PDA

View Full Version : Νέο μηχανάκι στο γκαράζ … Bandit 650 S ABS K8 – Εντυπώσεις



ZauZ
11/12/2012, 21:17
Προσοχή : Μακροσκελές post το οποίο ελπίζω να είναι χρήσιμο για κάποιους που σκέφτονται να αγοράσουν για πρώτη μεγάλη μηχανή τη συγκεκριμένη.
Ξεκινάω αντίστροφα από τα συμπεράσματα για τους βιαστικούς

1. Βάρος : Μεγάλο αλλά τελικά κανένα ουσιαστικό πρόβλημα
2. Στη πόλη : Με μικρές υποχωρήσεις τα πάει περίφημα.
3. Κινητήρας : Ωραίος ήχος, σχεδόν ηλεκτρική λειτουργία, χωρίς κραδασμούς, αρκετή ροπή και πολύ γκάζι όταν χρειάζεται. Πολύ φιλικός κατά τη γνώμη μου.
4. Εθνική : Πάααρα πολύ άνετο και ξεκούραστο
5. Θέση οδήγησης : Σχεδόν όρθια, πολύ άνετα για 1.80 ύψος χωρίς καμία σωματική καταπόνηση
6. Φρένα : Πολύ καλά φρένα αλλά αρχικό δάγκωμα χωρίς αίσθηση στα πολλά χιλιόμετρα
7. Αναρτήσεις : Κατά κύριο λόγο μαλακές για άνετο και γρήγορο ταξίδι χωρίς «κοπανίματα».
8. Κατανάλωση : Ακόμα δεν είμαι σίγουρος (κάπου 5.5 με 6.0 υπολογίζω)

Μου λέγατε κάποτε εδώ μέσα να μην πάρω 125 κυβικά γιατί θα τα βαρεθώ γρήγορα αλλά εγώ ως συνειδητοποιημένος 30άρης που θέλει να κάνει τη δουλειά του έλεγα πως αποκλείετε να τα βαρεθώ και ότι μια χαρά θα βολευτώ.
Σταθερός σαν βράχος στις απόψεις μου λοιπόν δίπλα στο YBR 125 βρίσκεται εδώ και μερικές ημέρες ένα Suzuki Bandit 650 S ABS Κ8 (υδρόψυκτο του 2008 αλλά ταξινομημένο το 2009) το οποίο απέκτησα μεταχειρισμένο με λιγότερα από 4000 χιλιόμετρα.

Η μέχρι σήμερα εμπειρία μου με μηχανές ήταν με motocross έως 125-250 κυβικά αλλά μη φανταστείτε και τίποτα το τρομερό (ίσα ίσα για να παίρνουμε τούμπες σε πίστες ως πιτσιρικάδες), κάποια αθάνατα παπάκια και φυσικά το YBR 125 το οποίο αν και μικρό είναι ένα πραγματικό υπέροχο και οικονομικό μηχανάκι που θα κάνει τα πάντα (ακόμα και ταξιδάκι στη Κάρπαθο με συνεπιβάτη και μπαγκάζια).
Όπως καταλαβαίνετε όλες οι μηχανές οι οποίες έχουν περάσει από τα χέρια μου είχαν χαμηλό βάρος και λίγα άλογα οπότε και εύκολες στο χειρισμό.

Αγωνία πρώτη : Το βάρος του Bandit. Πώς θα την παλέψω με τόσο βάρος ;

Συμπέρασμα : Κάποιος/Κάποια στο ύψος μου και στα κιλά μου δεν νομίζω να αντιμετωπίσει κανένα σημαντικό πρόβλημα με το βάρος της μηχανής. Σαφώς δεν είναι παπάκι αλλά ούτε και νταλίκα.
Σημειώστε ότι το ύψος μου είναι 1.80 και το βάρος μου 80 κιλά. Ανεβαίνοντας πάνω στη μηχανή πατάνε κάτω και τα δύο μου πόδια με χαρακτηριστική άνεση.
Είναι από τα βαριά μηχανάκια (αν όχι το πιο βαρύ) και η μετάβαση από τα 130 κιλά του YBR στα 240 σχεδόν του bandit με έκαναν εχμμμ… πώς να το πω… να τρέμω ότι μόλις σηκώσω τη στέκα, εγώ και το Bandit θα περιεργαζόμαστε τα πετραδάκια στο έδαφος.

Η μηχανή είναι βαριά αλλά σε καμία περίπτωση αυτό δεν δημιουργεί πρόβλημα στον χειρισμό της. Μοναδική δυσκολία είναι οι επιτόπιες μανούβρες σε ανηφόρα με σβηστή τη μηχανή, όπου δεν υπάρχει καμία περίπτωση να την κάνω όπισθεν όσο είμαι πάνω της. Κατεβαίνοντας από τη μηχανή και σπρώχνοντας με δύναμη σιγά σιγά η δουλειά γίνεται.
Το διάβαζα στα forums και τελικά ισχύει 100%. Μόλις η μηχανή αποκτήσει ταχύτητα έστω και 5 χιλιομέτρων το βάρος της εξαφανίζεται.

Κινητήρας : Μέσα στην πόλη και όσο οι στροφές παραμένουν χαμηλές (κάτω από 4000) θυμίζει περισσότερο αυτοκίνητο. Γραμμική λειτουργία και αθόρυβος. Η ροπή του είναι αρκετή και δεν θα αναγκάζεστε να αλλάζετε συνέχεια ταχύτητες. Στον ανοικτό δρόμο είναι απίστευτος (παρακάτω περισσότερα). Με τις 2 πρώτες σχέσεις στο κιβώτιο αρκεί ένα μικρό «τσάκ» στη γκαζιέρα για να κουνήσει τον κώλο της η μηχανή απόλυτα προβλέψιμα όμως.
Μέσα στη πόλη : Ο όγκος και το βάρος του κρύβονται μέσα στη πόλη πράγμα που δεν το περίμενα. Η κίνηση μέσα στην πόλη όσο δεν επικρατεί κυκλοφοριακή συμφόρηση είναι παιχνιδάκι. Στο τρελό μποτιλιάρισμα μόνο τα παπάκια την παλεύουν.

ZauZ
11/12/2012, 21:17
Ανοικτός δρόμος / Εθνική : Εδώ πραγματικά ενθουσιάστηκα ! Η πρώτη «μεγάλη» διαδρομή που έκανα ήταν σε εθνική (Κρήτη). Την ίδια διαδρομή μάλιστα την έχω κάνει κάμποσες φορές με το YBR 125 (με κάποιες παρακάμψεις ώστε να αποφύγω τα πολύ γρήγορα κομμάτια) και η ταλαιπωρία για το σώμα μου ήταν αρκετή αφού έπρεπε υποχρεωτικά να κάνω μια στάση στη μέση περίπου της διαδρομής για να ξεπιαστεί η πλάτη μου και κώλος μου.

Γενικά το σκεφτόμουν 5-6 φορές πριν την κάνω την διαδρομή. Φυσικά η κούραση ήταν και από τη χαμηλή μέση ταχύτητα αφού η δύναμη του YBR έφτανε ικανοποιητικά μέχρι τα 80 Km/h και στα 90-100 Km/h πήγαινες «αέρα».
Καταρχήν το bandit επιταχύνει σαν τρελό σχεδόν με όποια σχέση και αν έχεις στο κιβώτιο. Δεν θα ήταν υπερβολή να πω ότι το 90% της διαδρομής το έκανα με 6η και ταχύτητες από 60 Km/h έως… πολλά. Την τελική-τελική του πάντως δεν είχα περιέργεια να την μάθω αν και στα χαρτιά έφτασα κοντά.

Με ταχύτητες μεταξύ 80-110 Km/h το bandit ταξιδεύει με μία απίστευτη ηρεμία και τίποτα δεν σε ενοχλεί. Η μικρή ζελατίνα κάνει υπέροχα τη δουλεία της και κραδασμοί δεν υπάρχουν ούτε για πλάκα. Από τα 120 και πάνω άρχισα να νιώθω λίγο τον αέρα αλλά μέχρι και τα 130 ταξιδεύεις ατσαλάκωτος. Από εκεί και πάνω χρειάζεται για το ύψος μου άλλη ζελατίνα αφού όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα ο αέρας γίνεται πιο αισθητός. Σε καμία περίπτωση όμως μη υποφερτός (στο κάτω κάτω μηχανή οδηγούμε).

Η σταθερότητα της μηχανής είναι υποδειγματική, η σέλα άνετη, η θέση οδήγησης σχεδόν όρθια και οι αναρτήσεις (πίσω default, μπροστά λίγο πιο σφικτές) όσο μαλακές χρειάζονται ώστε να μην καταλαβαίνεις σχεδόν τίποτα από τις ανωμαλίες του δρόμου.

Η διαδρομή ολοκληρώθηκε με μια μέση ταχύτητα γύρω στα 110 km/h με μια 5λεπτη στάση για καθαρισμό της ζελατίνας από τα ζουζούνια και μισή τζούρα τσιγάρο.

Δεν πιάστηκα, δεν πόνεσε ο κώλος μου, δεν πόναγε η πλάτη μου, δεν πόναγαν τα χέρια μου… έφτασα όπως ανέβηκα… Κύριος!
Πραγματικά δεν το περίμενα ότι η συγκεκριμένη μηχανή θα ήταν τόσο άνετη στο ταξίδι.
Επίσης δίνει μια αίσθηση ασφάλειας και σταθερότητας στο δρόμο, πράγμα που το θεωρώ πολύ σημαντικό.

Φρένα : Φρενάρισμα πανικού δεν χρειάστηκε να κάνω ευτυχώς. Μέσα στην πόλη σταματάει για πλάκα με απλό άγγιγμα στα χειριστήρια. Στην εθνική και σε πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες το αρχικό δάγκωμα είναι χωρίς αίσθηση και χρειάζεται λίγο περισσότερη δύναμη για να αρχίσεις να νιώθεις την επιβράδυνση. Όσο τα πιέζεις τόσο αυξάνεται η αίσθηση της «άγκυρας».

Κατανάλωση : Δεν είμαι και πολύ σίγουρος. Ο δείκτης της βενζίνης μάλλον είναι ιδιαίτερα απαισιόδοξος (τουλάχιστον για τις 2 πρώτες μπάρες). Υπολογίζω ότι έκαψα κάπου μεταξύ 5.5 και 6 λίτρα πάντως.

Εξάτμιση / Ήχος : Ο Θερμοσίφωνας που έχει για εξάτμιση τελικά μου αρέσει ! Ακολουθεί την ιαπωνική σχολή που λέει ότι τη δύναμη πρέπει να τη δείχνεις. Έχει ωραίο ήχο και λίγο προσοχή μόνο θέλει ο συνεπιβάτης να μην ακουμπάει το τακούνι του πάνω της. Αν την αλλάξω αυτό θα είναι πολύ αργότερα.

Φόρτωμα / Χώροι : Φαίνεται να φορτώνεται εύκολα. Περιμένω τα μπράτσα για να μπει μια Kappa βαλίτσα 49 lt. Έβαλα δοκιμαστικά τα σαμάρια που έχω (Oxford 48 λίτρα) και μπαίνουν χωρίς κανένα πρόβλημα και δεν πλησιάζουν καν την εξάτμιση. Στην περίπτωση ύπαρξης συνεπιβάτη αναγκαστικά θα ακουμπάνε στα flash και θα τα σπρώχνουν ώστε να κάθετε με άνεση (αυτό δεν ξέρω κατά πόσο είναι καλό).
Κάτω από τη σέλα υπάρχει αρκετός χώρος για διάφορα μπλημπλίκια, όπως εργαλεία, χαρτιά, πανί κ.τ.λ. Η θέση του αναβάτη είναι μεγάλη και άνετη. Το ίδιο ισχύει και για την θέση του συνεπιβάτη που είναι τεράστια με μπόλικο χώρο για να βολευτεί. Μείον ότι κάθετε λίγο πιο ψιλά από τον οδηγό αλλά μετά από σύντομη δοκιμή όχι με κακή άνεση μέχρι τα 120 χλμ. Γενικά φαίνεται να βγάζει εύκολα μεγάλο ταξίδι μονοκοπανιά.

skylos mauros
11/12/2012, 22:12
καλως ηρθες στο κλαμπ!!!! καλοταξιδο και παντα ορθιος!!!

dimzan
11/12/2012, 22:28
πολυ καλα τα λες , συμφωνω με ολα.

για το βαρος της ειχα την ιδα αμφιβολια. ειμαι 174 και 72 κιλα και επισης δεν εχω προβλημα. Εγω δεν εχω προβλημα ουτε στην κινηση, μια χαρα περναω οπου πανω και τα παπακια, απλα πρεπει να ξερεις μεχρι ποσο κοβει το τιμονι για αλλαγη λωριδας οταν τα αμαξια ειανι ακινητα. Κανω το 80% στην πολη εκ των οποιων το 20% σε κινηση .

Για ταχυτητα ταξιδιου το 110-120 ειναι απλα βαρετο, βεβαια η κρητη δε συστηνεται για παραπανω


Τελος η εξατμιση της μανας του ειναι τραγικη. Ειναι τραγικα ογκωδης και βαρυα, ειανι ομως αθορυβη. Και καιγεται και ευκολα ο συνεπιβατης. Κατα τη γνωμη μου ειναι το μονο πραγμα πανω στη μηχανη που θελει αλλαγη με το καλημερα.


Καλες βολτες και παντα ορθιος

Ichigo
11/12/2012, 22:57
Μια χαρά επιλογή. Εγώ πλέον είμαι τόσο ευχαριστημένος που σκεφτόμαι πλέον το μεγάλο τριβάλιτσο με κλειστά μάτια! Δεν είναι τυχαίο ότι στο εξωτερικό πουλάει τρελά ;)

Lioulios
11/12/2012, 23:17
...Το ενχειρίδιο του νέου αγοραστή Μπάντιτ .... Κατατοπιστικότατος !!!

Καλορύζικο και καλοτάξιδο .

peter86
11/12/2012, 23:54
Μια χαρά επιλογή. Εγώ πλέον είμαι τόσο ευχαριστημένος που σκεφτόμαι πλέον το μεγάλο τριβάλιτσο με κλειστά μάτια! Δεν είναι τυχαίο ότι στο εξωτερικό πουλάει τρελά ;)

αστα να πανε.....το σκεφτομαι τοσο καιρο......

thanos_s
12/12/2012, 01:21
To βαρος ειναι κατι που με τους καταλληλους χειρισμους αποφευγεις να το νοιωσεις.. Εγω ειμαι 1.79 και 71 κιλα και το βαρος του cb1300 δεν με εχει απασχολησει ποτε. Προσεχοντας βεβαια το παρκαρισμα για να μην χρειαζονται ελιγμοι με την οπισθεν -δεν υπαρχει περιπτωση να το σπρωξω οπισθεν σε ανηφορα τυπου κυψελης-γαλατσιου-βυρωνα ακομα και αν το κραταω απο τα μπροστινα καλαμια-, και το σταθερο πατημα οταν ανεβαινει συνεπιβατης..:D

Σε ολα τα αλλα που λες συμφωνω...Οσο για την καταναλωση, μετα τα 15-20.000 χλμ θα πρεπει να ειναι κατω απο 5lt με πολυ χαλαρη οδηγηση.

Καλοταξιδο :D

peter86
12/12/2012, 10:22
Σε ολα τα αλλα που λες συμφωνω...Οσο για την καταναλωση, μετα τα 15-20.000 χλμ θα πρεπει να ειναι κατω απο 5lt με πολυ χαλαρη οδηγηση.

:D

Συμφωνώ απόλυτα!!!!

SVX
12/12/2012, 10:51
μα ποιος εισαι ? ο μοτοτρίτης ....... ?????

menos
12/12/2012, 11:21
.Είναι από τα βαριά μηχανάκια (αν όχι το πιο βαρύ) και η μετάβαση από τα 130 κιλά του YBR στα 240 σχεδόν του bandit με έκαναν εχμμμ… πώς να το πω… να τρέμω ότι μόλις σηκώσω τη στέκα, εγώ και το Bandit θα περιεργαζόμαστε τα πετραδάκια στο έδαφος.

Η μηχανή είναι βαριά αλλά σε καμία περίπτωση αυτό δεν δημιουργεί πρόβλημα στον χειρισμό της.
Καλοτάξιδο και καλόστριφτο!!:beer:
Μου κάνει εντύπωση το βάρος του.. σχεδόν 240 κιλά για μια μηχανή 650 κυβικών...
Σίγουρα εν κινήση δεν τα νοιώθεις, αλλά... 240 κιλά??

peter86
12/12/2012, 13:17
240, ειναι αλήθεια.....τι να κανουμε....

Ichigo
12/12/2012, 23:02
Καλοτάξιδο και καλόστριφτο!!:beer:
Μου κάνει εντύπωση το βάρος του.. σχεδόν 240 κιλά για μια μηχανή 650 κυβικών...
Σίγουρα εν κινήση δεν τα νοιώθεις, αλλά... 240 κιλά??

Εδώ δεν ενοχλεί κάποιους από εμάς που είμαστε κατηγορία τσιλιβήθρα :D !! Μια χαρά είναι το συνηθίζεις και χώνεσαι καλύτερα και από μεσαίο σκούτερ στην κίνηση ;)

epp1640
13/12/2012, 07:22
Synypografw ws prwhn katoxos ybr kai nyn SA tou 10.. Xryso to motosako... mexri na parkareis se elaxista kathforiko dromo :cry:

olaeinai_dromos
13/12/2012, 08:20
ειναι καλο ,πολυ καλο!

ειναι βαρυ, πολυ βαρυ!

johndaf
13/12/2012, 09:05
Φιλε καλοταξιδο!!!!!!!!!!

ZauZ
13/12/2012, 10:21
Να σημειώσω ότι παρόλο που το βάρος της είναι μεγάλο η μηχανή είναι καλά ζυγισμένη και το κέντρο βάρους της είναι πολύ χαμηλά με αποτέλεσμα το βάρος της να φαίνεται κυρίως στα χαρτιά και όχι στην πράξη.

Οπότε κατά τη γνώμη μου το βάρος της δεν πρέπει να είναι ανασταλτικός παράγοντας για την αγορά της.

Ένα απλό παράδειγμα : Αν προσπαθήσετε να σπρώξετε το bandit σε επίπεδο δρόμο για να παρκάρετε ενώ δε είστε πάνω στη μηχανή είναι σαφώς ευκολότερο από το να δοκιμάζατε το ίδιο ακριβώς πράγμα με ένα vstrom.

Μοναδικό σημείο που χρειάζεται λίγο προσοχή σχετικά με το βάρος είναι να μην γύρει υπερβολικά από την αντίθετη κατεύθυνση από την οποία στέκεστε ενώ δεν είστε πάνω στη μηχανή γιατί δύσκολα θα την κρατήσετε.

menos
13/12/2012, 12:24
Οπότε κατά τη γνώμη μου το βάρος της δεν πρέπει να είναι ανασταλτικός παράγοντας για την αγορά της.
Σε καμμία περίπτωση..
Το βάρος της δεν το καταλαβαίνεις ιδιαίτερα, πόσο μάλλον εν κινήση.. + οτι κάνεις και πιό άνετα ταξιδάκια!
Απλά το ανέφερα επειδή η δική μου μηχανή (CBR 1100ΧΧ) είναι στα ίδια κιλά και για πολλούς θεωρείται μια πολύ βαριά μηχανή!!
Ήταν και ο λόγος που παραξενεύτηκα όταν είδα το ίδιο βάρος στα 650cc.. διαφορετική φιλοσοφία μοτοσυκλέτας θα μου πείς..
Όπως και να'χει.. αγόρασες μια καλή μηχανή που σίγουρα θα σου προσφέρει ωραίες διαδρομές!:beer:

sapila racing
13/12/2012, 13:01
Οπότε κατά τη γνώμη μου το βάρος της δεν πρέπει να είναι ανασταλτικός παράγοντας για την αγορά της.



Eγώ διαφωνώ. Το bandit είναι καλό γι αυτό που είναι, ενα φτηνό μηχανάκι που τα κάνει όλα και συμφέρει, αλλα είναι υπερβολικά βαρύ.

Ειδικά αν το πας να το σπρώξεις όπως περιγράφεις ειναι θεόβαρο. Ολοι οι μηχανοκοίο που εχουν βαλει Bandit στο μαγαζί τους και το μπαζο-βγάζουν βάστημάνε.

Ο κουμπαρος μου που καβάλησε αλλο μηχανάκι μετα απο το Bandit του, το πρώτο που είπε ηταν οτι το αλλο εχει και όπισθεν.
ΟΚ, οταν τσουλάει το μηχανακι το κρύβει το βάρος του, όπως σχεδόν όλα αλλωστε, αλλά το βάρος φαίνεται και στην κινηση με λιγα χιλιόμετρα και στις διηθήσεις και στο φρενάρισμα και παντού.
Θα μπορούσε να ειναι 25 κιλά ελαφρύτερο, αν ηταν 15 κιλα ελαφρύτερο δεν θα το θεωρούσα πρόβλημα, αλλά τωρα το θεωρώ.
Επίσης αν το ζυγίσεις ειναι πολύ βαρύτερο απ όσο λέει η Suzuki. Με σχάρα και λιγη βενζίνη το 650 χωρίς ABS ειναι 245 κιλά..... :eek:

spyrakos35
13/12/2012, 13:08
μήπως όμως αν ήταν ελαφρύτερο δεν θα το χαρακτηρίζατε πλέον τιμιο μηχανάκι γιατί θα ήταν και ακριβότερο????

για μένα, το θέμα βάρους ειναι ΚΑΙ ψυχολογικο.....

1.74 υψος - 70 κιλά εγώ - 275 κιλά μοτό σπίκινγκ.....

pektis
13/12/2012, 13:13
Το δικο μου που ειναι το 600 του 04 δεν εχει υδροψυξη με αποτελεσμα να ειναι 15-20 κιλα ελαφρυτερο... αλλα νομιζω μικρη λεπτομερεια...:D

sapila racing
13/12/2012, 13:16
μήπως όμως αν ήταν ελαφρύτερο δεν θα το χαρακτηρίζατε πλέον τιμιο μηχανάκι γιατί θα ήταν και ακριβότερο????

για μένα, το θέμα βάρους ειναι ΚΑΙ ψυχολογικο.....

1.74 υψος - 70 κιλά εγώ - 275 κιλά μοτό σπίκινγκ.....

245 κιλά μηχανάκι με σκάρτους 80 ίππους, είναι σαν να γυρνάμε πίσω στο GS750 του 1976...

Δεν το θάβω απλά λεω τα πράγματα όπως είναι. Και το βάρος είναι λογος για να μην το παρει κάποιος κατ ατην γνώμη μου, γιατί δεν ειναι απλά βαρύ η λίγο πιο βαρύ απο τα άλλα της κατηγορίας.
Ειναι αρκετά βαρύτερο απο οποιοδήποτε άλλο, βασικά το 650 εχει σχεδόν το ίδιο βάρος με το 1250.

Να σημειώσω οτι τα 245 κιλά σε ζυγαριά μετρήθηκαν με εξάτμιση Τιατανίου και οχι τον θερμοσίφωνα...

sapila racing
13/12/2012, 13:16
Το δικο μου που ειναι το 600 του 04 δεν εχει υδροψυξη με αποτελεσμα να ειναι 15-20 κιλα ελαφρυτερο... αλλα νομιζω μικρη λεπτομερεια...:D

Αυτα τα κιλά κανουν την διαφορά. ;)

spyrakos35
13/12/2012, 13:30
245 κιλά μηχανάκι με σκάρτους 80 ίππους, είναι σαν να γυρνάμε πίσω στο GS750 του 1976...

................

ναι, αν το πάρεις βάσει αριθμών η πρόοδος είναι μηδαμινή...

αν όμως τα πάρεις στα χέρια σου τα μηχανάκια και τα συγκρίνεις, φαντάζομαι θα δεις (όχι μόνο εσύ) τεράστια προοδο....

επίσης φαντάζομαι (το ξαναλέω) οτι η σουτζούκι μπορεί να το βελτιώσει και (ας πούμε) να παρει και +20 αλογα να χάσει και -20 κιλά... όμως τότε το κόστος κτήσης θα εκτοξευόταν και επιπλέον, με αυτά τα νέα χαρακτηριστικά μαλλον θα έπρεπε να γίνουν και άλλες αλλαγές (αναρτήσεις, φρένα???) οπότε μοιραία (ίσως) θα γινόταν ασύμφορο τόσο για παραγωγή όσο και για αγορά....

προσωπικά πιστεύω οτι στην κατηγορία του (βάσει και τιμής αγοράς) είναι ίσως η καλύτερη επιλογή παρά το γεγονός οτι είναι βαρύ είναι (ονομαστικά) αδύναμο κλπ κλπ...

sapila racing
13/12/2012, 13:36
ναι, αν το πάρεις βάσει αριθμών η πρόοδος είναι μηδαμινή...

αν όμως τα πάρεις στα χέρια σου τα μηχανάκια και τα συγκρίνεις, φαντάζομαι θα δεις (όχι μόνο εσύ) τεράστια προοδο....

επίσης φαντάζομαι (το ξαναλέω) οτι η σουτζούκι μπορεί να το βελτιώσει και (ας πούμε) να παρει και +20 αλογα να χάσει και -20 κιλά... όμως τότε το κόστος κτήσης θα εκτοξευόταν και επιπλέον, με αυτά τα νέα χαρακτηριστικά μαλλον θα έπρεπε να γίνουν και άλλες αλλαγές (αναρτήσεις, φρένα???) οπότε μοιραία (ίσως) θα γινόταν ασύμφορο τόσο για παραγωγή όσο και για αγορά....

προσωπικά πιστεύω οτι στην κατηγορία του (βάσει και τιμής αγοράς) είναι ίσως η καλύτερη επιλογή παρά το γεγονός οτι είναι βαρύ είναι (ονομαστικά) αδύναμο κλπ κλπ...


Είμαι σίγουρος οτι δεν το έχεις πιάσει στα χέρια σου να το τσουλήσεις γι αυτό επιμένεις. Βρες ενα και τσούλα το και μετα πες μου. :wave2:

Δεν θα το πιστευεις!

spyrakos35
13/12/2012, 13:47
Είμαι σίγουρος οτι δεν το έχεις πιάσει στα χέρια σου να το τσουλήσεις γι αυτό επιμένεις. Βρες ενα και τσούλα το και μετα πες μου. :wave2:

Δεν θα το πιστευεις!

με την πρώτη ευκαιρία θα το κάνω έτσι από απορία και θα γράψω:)

pektis
14/12/2012, 08:52
http://www.mototriti.gr/data/news/preview_news/89040_4477.asp

Καπως ετσι τα λεει και εδω... Τωρα ειδα οτι το νεο μοντελο ειναι 247 κιλα!:confused:

alex14
14/12/2012, 09:54
"Αεροελαιοψυκτοι" , εχουμε το καλυτερο εργαλειο μακραν. :smokin:

:p

pektis
14/12/2012, 13:33
"Αεροελαιοψυκτοι" , εχουμε το καλυτερο εργαλειο μακραν. :smokin:

:p

:D:a10::beer:

thanos_s
14/12/2012, 14:32
Για μενα, το μεγαλο αναρτωμενο Βαρος σε συνδυασμο με την μαλακη ρυθμιση των αναρτησεων και τα διπλα πισω (cb 1.3), σιδερωνουν καθε ανωμαλια στον δρομο και προσφερουν πολυ καλη σταθεροτητα και αργες αντιδρασεις που ειναι ζητουμενο στην κατηγορια.
Βεβαια στα μεσαιου κυβισμου "βαρια", για να εχεις την απαραιτητη ροπη να κινεισαι σβελτα με τοσο βαρος, χρειαζεται να δοθει εμφαση στις χαμηλομεσαιες οποτε προκυπτει και η σχετικα χαμηλη μεγιστη τιμη ιπποδυναμης.

nickald
14/12/2012, 14:36
Οταν περασα απο το bandit 1250 στο tuono νομιζα οτι καβαλαω "μισο" μηχανακι.....

Τα κιλα του bandit (ενω ειναι ενα εξαιρετικο μηχανακι γι αυτο που ειναι) ήταν για μενα παραγοντας που με αναγκασε να το πουλησω μετα απο 9 μηνες χανοντας 1500€......

Bowleno
14/12/2012, 14:49
καλοτάξιδο και καλόστριφτο, ωραίο το post μια μόνο λεπτομέρεια: αν είσαι η μένεις Κρήτη, μην το "τελικιάζεις" στις εκεί "εθνικές".....;)

Carlos.1on2
14/12/2012, 21:44
Κατανάλωση : Δεν είμαι και πολύ σίγουρος. Ο δείκτης της βενζίνης μάλλον είναι ιδιαίτερα απαισιόδοξος (τουλάχιστον για τις 2 πρώτες μπάρες).


Κλασικός δείκτης suzuki. Όταν θα γράψεις αρκετά χλμ δε θα χρειάζεται να βλέπεις το δείκτη

dim40
14/12/2012, 23:56
το μηχανακι ειναι βαρυ. συμφωνω. ομως οι χρηστες του δε το αγοραζουν για χρηση ss. οι περισοτεροι το συγκρινετε με διαφορετικης φιλοσοφιας και χρησης μηχανακια. οι ανταγωνιστες του bandit ειναι honda cbf , to yamaha diversion, to kawa erf. απο τα οποια αν και βαρυτερο ειναι ταχυτερο. εγω παντως δε εχω μετανιωσει για τη αποκτηση του.

και κατι αλλο ...... στη τελευταια συναντηση σεμιναριο του χουντρα ηταν 3 bandit.... εκει φαινεται και η ΠΟΙΟΤΗΤΑ των κατοχων ....:p:p

harris_x
15/12/2012, 19:07
Παιδιά μη το γυρίσουμε σε bandit vs all.....

Παρακαλώ περιοριστείτε στις εντυπώσεις σας, τα υπόλοιπα σε άλλο θεματακι :wave2:

Pan (dvs)
28/05/2013, 21:02
Aλλοι το λενε βαρυ,αλλοι το λενε αργο,αλλοι παλαιας τεχνολογιας,αλλοι οτι εμεινε πισω τεχνολογικα,αλλοι.... και παει λεγοντας.Εγω λεω οτι το πηρα για τους λογους που οι αλλοι δεν θα το προτιμουσανε.Ειναι μια απο τις τελευταιες ΜΗΧΑΝΕΣ με προσωπικοτητα.Οσοι την παιρνουνε ξερουνε γιατι το κανουνε.Δεν την αλλαζω με καμμια δηθεν μηχανη.Εχει τις αδυναμιες της και τις απολαμβανω.

pektis
30/05/2013, 15:01
Aλλοι το λενε βαρυ,αλλοι το λενε αργο,αλλοι παλαιας τεχνολογιας,αλλοι οτι εμεινε πισω τεχνολογικα,αλλοι.... και παει λεγοντας.Εγω λεω οτι το πηρα για τους λογους που οι αλλοι δεν θα το προτιμουσανε.Ειναι μια απο τις τελευταιες ΜΗΧΑΝΕΣ με προσωπικοτητα.Οσοι την παιρνουνε ξερουνε γιατι το κανουνε.Δεν την αλλαζω με καμμια δηθεν μηχανη.Εχει τις αδυναμιες της και τις απολαμβανω.

Σωστα τα λες... Σου αρεσει εσενα πρωτα απ'ολα & δεν σε ενδιαφερει η γνωμη των αλλων... Εξαλου εχει διαφορετικα γουστα ο καθενας!:beer:

kokkiklhs
31/05/2013, 14:06
Καλορίζικο και καλοτάξιδο! Όντως είναι βαρύ, ειδικά μετά το YBR, αλλά γρήγορα θα το συνηθίσεις! Εγώ έχω το στρογγυλοφάναρο αερόψυκτο του 2006, το οποίο πήρα μετά από ΧΤ600, και όταν το πρωτοοδήγησα μέσα στην πόλη μου φαινόταν σα φορτηγό! Σε 2-3 μήνες όμως το πήγαινα σαν παπί, όταν τσουλάει το βάρος εξαφανίζεται εντελώς! Πρόσεξε μόνο μη σου πέσει σε στάση (εγώ το είχα αράξει για λίγο σαν ηλίθιος σε κάτι χώματα όταν ταξίδευα κι έφυγε κάτω από τη μεριά του πλαϊνού σταντ, δεν έπαθε τίποτα, αλλά μετά 2 άτομα κοψομεσιατήκαμε να το σηκώσουμε), διότι εκεί θα το καταλάβεις το βάρος για τα καλά! :D
Επίσης, όποτε τύχει να παρκάρεις σε ανηφοροκατήφορο, να προσέχεις να το βάζεις με τον κώλο προς την κατωφέρεια, αλλιώς θα φτύσεις αίμα να το βγάλεις και να φύγεις!
Κατά τα άλλα είναι πραγματικά εξαιρετικό και φιλικό μηχανάκι, και απίστευτα αξιόπιστο! Δεν έχει τις διαστημικές επιδόσεις που μπορεί να δίνουν κάποια άλλα ανταγωνιστικά της κατηγορίας, αλλά μπορείς να το οδηγήσεις και χαλαρά και με πολλά γκάζια (άνετα προσπερνάς δικάβαλος και καραφορτωμένος με έκτη όταν ταξιδεύεις) και θα σου χαρίσει άπειρα χιλιόμετρα αν το προσέξεις λιγάκι, δε ζητάει τίποτα!
:beer:

ZauZ
04/06/2013, 00:54
Το μηχανάκι το έχω περίπου 6 μήνες και από αυτούς το κυκλοφορώ σχεδόν τους 5 και ειδικά τώρα που ο καιρός έχει φτιάξει καθημερινά. Τόσο για να πάω στη δουλειά όσο και για μικρά ταξιδάκια της τάξης των 60 - 120 χιλιομέτρων και άλλα τόσα πίσω.

Συνεχίζω και χαίρομαι με την επιλογή μου. Είναι άνετο και γρήγορο στο δρόμο και το μοναδικό πράγμα που χρειάζεται προσοχή είναι το βάρος στις μανούβρες.

Έφτασε και σιγά σιγά και η μέρα του για να κάνει το πρώτο του service (κοντά στα 6000χλμ) και λέω για πρώτο να το πάω στη suzuki και ας με τσιμπήσουν λιγάκι.

Λάστιχα

Το σίγουρο είναι ότι πρέπει να αλλάξω λάστιχα γιατί φοράει ακόμα τα μαμά και είναι του 2009 και παρόλο που είναι σε άριστη κατάσταση και χωρίς πολλά χιλιόμετρα και όταν ζεσταθούν πατάνε, στρίβουν και φρενάρουν καλά δεν μπορώ να είμαι ήσυχος ότι δε θα με προδώσουν “ξαφνικά”.

Ακόμα ψάχνομαι στο τι λάστιχο να βάλω το οποίο να ζεσταίνεται σχετικά γρήγορα και να μου βγάλει 12-15.000 χιλιόμετρα μέσα σε διάστημα τουλάχιστον 2 ετών με νορμάλ καθημερινή χρήση.

harris_x
04/06/2013, 12:50
για τα λάστιχα εδώ (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=135861)

Snowteo
15/02/2019, 06:56
Προς τους κατόχους του 650s, πόσες στροφές είναι οι ιδανικές για την πιο χαμηλή κατανάλωση χωρίς να ζορίζεται?
Δηλαδή, την πιο οικονομική οδήγηση, στις πόσες στροφές, στη συγκεκριμένη μοτό, την επιτυγχάνεις?
Ασχέτως χιλιομετρικής απόστασης (εννοείται όμως ότι μιλάμε για σταθερό γκάζι και 6η σχέση στο κιβώτιο) ...

νεοσσός
15/02/2019, 08:08
Με τις αυστηρές προϋποθέσεις που έθεσες, δηλαδή 6η ταχύτητα και σταθερή πορεία, πρακτικά ο βασικός παράγοντας που πρέπει να υπολογίσεις, είναι η αεροδυναμική τριβή. Επομένως, κατά πάσα πιθανότητα μιλάμε για ταχύτητες κάτω από 100 km/h.

Βέβαια, αν βρεθείς σε ανηφόρα, ίσως η ροπή του Bandit με 6η και 90 km/h δεν επαρκεί και θα πρέπει να κατεβάσεις τουλάχιστον μία σχέση, για να μην ταλαιπωρείς τον κινητήρα και να μειώσεις λίγο την κατανάλωση.

Γενικά για οικονομία στην κατανάλωση χρειάζεσαι λίγες, αλλά επαρκείς σε θέμα ροπής, στροφές και χαμηλή ωριαία ταχύτητα.

MG-KTiNoS
15/02/2019, 08:33
Με τις αυστηρές προϋποθέσεις που έθεσες, δηλαδή 6η ταχύτητα και σταθερή πορεία, πρακτικά ο βασικός παράγοντας που πρέπει να υπολογίσεις, είναι η αεροδυναμική τριβή. Επομένως, κατά πάσα πιθανότητα μιλάμε για ταχύτητες κάτω από 100 km/h.


Για υπολόγισε μας εσύ την αεροδυναμική τριβή
να καταλάβουμε κι εμείς οι άλλοι τι λες.

υγ
6η και σταθερό γκάζι είσαι πάνω από 100 στο μηχανάκι αρκετά

Kickstart
15/02/2019, 08:40
4000-5000 στροφες 6η και 140χλμ/ωρα εισαι κομπλε για εθνικη...χωρις πολλα ξεσπασματα (προσπερασεις κτλ) νομιζω βγαζει ανετα 280+ χλμ προτου χρειαστει ανεφοδιασμο...

προσωπικα ακομα δεν ξερω, καθως δεν εχω ρισκαρει ή πιο σωστα δεν εχει χρειαστει...οταν συμπληρωνω στο ταξιδι 200 χλμ βασει του χιλιομετρητη αρχιζω να ψαχνω βενζιναδικο...

δεν πολυασχολουμαι με την ενδειξη βενζινης...βεβαια δεν το εχω πολυ καιρο ακομα για να μαθω τα χουγια του.

GiorgosLa
15/02/2019, 08:44
Κατά κανόνα, εκεί που βγάζει την μέγιστη ροπή.

DoctoR_k6
15/02/2019, 10:02
Κατά κανόνα, εκεί που βγάζει την μέγιστη ροπή.

Αν δεν κανω λαθος εκει που τεμνεται η ισχυς με την ροπη του ειναι το ''καλυτερο'' σημειο.

H banditαρα δεν καταλαβαινει τιποτα...μεχρι κ τα 140-150 καιει παρα πολυ λιγο σε ταξιδι.

ptc
15/02/2019, 10:11
Αν δεν κανω λαθος εκει που τεμνεται η ισχυς με την ροπη του ειναι το ''καλυτερο'' σημειο.


Η ισχύς είναι ίση με τη ροπή στις 5252 στροφές για όλους τους κινητήρες. Δεν έχει καμία σημασία το σημείο τομής.

https://youtu.be/lt7iUBE3_AE

DoctoR_k6
15/02/2019, 10:39
Η ισχύς είναι ίση με τη ροπή στις 5252 στροφές για όλους τους κινητήρες. Δεν έχει καμία σημασία το σημείο τομής.

https://youtu.be/lt7iUBE3_AE

Δεν το γνωριζω αν ειναι σε ολους τους κινητηρες εκει αλλα τουλαχιστον στην δικη μου δυναμομετρηση ειναι μετα τις 6400...

403744

ptc
15/02/2019, 10:48
Δεν το γνωριζω αν ειναι σε ολους τους κινητηρες εκει αλλα τουλαχιστον στην δικη μου δυναμομετρηση ειναι μετα τις 6400...



Μην επιμένεις. Δες το βίντεο, είναι απλά μαθηματικά.

Αν πας μάλιστα στο ~4:50 θα καταλάβεις γιατί στη δική σου δυναμομέτρηση είναι σε άλλες στροφές. Είναι επειδή υπάρχει διαφορετικός άξονας y για ροπή και ισχύ στο γράφημά σου. Στον ίδιο μάστορα όλα τα μηχανάκια θα έχουν σημείο τομής εκεί ακριβώς.

sapila racing
15/02/2019, 10:55
Αν δεν κανω λαθος εκει που τεμνεται η ισχυς με την ροπη του ειναι το ''καλυτερο'' σημειο.



Κάνεις λάθος.


Η ισχύς είναι ίση με τη ροπή στις 5252 στροφές για όλους τους κινητήρες. Δεν έχει καμία σημασία το σημείο τομής.

https://youtu.be/lt7iUBE3_AE

sorry αλλά δεν το έχεις πιάσει καθόλου το θέμα.
Oι 5252 στροφές είναι απλά το σημείο τομής σε ενα διάγραμμα ροπής ισχύος μόνο όταν χρησιμοποιείς συγκεκριμένες μονάδες και κλίμακες και συγκεκριμένα όταν μετράς ροπή σε lb ft (λιμπρόποδα) και χρησιμοποιείς standard κλίμακα στο διάγραμμα.

Το οτι ασχέτως ταχύτητας κίνησης ο κινητήρας ειναι πιο αποδοτικός στις στροφές που έχει την μέγιστη ροπή του είναι αρκετά κοντά στην πραγματικότητα πάντως.

ptc
15/02/2019, 11:00
sorry αλλά δεν το έχεις πιάσει καθόλου το θέμα.
Oι 5252 στροφές είναι απλά το σημείο τομής σε ενα διάγραμμα ροπής ισχύος μόνο όταν χρησιμοποιείς συγκεκριμένες μονάδες και κλίμακες και συγκεκριμένα όταν μετράς ροπή σε lb ft (λιμπρόποδα) και χρησιμοποιείς standard κλίμακα στο διάγραμμα.


Δες #49.

Για να μην μπαινουμε σε συζητηση τυπου "Τελεγονος", το νοημα ειναι οτι το σημειο τομης των δυο σε ενα γραφημα δεν εχει να κανει σε τιποτα με τα χαρακτηριστικα ενος μοτερ. Και αρα δεν εχει καμια αξια στο θεμα οικονομικης οδηγησης.


edit:

Το οτι ασχέτως ταχύτητας κίνησης ο κινητήρας ειναι πιο αποδοτικός στις στροφές που έχει την μέγιστη ροπή του είναι αρκετά κοντά στην πραγματικότητα πάντως.

Σχετικα με αυτο, το οτι ο κινητηρας ειναι πιο αποδοτικος σε καποιες στροφες σημαινει αυτοματα οτι ειναι και πιο οικονομικη η οδηγηση σε αυτες τις στροφες; Πχ ενα GSXR που εχει μεγιστη ροπη στις 10Κ στροφες θα ταξιδευει οικονομικα με 230χαω*;

*ή όποια ταχυτητα εχει τελος παντων στις 10Κ με εκτη, το νουμερο τυχαιο

DoctoR_k6
15/02/2019, 11:10
Κάνεις λάθος.



:D

Περιμενα το σχολιο σου για να το επιβεβαιωσω...

Κ εγω στο peak της ροπης οδηγω το αμαξι (τουλαχιστον στην εθνικη) για οικονομια.

sapila racing
15/02/2019, 11:18
Η ισχύς είναι ίση με τη ροπή στις 5252 στροφές για όλους τους κινητήρες. Δεν έχει καμία σημασία το σημείο τομής.

https://youtu.be/lt7iUBE3_AE


Μην επιμένεις. Δες το βίντεο, είναι απλά μαθηματικά.

Αν πας μάλιστα στο ~4:50 θα καταλάβεις γιατί στη δική σου δυναμομέτρηση είναι σε άλλες στροφές. Είναι επειδή υπάρχει διαφορετικός άξονας y για ροπή και ισχύ στο γράφημά σου. Στον ίδιο μάστορα όλα τα μηχανάκια θα έχουν σημείο τομής εκεί ακριβώς.


Δες #49.

Για να μην μπαινουμε σε συζητηση τυπου "Τελεγονος", το νοημα ειναι οτι το σημειο τομης των δυο σε ενα γραφημα δεν εχει να κανει σε τιποτα με τα χαρακτηριστικα ενος μοτερ. Και αρα δεν εχει καμια αξια στο θεμα οικονομικης οδηγησης.

Δεν θα μπώ σε καμμια συζήτηση, αν και περίμενα πως θα είσαι πιο ελαστικός σε μια συζήτηση για κάτι που δεν γνωρίζεις καλά.
Αυτό το 'Η ισχύς είναι ίση με τη ροπή στις 5252 στροφές για όλους τους κινητήρες.' που έγραψες είναι τόσο πολύ λάθος που δεν μου δίνει περιθώρια να το συνεχίσω.

Το μόνο σωστό που έγραψες ειναι οτι το σημείο τομής δεν λέει τίποτα απολύτως.

sapila racing
15/02/2019, 11:20
:D

Περιμενα το σχολιο σου για να το επιβεβαιωσω...

Κ εγω στο peak της ροπης οδηγω το αμαξι (τουλαχιστον στην εθνικη) για οικονομια.

Και καλά κάνεις.
Εγώ δυσκολεύομαι να το κάνω με το αμάξι καθώς έχω σταθερή ροπή απο 1750 μέχρι και 5500. :D

ptc
15/02/2019, 11:22
Δεν θα μπώ σε καμμια συζήτηση, αν και περίμενα πως θα είσαι πιο ελαστικός σε μια συζήτηση για κάτι που δεν γνωρίζεις καλά.
Αυτό το 'Η ισχύς είναι ίση με τη ροπή στις 5252 στροφές για όλους τους κινητήρες.' που έγραψες είναι τόσο πολύ λάθος που δεν μου δίνει περιθώρια να το συνεχίσω.

Το μόνο σωστό που έγραψες ειναι οτι το σημείο τομής δεν λέει τίποτα απολύτως.

Ρε συ Αρη, αν αλλαξεις τους αξονες (μοναδα μετρησης ή κλιμακα) λογικο δεν ειναι οτι θα αλλαξει το σημειο τομης; Το νοημα για τη συζητηση ειναι στο 5252 ή στο οτι δεν εχει σημασια το σημειο τομης;

Αν θες απαντησε μου και στο edit που εκανα πιο πανω.

DoctoR_k6
15/02/2019, 11:28
Μην επιμένεις. Δες το βίντεο, είναι απλά μαθηματικά.

Αν πας μάλιστα στο ~4:50 θα καταλάβεις γιατί στη δική σου δυναμομέτρηση είναι σε άλλες στροφές. Είναι επειδή υπάρχει διαφορετικός άξονας y για ροπή και ισχύ στο γράφημά σου. Στον ίδιο μάστορα όλα τα μηχανάκια θα έχουν σημείο τομής εκεί ακριβώς.

Δεν νομιζω οτι επεμενα καπου...απλα μια διαπιστωση εκανα. ;)


Και καλά κάνεις.
Εγώ δυσκολεύομαι να το κάνω με το αμάξι καθώς έχω σταθερή ροπή απο 1750 μέχρι και 5500. :D

Φορτηγο? :lol:

Eτσι για την κουβεντα παντως στις 6-6500 κανω οικονομικοτερο ταξιδι απ οτι στις 9000 (:p ).
Κατω απο τις 6000 δεν εχω δοκιμασει να ταξιδεψω ποτε.

karateo
15/02/2019, 11:46
Και καλά κάνεις.
Εγώ δυσκολεύομαι να το κάνω με το αμάξι καθώς έχω σταθερή ροπή απο 1750 μέχρι και 5500. :D

Αυτό δεν ισχύει ακριβώς :)
Μιλάς για τούρμπο κινητήρα ο οποίος όταν εσύ πατάς ίσα ίσα το γκάζι για να πάς σταθερά με 2.000 στροφές προφανώς και δεν ανεβάζει τέρμα πιέσεις για να πιάσεις τέρμα ροπή.

Αν ξεσυνδέσεις το τούρμπο με κάποιο τρόπο (νομίζω είναι πολύ εύκολο και μέσω εγκεφάλου) και κάνεις δυναμομέτρηση τότε θα βρείς αυτό που λέμε :p

sapila racing
15/02/2019, 11:56
Αυτό δεν ισχύει ακριβώς :)
Μιλάς για τούρμπο κινητήρα ο οποίος όταν εσύ πατάς ίσα ίσα το γκάζι για να πάς σταθερά με 2.000 στροφές προφανώς και δεν ανεβάζει τέρμα πιέσεις για να πιάσεις τέρμα ροπή.

Αν ξεσυνδέσεις το τούρμπο με κάποιο τρόπο (νομίζω είναι πολύ εύκολο και μέσω εγκεφάλου) και κάνεις δυναμομέτρηση τότε θα βρείς αυτό που λέμε :p

Ναι οκ, άλλος dyno expert μας έτυχε πάλι σήμερα.
Αν θέλεις μπορείς να αποσυνδέσεις εσυ το turbο σε δικό σου αμάξι 'μέσω εγκεφάλου' και να κάνεις μετρήσεις μετά με εναν ψόφιο πλέον ατμοσφαιρικό κινητήρα με χαμηλή συμπιεση να δω τι συμπέρασμα θα βγάλεις.

sorry για το ύφος αλλά τέτοια και άλλα πολλά διαγράμματα έφτιαχνα πριν 30 χρόνια κανοντας πειράματα σε δυναμόμετρο με κινητήρα μεταβλητης συμπίεση και είμαι λίγο ευαίσθητος.

Over and out απο μένα στο thread. :wave2:

karateo
15/02/2019, 18:55
Ναι οκ, άλλος dyno expert μας έτυχε πάλι σήμερα.
Αν θέλεις μπορείς να αποσυνδέσεις εσυ το turbο σε δικό σου αμάξι 'μέσω εγκεφάλου' και να κάνεις μετρήσεις μετά με εναν ψόφιο πλέον ατμοσφαιρικό κινητήρα με χαμηλή συμπιεση να δω τι συμπέρασμα θα βγάλεις.

sorry για το ύφος αλλά τέτοια και άλλα πολλά διαγράμματα έφτιαχνα πριν 30 χρόνια κανοντας πειράματα σε δυναμόμετρο με κινητήρα μεταβλητης συμπίεση και είμαι λίγο ευαίσθητος.

Over and out απο μένα στο thread. :wave2:

Ο-Μ-G!
Αφού γνωρίζεις τότε γιατί πετάς μπούρδες?

Diogen
15/02/2019, 19:58
Με εργοστασιακά γρανάζια το Βandit 650 sa k8, στις 5.100στρ/λ με 6η δείχνει 100χλμ/ω στο κοντέρ.
Ενα καλοσυντηρημένο Bandit οδηγώντας το για αρκετά χιλιόμετρα χωρίς στάσεις και αλλάζοντας ταχύτητα στο κιβώτιο από 3.000-5.000στρ/λ μπορείτε να πετύχετε κατανάλωση ως και κάτω από 5λ/100.

ΤάκηςΜπ
15/02/2019, 21:03
Η ισχύς είναι ίση με τη ροπή στις 5252 στροφές για όλους τους κινητήρες. Δεν έχει καμία σημασία το σημείο τομής.

https://youtu.be/lt7iUBE3_AE

Αν το κατάλαβα σωστά μετά από 20 προβολές,η ροπή και τα άλογα πρέπει να'ναι στην ίδια τιμή για να ισχύσει αυτό το ιδανικό σενάριο.Σε περίπτωση που διαφέρουν έστω και ελάχιστα αλλάζει αντίστοιχα και η τομή.Όχι;

telegonos
15/02/2019, 21:31
Βρε άνθρωποι του Θεού, η Ισχύς είναι ανάλογη της Ροπής*στροφές.

Αντίστοιχα με τις μονάδες που μετράμε, αυτή η αναλογία, για κάποιες στροφές, συγκεκριμένες γίνεται 1, και το ΝΟΥΜΕΡΟ ισχύος και ροπής, βγαίνει, για τις μονάδες αυτές ξαναλέω, ίσο σαν νούμερο.

Αν και το γράφημα έχει ΙΔΙΕΣ αποστάσεις στις μονάδες, δλδ το 1 από το 2 στην ροπή, έχει ίδια απόσταση από το 1 στο 2 στην ισχύ, τότε, και στο γράφημα ταυτίζεται το ίδιο σημείο.

Αν αλλάξουμε μονάδες ή κάνουμε τον άξονα της ροπής ή τον άξονα της ισχύος πιο μαζεμένο ή πιο απλωμένο, αλλάζει και το σημείο στο γράφημα.


Αν ας πούμε μετράμε σε kgm και ισχύ σε HP και έχουμε κανά hayabusa, δεν θα έχουν πουθενα επαφή, αν το 1 kgm από το 2 kgm απέχουν στο χαρτί όσο το 1hp από το 2hp. Αν πάλι το 1kgr από το 2kgr απέχει όσο το 10hp από το 20hp , ε θα βρήσκονται.

Το τι κάνει ένα γράφημα ΣΤΟ χαρτί, αναλόγως το πως ορίζουμε εμείς αυθαίρετα ΤΟ χαρτί, δεν αλλάζει την πραγματικότητα του που αποδίδει καλύτερη οικονομία ένα μοτέρ σε ένα όχημα. Είναι σαν να περιμένεις επειδή κάποιος λέγεται ΡΑΒΑΝΗΣ στο επίθετο, ότι θα είναι ΓΛΥΚΟΣ στην πραγματικότητα.

Λογική. Βάλτε λίγη.

Kas_Tracer
15/02/2019, 21:32
Εγώ έβγαλα άλλο συμπέρασμα.

Θα πάρω ένα R6 (ή ένα άλλο 600άρι supersport μην τα χαλάσουμε στην μάρκα) και μια
και η μέγιστη ροπήτου είναι στις 11000rpm θα πρέπει να πηγαίνω με 200Km/h περίπου με 6η για να κάνω οικονομίο.
Θα το έχω υπόψιν μου σίγουρα

billy84
16/02/2019, 19:15
Παιδες είναι προφανές οτι ένα όχημα αν πάει αργά με σταθερό γκάζι πχ 100km στην ευθεία θα κάψει λιγότερο απο οτι αν πήγαινε κοντά στη μέγιστη ροπή του που σημαίνει οτι θα πηγαίνεις με περισσότερα km.

Η ουσία βρίσκεται στο είδος της διαδρομής,πχ αν έχει κίνηση και προσπερνάς συνέχεια ή αν έχει ανηφόρες κλπ.Εκεί πρέπει να είσαι κάπου κοντά στη μέγιστη ροπή σου αλλιώς είσαι κρεμασμένος , ανοίγεις περισσότερο το γκάζι ---->καις περισσότερο.Νομίζω αυτό θέλουν να πουν τα παιδιά περι μέγιστης ροπής.

viper1
17/02/2019, 15:04
Μέγιστη ροπή είναι η περιοχή στροφών του κινητήρα στην οποία ο λόγος κατανάλωσης/απόδοσης είναι στο ιδανικό σημείο της καμπύλης. Από εκεί και πέρα έχεις μεγαλύτερη κατανάλωση σε σχέση με την απόδοση. Όταν λοιπόν αλλάζεις ταχύτητες κοντά στην περιοχή αυτή ή και ταξιδεύεις σε εκείνη την περιοχή στροφών έχεις την ιδανικότερη κατανάλωση και εμβέλεια

Diogen
17/02/2019, 18:41
Μέγιστη ροπή είναι η περιοχή στροφών του κινητήρα στην οποία ο λόγος κατανάλωσης/απόδοσης είναι στο ιδανικό σημείο της καμπύλης. Από εκεί και πέρα έχεις μεγαλύτερη κατανάλωση σε σχέση με την απόδοση. Όταν λοιπόν αλλάζεις ταχύτητες κοντά στην περιοχή αυτή ή και ταξιδεύεις σε εκείνη την περιοχή στροφών έχεις την ιδανικότερη κατανάλωση και εμβέλεια

Οταν λέμε μέγιστη ροπή στις τόσες στροφές, εννοούμε ότι σ'αυτή την περιοχή στροφών ο κινητήρας αποδίδει την μεγαλύτερη τιμή του σε δύναμη τραβήγματος και ώθησης. Αυτό δεν θα πει ότι εκεί υπάρχει και η βέλτιστη κατανάλωση. :nono:
Για να μην το βασανίζουμε άλλο, μια δοκιμή θα σας πείσει ;)
Γεμίστε το ντεπόζιτο της μηχανής μέχρι την τάπα και κάντε τουλάχιστον 5χλμ απόσταση (σε εθνική οδό προφανώς χωρίς φανάρια) οδηγώντας συνεχώς πάνω στο φάσμα της μέγιστης ροπής. Μετρήστε την κατανάλωση και μετά επαναλάβετε ακριβώς την ίδια διαδρομή, οδηγώντας στις μισές στροφές από πριν. Ξαναμετρήστε και βγάλτε τις διαφορές! Τόσο απλό, τόσο εύκολο, τόσο πραγματικό! :blush:

alex14
17/02/2019, 18:56
Οταν λέμε μέγιστη ροπή στις τόσες στροφές, εννοούμε ότι σ'αυτή την περιοχή στροφών ο κινητήρας αποδίδει την μεγαλύτερη τιμή του σε δύναμη τραβήγματος και ώθησης. Αυτό δεν θα πει ότι εκεί υπάρχει και η βέλτιστη κατανάλωση. :nono:
Για να μην το βασανίζουμε άλλο, μια δοκιμή θα σας πείσει ;)
Γεμίστε το ντεπόζιτο της μηχανής μέχρι την τάπα και κάντε τουλάχιστον 5χλμ απόσταση (σε εθνική οδό προφανώς χωρίς φανάρια) οδηγώντας συνεχώς πάνω στο φάσμα της μέγιστης ροπής. Μετρήστε την κατανάλωση και μετά επαναλάβετε ακριβώς την ίδια διαδρομή, οδηγώντας στις μισές στροφές από πριν. Ξαναμετρήστε και βγάλτε τις διαφορές! Τόσο απλό, τόσο εύκολο, τόσο πραγματικό! :blush:

Ωραια τα λες, αλλα εχεις ξεχσσει τον παραγοντα "χρονο" στον συλλογισμο σου ....

viper1
17/02/2019, 19:09
Οταν λέμε μέγιστη ροπή στις τόσες στροφές, εννοούμε ότι σ'αυτή την περιοχή στροφών ο κινητήρας αποδίδει την μεγαλύτερη τιμή του σε δύναμη τραβήγματος και ώθησης. Αυτό δεν θα πει ότι εκεί υπάρχει και η βέλτιστη κατανάλωση. :nono:
Για να μην το βασανίζουμε άλλο, μια δοκιμή θα σας πείσει ;)
Γεμίστε το ντεπόζιτο της μηχανής μέχρι την τάπα και κάντε τουλάχιστον 5χλμ απόσταση (σε εθνική οδό προφανώς χωρίς φανάρια) οδηγώντας συνεχώς πάνω στο φάσμα της μέγιστης ροπής. Μετρήστε την κατανάλωση και μετά επαναλάβετε ακριβώς την ίδια διαδρομή, οδηγώντας στις μισές στροφές από πριν. Ξαναμετρήστε και βγάλτε τις διαφορές! Τόσο απλό, τόσο εύκολο, τόσο πραγματικό! :blush:

Επειδή σε βλέπω να έχεις όρεξη για έρευνα ξεκίνησε με το παρακάτω και υπάρχουν άπειρα άρθρα για αυτό που ψάχνεις . https://x-engineer.org/automotive-engineering/internal-combustion-engines/performance/brake-specific-fuel-consumption-bsfc/

Diogen
17/02/2019, 19:50
Επειδή σε βλέπω να έχεις όρεξη για έρευνα ξεκίνησε με το παρακάτω και υπάρχουν άπειρα άρθρα για αυτό που ψάχνεις . https://x-engineer.org/automotive-engineering/internal-combustion-engines/performance/brake-specific-fuel-consumption-bsfc/

Καλές οι έρευνες και οι μαθηματικοί τύποι. Αλλά στην προκειμένη περίπτωση (που είναι σαφώς πιο σύνθετη) το επί τόπου πείραμα είναι το πραγματικό και το αδιάψευστο!

ptc
17/02/2019, 20:04
Επειδή σε βλέπω να έχεις όρεξη για έρευνα ξεκίνησε με το παρακάτω και υπάρχουν άπειρα άρθρα για αυτό που ψάχνεις . https://x-engineer.org/automotive-engineering/internal-combustion-engines/performance/brake-specific-fuel-consumption-bsfc/

Ενδιαφερον το αρθρο, αλλα η μεγιστη αποδοτικοτητα ενος ΚΕΚ δε ξερω αν σημαινει αυτοματα και μεγιστη οικονομια στο ταξιδι.
Εκανα και πριν μια σχετικη ερωτηση αλλα απαντηση δεν πηρα.


Σχετικα με αυτο, το οτι ο κινητηρας ειναι πιο αποδοτικος σε καποιες στροφες σημαινει αυτοματα οτι ειναι και πιο οικονομικη η οδηγηση σε αυτες τις στροφες; Πχ ενα GSXR που εχει μεγιστη ροπη στις 10Κ στροφες θα ταξιδευει οικονομικα με 230χαω*;

*ή όποια ταχυτητα εχει τελος παντων στις 10Κ με εκτη, το νουμερο τυχαιο

Εμενα η κοινη (εμπειρικη) λογικη μου λεει οτι αποκλειεται μια μοτοσυκλετα να ταξιδευει οικονομικα σε ταχυτητες των 200+χαω. Νομιζω οτι ο λογος πρεπει να κρυβεται εδω (https://en.wikipedia.org/wiki/Drag_(physics)#Power).


Note that the power needed to push an object through a fluid increases as the cube of the velocity. A car cruising on a highway at 50 mph (80 km/h) may require only 10 horsepower (7.5 kW) to overcome aerodynamic drag, but that same car at 100 mph (160 km/h) requires 80 hp (60 kW).

Να σημειωσω οτι δεν εχω σχετικες σπουδες (management και μαγειρικη εχω σπουδασει στη ζωη μου), αλλα προσπαθω να εξηγησω αυτο που για μενα λεει η κοινη λογικη (οτι δλδ αποκλειεται μια μηχανη τα ταξιδευει οικονομικα με ταχυτητες ανω των 200χαω). Αν καποιος εχει καποιες παραπανω γνωσεις επι του αντικειμενου ας συνεισφερει.

viper1
17/02/2019, 20:13
Επειδή σε βλέπω να έχεις όρεξη για έρευνα ξεκίνησε με το παρακάτω και υπάρχουν άπειρα άρθρα για αυτό που ψάχνεις . https://x-engineer.org/automotive-engineering/internal-combustion-engines/performance/brake-specific-fuel-consumption-bsfc/


Ενδιαφερον το αρθρο, αλλα η μεγιστη αποδοτικοτητα ενος ΚΕΚ δε ξερω αν σημαινει αυτοματα και μεγιστη οικονομια στο ταξιδι.
Εκανα και πριν μια σχετικη ερωτηση αλλα απαντηση δεν πηρα.



Εμενα η κοινη (εμπειρικη) λογικη μου λεει οτι αποκλειεται μια μοτοσυκλετα να ταξιδευει οικονομικα σε ταχυτητες των 200+χαω. Νομιζω οτι ο λογος πρεπει να κρυβεται εδω (https://en.wikipedia.org/wiki/Drag_(physics)#Power).



Να σημειωσω οτι δεν εχω σχετικες σπουδες (management και μαγειρικη εχω σπουδασει στη ζωη μου), αλλα προσπαθω να εξηγησω αυτο που για μενα λεει η κοινη λογικη (οτι δλδ αποκλειεται μια μηχανη τα ταξιδευει οικονομικα με ταχυτητες ανω των 200χαω). Αν καποιος εχει καποιες παραπανω γνωσεις επι του αντικειμενου ας συνεισφερει.

Περίμενε να κάνουμε το πείραμα του από πάνω και θα σου απαντήσουμε :)

panavour
17/02/2019, 20:21
Η μεγιστη ροπη στο αμαξι μου ειναι στις 4000 στροφες,που με 5η ταχυτητα ειναι 140 χλμ την ωρα.Αμα πηγαινω λοιπον 140 χλμ/ωρα στην εθνικη καιω 6-6,5 λιτρα /100 χλμ
Αμα πηγαινω πηγαινω ομως με 2500 στροφες που ειναι 90 χλμ /ωρα καιω 4,5 λιτρα/100 χλμ.
Ιδια αναλογια και στο ερ-5 .7000 στροφες με 6η μεγιστη ροπη 140 χλμ/ωρα 5,5 λιτρα/100, 4500 στροφες με 6η 90χλμ/ωρα 3,8 λιτρα/100.
Αρα στην οικονομια στην πραγματικη ζωη παιζουν και αλλοι παραγοντες ρολο οπως η αντισταση του αερα.
ΣΤΟΝ παγκο στο εργαστηριο ισως να ειναι η οικονομια στην μεγιστη ροπη.

ptc
18/02/2019, 01:45
Ειπα να το ψαξω μονος μου τελικα. Με λιγα λογια οικονομια=χαμηλες ταχυτητες κι αυτο γιατι απλα απο καποια ταχυτητα και πανω η αυξηση της αντιστασης του αερα ειναι τοσο μεγαλη που ακυρωνει την αντιστοιχη αυξηση της αποδοτικοτητας του κινητηρα και την αυξηση της ταχυτητας.

403869

Βλεπουμε ποσο αποτομα ανεβαινει η κοκκινη καμπυλη (συνολικη αντισταση).

403870

Γι'αυτο το λογο στο παρακατω παραδειγμα η ισχυς που παραγει ο κινητηρας της μοτοσυκλετας πρεπει σχεδον να τριπλασιαστει (+190%) για να αυξηθει η ταχυτητα της μοτοσυκλετας κατα μολις 50% (απο τα 100 στα 150χαω).

403871

Οικονομια καυσιμου σε σχεση με την ταχυτητα.

403872


Χωρίς εξαίρεση, όλες οι μοτοσικλέτες έχουν καλύτερη οικονομία καυσίμου όταν ταξιδεύουν με χαμηλότερες ταχύτητες. Η μέγιστη οικονομία καυσίμου τυπικά εμφανίζεται στα 30-35 μίλια / ώρα. Αυτή είναι προφανώς μια μη πρακτική και μη ασφαλής ταχύτητα για τον αυτοκινητόδρομο, αλλά το νόημα είναι ότι το πιο αργό είναι πάντα και καλύτερο όσον αφορά την οικονομία καυσίμου. Η οικονομία καυσίμου στα 70μαω είναι συνήθως περίπου 20% υψηλότερη από τα 80μαω.

Tom Austin, Iron Butt Association Chief Technical Advisor



Προφανως παραγοντες οπως κυβισμος, συστημα μεταδοσης, κλιμακωση κιβωτιου, αεροδυναμικος συντελεστης οπισθελκουσας, κοκ παιζουν κι αυτα το ρολο τους και δε μας επιτρεπουν να βγαλουμε μια ιδανικη ταχυτητα για ολα τα δικυκλα.

Πηγες: 1 (https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%BD%CF%84%CE%AF%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7_(%CE%BC%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%C E%AE_%CF%81%CE%B5%CF%85%CF%83%CF%84%CF%8E%CE%BD)) , 2 (https://www.transportenvironment.org/sites/te/files/publications/Road%20load%20determination%20of%20passenger%20cars%20-%20TNO-060-DTM-2012-02014.pdf) , 3 (http://www.ironbutt.com/ibmagazine/ibmag6-p58-62.pdf), 4 (https://auto.howstuffworks.com/fuel-efficiency/fuel-economy/question4771.htm)

Αν κατι μου εχει ξεφυγει ή ειναι λαθος θα ηθελα φυσικα να το ακουσω. Το σχολιο αυτο δεν το εγραψα για να αποδειξω σε κανεναν κατι. Ειχα μια απορια και αφου δεν πηρα απαντηση αποφασισα να το ψαξω μονος μου. Σκεφτηκα λοιπον πως μπορει οσα βρηκα να ενδιαφερουν και καποιον αλλο.

alex14
18/02/2019, 16:31
Ρε φιλε, η Gold Wing δεν ειναι μοτοσυκλετα :p

viper1
18/02/2019, 16:33
Ρε φιλε, η Gold Wing δεν ειναι μοτοσυκλετα :p

Ανήκει στην κατηγορία καναπές με ρόδες

Diogen
29/11/2020, 21:37
Με εργοστασιακά γρανάζια το Βandit 650 sa k8, στις 5.100στρ/λ με 6η δείχνει 100χλμ/ω στο κοντέρ.
Ενα καλοσυντηρημένο Bandit οδηγώντας το για αρκετά χιλιόμετρα χωρίς στάσεις και αλλάζοντας ταχύτητα στο κιβώτιο από 3.000-5.000στρ/λ μπορείτε να πετύχετε κατανάλωση ως και κάτω από 5λ/100.

Σωστότατος!

Θεσσαλονίκη-Ηγουμενίτσα 325χλμ (μονοκάβαλος χωρίς πλαινές βαλίτσες) Με ταχύτητες μεταξύ 100-180χλμ/ω, η διαδρομή γίνεται χωρίς στάση για ανεφοδιασμό!!(το bandit εχει 19λ ντεπόζιτο) και χωρίς να αρχίσει να τραβάει σκουπιδάκια η αντλία βενζίνης!
Δικάβαλος με μονή μπαγκαζιέρα, και ταχύτητα ως 150χλμ/ω, είδα 4,9λ/100!

Η δική μου άποψη, σχετικά με την κατανάλωση, περισσότερο έχει να κάνει με το δεξί χέρι του αναβάτη. Οσο πιο πολύ ανοίγουν οι διπλές πεταλούδες, τόσο πιο πολύ καίει. Αν πηγαίνεις με 6η και 2.500 σ.α.λ και θες να επιταχύνεις άμεσα ως τα 200 χ.α.ω χωρίς κατέβασμα, κρατάς τις πεταλούδες τέρμα ανοιχτές ανεβάζοντας άσκοπα την κατανάλωση.

sapila racing
30/11/2020, 11:39
Σωστότατος!

Θεσσαλονίκη-Ηγουμενίτσα 325χλμ (μονοκάβαλος χωρίς πλαινές βαλίτσες) Με ταχύτητες μεταξύ 100-180χλμ/ω, η διαδρομή γίνεται χωρίς στάση για ανεφοδιασμό!!(το bandit εχει 19λ ντεπόζιτο) και χωρίς να αρχίσει να τραβάει σκουπιδάκια η αντλία βενζίνης!
Δικάβαλος με μονή μπαγκαζιέρα, και ταχύτητα ως 150χλμ/ω, είδα 4,9λ/100!

Η δική μου άποψη, σχετικά με την κατανάλωση, περισσότερο έχει να κάνει με το δεξί χέρι του αναβάτη. Οσο πιο πολύ ανοίγουν οι διπλές πεταλούδες, τόσο πιο πολύ καίει. Αν πηγαίνεις με 6η και 2.500 σ.α.λ και θες να επιταχύνεις άμεσα ως τα 200 χ.α.ω χωρίς κατέβασμα, κρατάς τις πεταλούδες τέρμα ανοιχτές ανεβάζοντας άσκοπα την κατανάλωση.

sorry δεν ξέρω αν το κατάλαβες αλλά απαντάς τον εαυτό σου. :confused:

rainmike
30/11/2020, 12:07
sorry δεν ξέρω αν το κατάλαβες αλλά απαντάς τον εαυτό σου. :confused:

Γιατι τον ξενερώνεις τον άνθρωπο ρε φίλε:)