PDA

View Full Version : Αλλαγή πίεσης σε ζεστά ελαστικά



Joyrider
03/10/2012, 12:36
Υπάρχει θέμα αν κατεβάσω/ανεβάσω πίεση στα λάστιχα όταν αυτά είναι ζεστά;

Έστω ότι ξεκινάω και κάνω 200χλμ εθνική (ξέρω πόση πίεση έχω με κρύα λάστιχα πριν ξεκινήσω) και ξέρω ότι θα κάνω άλλα τόσα σε στροφές μετά. Πειράζει να αφαιρέσω όσα psi ξέρω ότι "χρειάζομαι" (για να φτάσω την αντίστοιχη σε κρύα) ξεκινώντας από την οποιαδήποτε μέτρηση θα έχω εκείνη την στιγμή; Θα έχω κάποιο σφάλμα; (με το ίδιο μαραφέτι πες θα γίνουν οι μετρήσεις).

Ίσως χαζή ερώτηση οκ αλλά θέλω επιβεβαίωση :lol:

sapila racing
03/10/2012, 12:39
Υπάρχει θέμα αν κατεβάσω/ανεβάσω πίεση στα λάστιχα όταν αυτά είναι ζεστά;

Έστω ότι ξεκινάω και κάνω 200χλμ εθνική (ξέρω πόση πίεση έχω με κρύα λάστιχα πριν ξεκινήσω) και ξέρω ότι θα κάνω άλλα τόσα σε στροφές μετά. Πειράζει να αφαιρέσω όσα psi ξέρω ότι "χρειάζομαι" (για να φτάσω την αντίστοιχη σε κρύα) ξεκινώντας από την οποιαδήποτε μέτρηση θα έχω εκείνη την στιγμή; Θα έχω κάποιο σφάλμα; (με το ίδιο μαραφέτι πες θα γίνουν οι μετρήσεις).

Ίσως χαζή ερώτηση οκ αλλά θέλω επιβεβαίωση :lol:

Θα είσαι στο περίπου, αλλά ΟΚ δεν ειναι πρόβλημα.

sniper
03/10/2012, 12:39
....
Ίσως χαζή ερώτηση οκ αλλά θέλω επιβεβαίωση :lol:

Είναι.

Bladerunner
03/10/2012, 12:48
Πειράζει να αφαιρέσω όσα psi ξέρω ότι "χρειάζομαι" (για να φτάσω την αντίστοιχη σε κρύα) ξεκινώντας από την οποιαδήποτε μέτρηση θα έχω εκείνη την στιγμή;

Μπορείς να γνωρίζεις πόση πίεση θα είχαν τα ελαστικά σου, αν ξεκίναγες με χαμηλότερες πιέσεις, κάτω από τις ίδιες ακριβώς συνθήκες;

Joyrider
03/10/2012, 12:58
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις :beer:


Μπορείς να γνωρίζεις πόση πίεση θα είχαν τα ελαστικά σου, αν ξεκίναγες με χαμηλότερες πιέσεις, κάτω από τις ίδιες ακριβώς συνθήκες;

Αν το δοκιμάσω υποθέτω ναι. Ο στόχος της ερώτησης είναι για να μην φάω τα ελαστικά στην εθνική και να μην χρειάζεται να περιμένω να κρυώσουν για να μετρήσω.

OldMan
03/10/2012, 13:17
Με καταστατική εξίσωση αερίων, 2ο Νόμο Αδερφής-Lussac και υπολογισμό της λανθάνουσας θερμότητας θα την βρεις την άκρη .. :beer:

Bladerunner
03/10/2012, 13:29
Αν έχεις καταγράψει πόση πίεση έχει το κάθε ελαστικό σε διάφορες θερμοκρασίες του, ξεκινώντας πάντα από "αγωνιστικές" πιέσεις, και γνωρίζεις ποια είναι η ιδανική θερμοκρασία για τη χρήση που θέλεις, κι επίσης έχεις το θερμόμετρο μαζί σου για να μετρήσεις εκείνη την ώρα και να συγκρίνεις τα δεδομένα με αυτά που έχεις καταγράψει σε χαρτί ή στο i-pad που έχεις μαζί σου, τότε ...ναι. Στο περίπου θα είσαι εντάξει!

Σημείωση:
Στην πίστα κατεβάζουμε πίεση, ώστε να προλάβουν να έρθουν στην ιδανική τους θερμοκρασία λειτουργίας στον λίγο χρόνο που διαρκεί ένα session ή αγώνας. Δε μας ενδιαφέρει ούτε η χιλιομετρική απόδοση ούτε η οικονομία καυσίμου.

Όταν φτάσεις στο σημείο που ξεκινάνε τα 200km στροφών, κάτι μου λέει ότι τα λάστιχά σου θα είναι ήδη ζεστά (μετά από 200km δρόμου), και δεν θα σε προβληματίσουν με τη συμπεριφορά τους. Αν χαμηλώσεις την πίεση όπως λες, ακόμα και με τον ορθό τρόπο -περιμένοντας να κρυώσουν-, μήπως υπερθερμανθούν με τόσο δρόμο μπροστά σου; Και τελικά έχεις τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που επιδιώκεις;

sniper
03/10/2012, 13:36
.....

Όταν φτάσεις στο σημείο που ξεκινάνε τα 200km στροφών, κάτι μου λέει ότι τα λάστιχά σου θα είναι ήδη ζεστά (μετά από 200km δρόμου), και δεν θα σε προβληματίσουν με τη συμπεριφορά τους. Αν χαμηλώσεις την πίεση όπως λες, ακόμα και με τον ορθό τρόπο -περιμένοντας να κρυώσουν-, μήπως υπερθερμανθούν με τόσο δρόμο μπροστά σου; Και τελικά έχεις τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που επιδιώκεις;

Και τελικά, η τελική επιδίωξη ποια είναι; Η οικονομία καυσίμου, το κράτημα, η οικονομία ελαστικού,...; Μας λείπει αυτή η πληροφορία.

Bladerunner
03/10/2012, 13:43
Και τελικά, η τελική επιδίωξη ποια είναι;

Η δική του, φαντάζομαι το κράτημα.

Η δική μου, να περάσει ευχάριστα (και λίγο εποικοδομητικά) το διάλειμμα που κάνω.

Joyrider
03/10/2012, 13:44
Για την μέγιστη ακρίβεια με καλύψατε. Όμως δεν έχω θερμόμετρο και τα λάστιχα είναι σχετικά καινούρια οπότε δεν έχω ακόμα κάνει συγκρίσεις σε διάφορες πιέσεις.

Όσο για την επιδίωξη είναι όλα αυτά που λες σνάιπερ, όταν φυσικά η διαδρομή είναι μικτή (εθνική/στροφιλίκι όπως στο παράδειγμα). Δεν ψάχνω χρυσή τομή για συγκεκριμένες συνθήκες αλλά ευκολία αλλαγής προτεραιότητας μόνο με ένα μετρητή πίεσης.

DrBig
03/10/2012, 13:48
Αν υποθεσουμε οτι κρυα τα λαστιχα εχουν 35 psi και ζεστα εχουν 40 psi, και βγαλεις απο τα 40 2 και πας στα 38, τοτε (χοντρικα) οταν αυτα ξανακρυωσουν ΔΕΝ θα εχεις 33, αλλα 35 - 2*35/40 = 35.3 psi

αυτο ρωτας?

Bladerunner
03/10/2012, 13:50
Joyrider, για συνεχόμενη οδήγηση τόσες ώρες στο δρόμο, χρειάζεσαι πιέσεις δρόμου.

Ακόμα και τον γύρο του Μπράλου να κάνεις, ειλικρινά δε βλέπω το λόγο να αλλάξεις πίεση.

sniper
03/10/2012, 13:52
Joyrider, για συνεχόμενη οδήγηση τόσες ώρες στο δρόμο, χρειάζεσαι πιέσεις δρόμου.

Ακόμα και τον γύρο του Μπράλου να κάνεις, ειλικρινά δε βλέπω το λόγο να αλλάξεις πίεση.

Oh.... Brallos... :eyepop::bigcry::a01::a01::a03::a07:

Joyrider
03/10/2012, 13:58
Αν υποθεσουμε οτι κρυα τα λαστιχα εχουν 35 psi και ζεστα εχουν 40 psi, και βγαλεις απο τα 40 2 και πας στα 38, τοτε (χοντρικα) οταν αυτα ξανακρυωσουν ΔΕΝ θα εχεις 33, αλλα 35 - 2*35/40 = 35.3 psi
αυτο ρωτας?
Ναι αυτό. Υπάρχει δηλαδή κάποιο μικρό σφάλμα.

Joyrider, για συνεχόμενη οδήγηση τόσες ώρες στο δρόμο, χρειάζεσαι πιέσεις δρόμου.
Ακόμα και τον γύρο του Μπράλου να κάνεις, ειλικρινά δε βλέπω το λόγο να αλλάξεις πίεση.
Δηλαδή άπαξ και φτάσω την άριστη θερμοκρασία για στροφές δρόμου δεν παίζει ρόλο πόση πίεση θα έχω; Απλά αλλάζει ο χρόνος μέχρι να την πιάσω όταν έχω διαφορετική "κρύα" πίεση εκκίνησης;

Bladerunner
03/10/2012, 14:14
Δηλαδή άπαξ και φτάσω την άριστη θερμοκρασία για στροφές δρόμου δεν παίζει ρόλο πόση πίεση θα έχω;

"Άριστη θερμοκρασία"* ίσον και "άριστη πίεση"*. Και το αντίστροφο.

Το θέμα είναι τι ακριβώς θέλεις να κάνεις. Υποθέτω ότι θες αυξημένο κράτημα στις στροφές. Δηλαδή (πολύ απλοϊκά) ζεστά ελαστικά. Επαναλαμβάνω ότι τα λάστιχά σου θα είναι ήδη ζεστά! Αν τα ξεφουσκώσεις παραπάνω ή λιγότερο από αυτό που νομίζεις ότι πρέπει, υπάρχει κίνδυνος να υπερθερμανθούν και να γλιστράνε. Χώρια τη μείωση της ζωής τους.

*Για τις εκάστοτε συνθήκες.

OldMan
03/10/2012, 14:21
35 - 2*35/40 = 35.3 psi
Δεν το ξαναβλέπεις λίγο ..??;)

nassosxlvbros
03/10/2012, 14:26
Με καταστατική εξίσωση αερίων, 2ο Νόμο Αδερφής-Lussac και υπολογισμό της λανθάνουσας θερμότητας θα την βρεις την άκρη .. :beer:

Το γνωστότατον "παύε να ρωτάς"...270257 .....:D


p: η πίεση του αερίου.
V: ο όγκος του αερίου.
n: ο αριθμός των γραμμομορίων του αερίου.
R: η παγκόσμια σταθερά των αερίων με τιμή καί στο διεθνές σύστημα μονάδων (S.I) 270258
T: η απόλυτη θερμοκρασία σε βαθμούς Κέλβιν (273 °C).
Η καταστατική εξίσωση, όπως και οι νόμοι των αερίων, ισχύει επακριβώς για ιδανικά αέρια. Όμως μπορούν να εφαρμοστούν σαν καλή προσέγγιση και σε πραγματικά αέρια.


Ανοίχτε και καμιά βίκυ...;)

Joyrider
03/10/2012, 14:40
"Άριστη θερμοκρασία"* ίσον και "άριστη πίεση"*. Και το αντίστροφο.

Το θέμα είναι τι ακριβώς θέλεις να κάνεις. Υποθέτω ότι θες αυξημένο κράτημα στις στροφές. Δηλαδή (πολύ απλοϊκά) ζεστά ελαστικά. Επαναλαμβάνω ότι τα λάστιχά σου θα είναι ήδη ζεστά! Αν τα ξεφουσκώσεις παραπάνω ή λιγότερο από αυτό που νομίζεις ότι πρέπει, υπάρχει κίνδυνος να υπερθερμανθούν και να γλιστράνε. Χώρια τη μείωση της ζωής τους.

*Για τις εκάστοτε συνθήκες.
Ναι οκ την άριστη πίεση για την επίτευξη άριστης θερμοκρασίας. Εκτός από αυξημένο κράτημα στις στροφές θέλω και οικονομία στην εθνική που δεν με νοιάζει "καθόλου" το κράτημα. Μου λες ότι αν ξεκινήσω στην εθνική με το ακραίο 36/42 πχ θα είμαι οκ στις στροφές αν έχουν ζεσταθεί τα λάστιχα.

Bladerunner
03/10/2012, 14:43
Μου λες ότι αν ξεκινήσω στην εθνική με το ακραίο 36/42 πχ θα είμαι οκ στις στροφές αν έχουν ζεσταθεί τα λάστιχα.

Για τι λάστιχα και μηχανάκι μιλάμε;

OldMan
03/10/2012, 14:44
Ανοίχτε και καμιά βίκυ...;)
Άσε την Βίκυ ήσυχη και βρες άλλη γκόμενα γιατί αν δεν κρατήσουμε τον όγκο σταθερό βλέπω τον Joy στο καφενείο στη Γραβιά να υπολογίζει την μεταβολή διαστάσεων με ολοκλήρωση της (x −xο)Λ2 + (y−yο)Λ2 = ρΛ2 και να μαλώνει με τον καφετζή πως θα προσθέσει στο ρ της 17αρας ζάντας το μισό του προφίλ του ελαστικού...;)

nassosxlvbros
03/10/2012, 14:44
Αν είσαι μόνος δοκιμάζεις και 32/38 ;)

sapila racing
03/10/2012, 14:49
να μαλώνει με τον καφετζή πως θα προσθέσει στο ρ της 17αρας ζάντας το μισό του προφίλ του ελαστικού...;)

Μα στην ακτίνα θα πρεπει να προσθέσει όλο το προφίλ, n' est ce pas? ;)

Joyrider
03/10/2012, 14:50
Το γνωστότατον
Χημεία στο λύκειο, ναι. Και μετά; Δεν σε βλέπω να υπολογίζεις τίποτα :lol:

Πόσα λίτρα χωράει το λάστιχο; Κατά πόσο αυξάνεται αφού ζεσταθεί; Ποια η σύσταση του αέρα εκείνη την βροχερή μέρα;

Joyrider
03/10/2012, 14:55
Για τι λάστιχα και μηχανάκι μιλάμε;

hornet600, dunlop sportmax qualifier 1

sniper
03/10/2012, 14:56
hornet600, dunlop sportmax qualifier 1

Ξεχνάς το 36/42 και κατεβάζεις αρκετά, πολύ αρκετά όμως... Δες τι σε βολεύει. Με 36/42 δεν θα δουλέψουν ποτέ και θα γλυστράνε.

Joyrider
03/10/2012, 14:59
Ξεχνάς το 36/42 και κατεβάζεις αρκετά, πολύ αρκετά όμως... Δες τι σε βολεύει. Με 36/42 δεν θα δουλέψουν ποτέ και θα γλυστράνε.
Το γνωρίζω ευχαριστώ, γιαυτό έγραψα "ακραίο" και "δεν με νοιάζει "καθόλου" το κράτημα". Τόσο έχω βάλει μόνο μια φορά δικάβαλος και με σαμάρια-τανκμπαγκ. (σε προηγούμενα λάστιχα)

OldMan
03/10/2012, 15:02
Μα στην ακτίνα θα πρεπει να προσθέσει όλο το προφίλ, n' est ce pas? ;)
Όχι γιατί μιλάμε για τελικά ανηγμένη επιφάνεια pipe, ο όγκος της οποίας θα υπολογιστεί από την διατομή της επί το ύψος (του σωλήνα που αποτελεί πλέον), το οποίο ύψος είναι η περίμετρος του κύκλου που βρίσκεται κατα το ήμισυ του προφίλ πάνω από την ζάντα..



Για οποιαδήποτε απορία βλ. παρακάτω..

Bladerunner
03/10/2012, 15:04
hornet600, dunlop sportmax qualifier 1

Θα ξεκίναγα με 34/36 και θα έβλεπα.

sniper
03/10/2012, 15:05
Θα ξεκίναγα με 34/36 και θα έβλεπα.

Στο 954 είμαι στο 32/34 και πάλι γλυστράει... Μάλλον κακή επιλογή ελαστικού για δρόμο..

OldMan
03/10/2012, 15:07
Μάλλον κακή επιλογή ελαστικού για δρόμο..
Μάλλον κακή επιλογή θέματος για Τεχνικά..

Joyrider
03/10/2012, 15:10
Μάλλον κακή επιλογή θέματος για Τεχνικά..

Ε μα. Αφού πίπες γράφεις, πρέπει να πάμε στα σουρεαλιστικά. :lol:

Bladerunner
03/10/2012, 15:13
Μάλλον κακή επιλογή ελαστικού για δρόμο..

Όλα μια ιδέα είναι... Ακόμα και το ντριφτάρισμα!

Joyrider
03/10/2012, 15:41
Θα ξεκίναγα με 34/36 και θα έβλεπα.
Σύμφωνοι. (και κάπου εκεί είμαι)
Αλλά είπες επίσης

*Για τις εκάστοτε συνθήκες.
Σε αυτές του παραδείγματός μου (εθνική/στροφές) ναι μεν θα έχω έτοιμα ζεστά λάστιχα όταν φτάσω στις στροφές με το αρχικό 34/36 αλλά στο α' σκέλος της εθνικής δεν θα έχω την οικονομία που θα είχα με το 36/42 πχ.

Λύνεται αυτό κάπως;

sniper
03/10/2012, 15:43
Σύμφωνοι. (και κάπου εκεί είμαι)
....δεν θα έχω την οικονομία που θα είχα με το 36/42 πχ.

...

Tι δεν κατάλαβες; ΔΕΝ ΒΑΖΕΙΣ ΣΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΛΑΣΤΙΧΑ 36/42

Joyrider
03/10/2012, 15:48
Tι δεν κατάλαβες; ΔΕΝ ΒΑΖΕΙΣ ΣΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΛΑΣΤΙΧΑ 36/42
Μα δεν είναι αυτό το θέμα του θρεντ. Αυτό που ρωτάω είναι ξεκάθαρο. Αλλαγή πίεσης σε ζεστά ελαστικά.

Αν σε ενοχλεί το νούμερο αυτό, εξήγησέ μου βάζοντας όπου 36/42 το 35/38 και αφήνοντας ιδανικό το 34/36.

sniper
03/10/2012, 15:51
Μα δεν είναι αυτό το θέμα του θρεντ. Αυτό που ρωτάω είναι ξεκάθαρο. Αλλαγή πίεσης σε ζεστά ελαστικά.

Αν σε ενοχλεί το νούμερο αυτό, εξήγησέ μου βάζοντας όπου 36/42 το 35/38 και αφήνοντας ιδανικό το 34/36.

Να έχεις μαζί σου, θερμόμετρο, πιεσόμετρο κλπ κι ένα λαπτοπ να κανεις τους υπολογισμούς σου.

Δεν ξέρω κανέναν στον δρόμο να κάνει αυτό που θες εσύ.

Joyrider
03/10/2012, 15:56
Δεν ξέρω κανέναν στον δρόμο να κάνει αυτό που θες εσύ.
Εσύ τι κάνεις σε μικτές συνθήκες;
Είτε 1)θυσιάζεις κράτημα στις στροφές είτε 2)οικονομία στην εθνική είτε 3)σταματάς και περιμένεις να κρυώσουν τα λάστιχα όποτε αλλάζουν οι συνθήκες για να αλλάξεις πιέσεις και περιμένεις να ξαναζεσταθούν;

sniper
03/10/2012, 15:59
Εσύ τι κάνεις σε μικτές συνθήκες;
Είτε 1)θυσιάζεις κράτημα στις στροφές είτε 2)οικονομία στην εθνική είτε 3)σταματάς και περιμένεις να κρυώσουν τα λάστιχα όποτε αλλάζουν οι συνθήκες για να αλλάξεις πιέσεις και περιμένεις να ξαναζεσταθούν;

Συνεχίζω όπως είμαι και προσαρμόζομαι.. σιγά μην βγάζω τζουμπλεκια και κάνω πιτ στοπ στην άκρη του πουθενά...

Bladerunner
03/10/2012, 16:00
Αλλαγή πίεσης σε ζεστά ελαστικά.

Η αύξηση θερμοκρασίας και κατ' επέκταση η πίεση των ελαστικών, εξαρτάται κυρίως από την καταπόνηση που δέχονται λόγω ταχύτητας, βάρους, κατάσταση δρόμου. Επειδή δεν είναι πρακτικό -ούτε εύκολο- να εξετάζουμε όλες τις παραμέτρους, ρυθμίζουμε την πίεση όταν είναι κρύα.
Οπότε, εφόσον θέλεις μια απόλυτη και αυστηρή απάντηση, καταλαβαίνεις ποια είναι η γνώμη μου.

Ρυθμίζουμε την πίεση όταν τα ελαστικά είναι κρύα.

Joyrider
03/10/2012, 16:05
Συνεχίζω όπως είμαι και προσαρμόζομαι.. σιγά μην βγάζω τζουμπλεκια και κάνω πιτ στοπ στην άκρη του πουθενά...
Θυσιάζεις δηλαδή, οκ κατανοητό.

Ούτε εγώ θέλω να κάνω πιτ στοπ εννοείται αλλά δεν είναι τόσο δύσκολο να κατέβω για μισό λεπτό να ξεφουσκώσω και να συνεχίσω. Αυτή είναι η ερώτηση, το αν γίνεται και πως.

sniper
03/10/2012, 16:22
Θυσιάζεις δηλαδή, οκ κατανοητό.

Ούτε εγώ θέλω να κάνω πιτ στοπ εννοείται αλλά δεν είναι τόσο δύσκολο να κατέβω για μισό λεπτό να ξεφουσκώσω και να συνεχίσω. Αυτή είναι η ερώτηση, το αν γίνεται και πως.

Δεν γίνεται.

Joyrider
03/10/2012, 16:37
Δεν γίνεται.
Γιατί; Δεν γίνεται μόνο με αλλαγή της πίεσης αλλά και άλλων παραμέτρων που δεν μπορείς να επέμβεις άμεσα ή επειδή δεν γίνεται να συγκεντρώσεις όλες αυτές τις παραμέτρους πρακτικά;

Μου περνάει και η ιδέα ότι απλά θες να με ξεφορτωθείς αλλά δεν σε έχω για τέτοιο. :lol:

Ο oldman πχ το προσέγγισε έστω και θεωρητικά.

sniper
03/10/2012, 16:41
Γιατί; Δεν γίνεται μόνο με αλλαγή της πίεσης αλλά και άλλων παραμέτρων που δεν μπορείς να επέμβεις άμεσα ή επειδή δεν γίνεται να συγκεντρώσεις όλες αυτές τις παραμέτρους πρακτικά;

Μου περνάει και η ιδέα ότι απλά θες να με ξεφορτωθείς αλλά δεν σε έχω για τέτοιο. :lol:

Ο oldman πχ το προσέγγισε έστω και θεωρητικά.

Μου περνάει η ιδέα ότι επιτηδες θες να μας τα κανεις μπαλόνια για κάτι που ελάχιστα (ή καθόλου) θα σε βοηθήσει.

Για να στο δώσω πιο απλά... τα λάστιχα που έβαλες δεν κάνουν για το μηχανάκι σου.. αν θες οικονομία δεν θα έχεις ασφάλεια. Εκτός αν πας τουριστικά κι όρθιος, οπότε κάνε ό,τι θες.

Joyrider
03/10/2012, 16:52
Μου περνάει η ιδέα ότι επιτηδες θες να μας τα κανεις μπαλόνια για κάτι που ελάχιστα (ή καθόλου) θα σε βοηθήσει.

Για να στο δώσω πιο απλά... τα λάστιχα που έβαλες δεν κάνουν για το μηχανάκι σου.. αν θες οικονομία δεν θα έχεις ασφάλεια. Εκτός αν πας τουριστικά κι όρθιος, οπότε κάνε ό,τι θες.

Το ερώτημα μπορεί να συζητηθεί ακόμα και αν δεν είχα μηχανή δεν καταλαβαίνω γιατί κολλάς. Πρέπει σώνει και καλά να είναι ρεαλιστικό; Ούτε σχέση με το μηχανάκι, ούτε με τα λάστιχα, ούτε με "οδήγηση tips and tricks" που ήρθε έχει.

Το ότι θεωρείς πως στα πρήζω έχει να κάνει με το ότι βαριέσαι. Δεν έχω σκοπό να τρολλάρω όπως λες.
Θεώρησέ το λήξαν, δεν συνεχίζω.

Τα λάστιχα παρεμπιπτόντως μπήκαν ως οικονομική λύση στα 260 που τα βρήκα. Πιο πριν είχα pilot power και M5.

Ευχαριστώ όσους ασχολήθηκαν και σόρρυ για το πρήξιμο. :beer:

sniper
03/10/2012, 17:02
Το ερώτημα μπορεί να συζητηθεί ακόμα και αν δεν είχα μηχανή δεν καταλαβαίνω γιατί κολλάς. Πρέπει σώνει και καλά να είναι ρεαλιστικό; Ούτε σχέση με το μηχανάκι, ούτε με τα λάστιχα, ούτε με "οδήγηση tips and tricks" που ήρθε έχει.

Το ότι θεωρείς πως στα πρήζω έχει να κάνει με το ότι βαριέσαι. Δεν έχω σκοπό να τρολλάρω όπως λες.
Θεώρησέ το λήξαν, δεν συνεχίζω.

Τα λάστιχα παρεμπιπτόντως μπήκαν ως οικονομική λύση στα 260 που τα βρήκα. Πιο πριν είχα pilot power και M5.

Ευχαριστώ όσους ασχολήθηκαν και σόρρυ για το πρήξιμο. :beer:

Τιπ : Σ' ενα πράγμα δεν κάνουμε οικονομία στα μηχανάκια κι αυτό είναι τα λάστιχα.. Είτε παπί είτε διαστημικό μηχανάκι... Ειδικά στην Ελλάδα.

McGyver
04/10/2012, 07:14
http://shop.durbahn.de/shop/en/products/Electronics

:D

TROOPER
04/10/2012, 08:20
παλια πηγαιναμε βολτα για τη χαρα της οδηγησης, το φαι και τα τσιπουρα.

τωρα παμε για να καλυψουμε με μεθοδους αυτομορφωσης τα κενα απο τις κοπανες σε φυσικοχημεια και μαθηματικα??????????:confused::confused:

nassosxlvbros
04/10/2012, 09:03
Χημεία στο λύκειο, ναι. Και μετά; Δεν σε βλέπω να υπολογίζεις τίποτα :lol:

Πόσα λίτρα χωράει το λάστιχο; Κατά πόσο αυξάνεται αφού ζεσταθεί; Ποια η σύσταση του αέρα εκείνη την βροχερή μέρα;


Για κάτσε ρε θείο (S) :lol:

Στο ΔΙΚΟ ΣΟΥ μηχανάκι,στα ΔΙΚΑ ΣΟΥ ΛΑΣΤΙΧΑ -με την όποια φθορά τους-θα κάτσω εγώ ή οι υπόλοιποι να σου υπολογίσουμε 500 παραμέτρους; :nono:
Δοκίμασε μόνο να προσθαφαιρέσεις +- 4psi και μην ψάχνεσαι τόσο επιστημονικά,άσε που αν δε ξέρεις να το σώζεις δε θα σε σώσει ούτε η ιδανική πίεση ούτε η τύχη...Οι πιέσεις χοντρικά είναι για να κρατάνε το λάστιχο στη ζάντα (πωπω θα με φάνε)άμα είσαι κουλάδι όλα φταίνε...

Όπως σου είπα πιο παραπάνω δοκιμάζεις 32/38. Με αυτές τις πιέσεις το έχω κάνει σε αυτά (http://static1.intobikes.co.uk/images/3b3a90d2-spacer.gif) και σε ταξίδι και σε αττική οδό.Πλάγιαζε με 200+,έξυνε μαρσπιέ για πλάκα,φρέναρα επιτάχυνα,κλπ,και δεν κουνιόταν ρούπι το Hornet...Τα ίδια και με 34/40 αλλά ήμουν πιο "κρατημένος" εκεί... (180)
Τα ίδια και στο χώμα: όλοι μου έλεγαν στο πρώτο trail ride ρίξε πιέσεις,ρίξε πιέσεις εγώ τίποτα...με 30/32 μια χαρά τερμάτισα,και οι μισοί που μου πρότειναν χαμηλές δεν τερμάτιζαν λόγω....κλαταρίσματος!:lol:
Βέβαια έχουν μια λογική οι χαμηλές πιέσεις αλλά 1ον)δεν θα πίεζα,2ον)δεν είμαι τόόόσο πια φτασμένος εντουράς που να κυνηγάω και το δέκατο,ή να ζητάω το απόλυτο κράτημα στη κροκάλα...3ον)με ένα μηχανάκι εντελώς ψόφιο και κουρασμένο,+με ξεφούσκωτα λάστιχα θα είχε τα 3 κακά της μοίρας του...οπότε άφησα τις πιέσεις 12-14 και κάτω για πιο φτασμένους οδηγούς,και περιορίστηκα σε 26/28 (τώρα πια),ή και τις στάνταρ γιατί βαριέμαι να ψάχνω πιεσόμετρα και αηδίες στο τέλος της διαδρομής.
Κοντολογίς enjoy your ride και άσε τα υπόλοιπα για τη NASA...:wave2:

VASOS
04/10/2012, 11:13
Ας πάρουμε διάσταση ελαστικού 180/55/R17''.

Όγκος ελαστικού, κατά προσέγγιση, με προσομοίωση φέτας κυλίνδρου με δεδομένα:

(1) Μεγάλη διάμετρος D1= (17 in x 25,4 mm/in + 180 mm x 0,55) = 530,8 mm

(2) Μικρή διάμετρος D2 = (17 in x 25,4 mm/in)= 431,8 mm.

Όγκος φέτας κυλίνδρου (επιφάνεια x μήκος) = π/4[(530,8mm)^2 - (431,8mm)^2] x 180 mm x 1/1000000 = 13,5 lt.

Επομένως, ο κατά προσέγγιση όγκος του παραπάνω ελαστικου είναι 13,5 lt και τον θεωρούμε απαραμόρφωτο.

Ας υποθέσουμε ότι ξεκινάμε με κρύα ελαστικά σε πίεση 42 psi (@20 C) και μετά από βόλτα έχουμε αύξηση θερμοκρασίας κατά ΔΤ=20 C.

Επομένως, θεωρώντας όγκο και ποσότητα αέρα σταθερά, με βάση την καταστατική εξίσωση, η νέα πίεση του ελαστικού στην νέα θερμοκρασία θα είναι:

Pf = Pi x (1+ΔΤ/Τi) = 42 x (1 + 20/293,15) = 44,86 = 45 psi.

Για ΔΤ=30 C, η νέα πίεση θα είναι 46,3 psi.

OldMan
04/10/2012, 12:19
....................
:rolleyes:
Είσαι γλυκούλης...;)

VASOS
04/10/2012, 12:26
:rolleyes:
Είσαι γλυκούλης...;)

Ωχ, το βλέπω να΄ ρχεται φορτωμένο με εξισώσεις και διαφορικές...:lol:

sniper
04/10/2012, 12:29
Δεν πηγαίνετε πιο πέρα με την αγάπη σας;

VASOS
04/10/2012, 12:32
:blush:

daz
04/10/2012, 22:44
Άριστα.. Ξεκίνησα για την πίστα με 42psi κρύα, και 400χλμ μετά έφτασα με 45 ζεστά. Τώρα θέλω να μπω στην πίστα και να κάνω χρονομετρημένα γιατί έτσι γουστάρω. Επειδή όμως πρέπει να γυρίσω πάλι πίσω, για να μην χάσω το τούρκικο, δεν έχω χρόνο να περιμένω μέχρι να κρυώσουν. Ξέρω πως αν ήταν κρύα το ιδανικό θα ήταν να ξεκινήσω με 38 και να κάνω μερικούς γύρους για να ζεσταθούν. Τώρα όμως έχω 45 και είναι ζεστά. Τι κάνω? Μπαίνω όπως είμαι γιατί οτιδήποτε άλλο θα είναι χειρότερο? Αφαιρώ 4 pci. Αφαιρώ όλο τον αέρα και ξαναβάζω 38? Κοιτάω αν στα πιτς έχει τν για να δω το τούρκικο και περιμένω να κρυώσουν?

Joy η σωστότερη απάντηση κατα την γνώμη μου είναι να αφαιρέσεις 4. Σε αυτή την περίπτωση το σφάλμα, για σταθερή θερμοκρασία ελαστικού είναι μηδαμινή. To σφάλμα για διαφορετικές θερμοκρασίες ελαστικού (που είναι και το πιθανότερο να συμβεί) είναι -1 έως +1,5 την ώρα που αφαιρείς και τείνει να εξαλειφθεί κατά τους πρώτους γύρους. Πιο εύκολα στην περίπτωση του αρνητικού. Αναλυτικότερα από κοντά. :wave2:


Όποιος δεν βαριέται ας βάλει διάφορες τιμές στους παραπάνω τύπους να μου πει πόσο λάθος κάνω.


Σε κάθε περίπτωση πάντως κάνεις αυτό που είπε ο σκοπευτής. Προσαρμόζεις την οδήγησή σου στα δεδομένα που παίρνεις απ' την μηχανή σου.

VASOS
05/10/2012, 14:39
Άριστα.. Ξεκίνησα για την πίστα με 42psi κρύα, και 400χλμ μετά έφτασα με 45 ζεστά. Τώρα θέλω να μπω στην πίστα και να κάνω χρονομετρημένα γιατί έτσι γουστάρω. Επειδή όμως πρέπει να γυρίσω πάλι πίσω, για να μην χάσω το τούρκικο, δεν έχω χρόνο να περιμένω μέχρι να κρυώσουν. Ξέρω πως αν ήταν κρύα το ιδανικό θα ήταν να ξεκινήσω με 38 και να κάνω μερικούς γύρους για να ζεσταθούν. Τώρα όμως έχω 45 και είναι ζεστά. Τι κάνω? Μπαίνω όπως είμαι γιατί οτιδήποτε άλλο θα είναι χειρότερο? Αφαιρώ 4 pci. Αφαιρώ όλο τον αέρα και ξαναβάζω 38? Κοιτάω αν στα πιτς έχει τν για να δω το τούρκικο και περιμένω να κρυώσουν?

Joy η σωστότερη απάντηση κατα την γνώμη μου είναι να αφαιρέσεις 4. Σε αυτή την περίπτωση το σφάλμα, για σταθερή θερμοκρασία ελαστικού είναι μηδαμινή. To σφάλμα για διαφορετικές θερμοκρασίες ελαστικού (που είναι και το πιθανότερο να συμβεί) είναι -1 έως +1,5 την ώρα που αφαιρείς και τείνει να εξαλειφθεί κατά τους πρώτους γύρους. Πιο εύκολα στην περίπτωση του αρνητικού. Αναλυτικότερα από κοντά. :wave2:


Όποιος δεν βαριέται ας βάλει διάφορες τιμές στους παραπάνω τύπους να μου πει πόσο λάθος κάνω.


Σε κάθε περίπτωση πάντως κάνεις αυτό που είπε ο σκοπευτής. Προσαρμόζεις την οδήγησή σου στα δεδομένα που παίρνεις απ' την μηχανή σου.

Μπορεί να κάνω και λάθος αλλά στη θέση σου θα ρύθμιζα την πίεση κατεβάζοντας τόσα psi όσα θα κατέβαζα με κρύα ελαστικά.

Π.χ. εάν στην πίστα σου αρέσει να δουλεύεις το πίσω στα 30 psi σε κρύα ελαστικά και μετράς 45 psi σε ζεστά ελαστικά (και βαριέσαι να περιμένεις 1,5 ώρες να κρυώσουν) ενώ είχες ξεκινήσει από τα 42 psi σε κρύα ελαστικά, ρίξε την πίεση κατά 12 psi. Τότε περιμένεις με ζεστά τα ελαστικά σου να διαβάζεις 33 psi στο μανόμετρο και όταν αυτά κρυώσουν θα διαβάζεις 30 psi.

Ακόμα καλύτερα στο παραπάνω παράδειγμα, αντί για 12 psi κατέβασε 8 psi, κάνε 4-5 συντηρητικούς γύρους και ξαναμετράς προσέχοντας για τυχόν σημάδια εμφάνισης hot ή cold tears.

daz
05/10/2012, 14:52
Μπορεί να κάνω και λάθος αλλά στη θέση σου θα ρύθμιζα την πίεση κατεβάζοντας τόσα psi όσα θα κατέβαζα με κρύα ελαστικά.

Π.χ. εάν στην πίστα σου αρέσει να δουλεύεις το πίσω στα 30 psi σε κρύα ελαστικά και μετράς 45 psi σε ζεστά ελαστικά (και βαριέσαι να περιμένεις 1,5 ώρες να κρυώσουν) ενώ είχες ξεκινήσει από τα 42 psi σε κρύα ελαστικά, ρίξε την πίεση κατά 12 psi. Τότε περιμένεις με ζεστά τα ελαστικά σου να διαβάζεις 33 psi στο μανόμετρο και όταν αυτά κρυώσουν θα διαβάζεις 30 psi.



Αυτό ακριβώς είπα και εγώ. :beer: Απλά έβαλα 42 και 38 σαν ιδανικές πιέσεις σε κρύα ελαστικά για δρόμο και πίστα και πρότεινα να κατεβάσει 4. Το ποσοστό λάθους είναι πάρα πολύ μικρό, ακόμα και για τους παγκόσμιους σαν τον τύπο στο παράδειγμά μου.

(Φυσικά οι θερμοκρασίες αυτές δεν ανταποκρίνονται στις ιδανικές, ειδικά για πίστα)




Ακόμα καλύτερα στο παραπάνω παράδειγμα, αντί για 12 psi κατέβασε 8 psi, κάνε 4-5 συντηρητικούς γύρους και ξαναμετράς προσέχοντας για τυχόν hot ή cold tears.


:) :beer: