View Full Version : Aναζητώντας την Φραγκοσυριανή...
To 4o χάλκινο μισόκιλο άφηνε ευλαβικά τις τελευταίες στάλες του ροζέ κρασιού στο ποτήρη του Σωτήρη.η νύχτα περιείχε όλα εκείνα τα στοιχεία που σε κάνουν να χαλαρώσεις από άλλη μια δύσκολη εβδομάδα που θές όσο το δυνατόν πιο γρήγορα να ξεχάσεις.τα δυδυμάκια είχαν πάρει από νωρίς την άγουσα για τα κρεβάτια τους,η βεράντα περικλυόταν από το μεθυστικό άρωμα των νυχτολούλουδων συνοδευόμενο από τους ψύθυρους των γρύλων,την συνοδεία ενός ψηφιακού (δυστυχώς) δίσκου με τις δημιουργίες του τεράστιου Μάρκου Βαμβακάρη,ενώ το τραπέζι που πρίν ασφυκτιούσε από μεζεκλίκια τώρα φάνταζε λεηλατημένο σαν από ορδές αλόφρονων μερακλήδων.οι κυράδες επηρεασμένες από το κρασί είχαν παραδόξως ηρεμήσει από το συνεχές κουτσομπολιό,μέχρι που μια λάθος όπως αποδείχθηκε σκέψη,τους πάτησε με μαγικό τρόπο το διακόπτη φέροντάς τον σε θέση ON.αυτή την φορά μάλιστα θα ήταν και για τα καλά:
- τι νταλκά μπορεί να είχε φάει ρε μλκ αυτός ο άνθρωπος ώστε να κάτσει να γράψει τέτοια κομματάρα για μια γυναίκα? Και πόσο ωραία τελικά μπορεί να ήταν αυτή η γκόμενα,απόρησε απευθυνόμενος πρός εμένα ο Σωτήρης.
Πρίν προλάβω καλά καλά να σκεφτώ την αρχή της απάντησής μου,ήδη η Χριστίνα (σύζυγος του Σωτήρη) ξεκινούσε το παραλήρημά της:
-ε βέβαια Σωτηράκη,αυτός ήταν ο ορισμός του άντρα.δεν χρειαζόταν το Nokia να του υπενθυμίσει επαιτίους και γενέθλια ούτε τους καλούς του φίλους για να τον βοηθήσουν να ‘’βγάλει από το μυαλό του’’ ένα στοιχάκι για να το αποτυπώσει στην κάρτα του μπουκέτου με τα λουλούδια την εποχή που ακόμα κάτι το όμορφο έβγαινε από μέσα σου.........
Ευγνωμονώ την Χριστίνα.στα πολύτιμα δευτερόλεπτα του παραληρήματός της,μια σκέψη πέρασε αστραπιαία από το μυαλό μου.ένα μονοήμερο στη Σύρο,μια και μόνο ευκαιρία να ανακαλύψω την φραγκοσυριανή του Μαέστρου.τουλάχιστον να την αναζητήσω.αν δεν τα κατάφερνα,θα μου έμενε κέρδος η περιήγηση στο νησί.τι καλύτερο?
‘’Πρωτόπαιξα, λοιπόν, σ' ένα μαγαζί στην παραλία, μαζεύτηκε όλος ο κόσμος. Κάθε βράδυ γέμιζε ο κόσμος το μαγαζί κι έκατσα περίπου δύο μήνες. Εγώ, όταν έπαιζα και τραγουδούσα, κοίταζα πάντα κάτω, αδύνατο να κοιτάξω τον κόσμο, τα έχανα. Εκεί όμως που έπαιζα, σηκώνω μια στιγμή το κεφάλι και βλέπω μια ωραία κοπέλα. Τα μάτια της ήταν μαύρα. Δεν ξανασήκωσα το κεφάλι, μόνο το βράδυ την σκεφτόμουν, την σκεφτόμουν.....
Πήρα, λοιπόν, μολύβι κι έγραψα πρόχειρα:
Μία φούντωση, μια φλόγα έχω
μέσα στην καρδιά
Λες και μου΄χεις κάνει μάγια
Φραγκοσυριανή γλυκιά...
Ούτε και ξέρω πως την λέγανε ούτε κι εκείνη ξέρει πως γι ' αυτήν μιλάει το τραγούδι. Όταν γύρισα στον Πειραιά, έγραψα τη Φραγκοσυριανή.’’
Από το βιβλίο «Μάρκος Βαμβακάρης - ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ», της Αγγελικής Βέλλου-Κάιλ, Αθήνα 1978, εκδόσεις «Παπαζήση».
Μια καλή αφορμή για μια πολύ όμορφη όπως τελικά αποδείχθηκε περιήγηση...
Πρίν συνεχίσω την ομοβροντία μου,ενα ΤΕΡΑΣΤΙΟ ευχαριστώ στον DIMCHIOS.οι πολύτιμες πληροφορίες του με βοήθησαν τα μάλα κατά την παραμονή μου στο νησί μιας και ο εν λόγω καλός φίλος έχει αφήσει την υπογραφή του στο συγκεκριμένο μέρος για συνεχόμενα καλοκαίρια.
Δημήτριε το μαγαζί σου τείνει να γίνει τουριστικό γραφείο.ευχαριστώ,και όσες :beer: και virtual και κανονικές!
Πάντα ενεργούσα και ενεργώ άκρως παρορμητικά όταν πρόκειται για ταξίδι με την μοτοσυκλέτα.δεν σκέφτομαι κούραση,κόστος,τι αφήνω να εκρεμμεί πίσω,αν κάποιος/Α μουρμουράει.και ευτυχώς αυτή η κάποια τη σέβεται ακόμα αυτή την ανάγκη μου για μοτοφυγή.Μικρή σε ευχαριστώ...
Δυο μέρες μετά το ‘’φυτίλιασμα’’ βρισκόμουν στην βασιλίσσης Αμαλίας και έκλεινα τα εισητήρια.ένα καλό τσέκ στο μοτοσυκλετάκι το απόγευμα και το επόμενο πρωί περιχαρής(ναι,αυτό το ηλίθιο χαμόγελο που διαγράφεται στο πρόσωπό μου όταν είναι να φύγω για κάπου ως αναβάτης της miss K) και ψιλοκομμένος (ανάθεμα τους βραδυνούς αγώνες του Euro) να’μαι στο λιμάνι του Πειραιά,πύλη Ε7 προς Κυκλάδες.
Ψιτ,που’σαι κοπελιά,άσε τις ντανιές στον μαντρότοιχο.μια ξερή να σου σκάσει,θα εξατμιστείς και εσύ και η ανάμνησή σου...
262423
ο μικρός Αλέξανδρος μοιραζόταν μαζί με μένα και με τις γιαγιάδες του το εξαθέσιο τραπέζι στο highspeed.δεν ξέρω που στο γεροκόρακα μπορεί να την βρήκε ένα 4χρονο πιτσιρίκι 8 το πρωί τόση ενέργεια,μην αφήνοντάς με να κλείσω μάτι.ούτε και η παράκληση μιας συνοδού από το πλήρωμα στάθηκε ικανή να τον συνετήσει.οι γιαγιάδες φυσικά στην παχειά τους την ...άντε μην πώ,τα μποφόρια έξω έκαναν πλάκα στο πλεούμενο και μαζί και στο ταλαίπωρο μυαλό μου και όλα τα παραπάνω ερχόντουσαν σε πλήρη αρμονία με την τύπισσα στο πίσω κάθισμα που θεώρησε πρέπον να μου κολλήσει τα βρωμοπόδαρά της στο τζάμι,εκστασιάζοντάς με παράλληλα με το άρωμα της βαφής περιποίησης των νυχιών της.
262424
κοπελιά,αν θεωρείς αυτά τα φρατζολάκια που έχεις ως πόδια πως μπορούν να γοητεύσουν έναν άντρα με τη χρήση του κατάλληλου πέδιλου,πλανάσαι πλάνην οικτράν.άγιο είχες κιόλας που δε σε κέρασα και μια μερίδα απ'τα συκώτια μου γαρνιρισμένη με γαστρικό υγρό σε γενναίες μάλιστα ποσότητες,άιντε μπράβο...
2μιση ώρες αργότερα ο εφιάλτης μου στο σαλόνι του highspeed έφτανε στο τέλος του.δεν είχα ξεκινήσει καθόλου καλά.μα καθόλου καλά.οι οιωνοί ήταν εναντίον μου,τα μάτια μου έτσουζαν απ'την έλλειψη ύπνου,το κεφάλι μου από τον πιτσιρικά ήταν καζάνι και χρειαζόμουν κάτι πολύ ισχυρό για να με επαναφέρει σε ταξιδιωτική διάθεση.
το νησί έπρεπε να βάλει τα δυνατά του για να με κρατήσει ζωντανό.και από το πρώτο αντίκρυσμα μου δήλωνε πως κάτι τέτοιο είχε και σκοπό να κάνει...
262425
nikos_abel
26/06/2012, 06:35
Μην αργείς, άντε, θέλουμε να δούμε το νησί.
GIXXERAKIAS
26/06/2012, 08:18
Διψάμε για εικόνες λέμε!!!:beer::beer:
ο μικρός Αλέξανδρος μοιραζόταν μαζί με μένα και με τις γιαγιάδες του το εξαθέσιο τραπέζι στο highspeed.δεν ξέρω που στο γεροκόρακα μπορεί να την βρήκε ένα 4χρονο πιτσιρίκι 8 το πρωί τόση ενέργεια,μην αφήνοντάς με να κλείσω μάτι.ούτε και η παράκληση μιας συνοδού από το πλήρωμα στάθηκε ικανή να τον συνετήσει.οι γιαγιάδες φυσικά στην παχειά τους την ...άντε μην πώ,τα μποφόρια έξω έκαναν πλάκα στο πλεούμενο και μαζί και στο ταλαίπωρο μυαλό μου και όλα τα παραπάνω ερχόντουσαν σε πλήρη αρμονία με την τύπισσα στο πίσω κάθισμα που θεώρησε πρέπον να μου κολλήσει τα βρωμοπόδαρά της στο τζάμι,εκστασιάζοντάς με παράλληλα με το άρωμα της βαφής περιποίησης των νυχιών της.
262424
κοπελιά,αν θεωρείς αυτά τα φρατζολάκια που έχεις ως πόδια πως μπορούν να γοητεύσουν έναν άντρα με τη χρήση του κατάλληλου πέδιλου,πλανάσαι πλάνην οικτράν.άγιο είχες κιόλας που δε σε κέρασα και μια μερίδα απ'τα συκώτια μου γαρνιρισμένη με γαστρικό υγρό σε γενναίες μάλιστα ποσότητες,άιντε μπράβο...
Φίλε μου σόρρυ αλλά το Νικ σου παραπέμπει άμεσα σε αυτή την φωτό!! :lol:
Αστειεύομαι και περιμένω την συνέχεια με αγωνία!!! :beer:
με το άνοιγμα του καταπέλτη περίμενα την κουφόβραση του νησιού υποβοηθούμενη από το καυσαέριο στο εσωτερικό του πλοίου και την έντονη δυσοσμία(όχι των μασχαλών μου) να με ξενερώσει ακόμα περισσότερο ρίχνοντας ακόμα περισσότερο τις ήδη καταπονημένες μου αισθήσεις.ο στρατηγός άνεμος όμως (:rotflmao:) ελάφρυνε το καλοκαιρινό κλίμα του νησιού,προδιαθέτοντάς με για λιγότερο βασανιστικά χιλιόμετρα.άψογα σκέφτηκα και διασχίζοντας τις παραλιακές συνοικίες της Ερμούπολης ανηφόρησα προς την 'Ανω Σύρα,την πρώτη στάση του οδοιπορικού μου.κακομοίρα φωτογραφική,να ήξερες τι σε περίμενε...το τοπίο γινόταν πιο ''αιγαιοπελαγίτικο'',πιο ''καδράτο''.τι με περίμενε και μένα όμως να'ξερα...
262586
αφήνοντας την miss K στην είσοδο του οικισμού (ασφαλέστατο σημείο,ούτε κλειδαριές δισκόφρενου,ούτε καν συναγερμό δεν μπήκα στον κόπο να βάλω),απλά αφέθηκα στην μαγεία του μεσαιωνικού οικισμού.χτισμένος αμφιθεατρικά πάνω στα βράχια από τους Βενετούς,κατοικήθηκε αρχικά από τον 8ο αιώνια και έπειτα για να γνωρίσει τεράστια ακμή στα χρόνια της βενετοκρατίας.αίγλη που κρατάει ακόμα και σήμερα,αποπλανώντας τον επισκέπτη ο οποίος περιμένει να ανταμώσει ξαφνικά κάποια νεαρή βενετσιάνα με το φανταχτερό φόρεμά της και τα μακρυά σγουρά μαλλιά της να του χαμογελάει με σκιμμένο από ντροπή το κεφάλι της ή τον καπουκίνο μοναχό ο οποίος με ένα νεύμα να τον καλημερήσει με τα χέρια σταυρωμένα στο ύψος της λεκάνης.
επιστροφή στο χρόνο...
262592
...με πινελιές από το Αιγαίο μας...
262595
...με τους χαριτωμένους κατοίκους του,οι οποίοι ποζάρουν με περίσσια θέληση στο φακό...
262597
...με τα λιθόστρωτα πεντακάθαρα δρομάκια του,στολισμένα με απλότητα και χάρη.το όμορφο εξάλλου ποτέ δεν ήταν περίπλοκο...
262599
στο τέρμα του λόφου βρίσκεται ο μητροπολιτικός για τους καθολικούς ναός του Σαν Τζώρτζη καθώς και η καθολική επισκοπή της Σύρου.ο ναός δυστυχώς ήταν κλειστός λόγω εργασιών και οι πιστοί για τις τελετές παραπέπονταν στο ναό της Παναγίας του Καρμήλου,λίγα μέτρα χαμηλότερα.η επισκοπή ήταν βέβαια ανοιχτή
262601
αλλά δεν είχα και κάποιο ιδιαίτερο λόγο να την επισκεπτώ.τη θέα φυσικά απο αυτό το σημείο δεν παρέλειψα να την αποθανατήσω για άλλη μια φορά,
262602
κάθοδος λοιπόν προς την Παναγία της Καρμήλου αλλά κυρίως χάσιμο για πολλοστή φορά μέσα στα στενά.μιλάμε για ατελείωτο σκαλοπάτι,ιδανικό τρόπο απώλειας βάρους αλλά και για βελτίωση της φυσικής μας κατάστασης,
262603
εικαστικές παρεμβάσεις σε τοίχο...
262605
αφιερώματα στις μητέρες,
262606
σε τοπικούς μάρτυρες,
262607
πανέμορφες γωνίες χαλάρωσης,
262609
μέχρι που έφτασα στο ναό της Παναγιάς του Καρμήλου.δεν έχει τύχει να μπώ ξανά σε καθολικό ναό και για να πώ την αλήθεια ήμουν τυχερός που βρέθηκα και μόνος μου,έχοντας αρκετό χρόνο να τον περιεργαστώ,να τον χαζέψω,
262613
In nomine Patris, et filii, et spiritus sancti (καλά δεν το είπα?),
262614
-forgive me holy Father,i've sined...
-stoop my blessed girl...
262616
από κάτι τέτοια καταλάβαινα πως βρισκόμουν σε καθολική εκκλησία,
262617
και επιτέλους,η ατραξιόν κατ' εμέ του ναού.το όργανο!όπως στις ταινίες,όπου ο μαύρος ιερέας ουρλιάζει,
-He is the one who's guidance will prevent me fron the the dirty path,
και ο λαός απο κάτω ορίεται,
-ya,He is!
-He is the one who's punch will provoce the master of Darkness from seducing me!!!
-ya,He fucking is!
και στο απώγειο του παραλληρήματος του ιερέα,η χορωδία χτυπώντας παλαμάκια,λικνιζόμενη αριστερά-δεξιά,ξεκινάει το τραγούδι,
-Gooooooood blase us all,Goooood kicks the devil,take me God to your mighty protection!!!
ενώ ο λαός απο κάτω ξεσαλώνει και χορεύει,δεχόμενος αυτόματα την μεγαλοσύνη Του...
πολλές ταινίες βλέπω ο μλκς κ έχω καεί...
262622
ενώ και ο archibishop αναπαυτικά καθισμένος στο θρόνο του,παρακολουθεί ικανοποιημένος την διαδικασία,
262624
αφήνοντας τον ναό και τις φαντασιώσεις μου(...),ήταν η ώρα σιγά σιγά να αφήσω τον πανέμορφο αυτό οικισμό,για την ώρα,και να συνεχίσω την πορεία μου.τελευταίες φωτό απο τα στενά λοιπόν,
262627
262629
...καθώς και τις όμορφες αρχόντισσες κατοίκους του...
262631
επειδή το δίκτυο των στενών είναι χαοτικό,υπάρχουν σε ορισμένα σημεία του επεξηγηματικότατες πινακίδες.όσο βέβαια μπορούν να σε κατατοπίσουν και αυτές!
262633
ξέχασα να αναφέρω και την ύπαρξη μέσα στο καθολικό συνοστισμό,ενός μικρού ορθόδοξου ναού,του Αγίου Νικολάου του φτωχού.στην καθολικά καθολική μονοτονία και μια ορθόδοξη πινελιά,
262637
φτάνοντας στην ηλιοκαμμένη μου μοτό,φάνταζε σαν αντίπαλο δέος ο ναός που βρισκόταν σε περίπου 2χλμ απόσταση απο τον οικισμό της 'Ανω Σύρας και ο οποίος με την επιβλητική παρουσία του στον απέναντι λόφο σαν να με καλούσε να τον επισκεπτώ.έφευγα απο την 'Ανω Σύρα εντυπωσιασμένος,μαγεμένος θα έλεγα.τόσο η α'υ'πνία όσο και η ζέστη με την ταλαιπωριά του ταξιδιού ως δια μαγείας είχαν εξαφανιστεί.μα για αυτό εξάλλου αγαπάμε και Ελλάδα...
262640
ο φιδίσιος έρημος σχετικά δρόμος με οδήγησε σε ελάχιστο χρονικό διάστημα στον ναό της Αναστάσεως.ο ''αντίπαλος'' του Σαν Τζώρτζη,ολοκληρωμένος το 1909,είναι αφιερωμένος στην ανάσταση του γένους και πραγματικά πολύ εντυπωσιακός.δυστυχώς δεν τράβηξα φωτό απο το εσωτερικό του στο οποίο όμως δεσπόζουν κυρίως αγιογραφίες με ζωηρά χρώματα,
262641
nikos_abel
27/06/2012, 12:18
συνεχίζεται :wave2:
ασταδιααλα μεσημεριάτικα :cry:
:beer:
yannis24
27/06/2012, 12:56
BAN !!!!
BAN !!!!
BAN !!!!
ο περιβάλλοντας χώρος του ναού αποτελεί κάτι σαν μνημείο για τους πεσόντες κατά την απελευθέρωση του έθνους.αυτό άλλωστε ήταν και το αρχικό πλάνο για τον χώρο πρωτού αποφασιστεί να θεμελιωθεί ο ναός το μακρυνό 1858,
262675
η θέα πρός το λιμάνι από αυτό το σημείο του νησιού κυμαίνεται και αυτή στα γνωστά υψηλότατα επίπεδα (ανάθεμα τα καλώδια πια...),
262676
όταν η φύση θέλει να σε κάνει να απορήσεις,το καταφέρνει μια χαρά
:confused:,
262677
με την ίδια επιβλητικότητα που στέκεται στην περιοχή ο ναός της Αναστάσεως,
262679
άλλο τόσο επιβλητική είναι και η παρουσία της συνοικίας της 'Ανω Σύρου,όπως αυτή φαίνεται απο το μέρος όπου βρισκόμουν εκείνη την στιγμή,το Δήλι,
262680
αφήνοντας πίσω μου τους δύο ''αντίπαλους'' ναούς,συνέχιζα την πορεία μου προς το βόρειο τμήμα του νησιού.το οποίο φυσικά ποικίλει σε ναούς ποδοσφαίρου,
262681
αλλά και ναούς θρησκευτικούς (είπαμε,πρέπει να εξευμενήσω με το παρόν ταξιδιωτικό και τον αγιατολάχ της οικογένειας,την παντοδύναμη...μητέρα μου :eleison:).
εκκλησία του Χριστού,
262682
ο συγκεκριμένος ανεμόμυλος δεν αποτελεί μοναχά τουριστική ατραξιόν.ενοικιάζεται σεζόν σε τιμή που δεν θέλω να φαντάζομαι.πάντως θα είχε γούστο να μένω σε ένα τέτοιο οίκημα,από μικρός ψάρωνα με την ιδέα πως οι τοίχοι του σπιτιού μπορεί να μην είναι ορθογώνιοι αλλά και το σπίτι ολόκληρο ένα άχαρο κουτί.η φαντασία ευτυχώς δεν κοστίζει...,
262683
η θέα,όπου και αν σταμάταγα,προς την Ερμούπολη ήταν το κάτι άλλο,
262684
άντε μια καλλιτεχνική και εσύ.σε σώζει το γεγονός πως δεν είσαι κακομούτσουνη παρά τα χρονάκια σου,
262685
η 'Ανω Σύρος αποτέλεσαι και γενέτοιρα του αρχαίου φιλόσοφου Φερεκίδη (http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A6%CE%B5%CF%81%CE%B5%CE%BA%CF%8D%CE%B4%CE%B7%CF%82).θα το καταλάβεται σίγουρα αν περάσετε απο αυτά τα μέρη,
262686
όσο ανηφόρηζα βόρεια,το τοπίο γινόταν και πιο άγονο,
262687
παλαιοί οικισμοί με εμφανή τα σημάδια της εγκατάλειψης στοίχειωναν τις πλαγιές παρακείμενων υψωμάτων,
262688
ενώ το άγονο του εδάφους συνδιασμένο με πινελιές θάλασσας οι οποίες που και που έκαναν την εμφάνιση τους σπάζοντας την μονοτονία του ξερού βράχου,έθεταν σε δοκιμασία την φωτογραφική μου μηχανή,την όραση μου αλλά και την...μίζα της μοτό από το σταμάτα-ξεκίνα,
262689
μέχρι που από κάποιο σημείο και μετά, η θάλασσα αποφάσισε να γίνει συνοδοιπόρος του ταλαίπωρου από τα άμπαλα χέρια μου kafasaki,
262690
προορισμός το βορειότερο,προσβάσιμο οδικώς,σημείο του νησιού.ο Σα Μιχάλης.ο δρόμος συνεχίζει για ακόμα 1-1,5 χλμ από τον οικισμό αλλά δεν έχει να προσφέρει τίποτα παραπάνω εκτός από διάσπαρτα σπίτια τα οποία απολαμβάνουν τον ήλιο και την μοναχικότητα του τοπίου,
262691
την θέα μέχρι το τέλος του δρόμου κερδίζουν οι απομονωμένες παραλίες οι οποίες απαιτούν πολύ ποδαρόδρομο μέχρι να προσεγγιστούν.αναλαμβάνουν όμως τόσο την ξεκούραση όσο και την δροσιά του επίδοξου επισκέπτη τους,
262692
:sun:
262693
δεν είχα σκοπό να γίνω romaniac βέβαια!!!
it's the end of the road as we know it,
262694
και όταν λέμε romaniac,το εννοούμε.βέβαια πιστεύω πως οι εντουράδες του φόρουμ δεν θα έχουν και ιδιαίτερο κόλλημα με τέτοιου είδους μονοπάτια.οπότε χωμάτινοι συνάδερφοι περιμένουμε φωτό από αυτό το σημείο και πέρα με την μοτό σας και καλές βουτιές!
262696
και για να μην νομίζεται οτι σας δουλεύω,'ντάξ?
262697
επίσης για να πάρετε και μια ιδέα των αποστάσεων,η πινακίδα μιλάει απο μόνη της,
262698
στο σημείο όπου άφησα τη μοτοσυκλέτα για να προχωρήσω λίγο μέσα στο μονοπάτι,ήταν επίσης παρκαρισμένα δυο αυτοκίνητα.ένα νοικιασμένο και ένα πολυμορφικό με γαλλικές πινακίδες.τι άλλο,κλασικοί ξένοι τουρίστες που αναζητούν και την παραμικρή ομορφιά της μικρής μας χώρας.
με τον έναν μάλιστα έτυχε να καλημεριστώ(η καλημέρα του σε άψογα ελληνικά) και να έχουμε μια ολιγόλεπτη συζήτηση.ο ευγενέστατος κύριος που εκείνε την στιγμή άλλαζε τα πέδιλά του με ένα ζευγάρι trekking παπούτσια που είχε στο αυτοκίνητο του,ερχόταν από την Ελβετία.ήταν γεωλόγος και η γυναίκα του μόλις την προηγούμενη μέρα είχε αναχωρήσει για εκεί,αφήνοντας τον μόνο του στη Σύρο.κάτι το οποίο όπως μου εκμυστηρεύτηκε δεν τον χάλασε καθόλου.κάθε άλλο μάλιστα,ήταν χαρούμενος μιας και είχε άπλετο χρόνο να εξερευνήσει με την ησυχία του για άλλη μια φορά και να μελετήσει με τις γνώσεις της επιστήμης του αυτά τα μέρη.και δεν ήταν η πρώτη φορά.από το 1972 που επισκέπτηκε για πρώτη φορά τη Σύρο,την λάτρεψε και αποφάσισε να αγοράσει σπίτι στο οποίο έρχεται κάθε καλοκαίρι απο τότε.εντυπωσιασμένος απο την διαφορετικότητα της μορφολογίας και των πετρωμάτων,
''πίστεψέ με,ως γεωλόγος αναγνωρίζω πολλά διαφορετικά πετρώματα μέσα σε λίγα μέτρα σε αυτό το νησί και αυτό με εντυπωσιάζει''
μου εκμυστηρεύτηκε,δεν άλλαζε τις διακοπές του από εκείνη την μακρυνή ημερομηνία για κανένα λόγο.
έτσι αφού ανταλλάξαμε τις απαραίτητες φιλοφρονήσεις εκατέρωθεν,ευχόμενος μου μάλιστα
''να απολαύσεις την διαδρομή σου,έχεις μια υπέροχη ταξιδιάρα μηχανή!''
συνεχίσαμε ο καθένας τον δρόμο του.
δυστυχώς δεν τον ρώτησα καν πως τον λένε...καλά να είσαι αγαπητέ μου κύριε και σε ευχαριστώ που σέβεσαι με τον τρόπο σου την χώρα μου...,
262702
τελικά η χώρα μας είναι πλούσια.πολύ πλούσια.και δεν είναι τα πετρέλαια,τα αέρια και οι λοιπές πίπες που ευαγγελίζονται ο βελλόπουλος,ο καμμένος και ο κάθε παρλαπίπας τυχαίος κοπρίτης που προσπαθεί να εκμεταλλευτεί καταστάσεις και συγγυρίες.ο ήλιος και το ανάγλυφο,η θάλασσα,η συνεχής εναλλαγή του τοπίου είναι η προίκα αυτού του ταλαίπωρου τόπου.και ο σεβασμός τους είναι η καλύτερη ανταπόδωση σε αυτά τα δώρα που απλόχερα μας έχει δώσει η φύση.οι ξένοι μάλλον το έχουν καταλάβει.εμείς...? :sad:
οι προβληματισμοί αυτοί έπαιζαν κρυφτό στις γωνίες του φτωχού μου μυαλού,όσο εγώ είχα πάρει τον δρόμο της επιστροφής προς τα νότια.διάφορα εξωκλήσια πεταγόντουσαν στο δρόμο μου,όπως αυτό του Αγίου Βενέδικτου,
262703
ενώ η miss K πόζαρε επιδεικτικά σε κάθε ευκαιρία στο φακό,
262704
χρόνο διέθετα άφθονο.έτσι αποφάσισα κατα την κατά νότο κάθοδό μου να μπαίνω σε όσες περισσότερες παρακάμψεις μπορώ για φωτό.σε μια απο αυτές προς τον οικισμό Σύριγγας,συνάντησα ένα μίνι αιολικό πάρκο.εντυπωσιασμένος από το μέγεθος και τον θόρυβο(!) των ανεμογεννητριών,δεν άντεξα στον πειρασμό,
262705
μα καλά,ποιός ηλίθιος,ποιός άφρων πανίβλακας αποφάσισε να εκμεταλλευτεί την αιολική ενέργεια,εδώ πάνω μάλιστα που ο άνεμος σε παίρνει και σε σηκώνει?και για ποιό λόγο? οι πετρελαιάδες τι θα κάνουν,κλέφτες θα γίνουν? με τι έδοδα ο πρίγκηψ θα αγοράσει τον Panathinaikos fc για να τον κάνει μεγάλο και τρανό? και το περιβάλλον πως θα το καταστρέψουμε έτσι,ε?με το θόρυβο απο τις φτερωτές?τόσα συμβόλαια μαύρου χρυσού υπογεγραμμένα,τόσες μελέτες θα πάνε στράφι? στα διάλα απατεώνες,πράσινη ενέργεια και πράσινα άτια,όλο λαλακίες κάνετε...,
262706
συγχύστηκα,ας τραβήξω καμμιά φωτό να μου περάσει,
262707
262708
GIXXERAKIAS
28/06/2012, 08:03
Πολύ ωραίος!Συνέχισε να μας ταξιδεύεις στην Σύρο.:beer:
επόμενος προορισμός,ένα πέρασμα απο τα χωριά Χαλανδριανή,Πλατύ Βουνί.οι θερμοκρασίες εν τω μεταξύ όσο πλησίαζε το καταμεσήμερο,ανέβαιναν επικίνδυνα.η μόνη παρηγοριά ήταν το ελαφρύ αεράκι που μύριζε θάλασσα και ανακούφηζε κάπως την κατάσταση,
262761
και η θέα της θάλασσας φυσικά και ήταν καταλυτικότατη...,
262762
σπίτια χτισμένα στο πουθενά,υποθέτω εξοχικές κατοικίες,με το κλασικό αιγαιοπελαγίτικο λευκό-μπλέ,έσπαγαν την μονοτονία του άγονου τοπίου.για να πώ την αλήθεια μου,σε ζήλεψε ρε ιδιοκτήτη της συγκεκριμένης κατοικίας.μπορεί να σε τρώει ο ήλιος όλη μέρα αλλά την ηρεμία που εισπράττεις με το που ανοίξεις τα παραθύρια σου το πρωί ή τον ελληνικό που απολαμβάνεις στην βεράντα σου το απόγευμα μετά την μεσημεριανή σιέστα αγναντεύοντας το απέραντο γαλάζιο,δεν πρέπει να την ανταλλάζεις με τίποτα φαντάζομαι,
262763
για παράδειγμα το Πλατύ Βουνί είναι γατζωμένο στους πρόποδες παρακείμενου λόφου.καμμιά δεκαριά σπίτια αποτελούν τον οικισμό ο οποίος απολαμβάνει κάθε μέρα full Αιγαίο.άσχημο δεν το λές,
262764
κάπου εκεί κοντά βρίσκεται και ο προ'ι'στορικός οικισμός του Καστριού.δυστυχώς δεν τον επισκέπτηκα,
262765
η ώρα πλησίαζε στις 13.30.ο ήλιος δεν μου συμπεριφερόταν με ευγένια,κάθε άλλο μάλιστα.για να μην με μαζεύουν απο καμμιά γκρεμίλα,επιβαλλόταν μια στάση σε σκιά.σε ποιά δέντρα όμως όταν η ψηλότερη χλωρίδα που φυτρώνει στην Σύρο είναι ο βασιλικός στην γλάστρα...εδ.ω λοιπόν έρχεται περήφανη η θρησκεία να σώσει τον ταλαίπωρο οδοιπόρο.οι 'Αγιοι Ανάργυροι αποτέλεσαν το καταφύγιό μου για 20'.μεγάλη η χάρη τους...,
262766
οι ντόποιοι κάτοικοι βέβαια δεν είδα να πολυχαμπαριάζουν απο ζέστη.περισσότερο τους έκαιγε η πείνα παρά ο ήλιος,
262767
ακόμα και όταν απλά την χαζεύεις,ηρεμείς...,
262769
επόμενοι σταθμοί μετά την ολιγόλεπτη στάση μου ήταν οι οικισμοί Παπούρι,ΑετόςΧαρτιανά,Πλάτος.μην φανταστείτε τίποτα χωριά,το μοτίβο δεν άλλαζε καθόλου.σκόρπια σπίτια και μαντριά.περισσότερο για το τοπίο το πέρασμα δηλαδή,
262772
262773
262774
δραστικά μέτρα γιατί το σκιάχτρο βασικά δεν κάνει τίποτα.βάζεις ένα νεκρό πουλί και τα υπόλοιπα συνετίζονται και δεν ξαναπετούν στον εναέριο χώρο του χωραφιού μου.αγγλοσαξωνικά μεσαιωνικά έθιμα :yuck:,
262775
πέρα φυσικά απο την παραπάνω αποτρόπαια εικόνα,υπάρχουν και οι όμορφες εικόνες.σημάδια εγκατάλλειψης μεν αλλά με τη δική τους γοητεία δε,
262776
με αυτά και με τα άλλα,ξαναέφτασα στην Ερμούπολη.αυτό σήμαινε πως ήταν η ώρα να ξεκινήσει το δεύτερο μέρος της περιήγησης και μάλιστα το πιο δύσκολο.η ώρα ήταν περίπου 14.30,το ελαφρύ αεράκι έδινε την δική του άνιση μάχη με τη ανυπέρβλητη δύναμη του μεσημεριανού ήλιου και σύμφωνα με τα σχέδια μου είχε έρθει η ώρα να διασχίσω παραλιακά το νότιο τμήμα του νησιού.αυτό σήμαινε πως θα έπρεπε να βλέπω διαρκώς παραλίες,ανθρώπους να πηγαινοέρχονται με μαγιώ και εγώ απλά αρματωμένος να συνεχίζω την πορεία μου.φαντάζομαι πως και η CIA δεν θα έχει στο μενού της τέτοιου είδους τρόπο για απόσπαση ομολογιών.δε βαριέστε,καλή ψυχή...,
262779
προσπερνώντας λοιπόν την πρωτεύουσα,κατεύθυνση προς Κίνι.σκουτεράκια με πιτσιρικάδες με τσάντες στην πλάτη και μαγιώ,ταλαίπωρα samurai με γκόμενες ψαθινοκαπελοφορούσες,ηλιοκαμμένοι τουρίστες με νοικιάρικα matiz με προσπερνούσαν αλλά εγώ βράχος.φωτό,μοτό και ηθικό ακμαιότατο(όσο το δυνατόν γινόταν βέβαια...).
το Κίνι ξεπρόβαλε δειλά δειλά απο το άγονο τοπίο,
262781
το Κίνι διαθέτει 3 παραλίες.το Δελφίνι,τον Λωτό και την παραλία μπροστά ακριβώς απο τον οικισμό.πρώτος σταθμός το Δελφίνι.2 περίπου χλμ απο το κέντρο του Κινίου με καμμιά 500μ βατότατο χωματόδρομο,η παραλία με καλωσόριζε με τις σειρίνες της να μου γνέφουν να απολαύσω την ομορφιά της.ωσάν σύγχρονος Οδυσσέας όμως τις έγραψα ξέρετε που και συνέχισα τον χαβά μου,
262783
και μιλάμε για νερά να τα πιείς στο ποτήρι,όχι αστεία...,
262784
γυρνώντας στη μοτό,την βρήκα να τα λέει με μια ντόπια γιαγιάκα.πρέπει να τις διέκοψα απ'ότι κατάλαβα.δεν πειράζει,την επόμενη φορά θα σε αφήσω όλη μέρα να μιλάς.εγώ θα είμαι στην παραλία απο κάτω πάντως :winka:,
262785
σειρά είχε η παραλία μπροστά απο τον οικισμό.παραθαλάσσια καφέ,ταβερνάκια γαρνιρισμένα με greek mpouzouki,μπιτάκια,παιδικές τσιρίδες,ρακέτες και come with me για να την βρείς.greek summer εν κατακλείδι,λατρεμένο,χιλιοτραγουδισμένο,μοναδικό...
262788
262789
το γλυπτό της γοργόνας σε καλωσορίζει κατα την είσοδό σου στον οικισμό.έργο του Γιώργου Ξενούλη αφιερωμένο ''για αυτούς που χάθηκαν στη θάλασσα"...,
262791
επόμενη παραλία αυτή του Λωτού.η μικρότερη απο τις 3 του Κινίου και η πιο ''πονηρή''.και με φυσικές ομπρέλες για την διευκόλυνση των λουομένων παρακαλώ!
262799
να σου και οι χαριτωμενιές!
καλό καλοκαίρι συνάδερφοι :beer:
262800
αφήνοντας πίσω μου το Κίνι απ'όπου ξέχασα να σας αναφέρω πως φεύγουν καθημερινά καραβάκια για την προσέγγιση των απομακρυσμένων δυτικών και βόρειων παραλιών του νησιού(οι οποίες πραγματικά είναι ανεπανάληπτες,ρίχτε μια ματιά στο panoramio του google earth και θα καταλάβετε τι εννοώ),κατευθυνόμουν προς την επόμενη παραλία.την ξέρα της διαδρομής,
262801
θα ερχόταν σε λίγα χλμ να ανατρέψει η παραλία του Γαλησσά,
262802
παρόλο που ο κόλπος είναι πολύ κλειστός,τα νερά είναι τόσο καθαρά που οι βάρκες φαίνονται σαν να παραμένουν στον αέρα,
262803
καλά τα μοτοσυκλετάκια αλλά και αυτά τα ρημάδια δεν είναι και άσχημα...,
262805
επόμενος σταθμός ο όρμος του Φοίνικα.πιο πολλά πλεούμενα,πιο πολύ μπινελίκι απο μέρους μου.τα γουστάρω με χίλια τα σκάφη παρόλο που δεν είμαι θαλασσινός,είχα ξεκινήσει να ψάχνομαι και για μια πιθανή αγορά αλλά κάποιοι είχαν διαφορετικά σχέδια σε ό,τι αφορά τις αποδοχές μου.ευτυχώς το χαλβάδιασμα είναι δωρεάν...,
262809
το μεγαλύτερο κόλλημα όμως δεν ήταν τα πλεούμενα αλλά η διαύγεια του νερού.διαφορετικές αποχρώσεις του μπλέ μέσα σε λίγα τετραγωνικά,
262810
η παραλία των λουομένων βρισκόταν λίγα μέτρα πιο κάτω.όχι βέβαια πως έβλεπα κάτι διαφορετικό,το ίδιο όμορφο μοτίβο,
262811
συνεχίζοντας την πορεία μου,συνάντησα τις Αγκαθωπές.θεωρώ πως αυτή είναι η καλύτερη εποχή για να απολαύσει κάποιος τη θάλασσα στα ελληνικά νησιά.όχι πολύ κόσμος,οι πρώτες υψηλές θερμοκρασίες έχουν κάνει την εμφάνισή τους και το νερό είναι δροσερότατο,
262812
στο όρμο που βρίσκεται στις Αγκαθωπές,υπάρχει και ένα αγκυροβόλειο του Πολεμικού Ναυτικού.η πυραυλάκατος Λάσκος βρισκόταν εκεί αγκυροβολημένη και το πλήρωμά της φαντάζομαι πως απολάμβανε όσο φυσικά του επιτρεπόταν τις ομορφιές της παραλίας.εγώ δυστυχώς προτίμησα τα χα'ι'λίκια και την ''υψηλή ραπτική'' φεύγοντας πριν απο 15 περίπου χρόνια απο την Σ.Μ.Υ.Ν.. καλά να είστε παίδες και συγχαρητήρια για την άψογη συνεργασία (http://strategyreports.wordpress.com/2012/06/01/%CE%AC%CF%83%CE%BA%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%B8%CE%B1%CE%BB%CE%AC%CF%83%CF%83%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%B3%CF%81%CF%8D%CF%80%CE%B1%CF%82-112-e%CF%80%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CE%B9%CE%BE%CE%B7-%CE%B9/) που είχαμε στα τέλη του Μα'ί'ου που μας πέρασε,
262813
η Ποσειδωνία ή αλλιώς Ντελαγράτσια όπως την αναφέρει ο μεγάλος μαέστρος είναι ένας οικισμός με πάρα πολλά αρχοντικά.όπως επίσης και επαύλεις επωνύμων.μέρος με αίγλη και πάρα πολύ ήσυχο,αποτέλεσε σταθμό αναζωογόνισής μου μιας και κάποια στιγμή ένιωσα να μην έχω την δέουσα συγκέντρωση στο δρόμο για να συνεχίσω.ενα τοπικό περίπτερο δέχτηκε την επιδρομή μου και η ιδιοκτήτριά του έκπληκτη με κοίταζε να καταπίνω τα ισοτονικά με ρυθμούς ασύλληπτους.δεν ξέρω αυτό το lucozade τι μπορεί να έχει μέσα,πάντως με ξύπνησε στο δευτερόλεπτο!όσο για τα αρχοντικά που λέγαμε,
262815
262816
όχι πως οι επαύλεις υστερούν,
262817
καλά,για την παραλία ούτε λόγος,
262818
ρε μπαγάσα,ανταλλάσεις τη σανίδα σου με το KLE για μια ωρίτσα?όχι πως το κατέχω το άθλημά σου αλλά στη κατάσταση που είμαι,στο πάω μαλλιά!
262819
ακόμα και τα δημόσια κτίρια και οι εκκλησίες δεν ξέφευγαν απο τον παραδοσιακό ρυθμό του οικισμού,
262820
άγιος Ιωάννης ο βαπτιστής
262821
στην επόμενη παραλία κυριολεκτικά λύγισα.μου ήρθε να μπώ μέσα στο νερό μαζί με τη miss K.για μένα η top παραλία από όσες κατάφερα να συναντήσω στο διάβα μου.κυρίες και κύριοι, Αμπέλα! Η περπέτσουαλ παραλία,για ολοήμερο λιώσιμο,
262822
262823
κατακερματισμένος πλεόν,μάζευα τα κομμάτια μου για να συνεχίσω.το ήξερα φυσικά πως θα δεχτώ και άλλα ύπουλα χτυπήματα κάτω απο τη ζώνη απο αυτό το υπέροχο νησί αλλά το είχα επιλέξει.next pleeeeeease,Μέγας Γυαλός,
262824
άντε και μια καλλιτεχνική,
262825
βέβαια θα μου πείτε τι καλλιτεχνικές φωτό και αηδίες διάφορες μας λές ρε pif,άσε την φύση να κάνει μόνη τα κουμάντα της.ήταν η ώρα που ο ήλιος έπεφτε οπότε και ξεκίναγε το παιγχνίδι του με το γαλάζιο της θάλασσας,
262826
είτε με τη βοήθεια του ήλιου βέβαια είτε και χωρίς αυτόν,η θάλασσα έχει τον τρόπο να μαγνητίζει τον φακό,
262827
επόμενη στάση,η παραλία της Βάρης.τι κοιτάς miss,δεν είναι για τα ''κυβικά σου'' τέτοια μέρη,
262828
262829
στην επόμενη παραλία γινόταν ο κακός χαμός.λές και ήταν η μοναδική παραλία του νησιού όπου όλος ο κόσμος έπρεπε να κολυμπήσει εκεί.μεγάλο ρόλο βέβαια έπαιζε και το γεγονός πως υπήρχαν ένα σωρό μπαράκια κατά μήκος της τα οποία συνενούσαν στο να μην κουνηθείς απο την ξαπλώστρα όλη μέρα.και όσο ήρεμη φαινόταν απο τον ναό της Αναλήψεως,
262830
η παραλία της Αζόλιμνου έσφυζε απο ζωή.θα ήταν παραφωνία και πρόκληση βέβαια έτσι όπως ήμουν αρματωμένος να πλησιάσω μέσα στον κόσμο και να αρχίσω να τραβάω στρίγκους(ΤΟ πανηγύρι γινόταν απο δαύτους...) οπότε προτίμησα το απόμερο και το διακριτικό δυστυχώς...,
262831
262832
η παράκτια βόλτα μου στο νότιο τμήμα του νησιού είχε ολοκληρωθεί με τραυματικές εμπειρίες για το υποσυνείδητό μου.να φτάνεις στην πηγή και να μην έχεις ένα ποτήρι για να πιείς νερό είναι λίγο λαλακία.αλλά δεν με πείραζε και πάρα πολύ.είχα αποτυπώσει εικόνες που δύσκολα θα ξεγράψω αν όχι και καθόλου.το επόμενό μου βήμα ήταν να κινηθώ στην ενδοχώρα του νησιού.εκεί όπου δεν κυριαρχεί το υδάτινο στοιχείο.αρχικά είχα την εντύπωση πως θα ξενερώσω μετά απο ό,τι είχα αποκομήσει όλο το μεσημέρι.το νησί όμως συνέχισε να με εκπλήσει ευχάριστα...
έτσι έβαλα ρότα για το Πισκοπειό όπως το αποκαλούν οι ντόπιοι.πολλές παραθεριστικές κατοικίες των παλαιών Συριανών εμπόρων βρίσκονται εκεί αλλά και σύγχρονες.αυτό που μου έκανε εντύπωση όμως και μάλιστα θετικότατη είναι πως το συγκεκριμένο μέρος σφίζει απο πράσινο.και μιλάμε για πεύκα σε σημείο που να πιστεύω πως είχα φύγει μέσω μιας πύλης μαγικής απο τη Σύρο.τι άλλο να με περίμενε,
262833
πνιγμένες κατοικίες μέσα στο πράσινο,
262834
οικήματα που αποπνέουν αίγλη παρά το γεγονός πως δεν απολαμβάνουν της φροντίδας που είχαν σε παλαιότερες εποχές
262835
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.