PDA

View Full Version : Αλλαγή λαδιών γενικά. Κάθε πότε;



nikos_abel
20/05/2012, 13:54
Για τα λαδια επιμενω. Αλλαζε και στο μπουσα αν θες (οχι εσυ) λαδια καθε 12000 χμ. Νο προμπλεμο. Αν αντεχει το ΧΧ, αντεχει και το μπουσα. Το λαδι σιγουρα παντως δεν αντεχει! Στο καλλιτερο λαδι μετα απο 5000κμ το ιξωδες εχει πεσει στο μισο. Το τι λεει το μανιουλ σχετιζεται με πολιτικη των οικονομολογων της εταιριας και οχι των μηχανικων. Η χοντα ειδικα, εχει πολιτικη να δειχνει μεγαλα διαστηματα στα λαδια για πρεστιζ ποιοτητας. Η γιαμαχα κανει το ιδιο με τις βαλβιδες της.

Τα τονισμένα γράμματα είναι μια άλλη πολύ ωραία κουβέντα να φάμε τα λυσσακά μας θα έλεγα.

Αληθεύει και γιατί;

bandidos
20/05/2012, 13:56
Φυσικα κ αληθευει, απλως μικροτερο ιξωδες δεν σημαινει απαραιτητα οτι το λαδι ειναι αχρηστο

iliasfyntanidis
20/05/2012, 14:14
Το κάθε πότε θα αλλάζεις είναι συνάρτηση του τι βάζεις και του τι κάνεις.Δλδ στο παπί αλλάζω κάθε 1000(λάδι και φίλτρο) και βάζω ορυκτέλαιο.Στο ΧΧ αλλάζω κάθε 6-7000(λάδια και φίλτρο) και βάζω συνθετικό και το δουλεύω μόνο εκτός πόλης,είτε σε ανοιχτό δρόμο.Ο κατασκευαστής λέει κάθε 12000 αλλά το μηχανάκι δεν κρύβει την χαρά του όταν η αλλαγή γίνεται νωρίτερα του προγραμματισμένου.Δεν είναι βέβαια και παραδείγματα μοτοσυκλετών που απαιτούν τακτικές αλλαγές,ούτε έχουν ιδιότροπη συντήρηση.Γενικός κανόνας:Μείνε κοντά σε αυτά που λέει ο κατασκευαστής προτίμησε ένα επώνυμο λάδι,τσέκαρε συχνά την στάθμη και δεν θα έχεις πρόβλημα.

DrBig
20/05/2012, 14:46
Επισης, το 'καθε ποτε' εχει να κανει με την χρηση. Για παραδειγμα μπορω να κανω 5000κμ σε 5 διαδοχικες μερες των 1000κμ/μερα, η να κανω 5000κμ σε 500 διαδοχικες μερες των 10κμ/μερα.
Στην πρωτη περιπτωση το λαδι εχει κανει 5 κυκλους θερμανσης-ψυξης και στην δευτερη περιπτωση 500.
Οσο λιγοτεροι αυτοι οι κυκλοι τοσο το καλλιτερο για ο λαδι.

Επισης στην πρωτη περιπτωση μαλλον θα ειχα μεση ωριαια 150κμ/ω ενω στην δευτερη 50κμ/ω. Αρα το λαδι στην πρωτη περιπτωση εχει δουλεψει το 1/3 του χρονου που εχει δουλεψει στην δευτερη.
Οσο λιγοτερο εχει δουλεψει τοσο το καλλιτερο για το λαδι.

Εγω προσωπικα που δεν εχω Χοντα, αλλα KTM V2, εχω παρατηρησει ο,τι σε μικτες συνθηκες χρησης (ας πουμε 50-50% ταξιδια-πολη) μετα τα 2.5-3Κ αρχιζει να να θελει συμπληρωμα. Αυτο για μενα σημαινει οτι το λαδι εχει αρχισει να γερναει και να λεπταινει. Για καθαρα ψυχολογικους λογους (επειδη αγορασα την μηχανη μου καινουργια μπλα μπλα μπλα) θα το αλλαξω στα 3Κ. Αυτο δεν σημαινει οτι δεν θα μπορουσα να το αφησω αλλα 3Κ με συμπληρωμα χωρις κανενα προβλημα, αλλα το κοστος το αντεχω, οποτε δεν τιθεται θεμα.
Πιστευω οτι μακροπροθεσμα, αυτη η τακτικη οικονομικα ΔΕΝ θα ανταποδωσει. Δηλαδη, αν ανοιξω τον κινητηρα στα 200Κ αντι στα 150Κ, τα παραπανω χρηματα για τα λαδια μεχρι τοτε δεν θα δικαιολογουν τα παραπανω χιλιομετρα που θα κανω μεχρι να τον ανοιξω.

Εχετλαίος
20/05/2012, 14:52
Τα τονισμένα γράμματα είναι μια άλλη πολύ ωραία κουβέντα να φάμε τα λυσσακά μας θα έλεγα.

Αληθεύει και γιατί;

Αν ισχύει αυτό που λέγει ο Δρ.Μεγάλος (για τη Honda, λχ) τι μας ενοχλεί;
Τι και αν το κάνουν για το prestige της ποιότητας του μοντέλου;
Αν ο κινητήρας αντέχει και δεν έχει πρόβλημα στο να αλλάζει κάθε 15Κ χλμ λάδια που το πρόβλημα;
Το trip master της Ηοnda (που φοράει το αμάξι μου, λχ) υπολογίζει πολλές παραμέτρους ώστε να προτείνει αλλάγή λαδιών. Σκληρότητα χρήσης, συχνότητα κύκλων χρήσης κτλ. Άσε που πιο λεπτόρευστο δεν παίζει να γίνεται από αυτό που φοράω, οπότε... εμπιστεύομαι τον υπολογιστή του αμαξιού και όλα ΟΚ. Υπάρχουν πάμπολλοι ιδιοκτήτες του ίδιου μοντέλλου οι οποιοι ήδη έχουν πάνω από 300Κ χλμ και ουδέν πρόβλημα με αλλαγές λαδιών κάθε 15-18Κ.

DrBig
20/05/2012, 14:59
Αν ισχύει αυτό που λέγει ο Δρ.Μεγάλος (για τη Honda, λχ) τι μας ενοχλεί;
Τι και αν το κάνουν για το prestige της ποιότητας του μοντέλου;
Αν ο κινητήρας αντέχει και δεν έχει πρόβλημα στο να αλλάζει κάθε 15Κ χλμ λάδια που το πρόβλημα;
Το trip master της Ηοnda (που φοράει το αμάξι μου, λχ) υπολογίζει πολλές παραμέτρους ώστε να προτείνει αλλάγή λαδιών. Σκληρότητα χρήσης, συχνότητα κύκλων χρήσης κτλ. Άσε που πιο λεπτόρευστο δεν παίζει να γίνεται από αυτό που φοράω, οπότε... εμπιστεύομαι τον υπολογιστή του αμαξιού και όλα ΟΚ. Υπάρχουν πάμπολλοι ιδιοκτήτες του ίδιου μοντέλλου οι οποιοι ήδη έχουν πάνω από 300Κ χλμ και ουδέν πρόβλημα με αλλαγές λαδιών κάθε 15-18Κ.

Δεν διαφωνω πουθενα, με μοναδικη 'ενσταση' το οτι στην μοτοσυκλετα καταλαβαινεις καποια διαφορα στην λειτουργια καθως γερναει το λαδι. Ειτε στο κιβωτιο, ειτε στο στροφαρισμα, ειτε στο θορυβο, ειτε στο ποσο ευκολα ανεβαζει θερμοκρασια. Αυτο δεν σημαινει οτι θα παθει κατι, αλλα για καποιους αυτο ειναι αρκετο να τους κανει να θελουν φρεσκα λαδια πολυ πιο συντομα απ'οτι ο κινητηρας θα το ζητουσε. Εμου συμπεριλαμβανομενου.

marios8
20/05/2012, 15:06
2.5-3Κ αρχιζει να να θελει συμπληρωμα. Αυτο για μενα σημαινει οτι το λαδι εχει αρχισει να γερναει και να λεπταινει.

Αυτό για μένα σημαίνει οτι τσιμπάει λάδι :D

ptc
21/04/2017, 11:17
Παλιο το νημα, αλλα για να μην ανοιγω αλλο...

Συχνοτητα αλλαγης λαδιων σε μηχανη που μπαινει πιστα;

Στο ΜΤ07 η Yamaha προτεινει αλλαγη λαδιων καθε 10000. Εγω απο οταν το πηρα ειπα να κανω καθε 5000. Επειδη η μηχανη ομως μπαινει και μια-δυο φορες το μηνα πιστα, σκεφτομουν μηπως θα επρεπε να κατεβασω ακομα πιο πολυ αυτο το νουμερο. Ισως καθε 3000;

Οταν λεω για πιστα, δε μιλαμε για τιποτα το φοβερο (η πιστα καρτ στο Ρυσιο και σε επιπεδο κουλου), αλλα δεν παυει να ζοριζεται η μηχανη περισσοτερο απο την απλη καθημερινη οδηγηση.

Η μηχανη ειναι τωρα στα 3000 απο την προηγουμενη αλλαγη και το σκεφτομουν να κανω παλι αλλαγη. Το οικονομικο δεν ειναι τοσο θεμα, αλλα μηπως πιστευετε πως ειναι πεταμενα λεφτα;

o teos
21/04/2017, 11:23
Παλιο το νημα, αλλα για να μην ανοιγω αλλο...

Συχνοτητα αλλαγης λαδιων σε μηχανη που μπαινει πιστα;

Στο ΜΤ07 η Yamaha προτεινει αλλαγη λαδιων καθε 10000. Εγω απο οταν το πηρα ειπα να κανω καθε 5000. Επειδη η μηχανη ομως μπαινει και μια-δυο φορες το μηνα πιστα, σκεφτομουν μηπως θα περπε να κατεβασω ακομα πιο πολυ αυτο το νουμερο. Ισως καθε 3000;

Οταν λεω για πιστα, δε μιλαμε για τιποτα το φοβερο (η πιστα καρτ στο Ρυσιο και σε επιπεδο κουλου), αλλα δεν παυει να ζοριζεται η μηχανη περισσοτερο απο την απλη καθημερινη οδηγηση.

Η μηχανη ειναι τωρα στα 3000 απο την προηγουμενη αλλαγη και το σκεφτομουν να κανω παλι αλλαγη. Το οικονομικο δεν ειναι τοσο θεμα, αλλα μηπως πιστευετε πως ειναι πεταμενα λεφτα;

Aυτο ειναι σχετικο..δηλαδη τι θελω να πω,τι λαδια φοραει συνθετικα ημισυνθετικα πως το ακους το μηχανακι μετα απο 3000 χλμ και πως βλεπεις να ειναι το λαδι(ταχυτητες θορυβος)αλλο η πιστα στο ρυσιο που πας μια στο τοσο και αλλο τρακντει που τα πανε κοκκινα συνεχεια..νομιζω εν πασει περίπτωση η αληθεια ειναι καπου στη μεση 3000-5000χλμ αναλογα πως το αισθάνεσαι εσυ καλα και αναλογα τη χρηση της μοτο..

ptc
21/04/2017, 11:35
Aυτο ειναι σχετικο..δηλαδη τι θελω να πω,τι λαδια φοραει συνθετικα ημισυνθετικα πως το ακους το μηχανακι μετα απο 3000 χλμ και πως βλεπεις να ειναι το λαδι(ταχυτητες θορυβος)αλλο η πιστα στο ρυσιο που πας μια στο τοσο και αλλο τρακντει που τα πανε κοκκινα συνεχεια..νομιζω εν πασει περίπτωση η αληθεια ειναι καπου στη μεση 3000-5000χλμ αναλογα πως το αισθάνεσαι εσυ καλα και αναλογα τη χρηση της μοτο..

Το τελευταιο σερβις ειχε γινει σε Yamaha, οποτε μου βαλαν ημισυνθετικο Yamalube. Απο τοτε η μηχανη εχει κανει 3200χλμ, καθολου ξεκουραστα μπορω να πω. Ελαχιστη "ταξιδιωτικη" οδηγηση, περισσοτερο χομπιστικη χρηση. Η αληθεια ειναι πως και η αισθηση του κιβωτιου νομιζω πως εχει παρει την κατιουσα...

Με βλεπω να κανω την αλλαγη λοιπον, αφου μου μπηκε η σκεψη ας μην το εχω στο κεφαλι μου. Ηθελα απλα να σιγουρευτω πως δεν ειναι υπερβολη αυτο που σκεφτηκα.

o teos
21/04/2017, 11:38
Εγω ας ουμε καθε 3000-4000 τα αλλαζω οπως και να χει απο βιτσιο...και η χρηση ειναι πλεον εκδρομες μονο και κανας καφες καμια κυριακη ξερω οτι δεν χρειάζεται και αντεχουν κι αλλο...... αλλα....ψυχαναγκασμος:bawl:

devil's animal
21/04/2017, 11:58
Πετρο, η συχνη αλλαγη λαδιων καλο κανει..κακο δεν κανει...ενταξει ισως μονο στην τσεπη μονο...αλλα στο μοτερ που εν προκειμενω ειναι το θεμα μας, μονο καλο κανει...

οχι οτι δεν θα αντεξει το μοτερ ή θα παθει κατι...και σιγα το σουπερ πιεσμενο μοτερ του ΜΤ07 με 11,5 συμπιεση...αλλα το φρεσκο λαδι παντα ειναι μια "ανασα δροσιας" στο μοτερ, ειδικα οταν δουλευει το μοτερ πολυ συχνα στο ανω οριο των στροφων του...

SoR
21/04/2017, 13:01
πέρα απο τα "πεταμένα" (υποκειμενικό) λεφτά, θα πρέπει να προσέξεις μην σφίξεις/στραβοβιδωθεί η τάπα λαδιού και μπλέξεις μετά.

το λέω γιατι κάνοντας πιο συχνά τις αλλαγές , αρα έχεις περισσότερες πιθανότητες να γίνει η μλκια. Είναι καθαρά θέμα απροσεξίας να γίνει κάτι τέτοιο και συνήθως όταν όλοι κάνουμε κάτι "ρουτίνα" τοτε γίνεται η μλκια! τωρα αν τα αλλάζεις σε συνεργείο (πάλι το ίδιο ρίσκο έχεις :P )




ναι είμαι υπερβολικός

sapila racing
21/04/2017, 13:13
πέρα απο τα "πεταμένα" (υποκειμενικό) λεφτά, θα πρέπει να προσέξεις μην σφίξεις/στραβοβιδωθεί η τάπα λαδιού και μπλέξεις μετά.

το λέω γιατι κάνοντας πιο συχνά τις αλλαγές , αρα έχεις περισσότερες πιθανότητες να γίνει η μλκια. Είναι καθαρά θέμα απροσεξίας να γίνει κάτι τέτοιο και συνήθως όταν όλοι κάνουμε κάτι "ρουτίνα" τοτε γίνεται η μλκια! τωρα αν τα αλλάζεις σε συνεργείο (πάλι το ίδιο ρίσκο έχεις :P )




ναι είμαι υπερβολικός

Οχι μόνο υπερβολικός αλλά και λίγο παράλογος θα έλεγα.
Δεν είναι καμμια επιστήμη να σφίξεις την τάπα όπως πρέπει και να αλλάξεις και μια ροδέλα κάθε τόσο.

RaGe_Raptor
21/04/2017, 14:00
κι εγώ κάθε 3-3.500 χλμ αλλάζω,δεν είσαι μόνος,no worries :lol:

AUFGEBRACHT
12/11/2018, 19:57
Ξεθάψιμο του νήματος σχετικά με το φλέγον ερώτημα. Συνήθως τα manual γράφουν αλλαγή κάθε τάδε χιλιάδες χιλιόμετρα ή κάθε 12 μήνες, όποιο έρθει πρώτο. Ο μηχανικός που κάνω service τη μοτοσυκλέτα είναι σχεδόν απόλυτος, και τα χιλιόμετρα να μην έχεις πιάσει, αλλαγή των λαδιών κάθε 12 μήνες. Επειδή φέτος λόγω αυξημένου φόρτου δε βόλεψε να ανέβω Αθήνα και μετά ήταν κλειστός λόγω διακοπών, είπα να πάω σε συνεργείο της πόλης, επίσημη αντιπροσωπεία ευγενούς ιαπωνικού οίκου, που ξέρω και τα παιδιά. Ανεβάζουμε τη μηχανή, αρχίζει να τη λύνει, του δίνω και τα λάδια και την ώρα που έλυνε το καπάκι με ρωτάει "πόσα χιλιόμετρα έχεις κάνει περίπου;". Όταν του απάντησα κάτω από γύρω στα 1.500 σταμάτησε επιτόπου, έλυσε την τάπα λαδιού, έριξε μερικές σταγόνες σε ένα κομμάτι χαρτιού, αρχίζει να δένει και μου λέει "έχεις λεφτά για ξόδεμα;" Πάρε τη μηχανή και φύγε. Όταν του είπα ότι έχει περάσει χρόνος από τότε που άλλαξαν τα λάδια, η απάντηση ήταν "εμείς δεν είμαστε αυτής της σχολής, η μηχανή κάνει μια μικρή βολτούλα κάθε μήνα και αν, τι να έχουν πάθει τα λάδια, σαν καινούρια είναι, δεν υπάρχει κανένας λόγος να τα αλλάξεις, μη σε παραμυθιάζουν"...

devil's animal
12/11/2018, 20:08
θα ταχθω υπερ του δευτερου μηχανικου, αν και παντα αλλαζα συμφωνα με την δικη μου λογικη χλμ και οχι του manual και ηταν πιο συχνα απ'αυτο που λεει το manual...

αλλα αυτο με την ημερομηνια ποτε δεν το τηρησα...
δλδ τι να καθονται τα λαδια μεσα στο μπουκαλι για 12 μηνες, τι να καθονται μεσα στο καρτερ? οξειδωνονται και δημιουργουνται χημικες αντιδρασεις με τον αερα και το μεταλλο? ειλικρινα δεν νομιζω...αλλα δεν ξερω κιολας στα σιγουρα...

ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
12/11/2018, 20:22
Ξεθάψιμο του νήματος σχετικά με το φλέγον ερώτημα. Συνήθως τα manual γράφουν αλλαγή κάθε τάδε χιλιάδες χιλιόμετρα ή κάθε 12 μήνες, όποιο έρθει πρώτο. Ο μηχανικός που κάνω service τη μοτοσυκλέτα είναι σχεδόν απόλυτος, και τα χιλιόμετρα να μην έχεις πιάσει, αλλαγή των λαδιών κάθε 12 μήνες. Επειδή φέτος λόγω αυξημένου φόρτου δε βόλεψε να ανέβω Αθήνα και μετά ήταν κλειστός λόγω διακοπών, είπα να πάω σε συνεργείο της πόλης, επίσημη αντιπροσωπεία ευγενούς ιαπωνικού οίκου, που ξέρω και τα παιδιά. Ανεβάζουμε τη μηχανή, αρχίζει να τη λύνει, του δίνω και τα λάδια και την ώρα που έλυνε το καπάκι με ρωτάει "πόσα χιλιόμετρα έχεις κάνει περίπου;". Όταν του απάντησα κάτω από γύρω στα 1.500 σταμάτησε επιτόπου, έλυσε την τάπα λαδιού, έριξε μερικές σταγόνες σε ένα κομμάτι χαρτιού, αρχίζει να δένει και μου λέει "έχεις λεφτά για ξόδεμα;" Πάρε τη μηχανή και φύγε. Όταν του είπα ότι έχει περάσει χρόνος από τότε που άλλαξαν τα λάδια, η απάντηση ήταν "εμείς δεν είμαστε αυτής της σχολής, η μηχανή κάνει μια μικρή βολτούλα κάθε μήνα και αν, τι να έχουν πάθει τα λάδια, σαν καινούρια είναι, δεν υπάρχει κανένας λόγος να τα αλλάξεις, μη σε παραμυθιάζουν"...

Φυλε αν μενεις εκει κοντα αλαξε το μηχανικο σου με αυτον τον τελευταιο.Ωραιος ο τυπος.Εχεις λεφτα για ξοδεμα???Νομιζω οτι πρεπει και να του κανεις μια διαφυμιση εδω περα(αν βεβαια επιτρεπετε απο τους νομους του σαιτ).

AUFGEBRACHT
12/11/2018, 20:38
Φυλε αν μενεις εκει κοντα αλαξε το μηχανικο σου με αυτον τον τελευταιο.Ωραιος ο τυπος.Εχεις λεφτα για ξοδεμα???Νομιζω οτι πρεπει και να του κανεις μια διαφυμιση εδω περα(αν βεβαια επιτρεπετε απο τους νομους του σαιτ).

Πιο κοντά δεν υπάρχει, και τσουλώντας την πάω άμα λάχει τη μηχανή... απλά, με τα γερμανικά δεν το έχει και πολύ... μια φορά πριν χρόνια που είχα μείνει από μπαταρία και του το πήγα, έψαχνε να βρει που ήταν, κι όταν είδε την αλυσίδα από τα δεξιά, θυμάμαι ακόμα την έκφρασή του "αμάν! τι δουλειά έχει η αλυσίδα από αυτή την πλευρά!" :lol:

DrIoannis
12/11/2018, 20:52
Προσωπικά ακολουθώ το manual. Αυτοί που σχεδίασαν και έφτιαξαν το εργαλείο που οδηγώ κάτι ξέρουν.
Ας δούμε λοιπόν με μία απλή μέθοδο των τριών. Αν εγώ κάνω 100χλμ τον μήνα και αλλαγή στα λάδια η μηχανή θέλει κάθε 6000χλμ πότε πρέπει να τα αλλάξω;
α. Θα πρέπει να περάσουν οι 60 μήνες βάση του αποτελέσματος;
β. Θα πρέπει να περάσουν οι 30 μήνες γιατί προσέχουμε πιο πολύ το εργαλείο μας;
γ. Θα πρέπει να περάσουν 12 μήνες όπως λέει το manual;

Εγώ προσωπικά διαλέγω το γ.

Επίσης και ο καθένας κάνει ότι θέλει με τη μηχανή και το κάθε εργαλείο του.

kerasaki
12/11/2018, 21:22
Ένας καλός μηχανικος που ειδικευόταν στα πορτοκάλι μηχανάκια, κάποτε ειχε κάνει ένα ανοιχτό σεμινάριο σε θέματα συντήρησης κτλ.
Μεταξυ άλλων, εκεί στο εργαστήριο είχε κι ένα ανοιχτό κάρτερ το οποίο είχε μέσα εντονα εντυπωμενη μια γραμμή, ήταν το σημείο στο οποίο έφτανε η στάθμη του λαδιού. Από τη γραμμή και κάτω, το μέταλλο είχε τελείως διαφορετική όψη σε σχέση με το κομμάτι από τη γραμμή και πάνω.

Μας εξήγησε ότι όλα τα συνθετικά λάδια έχουν μέσα εκατοντάδες αν όχι χιλιάδες πρόσθετα τα οποία έτσι και δουλέψουν λίγο ξεκινάνε κι οξειδώνονται. Οπότε στον εναν χρόνο καλό είναι να πεταχτούν όσα χιλιόμετρα κι αν γράψουν.

ΓιώργοςΤΤ
12/11/2018, 21:25
Δεν έχει να κάνει τόσο με την οξείδωση όσο με την αλληλεπίδραση του λαδιού με την υγρασία του αέρα. Παίζουν οι θερμικοί κύκλοι, και η οξείδωση φυσικά.

Έχω ένα μπουκάλι λάδι με 300ml στην αποθήκη γύρω στα 5 χρόνια ξεχασμένο. Το άνοιξα από περιέργεια να δω πως είναι και από πάνω έχει πιάσει πέτσα σαν μαγιονέζα.

Το 12 μήνες μπορεί να μην είναι απόλυτο αλλά είναι ένα ασφαλές χρονικό διάστημα. Και 16 να κάνεις πχ δεν τρέχει κάτι. Όπως δεν τρέχει κάτι να κάνεις και 500χλμ παραπάνω.

Προσωπικά λόγω στο ΤΤ αλλάζω κάθε 12 μήνες γιατί δεν κάνω ποτέ πάνω από 6.000χλμ τον χρόνο. Στη Hayabusa, λόγω του ότι ταξιδεύει έχει τύχει να τα αλλάξω 2.000χλμ νωρίτερα γιατί είχα κανονίσει ταξιδάκι γύρω στις 3.000 και δεν ήθελα να κάνω 1.000χλμ παραπάνω με παλιά λάδια.

ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
12/11/2018, 22:30
Πιο κοντά δεν υπάρχει, και τσουλώντας την πάω άμα λάχει τη μηχανή... απλά, με τα γερμανικά δεν το έχει και πολύ... μια φορά πριν χρόνια που είχα μείνει από μπαταρία και του το πήγα, έψαχνε να βρει που ήταν, κι όταν είδε την αλυσίδα από τα δεξιά, θυμάμαι ακόμα την έκφρασή του "αμάν! τι δουλειά έχει η αλυσίδα από αυτή την πλευρά!" :lol:
Χαχαχαχαχαχα.Ωραιος ο μαστορης...

billy84
12/11/2018, 23:15
Ξεθάψιμο του νήματος σχετικά με το φλέγον ερώτημα. Συνήθως τα manual γράφουν αλλαγή κάθε τάδε χιλιάδες χιλιόμετρα ή κάθε 12 μήνες, όποιο έρθει πρώτο. Ο μηχανικός που κάνω service τη μοτοσυκλέτα είναι σχεδόν απόλυτος, και τα χιλιόμετρα να μην έχεις πιάσει, αλλαγή των λαδιών κάθε 12 μήνες. Επειδή φέτος λόγω αυξημένου φόρτου δε βόλεψε να ανέβω Αθήνα και μετά ήταν κλειστός λόγω διακοπών, είπα να πάω σε συνεργείο της πόλης, επίσημη αντιπροσωπεία ευγενούς ιαπωνικού οίκου, που ξέρω και τα παιδιά. Ανεβάζουμε τη μηχανή, αρχίζει να τη λύνει, του δίνω και τα λάδια και την ώρα που έλυνε το καπάκι με ρωτάει "πόσα χιλιόμετρα έχεις κάνει περίπου;". Όταν του απάντησα κάτω από γύρω στα 1.500 σταμάτησε επιτόπου, έλυσε την τάπα λαδιού, έριξε μερικές σταγόνες σε ένα κομμάτι χαρτιού, αρχίζει να δένει και μου λέει "έχεις λεφτά για ξόδεμα;" Πάρε τη μηχανή και φύγε. Όταν του είπα ότι έχει περάσει χρόνος από τότε που άλλαξαν τα λάδια, η απάντηση ήταν "εμείς δεν είμαστε αυτής της σχολής, η μηχανή κάνει μια μικρή βολτούλα κάθε μήνα και αν, τι να έχουν πάθει τα λάδια, σαν καινούρια είναι, δεν υπάρχει κανένας λόγος να τα αλλάξεις, μη σε παραμυθιάζουν"...

Πολλοί μηχανικοί για ευνόητους λόγους προτείνουν αλλαγή στα μισά km που αναγράφει το μανιουαλ ή στον 1 χρόνο αυστηρά(ενώ μπορεί να έχεις κάνει μόνο 1500km καλή ώρα).Στην πραγματικότητα δεν πρέπει να ανησυχείς για κάτι.Διάφοροι κάτοχοι στο εξωτερικό έχουν στείλει για ανάλυση τα λάδια τους που ήταν ενος χρόνου και αποδείχτηκε οτι είχαν μείνει ανεπηρέαστα στην πάροδο του χρόνου (αλλά είχαν δουλέψει λίγο όπως τα δικά σου).

kerasaki
12/11/2018, 23:42
Την αλλαγή στα μισά την αναγράφουν και τα μανουαλ με αστερίσκο και συγκεκριμένα εάν το όχημα κινείται σε αστικές περιοχές με πολλά σταματα ξεκινά, δηλ σχεδόν όλα.

daz
13/11/2018, 00:34
Την αλλαγή στα μισά την αναγράφουν και τα μανουαλ με αστερίσκο και συγκεκριμένα εάν το όχημα κινείται σε αστικές περιοχές με πολλά σταματα ξεκινά, δηλ σχεδόν όλα.

Το δικό μου το έγραφε μόνο στην ελληνική έκδοση. Σε όλες τις άλλες, γαλλική ιταλική, γερμανική κ.α πολλές δεν είχε καμια αναφορά στις ιδιαίτερες συνθήκες των χωρών αυτών. Μάλλον η Ελλάδα είναι απ' τις χειρότερες χώρες για την μακροζωία των κινητήρων.

Για να καταλάβω τώρα.. κάποιοι αλλάζετε λάδια σε 3000 αντί για 10.000 αλλά θεωρείται υπερβολή να τα αλλάξετε στα 1500 μετά από 1 χρόνο; Δλδ όταν ο κατασκευαστής λέει 10.000 ή ένα χρονο, είναι υπερβολικός και στις δύο περιπτώσεις;

ptc
13/11/2018, 00:48
Για να καταλάβω τώρα.. κάποιοι αλλάζετε λάδια σε 3000 αντί για 10.000 αλλά θεωρείται υπερβολή να τα αλλάξετε στα 1500 μετά από 1 χρόνο; Δλδ όταν ο κατασκευαστής λέει 10.000 ή ένα χρονο, είναι υπερβολικός και στις δύο περιπτώσεις;



Έλα μωρέ τώρα, τι ξέρουν αυτοί από μηχανάκια;
Τι, επειδή τα φτιάχνουν δηλαδή γίναν και ειδικοί; :D

ΤάκηςΜπ
13/11/2018, 07:10
Κι εγώ θα ταχθώ υπέρ του 2ου μάστορα,χωρίς να έχω δει τα λάδια βέβαια.Αν έλυνα την βίδα και έπεφταν 5-10 σταγόνες πορτοκαλί λαδιού εε δεν πρόκειται να τα άλλαζα και θα τα χρησιμοποιούσα διακεκομμένα για μερικά χλμ ακόμα.Ας μην είμαστε υπερβολικοί.Άλλοι κάνουν 10κ χλμ σε 6 μήνες με τα ίδια λάδια και άλλοι σε 10 χρόνια.Εε δεν πιστεύω πως στην 2η περίπτωση θα χρειαζόντουσαν 10 αλλαγές λαδιού.

Προσωπικά,αλλάζω λάδια στις 2.5-3 χιλιάδες χλμ στο xt.Τσεκάρω λαδάκι κάθε 500-1000χλμ και όταν το δω να έχει μαυρίσει ή όταν θερμαίνεται υπερβολικά χωρίς λόγο σουτ τα λάδια.

sapila racing
13/11/2018, 09:07
Εγώ βρίσκω ενδιαφέρον το γεγονός οτι ο καθένας τελικά κάνει οτι του αρέσει ασχέτως τι λέει το manual.
Οταν τον βολέυει το manual το ακολουθεί αλλά όταν δεν τον βολεύει τότε δεν ξέρει ο κατασκευαστής και ξέρει ο μηχανικός της γειτονιάς.

ΤάκηςΜπ
13/11/2018, 09:22
Εγώ βρίσκω ενδιαφέρον το γεγονός οτι ο καθένας τελικά κάνει οτι του αρέσει ασχέτως τι λέει το manual.
Οταν τον βολέυει το manual το ακολουθεί αλλά όταν δεν τον βολεύει τότε δεν ξέρει ο κατασκευαστής και ξέρει ο μηχανικός της γειτονιάς.

Όταν φτιάχνονται 10 σχεδόν ίδια manual για 10000 μηχανές οι οποίες χρησιμοποιούνται από 10000 διαφορετικούς ανθρώπους σε 50 διαφορετικές χώρες επίτρεψέ μας να είμαστε λίγο επιλεκτικοί ή τουλάχιστον λίγο επιφυλακτικοί με την συντήρησή μας.Προσωπικά,βλέπω μεγάλες διαφορές στην συχνότερη συντήρησή μου από ό,τι προτείνει το manual.Πραγματικά,δεν θα ήθελα να σκεφτώ τι θα γινόταν αν άφηνα τα λάδια μέσα 10κ χλμ όπως προτείνει η yamaha.

sapila racing
13/11/2018, 09:46
Όταν φτιάχνονται 10 σχεδόν ίδια manual για 10000 μηχανές οι οποίες χρησιμοποιούνται από 10000 διαφορετικούς ανθρώπους σε 50 διαφορετικές χώρες επίτρεψέ μας να είμαστε λίγο επιλεκτικοί ή τουλάχιστον λίγο επιφυλακτικοί με την συντήρησή μας.Προσωπικά,βλέπω μεγάλες διαφορές στην συχνότερη συντήρησή μου από ό,τι προτείνει το manual.Πραγματικά,δεν θα ήθελα να σκεφτώ τι θα γινόταν αν άφηνα τα λάδια μέσα 10κ χλμ όπως προτείνει η yamaha.

Iσως νομίζεις οτι τα manual φτιάχνονται με copy paste αλλά δεν είναι έτσι.
Το οτι το λάδι δεν είναι κατάμαυρο μπορεί για σένα να είναι σωστό κριτήριο για το αν θέλουν αλλαγή τα λάδια, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι.
Αν ξαναδιαβάσεις την απάντησή σου παραπάνω θα δείς οτι φάσκεις και αντιφάσκεις. Απο την μια δεν αφήνεις τα λάδια 10.000 χλμ γιατί σου φαίνονται πολλά, κι απ την άλλη προτείνεις να μην αλλάζει κάποιος τα λάδια του κάθε χρόνο ασχέτως χλμ.

Εγώ πάντως δεν θα παρότρυνα κάποιον να μην αλλάξει τα λάδια στον κινητήρα του στους 12 μήνες.

karateo
13/11/2018, 10:09
Εγώ βρίσκω ενδιαφέρον το γεγονός οτι ο καθένας τελικά κάνει οτι του αρέσει ασχέτως τι λέει το manual.
Οταν τον βολέυει το manual το ακολουθεί αλλά όταν δεν τον βολεύει τότε δεν ξέρει ο κατασκευαστής και ξέρει ο μηχανικός της γειτονιάς.

Συμφωνώ μαζί σου.
Όμως φταίνε και οι εταιρίες.
Στο SH300 του 2016 που φοράει το ίδιο φίλτρο αέρα με του 2011 διπλασίασαν τα χιλιόμετρα που προτείνουν την αλλαγή του.

Το ίδιο έκαναν και με τα λάδια. Στα 12.000 αντί στα 6.000 στο παλιό.
Τα ίδια λάδια για σχεδόν τον ίδιο κινητήρα.

Τί κάνουμε εδώ?
Και υπόψιν ότι πολλοί παλιοί τα άλλαζαν κάθε 3.000 στο παλιό για συχνότερα.

ΤάκηςΜπ
13/11/2018, 10:10
Iσως νομίζεις οτι τα manual φτιάχνονται με copy paste αλλά δεν είναι έτσι.
Το οτι το λάδι δεν είναι κατάμαυρο μπορεί για σένα να είναι σωστό κριτήριο για το αν θέλουν αλλαγή τα λάδια, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι.
Αν ξαναδιαβάσεις την απάντησή σου παραπάνω θα δείς οτι φάσκεις και αντιφάσκεις. Απο την μια δεν αφήνεις τα λάδια 10.000 χλμ γιατί σου φαίνονται πολλά, κι απ την άλλη προτείνεις να μην αλλάζει κάποιος τα λάδια του κάθε χρόνο ασχέτως χλμ.

Εγώ πάντως δεν θα παρότρυνα κάποιον να μην αλλάξει τα λάδια στον κινητήρα του στους 12 μήνες.

Αρχικά δεν είπα να μην είναι κατάμαυρο,είπα να είναι πορτοκαλί.Δεύτερον,δεν κατάλαβα πως αντιφάσκω.10000 χλμ δουλεμένα τα λάδια και 1 χρόνο με τα λάδια δουλεμένα 1500 χλμ είναι το ίδιο για σένα;

sapila racing
13/11/2018, 10:44
Αρχικά δεν είπα να μην είναι κατάμαυρο,είπα να είναι πορτοκαλί.Δεύτερον,δεν κατάλαβα πως αντιφάσκω.10000 χλμ δουλεμένα τα λάδια και 1 χρόνο με τα λάδια δουλεμένα 1500 χλμ είναι το ίδιο για σένα;


Δεν έγραψα πουθενά οτι είναι το ίδιο, δεν ξέρω απο που το έβγαλες αυτό το συμπέρασμα.
Εγώ προσωπικά δεν αφήνω λάδια 10.000 χλμ, σε μοτο που βάζω ημισυνθετικά τα αλλάζω στις 5000, σε μοτο που βαζω ορυκτέλαια τα αλλάζω στις 3000.
Σε μοτο που δεν κινείται τα αλλάζω στο 12μηνο κι άς εχει και 500 χλμ.
Δεν θα πω εγώ σε κάποιον τι να κάνει με τα λάδια του κινητήρα του, αυτό το λέει ο κατασκευαστής. Αν δεν θέλεις να το ακολουθείς, μην το κάνεις αλλά μην παροτρύνεις κι άλλους χρησιμοποιώντας επιχειρήματα που δεν ισχύουν.

Τα λάδια οξειδώνονται κι ας ειναι και πορτοκαλί και κόκκινα και οτι χρώμα θέλεις. Οταν το λάδι οξειδώνεται με τον καιρό λόγω επαφής με το οξυγόνο, αλλάζουν τα χαρακτηριστικά του κι ας μην αλλάζει χρώμα.
Αν συνηθίζεις να τα αφήνεις μέσα στον κινητήρα πάνω απο χρόνο μετά όταν αλλάζεις λάδια και μένει μέσα μια ωραία μούργα που δεν βγαίνει ποτέ μην σου φανεί περίεργο.
Το οτι δεν την βλέπεις δεν σημαίνει οτι δεν υπάρχει, κάθεται μεσα στο καρτερ και δεν βγαίνει ποτέ αν δεν το ανοίξεις. Μετά βάζεις ένα ωραίο συνθετικό λάδι με καθαριστικά κλπ και αρχίζει και διαλύεται η μούργα και κυκλοφορεί ωραιότατα μέσα στον κινητήρα σου.

Αυτα απο μένα πάνω στο θέμα κι ας κάνει ο καθένας οτι νομίζει.

karateo
13/11/2018, 10:50
Τα λάδια οξειδώνονται πιο γρήγορα όταν είναι ζεστά,ανακατεύονται και ανανεώνεται το οξυγόνο μέσα στον κινητήρα.


Οπότε αν είναι να συγκρίνουμε λάδια με 1500χλμ ή με 10.000 στο χρόνο, τα δεύτερα είναι 10 φορές χειρότερα απο τα πρώτα.

o teos
13/11/2018, 10:57
Αχχχχ Oldman και rein που σας χρειάζεται...περασμένα μεγαλεία...λετε αμα γραψω τη φραση ''TORCO ειναι καλα?τα αφηνουμε 1 χρονο ανετα στο μοτερ''?να εμφανιστει απο καπου??:lol:

toyar
13/11/2018, 10:57
Οι κατασκευαστες λιπαντικων δινουν χρονικα ορια ειδικα στα συνθετικα λογω των προσθετων που εχουν μεσα

karateo
13/11/2018, 10:59
Οι κατασκευαστες λιπαντικων δινουν χρονικα ορια ειδικα στα συνθετικα λογω των προσθετων που εχουν μεσα

Επίσης κοροϊδεύουν για λόγους μαρκετινγκ. Το έγραψα παραπάνω για τη HONDA με παράδειγμα.

ΤάκηςΜπ
13/11/2018, 11:12
Δεν έγραψα πουθενά οτι είναι το ίδιο, δεν ξέρω απο που το έβγαλες αυτό το συμπέρασμα.
Εγώ προσωπικά δεν αφήνω λάδια 10.000 χλμ, σε μοτο που βάζω ημισυνθετικά τα αλλάζω στις 5000, σε μοτο που βαζω ορυκτέλαια τα αλλάζω στις 3000.
Σε μοτο που δεν κινείται τα αλλάζω στο 12μηνο κι άς εχει και 500 χλμ. Σ
Δεν θα πω εγώ σε κάποιον τι να κάνει με τα λάδια του κινητήρα του, αυτό το λέει ο κατασκευαστής. Αν δεν θέλεις να το ακολουθείς, μην το κάνεις αλλά μην παροτρύνεις κι άλλους χρησιμοποιώντας επιχειρήματα που δεν ισχύουν.

Τα λάδια οξειδώνονται κι ας ειναι και πορτοκαλί και κόκκινα και οτι χρώμα θέλεις. Οταν το λάδι οξειδώνεται με τον καιρό λόγω επαφής με το οξυγόνο, αλλάζουν τα χαρακτηριστικά του κι ας μην αλλάζει χρώμα.
Αν συνηθίζεις να τα αφήνεις μέσα στον κινητήρα πάνω απο χρόνο μετά όταν αλλάζεις λάδια και μένει μέσα μια ωραία μούργα που δεν βγαίνει ποτέ μην σου φανεί περίεργο.
Το οτι δεν την βλέπεις δεν σημαίνει οτι δεν υπάρχει, κάθεται μεσα στο καρτερ και δεν βγαίνει ποτέ αν δεν το ανοίξεις. Μετά βάζεις ένα ωραίο συνθετικό λάδι με καθαριστικά κλπ και αρχίζει και διαλύεται η μούργα και κυκλοφορεί ωραιότατα μέσα στον κινητήρα σου.

Αυτα απο μένα πάνω στο θέμα κι ας κάνει ο καθένας οτι νομίζει.

Που φάσκω και αντιφάσκω δεν μου είπες.Καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις,γι'αυτό κι εγώ εξέφρασα εξαρχής αυτό που πιστεύω,δεν είναι κακό να διαφωνούμε.Είπα κάποια πράγματα και έφερες λανθασμένη αντίρρηση σε 2(πάντα σύμφωνα με αυτά που πιστεύω εγώ λανθασμένη).Για αυτά τα 2 και μόνο μιλάμε.Δεν είπα κάπου ότι δεν πρέπει να είναι το λάδι μαύρο είναι το 1,στο οποίο και δεν απάντησες.

"φάσκεις και αντιφάσκεις. Απο την μια δεν αφήνεις τα λάδια 10.000 χλμ γιατί σου φαίνονται πολλά, κι απ την άλλη προτείνεις να μην αλλάζει κάποιος τα λάδια του κάθε χρόνο ασχέτως χλμ." είπα εγώ πουθενά ασχέτως χλμ;

sapila racing
13/11/2018, 11:19
Που φάσκω και αντιφάσκω δεν μου είπες.Καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις,γι'αυτό κι εγώ εξέφρασα εξαρχής αυτό που πιστεύω,δεν είναι κακό να διαφωνούμε.Είπα κάποια πράγματα και έφερες λανθασμένη αντίρρηση σε 2(πάντα σύμφωνα με αυτά που πιστεύω εγώ λανθασμένη).Για αυτά τα 2 και μόνο μιλάμε.Δεν είπα κάπου ότι δεν πρέπει να είναι το λάδι μαύρο είναι το 1,στο οποίο και δεν απάντησες.

"φάσκεις και αντιφάσκεις. Απο την μια δεν αφήνεις τα λάδια 10.000 χλμ γιατί σου φαίνονται πολλά, κι απ την άλλη προτείνεις να μην αλλάζει κάποιος τα λάδια του κάθε χρόνο ασχέτως χλμ." είπα εγώ πουθενά ασχέτως χλμ;

Ναι το είπες.

Εγραψες:


Κι εγώ θα ταχθώ υπέρ του 2ου μάστορα,χωρίς να έχω δει τα λάδια βέβαια.Αν έλυνα την βίδα και έπεφταν 5-10 σταγόνες πορτοκαλί λαδιού εε δεν πρόκειται να τα άλλαζα και θα τα χρησιμοποιούσα διακεκομμένα για μερικά χλμ ακόμα.Ας μην είμαστε υπερβολικοί.Άλλοι κάνουν 10κ χλμ σε 6 μήνες με τα ίδια λάδια και άλλοι σε 10 χρόνια.Εε δεν πιστεύω πως στην 2η περίπτωση θα χρειαζόντουσαν 10 αλλαγές λαδιού.

Προσωπικά,αλλάζω λάδια στις 2.5-3 χιλιάδες χλμ στο xt.Τσεκάρω λαδάκι κάθε 500-1000χλμ και όταν το δω να έχει μαυρίσει ή όταν θερμαίνεται υπερβολικά χωρίς λόγο σουτ τα λάδια.

Απο την μια δεν πιστεύεις οτι χρειάζονται 10 αλλαγές λαδιού σε 10 χρόνια όπως λέει ο κατασκευαστής αλλά απ την άλλη αλλάζεις τα λάδια σε λιγότερα χλμ απ οτι λέει ο κατασκευαστής.
Αυτό εννοούσα όταν έγραψα οτι φάσκεις και αντιφάσκεις, μεταφράζεις τις οδηγίες του manual όπως νομίζεις εσυ.

ΤάκηςΜπ
13/11/2018, 11:35
Ναι το είπες.

Εγραψες:



Απο την μια δεν πιστεύεις οτι χρειάζονται 10 αλλαγές λαδιού σε 10 χρόνια όπως λέει ο κατασκευαστής αλλά απ την άλλη αλλάζεις τα λάδια σε λιγότερα χλμ απ οτι λέει ο κατασκευαστής.
Αυτό εννοούσα όταν έγραψα οτι φάσκεις και αντιφάσκεις, μεταφράζεις τις οδηγίες του manual όπως νομίζεις εσυ.

Μα εγώ έχω thumper,όχι fazer.Εμπειρικά έχω δει ότι τα λάδια μου θέλουν πέταμα μετά από 2.5-3κ χλμ.Τι να κάνω; Να τα αφήσω μέσα; Αντίστοιχα,αν είχα το ίδιο μηχανάκι και το οδηγούσα σαν αγγελούδι μια φορά στο τόσο και μέσα σε έναν χρόνο έκανα 1500 χλμ,χωρίς να εμφανιστούν τα ίδια σημάδια που εμφανίζονται σε 6 μήνες και 2.5-3κ που κάνω τώρα,εε δεν υπήρχε περίπτωση να άλλαζα τα λάδια.Ειδικά αν ήταν πορτοκαλί(πορτοκαλί βγαίνουν μαμά έτσι,όχι μπλε,κόκκινα ή ό,τι άλλο είπες παραπάνω).

Και για να το ξεκαθαρίσουμε.Δεν το είπα.Εσύ νόμιζες ότι το υποννόησα.Εγώ είπα ότι σε 10 χρόνια με λίγα χλμ θα άλλαζα λιγότερες από 10 φορές λάδια.Τώρα αυτές θα'ταν 8; Θα'ταν 5; Δεν θα μάθουμε ποτέ λογικά,γιατί κάνω αρκετά χλμ.Στην συνέχεια είπα ότι δεν ακολουθώ το manual στις δικές μου αλλαγές λαδιού.Άρα και στις 2 περιπτώσεις δεν ακολουθώ το manual,την μια υποθετικά την άλλη πρακτικά.Που φάσκω και που αντιφάσκω; Αν εννοείς φάσκω την μια ότι είμαι λάσκα στην θεωρία και λέω "αλλάξτε λάδια όποτε γουστάρετε κλαιν" και στην πράξη αντιφάσκω και λέω "εε εγώ είμαι παραπάνω από τυπικός,το μηχανάκι μου είναι χαρτί,αλλάζω λάδια κάθε 2.5-3κ χλμ" πραγματικά θέλει πολύ φαντασία για να θεωρήσεις ότι έχω κάποιον απότερο σκοπό να χαλάσω μηχανάκια ή κάτι τέτοιο.Δεν θα κάτσω να σου ορκιστώ στην βίβλο ότι σε περίπτωση που έκανα λίγα χλμ με το δικό μου μηχανάκι θα ακολουθούσα αυτό που είπα ότι θα έκανα θεωρητικά/υποθετικά.

BLiTzER
13/11/2018, 12:18
Οπότε αν είναι να συγκρίνουμε λάδια με 1500χλμ ή με 10.000 στο χρόνο, τα δεύτερα είναι 10 φορές χειρότερα απο τα πρώτα.

Θεωρητικής κατεύθυνσης σίγουρα. :D

Αλήθεια τώρα, συζητάμε αν αξίζει να δίνουμε +50€ τον χρόνο για να είμαστε σίγουροι για τη συντήρηση της μοτοσικλέτας μας; Πριν 2 χρόνια περίπου, είχα πάει να δω ένα KTM 640 SM και ο τύπος δεν είχε κάνει κανένα σέρβις μέσα σε 4 χρόνια επειδή είχε κάνει 2.000 χλμ μόνο. Γύρισα πλάτη και έφυγα, δε με ένοιαζε καν οτιδήποτε άλλο.

sapila racing
13/11/2018, 12:25
Μα εγώ έχω thumper,όχι fazer.Εμπειρικά έχω δει ότι τα λάδια μου θέλουν πέταμα μετά από 2.5-3κ χλμ.Τι να κάνω; Να τα αφήσω μέσα; Αντίστοιχα,αν είχα το ίδιο μηχανάκι και το οδηγούσα σαν αγγελούδι μια φορά στο τόσο και μέσα σε έναν χρόνο έκανα 1500 χλμ,χωρίς να εμφανιστούν τα ίδια σημάδια που εμφανίζονται σε 6 μήνες και 2.5-3κ που κάνω τώρα,εε δεν υπήρχε περίπτωση να άλλαζα τα λάδια.Ειδικά αν ήταν πορτοκαλί(πορτοκαλί βγαίνουν μαμά έτσι,όχι μπλε,κόκκινα ή ό,τι άλλο είπες παραπάνω).

Και για να το ξεκαθαρίσουμε.Δεν το είπα.Εσύ νόμιζες ότι το υποννόησα.Εγώ είπα ότι σε 10 χρόνια με λίγα χλμ θα άλλαζα λιγότερες από 10 φορές λάδια.Τώρα αυτές θα'ταν 8; Θα'ταν 5; Δεν θα μάθουμε ποτέ λογικά,γιατί κάνω αρκετά χλμ.Στην συνέχεια είπα ότι δεν ακολουθώ το manual στις δικές μου αλλαγές λαδιού.Άρα και στις 2 περιπτώσεις δεν ακολουθώ το manual,την μια υποθετικά την άλλη πρακτικά.Που φάσκω και που αντιφάσκω; Αν εννοείς φάσκω την μια ότι είμαι λάσκα στην θεωρία και λέω "αλλάξτε λάδια όποτε γουστάρετε κλαιν" και στην πράξη αντιφάσκω και λέω "εε εγώ είμαι παραπάνω από τυπικός,το μηχανάκι μου είναι χαρτί,αλλάζω λάδια κάθε 2.5-3κ χλμ" πραγματικά θέλει πολύ φαντασία για να θεωρήσεις ότι έχω κάποιον απότερο σκοπό να χαλάσω μηχανάκια ή κάτι τέτοιο.Δεν θα κάτσω να σου ορκιστώ στην βίβλο ότι σε περίπτωση που έκανα λίγα χλμ με το δικό μου μηχανάκι θα ακολουθούσα αυτό που είπα ότι θα έκανα θεωρητικά/υποθετικά.

Προφανώς υπάρχει κάποιο πρόβλημα επικοινωνίας, συχνότητας ή κάτι άλλο.

Over and out από μένα, οτι ήταν να πω το είπα. :wave2:

ΤάκηςΜπ
13/11/2018, 12:28
Προφανώς υπάρχει κάποιο πρόβλημα επικοινωνίας, συχνότητας ή κάτι άλλο.

Over and out από μένα, οτι ήταν να πω το είπα. :wave2:

:wave2:

OldMan
13/11/2018, 13:11
Αντε παλι με το καλο κατα το 2022 να το συνεχισουμε.. :beer:

Panos76
13/11/2018, 13:23
και ο επίλογος :D

401169

OldMan
13/11/2018, 13:27
Πανουλη, απο το manual της παπιας ειναι το παραπανω..?? :smokin:

sniper
13/11/2018, 13:29
Πανουλη, απο το manual της παπιας ειναι το παραπανω..?? :smokin:

Μόλις μου πει που είναι αυτο το συνεργείο, θα σου πω.

Panos76
13/11/2018, 13:30
Εγώ κάθε 1.000 άλλαζω μάστορα, ότι και να λένε τα κορίτσα :lol:

Panos76
13/11/2018, 13:35
Μόλις μου πει που είναι αυτο το συνεργείο, θα σου πω.

Αν σου πω ότι είναι έξω από την υπόγα του μπάκλεϋ;



Άσχετο :lol: : κάθε χρόνο οπωσδήποτε αλλαγή λαδιών αν δεν συμπληρωθούν km είτε προκειται για αμάξι είτε για μηχανάκι._

buckley
13/11/2018, 14:00
Μην ενοχλείτε το Μπάκλη με μλκιες ,προσπαθεί ακόμα να συνέλθει από το μωράκι με το καθηλωτικό βλέμμα ...
Και μην τολμήσει κανένας κανίβαλος να γράψει για άλλα γυναικεία ανατομικά σημεία.

daz
13/11/2018, 19:15
Εμπειρικά έχω δει ότι τα λάδια μου θέλουν πέταμα μετά από 2.5-3κ χλμ.Τι να κάνω; Να τα αφήσω μέσα;

Ναι! Τι πάει να πει εμπειρικά?

Κάνω παράθεση το παραπάνω αλλά απαντώ στο σύνολο, όπως και σε άλλες απόψεις που διατυπώθηκαν περί "παρόμοιων" κινητήρων με διαφορετικά διαστήματα σέρβις κτλ.

Ο κατασκευαστής βγάζει τα διαστήματα αυτά με βάση πολλές παραμέτρους. Οι δυο πιο κύριες είναι..

α. Η ποσότητα του λαδιού που χωράει ένας κινητήρας.
β. Οι μέγιστες στροφές που ανεβάζει το μοτόρι.


Αν πάρουμε έναν αγωνιάρικο μονοκύλινδρο κινητήρα που ανεβάζει 10.000στροφές, με 1,5 λίτρο λάδι και και βάλουμε κόφτη στις 7,500 και με δεύτερο ψυγείο λαδιού του ανεβάσουμε τη συνολική χωρητικότητα στα 3,5 λίτρα, χωρίς καμία άλλη αλλαγή μπορούμε να κάνουμε τις αλλαγές στις 5000 ή και σε περισσότερα χλμ. αντί κάθε 1000 που ήθελε αρχικά.

Οπότε ένας κινητήρας μπορεί να είναι "σχεδόν" ίδιος με έναν άλλο αλλά πολύ σωστά να έχει τα διπλάσια διαστήματα σέρβις! Καθόλου περίεργο.

Για το Χτ η yamaha σε όλο τον κόσμο προτείνει αλλαγές κάθε 10.000 χλμ. Μόνο η Ελληνική αντιπροσωπεία, αναφέρει οτι "για τις Ελληνικές συνθήκες προτείνεται αλλαγή κάθε 5.000χλμ". Και εσύ τα αλλάζεις κάθε 2.500 επειδή εμπειρικά έχεις δει οτι τα λαδια θέλουν πέταμα σε αυτά τα χλμ.
Αλλάζεις λάδια 4 φορές πιο γρήγορα απ' ότι προτείνει ο κατασκευαστής και 2 φορές πιο γρήγορα απ' ότι προτείνει η ελληνική αντιπροσωπεία. Στο 1/4 της συχνότητας που προτείνει ο κατασκευαστής!!! Αν κάνεις 10.000 χλμ το χρόνο αλλάζεις λάδια 4 φορές αντί για μία ή δύο (το πολύ). Δλδ αντι για 50 ευρώ δίνεις 200. Αλλά όταν σου λέει ο κατασκευαστής οτι στο χρόνο θέλουν πέταμα ακόμα και αν έχουν 1500 χλμ το θεωρείς υπερβολή! Πεταμένο 50ρικο! Σε αυτή την περίπτωση μπορούμε να κάνουμε τουλάχιστον άλλα 1000 χλμ πριν τα αλλάξουμε! Σωστά? Ναι ε?

Αλλάζεις λάδια κάθε 2500χλμ (γιατί έτσι σου αρέσει και καλά κάνεις, γούστο σου και καπέλο σου) σε ένα μηχανάκι που παίρνει περίπου 3 λίτρα λάδι στα κάρτερ και έχει τον κόφτη στις μεσαίες! Αλλά είναι υπερβολή να αλλάζει καποιος λάδια με μόλις 1000 χλμ λιγότερα, μετά από 1 ολοκληρο χρόνο!

Εγώ δεν κάνω τίποτε απ' αυτά που κάνεις εσύ και το μηχανάκι μου είναι επίσης χαρτί.

buckley
13/11/2018, 19:37
Ναι! Τι πάει να πει εμπειρικά?

Κάνω παράθεση το παραπάνω αλλά απαντώ στο σύνολο, όπως και σε άλλες απόψεις που διατυπώθηκαν περί "παρόμοιων" κινητήρων με διαφορετικά διαστήματα σέρβις κτλ.

Ο κατασκευαστής βγάζει τα διαστήματα αυτά με βάση πολλές παραμέτρους. Οι δυο πιο κύριες είναι..

α. Η ποσότητα του λαδιού που χωράει ένας κινητήρας.
β. Οι μέγιστες στροφές που ανεβάζει το μοτόρι.


Αν πάρουμε έναν αγωνιάρικο μονοκύλινδρο κινητήρα που ανεβάζει 10.000στροφές, με 1,5 λίτρο λάδι και και βάλουμε κόφτη στις 7,500 και με δεύτερο ψυγείο λαδιού του ανεβάσουμε τη συνολική χωρητικότητα στα 3,5 λίτρα, χωρίς καμία άλλη αλλαγή μπορούμε να κάνουμε τις αλλαγές στις 5000 ή και σε περισσότερα χλμ. αντί κάθε 1000 που ήθελε αρχικά.

Οπότε ένας κινητήρας μπορεί να είναι "σχεδόν" ίδιος με έναν άλλο αλλά πολύ σωστά να έχει τα διπλάσια διαστήματα σέρβις! Καθόλου περίεργο.

Για το Χτ η yamaha σε όλο τον κόσμο προτείνει αλλαγές κάθε 10.000 χλμ. Μόνο η Ελληνική αντιπροσωπεία, αναφέρει οτι "για τις Ελληνικές συνθήκες προτείνεται αλλαγή κάθε 5.000χλμ". Και εσύ τα αλλάζεις κάθε 2.500 επειδή εμπειρικά έχεις δει οτι τα λαδια θέλουν πέταμα σε αυτά τα χλμ.
Αλλάζεις λάδια 4 φορές πιο γρήγορα απ' ότι προτείνει ο κατασκευαστής και 2 φορές πιο γρήγορα απ' ότι προτείνει η ελληνική αντιπροσωπεία. Στο 1/4 της συχνότητας που προτείνει ο κατασκευαστής!!! Αν κάνεις 10.000 χλμ το χρόνο αλλάζεις λάδια 4 φορές αντί για μία ή δύο (το πολύ). Δλδ αντι για 50 ευρώ δίνεις 200. Αλλά όταν σου λέει ο κατασκευαστής οτι στο χρόνο θέλουν πέταμα ακόμα και αν έχουν 1500 χλμ το θεωρείς υπερβολή! Πεταμένο 50ρικο! Σε αυτή την περίπτωση μπορούμε να κάνουμε τουλάχιστον άλλα 1000 χλμ πριν τα αλλάξουμε! Σωστά? Ναι ε?

Αλλάζεις λάδια κάθε 2500χλμ (γιατί έτσι σου αρέσει και καλά κάνεις, γούστο σου και καπέλο σου) σε ένα μηχανάκι που παίρνει περίπου 3 λίτρα λάδι στα κάρτερ και έχει τον κόφτη στις μεσαίες! Αλλά είναι υπερβολή να αλλάζει καποιος λάδια με μόλις 1000 χλμ λιγότερα, μετά από 1 ολοκληρο χρόνο!

Εγώ δεν κάνω τίποτε απ' αυτά που κάνεις εσύ και το μηχανάκι μου είναι επίσης χαρτί.

Δεν παίζει ακριβώς έτσι ρε πατρίδα :smokin:

daz
13/11/2018, 19:39
Δεν παίζει ακριβώς έτσι ρε πατρίδα :smokin:

Ε ναι! Προφανώς! Το γμσα και ψόφησε! :lol:

ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
13/11/2018, 21:33
Θεωρητικής κατεύθυνσης σίγουρα. :D

Αλήθεια τώρα, συζητάμε αν αξίζει να δίνουμε +50€ τον χρόνο για να είμαστε σίγουροι για τη συντήρηση της μοτοσικλέτας μας;

Εδω συζηταμε εν ετη 2018 αν αξιζει το αβς η οχι:)

kerasaki
13/11/2018, 23:16
Αφού ως γνωστόν η διαδρομή σπιτι-δουλεια-φροντιστηριο-ταβερνα-μπαρ γίνεται σε ποιοτητα ασφαλτου Αττικής Οδού και οι αναβάτες είναι συγκεντρωμένοι ΟΛΗ την ώρα στο 101% των δυνατοτήτων τους.

ΤάκηςΜπ
14/11/2018, 00:00
Ναι! Τι πάει να πει εμπειρικά?

Κάνω παράθεση το παραπάνω αλλά απαντώ στο σύνολο, όπως και σε άλλες απόψεις που διατυπώθηκαν περί "παρόμοιων" κινητήρων με διαφορετικά διαστήματα σέρβις κτλ.

Ο κατασκευαστής βγάζει τα διαστήματα αυτά με βάση πολλές παραμέτρους. Οι δυο πιο κύριες είναι..

α. Η ποσότητα του λαδιού που χωράει ένας κινητήρας.
β. Οι μέγιστες στροφές που ανεβάζει το μοτόρι.


Αν πάρουμε έναν αγωνιάρικο μονοκύλινδρο κινητήρα που ανεβάζει 10.000στροφές, με 1,5 λίτρο λάδι και και βάλουμε κόφτη στις 7,500 και με δεύτερο ψυγείο λαδιού του ανεβάσουμε τη συνολική χωρητικότητα στα 3,5 λίτρα, χωρίς καμία άλλη αλλαγή μπορούμε να κάνουμε τις αλλαγές στις 5000 ή και σε περισσότερα χλμ. αντί κάθε 1000 που ήθελε αρχικά.

Οπότε ένας κινητήρας μπορεί να είναι "σχεδόν" ίδιος με έναν άλλο αλλά πολύ σωστά να έχει τα διπλάσια διαστήματα σέρβις! Καθόλου περίεργο.

Για το Χτ η yamaha σε όλο τον κόσμο προτείνει αλλαγές κάθε 10.000 χλμ. Μόνο η Ελληνική αντιπροσωπεία, αναφέρει οτι "για τις Ελληνικές συνθήκες προτείνεται αλλαγή κάθε 5.000χλμ". Και εσύ τα αλλάζεις κάθε 2.500 επειδή εμπειρικά έχεις δει οτι τα λαδια θέλουν πέταμα σε αυτά τα χλμ.
Αλλάζεις λάδια 4 φορές πιο γρήγορα απ' ότι προτείνει ο κατασκευαστής και 2 φορές πιο γρήγορα απ' ότι προτείνει η ελληνική αντιπροσωπεία. Στο 1/4 της συχνότητας που προτείνει ο κατασκευαστής!!! Αν κάνεις 10.000 χλμ το χρόνο αλλάζεις λάδια 4 φορές αντί για μία ή δύο (το πολύ). Δλδ αντι για 50 ευρώ δίνεις 200. Αλλά όταν σου λέει ο κατασκευαστής οτι στο χρόνο θέλουν πέταμα ακόμα και αν έχουν 1500 χλμ το θεωρείς υπερβολή! Πεταμένο 50ρικο! Σε αυτή την περίπτωση μπορούμε να κάνουμε τουλάχιστον άλλα 1000 χλμ πριν τα αλλάξουμε! Σωστά? Ναι ε?

Αλλάζεις λάδια κάθε 2500χλμ (γιατί έτσι σου αρέσει και καλά κάνεις, γούστο σου και καπέλο σου) σε ένα μηχανάκι που παίρνει περίπου 3 λίτρα λάδι στα κάρτερ και έχει τον κόφτη στις μεσαίες! Αλλά είναι υπερβολή να αλλάζει καποιος λάδια με μόλις 1000 χλμ λιγότερα, μετά από 1 ολοκληρο χρόνο!

Εγώ δεν κάνω τίποτε απ' αυτά που κάνεις εσύ και το μηχανάκι μου είναι επίσης χαρτί.

Το θέμα είναι πως γίνονται τα χλμ. Πιέζεται το μηχανάκι και το λάδι του χαλαει πιο γρήγορα. Νιώθω μια αυξημένη κατά πολύ θερμοκρασία κινητήρα μετά από αυτά τα χλμ, κι εγώ στον νου μου είχα να τα αλλάζω βάσει manual, αλλά αφού εμπειρικά δεν λειτουργεί αυτό, ξαναρωτάω χωρίς να περιμένω απάντηση, να τα αφήσω μέσα;

BLiTzER
14/11/2018, 00:06
Το θέμα είναι ότι συχνότερες αλλαγές δεν πρόκειται να κάνουν ζημιά στον κινητήρα, αλλά αραιότερες, είναι πολύ πιθανό. ;)

ΤάκηςΜπ
14/11/2018, 00:08
Σίγουρα, απλα εφόσον δεν έχει ημερολόγιο το λάδι να ξέρει ότι στον ένα χρόνο χάλασε, όλο και λίγη ακόμα ζωή θα έχει. Δεν το λέω για τα 50 ευρώ, για την σπατάλη ενός καλού λαδιού το λέω.

taisteal
14/11/2018, 00:10
Το θέμα είναι πως γίνονται τα χλμ. Πιέζεται το μηχανάκι και το λάδι του χαλαει πιο γρήγορα. Νιώθω μια αυξημένη κατά πολύ θερμοκρασία κινητήρα μετά από αυτά τα χλμ, κι εγώ στον νου μου είχα να τα αλλάζω βάσει manual, αλλά αφού εμπειρικά δεν λειτουργεί αυτό, ξαναρωτάω χωρίς να περιμένω απάντηση, να τα αφήσω μέσα;

Εγώ όταν άρχιζε να χτυπάει το σασμάν κάπου στα 3500- 4000 χλμ τα πετούσα
χωρίς δεύτερη σκέψη.
Αφού το πιέζεις άλλαξέ τα νωρίτερα από το προβλεπόμενο

ΤάκηςΜπ
14/11/2018, 00:14
Μα αυτό λέω εδώ και αρκετά post. Διαφορετικοί άνθρωποι, χρήσεις, μηχανές,δεν γίνεται όλοι να κάνουμε την ίδια συντήρηση.

daz
14/11/2018, 19:00
Αφού το πιέζεις άλλαξέ τα νωρίτερα από το προβλεπόμενο

Ποιο είναι το προβλεπόμενο?

RaGe_Raptor
14/11/2018, 19:49
τι κάνουμε σε περίπτωση διαφοροποίησης προτεινόμενου ιξώδους του ελληνικού από το "διεθνές" manual? ε? :p

daz
14/11/2018, 21:05
τι κάνουμε σε περίπτωση διαφοροποίησης προτεινόμενου ιξώδους του ελληνικού από το "διεθνές" manual? ε? :p

Δε διαφοροποιεί το ιξώδες η οτιδήποτε. Μόνο τα διαστήματα σέρβις διαφοροποιεί.

taisteal
14/11/2018, 23:32
Ποιο είναι το προβλεπόμενο?

Πχ αν ο κατασκευαστής λέει αλλαγή κάθε 10 χιλιάδες τα αλλάζεις στα 5 που λένε
εδώ οι local dealers
Αν δεν σου αρέσει τα αλλάζεις στα 3 ξερωγω :p
Εγώ πάντως Αποστόλ' δεν άφηνα για κανένα λόγο λάδι μέσα 10 χιλιάδες χλμ,
φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι θα πάθαινε και κάτι αλλά είναι πως το βλέπει ο καθένας.

daz
15/11/2018, 01:11
Πχ αν ο κατασκευαστής λέει αλλαγή κάθε 10 χιλιάδες τα αλλάζεις στα 5 που λένε
εδώ οι local dealers
Αν δεν σου αρέσει τα αλλάζεις στα 3 ξερωγω :p
Εγώ πάντως Αποστόλ' δεν άφηνα για κανένα λόγο λάδι μέσα 10 χιλιάδες χλμ,
φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι θα πάθαινε και κάτι αλλά είναι πως το βλέπει ο καθένας.

Ρε συ δε διαφωνώ. Απλά είναι πως το θέτεις το κάθε τι. Άλλο να πεις πως αν το σκίζεις το μηχανάκι χρειάζεται αλλαγή κάθε x χλμ και άλλο να πεις, εγώ αισθάνομαι καλύτερα να τα αλλάζω κάθε y χλμ. Το μηχανάκι χρειάζεται μόνο αυτά που ορίζει ο κατασκευαστής. Κανένας δε δίνει οδηγίες πως να χαλάσεις το μηχανάκι σου.

Οι 10.000 του κατασκευαστή δεν βγήκαν τυχαία. Φυσικά δεν βγήκαν και για καθημερινό σκίσιμο.
Όλα τα μάνιουαλ αναφέρουν οτι για εξτρίμ καταστάσεις η συντήρηση πρέπει να είναι πιο τακτική (πχ χρήση πίστας ή οδήγηση σε ακραίες συνθήκες σκόνης στο βουνό).
Επίσης λέει οτι πριν ξεκινήσεις πρέπει να ελέγχεις τη στάθμη των λαδιών σου.

Αν κάνεις ακριβώς αυτά, το μηχανάκι δε θα πάθει ποτέ τίποτα.

Δε θέλεις να τα κάνεις αυτά? Άλλαζε τα κάθε 5.000 χλμ χωρίς να ελέγχεις ποτέ σου το λάδι και χωρίς να λογαριάζεις αν το σκίζεις ή όχι.

Αν οδηγούσα με το 50% του στροφομέτρου στην εγνατία πάνω κάτω κάθε μέρα για 500 χλμ τη φορά, θα μπορούσα να κάνω και 15,000χλμ. με τα ίδια λάδια. Γιατί αυτές είναι οι καλύτερες συνθήκες που μπορεί να λειτουργήσει ένας κινητήρας. Χωρίς φορτίο στον κινητήρα και με σταθερή θερμοκρασία για τα περισσότερα χλμ που σημαίνει λίγοι θερμικοί κύκλοι στο λάδι.
Αν κάθε φορά που ανεβαίνεις, το γκάζι κολλάει στο στοπ, άλλαξέ τα στις 5.000. Γιατί αυτές είναι οι χειρότερες συνθήκες που μπορεί να λειτουργήσει. (βασικά οι χειρότερες είναι μικρές αποστάσεις σε πόλη).

O κατασκευαστής υπολογίζει λίγο απ' τα παραπάνω, λίγο πόλη, λίγο σκίσιμο, λίγο ταξιδι, λίγο βόλτα και σου λέει 10.000χλμ και έλεγχο. Ακραία χρήση? Συντομότερες αλλαγές!

Το να κατεβαίνεις ακόμα πιο χαμηλά απ' το 1/2 των χλμέτρων που δίνει ο κατασκευαστής, δεν έχει καμία λογική βάση και είναι πεταμένα λεφτά. Το κάνεις για ψυχολογικούς λόγους? Καλά κάνεις!

Όλοι οι κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένων των κατασκευαστών λαδιών, προτείνουν τα λάδια να αλλάζονται στο χρόνο ανεξαρτήτως χλμέτρων. Βασικά καλό είναι να αλλάζονται κάθε 8 με 10 μήνες αλλά και χρόνο να τα κρατήσεις δεν τρέχει κάτι ρε παιδί μου.
Τώρα ξαφνικά η ψυχολογία μας αντιστρέφεται? "Έλα ρε! Δεν έχει ανάγκη! Αφού δεν έκανα χλμτρα! Σιγά! Δλδ αν τα κρατήσω 2-3 μήνες ακόμα τι θα γίνει?" Ε, αυτό δε μπορώ να το καταλάβω! Σοβαρά τώρα!

taisteal
15/11/2018, 01:14
Well said

:beer::beer:

7Tolis
28/11/2018, 16:11
Τι συμβαίνει στον κινητήρα αν βάλουμε παραπάνω λάδι; Γενικά, τι παίζει σε μια τέτοια περίπτωση;

BLiTzER
28/11/2018, 16:13
Ανάλογα το μοτέρ. Ιταλικό, ομίλου VAG ή κάποιο αξιόπιστο;

7Tolis
28/11/2018, 16:20
Σε δοκιμασμένα αξιόπιστο

BLiTzER
28/11/2018, 16:25
Με λίγα, απλά λόγια, πολύ λάδι μπορεί να προκαλέσει ζημιά στο μοτέρ, από μικρή έως πολύ μεγάλη, καθώς το μοτέρ δουλεύει σωστά σε συγκεκριμένες πιέσεις. Αν είναι μικρή η επιπλέον ποσότητα, είναι πιθανότατα οκ.

teogtp
28/11/2018, 16:42
Ιαπωνέζικο μοτέρ με 8.5lt μέσα, κάπνιζε σαν ποταμόπλοιο.
Σκασανε τα τσιμουχακια βαλβίδων.

daz
28/11/2018, 17:22
Νταξ 8,5 λίτρα είναι υπερβολική ποσότητα. Πρέπει να γέμισε και το θάλαμο καύσης αυτός.

Κατα τ' άλλα, αν η ποσότητα είναι μικρή, πιθανότατα να την αποβάλει απ' το breather. Αν έχουμε κλειστό το σωληνάκι του breather (αυτό που πάει κάτω απ' το κινητήρα και πρέπει να το αδειάζουμε περιοδικά) μπορεί να φτάσουν στο φίλτρο αέρα.

ΠΑΠΑΣΟΥΖΑΣ
28/11/2018, 17:40
Νταξ 8,5 λίτρα είναι υπερβολική ποσότητα. Πρέπει να γέμισε και το θάλαμο καύσης αυτός.

Κατα τ' άλλα, αν η ποσότητα είναι μικρή, πιθανότατα να την αποβάλει απ' το breather. Αν έχουμε κλειστό το σωληνάκι του breather (αυτό που πάει κάτω απ' το κινητήρα και πρέπει να το αδειάζουμε περιοδικά) μπορεί να φτάσουν στο φίλτρο αέρα.

Θυμαμαι παλαιωτερα στα παπακια οταν αλαζα λαδια που μου λεγανε "μη βαλεις παραπανω γιατι θα πατιναρει".Τελικα αυτο υσχιει ή οχι?Αυτη την εντυπωση εχω τοσα χρονια...

o_gavros
28/11/2018, 17:50
ρε πάτερ σκέψου ότι ενα μοτέρ δεν είναι η αλάνα της γειτονιάς.
οι χώροι είναι περιορισμένοι και ως επι τω πλείστον γεμάτοι με εξαρτήματα που πολλές φορές αλληλεπιδρούν με ακρίβεια χιλιοστών του χιλιοστού.
Βάλε τώρα ότι το ρευστό στοιχείο,το λάδι εν προκειμένω, διοχετεύεται με πίεση.
Ε δε θέλει πολύ να σκάσει το σύστημα αν του στάξεις πολύ παραπάνω ποσότητα.

buckley
28/11/2018, 18:12
Ανάλογα το μοτέρ. Ιταλικό, ομίλου VAG, ΚΤΜ ή κάποιο αξιόπιστο;

Είπες κάτι ? :smokin:

Bowleno
28/11/2018, 18:21
Είπες κάτι ? :smokin:

Εσύ τώρα τι θες; δεν έβαλε στα μη αξιόπιστα τα σουτζούκια. Όσον αφορά τα κατέμια είναι γνωστό πλέον ότι τα αλλάζουν κάθε Τρίτη η Τετάρτη, αναλόγως καιρού (τα λάδια, όχι τα μΕχανάκια....) :lol:

buckley
28/11/2018, 18:27
Εσύ τώρα τι θες; δεν έβαλε στα μη αξιόπιστα τα σουτζούκια. Όσον αφορά τα κατέμια είναι γνωστό πλέον ότι τα αλλάζουν κάθε Τρίτη η Τετάρτη, αναλόγως καιρού (τα λάδια, όχι τα μΕχανάκια....) :lol:

Πστ νέος δεν διαθέτουμε μόνο σουζούκια, νταξ :smokin:

Bowleno
28/11/2018, 19:00
Πστ νέος δεν διαθέτουμε μόνο σουζούκια, νταξ :smokin:

Από το συνεργείο έρχεσαι; :p

buckley
28/11/2018, 19:10
Από το συνεργείο έρχεσαι; :p

Ναι ρε και στην κορφή κανέλα :moutza::bawl:

teogtp
28/11/2018, 23:15
Νταξ 8,5 λίτρα είναι υπερβολική ποσότητα. Πρέπει να γέμισε και το θάλαμο καύσης αυτός.

Κατα τ' άλλα, αν η ποσότητα είναι μικρή, πιθανότατα να την αποβάλει απ' το breather. Αν έχουμε κλειστό το σωληνάκι του breather (αυτό που πάει κάτω απ' το κινητήρα και πρέπει να το αδειάζουμε περιοδικά) μπορεί να φτάσουν στο φίλτρο αέρα.

Δεν ξεκίναγε το αμάξι.... νόμιζες ότι είχες τραβηγμένο χειρόφρενο.