View Full Version : townmate (πράσινο) T80 12V regulator (σχέδιο) και μετατροπή σε 12βολτο
mitsos4all
14/10/2012, 19:05
γεια σε όλα τα παλικάρια
πρόσφατα πέρασε κτεο το αρχαίο μου, αφου το είχα μετατρέψει σε 12βολτο.
Για την μετατροπή:
Αλλαζετε όλες τις λάμπες σε 12V, (θα σας βγει η πίστη... με τις λάμπες των φλας γιατί δεν χωράνε, ιδίως στο πίσω φανάρι), τοποθετείστε ένα 7806 στον μετρητή καυσίμου, κόψτε το καλώδιο Y/R (στο χώρο του προβολέα) στο μπλε βύσμα από την μεριά του διακόπτη φώτων και την άκρη αυτή συνδεστε την με ένα πρόσθετο κομματι καλωδίου στο καφέ του κεντρικού διακόπτη (έτσι τα φώτα παίρνουν ρεύμα απο την μπαταρία και ανάβουν σταθερά ανεξάρτητα των στροφών της μηχανής), βάλτε μια μπαταρία 12V/5Ah και φτιάξτε τον ρυθμιστή τάσης που σας δίνω το σχέδιο και είναι πια 12βολτο...! Η υπάρχουσα κόρνα τσιροκοπάει πολύ "άσχημα" στα 12V!
Τα W,R στο σχέδιο αναφέρονται στο άσπρο και κόκκινο καλώδιο του βύσματος του Τ80 που πάει στον "μανίσιο" ρυθμιστή τάσης (αριστερό πλαστικό καπάκι) .
σας χαιρετώ
μήτσος
mitsos4all
31/10/2012, 19:24
γεια σε όλους
το πιο πιθανό οι πιο πολλοί εδώ "χαθήκατε" από την σύντομη περιγραφή της μετατροπής
επισυνάπτω το πλήρες ηλεκτρικό διάγραμμα με περιγραφή των μετατροπών
σας χαιρετώ
μήτσος
tazmanian devil
04/11/2013, 19:56
..... και φτιάξτε τον ρυθμιστή τάσης που σας δίνω το σχέδιο και είναι πια 12βολτο...!.
σας χαιρετώ
μήτσος
Και γιατί Μήτσε να μην αγοράσουμε αυτό? http://www.moto-rider.com/product-view.aspx?pid=29758 αντί να το κατασκευάσουμε?
Αργά η απάντηση αλλά τι να κάνουμε?
mitsos4all
04/11/2013, 22:48
δεν γνώριζα ότι υπάρχει, όμως τα υπόλοιπα δεν τα γλυτώνετε.
μήτσος
notakos600
05/11/2013, 08:31
Εγώ στο εξάβολτο που του έβαλα μοτέρ LIFAN άλλαξα μόνο τις λάμπες, προσπάθησα δλδ γιατί δεν χωράνε όλες...:look:
tazmanian devil
06/09/2014, 19:27
Και γιατί Μήτσε να μην αγοράσουμε αυτό? http://www.moto-rider.com/product-view.aspx?pid=29758 αντί να το κατασκευάσουμε?
Αργά η απάντηση αλλά τι να κάνουμε?
Αυτό υπάρχει πλέον και Αθήνα http://www.car.gr/parts/view/3264692/ ΑΝΟΡΘΩΤΗΣ YAMAHA T-50 12V
Το θέμα είναι αν εμπιστευόμαστε την ROC, αλλά αν ο γνήσιος 12βολτος με κωδικό 52W-81960-90-00 RPMT: 22J-81960-92-00 κοστίζει $88.63 δολάρια + μεταφορικά αγοράζεις καμμιά 20ριά νάχεις να αλλάζεις.:D
mitsos4all
07/09/2014, 16:13
γεια σε όλους
ούτε η λύση που πρότεινα, ούτε οι έτοιμοι ανορθωτές στα 12V είναι ότι το καλύτερο, αφού τα τυλίγματα σχεδιάστηκαν για ηλεκτρικά στα 6V. φυσικά υπάρχει καλύτερη λύση αλλά θα είναι δυσκολότερο να το φτιάξετε. υπάρχει και η λύση να γίνει το παπί ηλεκτρικό...
μήτσος
akouniaris
25/02/2016, 19:19
Καλησπέρα σε όλους.
Συγνώμη που αναφέρομαι σε ένα τόσο παλιό post αλλά τώρα άρχισα να ασχολούμαι με ένα παλιό Τ50.
Άν κατάλαβα καλά, το μόνο που χρειάζεται είναι η αλλαγή ανορθωτή-λαμπτήρων και η πατέντα για τον μετρητή καυσίμων και είναι πια 12ν;
Το πηνίο παραμένει το ίδιο; Είναι αξιόπιστο;
Θέλω να ρωτήσω τον mitsos4all το έχει ακόμα σε λειτουργία;
Ευχαριστώ!
mitsos4all
26/02/2016, 17:36
γεια σας
ο λογος που το δημοσιευσα ειναι η απλοτητα για να μπορει να γινει απο τον καθενα,
αξιοπιστο? φυσικα... δυσκολα θα χαλασει
ομως δεν ειναι αποδοτικο σε χαμηλοστροφη χρηση του δικυκλου.
Ετσι η μπαταρια μπορει να πεθανει πιο νωρις απο μια αναμενομενη 4ετη χρηση.
Υπαρχει καλυτερη λυση αλλα απαιτει αλλαγη στην συνδεσμολογια των πηνιων, και εναν καλο σχεδιασμενο dc-dc μετατροπεα που να εκμεταλλευεται ολο το φασμα στροφων της μηχανης απο ρελαντι μεχρι το μεγιστο.
μητσος
akouniaris
27/02/2016, 15:56
Καλησπέρα, Σε ευχαριστώ για την γρήγορη απάντηση.
Αν ξέρεις (γιατί δεν έχω ιδέα αν και "πιάνουν" τα χέρια μου) ποιες είναι οι μετατροπές αυτές θα ήθελα πολύ να μάθω!
Ευχαριστώ,
Άγγελος
mitsos4all
27/02/2016, 18:22
δεν το εχω ετοιμο προς το παρον, μαλλον το Πασχα αν βρω χρονο θα κανω ενα δοκιμαστικο,
ως πρωτη γευση:
τα ηλεκτρικα, παιρνουν ενεργεια απο δυο πηνια που ειναι συνδεδεμενα σε σειρα, θα πρεπει το κοινο ακρο των πηνιων που παει στο Y/R καλωδιο να παει στο σασσι, και το ακρο του πηνιου που παει στο σασσι να συνδεθει στο Y/R καλωδιο, τωρα θα μπορεις να κανεις διπλη ανορθωση απο τα καλωδια W και Y/R, θα εχεις πολυ καλυτερη αποδοση, κατι που πριν χωρις "αλλα κολπα" ηταν ανεφιχτο. Η ταση που θα παραγεται ειτε στο W ειτε στο Y/R καλωδιο θα κυμαινεται απο 4V (~1700rpm) μεχρι 45V (~7000rpm). Μετα θελεις διπλη ανορθωση και μετατροπεα dc-dc, ωστε στην μπαταρια να επιβαλλονται 14.4V.
Επειδη το εγχειρημα απαιτει καλη γνωση ηλεκτρονικων και ιδιοκατασκευη πηνιων(μεγαλη δυσκολια κατασκευης),το πιθανοτερο δεν θα το δημοσιευσω. Ποσοι θα μπορεσουν να το κανουν?
μητσος
stratosior
13/04/2016, 16:08
Καλησπερα , να ρωτησω εγω που θελω να αλλαξω λαμπα μπροστα και το μονο που θελω ειναι να ειναι 12v αλλα να παρω ενα 6v to 12v converter θα γινει δουλεια ;
Κατι τετοιο εννοώ 356682
Μάλλον όχι γιατί δεν προβλέπεται να δίνει αρκετό ρευμα εξόδου..
Δες στις προδιαγραφές του μετατροπέα αν σε καλύπτει το ρευμα για την συνολική ισχύ των λαμπών που θα συνδέσεις, έχοντας υπόψη ότι μια λάμπα 12V χρειάζεται παραπάνω από το μισό ρευμα από μια λάμπα 6V για να αποδώσει την ίδια ισχύ..
Υ.Γ.
Με το μάτι πάντως δεν τον κοβω τον flyback να βγάζει πανω απο 100mA..
stratosior
14/04/2016, 13:42
Μάλλον όχι γιατί δεν προβλέπεται να δίνει αρκετό ρευμα εξόδου..
Δες στις προδιαγραφές του μετατροπέα αν σε καλύπτει το ρευμα για την συνολική ισχύ των λαμπών που θα συνδέσεις, έχοντας υπόψη ότι μια λάμπα 12V χρειάζεται παραπάνω από το μισό ρευμα από μια λάμπα 6V για να αποδώσει την ίδια ισχύ..
Υ.Γ.
Με το μάτι πάντως δεν τον κοβω τον flyback να βγάζει πανω απο 100mA..
Απο οτι βλεπω εδω λεει INPUT 6V 1A; OUTPUT 12V 450MA
οποτε θα γινει η δουλεια ;
Απο οτι βλεπω εδω λεει INPUT 6V 1A; OUTPUT 12V 450MA
οποτε θα γινει η δουλεια ;
Μόνο αν η λαμπα ειναι 5 Watt (και μονο σε μια)
Το ρευμα που χρειαζεται η λαμπα το βρίσκεις (χοντρικά) απο την ισχύ της (σε Watts) δια την τασης λειτουργίας (σε Volts)
Akis2000
27/05/2019, 06:07
γεια σε όλους
το πιο πιθανό οι πιο πολλοί εδώ "χαθήκατε" από την σύντομη περιγραφή της μετατροπής
επισυνάπτω το πλήρες ηλεκτρικό διάγραμμα με περιγραφή των μετατροπών
σας χαιρετώ
μήτσος
Π μπορω να βρω το σχεδιο για τον ρυθμιστη;
Ευχατιστω
Για πατα πανω στο .pdf μπας και το κατεβασεις.. ;)
sanctusan
04/09/2024, 11:21
γεια σε όλα τα παλικάρια
πρόσφατα πέρασε κτεο το αρχαίο μου, αφου το είχα μετατρέψει σε 12βολτο.
Για την μετατροπή:
Αλλαζετε όλες τις λάμπες σε 12V, (θα σας βγει η πίστη... με τις λάμπες των φλας γιατί δεν χωράνε, ιδίως στο πίσω φανάρι), τοποθετείστε ένα 7806 στον μετρητή καυσίμου, κόψτε το καλώδιο Y/R (στο χώρο του προβολέα) στο μπλε βύσμα από την μεριά του διακόπτη φώτων και την άκρη αυτή συνδεστε την με ένα πρόσθετο κομματι καλωδίου στο καφέ του κεντρικού διακόπτη (έτσι τα φώτα παίρνουν ρεύμα απο την μπαταρία και ανάβουν σταθερά ανεξάρτητα των στροφών της μηχανής), βάλτε μια μπαταρία 12V/5Ah και φτιάξτε τον ρυθμιστή τάσης που σας δίνω το σχέδιο και είναι πια 12βολτο...! Η υπάρχουσα κόρνα τσιροκοπάει πολύ "άσχημα" στα 12V!
Τα W,R στο σχέδιο αναφέρονται στο άσπρο και κόκκινο καλώδιο του βύσματος του Τ80 που πάει στον "μανίσιο" ρυθμιστή τάσης (αριστερό πλαστικό καπάκι) .
σας χαιρετώ
μήτσος
Ξεθάβω και εδώ
Από το 2012 που έχει γραφεί, 12 χρόνια μετά, οι λάμπες LED έχουν εξελιχθεί.
Μάλλον θα κάνω το πείραμα να βάλω τον 12V Ανορθωτή και να του βάλω και ένα 12V Flasher για LED.
Θα λύσω το πρόβλημα του χώρου στα φλας (που δεν χωρούσαν οι λάμπες)
Αν τα αλλάξω όλα με Led στα ίδιο Volt και Watt αλλά με μικρότερες απαιτήσεις σε Α, ίσως να έχω ένα καλύτερο αποτέλεσμα στις χαμηλές στροφές.
Τι λέτε, να κάνω το πείραμα;
P = V x I
Η αλλιώς Watt = Volts x Amperes
Άρα δεν μπορείς να αλλάξεις τις λάμπες με "ίδια Volts και Watts αλλά μικρότερες απαιτήσεις σε Ampere"
Οι μικρότερες απαιτήσεις σε Ampere θα ρίξουν και τα Watts.
Γενικά οι λάμπες led δεν τραβάνε πολύ ρεύμα (πολλά Ampere). Κι αυτός είναι και ο λόγος που τα παλιά "θερμικά" flasher μπερδεύονται με τα leds (ή που στα αυτοκίνητα τρελαίνεται το canbus)
Όμως, ΥΠΟΘΕΤΩ οτι εδώ θα βοηθήσει..
Να μην μπερδευουμε τα Watts της ηλεκτρικης και φωτεινής ισχύος..;)
(τα δευτερα αντιστοιχουν σε 683 lumens..)
Απλα, με τους λαμπτηρες πυράκτωσης ειχαμε συνηθίσει να αντιστοιχιζουμε την ηλεκτρικη ισχυ τους με την φωτεινή..
(γι αυτο και στις λαμπες LED εξακολουθουν να αντιστοιχίζουν την ηλεκτρικη κατανάλωση σε φωτεινότητα των παλιών, π.χ. 7W -> 60W)
sanctusan
04/09/2024, 17:55
Να μην μπερδευουμε τα Watts της ηλεκτρικης και φωτεινής ισχύος..;)
(τα δευτερα αντιστοιχουν σε 683 lumens..)
Απλα, με τους λαμπτηρες πυράκτωσης ειχαμε συνηθίσει να αντιστοιχιζουμε την ηλεκτρικη ισχυ τους με την φωτεινή..
(γι αυτο και στις λαμπες LED εξακολουθουν να αντιστοιχίζουν την ηλεκτρικη κατανάλωση σε φωτεινότητα των παλιών, π.χ. 7W -> 60W)
Με μπέρδεψες τώρα
Όταν γράφει ο Ιάπωνας στις προδιαγραφές 6ν 10w, τι εννοεί;
Εννοούσε 6Volts, 1.66 Amperes :P
Με μπέρδεψες τώρα
Στα εγραψε πιο πανω το φαντασμα, αλλα.. :smokin:
Παμε αλλη μια:
P = V x I = I2 x R = V2 / R
Με δεδομένη την ταση λειτουργειας (V), αλλάζοντας την αντίσταση (R) αλλάζουμε την ισχύ (P) γιατί αλλάζουμε το ρεύμα λειτουργειας..
(μη ρωτήσεις "πως γίνεται..??", 'νταξ' ..??)
Υ.Γ.
Όταν λέμε ότι "αυτή η 6-βολτη παροχή ΔΕΝ σηκώνει αυτή την 6-βολτη λαμπα" εννοούμε ότι ΔΕΝ μπορεί να δώσει το ρεύμα που απαιτείται..
test: Το 6-βολτο δυναμο σου μπορεί να δώσει μέχρι 5Α χωρίς να γονατίσει.. Μια 6-βολτη λάμπα 25W την σηκώνει..??
(λαθος απάντηση επιφερει εβδομαδιαίο ban..):D
Να βοηθήσω λίγο περισσότερο:
Αν δεν υπήρχαν τα LED.
Ας πούμε οτι η αρχική λάμπα πυρακτώσεως ήταν 6Volts 10Watts.
Αυτό σημαίνει οτι η λάμπα τραβούσε ρεύμα 1,6 Amperes από την πηγή ενέργειας του κυκλώματος.
Αν αλλάξουμε την πηγή ενέργειας σε 12Volts και βάλουμε μια λάμπα 12Volts 10Watts τότε η νέα λάμπα θα τραβάει 0.8Amperes ρεύμα.
Δηλαδή, ΛΙΓΟΤΕΡΟ από πριν. (Και αυτό είναι σημαντικό)*
Αν υποθέσουμε οτι οι δύο λάμπες (επειδή είναι πυρακτώσεως) έχουν την ίδια φωτεινότητα στα ίδια Watts τότε διπλασιάζοντας την τάση λειτουργίας του κυκλώματος έριξες την ένταση των ρευμάτων που διατρέχουν το κύκλωμα στο μισό.
* Γιατί είναι σημαντικό οτι η ένταση του ρεύματος (Amperes) είναι μικρότερη από πριν:
Γιατί οι αντοχές των καλωδίων να μεταφέρουν ρεύμα έχουν να κάνουν με την ένταση και όχι με την τάση.
Ένα καλώδιο που μεταφέρει με ασφάλεια 5 Amperes ρεύμα μπορεί να μεταφέρει με ασφάλεια και 2 Amperes.
Δεν ισχύει όμως και το ανάποδο. Αν έχουμε ένα καλώδιο μιας Α διατομής που μπορεί να μεταφέρει με ασφάλεια 2 Amperes και εμείς του βάλουμε να διέρχονται από αυτό 5, τότε το καλώδιο στην καλύτερη περίπτωση θα υπερθερμανθεί και θα λιώσει. Στην χειρότερη..
Γι αυτό και είναι εύκολο κρατώντας την ίδια καλωδίωση να ανεβάσουμε την τάση λειτουργίας ενός κυκλώματος, αλλά όχι και να την κατεβάσουμε.
sanctusan
05/09/2024, 17:15
Ευχαριστώ πολύ!!!!!!
V x I = P
V=6V
I=5A max
<=>
6 x 5 = 30W max
Ναι τη σηκώνει.
Αλλά εδώ έχουμε το max, μετά τα 30W (στο σύνολο των λαμπών, αν υπάρχουν περισσότερες) θα έχουμε πρόβλημα.
Υπάρχει όμως min? Δηλαδή να είναι τόσο μικρές οι λάμπες που να καίγονται ή να μην δουλεύουν;
Τι εννοείς μικρές;
Σε Watt ? Γιατί τα Watts δείχνουν ισχύ, όχι φωτεινότητα.
Αν έχεις μια λάμπα φτιαγμένη από "φαντιστικάνιο" (μαγικό φανταστικό υλικό) που μπορεί να αποδώσει την ίδια φωτεινότητα με μια λάμπα πυρακτώσεως 6V 10Watt καταναλώνοντας μόνο 0,001Ampere, τότε η λάμπα αυτή θα είναι στην ουσία μια λάμπα 6V 0,006Watt και θα δουλεύει κανονικά.
Επίσης και μία λάμπα πυρακτώσεως 6Volts 10Watt δεν θα έχει κανένα "πρόβλημα" να δουλέψει με 0,001 Ampere ρεύμα, αλλά δεν θα αποδίδει την αναμενόμενη φωτεινότητα καθώς στην πράξη θα λειτουργεί σαν λάμπα 0,006Watt
Το "πρόβλημα" με τις λάμπες led σε αυτοκίνητα και μηχανές είναι το εξής:
Όσο είχαμε μόνο τις λάμπες πυρακτώσεως, είχαμε συνηθίσει οι λάμπες αυτές να καταναλώνουν μια ορισμένη ενέργεια για να δουλέψουν. Και με βάση αυτή την ενέργεια αναπτύξαμε διάφορους ελέγχους και άλλα ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά παράλληλα συστήματα.
Έτσι λοιπόν, για παράδειγμα, θεωρούσαμε οτι μια λάμπα που είναι αναμμένη στο πίσω φως πορείας καταναλώνει 12Watt. Αν μετρούσαμε την κατανάλωση αυτή και ξαφνικά την βρίσκαμε 5Watt τότε συμπεραίναμε οτι η λάμπα είναι καμένη.
Αυτή η λογική δούλευε άψογα πριν τα led.
Ήρθαν όμως οι λάμπες led και πλέον η λάμπα (led) στο πίσω φως πορείας καταναλώνει όλο κι όλο 3Watt. Επειδή το σύστημα ελέγχου της λάμπας δεν ξέρει τι πάει να πει led, θεωρεί οτι η λάμπα είναι καμένη και σου ανάβει το προειδοποιητικό λαμπάκι (παράδειγμα) ή σου αναβοσβήνει το φλας πιο γρήγορα κ.ο.κ.
Με λίγα λόγια το πρόβλημα δεν είναι η χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας. Το πρόβλημα είναι οτι συνηθίζαμε (και συνηθίζουμε ακόμα) να ελέγχουμε την κατανάλωση ενέργειας για να διαπιστώσουμε αν κάτι λειτουργεί σωστά ή όχι.
Λίγο πολύ το ίδιο ισχύει και με τα φλασέρ. Σε πολλά παλιότερα "αναλογικά" φλασέρ η κατανάλωση ενέργειας είναι στην κυριολεξία αυτό που κάνει το φλασέρ να λειτουργεί. Στην ουσία, όπως το ρεύμα διαπερνάει ένα έλασμα, το έλασμα ζεσταίνεται και μέσω της διαστολής διακόπτει το κύκλωμα. Μόλις το κύκλωμα διακοπεί, το έλασμα αρχίζει και κρυώνει, οπότε μέσω της συστολής ξαναανοίγει το κύκλωμα. Και ξαναζεσταίνεται, κ.ο.κ.
Το πόσο "γρήγορα" ζεσταίνεται (και επομένως διαστέλλεται) το έλασμα που ελέγχει το φλασέρ εξαρτάται κυριολεκτικά από την ένταση του ρεύματος που διέρχεται από το έλασμα..
sanctusan
05/09/2024, 22:33
Με κατατοπίσατε πλήρως
Από λάθος μου είχα μία εντύπωση πως στο κύκλωμα ενός οχήματος υπάρχει και min.
Π.χ είχα τη εντύπωση πως αν βάλεις μία λάμπα πολύ μικρή σε Ampere πιθανόν να καεί
Πραγματικά ευχαριστώ!
Κάνω παραγγελία ανορθωτή, φλασέρ και λάμπες και βουρ στις αλλαγές να δούμε τι θα γίνει.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.