View Full Version : Νέος Υποχρεωτικός Τύπος Σήμανσης στα ελαστικά
George_Sp
02/07/2012, 15:23
263253
263254
Νομίζω είναι κάτι που έπρεπε να είχε γίνει καιρό τώρα. Θα βοηθήσει πολύ κόσμο που δε ψάχνει την ποιότητα του ελαστικού να προβεί σε σωστότερες λύσεις ανάλογα τη χρήση που προορίζεται το ελαστικό.
Παρακάτω υπάρχει για κατέβασμα η ευρωπαϊκή οδηγία με πλήρες αναλυτικό άρθρο με ερωτήσεις και απαντήσεις
http://www.etrma.org/uploads/Modules/Documentsmanager/2012-06-28--industry-guideline-on-tyre-labelling-(vers4).pdf
έχω μια μικρή αμφιβολία αν αναφέρεται μόνο σε αυτοκίνητα ή και σε μοτοσυκλέτες... Αν κάποιος έχει περαιτέρω πληροφορίες επί του συγκεκριμένου ας βοηθήσει γιατί προς το παρόν δε βλέπω διαχωρισμό.
p_sapelas
02/07/2012, 15:38
Θα αφορά και τα ελαστικά των δικύκλων? Το "επιβατικά" παραείναι αόριστο... Παράλληλα τα ελαστικά που αφορούν χρήση πίστας φαντάζομαι δεν θα είναι βαθμονομημένα καθώς η κατηγορία οικονομίας καυσίμου αλλά και η κατηγορία εξωτερικού θορύβου κύλισης δεν νομίζω ότι απασχόλησαν ποτέ τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ή τα προιόντα του.. Άρα... άν έχω ένα SS δέ μπορώ να του φορέσω ότι ελαστικό θέλω?
George_Sp
02/07/2012, 15:42
Θα αφορά και τα ελαστικά των δικύκλων? Το "επιβατικά" παραείναι αόριστο... Παράλληλα τα ελαστικά που αφορούν χρήση πίστας φαντάζομαι δεν θα είναι βαθμονομημένα καθώς η κατηγορία οικονομίας καυσίμου αλλά και η κατηγορία εξωτερικού θορύβου κύλισης δεν νομίζω ότι απασχόλησαν ποτέ τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ή τα προιόντα του.. Άρα... άν έχω ένα SS δέ μπορώ να του φορέσω ότι ελαστικό θέλω?
Q3: Do all tyres fall under the scope of the Regulation?
A3: The rules apply only to passenger car tyres (C1), light commercial vehicle tyres (C2) and heavy commercial
vehicle tyres (C3).
The following categories are excluded from the scope:
o Retreaded tyres
o Professional Off Road tyres
o Racing tyres
o Studded tyres (studdable tyres if supplied without studs are covered)
o Temporary use spare tyres
o Tyres designed to be fitted on vehicles registered for the first time before 1 October 1990
o Tyres whose speed rating is less than 80 km/h
o Tyres whose nominal rim diameter does not exceed 254 mm or is 635 mm or mor
έχω μια μικρή αμφιβολία αν αναφέρεται μόνο σε αυτοκίνητα ή και σε μοτοσυκλέτες... Αν κάποιος έχει περαιτέρω πληροφορίες επί του συγκεκριμένου ας βοηθήσει γιατί προς το παρόν δε βλέπω διαχωρισμό.
O κανονισμός 1222/2009 (http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2009:342:0046:0058:EN:PDF) στον οποίο αναφέρεται αυτό που έβαλες, λέει στο άρθρο 2:
This Regulation shall apply to C1, C2 and C3 tyres.
Στο άρθρο 3:
‘C1, C2 and C3 tyres’ means the tyre classes defined in Article 8 of Regulation (EC) No 661/2009;
O κανονισμός 661/2009 (http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2009:200:0001:0024:EN:PDF) λέει στο άρθρο 8:
class C1 tyres — tyres designed primarily for vehicles of categories M 1 , N 1 , O 1 and O 2;
class C2 tyres — tyres designed primarily for vehicles of categories M 2 , M 3 , N, O 3 and O 4 with a load capacity index in single formation ≤ 121 and the speed ategory symbol ≥ ‘N’;
class C3 tyres — tyres designed primarily for vehicles of categories M 2 , M 3 , N, O 3 and O 4 with one of the following load capacity indices:
(i) a load capacity index in single formation ≤ 121 and the speed category symbol ≤ ‘M’;
(ii) a load capacity index in single formation ≥ 122.
Οχήματα τύπου M είναι οχήματα με τουλάχιστον 4 ρόδες που προορίζονται για μεταφορά επιβατών.
Οχήματα τύπου Ν είναι οχήματα με τουλάχιστον 4 ρόδες που προορίζονται για μεταφορά προϊόντων.
Οχήματα τύπου Ο είναι τα trailers.
Κανονισμός 46/2007 (http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2007:263:0001:0160:EN:PDF)
:wave2:
Θα αφορά και τα ελαστικά των δικύκλων? Το "επιβατικά" παραείναι αόριστο... Παράλληλα τα ελαστικά που αφορούν χρήση πίστας φαντάζομαι δεν θα είναι βαθμονομημένα καθώς η κατηγορία οικονομίας καυσίμου αλλά και η κατηγορία εξωτερικού θορύβου κύλισης δεν νομίζω ότι απασχόλησαν ποτέ τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ή τα προιόντα του.. Άρα... άν έχω ένα SS δέ μπορώ να του φορέσω ότι ελαστικό θέλω?
οτι γουσταρεις θα φορας!! απ'οτι καταλαβα αυτο γινεται γιατι ο καθε λαστιχας προκειμενου να πουλησει οτι αυτος θελει ελεγε ενα σκασμο παπαριες! τωρα ο πελατης θα μπορει να βλεπει
τι αγοραζει!
το κακο ομως ειναι οτι ΚΑΜΙΑ απο τις σημανσεις της ετικετας δεν θα ισχυει για την ελλαδα!
Θετικη η μια πλευρα γιατι θα ξερουμε τι αγοραζουμε, το ερωτημα ειναι, ποιος οργανισμος θα κρινει & ποιος θα πληρωσει αυτα τα εξοδα.
κοιτα οι σημανση θα γινεται βαση των συμπερασματων που προκυπτουν απο τις δοκιμες που ουτως η αλλως κανουν οι εταιρειες! δεν εχει παραπανω εξοδα η διαδικασια!
ο οργανισμος που θα το ελεγχει ολο το θεμα πιθανοτατα θα ειναι ο ERTRO (ευρωπαικος οργανισμος που ελεγχει και θετει κανονισμους σε οτι εχει να κανει με τους τροχους των οχηματων)
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.