourgite stigmiaia oute kai einai statheri stin parodo tou xronou...
etsi pernoume mia mesi timi tis pieis autis



an twra dieresoume autin tin ropi me ton xrono pou efarmostike i dinami pou prokalese tin ropi tha vroume tin apodidomeno isxi...
[M/t=I] [joule/sec=watt]

to them einai oti tin isxi, aditheta apo tin ropi, den boroume na tin adiliftoume ebirika...
mporoume aplos na tin metrisoume mesa apo tin ropi...

kathe fora pou anoigete to gazi ropi niothete kai oxi isxi...

i isxi opws kai ta watt tou stereofwnikou sas einai endiktikes times...
dld ena ixosistima 500W borei kai na min akougete 3 fores kalitera apo ena ixosistima 200W
i edasi tis mousikis tha einai 3 fores megaliteri...

to piga ligo makria e?:wacko:

tespa mexri na katevei to arxeio pou katevazw as doume kai giati i kambili tis ropis einai psilo epipedi..



oso anevenoun oi strofes anevenoun kai oi kauseis pou ginonde apo ton kinitira stin monada tou xronou...

i dinami omws pou apodidete sto pistoni einai dedomeni gia kathe kausi.. ara kai i ropi pou apodidete se kathe kausi einai dedomeni...
alla epidei mono i isxis epireazete apo tis strofes (dld ton xrono) exoume kai tin aniforiki kampili tis isxios..

an eixa ligo xrono akoma tha sas elega kai gia tis roi ston kilindro analoga tis strofes (arithmos reynolds) alla kai
gia tin apodidomeni isxi tou kausimou pou ousiastika xrisimopoiite gia thermansi kai oxi gia paragogi kinisis...
me oliga logia peritexnous kaustires odigame...

is to epanidin kai kali adamosi stin alli pleura giati to vlepw sto xadaki to post...

free texnika themata!!

gia sou re old!! :beer: :beer: :beer: :beer: :beer:

OldMan
21/11/2005, 17:42
Αρχικά δημιουργήθηκε από sonic22
.....tha sinexisw se ligo...

You push your luck ....
:smokin: :evil: :smokin:

sonic22
21/11/2005, 17:45
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
You push your luck ....
:smokin: :evil: :smokin:

fuck... me piasane... :( :(

kala mou fenete twra pou kanei krio olo mesa ise...

p.s. dld na min to sinexiso kir mod?:smilea: :smilea:
kala to sinexizw kai an einai svisto...