Σύνδεση

View Full Version : ρυθμιση αναρτήσεων



Σελίδες : 1 [2]

kostas777
10/10/2012, 15:51
Να σου δώσω ένα σετ ρυθμίσεων για τις αποσβέσεις (μία για δρόμο και μία για πίστα), να φτιάξεις το στατικό και δυναμικό σου sag μόνος σου και μετά κάτσε με την ησυχία σου να διαβάσεις και ν' αλλάξεις ότι θες (δοκιμάζοντάς στα σε δρόμο/πίστα) σ' αυτά που θα σου δώσω;

γιατί όχι.. το μόνο πρόβλημα τώρα είναι ότι δεν έχω λεφτά για βενζίνες/δοκιμές οπότε όλοι οι πειραματισμοί έχουν αναβληθεί μέχρι νεωτέρας. το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να δοκιμάζω μια ρύθμιση κάθε μέρα και όσο μπορώ να καταλάβω, αφού η διαδρομή μου δουλειά-σπίτι δεν έχει στροφές.. (άρα μπορώ να καταλάβω ελάχιστα).

τις αποσβέσεις τις ρύθμισα αρχικά μαζί με έναν φίλο, «πατώντας» το μηχανάκι και με τα 2 χέρια και βλέποντας πως ανεβοκατεβαίνει και τις έφτιαξα να ανεβοκατεβαίνει ομοιόμορφα μπρος και πίσω με απότομο σπρώξιμο (ο φίλος που το πατούσε είναι και λίγο θηρίο, μπορεί να το συμπιέσει τέρμα) και να μην διαρκεί η κίνηση για πάνω από 1 δευτερόλεπτο.
τώρα έχω στο μπροστινό προφόρτιση τέρμα έξω και συμπίεση και επαναφορά νομίζω 2,5 clicks (που είναι οι εργοστασιακές αν δεν κάνω λάθος). στο πίσω προφόρτιση 6-10 clicks, 12 συμπίεση, 14 επαναφορά και πρέπει να ξαναρυθμίσω sag μόλις ο φίλος μου είναι διαθέσιμος, ίσως την άλλη εβδομάδα.
μηχανάκι 954, μπροστινό μαμά, πίσω ohlins 941, πίσω λάστιχο 190/55.

sniper
10/10/2012, 16:00
γιατί όχι.. το μόνο πρόβλημα τώρα είναι ότι δεν έχω λεφτά για βενζίνες/δοκιμές οπότε όλοι οι πειραματισμοί έχουν αναβληθεί μέχρι νεωτέρας. το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να δοκιμάζω μια ρύθμιση κάθε μέρα και όσο μπορώ να καταλάβω, αφού η διαδρομή μου δουλειά-σπίτι δεν έχει στροφές.. (άρα μπορώ να καταλάβω ελάχιστα).

Λογικό.


τις αποσβέσεις τις ρύθμισα αρχικά μαζί με έναν φίλο, «πατώντας» το μηχανάκι και με τα 2 χέρια και βλέποντας πως ανεβοκατεβαίνει και τις έφτιαξα να ανεβοκατεβαίνει ομοιόμορφα μπρος και πίσω με απότομο σπρώξιμο (ο φίλος που το πατούσε είναι και λίγο θηρίο, μπορεί να το συμπιέσει τέρμα) και να μην διαρκεί η κίνηση για πάνω από 1 δευτερόλεπτο.

Κύριε των δυνάμεων...



τώρα έχω στο μπροστινό προφόρτιση τέρμα έξω και συμπίεση και επαναφορά νομίζω 2,5 clicks (που είναι οι εργοστασιακές αν δεν κάνω λάθος). στο πίσω προφόρτιση 6-10 clicks, 12 συμπίεση, 14 επαναφορά και πρέπει να ξαναρυθμίσω sag μόλις ο φίλος μου είναι διαθέσιμος, ίσως την άλλη εβδομάδα.
μηχανάκι 954, μπροστινό μαμά, πίσω ohlins 941, πίσω λάστιχο 190/55.

Οι ρυθμίσεις που θα σου δώσω αφορούν 954 Ohlins μπροστά, Showa πίσω.... 190/50 το πισω. Με 55 φοβάμαι στο δρόμο. (επίσης τσέκαρε και το φτεράκι σου για τις λάσπες αν του έχψει κάνει τρύπα το 55ρι.

kostas777
10/10/2012, 16:14
Κύριε των δυνάμεων...

δηλαδή;


Οι ρυθμίσεις που θα σου δώσω αφορούν 954 Ohlins μπροστά, Showa πίσω.... 190/50 το πισω. Με 55 φοβάμαι στο δρόμο. (επίσης τσέκαρε και το φτεράκι σου για τις λάσπες αν του έχψει κάνει τρύπα το 55ρι.

προσπαθώ να αποφεύγω λάσπες. μέχρι στιγμής δεν έχει δείξει να φθείρεται το φτεράκι και ελπίζω να μην τρυπήσει.. έχει αρκετή απόσταση από το λάστιχο άλλωστε και πρέπει να μαζέψει κάτι χοντρό για να βρει, αλλά προσέχω. λόγω του 55 πίσω λογικά έχει «βουτήξει» το μηχανάκι, οπότε θέλει κάποια εξισορρόπηση με τις προφορτίσεις. αλλά αν του αφαιρέσω όλη την προφόρτιση πίσω, νομίζω ότι έχω πολύ sag, οπότε πρέπει να βρω έναν καλό συνδυασμό. όπως είναι τώρα μου φαίνεται ΟΚ, δεν ανοίγει τροχιά, δεν αναπηδάει κλπ, έχει γρήγορο turn-in (λόγω κορώνας, αλλά έτσι το θέλω) και λίγη αστάθεια στην ευθεία που δεν με προβληματίζει. το σταμπιλιζατέρ το έχω στο «μαλακό» (5 licks «μέσα») για την πόλη.

sniper
10/10/2012, 16:17
δηλαδή;



προσπαθώ να αποφεύγω λάσπες. μέχρι στιγμής δεν έχει δείξει να φθείρεται το φτεράκι και ελπίζω να μην τρυπήσει.. έχει αρκετή απόσταση από το λάστιχο άλλωστε και πρέπει να μαζέψει κάτι χοντρό για να βρει, αλλά προσέχω. λόγω του 55 πίσω λογικά έχει «βουτήξει» το μηχανάκι, οπότε θέλει κάποια εξισορρόπηση με τις προφορτίσεις. αλλά αν του αφαιρέσω όλη την προφόρτιση πίσω, νομίζω ότι έχω πολύ sag, οπότε πρέπει να βρω έναν καλό συνδυασμό. όπως είναι τώρα μου φαίνεται ΟΚ, δεν ανοίγει τροχιά, δεν αναπηδάει κλπ, έχει γρήγορο turn-in (λόγω κορώνας, αλλά έτσι το θέλω) και λίγη αστάθεια στην ευθεία που δεν με προβληματίζει. το σταμπιλιζατέρ το έχω στο «μαλακό» (5 licks «μέσα») για την πόλη.

Δηλαδή δεν στήνουν έτσι αναρτήσεις....

Εμένα μου το έφαγε πάντως... 120€ έχει

kostas777
10/10/2012, 16:20
Δηλαδή δεν στήνουν έτσι αναρτήσεις....

δεν στήσαμε έτσι αναρτήσεις. είπα έκανα έτσι την αρχική ρύθμιση και μετά δοκιμάζοντας τις άλλαξα. οι αλλαγές που γίνονται μετά από αυτό δεν είναι μεγάλες.

να με συγχωρείς αλλά σε αυτά τα θέματα προτιμώ τις συμβουλές των τεχνικών της ohlins, δεν πήγα να κάνω του κεφαλιού μου.

sniper
10/10/2012, 16:24
δεν στήσαμε έτσι αναρτήσεις. είπα έκανα έτσι την αρχική ρύθμιση και μετά δοκιμάζοντας τις άλλαξα. οι αλλαγές που γίνονται μετά από αυτό δεν είναι μεγάλες.

να με συγχωρείς αλλά σε αυτά τα θέματα προτιμώ τις συμβουλές των τεχνικών της ohlins, δεν πήγα να κάνω του κεφαλιού μου.

ΟΚ, απλά να ξέρεις (που το ξέρεις) ότι οι αναρτήσεις βοηθούν τα λάστιχα να δουλέψουν και τ' αντίστροφο.

Θα σου δώσω τις ρυθμίσεις το βράδυ. Αλλά το καλυτερο είναι να φτιάξεις το σαγ σου, να πας τις αποσβέσεις σου στις "μαμά" και να παίξεις μόνος σου απο εκεί και πέρα.

Αρκεί να μπορείς να συλλάβεις την πληροφορία που παίρνεις.

kostas777
10/10/2012, 16:34
ΟΚ, απλά να ξέρεις (που το ξέρεις) ότι οι αναρτήσεις βοηθούν τα λάστιχα να δουλέψουν και τ' αντίστροφο.

το ξέρω και έχω αναφέρει πιο πάνω σε άλλο post ότι από τη φθορά των ελαστικών μπορείς να βρεις τι έχεις κάνει λάθος (άμα είσαι ο Dave Moss).. όχι ότι μπορώ εγώ, που δεν έχω μπει ποτέ πίστα.


Θα σου δώσω τις ρυθμίσεις το βράδυ. Αλλά το καλυτερο είναι να φτιάξεις το σαγ σου, να πας τις αποσβέσεις σου στις "μαμά" και να παίξεις μόνος σου απο εκεί και πέρα.

το έκανα κι αυτό και είδα ότι αυτό που είχα επιλέξει ήταν πολύ κοντά στις μαμά ρυθμίσεις, με 1-2 clicks διαφορά το πολύ στο πίσω.


Αρκεί να μπορείς να συλλάβεις την πληροφορία που παίρνεις.

θα μου πάρει λίγο χρόνο.. το μηχανάκι θα το καταλάβαινα ίσως με μόνο 1-2 sessions στην πίστα, αλλά στον δρόμο δεν μιλάμε καν για εβδομάδες..

sniper
10/10/2012, 16:41
το ξέρω και έχω αναφέρει πιο πάνω σε άλλο post ότι από τη φθορά των ελαστικών μπορείς να βρεις τι έχεις κάνει λάθος (άμα είσαι ο Dave Moss).. όχι ότι μπορώ εγώ, που δεν έχω μπει ποτέ πίστα.



το έκανα κι αυτό και είδα ότι αυτό που είχα επιλέξει ήταν πολύ κοντά στις μαμά ρυθμίσεις, με 1-2 clicks διαφορά το πολύ στο πίσω.



θα μου πάρει λίγο χρόνο.. το μηχανάκι θα το καταλάβαινα ίσως με μόνο 1-2 sessions στην πίστα, αλλά στον δρόμο δεν μιλάμε καν για εβδομάδες..

Ωραία, υποθέτω ότι το μηχανάκι σου δεν το ξέρεις ακόμα καλά και δεν το έχεις πολύ καιρό ή δεν έχεις πολλά χιλιόμετρα μ' αυτό.

Πρόσεξε γιατί δεν του αρέσουν πολύ τα ακραία (είναι που είναι ακραίο - όχι σε απόλυτη νούμερα ιπποδύναμης αλλά συμπερισφοράς).

Γνώμη μου, να το αφήσεις λίγο χαλαρό για να μπορέσεις να το διαχειριστείς...

kostas777
10/10/2012, 17:04
Ωραία, υποθέτω ότι το μηχανάκι σου δεν το ξέρεις ακόμα καλά και δεν το έχεις πολύ καιρό ή δεν έχεις πολλά χιλιόμετρα μ' αυτό.

σωστά, δεν το έχω «καταλάβει», όπως λέμε, μέσα σε μόλις 1 χρόνο.. και δεν είναι ότι δεν θέλω, αλλά με το ζόρι καταφέρνω να μαζέψω λεφτά για αυτά που χρειάζομαι προς το παρόν.. π.χ. είχα πτώση και είχα μείνει από κράνος και έκανα κάμποσους μήνες για να μπορέσω να πάρω άλλο. αλλά τι να γίνει, μας χρωστάνε τόσα δεδουλευμένα (που αν μας τα έδιναν αύριο θα ένιωθα πλούσιος μιλάμε) και με ψίχουλα προσπαθούμε να κάνουμε το χόμπι μας..


Πρόσεξε γιατί δεν του αρέσουν πολύ τα ακραία (είναι που είναι ακραίο - όχι σε απόλυτη νούμερα ιπποδύναμης αλλά συμπερισφοράς).

Γνώμη μου, να το αφήσεις λίγο χαλαρό για να μπορέσεις να το διαχειριστείς...

το ήξερα από πριν και βέβαια το έχω καταλάβει οδηγώντας.
(π.χ. πέταξε κώλο μια φορά στην εθνική πάνω στη γέφυρα με βροχή και καμια 160άρα.. δεν τρόμαξα, αλλά δεν το περίμενα κιόλας. και δεν νομίζω να έφταιξαν οι ρυθμίσεις ή τα λάστιχα)

να το αφήσω χαλαρό εννοείς το «ψάξιμο» με τις αναρτήσεις;

kostas777
10/10/2012, 20:11
Αφού βυθίστηκε ελάχιστα (σωστά παρατήρησες), αυξήθηκε ή μειώθηκε το ύψος;

διόρθωσα το προηγούμενο post.

για δες τώρα και πες μου αν συμφωνείς.

μάλλον αν είχα προλάβει να το δω θα το είχα διορθώσει πριν το αναφέρεις, όπως έχω κάνει πολλές φορές, αλλά μερικά λάθη ξεφεύγουν. επίσης σε ευχαριστώ, γιατί είναι ευαίσθητο θέμα και δεν πρέπει να λέγονται ανακρίβειες.

sniper
11/10/2012, 11:17
....

να το αφήσω χαλαρό εννοείς το «ψάξιμο» με τις αναρτήσεις;

Όχι, να αφήσεις χαλαρές τις αναρτήσεις... στις μαμά ρυθμίσεις.. Θα σου δώσει περιθώρια που με πιο σφιχτές ρυθμίσεις δεν θα έχεις και θα μπεις σε περιπέτειες. Γενικά, υπάρχει η τάση από τους νέους στο παιχνίδι να τις σφίγγουν, νομίζοντας ότι έτσι είναι ετοιμοπόλεμοι... μέγα λάθος...

Σορρυ δεν προλαβα χθες να σου δώσω τις ρυθμίσεις. Σήμερα.

kostas777
11/10/2012, 13:33
Όχι, να αφήσεις χαλαρές τις αναρτήσεις... στις μαμά ρυθμίσεις.. Θα σου δώσει περιθώρια που με πιο σφιχτές ρυθμίσεις δεν θα έχεις και θα μπεις σε περιπέτειες. Γενικά, υπάρχει η τάση από τους νέους στο παιχνίδι να τις σφίγγουν, νομίζοντας ότι έτσι είναι ετοιμοπόλεμοι... μέγα λάθος...

OK, ακριβώς το ίδιο σκεφτόμουν κι εγώ, ειδικά για τον δρόμο δεν τις θέλω σφιχτές. ξέρω και αυτό που λες για τους «νέους» και δεν πέφτω στην παγίδα.


Σορρυ δεν προλαβα χθες να σου δώσω τις ρυθμίσεις. Σήμερα.

δεν πειράζει, δεν είναι βιαστικό. αν δεν βρέχει ίσως να κάνω κανα τεστ το ΣΚ :)

wtfrmlk
12/10/2012, 12:59
αντε να κατσω να ξεστραβωθω να διαβασω και να καταλαβω τη λειτουργια των αναρτησεων γιατι δεν σκαμπαζω τιποτα

DrBig
12/10/2012, 13:06
αντε να κατσω να ξεστραβωθω να διαβασω και να καταλαβω τη λειτουργια των αναρτησεων γιατι δεν σκαμπαζω τιποτα

Οι αναρτησεις ειναι σα το σεξ, αν δεν κανεις λαθος, δε μαθαινεις :eek:

sniper
12/10/2012, 13:10
Οι αναρτησεις ειναι σα το σεξ, αν δεν κανεις λαθος, δε μαθαινεις :eek:

Εξαρτάται από το λάθος σύντροφε...

wtfrmlk
12/10/2012, 13:10
στο σεξ ομως βαζεις προφυλακτικο
στις αναρτησεις βαζεις μονο χερι :p

sniper
12/10/2012, 13:12
στο σεξ ομως βαζεις προφυλακτικο
στις αναρτησεις βαζεις μονο χερι :p

Ειλικρινά δεν θες να το συνεχίσεις...

wtfrmlk
12/10/2012, 13:18
εννοω οτι λαθος στο πρωτο δεν γινεται αν βαλεις προφυλακτικο
ενω στο στις αναρτησεις πολυ ευκολα το κανεις το λαθος

kinhsh
12/10/2012, 14:08
Επειδή διάβασα αυτο που λεει ο DrBig οτι σε αλλη θεση του εμβολου της αναρτησης δουλευει άλλο simm ,δεν ειναι αυτα τα simm μαζί στο εμβολο ; Πώς να επηρρεαστουν απο την θεση του ελατηριου ; Δεν ξερω ακριβως πως ειναι εσωτερικα μια αναρτηση αλλα μου φαινεται παραξενο να ισχυει κατι τετοιο.
Αν και στη μηχανη μου το εχω δει να συμβαινει να αλλαζουν οι αποσβεσεις αναλογα την θεση που βρισκεται το πιρουνι πιο ψηλα η πιο χαμηλα.

DrBig
12/10/2012, 14:26
Επειδή διάβασα αυτο που λεει ο DrBig οτι σε αλλη θεση του εμβολου της αναρτησης δουλευει άλλο simm ,δεν ειναι αυτα τα simm μαζί στο εμβολο ; Πώς να επηρρεαστουν απο την θεση του ελατηριου ; Δεν ξερω ακριβως πως ειναι εσωτερικα μια αναρτηση αλλα μου φαινεται παραξενο να ισχυει κατι τετοιο.
Αν και στη μηχανη μου το εχω δει να συμβαινει να αλλαζουν οι αποσβεσεις αναλογα την θεση που βρισκεται το πιρουνι πιο ψηλα η πιο χαμηλα.

Ειναι πολυ πιθανο να ειπα παπαρια και ο,τι ειπα το ειπα μετα απο ιντερνετικη κουβεντα με εναν τιουνερ στην αμερικη ο οποιος ελεγε για 'mid-stroke valving'.
Τωρα που το ανεφερες, το mid stroke valving πρεπει να αναφερεται στην ταχυτητα βυθισης που αντιστοιχει στο mid stroke της διαδρομης, μιας και τα shims ακουνε σε ταχυτητα ροης, παρα σε θεση.

Παντως το αυτο εχω παρατηρησει κι εγω στο πηρουνι του μπουσα, το οποιο μαλλον εχει να κανει με την αλλαγη της γεωμετριας της μηχανης λογω προφορτισης.

kinhsh
12/10/2012, 14:32
Αμα δεν δουμε το πιρουνι λυμενο δεν μπορουμε να ξερουμε.Παντως αυτο που σιγουρα επηρρεαζει ειναι οτι οσο χαμηλωνει η θεση του εμβολου μειωνεται ο αερας που μενει να συμπιεστει εσωτερικα και το πιρουνι γινεται πιο σφιχτο στην συμπιεση. Αν καποιος αλλος ξερει κατι για το θεμα ας μας ενημερωσει.

menelaos46
12/10/2012, 16:05
κατ'αρχήν για να δουλεύει η ανάρτηση έτσι όπως έχει σχεδιαστεί και όχι προβληματικά. δηλαδή και με λάθος sag η ανάρτηση θα δουλεύει με τον ίδιο τρόπο όπως πριν, αλλά η μηχανή δεν θα οδηγιέται γιατί δεν θα έχει την προβλεπόμενη γεωμετρία (trail, rake, etc.) και εκεί που θα έπρεπε να είναι «τρένο», αυτή υποστρέφει.

οι αναρτήσεις των μοτοσυκλετών είναι σχεδιασμένες να είναι πάντα υπό κάποια συμπίεση, ακόμα και όταν οι ρόδες βρίσκονται στον αέρα. επίσης έχουν ήδη μια installed προφόρτιση εκτός από αυτή που μας δίνουν διαθέσιμη για να προσθέσουμε.

αυτό γιατί εκτός από την συμπίεση, δέχονται και έκταση. π.χ. συμπιέζονται όταν πατάμε σαμαράκια, εκτείνονται όταν περνάμε από λακούβες ή χασίματα. πρέπει το ελατήριό μας να έχει αρκετό περιθώριο να επεκταθεί και να συμπιεστεί χωρίς να τερματίζει και από τις δύο κατευθύνσεις. το να τερματίζει η ανάρτηση δεν είναι καθόλου επιθυμητό, η μηχανή δεν συμπεριφέρεται όπως έχει σχεδιαστεί και αν πιέσουμε είναι πολύ πιθανό να έχουμε ολέθρια αποτελέσματα.

ρυθμίζοντας το sag, μπορούμε να αλλάξουμε τη γεωμετρία της μηχανής, άρα και τη συμπεριφορά της. προσθέτοντας προφόρτιση στα ελατήρια, μειώνουμε το ύψος τους, άρα μειώνουμε το sag και αυξάνουμε το ύψος που «κάθεται» η μηχανή. οπότε π.χ. αν βάλεις τέρμα προφόρτιση στο μπροστινό, τότε η μηχανή γίνεται ας πούμε πιο όρθια, ενώ αν κάνεις το ανάποδο, γίνεται πιο σκυφτή. αυτό επηρεάζει δραματικά το turn-in στις στροφές και τον τρόπο που διατηρεί την τροχιά της στη στροφή, τον τρόπο που φρενάρει. είναι σαν να ανέβηκες σε άλλη μηχανή.

οι προτεινόμενες τιμές για την πίστα και τον δρόμο, αντιστοιχούν για σχεδόν όλους τους κατασκευαστές μοτό και αναρτήσεων μοτό (ανάλογα με το είδος της μηχανής, τα on-off/MX π.χ. έχουν μεγαλύτερο προτεινόμενο sag) στην περιοχή βέλτιστης απόδοσης της ανάρτησης και στην ισορροπία της μηχανής σύμφωνα με τον σχεδιασμό της από το εργοστάσιο.

- λάθος τιμές sag σημαίνει μηχανή μη οδηγήσιμη όπως σχεδιάστηκε
- αν δεν μπορούμε να φέρουμε το sag στις «σωστές» τιμές, τότε έχουμε λάθος ελατήρια = μηχανή μη οδηγήσιμη

αφού διάβασες αυτά, άνοιξε youtube και βάλε στο search "dave moss evaluation", δες τα βιντεάκια και θα καταλάβεις.

αν κινούμαστε συχνά με συνεπιβάτη, τότε θα πρέπει να υπολογίσουμε και αυτόν. μου έχουν πει ότι στην ελλάδα παραδίδονται οι μηχανές με λίγο σκληρότερα ελατήρια ειδικά σε μηχανές που πάνε συχνά δικάβαλες.

Πολύ ωραία αυτά που λες αλλά εγώ ρώτησα τον άνθρωπο που άνοιξε το θέμα κι όχι εσένα που μάλλον γνωρίζεις!!!!!

menelaos46
12/10/2012, 16:06
Για να εχεις μια αναφορα στον τροπο που εχει σχεδιασει την γεωμετρια και το βαλβινγκ των αναρτησεων ο κατασκευαστης.
Αλλο σαγκ απο το κοινως αποδεκτο θα χρειαστει αλλες ρυθμισεις στις αναρτησεις, οι οποιες ενδεχεται και να μην σου παρεχονται απο το διαθεσιμο ευρος ρυθμισης των μοναδων που εχεις στο μηχανακι σου.

Το ίδιο κι εδώ... ρώτησα τον άνθρωπο που άνοιξε το θέμα για να δω τι θέλει!!!!! Όχι για να μάθω κάτι.

kostas777
12/10/2012, 16:17
Πολύ ωραία αυτά που λες αλλά εγώ ρώτησα τον άνθρωπο που άνοιξε το θέμα κι όχι εσένα που μάλλον γνωρίζεις!!!!!

δηλαδή εγώ δεν σου κάνω;

kostas777
12/10/2012, 16:23
Αμα δεν δουμε το πιρουνι λυμενο δεν μπορουμε να ξερουμε.Παντως αυτο που σιγουρα επηρρεαζει ειναι οτι οσο χαμηλωνει η θεση του εμβολου μειωνεται ο αερας που μενει να συμπιεστει εσωτερικα και το πιρουνι γινεται πιο σφιχτο στην συμπιεση. Αν καποιος αλλος ξερει κατι για το θεμα ας μας ενημερωσει.

δεν συμπιέζεται τίποτα μέσα στον κύλινδρο. ο κύλινδρος δεν έχει αέρα, έχει λάδι και το έμβολο δεν το συμπιέζει ακριβώς, το λάδι υπάρχει για να παρέχει αντίσταση (απόσβεση/dumping) και να μετατρέπει τη μηχανική ενέργεια από την κίνηση της ανάρτησης σε θερμότητα. το έμβολο κινείται μέσα στο λάδι και ανάλογα με το πόσο ανοιχτές ή κλειστές είναι οι τρύπες του, τόσο πιο γρήγορα ή αργά κινείται. ανοιχτές τρύπες = πιο γρήγορα, κλειστές = πιο αργά.
με άλλα λόγια, αν οι αναρτήσεις δεν ανεβοκατεβαίνουν (είμαστε σταματημένοι δηλαδή και καθόμαστε), οι αποσβέσεις δεν κάνουν τίποτα απολύτως. είναι χαρακτηριστικό ότι στη συμπίεση, δεν παίζει τόσο μεγάλο ρόλο το μέγεθος του σαμαριού ή της πέτρας που πατάμε, αλλά το σχήμα, το οποίο είναι που επηρεάζει την ταχύτητα με την οποία η ανάρτηση θα συμπιεστεί. για την επαναφορά δεν παίζει τόσο ρόλο το σχήμα της ανωμαλίας το δρόμου και εκεί ενεργούν οι υπόλοιπες δυνάμεις που τείνουν να φέρουν το ελατήριο σε έκταση.

εικόνες:

271397271398

λύσιμο πηρουνιού, φωτος:
http://www.speedzilla.com/forums/honda-rc51/63563-how-service-forks.html

αναλυτικός οδηγός (στα αγγλικά) και επεξηγήσεις: http://www.sportrider.com/suspension_settings/suspension/146_1004_sport_rider_suspension_guide/

menelaos46
12/10/2012, 16:26
δηλαδή εγώ δεν σου κάνω;

Μου κάνεις καρδιά μου!!!! Απλώς ήθελα να ξέρω τι έχει στο μυαλό του ο άνθρωπος που προβληματίζεται για το σαγκ?????????

DrBig
12/10/2012, 16:59
Αμα δεν δουμε το πιρουνι λυμενο δεν μπορουμε να ξερουμε.Παντως αυτο που σιγουρα επηρρεαζει ειναι οτι οσο χαμηλωνει η θεση του εμβολου μειωνεται ο αερας που μενει να συμπιεστει εσωτερικα και το πιρουνι γινεται πιο σφιχτο στην συμπιεση. Αν καποιος αλλος ξερει κατι για το θεμα ας μας ενημερωσει.

Εχεις δικιο σ'αυτο.

stefanos
12/10/2012, 19:17
δεν συμπιέζεται τίποτα μέσα στον κύλινδρο. ο κύλινδρος δεν έχει αέρα, έχει λάδι και το έμβολο δεν το συμπιέζει ακριβώς, το λάδι υπάρχει για να παρέχει αντίσταση (απόσβεση/dumping) και να μετατρέπει τη μηχανική ενέργεια από την κίνηση της ανάρτησης σε θερμότητα. το έμβολο κινείται μέσα στο λάδι και ανάλογα με το πόσο ανοιχτές ή κλειστές είναι οι τρύπες του, τόσο πιο γρήγορα ή αργά κινείται. ανοιχτές τρύπες = πιο γρήγορα, κλειστές = πιο αργά.
με άλλα λόγια, αν οι αναρτήσεις δεν ανεβοκατεβαίνουν (είμαστε σταματημένοι δηλαδή και καθόμαστε), οι αποσβέσεις δεν κάνουν τίποτα απολύτως. είναι χαρακτηριστικό ότι στη συμπίεση, δεν παίζει τόσο μεγάλο ρόλο το μέγεθος του σαμαριού ή της πέτρας που πατάμε, αλλά το σχήμα, το οποίο είναι που επηρεάζει την ταχύτητα με την οποία η ανάρτηση θα συμπιεστεί. για την επαναφορά δεν παίζει τόσο ρόλο το σχήμα της ανωμαλίας το δρόμου και εκεί ενεργούν οι υπόλοιπες δυνάμεις που τείνουν να φέρουν το ελατήριο σε έκταση.

εικόνες:

271397271398

λύσιμο πηρουνιού, φωτος:
http://www.speedzilla.com/forums/honda-rc51/63563-how-service-forks.html

αναλυτικός οδηγός (στα αγγλικά) και επεξηγήσεις: http://www.sportrider.com/suspension_settings/suspension/146_1004_sport_rider_suspension_guide/

Πολύ ωραία όλα αλλά εάν δεν υπάρχει συμπιεστό μέσα στο πιρούνι δεν θα υπάρχει δυνατότητα συμπίεσής του (μιάς και υπάρχει σαφής μείωση όγκου κατά την συμπίεση).
Επίσης όπως βλέπεις στο σχήμα υπάρχουν 2 στοίβες εύκαμπτες ροδέλες οι οποίες δεν επιδέχονται ρυθμίσεων, και ενεργοποιούνται σε κάποια ταχύτητα βύθισης (ανάλογα και με την απόσβεση που έχεις ρυθμίσει).
Εκεί η ανάρτησή σου γίνεται αναγκαστικά πιό γρήγορη από ότι έχεις ρυθμίσει.

stefanos
12/10/2012, 19:26
Επειδή διάβασα αυτο που λεει ο DrBig οτι σε αλλη θεση του εμβολου της αναρτησης δουλευει άλλο simm ,δεν ειναι αυτα τα simm μαζί στο εμβολο ; Πώς να επηρρεαστουν απο την θεση του ελατηριου ; Δεν ξερω ακριβως πως ειναι εσωτερικα μια αναρτηση αλλα μου φαινεται παραξενο να ισχυει κατι τετοιο.
Αν και στη μηχανη μου το εχω δει να συμβαινει να αλλαζουν οι αποσβεσεις αναλογα την θεση που βρισκεται το πιρουνι πιο ψηλα η πιο χαμηλα.

Στις PDS νομίζω είναι αυτονόητο.
Στις απλές μεν δεν ισχύει εσωτερικά στο αμορτισέρ αλλά λόγο μοχλισμού ή λόγω γωνίας τοποθέτησης του αμορτισέρ σε σχέση με το ψαλίδι ισχύει στην λειτουργία.

kostas777
12/10/2012, 20:13
Πολύ ωραία όλα αλλά εάν δεν υπάρχει συμπιεστό μέσα στο πιρούνι δεν θα υπάρχει δυνατότητα συμπίεσής του (μιάς και υπάρχει σαφής μείωση όγκου κατά την συμπίεση).
Επίσης όπως βλέπεις στο σχήμα υπάρχουν 2 στοίβες εύκαμπτες ροδέλες οι οποίες δεν επιδέχονται ρυθμίσεων, και ενεργοποιούνται σε κάποια ταχύτητα βύθισης (ανάλογα και με την απόσβεση που έχεις ρυθμίσει).
Εκεί η ανάρτησή σου γίνεται αναγκαστικά πιό γρήγορη από ότι έχεις ρυθμίσει.

δεν το κατάλαβα αυτό που γράφεις και δεν το έχω βρει κάπου.. μπορείς να στείλεις κάποιο link να διαβάσω αναλυτικά; thanks.

edit:
μάλλον κάτσε, για να το πω πιο πρακτικά.

όταν λέω ότι δεν συμπιέζεται, εννοώ ότι στην κατάσταση ηρεμίας δεν είναι αυτό που βαστάει τη μηχανή, γιατί δεν έχει τόση πίεση. βγάλε το ελατήριο και η μηχανή έπεσε. προφανώς το λάδι έχει κάποια πίεση, αλλά αυτή είναι αμελητέα μπροστά στο ελατήριο και χρησιμοποιείται για το έμβολο.

οπότε, όπως είπα νωρίτερα, γιαυτό ρυθμίζουμε πρώτα το sag (προφόρτιση) και μετά τις αποσβέσεις και όχι ανάποδα. αλλιώς θα πάμε αθήνα-πάτρα μέσω λάρισας αν δεν κολλήσουμε στην άρτα. συμφωνείς;

LogOutGoRide
12/10/2012, 20:35
Μου κάνεις καρδιά μου!!!! Απλώς ήθελα να ξέρω τι έχει στο μυαλό του ο άνθρωπος που προβληματίζεται για το σαγκ?????????

Ξέρω πως οι αναρτήσεις δουλεύουν σε κάποιο εύρος. Ήθελα να ξέρω αν ρυθμίζοντας τις αναρτήσεις, αυτές έχουν φτάσει στα "άκρα" των ρυθμίσεων τους, δηλαδή αν η σκληρότητα των ελατηρίων είναι εντάξει για μένα.

stefanos
12/10/2012, 21:25
δεν το κατάλαβα αυτό που γράφεις και δεν το έχω βρει κάπου.. μπορείς να στείλεις κάποιο link να διαβάσω αναλυτικά; thanks.

edit:
μάλλον κάτσε, για να το πω πιο πρακτικά.

όταν λέω ότι δεν συμπιέζεται, εννοώ ότι στην κατάσταση ηρεμίας δεν είναι αυτό που βαστάει τη μηχανή, γιατί δεν έχει τόση πίεση. βγάλε το ελατήριο και η μηχανή έπεσε. προφανώς το λάδι έχει κάποια πίεση, αλλά αυτή είναι αμελητέα μπροστά στο ελατήριο και χρησιμοποιείται για το έμβολο.

οπότε, όπως είπα νωρίτερα, γιαυτό ρυθμίζουμε πρώτα το sag (προφόρτιση) και μετά τις αποσβέσεις και όχι ανάποδα. αλλιώς θα πάμε αθήνα-πάτρα μέσω λάρισας αν δεν κολλήσουμε στην άρτα. συμφωνείς;

Το έχεις δεί σίγουρα.
Πρακτικά λοιπόν έχεις 2 ελατήρια, το πραγματικό και τον "αέρα" που είναι κυριολεκτικά η ποσότητα του αέρα που έχεις στο καλάμι, και ορίζεται από την ποσότητα του λαδιού.Επηρεάζει περισσότερο στό τέλος της διαδρομής.
Και πρίν ρυθμίσουμε οτιδήποτε καλό είναι να κάνουμε ένα έλεγχο για τζόγους στο μοχλικό ,τις εδράσεις του ψαλιδιού και του αμορτισέρ και ένα σερβισάκι στις αναρτήσεις.

kostas777
12/10/2012, 22:52
Το έχεις δεί σίγουρα.
Πρακτικά λοιπόν έχεις 2 ελατήρια, το πραγματικό και τον "αέρα" που είναι κυριολεκτικά η ποσότητα του αέρα που έχεις στο καλάμι, και ορίζεται από την ποσότητα του λαδιού.Επηρεάζει περισσότερο στό τέλος της διαδρομής.
Και πρίν ρυθμίσουμε οτιδήποτε καλό είναι να κάνουμε ένα έλεγχο για τζόγους στο μοχλικό ,τις εδράσεις του ψαλιδιού και του αμορτισέρ και ένα σερβισάκι στις αναρτήσεις.

ok, τώρα κατάλαβα ότι αναφέρεσαι σε άλλου τύπου πηρούνι και όχι αυτό που έδειξα..

και μάλλον ότι δεν διάβασες το thread από την αρχή. δεν θα κάτσω να γράψω τον άτλαντα των αναρτήσεων, ο καθένας μπορεί να πάει να διαβάσει για τον τύπο ανάρτησης που έχει. εδώ εξ'αρχής μιλάμε για τύπου closed cartridge που έχουμε στα supersport. βαριέμαι να εξηγήσω πως λειτουργούν τα συμβατικά και αν κάποιος τα είχε γράψει όσα έγραψα ήδη, δεν θα έμπαινα κι εγώ στον κόπο. συγγνώμη κιόλας δηλαδή και τέλος από εμένα, όποιος κατάλαβε κατάλαβε, όποιος δεν, έχει internet.

DrBig
12/10/2012, 22:59
Κωστα εισαι Θεος!

kostas777
12/10/2012, 23:02
Κωστα εισαι Θεος!

άρα είμαστε πολλοί.

stefanos
12/10/2012, 23:52
ok, τώρα κατάλαβα ότι αναφέρεσαι σε άλλου τύπου πηρούνι και όχι αυτό που έδειξα..

και μάλλον ότι δεν διάβασες το thread από την αρχή. δεν θα κάτσω να γράψω τον άτλαντα των αναρτήσεων, ο καθένας μπορεί να πάει να διαβάσει για τον τύπο ανάρτησης που έχει. εδώ εξ'αρχής μιλάμε για τύπου closed cartridge που έχουμε στα supersport. βαριέμαι να εξηγήσω πως λειτουργούν τα συμβατικά και αν κάποιος τα είχε γράψει όσα έγραψα ήδη, δεν θα έμπαινα κι εγώ στον κόπο. συγγνώμη κιόλας δηλαδή και τέλος από εμένα, όποιος κατάλαβε κατάλαβε, όποιος δεν, έχει internet.

Το γεγονός λοιπόν ότι το καλάμι σου έχει μέσα χωρίς ελατήριο και πλήρως συμπιεσμένο 9 πόντους αέρα είναι σύμπτωση ή κατασκευαστικό λάθος?

kostas777
13/10/2012, 01:06
Το γεγονός λοιπόν ότι το καλάμι σου έχει μέσα χωρίς ελατήριο και πλήρως συμπιεσμένο 9 πόντους αέρα είναι σύμπτωση ή κατασκευαστικό λάθος?

μάλιστα. άλλο λες εσύ μάλλον, άλλο εγώ ή δεν κατάλαβα σε τι ακριβώς αναφέρεσαι. αυτό που με ενδιαφέρει είναι πως να το ρυθμίσω όπως το θέλω ή τέλος πάντων να έχει μια σωστή ρύθμιση για τις ανάλογες συνθήκες. το να βάζουμε τέρμα την προφόρτιση νομίζω είναι για ακραίες καταστάσεις που το ελατήριο είναι στα όρια για το βάρος μας. το πως επηρεάζει τις αποσβέσεις δεν κατάλαβα. αν θέλεις πες μου πως ακριβώς ρύθμισες τις αναρτήσεις σου για να καταλάβω πως έλαβες υπόψιν το ύψος του λαδιού στο πηρούνι.

menelaos46
17/10/2012, 17:12
Ξέρω πως οι αναρτήσεις δουλεύουν σε κάποιο εύρος. Ήθελα να ξέρω αν ρυθμίζοντας τις αναρτήσεις, αυτές έχουν φτάσει στα "άκρα" των ρυθμίσεων τους, δηλαδή αν η σκληρότητα των ελατηρίων είναι εντάξει για μένα.

Οι αναρτήσεις αποδίδουν το καλύτερο που μπορούν όταν δουλεύουν σε ένα συγκεκριμένο εύρος. Αυτό αλλάζει αναλόγως τη χρήση ( πίστα-δρόμο). Γενικότερα αν δεν είσαι πολύ βαρής ή πολύ αδύνατος (κάτω από 60 κιλά ή πανω από 90) ή κάνεις εξειδικευμένη χρήση (αγώνες) τα εργοστασιακά ελατήρια σε καλύπτουν.
Από κει και ύστερα Street bikes run between 25 and 33 percent of their total travel, which equates to 30 to 35mm. Roadrace bikes usually run between 25 and 30mm ξεκινάς από εδώ ως βάση αν και χρειάζεται συμβουλές και καθοδήγηση για να ρυθμίσεις το παραμικρώ εκτιμώ εγώ γιατί υπάρχει ο κίνδυνος της παρερμηνείας η του λάθους στην πράξη!!!!!

ptc
28/01/2016, 21:48
Να κανω κι εγω μια ερωτηση. Διαβασα τη συζητηση και βρηκα και αλλα thread σχετικα με το πώς ρυθμιζουμε τις αναρτησεις μας. Το προβλημα μου ειναι πως ειμαι παντελως ασχετος και δεν εχω κανενα εργαλειο στην κατοχη μου. Ως πρωτη κινηση, θα μπορουσα να παω σε ενα συνεργειο και να ζητησω να κανουμε μια ρυθμιση των αναρτησεων; Ή να κοιταξω να βρω τα εργαλεια και να το προσπαθησω μονος μου;

Η μηχανη ειναι ενα 636 το οποιο μολις αγοραστηκε και χωρις να εχω καμια ιδιαιτερη γνωση μπορω να καταλαβω πως η ρυθμιση των αναρτησεων ειναι λαθος. Αλλωστε ο προηγουμενος ιδιοκτητης ηταν αρκετα πιο μικροσωμος και κατα συνεπεια ελαφρυτερος απο εμενα, οποτε ειναι λογικο να μη με βολευουν οι τωρινες ρυθμισεις. Επισης η μηχανη ειχε χρηση κυριως πιστας ενω τωρα η χρηση θα ειναι μικτη.

spyrakos35
29/01/2016, 04:31
Να κανω κι εγω μια ερωτηση. Διαβασα τη συζητηση και βρηκα και αλλα thread σχετικα με το πώς ρυθμιζουμε τις αναρτησεις μας. Το προβλημα μου ειναι πως ειμαι παντελως ασχετος και δεν εχω κανενα εργαλειο στην κατοχη μου. Ως πρωτη κινηση, θα μπορουσα να παω σε ενα συνεργειο και να ζητησω να κανουμε μια ρυθμιση των αναρτησεων; Ή να κοιταξω να βρω τα εργαλεια και να το προσπαθησω μονος μου;

Η μηχανη ειναι ενα 636 το οποιο μολις αγοραστηκε και χωρις να εχω καμια ιδιαιτερη γνωση μπορω να καταλαβω πως η ρυθμιση των αναρτησεων ειναι λαθος. Αλλωστε ο προηγουμενος ιδιοκτητης ηταν αρκετα πιο μικροσωμος και κατα συνεπεια ελαφρυτερος απο εμενα, οποτε ειναι λογικο να μη με βολευουν οι τωρινες ρυθμισεις. Επισης η μηχανη ειχε χρηση κυριως πιστας ενω τωρα η χρηση θα ειναι μικτη.

αν πραγματικά θες να πεις οτι κάτι ρύθμισες, κάτι καταλαβες, κάτι το έφερες στα δικά σου μέτρα, ασχολήσου μόνος σου

θέλει όμως χρονο

ptc
01/09/2024, 17:57
Σήμερα στην πίστα ασχολήθηκα με τη ρύθμιση των αναρτήσεων. Στην πίσω ανάρτηση χρειάστηκε να σφίξω τέρμα την προφόρτιση για να έχω 4cm διαφορά ανάμεσα στο sag με εμένα πάνω στη μηχανή και το ελεύθερο sag. Είμαι για αλλαγή ελατηρίου; Το suspension travel είναι 150mm.

sanctusan
01/09/2024, 18:07
Σήμερα στην πίστα ασχολήθηκα με τη ρύθμιση των αναρτήσεων. Στην πίσω ανάρτηση χρειάστηκε να σφίξω τέρμα την προφόρτιση για να έχω 4cm διαφορά ανάμεσα στο sag με εμένα πάνω στη μηχανή και το ελεύθερο sag. Είμαι για αλλαγή ελατηρίου; Το suspension travel είναι 150mm.

Μιλάς για cbr600 όπως αναφέρεται το αρχικό thread ή για κάτι άλλο; Φαντάζομαι θα έχουν όλα διαφορά μεταξύ τους

ptc
01/09/2024, 19:31
RC 390 '22

telegonos
01/09/2024, 20:03
Σήμερα στην πίστα ασχολήθηκα με τη ρύθμιση των αναρτήσεων. Στην πίσω ανάρτηση χρειάστηκε να σφίξω τέρμα την προφόρτιση για να έχω 4cm διαφορά ανάμεσα στο sag με εμένα πάνω στη μηχανή και το ελεύθερο sag. Είμαι για αλλαγή ελατηρίου; Το suspension travel είναι 150mm.

455491

Ουσιαστικά αυτό που λέει εδώ ο Τασούλης, είναι ότι αν φέρνεις το ένα sag εντός σωστού ορίου, και χαλάει το άλλο sag, και αντίστροφα, τότε θέλεις άλλο ελατήριο.

Αν ρυθμίζοντας το ένα sag εντός του σωστού ορίου, έρχεται και το άλλο στα σωστά, τότε δεν χρειάζεσαι άλλο ελατήριο.


Θα πρέπει όμως να κάνεις και τις δυο μετρήσεις free sag και ride sag, κι όχι απλά την διαφορά τους.

ptc
01/09/2024, 20:11
Ωραίος. Είμαι οριακά εκτός αλλά αν συνυπολογίσουμε ότι κάνω και χρήση σε πίστα (που λογικά θα ήταν καλύτερα να είμαι στο άνω όριο) μάλλον το ελατήριο μου πέφτει μαλακό. Καμία πρόταση για ελατήριο έχουμε ή να απευθυνθώ σε "αναρτησά" κατευθείαν;

o teos
01/09/2024, 23:52
Ωχ......:rolleyes:

DoctoR_k6
02/09/2024, 00:36
Ωραία κουβέντα...μας πάει πίσω στο χρόνο.
Τότε που χαζεύαμε τον Dave Moss (http://https://davemosstuning.com/free-vidoes/setting-sag/).

o teos
02/09/2024, 15:54
Ο Moss αν καποιος ασχοληθει σοβαρα ειναι δασκαλος μεγαλος..αν εχει καποιος ορεξη και νιωθει πραγματικα τι κανει βοηθαει απειρα...εχω μιλησει μαζι του και με μειλ και με μυνηματα παλιοτερα και με εχει μαθει πολλα...μετα το θεμα υγειας που ειχε εχει κοψει ρυθμους και απλα ασχολειται με το καναλι και το σαιτ του...ωραιες εποχες..εμειναν οι γνωσεις ευτηχως..:winka:


Οσον αφορα το θεμα αναρτησεων και ρυθμισης..παιδες αν δεν καταλαβαινετε τι κανετε και δεν εχετε μια βαση απο που ξεκιναω γιατι κανω οτι κανω πηγαινετε και δωστε ενα 50 αρικο σε ενα αναρτησα....ζεν,τασουλης,wolf κλπ...πιστεψτε με πιο πιθανο ειναι να τα κανετε χειροτερα αν υπαρχει ημιμαθεια παρα καλυτερα..το λεω πολυ φιλικα...μου πηρε 2 χρονια να καταλαβω αναλυτικα και σωστα τι κανει τι και πως επηρεαζει το μηχανακι το παραμικρο και αυτο επειδη γουσταρα τρελα και το κυνηγησα φουλ και σε δικα μου μοτο και σε φιλους..:wave2:

billyka
02/09/2024, 16:40
Μιας και μιλαμε για αναρτησεις..Ποιον προτεινετε για σερβις πισω αμορτισερ ohlins?Λεω να το κανω ενα σερβις πρωτου το βαλω πανω.

o teos
02/09/2024, 17:25
Τασούλης ο επίσημος

Ζen1one ο Αντώνης είναι μεγάλος γνωστης..

ptc
02/09/2024, 17:28
Ο Moss αν καποιος ασχοληθει σοβαρα ειναι δασκαλος μεγαλος..αν εχει καποιος ορεξη και νιωθει πραγματικα τι κανει βοηθαει απειρα...εχω μιλησει μαζι του και με μειλ και με μυνηματα παλιοτερα και με εχει μαθει πολλα...μετα το θεμα υγειας που ειχε εχει κοψει ρυθμους και απλα ασχολειται με το καναλι και το σαιτ του...ωραιες εποχες..εμειναν οι γνωσεις ευτηχως..:winka:


Οσον αφορα το θεμα αναρτησεων και ρυθμισης..παιδες αν δεν καταλαβαινετε τι κανετε και δεν εχετε μια βαση απο που ξεκιναω γιατι κανω οτι κανω πηγαινετε και δωστε ενα 50 αρικο σε ενα αναρτησα....ζεν,τασουλης,wolf κλπ...πιστεψτε με πιο πιθανο ειναι να τα κανετε χειροτερα αν υπαρχει ημιμαθεια παρα καλυτερα..το λεω πολυ φιλικα...μου πηρε 2 χρονια να καταλαβω αναλυτικα και σωστα τι κανει τι και πως επηρεαζει το μηχανακι το παραμικρο και αυτο επειδη γουσταρα τρελα και το κυνηγησα φουλ και σε δικα μου μοτο και σε φιλους..:wave2:

Τις γνώσεις τις απέκτησες ρωτώντας άλλους που ήξεραν ή δίνοντας πενηντάρικα σε συνεργεία να σου κάνουν τη δουλειά κάθε φορά; Ρητορικό το ερώτημα.

Παρεμπιπτόντως βρίσκομαι Θεσσαλονίκη.

Lioulios
02/09/2024, 17:42
...Δηλ , για να παρεις ενα μηχανακι μτχ και θες να ρυημισεις ελατηριο μπρος-πισω , επαναφορές και συμπιέσεις στα κιλα σου ...θες ενα 50άρικο ???

DoctoR_k6
02/09/2024, 17:57
Η ρύθμιση του sag γίνεται πανευκολα παρέα με ένα φίλο.
Το να ρυθμίσεις συμπίεση/επαναφορά θέλει λίγο διάβασμα και βόλτες ώστε να βλέπεις την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Προφανώς και κάποιος που ασχολείται με αναρτήσεις θα σε κατατοπίσει γρηγορότερα και θα σου δώσει συμβουλές. Και στα trackdays παίζει επίσης.

Tallyban
02/09/2024, 19:18
Έχει ρυθμίσει κανένας sag σε harley 883,να μας πει τι βρήκε;

o teos
02/09/2024, 20:15
Παίδες δεν είναι όλα τόσο απλά...το sag ας πούμε είναι κάτι πολύ βασικό και έχει να κάνει με τι θες απ τη μηχανή και πάει και ανάλογα τη μηχανή και ανάλογα τη χρήση της...άλλο sag θα έχει μια μηχανή με διαδρομή ανάρτησης 150mm άλλο με 115mm...άλλο sag στις Σέρρες άλλο στους δρόμους της Αθήνας η της Θεσσαλονίκης και πάει λέγοντας...πάντα κάνεις υποχωρήσεις και θέλει πολύ προσωπικό ψάξιμο χρόνο,αντίληψη και γνώσεις για να το κάνεις σωστά και καλά...προφανώς με λίγο διάβασμα ένα μέτρο και μερικά εργαλεία κάτι βασικό το κάνει οποίος νιώθει λίγο από κει και έπειτα γίνεται περίπλοκο...


Για παράδειγμα αν σε μια ανάρτηση θεωρείς ότι είναι καλό να κλείσεις τελείως την επαναφορά γιατί διάβασες ότι έτσι είναι πιο σπορ η πιο "σφιχτη" η ανάρτηση τότε κατά πάσα πιθανότητα κλειδώνεις τη λειτουργία της ανάρτησης και χάνεις πολλααα...

Παίζουν ρόλο πολλά στις αναρτήσεις..το valving δηλαδή πως λειτουργεί το λάδι μέσα παίζει ρόλο το ιξώδες παίζει ρόλο ο τύπος του ελατηρίου γραμμικό η προοδευτικο παίζει ρόλο το ελατήριο να ναι στα κιλά σου σωστό και πάει λέγοντας...πρέπει να έχεις στο μυαλό σου τι κάνει κάθε τι να έχεις μια αρχή για να έχεις ένα σωστό τέλος στη ρύθμιση...και πάλι μετά από ένα σημείο πρέπει να έχεις στο μυαλό και τον τρόπο οδήγησης του αναβάτη και τη χρήση που κάνει...

Είναι ένα γεμάτο κεφάλαιο που σου δίνει πολλές γνώσεις αλλά ταυτόχρονα είναι και ένας τρελός πονοκέφαλος...:lol:

Για να απαντήσω στον ptc...φιλαράκι μου πρώτα διάβασα είδα μίλησα κούρασα μπάλες μετά χάλασα τα δικά μου μηχανάκια και έφτιαξα εκ νέου με άπειρες ωρες(είχα πολύ ελεύθερο χρόνο εκείνο το διάστημα)και έπειτα με άφησαν και φίλοι να παίξω με τα δικά τους..ειδικά αυτό ήταν το σημαντικότερο για να αποκτήσω άποψη...έχει μεγάλη διαφορά μηχανή με μηχανή και ανάρτηση με ανάρτηση..

Για αυτό είπα πιο πάνω....αν έχετε την όρεξη το χρόνο και λίγες γνώσεις παίξτε με τις αναρτήσεις αν όχι απ το να γίνει λάθος καλύτερα να δώσεις τα 30-40-50 που θα ζητήσει ένας αναρτησας..γνώμη μου πάντα και τα λέω όλα φιλικά χωρίς να θέλω να κάνω τον ξερολα..:wave2:

ptc
02/09/2024, 20:36
Για να απαντήσω στον ptc...φιλαράκι μου πρώτα διάβασα είδα μίλησα κούρασα μπάλες...

Εγω βρισκομαι σε αυτο το σημειο οποτε δεν καταλαβαινω γιατι ξεκινησες τοσο αρνητικα και με ειρωνιες του στιλ "ΩΧ". Amyway, δικο σας το μαγαζι, ο,τι θετε κανετε.



Για αυτό είπα πιο πάνω....αν έχετε την όρεξη το χρόνο και λίγες γνώσεις παίξτε με τις αναρτήσεις αν όχι απ το να γίνει λάθος καλύτερα να δώσεις τα 30-40-50 που θα ζητήσει ένας αναρτησας.


Ορεξη εχουμε, γνωσεις ψαχνουμε και νομιζα πως ημουν στο σωστο μερος.



γνώμη μου πάντα και τα λέω όλα φιλικά χωρίς να θέλω να κάνω τον ξερολα.

Να ξερεις οτι στο γραπτο λογο και σε καποιον που δε σε γνωριζει προσωπικα βγαινει το εντελως αναποδο, αλλα λογικα θα παρεξηγησα.




Παμε παρακατω...
Αν καποιος θελει να βοηθησει ας μου απαντησει για το πού μπορω να απευθυνθω για ελατηρια ή αν υπαρχει καποια online πηγη. Ευχαριστω.

o teos
02/09/2024, 20:51
Δε σε ξέρω δε με ξέρεις οπότε καλό είναι να είσαι κάπως πιο ανοιχτομυαλος όταν ζητάς κάποια συμβουλή η βοήθεια..ξέρω ο γραπτός παρεξηγείται αλλά εδώ ξέρεις κάνουμε και πλακιτσα...το ωχ ήταν γενικό και όχι προσωπικό γιατί το θέμα με τις αναρτήσεις πονάει....αυτά...μετά μην απορείτε αν δε σας απαντάει άτομο όταν τρώγεστε για μανούρα...:wave2:

grinderx
02/09/2024, 21:46
Μιας και μιλαμε για αναρτησεις..Ποιον προτεινετε για σερβις πισω αμορτισερ ohlins?Λεω να το κανω ενα σερβις πρωτου το βαλω πανω.
Αν μιλάμε για Αθήνα νομίζω και ο Ρόδα Μότο στην Αλεξάνδρας ασχολείται. Ο προηγούμενος ιδιοκτήτης της μηχανής μου εκεί πήγαινε για λάστιχα και αναρτήσεις αν δεν κάνω λάθος.

Δεν έχω επισκεφθεί ποτέ το εν λόγω μαγαζί, οπότε δεν έχω άποψη για την ποιότητα της δουλειάς του.

telegonos
03/09/2024, 21:45
Παμε παρακατω...
Αν καποιος θελει να βοηθησει ας μου απαντησει για το πού μπορω να απευθυνθω για ελατηρια ή αν υπαρχει καποια online πηγη. Ευχαριστω.

Δεν σου απάντησα σε αυτό, γιατί γράφει το ίδιο το χαρτί που πόσταρα πριν, ΜΙΑ περίπτωση επαγγελματία για το που να πας. Και εκτός αυτού, δεν είναι δύσκολο να βρεις εξειδικευμένους αναρτησάδες μοτό, σάματι πολλοί είναι;

Γενικά πάντως, το να ρυθμίσεις βύθιση, δεν είναι και καμιά επιστήμη, όπως έγραψε και ο φίλος παραπάνω, με ένα φίλο, μια μεζούρα, μερικά δεματικά, και ότι εργαλείο έχει η προφόρτισή σου, την κάνεις την δουλειά και μόνος σου.

husky21
04/09/2024, 02:36
3 ειναι ολα και ολα τα μαγαζια στη Σαλονικουλα
που ξερουν τι να κανουν με τις αναρτησεις

DoctoR_k6
04/09/2024, 09:57
3 ειναι ολα και ολα τα μαγαζια στη Σαλονικουλα
που ξερουν τι να κανουν με τις αναρτησεις

Ε γραψτα και εσυ Γιανγκο να τελειωνουμε... :lol:

ptc
04/09/2024, 10:04
Καμία πρόταση για ελατήριο έχουμε ή να απευθυνθώ σε "αναρτησά" κατευθείαν;

Τα μαγαζια της πολης τα γνωριζω, η ερωτηση ηταν πιο πολυ αν υπαρχει καποια πηγη για να αγορασω το ελατηριο. Θυμομουν καπου παλιοτερα στο forum να εχω δει καποια προταση για εναν εμπορο...

Θα περασω απο τον 6days να ρωτησω. Εκει ειχα βαλει και τα YSS στο Z250sl.

Και παλι ευχαριστω.

ΥΓ: Παντως ρε Τελεγονε, αν και καποιες φορες τρως καποια σκαλωματα με τις διορθωσεις σε λαθος διατυπωσεις, στην πραξη βλεπω οτι οπου μπορεις να βοηθησεις το κανεις και μαλιστα οχι επιφανειακα αλλα σπαταλωντας χρονο. Επιπλεον αν και εχεις ουσιαστικες γνωσεις επαγγελματια σε πολλα τεχνικα θεματα, δεν κανεις τον αλλον να νιωσει ασχημα που ρωταει κατι. Και δεν αναφερομαι μονο σε δικα μου θεματα, αλλα γενικα στη συμμετοχη σου στο φορουμ. Απο εμενα :a012:.