PDA

View Full Version : Στυλ οδήγησης και φθορά ελαστικών.



Bladerunner
02/11/2012, 10:17
273166
Μόλις βγήκες από την πίστα και αντιλαμβάνεσαι ότι το λάστιχο της μοσοσυκλέτας σου είναι έτοιμο να αποδημήσει "εν τόπο χλοερώ". Ή τέλος πάντων εκεί όπου καταλήγουν τα τελειωμένα λάστιχα. Κάθεσαι κι αναρωτιέσαι...
"Γαμώτο! Sag έχω ρυθμίσει τέλεια. Το ελατήριο είναι ιδανικό για τα κιλά μου. Το μηχανάκι είναι μπαλαρίνα μες την πίστα, άρα και οι αποσβέσεις είναι καλές. Για να μετρήσω την πίεση... Μια χαρά κι αυτή! Τι στο καλό;"



Αν είναι όντως έτσι τα πράγματα φίλε μου και δεν έχεις κάνει κάποιο λάθος με τις αναρτήσεις και η πίεση είναι η προβλεπόμενη, πολύ φοβάμαι πως ...δεν έχεις φόρα!
Πως φοβάσαι λιγουλάκι να ανοίξεις το γκάζι νωρίς στις στροφές. Μη το πάρεις στραβά. Δεν είσαι μόνος σου.

Όλοι όταν ξεκινήσαμε, καλά υπάρχουν και εξαιρέσεις, πλακωνόμασταν στα φρένα πριν τη στροφή, αμολάγαμε, στρίβαμε κι αφήναμε το μηχανάκι να ρολάρει χωρίς γκάζι μέχρι σχεδόν την έξοδο. Εκεί λοιπόν, ανοίγαμε τέρμα το γκάζι για να κερδίσουμε τον χαμένο χρόνο. Μερικοί ακόμα έτσι στρίβουμε! :rolleyes:
Αντιλαμβάνεσαι πως μεταφράζεται αυτό στα λάστιχα ε; Υπέρμετρη φθορά!
Το "πολύ" σε συνδυασμό με το "πολύ απότομα" γκάζι, το ρημάζει το πίσω λάστιχο. Επίσης, όταν είσαι με το γκάζι κλειστό και ρολάρεις μες τη στροφή, ξέρεις ότι το μηχανάκι επιβραδύνει. Γνωρίζεις, ότι αυτό σημαίνει μεταφορά βάρους μπροστά. Στο μπροστινό λάστιχο δηλαδή. Που το κακόμοιρο για να μη σε πετάξει κάτω, αφήνει κομμάτια του στην άσφαλτο.

Ανακεφαλαίωση. Αργείς να ανοίξεις το γκάζι, το μηχανάκι επιβραδύνει, ρημάζεις το μπροστινό λάστιχο. Μετά την κορυφή, εφόσον έχεις σχεδόν σβήσει, ανοίγεις τόσο άτσαλα το γκάζι (πολύ και απότομα) που ρημάζεις το πίσω ελαστικό!

Φαντάζομαι πως ήδη έχεις καταλάβει τη λύση... Φόρα φίλε μου. Πάρε λίγη φόρα παραπάνω μπας και τη βγάλεις μόνο με ένα ζευγάρι λάστιχα το Σ/Κ. Πού ξέρεις; Μπορεί να αντέξουν και για δεύτερο, ακόμα για τρίτο track-day. 273167

Πρόσεξε! Αν παρά πάρεις φόρα μπορεί να κάνεις οικονομία στα λάστιχα, αλλά ίσως κάνεις σπατάλη σε πλαστικά και άλλη μέρη της μηχανής σου. Με λίγα λόγια, η έξοδος στο χωράφι και η τούμπα καραδοκεί.
Σε πρώτη φάση, για να εξοικειωθείς σταδιακά, με το που ολοκληρώσεις την αλλαγή κλίσης, σπάσε ελάχιστα ανοικτό το γκάζι. Ίσα-ίσα για να μην το έχεις τελείως κλειστό. Μόλις αρχίσεις να αισθάνεσαι άνετα, μη μείνεις στο ελάχιστα ανοικτό, αλλά συνέχισε να το ανοίγεις ελαφρά και σταδιακά μέχρι την έξοδο, όπου μπορείς να το ανοίξεις τέρμα. Με τη χρήση της συγκεκριμένης τεχνικής, το ελαφρώς αλλά διαρκώς ανοιγόμενο γκάζι, έχεις και άλλα πολλά πλεονεκτήματα που ίσως κάποια από αυτά ήδη τα γνωρίζεις.

Ας μείνουμε στα λάστιχα όμως. Μετά την κορυφή της στροφής, όπου αρχίζει η πραγματική επιτάχυνση, το πίσω ελαστικό δεν πατάει με όλο το διαθέσιμο πέλμα του στην άσφαλτο, και έτσι πάλι έχουμε αυξημένη φθορά στην περιοχή που δέχεται το γκάζι. Μεγάλη πίεση σε μικρή επιφάνεια.
Όχι... Δεν θα προτείνω να περιμένεις να σηκωθεί τελείως το μηχανάκι για να ανοίξεις περισσότερο το γκάζι! Ήδη γυρνάς λίγο πιο αργά επειδή δοκιμάζεις το προηγούμενο. (Κι έτσι πρέπει). Κι άλλο πιο αργά; Θα με βρίσεις στο τέλος.

Αυτό που θα προτείνω όμως, παρόλο που είναι εξαιρετικά απλό μπορεί να μειώσει το παραπάνω φαινόμενο.
Μετά την κορυφή της στροφής, μη τεμπελιάζεις. Μη περιμένεις να σηκωθεί το μηχανάκι μόνο του. Άρχισε να το σηκώνεις εσύ! Πάτα γερά στο εξωτερικό μαρσπιέ για να βοηθήσεις το πίσω ελαστικό να μη χάσει πρόσφυση και άρχισε να σπρώχνεις το εξωτερικό κλιπ-ον, χωρίς όμως να βιάζεσαι να σηκώσεις το σώμα σου.
Όσο σηκώνεται το μηχανάκι, τόσο περισσότερο γκάζι μπορείς να δίνεις. Όσο δηλαδή μεγαλώνει η επιφάνεια τριβής του ελαστικού με την άσφαλτο, τόση μεγαλύτερη επιτάχυνση μπορεί να σηκώσει. Αν βγει τέλεια, το γκάζι θα χτυπήσει στο στοπ του όταν το μηχανάκι θα είναι σε κατακόρυφη θέση. Επίσης και με αυτό το εργαλείο έχουμε κι άλλα πλεονεκτήματα.



273168
Πέρα από τη οικονομία στα ελαστικά, πέρα από όλα τα άλλα, βγαίνει και γαμώ στις φωτογραφίες!

sniper
02/11/2012, 10:42
Μετά από ενδελεχή μελέτη όσων διδαχτήκαμε κατα καιρούς σε διάφορα σχολεία αλλά κι άλλα μέρη φιλοσοφικών αναζητήσεων (τι στο μπου@@!#$##!@τσο κάνω λάθος και σέρνομαι, τρώω τζάμπα λάστιχα, με περνάνε απο πάνω οι τερμίτες στο διπλανό χωράφι κλπ) σε διάφορα καταγώγια των Αθηνών, στις πίστες με κάποιους δασκάλους (εσύ ο από πάνω ήσΑνε η αρχή :winka:) Ιψηλότατους και μη, κάγκουρες κοντράκηδες του 1€/μ κλπ αλλά και μελέτη αυτών που λένε κάτι τυχάρπαστοι αναβάτες στυλ Ρόσσι, οδηγηθήκαμε στα εξής απλά συμπεράσματα:

1. Το μηχανάκι σου και 300 άλογα να έχει, μόνο στην ευθεία θα σε κάνει γρήγορο.
2. Τα φρένα στην είσοδο είναι τόσο σημαντικά όσο και το γκάζι στην έξοδο
3. Κλείνουμε το γκάζι αλλά δεν ξεχνάμε να το ανοίξουμε στο άπεξ (βλακέντιε Τρούπερ)
4. Δεν το ανοίγουμε απότομα στο στοπ (Ανόητε Βάρον)
5. Στο άπεξ κι έχοντας αρκετή φόρα το ανοίγουμε δυνατά αλλά προοδευτικά. Τα 0-μαξ είναι καταστροφή, για τα λάστιχα και την υπολοιπη μηχανή που θα την βλέπουμε να κάνει σάλτους με πολλά g.
6. Το κοινό σας βλέπει, δεν χρειάζεται να τους δείτε κι εσείς. Δείτε που θέλετε να πάτε.
7. Το να ξύσεις είναι πολύ μα πολύ μα πάρα πολύ έυκολο. Δεν σε κάνει γρήγορο και δεν σου σώζει λάστιχο.
8. Δεν ανοιγουμε το σκάζι πολύ αν είμαστε στην μαξιμουμ κλίση μας. Σηκώνουμε το μηχανάκι (με το τιμόνι, εμείς παραμένουμε πλαγιασμένοι στο εσωτερικό της στροφής) και μετά το ανοίγουμε. Προσέξτε το αυτό.

Επίσης, για τους νεότερους (σε ηλικία κι εμπειρία) αναβάτες που μας διαβάζουν, το να είσαι αργός αλλά σωστός τεχνικά στην πίστα (και τελικά στο δρόμο) δεν ειναι ντροπή - με την επιμονή και την προπόνηση θα μάθεις και θα φτάσεις σε κάποιο καλό επίπεδο, όσο καλός είναι ο καθένας (άλλωστε τα κάνουμε όλα αυτά για χόμπυ, δεν έχουμε ομάδες απο πίσω μας να πηγαίνουμε ν' αλλάζουμε δερματα, κράνη και μηχανάκια). Ντροπή είναι να κάνεις μαλακίες για να φτάσεις τους γρηγορότερους από εσένα και να βγαίνεις με το κεφάλ ισκυφτό και το μηχανάκι σου κομμάτια (και πιθανώς κάποιου άλλου που πήραμε στο λαιμό μας).

Στα λάστιχα όλα τα παραπάνω φαίνονται... όπως είπε κι ο Blade τα απότομα δεν αρέσουν στα λάστιχα... επίσης δεν τους αρέσει να μπαίνεις με πιέσεις δρόμου, δεν τους αρέσει να τα ζορίζεις κρύα και δεν τους αρέσει να πηγαίνεις τάπα και να βγαίνεις χωρίς να κάνεις 1-2 γύρους "χαλαρούς" να τα κρυώσεις όσο πιο ομαλά μπορείς.. (αναφέρομαι σε λάστιχα δρόμου, κι όχι σλικ ελαστικά)

Bladerunner
02/11/2012, 10:50
3. Κλείνουμε το γκάζι αλλά δεν ξεχνάμε να το ανοίξουμε στο άπεξ


Θα μου επιτρέψεις μια διευκρίνηση:
Πραγματικό "άνοιγμα", επιτάχυνση σοβαρή δηλαδή, όντως μετά την κορυφή έχουμε. Αλλά, πριν από αυτήν, αμέσως μόλις τελειώσουμε με το πλάγιασμα, αρχίζουμε να ανοίγουμε ελαφρά το γκάζι.

sniper
02/11/2012, 10:54
Θα μου επιτρέψεις μια διευκρίνηση:
Πραγματικό "άνοιγμα", επιτάχυνση σοβαρή δηλαδή, όντως μετά την κορυφή έχουμε. Αλλά, πριν από αυτήν, αμέσως μόλις τελειώσουμε με το πλάγιασμα, αρχίζουμε να ανοίγουμε ελαφρά το γκάζι.

Ναι, σωστά δική μου παράλειψη. Το μηχανάκι πρέπει πάντα να έχει κινητήρια δύναμη να το σμπρώχνει... η φόρα από μόνη της δεν φτάνει.

(Μιλάμε για νορμάλ οδήγηση, fun to ride, χωρίς trailbreaking yes?)

Bladerunner
02/11/2012, 11:00
(Μιλάμε για νορμάλ οδήγηση, fun to ride, χωρίς trailbreaking yes?)

Σαφώς!

(Αν και το ένα δεν αναιρεί το άλλο...) ;)

sniper
02/11/2012, 11:16
Σαφώς!

(Αν και το ένα δεν αναιρεί το άλλο...) ;)

OK, ας μην τα μπλέξουμε όλα μαζί όμως.. θα μπλεχτούμε :D

Allst@rf
02/11/2012, 11:25
blade,το μαθαινουμε να στριβουμε χωρις φρενα ,οσων αφορα τους αρχαριους ,δεν ειναι μια καλη αρχη για να συνηθισουμε να μπαινουμε με φορα στη στροφη?
:a014:

Bladerunner
02/11/2012, 11:27
επίσης δεν τους αρέσει να μπαίνεις με πιέσεις δρόμου, δεν τους αρέσει να τα ζορίζεις κρύα και δεν τους αρέσει να πηγαίνεις τάπα και να βγαίνεις χωρίς να κάνεις 1-2 γύρους "χαλαρούς" να τα κρυώσεις όσο πιο ομαλά μπορείς..

Έτσι ακριβώς! Όλα αυτά μεταφράζονται "απότομες αλλαγές θερμοκρασίας". Οπότε, όσοι ασχολούνται τακτικά, αξίζει να επενδύσουν σε ένα ζευγάρι κουβέρτες. Θα κάνουν απόσβεση από τις λιγότερες αλλαγές ελαστικών.
Μπαίνεις με ζεστά λάστιχα = πιέζεις με το καλημέρα χωρίς να ανησυχείς (ιδιαίτερα) για πρόσφυση και φθορά.
Όταν βγαίνεις τα κουβερτώνεις αμέσως (χωρίς να είναι στην πρίζα) = σταδιακό κρύωμα - λιγότερη φθορά

Bladerunner
02/11/2012, 11:31
blade,το μαθαινουμε να στριβουμε χωρις φρενα ,οσων αφορα τους αρχαριους ,δεν ειναι μια καλη αρχη για να συνηθισουμε να μπαινουμε με φορα στη στροφη?
:a014:

Με το "χωρίς φρένα", αποκτούμε κυρίως καλή αίσθηση της ταχύτητας. Άλλο "χωρίς φρένα" και άλλο "ανοίγω το γκάζι εκεί που πρέπει, και όσο πρέπει".
Η φόρα πρέπει να διατηρηθεί κι όλας. Αλλιώς, είπαμε: επιβράδυνση = καταπόνηση. (Και τούμπα μερικές φορές)

pipe_smoker
02/11/2012, 12:01
Θα περάσει κάμποσος καιρός μέχρι να πατήσω πίστα και θα φάω μερικά ψωμάκια ακόμα (ή μάλλον θα μείνω νηστικός για να κάνω οικονομία για να πάρω καινούρια μηχανή), αλλά μιας και ανοίχτηκε θέμα από τον blade που το διαβάζω και που μου είναι κατανοητό έστω σε τέτοιο βαθμό που να είμαι ικανός να έχω απορίες, ας ρωτήσω (κι ας πέσουν φάπες γιατί μάλλον τα αυτονόητα θα ρωτήσω)...




Σε πρώτη φάση, για να εξοικειωθείς σταδιακά, με το που ολοκληρώσεις την αλλαγή κλίσης, σπάσε ελάχιστα ανοικτό το γκάζι. Ίσα-ίσα για να μην το έχεις τελείως κλειστό. Μόλις αρχίσεις να αισθάνεσαι άνετα, μη μείνεις στο ελάχιστα ανοικτό, αλλά συνέχισε να το ανοίγεις ελαφρά και σταδιακά μέχρι την έξοδο, όπου μπορείς να το ανοίξεις τέρμα. Με τη χρήση της συγκεκριμένης τεχνικής, το ελαφρώς αλλά διαρκώς ανοιγόμενο γκάζι, έχεις και άλλα πολλά πλεονεκτήματα που ίσως κάποια από αυτά ήδη τα γνωρίζεις.

Ας μείνουμε στα λάστιχα όμως. Μετά την κορυφή της στροφής, όπου αρχίζει η πραγματική επιτάχυνση...




3. Κλείνουμε το γκάζι αλλά δεν ξεχνάμε να το ανοίξουμε στο άπεξ
5. Στο άπεξ κι έχοντας αρκετή φόρα το ανοίγουμε δυνατά αλλά προοδευτικά. Τα 0-μαξ είναι καταστροφή, για τα λάστιχα και την υπολοιπη μηχανή που θα την βλέπουμε να κάνει σάλτους με πολλά g.


Ασχέτως ελαστικών (μιας και δεν είναι εκεί το θέμα μου εν προκειμένω) εδώ και οι δυο το ίδιο πράγμα δε λέτε επί της ουσίας? "Ολοκλήρωση κλίσης" ονομάζουμε τη στάση που πλέον έχουμε αποκτήσει όταν κινούμαστε στο άπεξ (σωστά?). Πλαγιάσαμε όσο πλαγιάσαμε and that's it. Και τότε πλέον είναι που αρχίζουμε να ανοίγουμε το γκάζι? Δηλαδή (εντελώς χοντρικά, δε δύναμαι να το περιγράψω κι αλλιώς) πριν και μέχρι την είσοδο με φρένα, τα αφήνουμε, για ένα πολύ μικρό διάστημα (μέχρι να ολοκληρώσουμε το πλάγιασμα) ρολαριστοί, και φτάνοντας στην κορυφή της στροφής (όπου εκεί έχουμε και την "ολοκλήρωση κλίσης") αρχίζουμε σιγα-σιγα κι ανοίγουμε?
(οκ ο blade λέει "σπάσε ελάχιστα" ο sniper λέει "δυνατά αλλά προοδευτικά" αλλά απ'όσο καταλαβαίνω ο τρόπος του blade αναφέρεται πιο πολύ στο εκπαιδευτικό στυλ οπότε δε νομίζω να εννοείτε κάτι διαφορετικό).




Μη περιμένεις να σηκωθεί το μηχανάκι μόνο του. Άρχισε να το σηκώνεις εσύ! Πάτα γερά στο εξωτερικό μαρσπιέ για να βοηθήσεις το πίσω ελαστικό να μη χάσει πρόσφυση και άρχισε να σπρώχνεις το εξωτερικό κλιπ-ον, χωρίς όμως να βιάζεσαι να σηκώσεις το σώμα σου.


Σπρώχνεις? Αν θυμάμαι καλά το ανέφερε και ο Keith Code στο Twist of the wrist, τρόπον τινά προς τα "κάτω"? Σα να λέμε το "πατάμε"? Ή εννοείς κάποιoυ είδους counter?



4. Δεν το ανοίγουμε απότομα στο στοπ


What is this??? :eyepop::confused:




1. Το μηχανάκι σου και 300 άλογα να έχει, μόνο στην ευθεία θα σε κάνει γρήγορο.

Καλά τα πηγαίνατε μέχρι εδώ αλλά.... Μην ακούω μαλακίες τώρα. Τους βγάζεις τα πέταλα από τα δεξιά ποδάρια και τους καρφώνεις 4-5 το ένα πάνω στο άλλο στα αριστερά και να δεις πώς μπαίνουν στην Κ5 να φχαριστηθεί η ψυχούλα σου (εκτός κι άμα είναι ανθισμένες οι φυστικιές και σε πετάξουν όξω για να τσιμπήσουν για δεκατιανό κανά αιγίνης) :bigcry:

Bladerunner
02/11/2012, 12:20
(...)


H αλλαγή κλίσης ολοκληρώνεται όταν στην ουσία σταματάμε να πιέζουμε το εσωτερικό κλιπ-ον. Πιο απλά, όταν η μηχανή σταματήσει να αλλάζει κλίση.
Κάποιοι ξεμπερδεύουν το γυροσκοπικό πολύ νωρίτερα από την κορυφή, κάποιοι άλλοι αργούν περισσότερο. Εξαρτάται από το σημείο εισόδου και την ταχύτητα εφαρμογής του γυροσκοπικού.



Σπάω το γκάζι από το τελείωμα της κλίσης ως την κορυφή, και μετά από αυτήν αρχίζω να ανοίγω δυνατά.



Σπρώχνω το κλιπόν μπροστά. Πιέζω μπροστά όχι κάτω.



Στοπ του γκαζιού, το σημείο εκείνο που δεν μπορείς να το ανοίξεις άλλο. Το τέρμα του.

sniper
02/11/2012, 12:21
Θα περάσει κάμποσος καιρός μέχρι να πατήσω πίστα και θα φάω μερικά ψωμάκια ακόμα (ή μάλλον θα μείνω νηστικός για να κάνω οικονομία για να πάρω καινούρια μηχανή), αλλά μιας και ανοίχτηκε θέμα από τον blade που το διαβάζω και που μου είναι κατανοητό έστω σε τέτοιο βαθμό που να είμαι ικανός να έχω απορίες, ας ρωτήσω (κι ας πέσουν φάπες γιατί μάλλον τα αυτονόητα θα ρωτήσω)...

Συζήτηση κάνουμε μπας και μάθουμε τίποτα





Ασχέτως ελαστικών (μιας και δεν είναι εκεί το θέμα μου εν προκειμένω) εδώ και οι δυο το ίδιο πράγμα δε λέτε επί της ουσίας? "Ολοκλήρωση κλίσης" ονομάζουμε τη στάση που πλέον έχουμε αποκτήσει όταν κινούμαστε στο άπεξ (σωστά?). Πλαγιάσαμε όσο πλαγιάσαμε and that's it. Και τότε πλέον είναι που αρχίζουμε να ανοίγουμε το γκάζι? Δηλαδή (εντελώς χοντρικά, δε δύναμαι να το περιγράψω κι αλλιώς) πριν και μέχρι την είσοδο με φρένα, τα αφήνουμε, για ένα πολύ μικρό διάστημα (μέχρι να ολοκληρώσουμε το πλάγιασμα) ρολαριστοί, και φτάνοντας στην κορυφή της στροφής (όπου εκεί έχουμε και την "ολοκλήρωση κλίσης") αρχίζουμε σιγα-σιγα κι ανοίγουμε?
(οκ ο blade λέει "σπάσε ελάχιστα" ο sniper λέει "δυνατά αλλά προοδευτικά" αλλά απ'όσο καταλαβαίνω ο τρόπος του blade αναφέρεται πιο πολύ στο εκπαιδευτικό στυλ οπότε δε νομίζω να εννοείτε κάτι διαφορετικό).


Εξαρτάται τη στροφή.. Συνήθως παίρνεις την κλίση που θες και τέλος. Μπορεί να χρειαστεί όμως να την αυξομειώσεις ανάλογα τη στροφή. Το γκάζι το ανοίγεις όταν έχεις την μαξ κλιση για τη δεδομένη στροφή. Στην αρχή τόσο όσο να τεντώνει η αλυσίδα, και μετά πιο δυνατά (και ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ!!! Μην το ξεχνάμε αυτό.)

Σπρώχνεις? Αν θυμάμαι καλά το ανέφερε και ο Keith Code στο Twist of the wrist, τρόπον τινά προς τα "κάτω"? Σα να λέμε το "πατάμε"? Ή εννοείς κάποιoυ είδους counter?



What is this??? :eyepop::confused:

Στοπ = τερμα, το γκριπ δεν γυρίζει άλλο.


Καλά τα πηγαίνατε μέχρι εδώ αλλά.... Μην ακούω μαλακίες τώρα. Τους βγάζεις τα πέταλα από τα δεξιά ποδάρια και τους καρφώνεις 4-5 το ένα πάνω στο άλλο στα αριστερά και να δεις πώς μπαίνουν στην Κ5 να φχαριστηθεί η ψυχούλα σου (εκτός κι άμα είναι ανθισμένες οι φυστικιές και σε πετάξουν όξω για να τσιμπήσουν για δεκατιανό κανά αιγίνης) :bigcry:


Για τα υπόλοιπα στον Blade.

Επισης, ας αφήσουμε τα αστειάκια στην άκρη.

spyrakos35
02/11/2012, 12:23
δεν το κάνετε και στικυ μιας και είναι πολύ ωραία αυτα που γράφετε?

Bladerunner
02/11/2012, 12:28
Για όποιον ενδιαφέρεται να μάθει περισσότερα είτε για το γυροσκοπικό είτε για τον σωστό χειρισμό του γκαζιού, με μια απλή αναζήτηση στο forum θα βρει αρκετά θέματα.

Αν φυσικά υπάρχουν απορίες, εδώ είμαστε να τις κουβεντιάσουμε. Αυτό είναι το νόημα των forums άλλωστε. Η ανταλλαγή απόψεων. :)

kostas777
02/11/2012, 12:45
βλέπω πολλούς σε videos (κυρίως από αμερική όπου ο κάθε νουμπάς παίρνει τζίξερ) να ανοίγουν γκάζι στην έξοδο, έστω και ελάχιστα, ενώ προσπαθούν να πάρουν μεγαλύτερη κλίση για να σφίξουν τη γραμμή τους. και φυσικά τρώνε lowside ή στη χειρότερη highside. ειδικά αν είμαστε νεούδια ή κουλάτζες και δεν ξέρουμε πως να κάνουμε το hook ή να φιλήσουμε τον καθρέφτη, το γκάζι πρέπει να ανοίγει μόνο όταν η μηχανή σηκώνεται, ποτέ όταν συνεχίζει να πλαγιάζει ή όταν πάμε να την πλαγιάσουμε κι άλλο για διόρθωση. το γκάζι πρέπει να ανοίγει βαθμιαία ταυτόχρονα με το σήκωμα της μηχανής. το να σπρώχνουμε το εξωτερικό γκριπ κατά την επιτάχυνση ενώ κρεμιόμαστε από την άλλη, βοηθάει στο να έχει η μηχανή λιγότερη κλίση άρα να επιτρέπει περισσότερο γκάζι λόγω καλλίτερης πρόσφυσης. σωστόστ;

Bladerunner
02/11/2012, 12:59
το γκάζι πρέπει να ανοίγει βαθμιαία ταυτόχρονα με το σήκωμα της μηχανής

Διάβασε ξανά το post του sniper, ειδικά τη δεύτερη δική του παράγραφο (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=131834&p=2252507&viewfull=1#post2252507).

Άλλο το ανοίγω το γκάζι για να μην επιβραδύνω, και άλλο για να επιταχύνω

kostas777
02/11/2012, 13:12
Διάβασε ξανά το post του sniper, ειδικά τη δεύτερη δική του παράγραφο (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=131834&p=2252507&viewfull=1#post2252507).

Άλλο το ανοίγω το γκάζι για να μην επιβραδύνω, και άλλο για να επιταχύνω

καλά τα λέει.
αυτό που λέω ότι έχω δει, είναι ότι πάνε να επιταχύνουν κατά την έξοδο αλλά πριν η μηχανή αρχίσει να σηκώνεται ή ενώ προσπαθούν να πάρουν μεγαλύτερη κλίση.

Bladerunner
02/11/2012, 13:14
Λάθος τους. Όχι μόνο καταπονούν αναρτήσεις και ελαστικά, αλλά φλερτάρουν έντονα και με την πτώση.

Δεν θα διαβάζουν τα σωστά forums φαίνεται. :lol:

spyro
02/11/2012, 19:42
βλέπω πολλούς σε videos (κυρίως από αμερική όπου ο κάθε νουμπάς παίρνει τζίξερ) να ανοίγουν γκάζι στην έξοδο, έστω και ελάχιστα, ενώ προσπαθούν να πάρουν μεγαλύτερη κλίση για να σφίξουν τη γραμμή τους. και φυσικά τρώνε lowside ή στη χειρότερη highside. ....

δώσε λινκ.

δε νομίζω οτι τρώνε low. :hmm:

εδω που τα λέμε ουτε High πρεπει να τρώνε μόνο και μόνο γιατι ανοίγουν το γκάζι. Τρώνε πτώση γιατι το ανοίγουν παραπάνω απο όσο πρεπει δεδομένου της κλίσης μπορεί. Αλλά το γκάζι απο μόνο του (ακόμα και κατα τη προσπάθεια τους να πλαγιάσουν κ' άλλο) δεν είναι ο παράγοντας πτώσης.

PQC
02/11/2012, 22:12
sniper 2. Τα φρένα στην είσοδο είναι τόσο σημαντικά όσο και το γκάζι στην έξοδο


Επειδή είμαι νέος και σε ηλικία :p και σε εμπειρία:cry:, όταν μιλάς για φρένα στην είσοδο μιλάς για φρενάκι μέχρι το apex? Αν ναι το αναλύεις λίγο.
Πολλοί λένε ότι το trail braking βοηθά την γεωμετρία ισχύει?

byron
02/11/2012, 23:30
sniper 2. Τα φρένα στην είσοδο είναι τόσο σημαντικά όσο και το γκάζι στην έξοδο


Επειδή είμαι νέος και σε ηλικία :p και σε εμπειρία:cry:, όταν μιλάς για φρένα στην είσοδο μιλάς για φρενάκι μέχρι το apex? Αν ναι το αναλύεις λίγο.
Πολλοί λένε ότι το trail braking βοηθά την γεωμετρία ισχύει?

Oxi δεν μιλάει για φρένα μέχρι το apex. Στο apex είσαι τέρμα πλαγιασμένος, και συνήθως με τα φρένα έχουμε τελειώσει δώσουμε κλίση, εκτός και φρενάρει κάποιος με trail braking που δεν είναι και ότι ποιο σύνηθες και ασφαλές για χρήση εκτός πίστας. Αλλά ακόμα και στην πίστα υπάρχουν πολλά άλλα πράγματα που μπορούν να γίνουν για να πάει κάποιος γρηγορότερα απ΄το να φρενάρει με trail braking...

To "βοηθάει" δεν ξέρω πως το εννοείς. Το trail braking είναι ουσιαστικά η προοδευτική μείωση του φρένου μέχρι το apex. Εφόσον η μοτό είναι στα (μπροστινά) φρένα έχει μειωθεί και η κάστερ, με αποτελεσμα η μοτό να έχει πιο ακραία γεωμετρία και να πλαγιάζει πιο εύκολα. Νομίζω οτι τέοια οφέλη μπορούν να τα αξιοποιήσουν μόνο αγωνιζόμενοι ή έμπειροι και γρήγοροι ιδιώτες, εφόσον η πτώση μπορεί να έρθει πολύ εύκολα από λάθο χειρισμό του trail braking.

pipe_smoker
03/11/2012, 00:54
H αλλαγή κλίσης ολοκληρώνεται όταν στην ουσία σταματάμε να πιέζουμε το εσωτερικό κλιπ-ον. Πιο απλά, όταν η μηχανή σταματήσει να αλλάζει κλίση.
Κάποιοι ξεμπερδεύουν το γυροσκοπικό πολύ νωρίτερα από την κορυφή, κάποιοι άλλοι αργούν περισσότερο. Εξαρτάται από το σημείο εισόδου και την ταχύτητα εφαρμογής του γυροσκοπικού.



Σπάω το γκάζι από το τελείωμα της κλίσης ως την κορυφή, και μετά από αυτήν αρχίζω να ανοίγω δυνατά.



Σπρώχνω το κλιπόν μπροστά. Πιέζω μπροστά όχι κάτω.



Στοπ του γκαζιού, το σημείο εκείνο που δεν μπορείς να το ανοίξεις άλλο. Το τέρμα του.



....

Κατανοητά και σας ευχαριστώ και τους δύο.

ΥΓ. Έτσι όπως το διάβασα το "στοπ", μόνο στο στοπ του γκαζιού δεν πήγε το μυαλό μου εκείνη την ώρα. Γι'αυτό κι απόρησα.

PQC
03/11/2012, 09:34
Oxi δεν μιλάει για φρένα μέχρι το apex. Στο apex είσαι τέρμα πλαγιασμένος, και συνήθως με τα φρένα έχουμε τελειώσει δώσουμε κλίση, εκτός και φρενάρει κάποιος με trail braking που δεν είναι και ότι ποιο σύνηθες και ασφαλές για χρήση εκτός πίστας. Αλλά ακόμα και στην πίστα υπάρχουν πολλά άλλα πράγματα που μπορούν να γίνουν για να πάει κάποιος γρηγορότερα απ΄το να φρενάρει με trail braking...

To "βοηθάει" δεν ξέρω πως το εννοείς. Το trail braking είναι ουσιαστικά η προοδευτική μείωση του φρένου μέχρι το apex. Εφόσον η μοτό είναι στα (μπροστινά) φρένα έχει μειωθεί και η κάστερ, με αποτελεσμα η μοτό να έχει πιο ακραία γεωμετρία και να πλαγιάζει πιο εύκολα. Νομίζω οτι τέοια οφέλη μπορούν να τα αξιοποιήσουν μόνο αγωνιζόμενοι ή έμπειροι και γρήγοροι ιδιώτες, εφόσον η πτώση μπορεί να έρθει πολύ εύκολα από λάθο χειρισμό του trail braking.


Δεν το σκέφτομαι καν ακόμα, όπως είπες υπάρχουν πολλά πράγματα για βελτίωση πριν το trail braking. Η απορία μου είναι για την συμπλήρωση των θεωρητικών γνώσεων μου. Ευχαριστώ για την ανάλυση :beer:

mamounias
17/12/2012, 09:45
Επίσης, για τους νεότερους (σε ηλικία κι εμπειρία) αναβάτες που μας διαβάζουν, το να είσαι αργός αλλά σωστός τεχνικά στην πίστα (και τελικά στο δρόμο) δεν ειναι ντροπή - με την επιμονή και την προπόνηση θα μάθεις και θα φτάσεις σε κάποιο καλό επίπεδο, όσο καλός είναι ο καθένας (άλλωστε τα κάνουμε όλα αυτά για χόμπυ, δεν έχουμε ομάδες απο πίσω μας να πηγαίνουμε ν' αλλάζουμε δερματα, κράνη και μηχανάκια). Ντροπή είναι να κάνεις μαλακίες για να φτάσεις τους γρηγορότερους από εσένα και να βγαίνεις με το κεφάλ ισκυφτό και το μηχανάκι σου κομμάτια (και πιθανώς κάποιου άλλου που πήραμε στο λαιμό μας).[/B]

:a013: :a10: +1000

CPANTELO
17/12/2012, 12:56
Καταρχην το κεφαλαιο ρυθμιζω τις αναρτησεις μου δεν κλεινει ποτε μα ποτε!!!!

Οσο βελτιωνεσαι και οι χρονοι κατεβαινουν χρειαζεται παντα να ρυθμιζεις κατι! Επισης λιγο να αλλαξει η θερμοκρασια παλι θα θελεις κατι , αλλαξες γομα παλι το ιδιο....που να αλλαξεις και μαρκα ελαστικων!!! Με λιγα λογια ειναι μια δυναμικη κατασταση που εχει να κανει με τον συνδυασμο πολλων πραγματων και πανω απ'όλα τον συμβιβασμο του αναβατη γιατι το τελειο απλα δεν υπαρχει....

Στη συνεχεια το ανοιγμα του γκαζιου εστω και λιγο για να μειωσεις το φρενο απο τον κινητηρα ειναι το επομενο σταδιο....πριν απο αυτο προεχει να μαθεις να ανοιγεις γραμμικα το γκαζι παντα συμφωνα με την κλιση της μηχανης και της θεσης του σωματος σου....

Και κατι τελευταιο , το γκαζι δεν ανοιγει τερμα οταν ειμαστε ορθιοι λογο περισσοτερου πελματος που ειναι στον δρομο αλλα πανω απ'όλα εχει να κανει με το βαρος που πιεζει το ελαστικο στην ασφαλτο κατασταση που αλλαζει εντελως οταν ειμαστε πλαγιασμενοι.....

htsopelas
01/01/2013, 11:27
+1!!!!!!!!

billydurex
04/04/2013, 19:56
Όταν οδηγούμε στο δρόμο ποια είναι η καλύτερη κατάσταση που πρέπει να έχουν τα ελαστικά μας ? ΓΤ πολλές φορές αντικριζω μηχανές με πολλή ανομοιομορφη φθορά του πίσω ελαστικού
(τετραγωνισμενο δλδ )?

harris_x
04/04/2013, 21:33
Όταν οδηγούμε στο δρόμο ποια είναι η καλύτερη κατάσταση που πρέπει να έχουν τα ελαστικά μας ? ΓΤ πολλές φορές αντικριζω μηχανές με πολλή ανομοιομορφη φθορά του πίσω ελαστικού
(τετραγωνισμενο δλδ )?στον δρόμο θέλουμε πιέσεις δρόμου.
Η ανομοιόμορφη φθορά που λες γίνετε λόγω απότομων επιταχύνσεων, μπλοκαρίσματος του τροχού στα φρένα, burnout κλπ...

billydurex
05/04/2013, 06:22
στον δρόμο θέλουμε πιέσεις δρόμου.
Η ανομοιόμορφη φθορά που λες γίνετε λόγω απότομων επιταχύνσεων, μπλοκαρίσματος του τροχού στα φρένα, burnout κλπ...
Για αυτό όσο μπορούμε να αποφευγουμε όλα τα παραπανω οι πιέσεις δρόμου χάρη πόσο ποιο πάνω είναι από τις πιέσεις πίστας ?

TROOPER
05/04/2013, 06:56
Για αυτό όσο μπορούμε να αποφευγουμε όλα τα παραπανω οι πιέσεις δρόμου χάρη πόσο ποιο πάνω είναι από τις πιέσεις πίστας ?

εξαρταται το λαστιχο και το μηχανακι αλλα για να εχεις μια εικονα σκεψου οτι στη πιστα δουλευω 31-29 (και ισως και πιο κατω καμια φορα) και στον δρομο 34-36 (και ισως και πιο πανω αν παταω μονο εθνικη,η αν ειμαι δικαβαλος).

Bladerunner
05/04/2013, 09:06
Για αυτό όσο μπορούμε να αποφευγουμε όλα τα παραπανω οι πιέσεις δρόμου χάρη πόσο ποιο πάνω είναι από τις πιέσεις πίστας ?

Τις προτεινόμενες πιέσεις των ελαστικών για χρήση δρόμου θα τις βρεις στο manual της μηχανής σου. Επίσης, ίσως αναγράφονται και στο προστατευτικό τη αλυσίδας. Αν κινείσαι περισσότερο εντός πόλης, μπορείς να αφαιρέσεις δύο-τρία psi για να ζεσταίνονται πιο γρήγορα.

devil's animal
05/04/2013, 09:52
Αν κινείσαι περισσότερο εντός πόλης, μπορείς να αφαιρέσεις δύο-τρία psi για να ζεσταίνονται πιο γρήγορα.

αν ειναι καλοκαιρι και βραζει ο τοπος, καλυτερα ειναι να μην το κανει γιατι θα τρωει τσαμπα λαστιχο...και μπορει να γλιστρισει αν ο δρομος ειναι γυαλι...
το χειμωνα με τα κρυα, ναι...

pipe_smoker
05/04/2013, 11:32
αν ειναι καλοκαιρι και βραζει ο τοπος, καλυτερα ειναι να μην το κανει γιατι θα τρωει τσαμπα λαστιχο...και μπορει να γλιστρισει αν ο δρομος ειναι γυαλι...
το χειμωνα με τα κρυα, ναι...

Μα ίσα ίσα, αν είναι να κατεβάσουμε λίγο τις πιέσεις δεν είναι λογικό να το κάνουμε το καλοκαίρι που λόγω θερμοκρασίας ο άερας "διογκώνεται" οπότε αφαιρώντας αυτά τα δυο τρία psi ερχόμαστε στο φυσιολογικό πιο γρήγορα και με το που ζεσταθεί το λάστιχο? Θέλω να πω, δεν είναι σα να εξισορροπούμε κάπως την κατάσταση έτσι? Κάτι η υψηλή θερμοκρασία περιβάλλοντος κι αέρα, κάτι το ζέσταμα του ελαστικού που θα έρθει πιο γρήγορα, δε θα γίνει "μπαλόνι" με αποτέλεσμα τελικά να οδηγάμε με αρκετά υψηλότερη πίεση από αυτή που θα έπρεπε (άρα και κίνδυνος γλιστρήματος λόγω "παραφουσκωμένου" ελαστικου)?

kostas777
05/04/2013, 12:05
Μα ίσα ίσα, αν είναι να κατεβάσουμε λίγο τις πιέσεις δεν είναι λογικό να το κάνουμε το καλοκαίρι που λόγω θερμοκρασίας ο άερας "διογκώνεται" οπότε αφαιρώντας αυτά τα δυο τρία psi ερχόμαστε στο φυσιολογικό πιο γρήγορα και με το που ζεσταθεί το λάστιχο? Θέλω να πω, δεν είναι σα να εξισορροπούμε κάπως την κατάσταση έτσι? Κάτι η υψηλή θερμοκρασία περιβάλλοντος κι αέρα, κάτι το ζέσταμα του ελαστικού που θα έρθει πιο γρήγορα, δε θα γίνει "μπαλόνι" με αποτέλεσμα τελικά να οδηγάμε με αρκετά υψηλότερη πίεση από αυτή που θα έπρεπε (άρα και κίνδυνος γλιστρήματος λόγω "παραφουσκωμένου" ελαστικου)?

όχι ;)

http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=127899

Bladerunner
05/04/2013, 12:27
Ο κατασκευαστής δίνει ίδιες πιέσεις ανεξάρτητα εποχής. Σου λέει π.χ το μηχανάκι θέλει 36-42psi μπρος πίσω σε κρύα ελαστικά.

Απλά, το χειμώνα θα χρειαστούν περισσότερα λίτρα αέρα για να φτάσουμε τα 42 π.χ psi από ότι το καλοκαίρι. Αυτό δεν μας ενδιαφέρει όμως. Δε μετράμε λίτρα αλλά πίεση.

pipe_smoker
05/04/2013, 12:39
όχι ;)

http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=127899


Ο κατασκευαστής δίνει ίδιες πιέσεις ανεξάρτητα εποχής. Σου λέει π.χ το μηχανάκι θέλει 36-42psi μπρος πίσω σε κρύα ελαστικά.

Απλά, το χειμώνα θα χρειαστούν περισσότερα λίτρα αέρα για να φτάσουμε τα 42 π.χ psi από ότι το καλοκαίρι. Αυτό δεν μας ενδιαφέρει όμως. Δε μετράμε λίτρα αλλά πίεση.

:beer:

ΥΓ. Σωστό αυτό με τα λίτρα και την πίεση. Είχα μπερδευτεί έτσι όπως το σκεφτόμουν.

Bladerunner
05/04/2013, 12:47
Δείτε και εδώ... (http://www.rma.org/tire_safety/tire_maintenance_and_safety/seasonal_driving_tips/)

Πρόκειται για συμβουλές από την ένωση κατασκευαστών ελαστικών. Αυτοκινήτου μεν, αλλά η λογική είναι ίδια.

Giorgosv78
22/09/2015, 15:45
Παιδια να ρωτησω και γω ορισμένες απορίες σαν αρχαριος γιατι δεν τα εχω ξεκαθαρίσει απόλυτα στο μυαλό μου? Απ' ότι καταλαβαίνω η φθορά των ελαστικών (φαντάζομαι δεν παιζει ρόλο αν ειναι λάστιχα δρόμου ή πίστας) μπορει να χρησιμοποιηθεί σαν ένας δείκτης του αν οδηγάμε σωστά? Ή γρήγορα/αργά? Ή και τα δυο?

Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την φθορά των ελαστικών για να καταλάβουμε πως κινούμαστε και να βελτιωθούμε?

Αν ισχύει το προηγούμενο πως θα ήταν η ιδανική φθορα του ελαστικού που θα δείχνει μια "στρωτη" (να το πω?) ή "ιδανικο" χειρισμό της μοτο?

Αν τα λάστιχα μας έχουν φθορά όπως στην φωτό του πρώτου ποστ του bladerunner αυτό δείχνει ότι δεν κουβαλάμε αρκετά χιλιόμετρα μπαίνοντας (μέχρι το apex), ότι δεν επιταχύνουμε αρκετα νωρίς ή ότι επιταχύνουμε πολυ "βίαια"? Συνδυασμός των προηγούμενων?

Τέλος απο την φθορά του μπροστινού ελαστικού "κρίνουμε" τι κάνουμε μέχρι να ανοίξουμε γκάζι και στο πίσω αφού ανοίξουμε γκάζι?

Όλα αυτα βέβαια θεωρώντας ότι οι πιέσεις στα λαστιχα και οι αναρτήσεις ειναι σωστές..

Με συγχωρείτε για τον βομβαρδισμό αλλά φοβάμαι μην ξεχάσω κάτι:p

Bladerunner
23/09/2015, 08:29
(...)Απ' ότι καταλαβαίνω η φθορά των ελαστικών (φαντάζομαι δεν παιζει ρόλο αν ειναι λάστιχα δρόμου ή πίστας) μπορει να χρησιμοποιηθεί σαν ένας δείκτης του αν οδηγάμε σωστά? Ή γρήγορα/αργά? Ή και τα δυο? (...)

Κατ' αρχάς μιλάμε για οδήγηση στην πίστα και μόνο. Με την οδήγηση στο δρόμο και τους ρυθμούς που αυτή επιβάλλει, η φθορά των νορμάλ ελαστικών που συνήθως φοράμε είναι αμελητέα μετά από μια βόλτα.

Στην πίστα, ένα "καλοδουλεμένο" ελαστικό με ομοιόμορφη φθορά, ναι... συνήθως υποδηλώνει και στρωτή οδήγηση. Όχι κατ' ανάγκη γρήγορη αλλά ούτε και αργή.

Ρίξε μια ματιά εδώ... Και ειδικά στην παράγραφο "Geometry Tears" (http://biketrackdayshub.com/motorcycle-tyre-wear-guide/)

sapila racing
23/09/2015, 10:23
Κατ' αρχάς μιλάμε για οδήγηση στην πίστα και μόνο. Με την οδήγηση στο δρόμο και τους ρυθμούς που αυτή επιβάλλει, η φθορά των νορμάλ ελαστικών που συνήθως φοράμε είναι αμελητέα μετά από μια βόλτα.

Στην πίστα, ένα "καλοδουλεμένο" ελαστικό με ομοιόμορφη φθορά, ναι... συνήθως υποδηλώνει και στρωτή οδήγηση. Όχι κατ' ανάγκη γρήγορη αλλά ούτε και αργή.

Ρίξε μια ματιά εδώ... Και ειδικά στην παράγραφο "Geometry Tears" (http://biketrackdayshub.com/motorcycle-tyre-wear-guide/)

Πολύ κατατοπιστικός οδηγός, το είχα βρεί ψαχνοντας τον Μαιο που μας περασε.
Στο R6 μου στην τελέυταία επίσκεψη στις Σερρες εμφανίστηκε το σχέδιο που φαίνεται εδω:
http://biketrackdayshub.com/wp-content/uploads/2012/10/images_SuspensionTyreWear.jpg

Ομως δεν ειχα αλλη φορά θέμα, χωρίς να εχω αλλάξει καποια ρύθμιση στην ανάρτηση. Τα λαστιχα βέβαια ειχαν ηδη αρκετά χλμ.

Bladerunner
23/09/2015, 10:40
Στο R6 μου στην τελέυταία επίσκεψη στις Σερρες εμφανίστηκε το σχέδιο που φαίνεται εδω:
http://biketrackdayshub.com/wp-content/uploads/2012/10/images_SuspensionTyreWear.jpg

Ομως δεν ειχα αλλη φορά θέμα, χωρίς να εχω αλλάξει καποια ρύθμιση στην ανάρτηση. Τα λαστιχα βέβαια ειχαν ηδη αρκετά χλμ.

Πίεση;

Πολλοί γύροι με "κουρασμένη ανάρτηση";

"Ξυλιασμένα" λάστιχα;

byron
23/09/2015, 10:42
"Ξυλιασμένα" λάστιχα;

Μπα...

Απλά κοντά στη Λάρισα, τα ραντίσαμε για τον δάκο. :tooth: :tooth: :tooth:

pipe_smoker
23/09/2015, 10:45
Ρίξε μια ματιά εδώ... Και ειδικά στην παράγραφο "Geometry Tears" (http://biketrackdayshub.com/motorcycle-tyre-wear-guide/)

off topic

Δημήτρη, να φανταστώ ότι το προτείνεις γενικά σα site το συγκεκριμένο, ή μόνο περί ελαστικών τα λέει καλά?
Έριξα μια ματιά και φαίνεται πολύ ενδιαφέρον γενικότερα.

sapila racing
23/09/2015, 10:49
Πίεση;

Πολλοί γύροι με "κουρασμένη ανάρτηση";

"Ξυλιασμένα" λάστιχα;

Η πίεση ηταν στο 29 κρύο.
Η αναρτηση ειναι WP με πληρεις ρυθμίσεις και σερβιρισμένη πρόσφατα.
Τα λάστιχα ηταν παλιά 2μιση ετων και ειχαν κι αλλο trackday 2μιση χρόνια πριν, οπότε ναι μπορείς να τα πείς ξυλιασμένα, αλλά με πήγαν αξιοπρεπώς.

Δεν πίεζα γιατί είχα κατι ψιλογλυστρίματα δεξια, ειδικά στην 11.

sapila racing
23/09/2015, 10:50
Μπα...

Απλά κοντά στη Λάρισα, τα ραντίσαμε για τον δάκο. :tooth: :tooth: :tooth:

:moutza:

:lol:
Φαντασου να τα ειχα αλλάξει, ούτε με το κυάλι δεν θα μ εβλεπες ρε! :D

Bladerunner
23/09/2015, 11:06
off topic

Δημήτρη, να φανταστώ ότι το προτείνεις γενικά σα site το συγκεκριμένο, ή μόνο περί ελαστικών τα λέει καλά?
Έριξα μια ματιά και φαίνεται πολύ ενδιαφέρον γενικότερα.

Με μια πρόχειρη ματιά που έριξα στα "Άρθρα" ("Articles") δίνει χρήσιμες πληροφορίες.

Giorgosv78
23/09/2015, 12:54
Bladerunner κατ αρχην σε ευχαριστώ για την απάντηση! :beer:

Θα γίνω κουραστικός αλλά θα με βοηθήσεις πολυ να δω αν τα χω καταλάβει γενικά σωστά ή είμαι αλλού για αλλού...

Τον σύνδεσμο που έδωσες τον έχω διαβάσει στο παρελθόν (και τον ξαναδιάβασα τωρα).

Οπότε, όπως τα καταλαβαίνω, στο πίσω λάστιχο βλέπουμε για λάθη στις πιέσεις ελαστικών και στις αναρτήσεις (hot and cold tear, suspension related wear). Ο τρόπος/στυλ οδήγησης του αναβάτη δεν έχουν άμεση σχέση με αυτές και δεν μπορούμε να βγάλουμε κάποιο ασφαλές συμπέρασμα απ το πίσω λάστιχο για αυτόν. Σωστό?

Τώρα, στο μπροστινό ελαστικό βλέπουμε για Geometry Tears όπου έχουν άμεση σχέση με το τρόπο οδήγησης του αναβάτη και πως αυτός επηρεάζει τη γεωμετρια της μηχανής. Σωστό?

Το "Not enough weight on the front" δείχνει ότι ο χειρισμός του γκαζιού είναι βίαιος και όχι στρωτός κατα την έξοδο.

Τέλος το "Too much weight on the front" ίσως δείχνει ότι α) ο αναβάτης μεταφέρει πολύ το βάρος του στο τιμόνι/ μπροστινό. β) μεγάλη (σχετική πάντα) ταχύτητα εισόδου στη στρόφη ή/και χρήση φρένων μέχρι το άνοιγμα του γκαζιού. Επίσης μπορεί να είναι μια ένδειξη ότι φλερτάρεις με χάσιμο του μπροστινού κατα την είσοδο στην στροφή?

Bladerunner
23/09/2015, 13:14
(...)

Και τα δύο λάστιχα ταλαιπωρούνται από άτσαλους χειρισμούς!

Με τον όρο "geometry tears", το άρθρο εννοεί τη γεωμετρία της μοτοσυκλέτας, π.χ κατέβασμα της πλάκας = περισσότερο βάρος μπροστά.
Παρόλα αυτά, και ο αναβάτης μπορεί να φορτίσει ή αποφορτίσει το μπροστινό χρησιμοποιώντας ή μη το γκάζι.

Το "not enough weight" ή "too much weight" στο μπροστινό ελαστικό, αναφέρεται στην είσοδο της στροφής. Στην έξοδο που το μηχανάκι σηκώνεται και επιταχύνει δεν ταλαιπωρείται το μπροστά λάστιχο.

Φλερτάρεις με χάσιμο του μπροστινού όταν το αναγκάζεις να διαχειριστεί μεγαλύτερο βάρος από αυτό που του επιτρέπουν οι εκάστοτε συνθήκες.

Τα σημάδια φθοράς, ναι, υπό συνθήκες θα μπορούσαν να είναι κάποια ένδειξη για το στυλ οδήγησης του αναβάτη.

Giorgosv78
23/09/2015, 15:17
Το "not enough weight" ή "too much weight" στο μπροστινό ελαστικό, αναφέρεται στην είσοδο της στροφής. Στην έξοδο που το μηχανάκι σηκώνεται και επιταχύνει δεν ταλαιπωρείται το μπροστά λάστιχο.



Φίλε ξαναδιάβασα το κειμενο όπου αναφέρει στο 'not enough weight' : " This means it cannot get proper grip or traction and as a result the front tyre pushes and drags across the ground when the rider gets on the throttle, rather than rolling over it as it should. The surface is then super heated and subsequently torn up." Όπως το καταλαβαίνω αναφέρεται στην έξοδο (όταν ανοίγεις το γκάζι) και όχι στην είσοδο. Δεν το καταλαβαίνω σωστά?:confused:

Bladerunner
23/09/2015, 15:45
Δες τη φωτογραφία...

341670 (http://biketrackdayshub.com/wp-content/uploads/TooLittleWeight.jpg)
(click για μεγέθυνση)

Σε αυτό το σημείο το λάστιχο φθείρεται υπό κλίση και όχι όταν είναι κάθετο ή σχεδόν κάθετο όπως στην έξοδο.

Μπορεί το άρθρο να εννοεί το γκάζι μέσα στη στροφή. Δεν ξέρω.

Εκτός αν εννοεί ταλάντωση, -όντως- στην έξοδο, όπως όταν έχουμε υπερβολικά αργή την επαναφορά.

Giorgosv78
23/09/2015, 17:04
Οκ και εγώ αυτό που κατάλαβα απο φωτό και γραφόμενα ήταν για την επιτάχυνση μέσα στην στροφή και υπό κλίση ενω επαναφέρεις τη μοτο.

nikos/72
26/09/2024, 21:35
Τι λέτε να ανεβάζαμε φωτογραφίες ελαστικών μπας και ξεστραβωθούμε εμείς οι πιο άσχετοι από τους πιο έμπειρους; Για πείτε τι συμπεράσματα μπορούμε να βγάλουμε από τα παρακάτω;

Creeper
26/09/2024, 22:41
Τι λέτε να ανεβάζαμε φωτογραφίες ελαστικών μπας και ξεστραβωθούμε εμείς οι πιο άσχετοι από τους πιο έμπειρους; Για πείτε τι συμπεράσματα μπορούμε να βγάλουμε από τα παρακάτω;

Από τη μεριά των άσχετων, για να δώσουμε λίγο ένα πλαίσιο στους πιο παλαίουρες που προορίζεται η ερώτηση, εννοείς το στυλ οδήγησης; Το αν έχει υποστεί αρκετή φθορά;
Γιατί αν θα έκανα μια υπόθεση θα ελεγα οτι το αποτέλεσμα αυτό είναι από πίστα και κάποιος πέρασε πολύ καλά :cool:

o teos
27/09/2024, 00:15
Το θέμα με τα ελαστικά και τη φθορά τους δεν είναι τόσο απλό για να γίνει από το πληκτρολόγιο...παίζουν πολλοί παράγοντες ρόλο...πίεση,αναρτησεις,θερμοκρασία ασφάλτου,τρόπος οδήγησης(στυλ και λάθος -υπερβολικό coasting πχ-)και πάει λέγοντας..ξεκινάς από τα βασικά σεταροντας αναρτήσεις έχοντας σωστές πιέσεις που ίσως μεταβάλλονται ανάλογα τη θερμοκρασία μες τη μέρα και το πιάνεις από κει και πας..:wave2:..περάστε καλά και μη το σκέφτεστε τόσο εκτός αν ο ρυθμός σας αρχίσει να ανεβαίνει φοβερά και έχετε θέματα..παραπάνω βλέπω έναν αρχάριο με καλό ρυθμό στην πίστα πιθανότατα μεγαρα...θυμάμαι κάπως έτσι ήταν και το δικό μου λάστιχο πριν χρόνια στο πρωτο μου τρακντει.:D

Manalishi
27/09/2024, 03:17
Κρίμα, τα links δεν δουλεύουν

nikos/72
27/09/2024, 17:38
Από τη μεριά των άσχετων, για να δώσουμε λίγο ένα πλαίσιο στους πιο παλαίουρες που προορίζεται η ερώτηση, εννοείς το στυλ οδήγησης; Το αν έχει υποστεί αρκετή φθορά;
Γιατί αν θα έκανα μια υπόθεση θα ελεγα οτι το αποτέλεσμα αυτό είναι από πίστα και κάποιος πέρασε πολύ καλά :cool:

Σημασία για εμένα αρχικά έχει το αν η φθορά των ελαστικών δείχνει κάποιο λάθος είτε σε οδήγηση είτε σε στήσιμο μηχανακίου. Αν κάποιο έμπειρο μάτι δει το οποιοδήποτε λάθος ας το επισημάνει ώστε να διορθωθούμε.

Αλλά, περάσαμε πολύ όμορφα στο τράκ ντέι :)

nikos/72
27/09/2024, 17:42
Εμένα ήταν το τέταρτο τρακ ντέι χαχα Το θέμα είναι ότι το ευχαριστήθηκα και ετοιμαζόμαστε για το επόμενο.

Όπως έγραψα και στον φίλο asxetost, για εμένα σημασία είναι να επισημανθεί το οποιοδήποτε λάθος ώστε να διορθωθεί και να οδηγάμε σωστά και με ασφάλεια (εάν κι εφόσον είναι εφικτό να βγει συμπέρασμα από φωτογραφίες).

o teos
27/09/2024, 18:18
Ναι αν κάποιος ξέρει μπορείς να εντοπίσεις και λάθη στην οδήγηση και σε πίεση ναι στησιμο στο μηχανάκι..

Creeper
27/09/2024, 21:37
Ναι αν κάποιος ξέρει μπορείς να εντοπίσεις και λάθη στην οδήγηση και σε πίεση ναι στησιμο στο μηχανάκι..

Α είχα μια εντύπωση οτι πιο σημαντικός δείκτης ήταν το χρονόμετρο και το αν μπήκες στα πιτ ολόκληρος σε ένα κομμάτι :p
Όσο ζεις μαθαίνεις :cool:

o teos
27/09/2024, 22:41
Ας κρατήσουμε το δεύτερο μέρος σαν το πιο σημαντικό..:bawl:

gtpkrider
25/07/2025, 10:33
Ξεθάβω, αλλά καλό είναι να υπάρχει, οσο γίνεται, συγκεντρωμένη πληροφορία.

Ένα κατανοητό βίντεο που εξηγεί κάποιες βασικές έννοιες οσο αφορά τη φθορά και αναφέρει τι μπορεί να την προκαλεί.


https://www.youtube.com/watch?v=Cqq5dEiADJY