PDA

View Full Version : Χαμένος αποστάτης βάσης πίσω γραναζιού αλυσίδας.



IlliGoS
24/07/2012, 08:22
Θα ήθελα να μοιραστώ με άλλους κατόχους Bandit ένα θέμα που αντιμετώπισα τελευταία.

Πριν μερικές μέρες χρειάστηκε να αφαιρέσω τον πίσω τροχό για αλλαγή αλυσίδας. Όταν ολοκλήρωσα την διαδικασία και ξαναδιάβασα το βιβλίο σέρβις για να επιβεβαιώσω ότι πήγαν όλα καλά διαπίστωσα ότι το ένα εξάρτημα του πίσω τροχού δεν το θυμόμουν :hmm: . Πήρα και τηλέφωνο το φιλαράκι που με βοήθησε και ούτε αυτός το θυμόταν.

Το εξάρτημα αυτό δεν υπήρχε στο μηχανάκι. Είχε χαθεί.
Κάποιος από αυτούς που είχαν δουλέψει παλιότερα στο μηχανάκι είχε ξεχάσει να το ξαναβάλει ή το είχε χάσει! :a018:

Επίσκεψη στη suzuki και παραγγελία δυστυχώς από Ιαπωνία :( .

Το εξάρτημα αυτό είναι ο αποστάτης που κρατάει την βάση που πάνω της βιδώνει το πίσω γρανάζι της αλυσίδας. Ο τροχός, χωρίς αυτό δεν εμφανίζεται λάθος συναρμολογημένος, γεγονός μάλλον που οδήγησε και στην απώλεια του.

Θα σας πρότεινα στην επόμενη επισκευή που θα κάνετε στο συγκεκριμένο σημείο να το έχετε υπόψιν να το ελέγξετε.

chr1s_86
24/07/2012, 21:07
Το εξάρτημα αυτό δεν υπήρχε στο μηχανάκι. Είχε χαθεί.
Κάποιος από αυτούς που είχαν δουλέψει παλιότερα στο μηχανάκι είχε ξεχάσει να το ξαναβάλει ή το είχε χάσει! :a018:


Έχω δει να λείπει το λαμάκι που κρατάει τα τακάκια στη γλύστρα της δαγκάνας...

Και είχε φαγωθεί η γλύστρα και σχεδόν βγήκαν έξω τα τακάκια! :mad::mad::mad:

Ichigo
24/07/2012, 21:30
Και πως διάολο βίδωσε το γρανάζι χωρίς τον αποστάτη; :eek:

IlliGoS
25/07/2012, 08:37
Και πως διάολο βίδωσε το γρανάζι χωρίς τον αποστάτη; :eek:

Το γρανάζι μπαίνει από μπροστά οπότε δεν βλέπω πως θα τον εμπόδιζε αυτό.

Το εξάρτημα στο οποίο αναφέρομαι είναι το 7. Η δική μου εκτίμηση είναι ότι η χρησιμότητα του είναι να κρατάει σταθερή την βάση(6) ώστε να μην παίζει εγκάρσια στον άξονα.
Έτσι όπως είναι τώρα (χωρίς το 7) την εγκάρσια στήριξη την παρέχουν -όχι όμως βέλτιστα- τα σινεμπλοκ(8). Η βάση δηλαδή τώρα παίζει περισσότερο απ'οτι έχει σχεδιαστεί.

pektis
25/07/2012, 09:04
Χοντρη μ@λ@κι@.....:eek:

D-NAME
29/07/2012, 12:47
Ελενξε κ τα ρουλεμαν οταν βγαλεις τροχο για να το αντικαταστισεις...

mouse112
29/07/2012, 13:10
κανονικα χωρις αυτο (7) οσο σφιγγεις τον αξονα θα σφιγγει και ο τροχος (δηλ. δεν θα γυριζει ευκολα)

οταν το λυσεις κοιτα τα ρουλεμαν... κατα 99% θα την εχουν ακουσει.

τσεκαρε ΚΑΙ το ''6'' (μουαγιε) μιπος εχει κανενα ραγισμα....

IlliGoS
30/07/2012, 09:06
Στο ρουλεμάν τι πρέπει να κοιτάξω για για να διαπιστώσω ότι είναι οκ?

D-NAME
03/08/2012, 16:02
Αν γρατζουνανε. Αν ειναι λιγο τα γυρνας κ κοιτας αν γρατζουνανε... Αν ειναι πολυ θα εχουν κ κενα μεσα εξω(πλαγια)...

amyroukai
08/08/2012, 21:47
εγώ πάλι έχω μιά απορία. Η ρόδα χωρίς τον αποστάτη, πως στέκεται στη θέση της και δεν παίζει δεξΑ-αριστερά με την κύλιση;;; Τα σινεμπλόκ δεν παραλαμβάνουν παράλληλες με τον άξονα δυνάμεις. Αν υποθέσουμε ότι το σφίγγεις με ροπόκλειδο, ίιιιιιισως να μην έχεις ανοχές, αλλά από τη στιγμή που απλά πετάνε ένα αερόκλειδο επάνω και ότι κάτσει, λογικά πας για τριπλέτα ρουλεμάν πίσω, μαζί με τον αποστάτη σου...

georgio
08/08/2012, 23:00
Ξεχάστε τα γρανάζια και τα σινεμπλόκ. Δείτε στην παρακάτω φωτογραφία πως είναι ένα ρουλεμάν τροχού (χωρίς την τσιμούχα του):

265903

Τα ρουλεμάν αυτά είναι σχεδιασμένα να δέχονται ακτινικές δυνάμεις αλλά όχι δυνάμεις κάθετες σε αυτά (σε αντίθεση με τα ρουλεμάν του λαιμού που είναι σχεδιασμένα για το αντίθετο).

Από κάθε μεριά του τροχού υπάρχει ένα ρουλεμάν. Αν δεν βάλουμε τον αποστάτη και σφίξουμε τον άξονα του τροχού τότε πιέζουμε τους εσωτερικούς δακτυλίους του ρουλεμάν να έρθουν πιο κοντά μεταξύ τους, αφού δεν υπάρχει ο αποστάτης που τους εμποδίζει να κινηθούν κάθετα σε σχέση με το υπόλοιπο ρουλεμάν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μετατοπιστούν οι εσωτερικοί δακτύλιοι ως προς του εξωτερικούς που σημαίνει είτε άμεση καταστροφή του ρουλεμάν, είτε πολύ σύντομη καταστροφή μιας και οι μπίλιες δεν δεν κινούνται ελεύθερα αλλά τρίβονται στους δακτυλίους.

Κατά πάσα πιθανότητα θα θέλουν αλλαγή και τα ρουλεμάν ακόμα και αν έσφιξες με ροπόκλειδο, ειδικά δε αν έχεις χρησιμοποιήσει και τη μηχανή έτσι.


Υ.Γ.: αντίστοιχο αποστάτη έχει και ο εμπρός τροχός, έχει βάλει χέρι εκεί κανένας μάστορας; Αν και είναι πιο δύσκολο να γίνει μ@λ@κί@ μιας και μπροστά για να βγει ο αποστάτης πρέπει να βγει και ένα ρουλεμάν το οποίο όμως είναι σφηνωτό και ο μόνος λόγος για να βγει είναι για να αντικατασταθεί.

IlliGoS
21/08/2012, 13:30
Τελικά το θέμα λύθηκε -αν και με κάπως απροσδόκητο τρόπο-.

Αφού παρέλαβα τον αποστάτη από την suzuki -btw κόστος 10e- ξεκίνησα την διαδικασία για να τον βάλω. Όπως έβγαλα το μουαγιέ και το κοίταξα με έκπληξη διαπίστωσα ότι το εξάρτημα εμφανίστηκε ως δια μαγείας! Ήταν στη θέση του! :confused:
Έλεγχος των ρουλεμάν, επανασυναρμολόγηση και τέλος.

Υπάρχει λογική εξήγηση βέβαια...

Πριν κάνω την εργασία, λόγω τρύπιου ελαστικού, χρειάστηκε να ξαναπάω στο βουλκανιζατέρ της γειτονιάς για επισκευή. Βολεύει επειδή είναι πολύ κοντά στο σπίτι, με τρύπιο λάστιχο μπορώ να την πάω εκεί και με τα χέρια.

Η αλήθεια είναι ότι το εξάρτημα το θεωρούσα χαμένο και ότι ακόμη και να το είχαν χάσει αυτοί δεν θα είχε νόημα να το συζητήσω μαζί τους-σιγά μην παραδέχονταν ότι έκαναν μλκα- οπότε και δεν ανέφερα κάτι σχετικά.
Προφανώς ο μάστορας του συνεργείου που έκανε την δουλειά θυμόταν την περίπτωση και όταν ξαναπήγα το επανατοποθέτησε.

Πιστεύω ότι μετά την επισκευή ο μάστορας κατάλαβε ότι το ξέχασε και γνώριζε ότι η συναρμολόγηση είχε γίνει λανθασμένα.

Από το παραπάνω προκύπτει το εξής ερώτημα στο οποίο και θα ήθελα την άποψη σας:

Εγώ πιστεύω ότι η σωστή και επαγγελματική αντιμετώπιση που θα έπρεπε να γίνει, όταν έγινε αντιληπτό το πρόβλημα, θα έπρεπε να με πάρουν τηλέφωνο, να ζητήσουν συγνώμη και να πάω από εκεί ώστε να το αποκαταστήσουν το πρόβλημα. Είμαι εγώ παράξενος που το βλέπω έτσι?

Πρέπει βέβαια να του αναγνωρίσω το ελαφρυντικό ότι το φρόντισε και το ανατοποθέτησε αντί να το πετάξει στα σκουπίδια. Αλλά μπορεί εγώ να μην ξανάπήγαινα και αν δεν είχε τύχει να χρειαστεί να δουλέψω σε αυτό το σημείο μπορεί να μην το είχα μάθει για χιλιάδες χιλιόμετρα με γνωστές(κατεστραμμένα ρουλεμάν) και άγνωστες συνέπειες.

kawazoyras
21/08/2012, 14:17
δηλαδή απο το βουλκανιζετέρ δε μπήκε ο αποστάτης; για να καταλάβω, το εντόπισες, το παράγγειλες, κ όταν πήγες να το βάλεις ήταν στη θέση του; :confused:

amyroukai
21/08/2012, 14:29
δεν γίνονται αυτά ρε παιδιά... το θεωρώ τόσο απίθανο να κράτησε ο μάστορας στο συρτάρι το ανταλλακτικό μήπως και σου πάθει το λάστιχο...

IlliGoS
21/08/2012, 15:44
δηλαδή απο το βουλκανιζετέρ δε μπήκε ο αποστάτης; για να καταλάβω, το εντόπισες, το παράγγειλες, κ όταν πήγες να το βάλεις ήταν στη θέση του; :confused:
Ναι. Πήγα πρώτη φορά για επισκευή ελαστικού. Ξέχασαν να το βάλουν. Μετά είδα ότι λείπει, το παρήγγειλα. Περιμένω να έρθει, και πριν το παραλάβω παθαίνω ξανά λάστιχο και πάω για επισκευή.(εδώ έγινε η επανατοποθέτηση). Στη συνέχεια το παραλαμβάνω, βγάζω ρόδα και βλέπω ότι είναι μέσα.


δεν γίνονται αυτά ρε παιδιά... το θεωρώ τόσο απίθανο να κράτησε ο μάστορας στο συρτάρι το ανταλλακτικό μήπως και σου πάθει το λάστιχο...

Για να πω την αλήθεια, προβληματιστήκαμε με τον φίλο που κάναμε την επισκευή μήπως ήταν κάπως μέσα στη ρόδα και δεν το είδαμε. Αλλά όπως και να το σκεφτόμασταν δεν υπάρχει περίπτωση να ήταν και να μην το είδαμε. Επιπλέον κάθε εξάρτημα που πειράξαμε στην επισκευή το έλεγχα πολύ καλά για φθορές οπότε το είχα κοιτάξει πολύ προσεκτικά το μουαγιέ.

amyroukai
21/08/2012, 19:07
τεσπα το σημαντικό είναι, τέλος καλό όλα καλά.

Και τώρα ξέρεις. ΔΕΝ αφήνεις το μηχανάκι και φεύγεις. Για ένα κορδόνι θέλεις 20-30 λεπτά. Από πάνω...