PDA

View Full Version : Οδήγηση μοτοσυκλέτας με fairing από απειρο οδηγό.



Vice
23/11/2012, 16:20
Καλησπέρα καβαλάρηδες.

Είμαι άπειρος οδηγός, οι περισσότεροι που με ξέρουν αν με ξέρουν θα με έχουν δει να ψάχνω για συμβουλές αγοράς εξοπλισμού εδώ στο forum. Έχω αγοράσει μια Yamaha Fz6 S2 το γυμνό του 2008 τον περασμένο ιουνιο και πριν απο αυτήν δεν ειχα καμια καμία εμπειρία με μηχανή πέρα απο το GSR600 (απίσης γυμνό) της σχολής οδήγησης. Ουτε καν με 50ράκι. Μετά απο ενα 6μηνο συμβίωσης με την μηχανή αυτή και λόγω οτι έχω παρέες ψημένους μηχανόβιους μπορώ να πώ οτι εχω μπει σε καλό δρόμο για να μάθω σωστά.

Τις προάλλες πηγαμε για Uphill σε ενα πολύ ομορφο μέρος που συνηθίζουμε να πηγαίνουμε με τους φιλους μηχανόβιους με μπόλικες στροφές και αρκετά πλαγιάσματα. Σε κάποιο σημείο μου προτεινε ένας απο τους φίλους ο οποίος έχει μια Kawasaki ZX-9R να παρω την δική του μηχανή να δω διαφορές στην συμπεριφορά και τον τρόπο οδηγησης. Ανεβαίνω λοιπόν επάνω, βαζω μπροστά και περιτό να σας πω οτι εκανα 3! μέτρα πριν βγώ απο τον δρόμο!
Τι πήγε στραβά; πολλά! καταρχάς το τιμονι είχε διαφορετική κλίση απο το δικό μου και δεν μπορούσα να καταλάβω πως να το πιάσω. Δεύτερον το Fairing με μπέρδευε διότι έχω συνηθήσει να βλέπω το τιμόνι και το φανάρι να γυρίζουν μαζί και το fairing που παραμένει σταθερό με αποσυντόνισε εντελώς. επειτα επειδή ειμαι και 1,87 σε ύψος η θέση οδήγησης της SS μηχανής που φάνηκε άβολη.

Το θέμα ειναι οτι αργότερα (αυριο μεθαύριο που λεμε) θα ήθελα να παρω μια Supersport μηχανή. Μου αρέσουν σαν Design αλλά αν είναι να πάθω πολιτισμικό ΣΟΚ απο την αλλαγή...το ξανασκέφτομαι.

Ηθελα να μοιραστώ την εμπειρία μου αυτην μαζί σας και πολύ θα ήθελα να ακουσω τις τοποθετήσεις σας επι του θέματος καθώς και αν το αντιμετώπισε και κάποιος απο εσάς αυτό το πρόβλημα:confused:

Giorgos19
23/11/2012, 16:27
Το γεγονός ότι το φανάρι παραμένει σταθερό όταν στρίβεις το τιμόνι, το συνηθίζεις από τη 2η βόλτα κιόλας.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η απουσία τιμονιού. Το ΖΧ, όπως όλα τα ss, έχει κλιπόν. Υπάρχει μια σχετική μανούρα μέχρι να μάθεις πώς πρέπει να κάθεσαι αλλά αν ψαχτείς, πάλι βρίσκεις άκρη!
Τώρα για το ύψος σου, αν μάθεις να κάθεσαι σωστά, δεν νομίζω πως θα έχεις πρόβλημα.

Bladerunner
23/11/2012, 16:29
Το θέμα ειναι οτι αργότερα (αυριο μεθαύριο που λεμε) θα ήθελα να παρω μια Supersport μηχανή. Μου αρέσουν σαν Design αλλά αν είναι να πάθω πολιτισμικό ΣΟΚ απο την αλλαγή...το ξανασκέφτομαι.


Αν αργότερα (αύριο μεθαύριο που λες) πάρεις supersport τα πράγματα θα είναι διαφορετικά. Οι έξι μήνες που οδηγάς δεν είναι και πολλοί. Δώσε χρόνο στον εαυτό σου, απολάμβανε το μηχανάκι σου όσο μπορείς, και έχε τα μάτια και αυτιά σου ανοικτά. Αν κάνεις μάλιστα και κάποιο σχολείο θα είναι ακόμα καλύτερα.

McGyver
23/11/2012, 16:47
Δεύτερον το Fairing με μπέρδευε διότι έχω συνηθήσει να βλέπω το τιμόνι και το φανάρι να γυρίζουν μαζί και το fairing που παραμένει σταθερό με αποσυντόνισε εντελώς.

Αυτό είναι το πρώτο που πρέπει να σε απασχολήσει.
Το γεγονός πως όταν οδηγείς βλέπεις το φανάρι να στρίβει μαζί με το τιμόνι και η οδήγηση μηχανής με fairing σε αποσυντονίζει, υποδηλώνει την απειρία σου. Όταν σταματήσεις "να κοιτάς τη ρόδα σου" θα συνειδητοποιήσεις πως δεν έχει καμία διαφορά αν το φανάρι εδράζεται στο τιμόνι ή στο πλαίσιο.

Μείνε με το Fazer προς το παρόν κι αργότερα πας σε κάτι πιο "απόλυτο"...

:wave2:

tony_l
24/11/2012, 00:27
Μου θύμισες τη δική μου πρώτη βόλτα με supersport, ένα Aprilia RS50, όντας πιτσιρικάς και συνηθισμένος να οδηγώ παπί (FX125 είχα τότε ή το chally.. δεν θυμάμαι). Έπαθα πλάκα με τη θέση οδήγησης, το ότι το fairing ήταν σταθερό με αποσυντόνιζε και δεν μπορούσα να στρίψω! Πάλευα κυριολεκτικά στα πρώτα μέτρα. Τελικά, όλα είναι θέμα συνήθειας και εξάσκησης. Μετά από 2-3 βόλτες με το RSάκι, δεν μπορούσα να ξανακοιτάξω παπί με λαχτάρα. :)

Συμβουλή δική μου είναι, πριν πάρεις supersport κι αφού είσαι τυχερός κι έχεις καλούς φίλους που σου δανείζουν τα μηχανάκια τους, πάρε μερικές βόλτες κάποιο supersport όπως το ZX, ώστε να συνηθίσεις, να μάθεις να οδηγείς SS και να δεις αν σ' αρέσει τελικά το είδος. Το συχνότερο φαινόμενο, είναι κάποιος να την πατάει με την εμφάνιση ενός SS, να το αγοράζει και να το μετανιώνει στο πρώτο 3μηνο, επειδή δεν του ταιριάζει σαν αναβάτη. Είναι ωραία, συμφωνώ, αλλά πάνω απ' όλα παίζει ρόλο η χρήση που θες να κάνεις με το κάθε μηχανάκι κι όχι πιο φαίνεται πιο "αγωνιάρικο" αραγμένο στην καφετέρια. Το fazer που έχεις, δε, είναι λατρεμένο μηχανάκι που μπορεί να σου μάθει πολλά. Εμπιστεύσου το, οδήγησέ το πολύ να το ευχαριστηθείς και αργότερα αποφασίζεις (μετά τις κατάλληλες δοκιμές) αν θες να πάρεις κάτι άλλο και τι θα είναι αυτό.

Καλά χιλιόμετρα! :)

Vice
24/11/2012, 07:49
Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας!

Ήθελα να σημειώσω οτι δεν σκοπεύω σύντομα να αλλάξω το fazer μιας και το έχω όπως ειπα μόλις 6 μήνες που το αγόρασα και οτι γενικώς δεν κοιτάω ποτέ το τιμόνι της μηχανής μου αλλά σε αυτήν που ανέβηκα δεν ξέρω γιατί καρφώθηκε το μάτι μου εκεί. Ισως γιατί γενικώς δεν βολευόμουν και προσπαθούσα να δω πως να το κουμαντάρω.

Πιο πολύ ζορίστηκα με το fairing παντως για να ειμαι ειλικρινής. :lol:

Στην τελική ρε παιδιά θελω να ρωτήσω πόσο διαφορά έχει η οδήγηση ενός street σαν το fazer με ένα SS? οσο στριβεις το τιμόνι στο ένα το στρίβεις και στο άλλο; όσο πλαγιάζει το ένα σχεδόν πλαγιάζει και το άλλο; οι μανέτες γιατί έχουν κλίση στο SS και όχι στο Street; Τι αλλάζει με αυτό;

Cpt. Haddock
24/11/2012, 07:53
Στην τελική ρε παιδιά θελω να ρωτήσω πόσο διαφορά έχει η οδήγηση ενός street σαν το fazer με ένα SS? οσο στριβεις το τιμόνι στο ένα το στρίβεις και στο άλλο;


Στο ένα στριβεις (λιγο) το τιμονι, στο αλλο δεν υπαρχει τιμονι να στριψεις. Εχει αρκετες διαφορες (όχι χαώδεις, αλλα έχει), που δεν έχει και πολύ νοημα να τις μαθεις τωρα που εχεις λιγα χιλιόμετρα. Πιο πολύ θα σε μπερδεψει. Παρ' ολα αυτα, στο σεξιον του μοτο που είμαστε, υπάρχουν πολλα αρθρα σχετικα, διαβασέ τα. Επίσης, βαλε στο προγραμμα ενα σχολείο (0-300 ή CSS)

menos
24/11/2012, 13:33
επειδή ειμαι και 1,87 σε ύψος η θέση οδήγησης της SS μηχανής που φάνηκε άβολη.

Τώρα για το ύψος σου, αν μάθεις να κάθεσαι σωστά, δεν νομίζω πως θα έχεις πρόβλημα.
Τα SS είναι για να βολεύουν τους κοντούς..:smokin:

274988

TROOPER
26/11/2012, 09:33
μην προσπαθεις να μπερδευτεις χωρις λογο :beer::wave2:

Vice
26/11/2012, 10:35
μην προσπαθεις να μπερδευτεις χωρις λογο :beer::wave2:

"μιλάς με γρίφους γέροντα"

TROOPER
26/11/2012, 11:12
"μιλάς με γρίφους γέροντα"

εννοω οτι δεν εχεις λογο να ψαχτεις με ςς αλλουνου οταν δεν κατεχεις ακομα το δικο σου μηχανακι και πολυ περισσοτερο οταν η εμπειρια σου ειναι μηδαμινη.δουλεψε λιγο πανω στο δικο σου και αργοτερα βλεπεις τι θα σε προβληματισει πανω σε ενα σουπερσπορ.:wave2:

kinhsh
27/11/2012, 11:21
Στην τελική ρε παιδιά θελω να ρωτήσω πόσο διαφορά έχει η οδήγηση ενός street σαν το fazer με ένα SS? οσο στριβεις το τιμόνι στο ένα το στρίβεις και στο άλλο; όσο πλαγιάζει το ένα σχεδόν πλαγιάζει και το άλλο; οι μανέτες γιατί έχουν κλίση στο SS και όχι στο Street; Τι αλλάζει με αυτό;

H διαφορά ειναι οτι στο φειζερ καθεσαι με ορθιο τον κορμο ενω στο σουπερσπορ σκυμμένο ριχνοντας πολύ βάρος στα χέρια που κουράζει αν το κοντέρ ειναι κατω απο 100 λογω μειωμένου αέρα. Ως προς την μετακίνηση του τιμονιού ειναι το ίδιο αλλά στο σουπερσπορ επειδή υπάρχει κλιπόν έχεις μεγάλη ακρίβεια στις δυναμεις που ασκείς στο τιμόνι και κατ επέκταση ταχύτερη αλλαγή κατεύθυνσης γιατι δεν στρευλώνει οπως στο φειζερ που το τιμονι καθεται σε καβαλέτα.Και ως προς τις κλίσεις το φειζερ βάζει περιορισμούς γιατί βρίσκει ευκολα μαρσπιέ σε κλίση που το σουπερσπορ γελάει.Και μια αλλη διαφορά ειναι οτι ο αέρας στο φέιζερ πέφτει στα ποδια χαλώντας την αεροδυναμική και τήν διάθεση για μεγάλες ταχύτητες. Βεβαια τωρα με την ακριβή βενζίνη υποθέτω και τα σουπερσπορ δεν τρέχουν.

Vice
27/11/2012, 15:47
:beer:

EVI
27/11/2012, 20:48
!!!! φιλε μου πρωτη φορα το ακουω αυτο! δεν οδηγαμε κοιτωντας τα οργανα και τη ροδα αλλα μπροστα μας το δρομο τα εμποδια τη στροφη! τους αλλους οδηγους κλπ! δε φταιει ουτε το φερινγκ ουτε τα κλιπ ονς για αυτο! τουλαχιστον εισαι ανοιχτος στο να ακους και εχεις και παρεα με μηχανες αρα θα κανεις περισσοτερα χιλιομετρα.
Εχω το ΖΧ9 και ειναι ενα απο τα τελευταια σσ (και ολα τα εως 2003 μοντελα) που ειναι ''ανετο'' , τα επομενα ειναι πιο επιθετικα στη θεση οδηγησης πιο απολυτα σε πολλα πραγματα ( φρενα κλπ ) . Κοιτα να δουλεψεις με τη μοτοσυκλετα σου στο που κοιτας *(κοιταμε εκει που θελουμε να παμε γενικος και αοριστος κανονας) και αργοτερα το ψαχνεις .. το φερινγκ σε βοηθα ειδικα στην εθνικη στον αερα (και αυτο ειναι μεγαλο κεφαλαιο αλλα σε αλλα θεματα απο αυτα που νομιζεις οπως πχ ο σωματοτυπος σου και η θεση οδηγησης για το που θα σε ''χτυπα'' ο αερας -ωμους μετωπο κλπ-) σιγουρα οχι για το αν θα βλεπεις τη ροδα!η ροδα δεν ειναι καρφωμενη στο φερινγκ!και ολα τα τιμονια πανε δεξια αριστερα!(το ξερω οτι προφανως το ξερεις σχημα λογου πιο πολυ ηταν). Καλους δρομους :)

Vice
28/11/2012, 10:52
Όπως προανέφερα, στην δική μου μηχανή δεν κοιτάω ουτε την ρόδα ούτε το τιμονι αλλά κοιτάς δεν κοιτάς, αντιλαμβάνεσαι οτι υπάρχει κίνηση μπροστά σου όπως αντιλαμβάνεσαι οτι δεν υπάρχει κίνηση όταν η μηχανή έχει fairing. Νιώθω δηλαδή οτι θα στρίψω το τιμόνι και δεν θα στρίψει η μηχανή επειδή στο μυαλό μου ειναι αλληλένδετα το "στροφή και κίνηση". Αυτό με κάνει να νιώθω άβολα και καταλήγω τελικά να κοιτάω το τιμονι ακριβώς επειδή με προβληματίζει και νιωθω οτι κάτι δεν πάει καλά. Τώρα βέβαια καταλαβαίνω οτι είναι θέμα εμπειρίας και συνήθειας... :rolleyes:

p@nos
28/11/2012, 12:49
οκ φιλε καβαλησες κατι διαφορετικο απο αυτο που εχεις συνηθησει και σε ξενισαν ολα...οτι αλλο και να καβαλησεις πχ ενα κτμ 990 παλι ολα εντελως διαφορετικα και ακατανοητα θα σου φανουν δε τρεχει κατι...μολις τους κανεις λιγα χλμ τα συνηθηζεις

harris_x
28/11/2012, 13:17
To πρόβλημά σου είναι αυτό που είπαν και κάποιοι παραπάνω.
Απειρία.
Όταν αποκτήσεις κάποια εμπειρία στο θέμα οδήγηση μοτοσυκλέτας, το θέμα τιμόνι, όργανα, fairing κλπ ίσως σε απασχολήσει στα πρώτα λίγα μέτρα.


οι μανέτες γιατί έχουν κλίση στο SS και όχι στο Street; Τι αλλάζει με αυτό;
οι μανέτες έχουν κλίση γιατί τα κλιπον είναι χαμηλά και δε θα βόλευε να ήταν τοποθετημένες διαφορετικά.
Αν τύχει να ξανακαβαλήσεις ss ακούμπησε τα χέρια σου στα κλιπον και σήκωσε τους καρπούς σου στο ύψος που θα έπρεπε να πάνε αν οι μανέτες ήταν τοποθετημένες όπως στα γυμνά.
Θα καταλάβεις αμέσως για ποιο λόγω είναι τοποθετημένες έτσι ;)