PDA

View Full Version : Θεωρία - Πράξη - Εμπειρία



sniper
19/12/2012, 12:11
Είναι πάντα ενδιαφέρον να βλέπουμε ότι πολλοί από εμας ακόμα δεν ξέρουμε να οδηγούμε ή πάμε με την βοήθεια του Μανιτού.

Pardalotzatziki
19/12/2012, 12:18
Είναι πάντα ενδιαφέρον να βλέπουμε ότι πολλοί από εμας ακόμα δεν ξέρουμε να οδηγούμε ή πάμε με την βοήθεια του Μανιτού.

Πολλοι οδηγοι κινουνται εμπειρικα....λογικο ειναι...δεν κανουν ολοι μαθηματα.
Το οτι δεν γνωριζουν καποιοι τις τεχνικες και πως λεγονται δεν σημαινει οτι ο Μανιτου τους κραταει ορθιους.

Δεν το λεω για μενα και δεν το παιρνω προσωπικα..για να προλαβω καποιους....

Σε μαθηματα που ειχα κανει...οι εκπαιδευτες απλα μας λεγανε οτι θα καταλαβετε γιατι κανετε οτι κανετε και πως λεγεται ή γιατι συμβαινει...

sniper
19/12/2012, 12:35
Πολλοι οδηγοι κινουνται εμπειρικα....λογικο ειναι...δεν κανουν ολοι μαθηματα.
Το οτι δεν γνωριζουν καποιοι τις τεχνικες και πως λεγονται δεν σημαινει οτι ο Μανιτου τους κραταει ορθιους.

Δεν το λεω για μενα και δεν το παιρνω προσωπικα..για να προλαβω καποιους....

Σε μαθηματα που ειχα κανει...οι εκπαιδευτες απλα μας λεγανε οτι θα καταλαβετε γιατι κανετε οτι κανετε και πως λεγεται ή γιατι συμβαινει...

Καλά ΟΚ, διαφωνώ.

Pardalotzatziki
19/12/2012, 12:38
Καλά ΟΚ, διαφωνώ.

"Δημοκρατια" εχουμε...:D

sniper
19/12/2012, 12:46
"Δημοκρατια" εχουμε...:D Ki "εκκλησάκια" κατά μήκος του δρόμου και χαμένους φίλους...

Pardalotzatziki
19/12/2012, 12:49
Ki "εκκλησάκια" κατά μήκος του δρόμου και χαμένους φίλους...

Βγαινουμε εκτος θεματος....αλλα εδω διαφωνω εγω....ολα αυτα τα εκκλησακια ειναι γιατι δεν πηγανε στο CSS?

sniper
19/12/2012, 13:00
Βγαινουμε εκτος θεματος....αλλα εδω διαφωνω εγω....ολα αυτα τα εκκλησακια ειναι γιατι δεν πηγανε στο CSS?

Μίλησα εγώ για CSS? Εϊπα να μάθουμε. Το πως είναι αδιάφορο.

Και ναι, πολλά είναι λόγω μη γνωσης.

Pardalotzatziki
19/12/2012, 13:12
Μίλησα εγώ για CSS? Εϊπα να μάθουμε. Το πως είναι αδιάφορο.

Και ναι, πολλά είναι λόγω μη γνωσης.

Αρα οποιος δεν εχει κανει μαθηματα κρατιεται απο τον Μανιτου...
Νομιζω.....υπερβαλλεις....

sniper
19/12/2012, 13:16
Αρα οποιος δεν εχει κανει μαθηματα κρατιεται απο τον Μανιτου...
Νομιζω.....υπερβαλλεις....

Καθόλου.

Bladerunner
19/12/2012, 13:51
Αυτό που θα ήθελα να επισημάνω είναι ότι πολλές φορές η συνήθεια δεν είναι καλός σύμβουλος.

Για παράδειγμα, όταν στρίβουμε με κλειστό γκάζι στην Κ10 των Σερρών και δεν πέφτουμε λόγω των σούπερ μαλακών ελαστικών, της ποιότητας του τάπητα και της μεγάλης θετικής κλίσης της στροφής, δεν σημαίνει ότι αυτή είναι και η σωστή τεχνική.

Pardalotzatziki
19/12/2012, 13:56
Αυτό που θα ήθελα να επισημάνω είναι ότι πολλές φορές η συνήθεια δεν είναι καλός σύμβουλος.

Για παράδειγμα, όταν στρίβουμε με κλειστό γκάζι στην Κ10 των Σερρών και δεν πέφτουμε λόγω των σούπερ μαλακών ελαστικών, της ποιότητας του τάπητα και της μεγάλης θετικής κλίσης της στροφής, δεν σημαίνει ότι αυτή είναι και η σωστή τεχνική.

Δε νομιζω οτι χρειαζεται να ανοιχτει ολοκληρο θεμα για 1-2 διαφωνιες....:D
Αν θελετε να το συνεχισετε αλλο θεμα αλλα και να διαγραφει εγω δεν εχω προβλημα..

Manitu
19/12/2012, 13:58
Είναι πάντα ενδιαφέρον να βλέπουμε ότι πολλοί από εμας ακόμα δεν ξέρουμε να οδηγούμε ή πάμε με την βοήθεια του Μανιτού.

Όσο μπορώ βοηθάω και εγω αλλα ρε παιδάκι μου πολλές κουλομαρίες δεν προλαβαίνω ....:bawl:

( Βλέπε Nickname )

Υ.Γ Πολύ ωραίο Θέμα :a014:

vaska
19/12/2012, 14:03
Γενικά μια χαλαρότερη οδήγηση και όχι επιθετική, σε σημείο που να νιώθει άνετα ο αναβάτης - οδηγός, είναι αυτή που λύνει τα περισσότερα προβλήματα.

Αργότερα με την πάροδο του χρόνου έρχεται και η εμπειρία ίσως ίσως και κάποιο μάθημα. Γνώμη μου λοιπόν "μην το πιέζετε". Αν μετά τα μαθήματα σας βγει, πάτε πιο γρήγορα. Και για να προλάβω μερικούς που σίγουρα θα πουν ότι δεν φταίει πάντα η ταχύτητα, θ' απαντήσω ναι, αλλά συνήθως είναι ο μεγαλύτερος και κυριότερος φταίχτης.
Αν ο μη γνώστης πάει πιο αργά, σχεδόν πάντα έχει χρόνο για διορθώσεις και σωστές αντιδράσεις, αν πάει γρήγορα τα λάθη επαναλαμβάνονται το ένα πίσω από το άλλο και πολλά λάθη μαζεμένα φέρνουν την πτώση.

sniper
19/12/2012, 14:05
Αυτό που θα ήθελα να επισημάνω είναι ότι πολλές φορές η συνήθεια δεν είναι καλός σύμβουλος.

Για παράδειγμα, όταν στρίβουμε με κλειστό γκάζι στην Κ10 των Σερρών και δεν πέφτουμε λόγω των σούπερ μαλακών ελαστικών, της ποιότητας του τάπητα και της μεγάλης θετικής κλίσης της στροφής, δεν σημαίνει ότι αυτή είναι και η σωστή τεχνική.

Ή κοιμήθηκες.. (μλκ νΤρούπερ :bawl: )

Bladerunner
19/12/2012, 14:13
Δε νομιζω οτι χρειαζεται να ανοιχτει ολοκληρο θεμα για 1-2 διαφωνιες....:D

Αφορμή ήταν οι διαφωνίες και όχι η αιτία.

Pardalotzatziki
19/12/2012, 14:21
Αφορμή ήταν οι διαφωνίες και όχι η αιτία.


Ε, τοτε να καθορισουμε απο τωρα αν η συζητηση εχει να κανει με οδηγηση στο δρομο και οδηγηση στην πιστα...
Αλλιως ο καθενας θα λεει διαφορετικα πραγματα...

Bladerunner
19/12/2012, 14:23
Το θέμα έχει να κάνει με την οδήγηση της μοτοσυκλέτας. Ο τρόπος, η τεχνική, η φιλοσοφία πίσω από αυτήν, δεν αλλάζει ανάλογα με το πού κινούμαστε.

Pardalotzatziki
19/12/2012, 14:28
Το θέμα έχει να κάνει με την οδήγηση της μοτοσυκλέτας. Ο τρόπος, η τεχνική, η φιλοσοφία πίσω από αυτήν, δεν αλλάζει ανάλογα με το πού κινούμαστε.

Αλλα σκεφτεσαι να κανεις στην πιστα και αλλα πρεπει να εχεις στο νου σου στο δρομο. Αν πας να κανεις εξασκηση στο δρομο....φωναζεις " γαμωτ, γαμωτ, γαμωτ, γαμωτ"....
Και ο αναβατης με φουλ εξοπλισμο δεν ειναι το ιδιο με τον αναβατη με το τζην. Αυτο δε φορανε οι περισσοτεροι στις βολτες?

sniper
19/12/2012, 14:29
Ε, τοτε να καθορισουμε απο τωρα αν η συζητηση εχει να κανει με οδηγηση στο δρομο και οδηγηση στην πιστα...
Αλλιως ο καθενας θα λεει διαφορετικα πραγματα...

Και στο δρόμο και στην πίστα. Στη πίστα πάνε 2 είδη αναβατών. Οι αγωνιζόμενοι κι οι χομπίστες.. Για τους αγωνιζόμενους, δεν θ' αναφερθούμε εδώ.

Οι χομπίστες όμως βρίσκονται και στο δρόμο και στην πίστα και χωρίζονται σε 2 κατηγορίες:
1. Ασχετοι (Ο Μανιτού που λέγαμε)
2. Γνώστες θεωρίας

Όσοι γνωρίζουν κάποια πράγματα, θα θέλουν να τα δοκιμάσουν.. ένα ένα και σιγά σιγά.. Όσοι δεν ξέρουν, μπάινουν μέσα κι ό,τι γίνει... Οι παγκόσμιοι των 5 ηπείρων.. Οι τούμπες είναι συχνό φαινόμενο.. Το ίδιο και στο δρόμο. Δεν λέω ότι όποιος δεν έχει κανει μαθήματα είναι αργός... το αντίθετο μάλιστα. Κάποτε πήγα βόλτα με μια παρέα (άγνωστοι όλοι τότε σε μένα) κι έτρεμα σαν το φύλλο όταν γυρίσαμε πίσω (χωρίς ν' ανοίξει μύτη).

Όταν δεν ξέρεις όμως ούτε τα βασικά τότε κινδυνεύεις. Μην κάνετε σαν μικρά παιδιά. Η γνώση είναι δύναμη. Το ότι το μηχανάκι μας συγχωρεί πολλές από τις μαλ@κίες που κάνουμε και το βιάζουμε δεν σημαίνει ότι δεν ειμαστε και τυχεροί.. αλλά κάποτε αυτό τελειώνει.

sniper
19/12/2012, 14:30
Αλλα σκεφτεσαι να κανεις στην πιστα και αλλα πρεπει να εχεις στο νου σου στο δρομο. Αν πας να κανεις εξασκηση στο δρομο....φωναζεις " γαμωτ, γαμωτ, γαμωτ, γαμωτ".... Και ο αναβατης με φουλ εξοπλισμο δεν ειναι το ιδιο με τον αναβατη με το τζην. Αυτο δε φορανε οι περισσοτεροι στις βολτες? Σορρυ αλλά έχεις μηχανή κι έχεις βγει για καμια βόλτα, ναι;

Bladerunner
19/12/2012, 14:31
Για να μας βάλω πιο κοντά στο πνεύμα του θέματος...



Ας φανταστούμε το εξής σενάριο:
Έχουμε ένα παιδάκι έξι χρονών που μαθαίνει να οδηγάει με ένα μίνι-μότο αποκλειστικά σε πίστα. Δεν βγαίνει ποτέ σε δρόμο. Ούτε καν με ποδήλατο. Το παιδάκι αυτό λοιπόν έχει ήδη γίνει 25 χρονών και από τα έξι του ασχολείται με την αγωνιστική και μόνο μοτοσυκλέτα. Έχει παρακολουθήσει καμιά δεκαριά σχολεία, έχει διαβάσει ότι σχετικό βιβλίο υπάρχει, έχει τρέξει και διαπρέψει σε πάρα πολλούς αγώνες, είναι τέλειος χειριστής της μοτοσυκλέτας. Σε δημόσιο δρόμο όμως δεν έχει οδηγήσει ποτέ του!

Από την άλλη μεριά έχουμε έναν διαφορετικό αναβάτη. Έχει αλλάξει καμιά δεκαριά μηχανάκια, κι έχει γράψει 500.000 χιλιόμετρα σε ποικίλες συνθήκες. Από τουρισμό ανά τον κόσμο μέχρι καθημερινή μετακίνηση στη δουλειά του και στη βόλτα του. Έχει δει πολλά να συμβαίνουν στο δρόμο, έχει αποφύγει ουκ ολίγα ατυχήματα κι έχει εμπλακεί επίσης σε αρκετά. Δεν έχει παρακολουθήσει κανένα εξειδικευμένο σχολείο οδήγησης ούτε καν έχει μπει ποτέ σε πίστα. Ικανότητες χειρισμού στο μέσο όρο.

Ποιος από τους δύο αναβάτες νομίζετε θα έχει τον μικρότερο χρόνο αντίληψης και επεξεργασίας ενός ερεθίσματος; Δηλαδή, ποιος είναι αυτός που θα αντιληφθεί πιο γρήγορα ένα παιδάκι που πετάχτηκε στο δρόμο και θα πάρει πιο γρήγορα την κατάλληλη απόφαση να ενεργήσει;

Αυτός που δεν έχει κυκλοφορήσει ποτέ σε δημόσιο δρόμο, ή εκείνος που έχει δει εκατοντάδες παρόμοιες περιπτώσεις; Σωστά. Ο δεύτερος -ο έμπειρος- θα έχει τον μικρότερο χρόνο αντίληψης.

Στο ίδιο σενάριο, με τους ίδιους αναβάτες. Ποιος θα έχει τον μικρότερο χρόνο εφαρμογής της όποιας απόφασης έχει λάβει; Ποιος θα φρενάρει πιο γρήγορα; Ποιος θα πραγματοποιήσει τον κατάλληλο ελιγμό ποιο γρήγορα; Αυτός που από τα έξι του οδηγάει στα όρια μέσα στις πίστες και έχει εκπαιδευτεί, ή εκείνος που δεν ξέρει καν ποια είναι τα όρια της μηχανής του; Και πάλι σωστά. Ο πρώτος -ο εκπαιδευμένος- θα ενεργήσει πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά.

Ανακεφαλαιώνοντας, ο πιο έμπειρος θα αντιληφθεί και επεξεργαστεί πιο γρήγορα το όποιο ερέθισμα. Θα λάβει πιο γρήγορα την κατάλληλη απόφαση χειρισμού σε σχέση με τον άπειρο. Ο πιο ικανός όμως, θα εφαρμόσει στην πράξη πιο γρήγορα την απόφαση χειρισμού που έχει πάρει, από τον λιγότερο ικανό.

Αν αυτοί οι δύο αναβάτες ήταν ένας έχοντας τα πλεονεκτήματα και των δύο; Δηλαδή ΚΑΙ εμπειρία ΚΑΙ ικανότητα;

Bladerunner
19/12/2012, 14:35
Αλλα σκεφτεσαι να κανεις στην πιστα και αλλα πρεπει να εχεις στο νου σου στο δρομο.

Δε μιλάμε για τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, αλλά καθαρά για τον χειρισμό της μηχανής. Επιμένω, ο χειρισμός είναι ένας. Με τον ίδιο τρόπο φρενάρει -επιταχύνει- στρίβει το μηχανάκι είτε στον δρόμο είτε στην πίστα. Γνωρίζοντας τι "αρέσει" στο μηχανάκι και τι όχι, είναι μια καλή βάση για να προχωρήσουμε παραπάνω.

Pardalotzatziki
19/12/2012, 14:36
Σορρυ αλλά έχεις μηχανή κι έχεις βγει για καμια βόλτα, ναι;

Εχω ποδηλατο και παω μεχρι τις κουνιες της γειτονιας....μεχρι εκει με αφηνει η μαμα μου....
Αντε και για καμια σοκολατα στο περιπτερο...

Τα υπεροπτικα σχολια δεν εχουν βοηθησει σε καμια συζητηση..ποτε ομως...ουτε το να μειωνεις τους αλλους...
Επιμενω οτι δρομος και πιστα ΔΕΝ ειναι το ιδιο...
Για οδηγηση μοτο μιλαμε παντα και κοινα υπαρχουν...αλλα π.χ. δεν εχει νταλικες στην πιστα...ή τρακτερ...ναι?

Bladerunner
19/12/2012, 14:40
Τα υπεροπτικα σχολια δεν εχουν βοηθησει σε καμια συζητηση..ποτε ομως...ουτε το να μειωνεις τους αλλους...

Συμφωνώ απόλυτα. Όπως συμφωνώ στο να διαβάζουμε προσεκτικά. Μιλάμε για την εκπαίδευση πάνω στο χειρισμό της μοτοσυκλέτας. Ούτε για τον Κ.Ο.Κ ούτε για αμυντική οδήγηση σε συνθήκες πόλης.

sniper
19/12/2012, 14:55
Εχω ποδηλατο και παω μεχρι τις κουνιες της γειτονιας....μεχρι εκει με αφηνει η μαμα μου....
Αντε και για καμια σοκολατα στο περιπτερο...

Τα υπεροπτικα σχολια δεν εχουν βοηθησει σε καμια συζητηση..ποτε ομως...ουτε το να μειωνεις τους αλλους...
Επιμενω οτι δρομος και πιστα ΔΕΝ ειναι το ιδιο...
Για οδηγηση μοτο μιλαμε παντα και κοινα υπαρχουν...αλλα π.χ. δεν εχει νταλικες στην πιστα...ή τρακτερ...ναι?

Τα χεις μπερδεμένα... Η πιστα κι ο δρόμος είναι το ίδιο πράγμα αν δεν εισαι αγωνιζόμενος.. το έγραψα παραπάνω.. :winka:


Συμφωνώ απόλυτα. Όπως συμφωνώ στο να διαβάζουμε προσεκτικά. Μιλάμε για την εκπαίδευση πάνω στο χειρισμό της μοτοσυκλέτας. Ούτε για τον Κ.Ο.Κ ούτε για αμυντική οδήγηση σε συνθήκες πόλης.

:beer:

Bradipous
19/12/2012, 14:58
Αλλη ασφαλτο εχει η πιστα και αλλη οι ελληνικοι κωλοδρομοι ενω και τα λαστιχα που φοραμε σε πιστα και εκτος ειναι διαφορετικα, οποτε ο συνδιασμος των δυο αμεσως δημιουργει μεγαλη αποκλιση στην προσφυση..

Επισης στον δρομο προσπαθεις να οδηγησεις κανοντας σφηνες, προσεχοντας μην πεταχτει κανενας πεζος - αμαξι απο το πουθενα, να κοιτας καθρεφτες μην σου 'ρθει κανεις απο πισω, να αποφευγεις τις λακουβες και να προσεχεις ποτε η ασφαλτος ειναι "γυαλι" και ποτε καλη για να μην πατησεις περισσοτερο φρενο απο οσο χρειαζετε.. Ολα αυτα απαιτουν μεγαλυτερη προσοχη και ετοιμοτητα..

Αντιθετα στην πιστα το μονο που εχεις να κανεις ειναι να πας οσο πιο γρηγορα μπορεις, εχοντας απο κατω σου πολυ καλυτερη ασφαλτο (και συνηθως) καλυτερα ελαστικα και με την μεγαλυτερη δυνατη ασφαλεια που μπορεις να εχεις σε περιπτωση πτωσης..

Και ναι μιλαμε για εκπαιδευση πανω στον χειρισμο της μοτοσυκλετας ομως αυτο μεταβαλετε αναλογα τις συνθηκες που επικρατουν, οποτε πιστευω πως αλλο η οδογηση στην πιστα και αλλο στον δρομο..

STOYBI
19/12/2012, 15:07
Αλλη ασφαλτο εχει η πιστα και αλλη οι ελληνικοι κωλοδρομοι ενω και τα λαστιχα που φοραμε σε πιστα και εκτος ειναι διαφορετικα, οποτε ο συνδιασμος των δυο αμεσως δημιουργει μεγαλη αποκλιση στην προσφυση..

Επισης στον δρομο προσπαθεις να οδηγησεις κανοντας σφηνες, προσεχοντας μην πεταχτει κανενας πεζος - αμαξι απο το πουθενα, να κοιτας καθρεφτες μην σου 'ρθει κανεις απο πισω, να αποφευγεις τις λακουβες και να προσεχεις ποτε η ασφαλτος ειναι "γυαλι" και ποτε καλη για να μην πατησεις περισσοτερο φρενο απο οσο χρειαζετε.. Ολα αυτα απαιτουν μεγαλυτερη προσοχη και ετοιμοτητα..

Αντιθετα στην πιστα το μονο που εχεις να κανεις ειναι να πας οσο πιο γρηγορα μπορεις, εχοντας απο κατω σου πολυ καλυτερη ασφαλτο (και συνηθως) καλυτερα ελαστικα και με την μεγαλυτερη δυνατη ασφαλεια που μπορεις να εχεις σε περιπτωση πτωσης..

Και ναι μιλαμε για εκπαιδευση πανω στον χειρισμο της μοτοσυκλετας ομως αυτο μεταβαλετε αναλογα τις συνθηκες που επικρατουν, οποτε πιστευω πως αλλο η οδογηση στην πιστα και αλλο στον δρομο..



:beer::beer:

sniper
19/12/2012, 15:18
Αλλη ασφαλτο εχει η πιστα και αλλη οι ελληνικοι κωλοδρομοι ενω και τα λαστιχα που φοραμε σε πιστα και εκτος ειναι διαφορετικα, οποτε ο συνδιασμος των δυο αμεσως δημιουργει μεγαλη αποκλιση στην προσφυση..

Σωστά.


Επισης στον δρομο προσπαθεις να οδηγησεις κανοντας σφηνες, προσεχοντας μην πεταχτει κανενας πεζος - αμαξι απο το πουθενα, να κοιτας καθρεφτες μην σου 'ρθει κανεις απο πισω, να αποφευγεις τις λακουβες και να προσεχεις ποτε η ασφαλτος ειναι "γυαλι" και ποτε καλη για να μην πατησεις περισσοτερο φρενο απο οσο χρειαζετε.. Ολα αυτα απαιτουν μεγαλυτερη προσοχη και ετοιμοτητα..

Σωστά.


Αντιθετα στην πιστα το μονο που εχεις να κανεις ειναι να πας οσο πιο γρηγορα μπορεις, εχοντας απο κατω σου πολυ καλυτερη ασφαλτο (και συνηθως) καλυτερα ελαστικα και με την μεγαλυτερη δυνατη ασφαλεια που μπορεις να εχεις σε περιπτωση πτωσης..

Λάθος. Προαφνώς δεν έχεις μπει ποτέ σε πίστα ή αν έχεις μπει, μπήκες για λάθος λόγο.


Και ναι μιλαμε για εκπαιδευση πανω στον χειρισμο της μοτοσυκλετας ομως αυτο μεταβαλετε αναλογα τις συνθηκες που επικρατουν, οποτε πιστευω πως αλλο η οδογηση στην πιστα και αλλο στον δρομο..

Το να μαθεις να οδηγείς με ασφάλεια κι ακρίβεια αυτό το ρημάδι που καβαλάς είναι προϋπόθεση για ΟΛΑ τα παραπάνω που κάνουμε έσα στην πόλη, στο βουνό κλπ.

Bladerunner
19/12/2012, 15:21
Στο δρόμο έχει χρειαστεί να πιέσω το εξωτερικό μαρσπιέ εξαιρετικά λίγες φορές. Κι αυτό διότι φροντίζω να έχω πάντα περίσσευμα πρόσφυσης. Οπότε "δεν μου χρειάζεται" η παραπάνω τεχνική. Επίσης, ακόμα λιγότερες φορές χρειάστηκε να χαμηλώσω το κέντρο βάρους ώστε να κρατηθώ στο ρεύμα κυκλοφορίας μου. Κι αυτό διότι φροντίζω να μην το παρακάνω στο δρόμο. Οπότε "δε χρειάζεται να γνωρίζω" τέτοιες τεχνικές.

Να συνεχίσω με άλλα παραδείγματα;

Για να μην αναλωθούμε όμως σε αυτό, ας δεχτούμε ότι μιλάμε για οδήγηση στον δρόμο. (Θα ακολουθήσει άλλο θέμα για οδήγηση στην πίστα :lol: )

Η εκπαίδευση. Η γνώση της θεωρίας. Μπορεί να μας βοηθήσει; Μπορεί να επιταχύνει τη διαδικασία της εμπειρίας;

Αν ναι, γιατί σνομπάρεται από κάποιους; Αποκλείεται να κάνουμε λάθη στην οδήγησή μας και να μη τα γνωρίζουμε;

Bradipous
19/12/2012, 15:28
Σωστά.

Σωστά.

Λάθος. Προαφνώς δεν έχεις μπει ποτέ σε πίστα ή αν έχεις μπει, μπήκες για λάθος λόγο.


Το να μαθεις να οδηγείς με ασφάλεια κι ακρίβεια αυτό το ρημάδι που καβαλάς είναι προϋπόθεση για ΟΛΑ τα παραπάνω που κάνουμε έσα στην πόλη, στο βουνό κλπ.


Λάθος. Προαφνώς δεν έχεις μπει ποτέ σε πίστα ή αν έχεις μπει, μπήκες για λάθος λόγο.
Ναι το ξερω οτι δεν ειναι αυτος ο κυριως λογος αλλα αυτος ειναι ουσιαστικα ο σκοπος...
Οχι δεν εχω μπει...

Δεν διαφωνω καπου.. αλλα πως θα γινει το τελευταιο μονο με θεωρητικες γνωσεις;

sniper
19/12/2012, 15:31
Ναι το ξερω οτι δεν ειναι αυτος ο κυριως λογος αλλα αυτος ειναι ουσιαστικα ο σκοπος... Οχι δεν εχω μπει... Δεν διαφωνω καπου.. αλλα πως θα γινει το τελευταιο μονο με θεωρητικες γνωσεις;

Εφαρμόζοντάς αυτό που θεωρητικά ξέρεις μέσα στην πίστα πηγαίνοντας "αργά".. ξανά και ξανά..

Bradipous
19/12/2012, 15:39
Εφαρμόζοντάς αυτό που θεωρητικά ξέρεις μέσα στην πίστα πηγαίνοντας "αργά".. ξανά και ξανά..

Ναι στην πιστα θα μαθεις πηγενοντας αργα πως να στεκεσαι, ριχνεις το βαρος, να χρησιμοποιεις το σωμα κλπ..
Αλλα πως θα καταφερεις να εξομοιωσεις τις συνθηκες πολης - βουνου και οποιασδηποτε αλλης εκτος πιστας συνθηκης οδηγησης;

virus
19/12/2012, 15:39
Η γνώση είναι δύναμη.

μονο αυτο κραταω;) και πολλες φορες εχει αποδειχθει η ελειψη γνωσης λογω εγωισμου.




Για να μας βάλω πιο κοντά στο πνεύμα του θέματος...

πολυ ωραιο παραδειγμα αλλα θα πω κι εγω κατι.

στο πρωτο παραδειγμα ναι μεν οδηγαει απο 6 χρονων αλλα το θεμα ειναι απο ποιον εμαθε. αν εμαθε μονος του ΙΣΩΣ να εμαθε σωστα ΙΣΩΣ να εμαθε λαθος. θελω να πω οτι αν οδηγαει απο 6 χρονων και μαθαινει με δασκαλο τοτε σιγουρα ειναι γνωστης.

:beer:

sniper
19/12/2012, 15:46
Ναι στην πιστα θα μαθεις πηγενοντας αργα πως να στεκεσαι, ριχνεις το βαρος, να χρησιμοποιεις το σωμα κλπ..
Αλλα πως θα καταφερεις να εξομοιωσεις τις συνθηκες πολης - βουνου και οποιασδηποτε αλλης εκτος πιστας συνθηκης οδηγησης;

Όχι... αυτό δεν μπορείς να το κάνεις στην πίστα...

Σκέψου το μηχανάκι σου σαν ένα όπλο (κακό παράδειγμα αυτές τις μέρες)... Θα πρέπει να μάθεις (σε πεδία βολής που δεν σε πυροβολεί κάποιος άλλος) να το χρησιμοποιείς πριν πας στη μάχη... Όταν πας στη μάχη, αν εισαι τυχερός θα ζήσεις και θ' αποκτήσεις εμπειρίες που θα σε βοηθήσουν μετά... Αν το πάρεις και βγεις στη μάχη χωρίς να εχεις ρίξει ντουφεκιά, μειώνεις τις ελπίδες σου να επιβιώσεις....

Manitu
19/12/2012, 15:56
Ο χειρισμός της μηχανής είναι πολύ σημαντικός και μαθαίνετε πολύ ποιο εύκολα στην πίστα , όπου δεν έχεις να φοβάσαι 1002 που έχεις στον δρόμο , σου μένει χρόνος στο να αφοσιωθείς ι στον χειρισμό της μηχανής , την αλληλουχία κινήσεων και σε ποιο οριακές για εσένα καταστάσεις που στον δρόμο δεν μπορείς να το κάνεις τουλάχιστον με τέτοια άνεση και ασφάλεια .

Από εκεί και πέρα όταν μάθεις να χειρίζεσαι όσο ποιο σωστά την μηχανή τότε θα μπορέσεις να προσαρμόσεις τις γνώσεις σου σε συνθήκες δρόμου .

TROOPER
20/12/2012, 08:59
Αυτό που θα ήθελα να επισημάνω είναι ότι πολλές φορές η συνήθεια δεν είναι καλός σύμβουλος.

Για παράδειγμα, όταν στρίβουμε με κλειστό γκάζι στην Κ10 των Σερρών και δεν πέφτουμε λόγω των σούπερ μαλακών ελαστικών, της ποιότητας του τάπητα και της μεγάλης θετικής κλίσης της στροφής, δεν σημαίνει ότι αυτή είναι και η σωστή τεχνική.

τα εβγαλα ολα οφ :a08: :lol::lol:


Ή κοιμήθηκες.. (μλκ νΤρούπερ :bawl: )

:lol: γελαμε με τα χαλια μας :lol:


Ναι στην πιστα θα μαθεις πηγενοντας αργα πως να στεκεσαι, ριχνεις το βαρος, να χρησιμοποιεις το σωμα κλπ..
Αλλα πως θα καταφερεις να εξομοιωσεις τις συνθηκες πολης - βουνου και οποιασδηποτε αλλης εκτος πιστας συνθηκης οδηγησης;

αυτο που γιαννης κερναει και γιαννης πινει ειναι καταπληκτικο!

τα ειπανε παραπανω αλλα συνεχιζουμε ακαθεκτοι βλεπω!!

στην πιστα δεν πας μονο για να γραψεις χρονο.πας και για να εκπαιδευτεις στις τεχνικες οδηγησης.φευγοντας απο την εκει προπονηση σου και επιστρεφοντας στον δρομο δεν πιεζεις.φροντιζεις παντα να εχεις περιθωρια.ξεκολατε τους εγκεφαλους σας.πας στην πιστα, εφαρμοζεις την θεωρια, βγαινεις στον δρομο και πας πιο smooth που λενε και στο χωριο μου.

αλλο παραδειγμα.στο βουνο δεν οδηγεις οπως θα οδηγουσες στη θηβων αλλα το οτι μονιμα βαζευεις τον κωλο στο βουνο, το πιο πιθανο ειναι να σε βοηθησει ΚΑΙ στη θηβων καποια στιγμη.

αμαν.γαιδαρα στην ανηφορα γκαστρωνετε!!!

STOYBI
20/12/2012, 13:26
τα εβγαλα ολα οφ :a08: :lol::lol:



:lol: γελαμε με τα χαλια μας :lol:



αυτο που γιαννης κερναει και γιαννης πινει ειναι καταπληκτικο!

τα ειπανε παραπανω αλλα συνεχιζουμε ακαθεκτοι βλεπω!!

στην πιστα δεν πας μονο για να γραψεις χρονο.πας και για να εκπαιδευτεις στις τεχνικες οδηγησης.φευγοντας απο την εκει προπονηση σου και επιστρεφοντας στον δρομο δεν πιεζεις.φροντιζεις παντα να εχεις περιθωρια.ξεκολατε τους εγκεφαλους σας.πας στην πιστα, εφαρμοζεις την θεωρια, βγαινεις στον δρομο και πας πιο smooth που λενε και στο χωριο μου.

αλλο παραδειγμα.στο βουνο δεν οδηγεις οπως θα οδηγουσες στη θηβων αλλα το οτι μονιμα βαζευεις τον κωλο στο βουνο, το πιο πιθανο ειναι να σε βοηθησει ΚΑΙ στη θηβων καποια στιγμη.

αμαν.γαιδαρα στην ανηφορα γκαστρωνετε!!!




Ρε.. Για αυτο τους βλεπω ολους να γυρνανε πισω με 40 στην εθνικη οποτε εχει td...???? :lol::lol:



Oσο για το βουνο.......


Πολυ ... Μα παρα πολυ ποιο κοντα στους ελληνικους δρομους απο μια πιστα.......

( αλλα στου κουφου την βροντα......)


:wave2:

TROOPER
20/12/2012, 13:37
Ρε.. Για αυτο τους βλεπω ολους να γυρνανε πισω με 40 στην εθνικη οποτε εχει td...???? :lol::lol:



Oσο για το βουνο.......


Πολυ ... Μα παρα πολυ ποιο κοντα στους ελληνικους δρομους απο μια πιστα.......

( αλλα στου κουφου την βροντα......)


:wave2:

με 40 γυρνανε λογω 1,7 η αμολυβδη ρε :lol:

το θεμα ειναι οτι τοσο στη πιστα οσο και στα βουνα αυτο που κανεις (περα απο κ@υλα,τσιπουρα,χρονομετρα κλπ) ειναι να μαθαινεις και τη λειτουργια της μοτο σου.ποτε δεν ειπε κανεις οτι ειναι καλυτερη η πιστα απο το βουνο για να εξασκηθεις στο πως να χειριζεσαι τη μοτο.ολα μπορουν να γινουν τρομερα χρησιμα αν προσπαθησεις να τα κατανοησεις και απο θεωρια να γινουν πραξη ωστε να αποκτησεις την εμπειρια (το οποιο ειναι και ο τιτλος του φρεντ) αλλα οπως ειπες κι εσυ βροντα και ξαναβροντα :lol:

Bladerunner
20/12/2012, 13:48
Η οδήγηση στο χώμα είναι εξαιρετικό σχολείο για τη διαχείριση της μηχανής σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Δε νομίζω ότι το αμφισβητεί κανείς αυτό.
Η ασφάλτινη πίστα από την άλλη μεριά όταν έχεις ένα μηχανάκι δρόμου, είναι το ιδανικό τερέν για να δοκιμάσει κάποιος με αυξημένη ασφάλεια τις διάφορες τεχνικές κατά την οδήγηση.

STOYBI
20/12/2012, 13:56
με 40 γυρνανε λογω 1,7 η αμολυβδη ρε :lol:

το θεμα ειναι οτι τοσο στη πιστα οσο και στα βουνα αυτο που κανεις (περα απο κ@υλα,τσιπουρα,χρονομετρα κλπ) ειναι να μαθαινεις και τη λειτουργια της μοτο σου.ποτε δεν ειπε κανεις οτι ειναι καλυτερη η πιστα απο το βουνο για να εξασκηθεις στο πως να χειριζεσαι τη μοτο.ολα μπορουν να γινουν τρομερα χρησιμα αν προσπαθησεις να τα κατανοησεις και απο θεωρια να γινουν πραξη ωστε να αποκτησεις την εμπειρια (το οποιο ειναι και ο τιτλος του φρεντ) αλλα οπως ειπες κι εσυ βροντα και ξαναβροντα :lol:

Συμφωνω διαφωνοντας σε καποια σημεια.....!! ;)


Αλλα θα σε πετυχω .. Δεν θα σε πετυχω που θα παει.....?? :lol::lol::lol:

SVX
20/12/2012, 14:02
Μίλησα εγώ για CSS? Εϊπα να μάθουμε. Το πως είναι αδιάφορο.

Και ναι, πολλά είναι λόγω μη γνωσης.

δεν ειναι θεμα γνωσης . ΟΥΤΕ εμπειριας...

αν ρωτησεις ασφαλιστες , πραγματογνωμονες και επαγγελματιες οδηγους θα σου πουνε οτι...


τα εκκλησακια οφειλονται σε: υπερεκτιμηση δυνατοτητων ( δεν βαζω επιδειξη/ καγκουριλικι , ειναι αλλο επιπεδο) & κακο υπολογισμο ταχυτητας / αποστασεων αυτα μαζι με το υπεροχο "fail safe" οδοστρωμα αναμιγνυονται μοιραια ....

Υ.Γ. ολοι λενε οτι " - οταν νομιζεις οτι εμαθες να οδηγεις , τοτε ειναι που χρειαζεται περισσοτερη προσοχη ..."

επειτα αν προσεξατε , σε φρεσκα στρωμενα κομματια , οι Ελληνες οδηγοι ειναι πιο επικινδυνοι απο οτι σε κακοτραχαλα-σπασμενα κομματια (παραδειγμα ο δρομος που σε βγαζει απο Εθνικη οδο στη Γλυφα )

sniper
20/12/2012, 14:08
δεν ειναι θεμα γνωσης . ΟΥΤΕ εμπειριας... αν ρωτησεις ασφαλιστες , πραγματογνωμονες και επαγγελματιες οδηγους θα σου πουνε οτι... τα εκκλησακια οφειλονται σε: υπερεκτιμηση δυνατοτητων ( δεν βαζω επιδειξη/ καγκουριλικι , ειναι αλλο επιπεδο) & κακο υπολογισμο ταχυτητας / αποστασεων αυτα μαζι με το υπεροχο "fail safe" οδοστρωμα αναμιγνυονται μοιραια .... Υ.Γ. ολοι λενε οτι " - οταν νομιζεις οτι εμαθες να οδηγεις , τοτε ειναι που χρειαζεται περισσοτερη προσοχη ..." επειτα αν προσεξατε , σε φρεσκα στρωμενα κομματια , οι Ελληνες οδηγοι ειναι πιο επικινδυνοι απο οτι σε κακοτραχαλα-σπασμενα κομματια (παραδειγμα ο δρομος που σε βγαζει απο Εθνικη οδο στη Γλυφα ) Kαι το κύριο αίτιο ατυχημάτων κατά την τροχαία είναι η ταχύτητα... Και δεν πρόκειται να ρωτήσω ουτε ασφαλιστές, ούτε πραγματογνώμονες ούτε επαγγελματίες οδηγούς γιατί δεν ξέρουν την τύφλα τους. Επίσης αυτό το "έμαθες να οδηγείς" τι σημαίνει; Ποιος το πιστοποιεί; Συμφωνώ για την υπερεκτίμηση των ικανοτήτων.. συνήθως μετά από μαθήματα τύπου CSS έχουμε ατυχήματα.. αλλά κι η υπερεκτίμηση ή μάλλον η σωστή εκτίμηση είναι μέρος του "μαθαίνω να οδηγώ".

Bladerunner
20/12/2012, 14:08
(...)υπερεκτιμηση δυνατοτητων (...) κακο υπολογισμο ταχυτητας / αποστασεων (...) "fail safe" οδοστρωμα (...)

Μα η εμπειρία εκεί έγκειται. Στην ορθή αντίληψη των δυνατοτήτων μας και των συνθηκών (ταχύτητα, απόσταση, επιφάνεια)

fkol k4
20/12/2012, 14:33
Παρένθεση: Το «ξέρω να οδηγώ» και το «είμαι καλός χειριστής» δεν είναι το ίδιο. Το να ξέρεις να οδηγείς είναι και σημαντικότερο.
Από την άλλη όμως, επειδή λίγο πολύ όσο ξέρουμε ξέρουμε (τουλάχιστον μετά από κάποια χιλιόμετρα), καλό είναι να προσπαθούμε να γίνουμε και καλύτεροι χειριστές.


Ρε.. Για αυτο τους βλεπω ολους να γυρνανε πισω με 40 στην εθνικη οποτε εχει td...???? :lol::lol:

Την ίδια μέρα και με τη φόρμα φορεμένη όχι, αλλά την επόμενη (και για αρκετά μετά) όντως πας πιο αργά ;)

TROOPER
20/12/2012, 23:22
Συμφωνω διαφωνοντας σε καποια σημεια.....!! ;)


Αλλα θα σε πετυχω .. Δεν θα σε πετυχω που θα παει.....?? :lol::lol::lol:

σιγα μη με προλαβεις :p

chr1s_86
21/12/2012, 08:21
...αλλά την επόμενη (και για αρκετά μετά) όντως πας πιο αργά ;)


Δεν κρατάει τελικά για πολύ όμως... :(

Θέλει κάθε μήνα track day (ή καμιά ψυχοθεραπεία ξέρω γω :lol: )




sniper, blade, trooper :beer::beer::beer: