View Full Version : Γιατί όταν κλείνουμε το γκάζι...
...ενώ διαγράφουμε μια στροφή, η τροχιά μας ανοίγει;
Ποια είναι η αλληλουχία των γεγονότων που συμβαίνουν και έχουμε αυτό το αποτέλεσμα;
Δε μιλάω για οριακές καταστάσεις όπου θα φάμε low side...
GIXXERAKIAS
18/12/2012, 08:26
...ενώ διαγράφουμε μια στροφή, η τροχιά μας ανοίγει;
Ποια είναι η αλληλουχία των γεγονότων που συμβαίνουν και έχουμε αυτό το αποτέλεσμα;
Δε μιλάω για οριακές καταστάσεις όπου θα φάμε low side...
Κλείνοντας το γκρίπ στην ουσία αφήνουμε την μηχανή να κάνει αυτό που μόνο ξέρει....να σηκωθεί όρθια και να συνεχίσει ευθεία.(γυροσκοπικό φαινόμενο)
Στην ουσία το low side το τρώμε γιατί έχουμε μέν κλείσει το γκάζι αλλά πιέζουμε να μείνει υπό κλίση η μηχανή με τα clipons η καρατιμόνα και από μηδενικό γκάζι που δέν Ζπρώχνει ο πίσω τροχός τον μπροστά,χάνει την πρόσφυση λόγω κλίσης και πέφτουμε.(απλό? όχι και τόσο)
Τα επόμενα από τους ειδικούς.
Κλείνοντας το γκρίπ στην ουσία αφήνουμε την μηχανή να κάνει αυτό που μόνο ξέρει....να σηκωθεί όρθια και να συνεχίσει ευθεία.(γυροσκοπικό φαινόμενο)
Ναι, αλλά γιατί συμβαίνει αυτό;
Γιατί σηκώνεται η μηχανή;
:winka:
Specialized
18/12/2012, 08:38
Αδράνεια, σε κυκλική κίνηση ονομάζεται φυγόκεντρος. Αν το αφήσεις θα συνεχίσει την πορεία του. Η αρχή της αδράνειας: τα σώματα χωρίς την επίδραση εξωτερικής δύναμης τείνουν να διατηρούν την πορεία τους, αν είναι δυνατόν σε ευθύγραμμη κίνηση. Γι αυτό και σηκώνεται η μηχανή, θέλει να πάει ευθεία.
Με το γκάζι βοηθάς την συνισταμένη δύναμη που δεν είναι μόνο προς τα μπροστά αλλά και προς το εσωτερικό της στροφής. Αυτή ουσιαστικά σε ωθεί προς την έξοδο.
Αδράνεια, σε κυκλική κίνηση ονομάζεται φυγόκεντρος. Αν το αφήσεις θα συνεχίσει την πορεία του. Η αρχή της αδράνειας: τα σώματα χωρίς την επίδραση εξωτερικής δύναμης τείνουν να διατηρούν την πορεία τους, αν είναι δυνατόν σε ευθύγραμμη κίνηση. Γι αυτό και σηκώνεται η μηχανή, θέλει να πάει ευθεία.
Με το γκάζι βοηθάς την συνισταμένη δύναμη που δεν είναι μόνο προς τα μπροστά αλλά και προς το εσωτερικό της στροφής. Αυτή ουσιαστικά σε ωθεί προς την έξοδο.
Έτσι όπως το γράφεις, εγώ καταλαβαίνω πως η μηχανή θα έφευγε προς τα έξω αλλά υπό την κλίση που της έχουμε δώσει.
Γιατί όμως σηκώνεται;
GIXXERAKIAS
18/12/2012, 08:52
Ναι, αλλά γιατί συμβαίνει αυτό;
Γιατί σηκώνεται η μηχανή;
:winka:
Γιατί έχει κύλιση με συνέπεια την φυγόκεντρο?:look:
:rotflmao::rotflmao::rotflmao:
Όχι μόνο ανοίγει η τροχιά μας, αλλά συνήθως η μοτοσυκλέτα εμφανίζει και την τάση να «σηκωθεί». Εννοώ να μειώσει την κλίση της και όχι να κάνει σούζα φυσικά.
Κλείνοντας το γκάζι, αυτό που συμβαίνει είναι η μεταφορά βάρους μπροστά.
Κάτι που υποθέτω πως σημαίνει μεταξύ άλλων δύο πράγματα:
Η πρόσφυση του μπροστινού ναι μεν δεν χάνεται (είπαμε δεν μιλάμε για οριακές καταστάσεις), αλλά όπως ξέρουμε πρακτικά πλάγια πρόσφυση ενός ελαστικού δεν σημαίνει αυστηρή κίνηση πάνω σε ράγες, αλλά συνεχή ολίσθησή του προς το εξωτερικό της στροφής, κάτι στο οποίο βοηθάει και το ότι το ελαστικό δεν είναι ακίνητο, αλλά κυλάει στο δρόμο. Αυτό συμβαίνει και στα δύο ελαστικά φυσικά κατά τη διάρκεια μιας στροφής, αυξάνοντας όμως το βάρος στο μπροστινό μέρος (και παράλληλα μειώνοντάς το στο πίσω), μειώνουμε αυτή την τάση πλάγιας ολίσθησης στο πίσω μέρος ενώ την αυξάνουμε μπροστά, με αποτέλεσμα να ανοίγει η τροχιά.
Το ελαστικό κατά την κίνηση δεν έχει ακριβώς το καμπύλο σχήμα που έχει ενώ είναι ακίνητο, αλλά παραμορφώνεται εκεί που ακουμπάει στο δρόμο λόγω πίεσης. Αυξάνοντας την πίεση στο μπροστινό (μεταφορά βάρους μπροστά λόγω κλεισίματος γκαζιού), αυτό που γίνεται είναι το ότι το εμπρός λάστιχο παραμορφώνεται λίγο περισσότερο. φυσικά το ελαστικό έχει την τάση να θέλει να επανέλθει στο αρχικό σχήμα του. Η τάση όμως αυτή είναι μεγαλύτερη όσο μεταφερόμαστε προς τα πλαϊνά του ελαστικού, γιατί ενώ η αύξηση της παραμόρφωσης είναι ίδια παντού (αν η αύξηση του βάρους παραμορφώσει ακόμη 2 χιλιοστά το λάστιχο, αυτά τα 2 χιλιοστά θα αφορούν και το κομμάτι προς την κορυφή της κορώνας και το κομμάτι προς τα πλαϊνά ισόποσα), η τάση του ελαστικού να επανέλθει στο αρχικό σχήμα του είναι μεγαλύτερη στα πλαϊνά από ότι στο κέντρο λόγω του ότι εκεί το λάστιχο είναι πιο άκαμπτο (πχ είναι ευκολότερο να πιέσεις προς τα μέσα το λάστιχο με το δάχτυλα στην κορυφή της κορώνας παρά κοντά στα πλαϊνά του). Αυτό σημαίνει πως υπάρχει η τάση να αυξηθεί η διάμετρος του μπροστινού στο εσωτερικό της στροφής, οπότε και μειώνεται η γωνία του «κώνου» που μας κάνει να στρίβουμε (με αποτέλεσμα να στρίβουμε λιγότερο άρα να ανοίγει η τροχιά), αλλά και η μοτοσυκλέτα να έχει την τάση να «σηκώσει» το εσωτερικό μέρος της, άρα να μειώσει την κλίση της.
Αυτά παρότι συμβαίνουν πάντα, δεν είναι πάντα παρατηρήσιμα, γιατί είτε κινούμαστε πολύ αργά/με μικρές κλίσεις οπότε όλες αυτές οι αλλαγές είναι σχεδόν αμελητέες, είτε κινούμαστε σε ρυθμούς βόλτας όπου όλα αυτά αντισταθμίζονται εύκολα με το τιμόνι οπότε δεν μας απασχολούν.
Το ελαστικό κατά την κίνηση δεν έχει ακριβώς το καμπύλο σχήμα που έχει ενώ είναι ακίνητο, αλλά παραμορφώνεται εκεί που ακουμπάει στο δρόμο λόγω πίεσης. Αυξάνοντας την πίεση στο μπροστινό (μεταφορά βάρους μπροστά λόγω κλεισίματος γκαζιού), αυτό που γίνεται είναι το ότι το εμπρός λάστιχο παραμορφώνεται λίγο περισσότερο. φυσικά το ελαστικό έχει την τάση να θέλει να επανέλθει στο αρχικό σχήμα του. Η τάση όμως αυτή είναι μεγαλύτερη όσο μεταφερόμαστε προς τα πλαϊνά του ελαστικού, γιατί ενώ η αύξηση της παραμόρφωσης είναι ίδια παντού (αν η αύξηση του βάρους παραμορφώσει ακόμη 2 χιλιοστά το λάστιχο, αυτά τα 2 χιλιοστά θα αφορούν και το κομμάτι προς την κορυφή της κορώνας και το κομμάτι προς τα πλαϊνά ισόποσα), η τάση του ελαστικού να επανέλθει στο αρχικό σχήμα του είναι μεγαλύτερη στα πλαϊνά από ότι στο κέντρο λόγω του ότι εκεί το λάστιχο είναι πιο άκαμπτο (πχ είναι ευκολότερο να πιέσεις προς τα μέσα το λάστιχο με το δάχτυλα στην κορυφή της κορώνας παρά κοντά στα πλαϊνά του). Αυτό σημαίνει πως υπάρχει η τάση να αυξηθεί η διάμετρος του μπροστινού στο εσωτερικό της στροφής, οπότε και μειώνεται η γωνία του «κώνου» που μας κάνει να στρίβουμε (με αποτέλεσμα να στρίβουμε λιγότερο άρα να ανοίγει η τροχιά), αλλά και η μοτοσυκλέτα να έχει την τάση να «σηκώσει» το εσωτερικό μέρος της, άρα να μειώσει την κλίση της.
Καλά το πας, αλλά νομίζω είναι πιο απλό :D.
Γιατί όταν κλείνουμε το γκάζι... ...ενώ διαγράφουμε μια στροφή, η τροχιά μας ανοίγει;
Ποια είναι η αλληλουχία των γεγονότων που συμβαίνουν και έχουμε αυτό το αποτέλεσμα;
Δε μιλάω για οριακές καταστάσεις όπου θα φάμε low side...
γιατί κλείνοντας γκάζι δεν έχουμε τη διαχείρηση του κινητήρα (γκάζι) και απλά μας "σπρώχνει" κι άλλο η αδράνεια του κινητήρα με το βάρος του μη έχοντας φορτίο να διαχειριστείς.
Στην αντίθετη περίπτωση με τη σωστή ταχύτητα στο κιβώτιο του κινητήρα="μία κάτω" στην καθομιλουμένη αργκό μας, η διαχείρηση του γκαζιού και ακόμα καλύτερα ελαφρώς ανοιγόμενου σε κρατάει στη γραμμή σου και πολλές φορές, ανάλογα με τη γεωμετρία της μηχανής, σου κλείνει και γραμμή.
Η μοτό οδηγείται με τον πίσω τροχό και αυτός είναι που καθορίζει την πορεία μας.
Ένας γενικός σωστός κανόνας είναι: φρέναρε νωρίτερα βάλε τη σωστή ταχύτητα, διαχειρήσου το γκάζι σωστά, ίσιωσε γρήγορα ανοίγοντας το γκάζι και φύγε.
Σε αυτό που αναφέρεις το μόνο που μπορείς να κάνεις για να κλείσεις την τροχιά σου είναι να δουλέψεις το πίσω φρένο.
Καλά το πας, αλλά νομίζω είναι πιο απλό :D.
Μια πιο απλή περιγραφή θα ήταν «γιατί λαστιχάρει το μπροστινό στο κέντρο, του κάνει το μεντεσέ το πλαϊνό και το σηκώνει», αλλά σε αυτά τα θέματα ή περιγράφεις αναλυτικά ή δεν γράφεις τίποτα. Οι παρανοήσεις και τα «δεν το κάνεις πενηνταράκια αυτό;» καραδοκούν.:p
Έτσι όπως το γράφεις, εγώ καταλαβαίνω πως η μηχανή θα έφευγε προς τα έξω αλλά υπό την κλίση που της έχουμε δώσει.
Γιατί όμως σηκώνεται;
Γιατι μειωνεται η ταχυτητα, οποτε η ακτινα στροφης αλλαζει και μαζι με αυτην και η κλιση της μηχανης.
Λιγο πιο αναλυτικα, υπαρχει ενας και μονο ενας συνδυασμος μεταξυ ταχυητας, κλισης μηχανης και ακτινας στροφης, που να ικανοποιει τις συνθηκες ισορροπιας (που αντιστοιχουν στην κεντρομολο δυναμη). Αν αλλαξει μια απο αυτες τις τρεις παραμετρους, το οχημα αναλαμβανει αυτοματα την ευσταθη τροχια που αντιστοιχει στις νεες παραμετρους.
ΥΓ τα δικυκλα ειναι (φτιαγμενα ωστε να ειναι) ενδογενως ευσταθη οχηματα, οποτε τεινουν να ακολουθησουν ευσταθεις τροχιες χωρις την παρεμβαση του αναβατη.
harris_x
18/12/2012, 09:27
To νου σας :evil:
Μια πιο απλή περιγραφή θα ήταν «γιατί λαστιχάρει το μπροστινό στο κέντρο, του κάνει το μεντεσέ το πλαϊνό και το σηκώνει», αλλά σε αυτά τα θέματα ή περιγράφεις αναλυτικά ή δεν γράφεις τίποτα. Οι παρανοήσεις και τα «δεν το κάνεις πενηνταράκια αυτό;» καραδοκούν.:p
Εγώ σκεφτόμουν κάτι προς το παρακάτω:
Φορτίζεται ο εμπρός τροχός με αποτέλεσμα να παραμορφώνεται.
Η παραμόρφωση αυτή αυξάνει την επιφάνεια του ελαστικού που έρχεται σε επαφή με το οδόστρωμα.
Η αυξημένη επαφή του ελαστικού με το οδόστρωμα σε συνδυασμό με την παραμόρφωση ουσιαστικά ...
Συμπληρώστε τις τελίτσες :D.
Εγώ σκεφτόμουν κάτι προς το παρακάτω:
Φορτίζεται ο εμπρός τροχός με αποτέλεσμα να παραμορφώνεται.
Η παραμόρφωση αυτή αυξάνει την επιφάνεια του ελαστικού που έρχεται σε επαφή με το οδόστρωμα.
Η αυξημένη επαφή του ελαστικού με το οδόστρωμα σε συνδυασμό με την παραμόρφωση ουσιαστικά ...
Συμπληρώστε τις τελίτσες :D.
ουσιαστικα....δεν εχει καμια σχεση με αυτο που συζηταμε :D
Cpt. Haddock
18/12/2012, 09:33
Εγώ σκεφτόμουν κάτι προς το παρακάτω:
Ασε αυτο που σκεφτόσουν και διαβασε αυτο που εγραψε ο μπιγκουλας :D (το πρωτο)
To νου σας :evil:
Ρε φιλε, αν δε μπορουμε να διασκεδασουμε και λιγακι δεν εχει νόημα...
Ναι, αλλά γιατί συμβαίνει αυτό;
Γιατί σηκώνεται η μηχανή;
:winka:
αν ρωτουσες τη μηχανη (η οποια ειναι γενους θυληκου και ενιοτε ηλιθιο θυληκο μια και δεχεται να το καβαλανε κατι μακγκαιβερς και οχι μονο) θα σου απαντουσε:''γιατι ετσι!!'':tooth::tooth:
Ασε αυτο που σκεφτόσουν και διαβασε αυτο που εγραψε ο μπιγκουλας :D (το πρωτο)
Αυτό που λέει ο Άγις είναι πως η μηχανή θα σηκωθεί για να αποκτήσει ευστάθεια.
Κατανοητό, αλλά όχι αυτό που ρωτάω.
αν ρωτουσες τη μηχανη (η οποια ειναι γενους θυληκου και ενιοτε ηλιθιο θυληκο μια και δεχεται να το καβαλανε κατι μακγκαιβερς και οχι μονο) θα σου απαντουσε:''γιατι ετσι!!'':tooth::tooth:
Ειδικά εσύ δε θα έπρεπε να απαντήσεις έτσι :winka:...
Κι αν απορείς γιατί, πάρε με τηλέφωνο :p.
Ειδικά εσύ δε θα έπρεπε να απαντήσεις έτσι :winka:...
Κι αν απορείς γιατί, πάρε με τηλέφωνο :p.
κι εσυ θα επρεπε να δουλευεις και οχι να αναλωνεσαι σε αποριες που το μονο που θα δημιουργησουν ειναι προσφορο εδαφος για να απανταω ετσι :a22:
κι εσυ θα επρεπε να δουλευεις και οχι να αναλωνεσαι σε αποριες που το μονο που θα δημιουργησουν ειναι προσφορο εδαφος για να απανταω ετσι :a22:
:moutza:
Cpt. Haddock
18/12/2012, 09:50
Αυτό που λέει ο Άγις είναι πως η μηχανή θα σηκωθεί για να αποκτήσει ευστάθεια.
Κατανοητό, αλλά όχι αυτό που ρωτάω.
Αυτο ρωτας, αλλα τέλος πάντων.
Δε με λές ρε Τομ.
Αντε και το 'μαθες το γιατι. Μετα?
Αυτο ρωτας, αλλα τέλος πάντων. Δε με λές ρε Τομ. Αντε και το 'μαθες το γιατι. Μετα? Ε μετά πέφτει από την βραδυπορία αναρωτόμενος γιατί δεν άνοιξε τροχιά...
Ε μετά πέφτει από την βραδυπορία αναρωτόμενος γιατί δεν άνοιξε τροχιά...
:bawl::lol:
Αυτό που λέει ο Άγις είναι πως η μηχανή θα σηκωθεί για να αποκτήσει ευστάθεια.
Κατανοητό, αλλά όχι αυτό που ρωτάω.
Αυτο ρωτας, απλα δεν σε ικανοποιει η απαντηση γιατι περιμενεις κατι του στυλ, αυτη η δυναμη εφαρμοζεται εκει...
Μειωνοντας την ταχυτητα, μειωνεται η κεντρομολος (καλλιτερα η φυγοκεντρος), την οποια αντισταθμιζεις με την κλιση, οποτε αναγκαστικα θα πας σε κατασταση πιο ανοιχτης στροφης και συνεπως μικροτερης κλισης.
Και αυτο μονο αν αφησεις το τιμονι να κανει αυτο που θελει. Αν το συγκρατησεις ωστε να μην ανοιξει η στροφη, τοτε πεφτεις! Εκει εγκειται και η ενδογεννης ευσταθεια. Αν ειχες για παραδειγμα αρνητικο trail, τοτε θα επρεπε να βρεις μονος σου την καινουργια τροχια, αλλα αν μπορουσες, θα το εκανες πολυ πιο γρηγορα.
Αυτο ρωτας, αλλα τέλος πάντων.
Δε με λές ρε Τομ.
Αντε και το 'μαθες το γιατι. Μετα?
α) Δε ρωτάω αυτό.
β) Εγώ ξέρω γιατί, κουβέντα κάνουμε.
Αυτο ρωτας, απλα δεν σε ικανοποιει η απαντηση γιατι περιμενεις κατι του στυλ, αυτη η δυναμη εφαρμοζεται εκει...
Μειωνοντας την ταχυτητα, μειωνεται η κεντρομολος (την οποια αντισταθμιζεις με την κλιση), οποτε αναγκαστικα θα πας σε κατασταση πιο ανοιχτης στροφης και συνεπως μικροτερης κλισης.
Δε ρωτάω αυτό.
Ποια είναι η αλληλουχία των γεγονότων που συμβαίνουν και έχουμε αυτό το αποτέλεσμα;
Αυτό ρωτάω.
Αυτο ρωτας, απλα δεν σε ικανοποιει η απαντηση γιατι περιμενεις κατι του στυλ, αυτη η δυναμη εφαρμοζεται εκει... Μειωνοντας την ταχυτητα, μειωνεται η κεντρομολος (την οποια αντισταθμιζεις με την κλιση), οποτε αναγκαστικα θα πας σε κατασταση πιο ανοιχτης στροφης και συνεπως μικροτερης κλισης. Ή πέφτει λέμε αφού δεν προλαβαίνει να εξισώσει το βάρος της μηχανής υπό κλίση με τη δύναμη που χρειάζεται για την αλλαγή της κλίσης, το μπροστά ελαστικό δεν μπορεί να διαχειριστεί το βάρος κι όλα αυτά μας κάνουν να θέλαμε να είμαστε εκεί με κάμερα να γελάμε με τα χάλια του χάλια...
Ειδικά εσύ δε θα έπρεπε να απαντήσεις έτσι :winka:... Κι αν απορείς γιατί, πάρε με τηλέφωνο :p. Αυτός δεν το έκλεισε. Δεν το άνοιξε ποτέ λέμε... άλλη μια περίπτωση Epic Fail...
α) Δε ρωτάω αυτό.
β) Εγώ ξέρω γιατί, κουβέντα κάνουμε.
Δε ρωτάω αυτό.
Αυτό ρωτάω.
Αφ'ενος μεν οι δυναμεις στην φυση ειναι ερμηνειες και οχι αιτιες και αφ'ετερου δε, η εννοια του γεγονοτος ειναι πολυ σχετικη.
Οποτε δεν εχει νοημα να το βλεπεις σαν αλληλουχια, ειναι απλα μια συμμετρια που ικανοποιειται ανα πασα στιγμη. Το γιατι, ενας θεος το ξερει, ισως και περισσοτεροι.
Ελπιζω να βοηθησα. :p
el_hymador
18/12/2012, 10:23
Κάποιο ρόλο πρέπει να παίζει πάντως και ο στρόφαλος ο οποίος χάνει ταχύτητα περιστροφής αν κλέισουμε το γκάζι και από τη στιγμή που και αυτός ασκεί γυρσοκοπικές δυνάμεις... ε κάτι θα κάνει...
Μόλις διαβάσατε μια διαισθητική και μπακαλίστικη προσέγγιση στο θέμα, ευχαριστώ. :D
Pardalotzatziki
18/12/2012, 12:22
...ενώ διαγράφουμε μια στροφή, η τροχιά μας ανοίγει;
Ποια είναι η αλληλουχία των γεγονότων που συμβαίνουν και έχουμε αυτό το αποτέλεσμα;
Δε μιλάω για οριακές καταστάσεις όπου θα φάμε low side...
Νομιζω οτι πρεπει να μας πεις ακριβως σε τι περιπτωση το καταλαβες...
Καμιά άλλη άποψη από καμιά άλλη κουλάντζα..??
Νομιζω οτι πρεπει να μας πεις ακριβως σε τι περιπτωση το καταλαβες...
Στην περίπτωση παρακολούθησης ενός DVD του Keith :).
Καμιά άλλη άποψη από καμιά άλλη κουλάντζα..?? Περιμένουμε, με αγωνία, τον Julius...
κλεινοντας το γκαζι ο πισω τροχός παει πιο αργα απο τονΕ μπροστα...
MG-KTiNoS
18/12/2012, 12:35
γιατί κλείνοντας γκάζι δεν έχουμε τη διαχείρηση του κινητήρα (γκάζι) και απλά μας "σπρώχνει" κι άλλο η αδράνεια του κινητήρα με το βάρος του μη έχοντας φορτίο να διαχειριστείς.
Στην αντίθετη περίπτωση με τη σωστή ταχύτητα στο κιβώτιο του κινητήρα="μία κάτω" στην καθομιλουμένη αργκό μας, η διαχείρηση του γκαζιού και ακόμα καλύτερα ελαφρώς ανοιγόμενου σε κρατάει στη γραμμή σου και πολλές φορές, ανάλογα με τη γεωμετρία της μηχανής, σου κλείνει και γραμμή.
Η μοτό οδηγείται με τον πίσω τροχό και αυτός είναι που καθορίζει την πορεία μας.
Ένας γενικός σωστός κανόνας είναι: φρέναρε νωρίτερα βάλε τη σωστή ταχύτητα, διαχειρήσου το γκάζι σωστά, ίσιωσε γρήγορα ανοίγοντας το γκάζι και φύγε.
Σε αυτό που αναφέρεις το μόνο που μπορείς να κάνεις για να κλείσεις την τροχιά σου είναι να δουλέψεις το πίσω φρένο.
Αυτά και σκέψου το πίσω γρανάζι τι δυνάμεις τρώει και πως...
(Με ανοιχτό γκάζι και αφού δηλαδή τεντώσει η αλυσίδα.)
Cpt. Haddock
18/12/2012, 12:42
Στην περίπτωση παρακολούθησης ενός DVD του Keith :).
Α, κι εγω που νομισα οτι πήγες καμια βόλτα :tooth:
κλεινοντας το γκαζι ο πισω τροχός παει πιο αργα απο τονΕ μπροστα...
Από πλευράς ευθύγραμμης ή περιστροφικής κίνησης, να 'ουμ' ..??
Όπως το έχω καταλάβει εγώ, το γυροσκοπικό φαινόμενο (που τείνει να φέρει όρθιο τον πίσω τροχό άρα και την μηχανή) αντισταθμίζεται από την δύναμη που βάζει ο τροχός στον δρόμο (μέσω του κινητήρα όταν έχεις ανοικτό το γκάζι).
Κλείνεις το γκάζι = μηδέν δύναμη, άρα το γυροσκοπικό στον πίσω τροχό υπερτερεί και τείνει να σηκώσει την μηχανή όρθια.
Όρθια μηχανή = πορεία εμπρός.
http://rider-s-land.pblogs.gr/570935.html
Pardalotzatziki
18/12/2012, 12:54
Καμιά άλλη άποψη από καμιά άλλη κουλάντζα..??
Αν δεν το καταλαβε απο τον Keith...οσες κουλαντζες και να προσπαθησουν...
:D:D:D:lol:
Pardalotzatziki
18/12/2012, 12:58
Στην περίπτωση παρακολούθησης ενός DVD του Keith :).
Ε, πες μας και τι ειπε...και σου ηρθε η απορια....
Αν το εμπρός ελαστικό ήταν τόσο "στιβαρό" που να μην παραμορφώνεται, η μηχανή θα εγείρετο :smokin:;
Ε, πες μας και τι ειπε...και σου ηρθε η απορια....
Ξαναματαλέω, εγώ ΔΕΝ έχω απορία.
Η απάντηση ήταν κατατοπιστικότατη, το δε animation γ@μ@το.
Κουβέντα κάνουμε...
Αν το εμπρός ελαστικό ήταν τόσο "στιβαρό" που να μην παραμορφώνεται, η μηχανή θα εγείρετο :smokin:;
Βρε και τον κράβατό της θα έπαιρνε και θα επεριπάτει...
(αλλά γιατί ξύνεσαι επίμονα..??)
Pardalotzatziki
18/12/2012, 13:01
Αν το εμπρός ελαστικό ήταν τόσο "στιβαρό" που να μην παραμορφώνεται, η μηχανή θα εγείρετο :smokin:;
Φτιαξε ενα τροχο απο ξυλο και δοκιμασε....
Ή φουσκωσε ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ το λαστιχο και πηγαινε βολτα...γερνει..αλλα πεφτει...
Φτιαξε ενα τροχο απο ξυλο και δοκιμασε....
Ή φουσκωσε ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ το λαστιχο και πηγαινε βολτα...γερνει..αλλα πεφτει...
Δεν ξέρω αλλά ετσι που το πας θα το δεις το στιβαρό που δεν παραμορφώνεται...
Σε καμία περίπτωση δε λέω να "τσιμεντώσουμε" τα λάστιχα για να μην παραμορφώνονται.
Απλά, προσπαθώ να κάνω ορισμένες συνδέσεις...
Pardalotzatziki
18/12/2012, 13:06
Γιατί μ' άρεσε η προσέγγιση/εξήγηση my love...
Αρα θες να δεις τι θα πει ο καθε κουλος...για να γελας....:D
Αρα θες να δεις τι θα πει ο καθε κουλος...για να γελας....:D
Σε καμία περίπτωση (α) θεωρούμαι "χεράς" (βλ. τίτλο μου) και (β) θα γελούσα εις βάρος κάποιου...
akaposto
18/12/2012, 13:11
Εγώ σκεφτόμουν κάτι προς το παρακάτω:
Φορτίζεται ο εμπρός τροχός με αποτέλεσμα να παραμορφώνεται.
Η παραμόρφωση αυτή αυξάνει την επιφάνεια του ελαστικού που έρχεται σε επαφή με το οδόστρωμα.
Η αυξημένη επαφή του ελαστικού με το οδόστρωμα σε συνδυασμό με την παραμόρφωση ουσιαστικά ...
Συμπληρώστε τις τελίτσες :D.
Στο γιατί έχουν όλοι δίκιο (που δεν σε ικανοποιούν). Όμως αυτό που γράφεις δεν είναι η απάντηση.
Το λάθος είναι ότι σκεφτόμαστε ένα τροχό. Ενώ είναι δύο. Ο ένας έχει μόνο κλίση.
Ο άλλος έχει και "στροφή" (τέζα επιστημονικά).
Το φαινόμενο "πατιλίκι" ή σε απλά ελληνικά yaw.
Μπορεί πηγαίνει ευθεία (εντάξει λίγο αλλά πάει) είτε με κλίση είτε χωρίς. Είτε ο κώλος κοιτάει αριστερά είτε δεξιά.
@DrBig, η συνδιασμοί είναι άπειροι και για αυτόν ακριβώς τον λόγο μπορεί να επανακτά την ευστάθεια του.
@DrBig, η συνδιασμοί είναι άπειροι και για αυτόν ακριβώς τον λόγο μπορεί να επανακτά την ευστάθεια του.
Για δεδομενη μηχανη, κλιση και ταχυτητα, υπαρχει μια και μονο μια ακτινα στροφης που ικανοποιει τις συνθηκες ισορροπιας. Εκτος κι αν εννοεις κατι αλλο που δεν καταλαβα!
Αν το ψειρισει κανεις, υπαρχουν ενα σωρο φαινομενα,
1) δυο τροχοι που επιβραδυνονται εχοντας αξονες μη παραλληλους μεταξυ τους (εκει παιζει το γυροσκοπικο)
2) με φρεναριστο πισω τροχο (=κλεισιμο γκαζιου) φορτιζεται η μπροστινη αναρτηση (αρα αλλαζει το ιχνος), και
3) ταυτοχρονα υπαρχει οριζοντια δυναμη απο το μπροστινο μερος προς το πισω λογω αδρανειας του πρωτου που επισης εχει συνιστωσα που ασκει ροπη στο τιμονι.
4) Οι τροχοι ειναι 3D και οχι 2D οποτε το ολο θεμα γινεται ακομα πιο περιπλοκο σε σχεση με τις κατευθυνσεις των δυναμεων.
Ενα σωρο πραγματα που ομως παιζουν δευτερευοντα ρολο. Ο βασικος ειναι η αναγκη για ικανοποιηση της ισορροπιας που εχει να κανει με την φυγοκεντρο.
Αυτός δεν το έκλεισε. Δεν το άνοιξε ποτέ λέμε... άλλη μια περίπτωση Epic Fail...
βασικα για να ακριβολογουμε το εκλεισε γιατι μπηκε με πολλα και δεν το ανοιξε ποτε ακριβως για τον ιδιο λογο :cool:
βασικα για να ακριβολογουμε το εκλεισε γιατι μπηκε με πολλα και δεν το ανοιξε ποτε ακριβως για τον ιδιο λογο :cool:
Ηθικό δίδαγμα... Άνοιξέ το και στρίψε γιδοβοσκέ.
GIXXERAKIAS
18/12/2012, 13:40
Ντάξει ρε σείς...σταμάτησε η βροχή και βγήκαν σαν τα σαλιγκάρια.Δεν υπάρχει κάτι άλλο να πούμε.:p
Εγώ θα επιμείνω...
Ας το πάμε από το οριακό (λέγε με low side) προς το normal.
Έχουμε πλαγιάσει σε δεξιά στροφή.
Για κάποιο λόγο κλείνουμε το γκάζι.
Επειδή είμαστε οριακά, τρώμε low side.
Πού θα κλειδώσει το μπροστινό μας, αριστερά ή δεξιά;
Που θα βρεθεί το δεξί grip, στο τεπόζιτο ή τη ζελατίνα;
Αν δεν ήμαστε στο όριο και το εμπρός ελαστικό είχε περιθώρια πρόσφυσης με τι ισοδυναμεί αυτό;
:winka:
GIXXERAKIAS
18/12/2012, 13:59
Εγώ θα επιμείνω...
Ας το πάμε από το οριακό (λέγε με low side) προς το normal.
Έχουμε πλαγιάσει σε δεξιά στροφή.
Για κάποιο λόγο κλείνουμε το γκάζι.
Επειδή είμαστε οριακά, τρώμε low side.
Πού θα κλειδώσει το μπροστινό μας, αριστερά ή δεξιά;
Που θα βρεθεί το δεξί grip, στο τεπόζιτο ή τη ζελατίνα;
Αν δεν ήμαστε στο όριο και το εμπρός ελαστικό είχε περιθώρια πρόσφυσης με τι ισοδυναμεί αυτό;
:winka:
Στήν ζελατίνα από την ορμή.....και το τιμόνι στρίβει πρός τα αριστερά σε αριστερή στροφή και τούμπαλιν.Γι'αυτό το λόγο κάνουμε το ανάποδο γυροσκοπικό για να μήν πέσουμε από low side με επιταχυνόμνη πορεία.
Ηθικό δίδαγμα... Άνοιξέ το και στρίψε γιδοβοσκέ.
κατι χαμπαριασα και το κραταω για τις επομενες φορες ;)
Στήν ζελατίνα από την ορμή.....
Αυτό θα γίνει αφού πέσουμε.
Την ώρα που γίνεται η στραβή σε δεξιά στροφή, το δεξί grip πάει στο τεπόζιτο.
277246
Γι'αυτό το λόγο κάνουμε το ανάποδο γυροσκοπικό για να μήν πέσουμε από low side με επιταχυνόμνη πορεία.
Σε normal (βλ. μη οριακές συνθήκες) μήπως αυτό δεν (προσπαθεί να) κάνει και η μοτοσικλέτα;
Αυτό θα γίνει αφού πέσουμε.
Την ώρα που γίνεται η στραβή σε δεξιά στροφή, το δεξί grip πάει στο τεπόζιτο.
Σε normal (βλ. μη οριακές συνθήκες) μήπως αυτό δεν (προσπαθεί να) κάνει και η μοτοσικλέτα;
ξεχνας οτι τα κερατα τα κραταει ενας παπαρας που προσπαθει να κρατηθει πανω στον ταυρο ;)
GIXXERAKIAS
18/12/2012, 14:21
Αυτό θα γίνει αφού πέσουμε.
Την ώρα που γίνεται η στραβή σε δεξιά στροφή, το δεξί grip πάει στο τεπόζιτο.
277246
Σε normal (βλ. μη οριακές συνθήκες) μήπως αυτό δεν (προσπαθεί να) κάνει και η μοτοσικλέτα;
Άυτό εννοούσα και εγώ στην φωτό απλά δεν είμαι και πολύ του λόγου...πιό πολύ στην πράξη.
Ναι αυτό προσπαθεί να κάνει και εμείς της το χαλάμε όταν είμαστε κουλάδια.:p
Ναι αυτό προσπαθεί να κάνει και εμείς της το χαλάμε όταν είμαστε κουλάδια.:p
Αν λοιπόν γυρίσουμε στην αρχή...
Φορτίζεται ο εμπρός τροχός με αποτέλεσμα να παραμορφώνεται.
Η παραμόρφωση αυτή αυξάνει την επιφάνεια του ελαστικού που έρχεται σε επαφή με το οδόστρωμα.
Η αυξημένη επαφή του ελαστικού με το οδόστρωμα σε συνδυασμό με την παραμόρφωση ουσιαστικά ...
Μήπως η μηχανή κάνει αυτό το "αντίθετο" όπως λες γυροσκοπικό και γι' αυτό σηκώνεται κι ανοίγει τη γραμμή της;
Bladerunner
18/12/2012, 15:58
Τα διάβασα όλα τα μηνύματα μεν, στα πεταχτά όμως δε... Οπότε, αν ειπώθηκαν τα παρακάτω συγχωρέστε με.
Το μηχανάκι δεν ανοίγει πάντα την τροχιά του όταν κλείνουμε το γκάζι. Κάποιες φορές συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Την κλείνει!
Υπό ποιες συνθήκες συμβαίνει το ένα και υπό ποιες το άλλο; Σκεφτείτε το. Εγώ πήζω ασύστολα σήμερα :lol:
pipe_smoker
18/12/2012, 17:11
Τα διάβασα όλα τα μηνύματα μεν, στα πεταχτά όμως δε... Οπότε, αν ειπώθηκαν τα παρακάτω συγχωρέστε με.
Το μηχανάκι δεν ανοίγει πάντα την τροχιά του όταν κλείνουμε το γκάζι. Κάποιες φορές συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Την κλείνει!
Υπό ποιες συνθήκες συμβαίνει το ένα και υπό ποιες το άλλο; Σκεφτείτε το. Εγώ πήζω ασύστολα σήμερα :lol:
Ε όχι ρε πστ μου!!!!
Δεν πρόλαβα, αλλά δε γ@μιέται. Δε θέλω να πάει τσάμπα τόσος κόπος οπότε θα το βάλω....
Μη με παρεξηγήσει κανείς, αλλά φτάσαμε στις 5 σελίδες σε τέτοιο θέμα και δε σε είδα και πήγε η ψυχή μου στην κούλουρη
277266
el_hymador
18/12/2012, 17:23
Μιλάς με γρίφους γέροντα, αλλά στο video νομίζω ότι εμπεριέχεται η απάντηση: http://www.youtube.com/watch?v=8H98BgRzpOM
Έτσι όπως το αντιλλαμβάνομαι εγώ, μια μηχανή που στρίβει είναι σε μια κατάσταση δυναμικής ισορροπίας, όπου η κλίση, η ταχύτητα και η τάση των τροχών να επανέλθουν σε κάθετη θέση λόγω των γυροσκοπικών δυνάμεων (αυτό που βλέπουμε στο Video δηλαδή) κάνουν blend (πςςςς) μεταξύ τους και η μηχανή ισορροπεί σε μια θέση την οποία αν την είχε στατικά, θα έπεφτε σα κατ. Λογικά, σε μια υποθετική αριστέρη στροφή, ασκούνται 3 δυνάμεις, η βαρύτητα (κόκκινο) που εξουδετερώνεται από την φυγόκεντρο (μπλε) και οι γυροσκοπικές τάσεις των τροχών που θέλουν να επανέλθουν σε κατάσταση ισορροπίας (γκρι), δηλαδή κάθετα. Αν κλείσουμε το γκάζι, η ταχύτητα μειώνεται και αντίστοιχα μειώνεται και η φυγόκεντρος, άρα λογικά η βαρύτητα η οποία είναι σταθερή θα έπρεπε να μας τραβήξει και να φάμε χύμα, αλλά όπως φαίνεται και στο video ίσως η τάση των τροχών να επανέλθουν σε κάθετη ως προς το δρόμο θέση (με οριζόντιο τον άξονα περιστροφής τους δηλαδή) να προκαλλεί το φαινόμενο του να σηκώνεται η μηχανή. Επίσης όπως βλέπουμε στο video, όσο η ταχύτητα περιστροφής του τρoχού μειώνεται παρατηρούμε ότι μειώνεται και η τάση του να παρaμείνει στη θέση που του έχει ορίσει ο άσχετος του MIT :D, οπότε σκέφτομαι και λέω ότι για αυτό ακριβώς το λόγο σε στροφές με μικρή ταχύτητα, έτσι και κλείσουμε το γκάζι πέφτουμε στο εσωτερικό της στροφής λόγω της βαρύτητας, γιατί οι γυροσκοπικές δυναμείς των τροχών που περιστρέφονται αργά δεν είναι αρκετά ισχυρές για να ανασηκώσουν την μηχανή.
Αυτά. Με επίγνωση της ασχετοσύνης μου και κάθε ειλικρίνια... μπορεί να λέω και χοντρές μαλακίες. Αλλά αυτό πιστεύω εγώ και άμα σας αρέσει. :smokin: 277267
Το μηχανάκι δεν ανοίγει πάντα την τροχιά του όταν κλείνουμε το γκάζι. Κάποιες φορές συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Την κλείνει!
Να πάρουμε τη βοήθεια 50% - 50% :lol:;
Μιλάμε για κανονικές συνθήκες ή θα μπούμε σε αναζητήσεις για ανάποδες κλίσεις, double apex corners, κλπ;
Να πάρουμε τη βοήθεια 50% - 50% :lol:;
Μιλάμε για κανονικές συνθήκες ή θα μπούμε σε αναζητήσεις για ανάποδες κλίσεις, double apex corners, κλπ;
Μπα, μάλλον αναφέρεται στην περίπτωση που η ταχύτητα είναι ήδη χαμηλή και αν κλείσεις το γκάζι πρέπει να κλείσει και η τροχιά για να μην πέσεις μέσα στη στροφή από απλή έλλειψη στήριξης.
Εγώ θα επιμείνω...
Ας το πάμε από το οριακό (λέγε με low side) προς το normal.
Έχουμε πλαγιάσει σε δεξιά στροφή.
Για κάποιο λόγο κλείνουμε το γκάζι.
Επειδή είμαστε οριακά, τρώμε low side.
Πού θα κλειδώσει το μπροστινό μας, αριστερά ή δεξιά;
Που θα βρεθεί το δεξί grip, στο τεπόζιτο ή τη ζελατίνα;
Αν δεν ήμαστε στο όριο και το εμπρός ελαστικό είχε περιθώρια πρόσφυσης με τι ισοδυναμεί αυτό;
:winka:
ή θα στρίψει ο τροχός και θα γίνει αυτό 0:13 και 0:15 :hunter::tooth:
http://www.youtube.com/watch?v=iwqdFNCEAY0
καλά Χριστούγεννα παιδιά :beer:
stefanos
18/12/2012, 21:24
ή θα στρίψει ο τροχός και θα γίνει αυτό 0:13 και 0:15 :hunter::tooth:
http://www.youtube.com/watch?v=iwqdFNCEAY0
καλά Χριστούγεννα παιδιά :beer:
Περίεργο ε?
Για να πάμε δεξιά πρέπει να στρίψουμε αριστερά.:)
George_M.
19/12/2012, 00:27
δραση-αντιδραση.:yawn:
οι δυναμεις στην φυση εφαρμοζονται κατα ζευγη ΠΑΝΤΑ!
Bladerunner
19/12/2012, 10:27
Αν ανοίξει ή κλείσει η γραμμή μας κλείνοντας το γκάζι, εξαρτάται κάθε φορά από τη διαθέσιμη πρόσφυση. Από την ποιότητα των ελαστικών, της επιφάνειας που κινούμαστε, της κλίσης που έχουμε, και της ταχύτητάς μας.
Αν κλείσουμε το γκάζι καθώς στρίβουμε, οι αναρτήσεις συμπιέζονται οπότε και αυξάνεται η κλίση. Αν το μπροστινό λάστιχο δεν μπορεί να αντέξει το φορτίο της αυξημένης κλίσης θα ολισθήσει προς το εξωτερικό της στροφής. Το μηχανάκι θα ανοίξει τη γραμμή του δηλαδή. Σε υπερβολική κλίση και έντονη επιβράδυνση θα διπλώσει και μάλλον θα τσακιστούμε.
Όσο το λάστιχο μπορεί να διαχειριστεί τα φορτία, όσο έχουμε περίσσεια πρόσφυση δηλαδή, εφόσον αυξηθεί η κλίση το μηχανάκι θα κλείσει τη γραμμή του.
nikos_abel
19/12/2012, 10:51
Αφ'ενος μεν οι δυναμεις στην φυση ειναι ερμηνειες και οχι αιτιες και αφ'ετερου δε, η εννοια του γεγονοτος ειναι πολυ σχετικη.
Οποτε δεν εχει νοημα να το βλεπεις σαν αλληλουχια, ειναι απλα μια συμμετρια που ικανοποιειται ανα πασα στιγμη. Το γιατι, ενας θεος το ξερει, ισως και περισσοτεροι.
Ελπιζω να βοηθησα. :p
:a18::a20::a23:
Pardalotzatziki
19/12/2012, 11:32
Νομιζω οτι το να σηκωθει και να ανοιξει γραμμη ανηκει σε ενα σεναριο παρατεταμενου κλεισιματος γκαζιου και οχι στον λιγο χρονο που το κλεινουμε για μια στροφη....σαν να το κανεις επιτηδες....
kagelos1
19/12/2012, 11:41
Όταν κλείνουμε το γκάζι το βάρος μεταφέρεται στον εμπρόσθιο τροχό. Έτσι αυξάνεται η επιφάνεια με την οποία πατάει κάτω, από την μέσα πλευρά όμως με συνέπεια να φρενάρει και το τιμόνι να στρίβει προς τα μέσα. Αυτό προκαλεί ανάποδο counter steering το οποίο μας σηκώνει όρθιους.
Αυτά από τον Keith Code και το DVD Twist of the Wrist (II ;;; )
kagelos1
19/12/2012, 11:48
Και για τους οπτικούς τύπους:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ndU65pUKn9k#t=707s
Απαντάει σε ακριβώς αυτό.
Bladerunner
19/12/2012, 13:47
Tα μηνύματα σχετικά με την χρησιμότητα των θεωρητικών γνώσεων μεταφέρθηκαν εδώ: (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=132750)
Bladerunner
19/12/2012, 13:52
Όταν κλείνουμε το γκάζι το βάρος μεταφέρεται στον εμπρόσθιο τροχό. Έτσι αυξάνεται η επιφάνεια με την οποία πατάει κάτω, από την μέσα πλευρά όμως με συνέπεια να φρενάρει και το τιμόνι να στρίβει προς τα μέσα. Αυτό προκαλεί ανάποδο counter steering το οποίο μας σηκώνει όρθιους.
Πολύ σωστή εξήγηση. Και με το βίντεο γίνεται ακόμα πιο κατανοητή.
Όταν κλείνουμε το γκάζι το βάρος μεταφέρεται στον εμπρόσθιο τροχό. Έτσι αυξάνεται η επιφάνεια με την οποία πατάει κάτω, από την μέσα πλευρά όμως με συνέπεια να φρενάρει και το τιμόνι να στρίβει προς τα μέσα. Αυτό προκαλεί ανάποδο counter steering το οποίο μας σηκώνει όρθιους.
Αυτά από τον Keith Code και το DVD Twist of the Wrist (II ;;; )
Τι ειναι το αναποδο 'αναποδο τιμονι'? :eek:
To οτι κλεινει το τιμονι ειναι σωστο (οταν κλεινει το γκαζι), το οτι αυτο γινεται επειδη παταει το λαστιχο περισσοτερο ειναι εντελως λαθος.
Οταν κλεινει το γκαζι σημαινει οτι φρεναρει το πισω μερος. Το θετικο ιχνος της μηχανης ειναι ευσταθες οταν το πισω μερος σπρωχνει το μπροστινο αλλα ασταθες οταν το πισω μερος τραβαει το μπροστινο, γι αυτο κλεινει το τιμονι. Δοκιμαστε να πιασετε τη μοτοσυκλετα απο το grab rail του συνοδηγου και να την τραβηξετε αναποδα ενω ειναι ελαφρως πλαγιασμενη, θα δειτε τι εννοω.
To οτι κλεινει το τιμονι ειναι σωστο (οταν κλεινει το γκαζι), το οτι αυτο γινεται επειδη παταει το λαστιχο περισσοτερο ειναι εντελως λαθος.
Οταν κλεινει το γκαζι σημαινει οτι φρεναρει το πισω μερος. Το θετικο ιχνος της μηχανης ειναι ευσταθες οταν το πισω μερος σπρωχνει το μπροστινο αλλα ασταθες οταν το πισω μερος τραβαει το μπροστινο, γι αυτο κλεινει το τιμονι. Δοκιμαστε να πιασετε τη μοτοσυκλετα απο το grab rail του συνοδηγου και να την τραβηξετε αναποδα ενω ειναι ελαφρως πλαγιασμενη, θα δειτε τι εννοω.
Πολυ σωστα...
Επειδή το εχω παθει στην πραξη και με εχει ζορίσει αυτο με το ανοιγμα της τροχιάς ,δηλαδη ερχόμουν προς μια στροφή με 170 χλμ μπαινω μεσα και κατι ατσαλο εκανα και εβαλα κενο αναμεσα απο καποια σχεση και μη θελοντας να ρισκαρω το σκορτσαρισμα του κινητηρα το αφησα κενο και ιδρωσα μεχρι να κρατησω μεσα τη μηχανη να μη παει εξω στο τσιμέντο του δρομου για τα νερά. Δεν εκατσα να το αναλυσω ,αλλα ειδα στην πραξη οτι το πραγμα γινεται επικινδυνο αν σου τυχει. Παντως εμενα μου φανηκε περισσοτερο σαν να εχουν σχεση και δυναμεις αδρανειας ,στροφορμής των εσωτερικών του κινητήρα. Αυτό που λένε οτι οταν ο κινητηρας δουλευει σε περισσοτερες στροφες εχουμε μεγαλυτερη ευσταθεια σε σχεση με οταν δουλευει με λιγώτερες. Αλλα τα μαθηματικα΄της στροφορμής δεν τα ξερω και δεν εχω ψαχτει. Αν καποιος ξερει αν πραγματι μας σταθεροποιει το μοτερ οταν δουλευει σε περισσοτερες στροφες ας το αναφέρει να μαθουμε και κατι παραπανω.
Οτι ισχυει σε ενα ποσοστο και αυτο που λεει ο DRBig πιστεύω ισχύει αλλα μαλλον ισχύουν και αλλα πραγματα.
sapila racing
20/12/2012, 09:25
Αν καποιος ξερει αν πραγματι μας σταθεροποιει το μοτερ οταν δουλευει σε περισσοτερες στροφες ας το αναφέρει να μαθουμε και κατι παραπανω.
Σε όλα τα μηχανάκια εκτός BMW boxer και Guzzi, εχουμε 3 πράγματα που μας κρατάνε σε ισορροπία και αντιστέκονται στην οποιαδήποτε αλλαγή κλίσης.
Αυτα είναι οι τροχοί εμπρός και πίσω και ο στρόφαλος/βολάν κλπ. Οσο πιο πολλές στροφές έχει ο κινητήρας τόσο η μοτοσυκλέτα αντιστέκεται στην αλλαγή κλίσης.
Αυτός είναι και ο λόγος που τα boxer αλλάζουν κλίση πανεύκολα σε σχέση με τα άλλα, μια και με σταθερές στροφές ο στρόφαλος/βολάν κλπ είναι εκτός εξίσωσης. ;)
Αν καποιος ξερει αν πραγματι μας σταθεροποιει το μοτερ οταν δουλευει σε περισσοτερες στροφες ας το αναφέρει να μαθουμε και κατι παραπανω.
Οτι ισχυει σε ενα ποσοστο και αυτο που λεει ο DRBig πιστεύω ισχύει αλλα μαλλον ισχύουν και αλλα πραγματα.
Αυτο ισχυει, και ειναι αυτο που σε κραταει να μη πεσεις απο την μηχανη (θεωρημα διατηρησης της στροφορμης), αλλα δεν εχει να κανει με το παρον. Το πως συμπεριφερεται μια μηχανη σε φρενα γκαζια στροφες κλπ ειναι βασικα αποτελεσμα της γεωμετριας της και κυριως του ιχνους. Σε ολες τις περιπτωσεις εχεις ενα μπροστινο να παλευει μ'ενα πισινο. Το πως διασυνδεονται αυτα τα δυο δυναμικα ειναι θεμα ιχνους.
ΥΓ Σε μετριες-μεγαλες ταχυτητες, η στροφορμη των τροχων ειναι κατα πολυ μεγαλυτερη απο αυτην του στροφαλου...
Eυχαριστώ για τις απαντήσεις,θα το δω και στην πραξη κατα ποσο ο στροφαλος επηρρεάζει,γιατι μπορει να ειναι ασήμαντη η επιρροή του και να ειναι ολα θεμα ίχνους. Παντως εριξα μια ματια στο βικιπεδια και ειδα οτι οταν ενας δισκος περιστρεφεται εχει την ταση να αντιστεκεται σε αλλαγη της διευθυνσής του ,εχει και ενα τυπο δυσκολο για να βρει κανεις ακριβώς την ροπή περιστροφής http://en.wikipedia.org/wiki/Gyroscope αλλά βαζω μια φωτογραφία που δειχνει λιγο το φαινόμενο https://dl.dropbox.com/u/88456705/220px-Gyroscope_operation.gif
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.