buckley
05/09/2012, 00:24
Ήμουν ανάμεσα αυτού του τίτλου και ενός άλλου “ΤΑ ΠΡΙΟΝΙΑ” τελικά μάλλον πρυτάνευσε η λογική...
Να ευχηθώ πριν ξεκινήσω καλό χειμώνα σε όλους. Πριν 323 χρόνια λοιπόν σε ένα μικρό παραλίμνιο χωριό στην μακρινή Σουηδία γεννήθηκε μια μάρκα που το όχι και τόσο εύηχο όνομά της θα γινότανε γνωστό σε όλο τον πλανήτη και όχι αποκλειστικά στους δικούς μας μόνο μοτοσυκλετιστικούς κύκλους.Το χωριό Husqvarna τότε , Huskvarna (για ευνόητους λόγους ) σήμερα , η λίμνη Vattern ,την μάρκα την ξέρετε.Επειδή εκείνη την εποχή στα χρόνια των ίππων και των ιπποτών υπήρχε ανάγκη παραγωγής διαφορετικών προιόντων το εργοστάσιο ξεκίνησε να κατασκευάζει όπλα (μουσκέτα).Τότε βεβαίως το Σουηδικό Βασίλειο περιελάμβανε και την σημερινή Φινλανδία και μέρος της Νορβηγίας και βρισκόταν σε εμπόλεμη κατάσταση με Ρώσους Πολωνούς Δανούς και άλλους.Δεν γνωρίζω αλήθεια αν είναι η παλαιότερη Σουηδική βιομηχανία αλλά φαντάζομαι είναι από τις πιο παλιές ,αν μετρήσουμε τα χρόνια της ζωής της είναι μόλις 132 περισσότερα από τα χρόνια του σύγχρονου ελληνικού “ελεύθερου” κράτους και σταματώ εδώ τις όποιες άλλες συγκρίσεις.Μόνο αυτό θα πω η λίμνη Vattern στις όχθες της οποίας βρίσκοταν για μερικούς αιώνες το Σουηδικό εργοστάσιο παραμένει μια από τις πιο καθαρές λίμνες της Ευρώπης !
Η Husqvarna λοιπόν εκτός από όπλα ξεκίνησε αργότερα να κατασκευάζει και άλλα προιόντα όπως ποδήλατα ραπτομηχανές! Μοτοσυκλέτες καθώς και τα γνωστά σε όλους πριόνια αλλά και κάθε είδους μηχανήματα κήπων.Ας πιάσουμε όμως το κομμάτι που μας ενδιαφέρει τις μοτοσυκλέτες.
Η αρχή της παραγωγής τους τοποθετείται γύρω στο 1903 με μοντέλα δρόμου τι άλλο τα οποία προέκυψαν έπειτα από συνεργασίες με άλλα ευρωπαικά εργοστάσια.Για την προμήθεια κινητήρων η Husqvarna απευθύνθηκε στην FN μια άλλη παλιά βιομηχανία όπλων (Βέλγιο) την NSU (Γερμανία) την JAP (Ην. Βασίλειο) και τέλος συνεργάστηκε και με την Moto Reve (Ελβετία).
Παράλληλα κάπου εκεί γύρω στο 1920 λανσάρισε και το δικό της μοτέρ ένα 4χρονο V δικύλινδρο αρχικά με 550 κ. εκ. χωρητικότητα που αργότερα έφτασε ακόμα και στα 1000 κ. εκ. !
Μια παρένθεση εδώ , η εξειδίκευση που ακολούθησε αργότερα στις μοτοσυκλέτες χωρίζοντας αυτές σε street scrambler - enduro MX racing κλπ απλά ήταν άγνωστη έννοια και τα μοντέλα όχι μόνο ήταν μοναδικά και πολλές φορές “ξερά” χωρίς αναρτήσεις αλλά μην ξεχνάμε ότι είχαν και να αντιμετωπίσουν και ανύπαρκτους πολλές φορές δρόμους γι αυτό ήταν ως επί το πλείστον τόσο στιβαρές και ανθεκτικές κατασκευές.Η μοναδική διαφοροποίηση από τις μοτό παραγωγής βρισκόταν στα πειραγμένα αγωνιστικά της εποχής.Αλλά ας επιστρέψουμε στην Husqvarna.
Το εργοστάσιο έχοντας από τότε αγωνιστικές ανησυχίες άρχισε να σχεδιάζει τα πρώτα racers κάπου εκεί στον μεσοπόλεμο λανσάροντας το δικύλινδρο V στα 500 και μετά στα 350 cc (σχεδιασμένο από τους Mannerstedt και Heimdahl) σε μια εποχή που μεσουρανούσαν τα singles.
Μοιραία δεν υπήρχαν οι πόροι για να τα βάλουν με Εγγλέζους και Ιταλούς οπότε οι επιτυχίες ήταν σποραδικές κυρίως με τον Stanley Woods (Ιρλανδό και μορφή του Man) μέχρι και την ολοκλήρωση αυτής τους της προσπάθειας και απόσυρση από τους αγώνες το 1935.Να θυμήσω τα του Woods με τα Husky , 3 συνεχόμενες νίκες στο Σουηδικό grand prix και μερικές καλές εμφανίσεις στο Man με πιο αξιομνημόνευτη την ατυχία του 1934 που ενώ πήγαινε για νίκη έμεινε από καύσιμο έχοντας προλάβει πάντως να σημειώσει ρεκόρ ταχύτερου γύρου.
(Συνεχίζεται) στο β΄ μέρος τα πρώτα δίχρονα
Husqvarna-Moto Reve267431
Husqvarna-JAP267432
Husqvarna 1000cc267433
Να μην ξεχάσω ,καλή επιτυχία στα παιδιά που θα τρέξουν Τατόι (Sap & λοιποί) θα σας καμαρώσω απ' έξω ,ίσως του χρόνου (αν ξαναγίνει όπως ακούγεται) από μέσα.
Να ευχηθώ πριν ξεκινήσω καλό χειμώνα σε όλους. Πριν 323 χρόνια λοιπόν σε ένα μικρό παραλίμνιο χωριό στην μακρινή Σουηδία γεννήθηκε μια μάρκα που το όχι και τόσο εύηχο όνομά της θα γινότανε γνωστό σε όλο τον πλανήτη και όχι αποκλειστικά στους δικούς μας μόνο μοτοσυκλετιστικούς κύκλους.Το χωριό Husqvarna τότε , Huskvarna (για ευνόητους λόγους ) σήμερα , η λίμνη Vattern ,την μάρκα την ξέρετε.Επειδή εκείνη την εποχή στα χρόνια των ίππων και των ιπποτών υπήρχε ανάγκη παραγωγής διαφορετικών προιόντων το εργοστάσιο ξεκίνησε να κατασκευάζει όπλα (μουσκέτα).Τότε βεβαίως το Σουηδικό Βασίλειο περιελάμβανε και την σημερινή Φινλανδία και μέρος της Νορβηγίας και βρισκόταν σε εμπόλεμη κατάσταση με Ρώσους Πολωνούς Δανούς και άλλους.Δεν γνωρίζω αλήθεια αν είναι η παλαιότερη Σουηδική βιομηχανία αλλά φαντάζομαι είναι από τις πιο παλιές ,αν μετρήσουμε τα χρόνια της ζωής της είναι μόλις 132 περισσότερα από τα χρόνια του σύγχρονου ελληνικού “ελεύθερου” κράτους και σταματώ εδώ τις όποιες άλλες συγκρίσεις.Μόνο αυτό θα πω η λίμνη Vattern στις όχθες της οποίας βρίσκοταν για μερικούς αιώνες το Σουηδικό εργοστάσιο παραμένει μια από τις πιο καθαρές λίμνες της Ευρώπης !
Η Husqvarna λοιπόν εκτός από όπλα ξεκίνησε αργότερα να κατασκευάζει και άλλα προιόντα όπως ποδήλατα ραπτομηχανές! Μοτοσυκλέτες καθώς και τα γνωστά σε όλους πριόνια αλλά και κάθε είδους μηχανήματα κήπων.Ας πιάσουμε όμως το κομμάτι που μας ενδιαφέρει τις μοτοσυκλέτες.
Η αρχή της παραγωγής τους τοποθετείται γύρω στο 1903 με μοντέλα δρόμου τι άλλο τα οποία προέκυψαν έπειτα από συνεργασίες με άλλα ευρωπαικά εργοστάσια.Για την προμήθεια κινητήρων η Husqvarna απευθύνθηκε στην FN μια άλλη παλιά βιομηχανία όπλων (Βέλγιο) την NSU (Γερμανία) την JAP (Ην. Βασίλειο) και τέλος συνεργάστηκε και με την Moto Reve (Ελβετία).
Παράλληλα κάπου εκεί γύρω στο 1920 λανσάρισε και το δικό της μοτέρ ένα 4χρονο V δικύλινδρο αρχικά με 550 κ. εκ. χωρητικότητα που αργότερα έφτασε ακόμα και στα 1000 κ. εκ. !
Μια παρένθεση εδώ , η εξειδίκευση που ακολούθησε αργότερα στις μοτοσυκλέτες χωρίζοντας αυτές σε street scrambler - enduro MX racing κλπ απλά ήταν άγνωστη έννοια και τα μοντέλα όχι μόνο ήταν μοναδικά και πολλές φορές “ξερά” χωρίς αναρτήσεις αλλά μην ξεχνάμε ότι είχαν και να αντιμετωπίσουν και ανύπαρκτους πολλές φορές δρόμους γι αυτό ήταν ως επί το πλείστον τόσο στιβαρές και ανθεκτικές κατασκευές.Η μοναδική διαφοροποίηση από τις μοτό παραγωγής βρισκόταν στα πειραγμένα αγωνιστικά της εποχής.Αλλά ας επιστρέψουμε στην Husqvarna.
Το εργοστάσιο έχοντας από τότε αγωνιστικές ανησυχίες άρχισε να σχεδιάζει τα πρώτα racers κάπου εκεί στον μεσοπόλεμο λανσάροντας το δικύλινδρο V στα 500 και μετά στα 350 cc (σχεδιασμένο από τους Mannerstedt και Heimdahl) σε μια εποχή που μεσουρανούσαν τα singles.
Μοιραία δεν υπήρχαν οι πόροι για να τα βάλουν με Εγγλέζους και Ιταλούς οπότε οι επιτυχίες ήταν σποραδικές κυρίως με τον Stanley Woods (Ιρλανδό και μορφή του Man) μέχρι και την ολοκλήρωση αυτής τους της προσπάθειας και απόσυρση από τους αγώνες το 1935.Να θυμήσω τα του Woods με τα Husky , 3 συνεχόμενες νίκες στο Σουηδικό grand prix και μερικές καλές εμφανίσεις στο Man με πιο αξιομνημόνευτη την ατυχία του 1934 που ενώ πήγαινε για νίκη έμεινε από καύσιμο έχοντας προλάβει πάντως να σημειώσει ρεκόρ ταχύτερου γύρου.
(Συνεχίζεται) στο β΄ μέρος τα πρώτα δίχρονα
Husqvarna-Moto Reve267431
Husqvarna-JAP267432
Husqvarna 1000cc267433
Να μην ξεχάσω ,καλή επιτυχία στα παιδιά που θα τρέξουν Τατόι (Sap & λοιποί) θα σας καμαρώσω απ' έξω ,ίσως του χρόνου (αν ξαναγίνει όπως ακούγεται) από μέσα.