PDA

View Full Version : Πίστα Σερρών, Μεγάρων και ρυθμίσεις αναρτήσεων



Bladerunner
30/10/2012, 10:41
272757

Όπως γνωρίζουμε, ο σκοπός των αναρτήσεων είναι να διατηρούν διαρκώς την επαφή των ελαστικών με το οδόστρωμα. Άρα, το τερέν όπου κινούμαστε επηρεάζει σημαντικά τη λειτουργία τους.

Εφόσον ο τάπητας της πίστας των Σερρών έχει μικρή σχέση με εκείνον των Μεγάρων, ρυθμίζετε ανάλογα τις αναρτήσεις;

272761

Με ποιο τρόπο;

-Προς το γρήγορο (μαλακό);
-Προς το αργό (σκληρό);
-Δεν τις πειράζετε καθόλου;

Γιατί;

TROOPER
30/10/2012, 12:10
ΑΝ συνεχιζα να μπαινω στα μεγαρα μαλλον θα ημουν προς το γρηγορο στα μεγαρα και προς το αργο στα ΤΙΜΗΜΕΝΑ γιατι στα μεγαρα εχω σαμαρακια,γιαπ κλπ αλλα τελικα ανεβαινω μονο στα ΤΙΜΗΜΕΝΑ οποτε δεν τις πειραζω καθολου.

και πριν δεν τις πειραζα ως ασχετος που ειμαι.στον nktr πηγαινα και με φροντιζε, οπως και συνεχιζω να κανω :lol::lol:

McGyver
30/10/2012, 14:29
Δημήτρη, αναφέρεσαι μόνο στις διαφορές ποιότητας ασφαλτοτάπητα ή και για τις διαφορές στη χάραξη της πίστας;

Bladerunner
30/10/2012, 14:32
Δημήτρη, αναφέρεσαι μόνο στις διαφορές ποιότητας ασφαλτοτάπητα ή και για τις διαφορές στη χάραξη της πίστας;

Μόνο στη διαφορά ποιότητας.

McGyver
30/10/2012, 14:59
Μόνο στη διαφορά ποιότητας.

Ωραία...

Ως input λοιπόν έχουμε πως τα Μέγαρα είναι πιο "bumpy" από τις Σέρρες που θεωρούμε "στρωμένο χαλί".
Αυτό σημαίνει πως οι αναρτήσεις μας καλούνται να απορροφήσουν περισσότερες ή/και μεγαλύτερες ανωμαλίες στα Μέγαρα.

Θεωρούμε πως από πλευράς καταλληλότητας (a.k.a. σκληρότητας) ελατηρίων και προφορτίσεις είμαστε εντάξει και δεν ασχολούμαστε, σωστά (1);

Αυτά που μας μένουν είναι η απόσβεση συμπίεσης και η απόσβεση επαναφοράς, σωστά (2);

Υπ' αυτό το πρίσμα, όπως λέει και ο φίλτατος TROOPER, θέλουμε πιο μαλακό setup στα Μέγαρα ούτως ώστε να αποσβένονται πιο γρήγορα οι ανωμαλίες (τόσο κατά τη συμπίεση όσο και την επαναφορά της ανάρτησης).

Τούμπαλιν, στας Σέρρας δουλεύουμε πιο σκληρές ρυθμίσεις μιας και οι ανάγκες απόσβεσης είναι μικρότερες οπότε και οι αναρτήσεις μπορούν να δουλεύουν σε πιο αργούς ρυθμούς.

Θα εμβαθύνουμε σε γρήγορες/αργές αποσβέσεις (3);

OldMan
30/10/2012, 15:17
θέλουμε πιο μαλακό setup στα Μέγαρα ούτως ώστε να αποσβένονται πιο γρήγορα οι ανωμαλίες (τόσο κατά τη συμπίεση όσο και την επαναφορά της ανάρτησης).
Για σπάστα και ξαναρίχτα ρε μαγκίτη ...:D

sniper
30/10/2012, 15:24
Για σπάστα και ξαναρίχτα ρε μαγκίτη ...:D

Αστον, νομίζει ότι μιλάει για εντούρο...

Bladerunner
30/10/2012, 15:26
Δημήτρη, αναφέρεσαι μόνο στις διαφορές ποιότητας ασφαλτοτάπητα ή και για τις διαφορές στη χάραξη της πίστας;

Προηγουμένως απάντησα βιαστικά. Εφόσον γίνεται σύγκριση ανάμεσα στις δύο πίστες, και δεν είναι ακαδημαϊκή η κουβέντα, καλό είναι να λάβουμε υπόψη όλες τις παραμέτρους.
Οπότε, και η χάραξη παίζει ρόλο!

menelaos46
30/10/2012, 15:27
Εγώ έχω να πω πως κατέληξα σε πολύ μικρή αλλαγή στο πίσω αμορτισές και ομοίως και στο μπροστά. Επίσης λαμβάνοντας υπ'όψην ότι το πίσω είναι competition ενώ το μπροστά είναι στοκ νομίζω πως μπορεί να μην άλλαζα και τίποτα ή η αλλαγή να ήταν ακόμη μικρότερη αν μπροστά υπήρχε το ανάλογο αμορτισέρ και αυτό γιατί νομίζω πως στα φρένα το μπροστά επηρρεάζει το πίσω ειδικά στα Μέγαρα που έχουν απαιτήσεις σε αυτό τον τομέα!!

Bladerunner
30/10/2012, 15:32
Εγώ έχω να πω πως κατέληξα σε πολύ μικρή αλλαγή στο πίσω αμορτισές και ομοίως και στο μπροστά.

Αυτή η έστω μικρή αλλαγή, ήταν προς το σκληρότερο* ή μαλακότερο*;

(*Το ελατήριο είναι αυτό που είναι. Ούτε σκληραίνει ούτε μαλακώνει. Αυτοί οι όροι χρησιμοποιούνται διεθνώς για να καταλαβαίνουμε όλοι τι λέμε.)

menelaos46
30/10/2012, 15:40
Αν θυμάμαι καλά το είχα κάνει να επανέρχεται λίγο πιο αργά πίσω σε συνδιασμό με μικρή αλλαγή στην προφόρτιση (λιγότερο πιεσμένο).
Στο μπροστά δε θυμάμαι γιατί κατέληξα εκεί μετά από πολύ ψάξιμο απλώς θυμάμαι ότι ήταν μικρή η αλλαγή από το αρχικό σημείο όπου ξεκίνησα να δοκιμάζω.
Επίσης σε προπόνηση στις Σέρρες μετά τον αγώνα των Μεγάρων (επειδή βαριόμουν να τα επαναφέρω όπως τα είχα) δοκίμασα με τις ρυθμίσεις των Μεγάρων και νομίζω πως ίσως να ήταν και καλύτερα!!!

menelaos46
30/10/2012, 15:42
Επίσης να ληφθεί υπ'όψην πως συνήθως κάνω τις αλλαγές με βάση το πως νιώθω και όχι το χρόνο!!

sapila racing
30/10/2012, 15:43
Σε γενικές γραμμές συμφωνώ στην θεωρία όπως την έγραψε ο Θωμάς, αν και υπάρχουν και μερικές λεπτομέρειες που σηκώνουν πολύ συζήτηση.

Τα Μεγαρα εχουν πολλά σαμάρια, αλλαγές οδοστρώματος, κλπ που με πολύ σκληρές ρυθμίσεις μπορεί να σε στείλουν, μαλακώνουμε λοιπόν λίγο τις αποσβέσεις συμπίεσης και επαναφοράς, αν τις είχαμε ρυθμίσει για τις Σέρρες
Αν εχουμε ρύθμιση για γρήγορη και αργή απόσβεση πίσω ( κι όμως έχουμε) μαλακώνουμε την γρήγορη.

Αν εχουμε ρυθμίσει την μοτοσυκλέτα για χρήση δρόμου (και δεν εννοώ για την πόλη) τότε πιστευω οτι οι ρυθμίσεις για τα Μεγαρα είναι πολύ κοντά.

Οι Σερρες απο την αλλη δεν ειναι χαλί, εχουν μερικά σαμαράκια και κυματισμούς τα οποία όμως περνάς με πολλά χιλιόμετρα σε σχέση με τα Μέγαρα, αλλά πιστευω οτι και πάλι ρυθμίζοντας την αργή απόσβεση λιγο πιο σφιχτή ειναι ΟΚ.
Τα νεροφαγώμτα δεν υπάρχουν πιά, αλλά υπάρχουν κάποιες άλλες ατέλειες.

Τωρα που ειχα παει με το R6 Σερρες δεν πείραξα τίποτα στις αναρτήσεις, δεν με απασχόλησαν καθόλου μια και ηταν ρυθμισμένες απο τον προηγούμενο ιδιοκτήτη. Ισως οι ρυθμίσεις να μην με βοηθούν οσο θα μπορούσαν αφού αυτός γυρναγε πιο γρήγορα, αλλά σε σχέση με αλλες μοτο που εχω καβαλήσει ηταν μαγεία.

Εχει βέβαια τοπ αναρτησεις και αυτό φαίνεται, WP πίσω με αργή γρηγορη κκπ και cartridge Gubellini στο πηρούνι με δικό του λάδι 8ρι.

Bladerunner
30/10/2012, 15:53
Ξέρετε τι με προβληματίζει;

Οι Σέρρες δεν έχουν τις ανωμαλίες των Μεγάρων. Επίσης δεν έχουν τις τρελές επιταχύνσεις ούτε τα πολλά φρένα (εκτός δυο στροφών). Με λίγα λόγια, οι δυνάμεις που έχουν να διαχειριστούν οι αναρτήσεις, προέρχονται κυρίως από την μεγαλύτερη ταχύτητα. Είναι αυτό αρκετό για να χρειάζονται σκληρότερες ρυθμίσεις;

Ο menelaos46 έγραψε ότι "Επίσης σε προπόνηση στις Σέρρες μετά τον αγώνα των Μεγάρων (επειδή βαριόμουν να τα επαναφέρω όπως τα είχα) δοκίμασα με τις ρυθμίσεις των Μεγάρων και νομίζω πως ίσως να ήταν και καλύτερα!!!".

Το ίδιο έχω διαπιστώσει κι εγώ. Με όχι τόσο σκληρές αναρτήσεις γυρνάω πιο γρήγορα και οι αντιδράσεις της μηχανής είναι πιο προβλέψιμες.

Οι Σέρρες δεν έχουν τις ανωμαλίες των Μεγάρων. Επίσης δεν έχουν τις τρελές επιταχύνσεις ούτε τα πολλά φρένα (εκτός δυο στροφών). Οπότε, γιατί να θέλουν σκληρές ρυθμίσεις;

TROOPER
30/10/2012, 15:59
ε καλα δεν ειπαμε να τα κανεις μπετοβεργες τα αμορτισερ ρε συ.να μπορει να διαβασει στα φρενα της 1 και της 5 επανω το πραμα και να μπορεις να κανεις τις αλλαγες στο εσακι!για κανα κλικ + - μιλαμε τωρα.

προσωπικα οταν δοκιμασα αντι για 5αρακι λαδι 10αρακι χωρις ριβαλβινγκ στο μπροστινο δεν θα ξεχασω την πανολεθρια εκεινου του σ/κ στις σερρες!!!!

υ.γ.να διευκρινισουμε οτι μιλαμε παντα με ιδια ελαστικα ε ;)

McGyver
30/10/2012, 16:11
Όπως λέει κι Άρης, ό,τι έγραψα το έγραψα με κάποιες παραδοχές...

α) Πως συγκρίνουμε setup αναρτήσεων μεταξύ Μεγάρων & Σερρών.

β) Πως οι Σέρρες έχουν πολύ πιο ομαλό τάπητα από τα Μέγαρα, βάσει όσων γράφονται.
Οι εμπειρίες μου από τις δύο πίστες είναι από ελάχιστες έως ανύπαρκτες...

γ) Πως, βάσει της αρχικής απάντησης του Δημήτρη, εξετάζουμε την ποιότητα του ασφαλτοτάπητα και όχι τη χάραξη.

Θεωρητικά λοιπόν, ίσως έχουν μια βάση αυτά που λέω, κουβέντα κάνουμε.

Αν τώρα βάλουμε στο παιχνίδι 1) τη διαφορετικότητα κάθε πίστας, όπου η των Σερρών είναι πολύ πιο γρήγορη από των Μεγάρων, 2) αργές/γρήγορες αποσβέσεις, 3) δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο τα πράγματα μπορεί να αλλάξουν λίγο ή άρδην.

Bladerunner
30/10/2012, 16:16
Να τον κάνω πιο απλό τον προβληματισμό μου:

Σε μια κλειστή διαδρομή με ελάχιστες ανωμαλίες, που δεν είναι "γκάζι-φρένο" η χάραξή της, ρυθμίζουμε τις αναρτήσεις πιο σφιχτά ή το αντίθετο;

McGyver
30/10/2012, 16:20
Σε μια κλειστή διαδρομή με ελάχιστες ανωμαλίες, που δεν είναι "γκάζι-φρένο" η χάραξή της, ρυθμίζουμε τις αναρτήσεις πιο σφιχτά ή το αντίθετο;

Μήπως δεν έχει και πολλή σημασία, μιας και υπ' αυτές τις συνθήκες οι αναρτήσεις δε φαίνεται να κάνουν και πολλά πράγματα;

Bladerunner
30/10/2012, 16:30
Μήπως δεν έχει και πολλή σημασία, μιας και υπ' αυτές τις συνθήκες οι αναρτήσεις δε φαίνεται να κάνουν και πολλά πράγματα;

Αν οι αναρτήσεις "δεν έχουν να κάνουν και πολλά πράγματα" και είναι κούτσουρο, μάντεψε ποιος τρώει το αγγούρι... Τα λάστιχα! Γι αυτό βλέπεις συνήθως φυτιλιασμένα ελαστικά σε μηχανάκια άπειρων αναβατών. Επειδή σφίγγουν όλα τα βιδάκια στο τέρμα σκληρό...
Κι αυτή είναι μόνο μια παρενέργεια από τις πολλές. (Απότομες αντιδράσεις, μειωμένη πρόσφυση, κλπ)

McGyver
30/10/2012, 17:31
Αν οι αναρτήσεις "δεν έχουν να κάνουν και πολλά πράγματα" και είναι κούτσουρο, μάντεψε ποιος τρώει το αγγούρι... Τα λάστιχα! Γι αυτό βλέπεις συνήθως φυτιλιασμένα ελαστικά σε μηχανάκια άπειρων αναβατών. Επειδή σφίγγουν όλα τα βιδάκια στο τέρμα σκληρό...
Κι αυτή είναι μόνο μια παρενέργεια από τις πολλές. (Απότομες αντιδράσεις, μειωμένη πρόσφυση, κλπ)

Δε μου το βγάζεις από το μυαλό πως κάποια ίνα της σκούφιας σου έχει σχέση με το Σωκράτη :winka:...

Το προχωράς γρήγορα και βάζεις στο παιχνίδι και τα άκρα...
Εγώ είμαι γνωστό αργοκούλαδο και είμαι ακόμα στην αρχή που μιλάμε για συν ή πλην αποσβέσεων σε normal καταστάσεις.

Αν δεν κάνω λάθος, ανάρτηση κούτσουρο (ή σούπα) είναι από λάθος σκληρότητα ελατηρίου, κακή συντήρηση, λάθος επιλογή ιξώδους λαδιού, τέρμα προφορτίσεις (πάνω ή κάτω), πονταρισιές στις μπότες :lol: και λοιπά...

Μήπως το αγγούρι που λες πως τρώνε τα λάστιχα, ειδικά των άπειρων αναβατών είναι από τέρμα βιδάκια προφορτίσεων (ή 10αράκι λαδάκι αντί για 5άρι :evil:);
Ή μήπως λόγω αυτής ακριβώς της απειρίας δεν ισχύει το "χωρίς γκάζι-φρένο" (που εγώ λαμβάνω ως "στρωτή, με ροή, οδήγηση") και ταλαιπωρούνται άδικα τα λάστιχα;

devil's animal
30/10/2012, 18:17
Προηγουμένως απάντησα βιαστικά. Εφόσον γίνεται σύγκριση ανάμεσα στις δύο πίστες, και δεν είναι ακαδημαϊκή η κουβέντα, καλό είναι να λάβουμε υπόψη όλες τις παραμέτρους.
Οπότε, και η χάραξη παίζει ρόλο!

Δημητρη, αφου δεν θελεις να γινει ακαδημαϊκη η κουβεντα, το μεγαλυτερο ρολο τον παιζει ο τροπος οδηγησης...

αν μαθεις να οδηγας με ροη (οχι εσυ γενικα μιλαω), χωρις πολλα ανοιγοκλεισιματα γκαζιου και φρενα του θανατου, οι αναρτησεις θελουν λιιιγο σφιχτοτερες ρυθμισεις απο μαμα και εισαι οκ...
ολα αυτα προϋποθετουν η αναρτηση να ειναι σε καλη κατασταση και το ελατηριο να ειναι για τα κιλα σου...(μην εισαι 120 κιλα και κοιτας να κανεις δουλεια με το υπαρχον ελατηριο)

οι ακραιες ρυθμισεις (τερμα σφιχτο) δεν βοηθουν ουτε τους παγκοσμιους...
εδω οι περισσοτεροι χρησιμοποιουν τα λαστιχα σαν δευτερη αναρτηση με τις πιεσεις που βαζουν μεσα, με αποτελεσμα να φυτιλιαζονται τα λαστιχα σε ενα σ/κ και να γινονται οι λαστιχαδες πλουσιοι...τι να λεμε...

και σε αυτο παιζει ρολο το πως γυρνας (οχι σε χρονο, αλλα σε ροη)...
αν εισαι γλυκος στις κινησεις σου και ολα ερχονται φυσικα, ουτε οι αναρτησεις θελουν τρελο πειραγμα, ουτε τα λαστιχα θα κατεβαινουν στα 15psi...:a13:

ακομα και στα Μεγαρα δεν χρειαζεται να μαλακωσεις για να γυρισεις αξιοπρεπως...οπως βλεπω μερικους, που στην εξοδο της Κ9 ψαλιδιζει ολο το πισω μερος...:rolleyes:

karapialis
30/10/2012, 22:49
Ο καθένας αναφέρεται σε διαφορετικές αναρτήσεις (άλλο competition και αλλο stock),οπότε είναι διαφορετικά τα μέτρα συγκρισης.
Θα συμφωνήσω με τον Μενέλαο καθώς το συζητάγαμε με αγωνιζόμενο στην superstock και ενώ σκλήρυνε από 0(ρύθμιση Σερρες) σε 4 κλικ δεν του έβγαινε.
Τελικά στον αγώνα κατέβηκε με 2 κλικ και καλύτερο γύρο έγραψε μετά από ώρα που ζεστάθηκε η αναρτηση και μαλακωσε και αλλο.
Παντώς γενικα μεγάλο ρόλο παιζει η αισθηση απο μπροστινο και τροπος οδηγησης καθενος.

kinhsh
31/10/2012, 01:21
Η δική μου άποψη ειναι οτι η μοτοσυκλετα είναι σάν το αυτοκίνητο.Απλώς καθεται σε δύο τροχούς και έχει την ίδια σταθερότητα περίπου με ένα αυτοκίνητο. Αν βάζαμε μεσα στην πίστα ένα αυτοκίνητο για να κινηθεί γρήγορα θα έπρεπε να είναι κοντρολαρισμένο να μη κάνει πολλές κινησεις πανω κάτω να μη παιρνει μεγάλες κλίσεις ει δυνατο να πηγαίνει τραπέζι. Αυτό σημαινει πολύ γερές αποσβέσεις και ισχυρότερα ελατήρια απο τα στάνταρ ,έτσι επειδή το νορμάλ σασί δεν αντέχει τις στρεβλώσεις το ενισχύουν με μπαρες. Το ίδιο και η μοτοσυκλετα που θα παει γρηγορα πρεπει να λειτουργει σαν ένα κομματι να μη φρενάρεις και τείνει να κανει έντο να μην είναι πολύ μαλακές οι αποσβέσεις μπροστά και αναγκάζεσαι να είσαι πιο μαλακός στίς κινήσεις αλλαγής κατεύθυνσης στο τιμόνι ετσι πχ τα Μεγαρα απαιτουν ισχυρη αποσβεση επαναφοράς πισω για σταθερότητα στα φρένα πιθανώς ανάμεσα στανταρ και τέρμα και εμπρος λιγο πιο σφιχτες απο στάνταρ.Τοσο σφιχτα δεν προκειται να δημιουργήσουν προβλημα χασίματος προσφυσης λογω σκληρότητας. Στίς Σερρες χρειάζεται και εκει μεγάλη σταθερότητα να εχει η μηχανη στα τοξα που διαγραφει απο την αρχική επιλογή γραμμής μέχρι την έξοδο της στροφής που σημαινει οτι χρειάζεται η μηχανη να μη κανει πολλά πανω κατω γιατι τοτε δεν μπορεί να
επιλέξει σταθερά γραμμές αφού αλλάζει λίγο την πορεία αν η αναρτηση κινείται. Οπότε πάλι το αμορτισέρ απο επαναφορα καπου αναμεσα απο στανταρ με τερμα σκληρό και εμπρος η επαναφορά λιγο πιο σφιχτή απο στάνταρ.Ιδανικά πιστεύω οτι στίς Σερρες βοηθούν σκληρότερα ελατήρια εμπρος πίσω για να μη χανει περιθώρια κλίσης η μηχανή οπως βουλιάζουν οι αναρτήσεις. Δηλαδή στο τιμόνι να υπάρχουν ελατήρια του 1 κιλού ανα χλστ οταν πχ το ζχ10 2004 έχει 0,86 κιλά απο σκληρότητα.Ετσι μία σκληρή μηχανή σε συνδυασμό με χαμηλότερες πιέσεις στα λάστιχα ,εχω ακουσει οτι στα μοτο τζι πι τρέχουν με 13,αν κάνω λάθος διορθώστε με, μπορεί να πάει καλά .Βεβαια υπάρχει ο κανόνας που λέει οτι η αναρτηση με μαλακό ελατήριο και αποσβέσεις ε΄χει καλύτερη προσφυση απο αντιστοιχο σκληρο συνολο αλλα παιζει ρόλο η συνολική σταθερότητα και εμπιστοσύνη που πρέπει να δίνει η μηχανή για τέρμα γκαζι τερμα φρένο.

Bladerunner
31/10/2012, 08:34
Η αρχές λειτουργίας μιας ανάρτησης είναι ακριβώς οι ίδιες είτε αυτή είναι ohlins, wp, showa, kayaba, κλπ.
Επίσης, δεν ψάχνουμε απαντήσεις του στυλ "τόσα κλικ δεξιά".

Η απορία μου είναι απλή:

Η πίστα των Μεγάρων καταπονεί ιδιαίτερα τις αναρτήσεις. Οι κύριοι λόγοι είναι δύο:

Το οδόστρωμα δεν είναι ότι καλύτερο με τα σαμαράκια και τις λακούβες του.
Η χάραξή της είναι τέτοια που είσαι διαρκώς τέρμα γκάζι τέρμα φρένο.

Η πίστα των Σερρών δεν έχει ιδιαίτερα σαμαράκια ή λακούβες. Επίσης, δεν είναι stop and go αλλά οδηγείται με ροή.

Σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν διαφορές στη ρύθμιση των αναρτήσεων; Τα Μέγαρα θέλουν πιο "μαλακές" από τις Σέρρες; Το αντίθετο;

kinhsh
31/10/2012, 14:28
Αν ο στόχος ειναι η μέγιστη ταχύτητα στη στροφή και όχι η σταθερότητα στο φρενάρισμα τοτε η σχέση βαρους μηχανης+δικό μας με σκληρότητα ελατηρίου και αποσβεση επαναφοράς έχει ένα μονο σημειο για την αποσβεση επαναφοράς που πετυχαινει την ταχύτερη επιστροφή της αναρτησης στην αρχική θέση χωρις συχρωνως να ταλαντώνεται.Αυτο που σε ενα περιοδικό ενας δημοσιογραφος ειχε εκφρασει οτι δεν θελουμε την αναρτηση ουτε να σουσταρει ουτε να γκελάρει.Οπότε ανεξάρτητα του οδοστρώματος αυτό ειναι το ιδανικό σημειο να ειναι ρυθμισμένη η επαναφορά και υποθέτω οτι ο καθε κατασκευαστής εκει εχει ρυθμίσει την κάθε ανάρτηση. Αρα τις ιδιες αποσβέσεις θε΄λουν και οι δύο πίστες .

sniper
31/10/2012, 14:51
Η αρχές λειτουργίας μιας ανάρτησης είναι ακριβώς οι ίδιες είτε αυτή είναι ohlins, wp, showa, kayaba, κλπ.
Επίσης, δεν ψάχνουμε απαντήσεις του στυλ "τόσα κλικ δεξιά".

Η απορία μου είναι απλή:

Η πίστα των Μεγάρων καταπονεί ιδιαίτερα τις αναρτήσεις. Οι κύριοι λόγοι είναι δύο:

Το οδόστρωμα δεν είναι ότι καλύτερο με τα σαμαράκια και τις λακούβες του.
Η χάραξή της είναι τέτοια που είσαι διαρκώς τέρμα γκάζι τέρμα φρένο.

Η πίστα των Σερρών δεν έχει ιδιαίτερα σαμαράκια ή λακούβες. Επίσης, δεν είναι stop and go αλλά οδηγείται με ροή.

Σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν διαφορές στη ρύθμιση των αναρτήσεων; Τα Μέγαρα θέλουν πιο "μαλακές" από τις Σέρρες; Το αντίθετο;

Mε τέρμα γκάζι-τέρμα φρένο, μάλλον δεν θες μαλάκες" αναρτήσεις... κάπου στη μέση τις θες.. Στα Σέρρας μπορείς να είσαι πιο "μαλακός"...

Το τέρμα "σκληρές" δεν κατάλαβα ποτέ (καλά δεν διαθέτουμε και τρελές εμπειρίες ή γνώση στο θέμα) γιατί υπάρχουν.

Bladerunner
31/10/2012, 16:59
Mε τέρμα γκάζι-τέρμα φρένο, μάλλον δεν θες μαλάκες" αναρτήσεις... κάπου στη μέση τις θες.. Στα Σέρρας μπορείς να είσαι πιο "μαλακός"...

H αλήθεια είναι ότι στους ρυθμούς που γυρνάω και με το σετάρισμα που έχω (προς το μαλακό), δεν αλλάζω ρυθμίσεις ανάλογα με την πίστα.
Από την μια μεριά λοιπόν επιβεβαιώνεται ο kinhsh. :)

Στην αρχή δούλευα με ελαφρώς σκληρές ρυθμίσεις στις Σέρρες. Πρώτον, για να ελέγξω τα φορτία από τις "υψηλότερες" ταχύτητες και δεύτερον για να αντισταθμίσω κάπως την κόπωση των αναρτήσεων προς το τέλος του αγώνα. (Δεν έχω after market)
Αυτό που κατάφερνα όμως είναι να τρώω παραπάνω λάστιχο και να έχω και μερικά χαζο-γλιστρήματα.

Μόλις τις μαλάκωσα ελαφρώς η φθορά των ελαστικών μειώθηκε πάρα πολύ. Όπως επίσης μειώθηκαν τα γλιστρήματα από γκάζι. Μοναδικό μειονέκτημα, μετά από περίπου δώδεκα γύρους, το μηχανάκι αρχίζει να ταλαντώνεται λόγω της κόπωσης του αμορτισέρ.

Το ίδιο ακριβώς setup, των Σερρών δηλαδή, χρησιμοποιώ και στα Μέγαρα. Δεν έχω γλιστρήματα, δεν έχω ταλαντώσεις, απλά κουνάει πολύ το τιμόνι στην έξοδο από τις φυστικιές.

Για να καταλήξω επιτέλους κάπου, θεωρώ ότι η κάθε πίστα καταπονεί τις αναρτήσεις με το δικό της τρόπο. Η μεν των Σερρών λόγω των υψηλών ταχυτήτων, η δε των Μεγάρων λόγω των απότομων μεταβολών της ταχύτητας και λιγότερο λόγω του οδοστρώματος. Με το να επιτρέπουμε στις αναρτήσεις να δουλεύουν, όχι κούτσουρα δηλαδή, πετυχαίνουμε έναν καλό συμβιβασμό για όλες τις συνθήκες.

sniper
31/10/2012, 17:02
....

Το ίδιο ακριβώς setup, των Σερρών δηλαδή, χρησιμοποιώ και στα Μέγαρα. Δεν έχω γλιστρήματα, δεν έχω ταλαντώσεις, απλά κουνάει πολύ το τιμόνι στην έξοδο από τις φυστικιές.

Για να καταλήξω επιτέλους κάπου, θεωρώ ότι η κάθε πίστα καταπονεί τις αναρτήσεις με το δικό της τρόπο. Η μεν των Σερρών λόγω των υψηλών ταχυτήτων, η δε των Μεγάρων λόγω των απότομων μεταβολών της ταχύτητας και λιγότερο λόγω του οδοστρώματος. Με το να επιτρέπουμε στις αναρτήσεις να δουλεύουν, όχι κούτσουρα δηλαδή, πετυχαίνουμε έναν καλό συμβιβασμό για όλες τις συνθήκες.

1. Σωστά
2. Να σου δώσω το 954 με το σταμπ στο 0 :D

Bladerunner
31/10/2012, 17:04
2. Να σου δώσω το 954 με το σταμπ στο 0 :D

Δε με τρομάζεις. Είχα το 900rr του 96'. Με τον 16άρη μπροστά. :cool:

DrIoannis
31/10/2012, 20:17
Γενικά έχω διαβάσει και προσωπικά διαπιστώσει ότι οι αναρτήσεις δεν πρέπει να είναι πολύ σκληρές. Όσο πιο μαλακές είναι οι αναρτήσεις τόσο πιο πολύ πρόσφυση θα έχει η μηχανή. Δεν πρέπει να πάμε και στην άλλη άκρη δηλ σουμιές,τραμπολίνο κλπ. Οι αναρτήσεις πρέπει να δουλεύουν στο sweet spot δηλ στα 2/3 της διαδρομής.
Από την προσωπική μου εμπειρία κυρίως στα Μέγαρα και λιγότερα στην πίστα των Σερρών η ρύθμιση των αναρτήσεων εξαρτώνται από πάρα πολλούς παράγωντες. Έτσι ένας αναβάτης που γυρνάει στα Μέγαρα πχ +20sec από το ρεκόρ πίστας (για να έχουμε ένα reference point) σε σύγκριση με έναν αναβάτη ίδιου βάρους και ίδιας μοτοσυκλέτας που γυρνάει +4sec από το ρεκόρ πίστας οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων θα είναι πολύ διαφορετικές.
Πέραν από το ρυθμό παίζει σημαντικό ρόλο και ο τρόπος οδήγησης. Όταν ο ένας αναβάτης οδηγεί point and shoot δηλ φρένο-πλάγιασμα-σήκωμα-γκάζι και ο άλλος εκμεταλλεύεται έντονα το trailbraking δηλ φρεεεεενννοοοοοπλάγιασμα-γκάζισήκωμα οι αναρτήσεις θα έχουν σαφώς διαφορετικό setup.Από ένα επίπεδο και πάνω το SAG δεν λαμβάνεται υπόψιν.Σημασία έχει το πώς δουλεύει ο αναβάτης την ανάρτηση.
Στα Μέγαρα που έχω πάει 5-6 φορές πχ τα φρένα στο τέλος της ευθείας μου αρέσει το εμπρός σύστημα να μην είναι πολύ σκληρό γιατί με βοηθάει λόγο πιο γρήγορης γεωμετρίας να στρίψω πιο σωστά.Αντίστοιχα στο ίδιο σημείο η πίσω ανάρτηση δεν θέλω να έχει πολύ απόσβεση επαναφοράς γιατί ο πίσω τροχός είναι πιο απότομα και περισσότερη ώρα στον αέρα νοιώθοντας μία αστάθεια στο πίσω μέρος.
Στην πίστα των Σερρών τώρα πχ στην 13 ή 16 όπου οι δυνάμεις που ασκούνται στην μοτοσυκλέτα είναι μεγαλύτερες απ’ότι στα Μέγαρα θα χρειαστούν πιο σφικτές ρυθμίσεις για να δουλέψει η ανάρτηση στα 2/3 της διαδρομής.Παίζει μεγάλο ρόλο η ταχύτητα και ο τρόπος που ανοίγουμε το γκάζι. Λόγο ταχύτητας αλλά και τάπητα στις Σέρρες,χωρίς δυστυχώς να το έχω προσωπικά διαπιστώσει, θα δουλεύουμε πιο σκληρές ρυθμίσεις.
Οποιαδήποτε πάντως ρύθμιση κάνουμε στην ανάρτηση τα λάστιχα θα μας μιλήσουν. Πρέπει πάντα να κοιτάμε τα λάστιχά μας ΚΑΘΕ φορά που θα βγαίνουμε από την πίστα γιατί έχουν να μας πουν πολλά πράγματα για τις αναρτήσεις αλλά και τον τρόπο οδήγησής μας.
Το κεφάλαιο αναρτήσεις είναι τεράστιο και χρειάζεται εμπειρία και χρόνο να αναλυθεί. Δυστυχώς δεν έχω κανένα από τα δύο.

Bladerunner
01/11/2012, 08:42
(...) Πέραν από το ρυθμό παίζει σημαντικό ρόλο και ο τρόπος οδήγησης. Όταν ο ένας αναβάτης οδηγεί point and shoot δηλ φρένο-πλάγιασμα-σήκωμα-γκάζι και ο άλλος εκμεταλλεύεται έντονα το trailbraking δηλ φρεεεεενννοοοοοπλάγιασμα-γκάζισήκωμα οι αναρτήσεις θα έχουν σαφώς διαφορετικό setup (...)

Συμφωνώ απόλυτα

sapila racing
01/11/2012, 09:18
Λόγο ταχύτητας αλλά και τάπητα στις Σέρρες,χωρίς δυστυχώς να το έχω προσωπικά διαπιστώσει, θα δουλεύουμε πιο σκληρές ρυθμίσεις.
Οποιαδήποτε πάντως ρύθμιση κάνουμε στην ανάρτηση τα λάστιχα θα μας μιλήσουν. Πρέπει πάντα να κοιτάμε τα λάστιχά μας ΚΑΘΕ φορά που θα βγαίνουμε από την πίστα γιατί έχουν να μας πουν πολλά πράγματα για τις αναρτήσεις αλλά και τον τρόπο οδήγησής μας.
Το κεφάλαιο αναρτήσεις είναι τεράστιο και χρειάζεται εμπειρία και χρόνο να αναλυθεί. Δυστυχώς δεν έχω κανένα από τα δύο.

Ετσι το έχω νοιώσει κι εγω, εννοώ λιγο πιο σφιχτές ρυθμίσεις στις Σέρρες απο τα Μεγαρα.
Οσο γι αυτό που έγραψες για τα λάστιχα, ειναι το πιο σημαντικό. Οχι οτι εγώ μπορώ να ΄διαβάσω΄λεπτομέρειες στα λάστιχα, αλλά τουλάχιστον μπορω να καταλάβω αν είναι χάλι η αναρτήσεις.
Τωρα που βρέθηκα με νεο μηχανάκι με πραγματικά τοπ αναρτήσεις, έπαθα πλάκα απο το πως ειναι τα λάστιχα μετα από TD στις Σερρες, ειναι απλά τέλεια.
Βεβαια σε αυτό έχει παίξει κι ενα ρόλο ο νέος τάπητας.

tony_l
01/11/2012, 09:29
Επειδή κι εγώ συμφωνώ με την φθορά των ελαστικών ως δείκτης ποιότητας των αναρτήσεων, να ανοίγαμε ένα topic που θα εξετάζαμε μερικά παραδείγματα, για να μαθαίνουμε κι εμείς οι νέοι; Έχω δει κάποια βίντεο του Dave Moss και κατάλαβα τι φθορά δημιουργεί για παράδειγμα η υπερβολική ή η λιγότερη πίεση αλλά πως θα ξέρω αν η φθορά που έχω είναι φυσιολογική ή κάτι πάει στραβά; Η αλήθεια είναι ότι με έχει προβληματίσει με αυτό που ακούω συνέχεια τελευταία για το υπερβολικό σφίξιμο των αναρτήσεων στους νέους αναβάτες, αλλά στο δικό μου, όταν έσφιξα τις αναρτήσεις βελτιώθηκαν πολλά (εμπιστοσύνη, ταχύτητα, λιγότερη φθορά στα λάστιχα). Δεν ξέρω όμως αν με λίγα κλικ πιο γρήγορες αποσβέσεις θα ήταν ακόμη καλύτερο... Επίσης αλήθεια, βέβαια, είναι ότι δεν έχω φτάσει σε σημείο να πιέζω τόόόόόσο πολύ το μηχανάκι για να καταλάβω αν φταίει κάτι συγκεκριμένο. Μου φαίνονται όλα τέλεια! χαχα

Bladerunner
01/11/2012, 10:08
Επειδή κι εγώ συμφωνώ με την φθορά των ελαστικών ως δείκτης ποιότητας των αναρτήσεων, να ανοίγαμε ένα topic που θα εξετάζαμε μερικά παραδείγματα, για να μαθαίνουμε κι εμείς οι νέοι;

Καθόλου κακή ιδέα αλλά προϋποθέτει αρχειακό υλικό με φωτογραφίες ελαστικών καταπονημένων σε διάφορες συνθήκες.
Εφόσον υπάρχουν ήδη πολλά τέτοια άρθρα στο διαδίκτυο, είμαι σίγουρος ότι όλο και κάποιο από αυτά θα αξίζει να μεταφραστεί. ;)

Για τα υπόλοιπα που γράφεις, εφόσον αισθάνεσαι άνετα στο μηχανάκι, παρατήρησες μικρότερη φθορά στα λάστιχα και γυρνάς και πιο γρήγορα, μια χαρά είσαι! Αν θες να δεις πώς θα είναι αν μαλακώσεις λίγο, δεν έχεις παρά να δοκιμάσεις. Μη ξεχάσεις όμως να σημειώσεις πρώτα τις ρυθμίσεις που έχεις τώρα.!

tony_l
01/11/2012, 14:57
Τις ρυθμίσεις πάντα τις σημειώνω μετά από κάθε αλλαγή, καθώς και όποιες παρατηρήσεις έχω πάνω στην αίσθηση που μου δίνουν οι όποιες αλλαγές. Ο προβληματισμός μου έγκειται στο γεγονός ότι αν και νιώθω άνετα με τις νέες ρυθμίσεις, στατικά το μηχανάκι μου φαίνεται αρκετά σκληρό και φοβάμαι μην έχω πέσει κι εγώ στην παγίδα, που όπως λέτε, πέφτουν οι περισσότεροι νέοι. Μόνο κάποιος με εμπειρία θα μπορούσε να μου το πει αυτό και σίγουρα επί τόπου, ώστε να δει και το μηχανάκι. DrIoannis maybe? :)

DrIoannis
01/11/2012, 15:21
Τις ρυθμίσεις πάντα τις σημειώνω μετά από κάθε αλλαγή, καθώς και όποιες παρατηρήσεις έχω πάνω στην αίσθηση που μου δίνουν οι όποιες αλλαγές. Ο προβληματισμός μου έγκειται στο γεγονός ότι αν και νιώθω άνετα με τις νέες ρυθμίσεις, στατικά το μηχανάκι μου φαίνεται αρκετά σκληρό και φοβάμαι μην έχω πέσει κι εγώ στην παγίδα, που όπως λέτε, πέφτουν οι περισσότεροι νέοι. Μόνο κάποιος με εμπειρία θα μπορούσε να μου το πει αυτό και σίγουρα επί τόπου, ώστε να δει και το μηχανάκι. DrIoannis maybe? :)

Όπως είπα και παραπάνω δεν έχω την φοβερή εμπειρία αλλά αν μένεις Κρήτη ίσως θα μπορούσαμε να βρεθούμε να δούμε κάποια πράγματα...

tony_l
01/11/2012, 16:14
Έχουμε βρεθεί Βαρύπετρο τόσες φορές Dr! Θα σου στείλω pm ένα απ' τα επόμενα ΣΚ να κανονίσουμε. :)

Bladerunner
03/11/2012, 20:06
H κουβέντα για το Bandit στην πίστα μεταφέρθηκε εδώ: http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=131855

Antonisss
04/11/2012, 08:56
Θεωρώ ότι μόλις φτάσουμε σε ένα βασικό set up των αποσβέσεων μπρος-πίσω, εφόσον βέβαια έχουμε ρυθμίσει σωστά το sag, τότε από πίστα σε πίστα οι αλλαγές που θα έχουμε να κάνουμε θεωρητικά δεν θα έπρεπε να υπερβαίνουν τα 3 κλικ σε μια σωστά συντηρημένη ανάρτηση. Τώρα, για εκείνους που λένε ότι θα μαλακώνανε τις αποσβέσεις σε πίστα με μπαλώματα ή λακούβες, εφόσον η ρύθμιση πριν το μαλάκωμα ήταν η σωστή, τότε το να μαλακώσεις πχ την επαναφορά πίσω δεν συνίσταται, γιατί στα επόμενα μέτρα που θα έχεις φάει τη λακούβα ή το μπάλωμα το μηχανάκι ακόμα πίσω δεν θα έχει "σταθεροποιηθεί". Ειδικά δε αν το φας το μπάλωμα ή την λακούβα καθώς ανοίγεις το γκάζι, τότε φλερτάρεις με το high.

Αυτό που θεωρητικά φαντάζει σωστό είναι να μαλακώσουμε τις προφορτίσεις(άλλωστε το sag δεν είναι ένα φιξ νούμερο αλλά ένα εύρος), το οποίο βέβαια με τη σειρά του ίσως χρειαστεί κάποιες μικρορυθμίσεις στις αποσβέσεις. Στην πράξη βέβαια, στα Μέγαρα, σε μηχανή αγωνιζόμενου στα Στοκ 1000, διαπιστώσαμε ότι το πολύ sag πίσω αναστάτωνε το μηχανάκι στα μπαλώματα υπό επιτάχυνση και αναγκαστήκαμε να το μαζέψουμε. Οπότε ίσως και όσο κατεβαίνει και ο ρυθμός να χρειάζονται διορθωτικές μικρορυθμίσεις και όχι ριζικές αλλαγές

nktR
05/11/2012, 12:30
Θεωρώ ότι μόλις φτάσουμε σε ένα βασικό set up των αποσβέσεων μπρος-πίσω, εφόσον βέβαια έχουμε ρυθμίσει σωστά το sag, τότε από πίστα σε πίστα οι αλλαγές που θα έχουμε να κάνουμε θεωρητικά δεν θα έπρεπε να υπερβαίνουν τα 3 κλικ σε μια σωστά συντηρημένη ανάρτηση. Τώρα, για εκείνους που λένε ότι θα μαλακώνανε τις αποσβέσεις σε πίστα με μπαλώματα ή λακούβες, εφόσον η ρύθμιση πριν το μαλάκωμα ήταν η σωστή, τότε το να μαλακώσεις πχ την επαναφορά πίσω δεν συνίσταται, γιατί στα επόμενα μέτρα που θα έχεις φάει τη λακούβα ή το μπάλωμα το μηχανάκι ακόμα πίσω δεν θα έχει "σταθεροποιηθεί". Ειδικά δε αν το φας το μπάλωμα ή την λακούβα καθώς ανοίγεις το γκάζι, τότε φλερτάρεις με το high.

Αυτό που θεωρητικά φαντάζει σωστό είναι να μαλακώσουμε τις προφορτίσεις(άλλωστε το sag δεν είναι ένα φιξ νούμερο αλλά ένα εύρος), το οποίο βέβαια με τη σειρά του ίσως χρειαστεί κάποιες μικρορυθμίσεις στις αποσβέσεις. Στην πράξη βέβαια, στα Μέγαρα, σε μηχανή αγωνιζόμενου στα Στοκ 1000, διαπιστώσαμε ότι το πολύ sag πίσω αναστάτωνε το μηχανάκι στα μπαλώματα υπό επιτάχυνση και αναγκαστήκαμε να το μαζέψουμε. Οπότε ίσως και όσο κατεβαίνει και ο ρυθμός να χρειάζονται διορθωτικές μικρορυθμίσεις και όχι ριζικές αλλαγές

+Antonisss

είναι τόση απλή η λειτουργία της ανάρτησης που εάν κάτσεις και σκεφτείς τι κάνει και πως λειτουργεί και το τι θες να πάρεις
αυτόματα το κάστρο που σου φαίνεται απόρθητο πέφτει σαν χάρτινος πύργος.
Απλά σκεφτείτε τη λειτουργία της ανάρτησης με το τι κάνουν οι αποσβέσεις, ρυθμίστε - οδηγείστε και δοκιμάστε το τι και πως.
Εάν το παλέψετε στο μυαλό σας να κατανοήσετε και να εφαρμόσετε τότε πραγματικά θα εκπλαγείτε το πόσο εύκολα ρυθμίζεται.

Άλλωστε ανθρώπινο μυαλό την έφτιαξε με κάποια λογική, συγκεκριμένη σειρά και εφαρμογή.
Βουτήξτε μέσα στο τρόπο λειτουργίας και κατανοήστε αυτό το φανταστικό εξάρτημα της μηχανής σας


*κλείνοντας και ένα συμπέρασμα:
Μία σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση στον τρόπο οδήγησης του κάθε οδηγού έχει έναν και μοναδικό αντίπαλο
την κακή ψυχολογία του οδηγού που θα ευθύνεται για το πόσο κουμπωμένα και φοβισμένα θα οδηγήσει
τη μηχανή του προκαλώντας προβλήματα που με τις ίδιες ρυθμίσεις την προηγούμενη μέρα πετούσε
και φαίνεται και στην οδήγησή του και πολλές φορές και στα ελαστικά....

sniper
05/11/2012, 12:49
+Antonisss

είναι τόση απλή η λειτουργία της ανάρτησης που εάν κάτσεις και σκεφτείς τι κάνει και πως λειτουργεί και το τι θες να πάρεις
αυτόματα το κάστρο που σου φαίνεται απόρθητο πέφτει σαν χάρτινος πύργος.
....

Μπορείς να επεκταθείς λίγο σ' αυτό;

nktR
05/11/2012, 13:08
Μπορείς να επεκταθείς λίγο σ' αυτό;

ρε Νικόλα είσαι απίστευτος με μια σου πρόταση με έριξες στα γόνατα :p :a012:

αυτό ακριβώς λέω: σκεφτείτε




είναι τόση απλή η λειτουργία της ανάρτησης που εάν κάτσεις και σκεφτείς τι κάνει και πως λειτουργεί και το τι θες να πάρεις
αυτόματα το κάστρο που σου φαίνεται απόρθητο πέφτει σαν χάρτινος πύργος.
Απλά σκεφτείτε τη λειτουργία της ανάρτησης με το τι κάνουν οι αποσβέσεις, ρυθμίστε - οδηγείστε και δοκιμάστε το τι και πως.
Εάν το παλέψετε στο μυαλό σας να κατανοήσετε και να εφαρμόσετε τότε πραγματικά θα εκπλαγείτε το πόσο εύκολα ρυθμίζεται.

Άλλωστε ανθρώπινο μυαλό την έφτιαξε με κάποια λογική, συγκεκριμένη σειρά και εφαρμογή.
Βουτήξτε μέσα στο τρόπο λειτουργίας και κατανοήστε αυτό το φανταστικό εξάρτημα της μηχανής σας



το θέμα είναι να κατανοήσει ο κάθε οδηγός τη λειτουργία της ανάρτησης και να πειραματιστεί πάνω σε αυτό ώστε να γνωρίζει ο ίδιος αυτό το "μύθο".
Το να σου πει κάποιος και να σου ρυθμίσει τη μηχανή δεν λέει κάτι εάν εσύ ο ίδιος που έχεις απαιτήσεις από τη μοτό σου δεν κατανοήσεις τη λειτουργία της και το τι θες από αυτήν να κάνει, γιατί εάν δεν έχεις απαιτήσεις από τη μοτό σου είναι ήδη σχεδιασμένη να σε καλύψει για την νορμάλ της χρήση.

McGyver
05/11/2012, 13:13
είναι τόση απλή η λειτουργία της ανάρτησης

Αφού το λέει και ο γέρων Σασπένσιος (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=12418).

nktR
05/11/2012, 15:52
Αφού το λέει και ο γέρων Σασπένσιος (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=12418).

πολύ καλό το θέμα του oldman τώρα το είδα και πρόλαβα και διάβασα μέχρι την πρώτη σελίδα και τα γράφει όπως πρέπει να είναι :a013:

τώρα επειδή το θέμα που γράφουμε είναι για Σέρρες και Μέγαρα βάσει των δεδομένων που έχω καταφέρει και έχω βγάλει είναι τα εξής με γενικό προσδιορισμό:
Μέγαρα (λόγω ανωμαλιών) λίγο πιο γρήγορη επαναφορά αλλά όχι πιο γρήγορη συμπίεση, ανάλογα με την οδήγηση και το ρυθμό του αναβάτη (λόγω πολλών φρένων{σε πολλές περιπτώσεις+10 με 20 ml σε κάθε καλάμι εάν τερματίζει το μπροστινό})

Σέρρες πιο αργή επαναφορά και συμπίεση πάλι αναλόγως το ρυθμό και το που δουλεύει το μπροστινό με τα ανάλογα φρένα.
Όλα αυτά σε συνάρτηση το πως βγαίνει το λάστιχο και τι θερμοκρασία ανεβάζουν *

Οι διαφορές της ρύθμισης από πίστα σε πίστα είναι μικρές μέχρι +2 κλικ για μπροστινά που έχουν revalving ή κάποια από τα ελάχιστα μοντέλα που δουλεύουν σωστά


*Ιδιαίτερη Προσοχή ειδικά στα αγωνιστικά Dunlop για τη σωστή επιλογή γόμας επειδή δουλεύουν με θερμοκρασίες γιατί το λάστιχο καταστρέφεται.
Είναι πολύ καλό λάστιχο αλλά και πολύ ευαίσθητο=με λίγα λόγια δεν είναι για trackday είναι μόνο και μόνο για αγωνιζόμενους και αγώνα ή και για κάποιους οδηγούς που ανοίγουν πραγματικά το γκάζι και δουλεύει !!! Εάν δεν ανοίγεις γκάζι θερμοκρασία λειτουργίας δεν πιάνει, γλυστράει και καταστρέφεται.

DrIoannis
05/11/2012, 18:14
πολύ καλό το θέμα του oldman τώρα το είδα και πρόλαβα και διάβασα μέχρι την πρώτη σελίδα και τα γράφει όπως πρέπει να είναι :a013:

τώρα επειδή το θέμα που γράφουμε είναι για Σέρρες και Μέγαρα βάσει των δεδομένων που έχω καταφέρει και έχω βγάλει είναι τα εξής με γενικό προσδιορισμό:
Μέγαρα (λόγω ανωμαλιών) λίγο πιο γρήγορη επαναφορά αλλά όχι πιο γρήγορη συμπίεση, ανάλογα με την οδήγηση και το ρυθμό του αναβάτη (λόγω πολλών φρένων{σε πολλές περιπτώσεις+10 με 20 ml σε κάθε καλάμι εάν τερματίζει το μπροστινό})

Σέρρες πιο αργή επαναφορά και συμπίεση πάλι αναλόγως το ρυθμό και το που δουλεύει το μπροστινό με τα ανάλογα φρένα.
Όλα αυτά σε συνάρτηση το πως βγαίνει το λάστιχο και τι θερμοκρασία ανεβάζουν *

Οι διαφορές της ρύθμισης από πίστα σε πίστα είναι μικρές μέχρι +2 κλικ για μπροστινά που έχουν revalving ή κάποια από τα ελάχιστα μοντέλα που δουλεύουν σωστά


*Ιδιαίτερη Προσοχή ειδικά στα αγωνιστικά Dunlop για τη σωστή επιλογή γόμας επειδή δουλεύουν με θερμοκρασίες γιατί το λάστιχο καταστρέφεται.
Είναι πολύ καλό λάστιχο αλλά και πολύ ευαίσθητο=με λίγα λόγια δεν είναι για trackday είναι μόνο και μόνο για αγωνιζόμενους και αγώνα ή και για κάποιους οδηγούς που ανοίγουν πραγματικά το γκάζι και δουλεύει !!! Εάν δεν ανοίγεις γκάζι θερμοκρασία λειτουργίας δεν πιάνει, γλυστράει και καταστρέφεται.

Συμφωνώ σε όλα και ειδικά για τα λάστιχα.

kinhsh
06/11/2012, 17:44
Πάντως απο προωπική εμπειρία χωρίς να πιέζω τά πραγματα σε ρυθμους του 1,10 είχα δεί οτι οταν ειχα σχεδόν στάνταρ τις επαναφορές αν μη τι άλλο η μηχανή έκανε βόλτα πιό άνετα στα Μεγαρα χωρις να με ταλαιπωρεί στις ανωμαλίες σε σχέση με πιο σφιγμένες τις επαναφορές που σέ πέρναγε μέσα απ όλες τις "κοιλάδες".Εχω καμμια 3ετια να μπω και δεν ξέρω αν είναι χειρότερη τώρα η κατάσταση. Αυτό που με είχε δυσκολέψει ομως ήταν τα φρένα υπο κλίση που χρειαζόταν συνεχώς οπως στο ες για την Κ4 κατι που δεν χρειάζεται στο δημόσιο και έτσι δέν το ξέρω το κόλπο εκεί φρεναρίσματος.