View Full Version : Αποσταθεροποιηση μηχανης μεσα στη στροφη λογω λακουβας...
ilikeyourbike
05/02/2013, 09:26
Καλημερα... ενας προβληματισμος απο τη χθεσινη βολτα!
Στην παρατεταμενη αριστερη στροφη στην Παραλιακη (ρευμα προς Πειραια) που σε βγαζει στην διασταυρωση για Συγγρου η Πειραια ειμαι στην αριστερη λωριδα πλαγιασμενος (οσο μπορω) ως αρχαριος αναβατης... Ενα υψωματακι ομως που βρισκεται στο εσωτερικο της στροφης ανασηκωνει την μηχανη ενω αυτη ειναι υπο κλιση και στιγμιαια νιωθω πως χανω την προσφυση... Η τροχια ανοιγει αναποφευκτα (ισως επειδη αφησα λιγο το γκαζι) αμεσως μετα την προσγειωση και σχεδον φλερταρω με το αμαξι της μεσαιας λωριδας...
Και ρωτω λοιπον... ποια ειναι η σωστη αντιδραση σε μια τετοια περιπτωση; Ποσο μεγαλος ο κινδυνος να μην ειχε πατησει σωστα η μηχανη στο κατεβασμα και να εφευγα ευθεια; Ειναι μονο η αισθηση λογω απειριας που τρομαζει; Με την virago ολα αυτα μου φαινοντουσαν ισιωμα... ξαφνικα με το ss ανακαλυπτω πως οι δρομοι που περνουσα τοσα χρονια ειναι γεματοι "εκπληξεις"...
DimChios
05/02/2013, 10:14
ΣΤΑΘΕΡΟ (όσο μπορεις) γκαζι και ΧΑΛΑΡΑ (επίσης οσο μπορεις) χέρια!
Μη σφιξεις τα χέρια σου στο κλιπον, αυξανεις δραματικα τις πιθανοτητες να παει κατι στραβα!
*τα "οσο μπορεις" τα λεω γιατι λογω απειρίας, δεν ειναι ευκολο να το πραξεις!
Μου εχει τυχει λογω αυτου σε γραμμες τραμ να χ3στω πανω μου!
:wave2:
κατ' αρχάς δεν σηκώθηκε ο μπροστινός. Αν σηκωνόταν θα πήγαινες εξωφρενικά γρήγορα που δεν πήγαινες απ' ότι κατάλαβα. Απλά λόγω της ανωμαλίας στο δρόμο δούλεψαν οι αναρτήσεις σου, εσύ δεν το περίμενες και στιγμιαία το 'χασες. Σωστά αυτα που λέει ο Τσίου από πάνω. Να συμπληρώσω ότι αν ανοιγει η τροχιά τότε στρίβουμε, οπότε θα πρέπει να έχεις περιθώρια για να το κάνεις. Γενικά μια κι είσαι άπειρος και μόλις πηρες το μηχανάκι, μάθε το μχανάκι σου και μάθε να το οδηγείς. Βιράγκο είχες, όχι SS. Να σκέφτεσαι ότι μέχρι προχθες δεν καβάλαγες μηχανή και μαθαίνεις απο την αρχή τωρα.
Motoneos
05/02/2013, 10:23
Τώρα εγώ που δεν είμαι έμπειρος να ρωτήσω μήπως πήγαινες λίγο γρήγορα (σε σχέση με την εμπειρία σου πάντα)? Επιπλέον όποτε έχω βρεί υψωματάκι ή λακούβα είναι δύσκολο να κρατήσω το γκάζι γτ το σώμα μου δέχεται κραδασμό που περνάει και στο χέρι το δεξί.
στην τέρμα δεξιά λοΥρίδα το σκαλοπάτι είναι πιο μικρό και ομαλό.Πέρνα το απο εκεί και μετά το κόβεις προς Πειραιά.
DimChios
05/02/2013, 10:32
Τώρα εγώ που δεν είμαι έμπειρος να ρωτήσω μήπως πήγαινες λίγο γρήγορα (σε σχέση με την εμπειρία σου πάντα)? Επιπλέον όποτε έχω βρεί υψωματάκι ή λακούβα είναι δύσκολο να κρατήσω το γκάζι γτ το σώμα μου δέχεται κραδασμό που περνάει και στο χέρι το δεξί.
σε εκεινο το σημειο, με ενα ss και με καπως σφιχτες ισως αναρτησεις και με 50 να πηγαινε, το ενοιωσε!
Το οτι το ενοιωσε ομως, δε σημαινει οτι εγινε και κατι κακο! ;)
Σε αυτο που αναφερεις τωρα, αν σφιγγεις τα ποδια στο τεποζιτο οπως πρεπει, τα χερια μια χαρα χαλλαρα ειναι στο γκριπ αρα και μπορεις να ελεγξεις τη σταθεροτητα του! ;)
Να θυμαστε οτι παντα θα μαθαινουμε και θα βελτιωνομαστε, όλοι μας! :wave2:
stefanos
05/02/2013, 10:34
Μήπως το έχετε παρακάνει με τις αποσβέσεις?
Βέβαια αν μιλάμε για το υψωματάκι στη γέφυρα πάνω απο την ορφέως ούτε μικρό είναι ούτε ακίνδυνο.
Bladerunner
05/02/2013, 10:37
Τα SuperSport μηχανάκια είναι έτσι σχεδιασμένα ώστε να αντιδρούν όσο πιο άμεσα γίνεται στις δυνάμεις που ασκούνται πάνω τους. Αυτό είναι πλεονέκτημα όταν οι δυνάμεις ασκούνται ηθελημένα από τον αναβάτη (γρήγορη αλλαγή κατεύθυνσης π.χ), αλλά υπό συνθήκες γίνεται και μειονέκτημα (ανωμαλίες στο οδόστρωμα).
Το πρώτο όπλο για την αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων είναι η πρόληψη.
Κατ΄αρχάς οι αναρτήσεις θα πρέπει να είναι σωστά ρυθμισμένες για χρήση δρόμου ώστε να είναι ενδοτικές στις ανωμαλίες και να κρατούν διαρκώς την επαφή των ελαστικών με το έδαφος.
Σωστή ταχύτητα και θέση στο δρόμο. Κινούμενοι στη μέση της λωρίδας μας με ταχύτητα που μπορούμε να διαχειριστούμε, έχουμε περιθώριο χρόνου και χώρου για να αποφύγουμε μια λακκούβα ή σαμαράκι.
Κοιτάμε μπροστά και μακριά. Όσο πιο γρήγορα αντιληφθούμε το εμπόδιο τόσο περισσότερο χρόνο έχουμε για να το αντιμετωπίσουμε.
Αν δεν μπορούμε να το αποφύγουμε.
Φρενάρουμε όσο γίνεται ΠΡΙΝ τη λακκούβα, σαμαράκι κλπ. Αν πέσουμε στη λακκούβα φρεναριστοί, το ήδη συμπιεσμένο από τα φρένα πιρούνι κατά πάσα πιθανότητα θα τερματίσει με αρκετά δυσάρεστα αποτελέσματα.
Ελάχιστα πριν τη λακκούβα αφήνουμε τα φρένα κι ανοίγουμε ελαφρώς το γκάζι.* Αποφορτίζουμε και ισορροπούμε τις αναρτήσεις ώστε να μπορέσουν να διαχειριστούν καλύτερα την βίαιη αλλαγή που θα δεχτούν.
Φροντίζουμε τα χέρια μας να είναι χαλαρά και να μη σφίγγουν το τιμόνι. Αν υποκύψουμε στο φόβο μας και σφίξουμε το τιμόνι, οι όποιες ταλαντώσεις του πιρουνιού θα μεταφερθούν μέσω του σώματός μας στο πλαίσιο διογκώνοντας το πρόβλημα. Επίσης, δεν θα μπορέσει το πιρούνι να διορθώσει μόνο του και ίσως μεταβληθεί η κατεύθυνση της μοτοσυκλέτας μας. Ειδικά αν είμαστε υπό κλίση.
Συνοψίζοντας:
Σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις, κατάλληλη ταχύτητα και θέση στο οδόστρωμα, κοιτάμε μακριά. Φρενάρουμε όσο μπορούμε ΠΡΙΝ τη λακκούβα και την περνάμε χαλαροί με ελαφρώς επιταχυνόμενο γκάζι.
*Η τεχνική να περάσουμε με σούζα το εμπόδιο είναι "εκτός ύλης" αυτού του θέματος.
Motoneos
05/02/2013, 10:37
Τσίου μερσί. Θα εφαρμόσω πάραυτα
Μήπως το έχετε παρακάνει με τις αποσβέσεις? Βέβαια αν μιλάμε για το υψωματάκι στη γέφυρα πάνω απο την ορφέως ούτε μικρό είναι ούτε ακίνδυνο. Δεν ξέρω που λες εσύ αλλά το παλικάρι πήγαινε από Συγγρού για Πειραιά. Περνάει κάτω από γέφυρα κι όχι από πάνω. Από εκεί περνάνε άλλοι μηχανάκια με 70 και χαροπαλεύουν κι άλλοι με 130-140 και χαμογελάνε. Είναι μια δύσκολη στροφή (βασικά κατηφορικό και μετά ανηφορικό S είναι) με κακό οδόστρωμα. Βάλε και την απειρία κι έχεις συνταγή γι ατύχημα.
DimChios
05/02/2013, 10:42
Δεν ξέρω που λες εσύ αλλά το παλικάρι πήγαινε από Συγγρού για Πειραιά. Περνάει κάτω από γέφυρα κι όχι από πάνω. Από εκεί περνάνε άλλοι μηχανάκια με 70 και χαροπαλεύουν κι άλλοι με 130-140 και χαμογελάνε. Είναι μια δύσκολη στροφή (βασικά κατηφορικό και μετά ανηφορικό S είναι) με κακό οδόστρωμα. Βάλε και την απειρία κι έχεις συνταγή γι ατύχημα.
Λαθος σημειο καταλαβες Νικο
;)
Ερχεται απο Ποσειδωνος προς Πειραια ή Συγγρου
Αριστερη ανηφορικη ειναι
.... *Η τεχνική να περάσουμε με σούζα το εμπόδιο είναι "εκτός ύλης" αυτού του θέματος. Κρατήθηκα στο θρεντ με το γατί, κρατήθηκα κι εδώ κι εσύ πας και το γράφεις... Η τεχνική είναι καλή κι εφαρμόστηκε μ' απόλυτη επιτυχία στην έξοδο της Κ1 όταν ένας μπαστουνόβλαχος ξέχασε να φρενάρει και χώθηκε πολύ βαθειά στη στροφή κι αφού κατάφερε και το 'στριψε αντί να κοιτάξει μακρυά στην έξοδο, κοίταξε τα λάστιχα...
Έχε, επίσης, πάντα στο νου σου ότι κινείσαι σε ελληνική άσφαλτο - ναρκοπέδιο (λειτουργεί και ως καθρέφτης), οπότε κρατήρες-λοφάκια-χαράδρες-γλίτσα κλπ όμορφα είναι στην ημερήσια διάταξη.
Από όπου δεν έχεις ξαναπεράσει για αναγνωριστική, πολλή προσοχή.
Bladerunner
05/02/2013, 10:45
(...)Η τεχνική είναι καλή κι εφαρμόστηκε μ' απόλυτη επιτυχία (...)
Έγραψα ότι είναι εκτός ύλης, όχι κακή...
Λαθος σημειο καταλαβες Νικο ;) Ερχεται απο Ποσειδωνος προς Πειραια ή Συγγρου Αριστερη ανηφορικη ειναι Α.... Ε τι έχει αυτός ο δρόμος; Μια χαρά είναι.. Ρωτήστε Byron/Harris_x/TROOPER. Μια χαρά τον πέρασαν την Παρασκευή...
Έγραψα ότι είναι εκτός ύλης, όχι κακή... Σωστά...
stefanos
05/02/2013, 10:49
Δεν ξέρω που λες εσύ αλλά το παλικάρι πήγαινε από Συγγρού για Πειραιά. Περνάει κάτω από γέφυρα κι όχι από πάνω. Από εκεί περνάνε άλλοι μηχανάκια με 70 και χαροπαλεύουν κι άλλοι με 130-140 και χαμογελάνε. Είναι μια δύσκολη στροφή (βασικά κατηφορικό και μετά ανηφορικό S είναι) με κακό οδόστρωμα. Βάλε και την απειρία κι έχεις συνταγή γι ατύχημα.
Λέω στην αριστερή από Γλυφάδα πρός Πειραιά μετά το τροκαντερό, πρίν την διασταύρωση για Αθήνα η Πειραιά που έχει ένα "τραπέζι".
Δεν ξέρω που λες εσύ αλλά το παλικάρι πήγαινε από Συγγρού για Πειραιά. Περνάει κάτω από γέφυρα κι όχι από πάνω. Από εκεί περνάνε άλλοι μηχανάκια με 70 και χαροπαλεύουν κι άλλοι με 130-140 και χαμογελάνε. Είναι μια δύσκολη στροφή (βασικά κατηφορικό και μετά ανηφορικό S είναι) με κακό οδόστρωμα. Βάλε και την απειρία κι έχεις συνταγή γι ατύχημα.
Στην παρατεταμενη αριστερη στροφη στην Παραλιακη (ρευμα προς Πειραια) που σε βγαζει στην διασταυρωση για Συγγρου η Πειραια ειμαι στην αριστερη λωριδα πλαγιασμενος (οσο μπορω) ως αρχαριος αναβατης...
700-800 μετρα προτου την στροφη του ιπποδρομου.... ;)
DimChios
05/02/2013, 10:52
αυτο που απαντατε μιση ωρα μετα σε κατι που απαντηθηκε.... :lol:
stefanos
05/02/2013, 10:54
αυτο που απαντατε μιση ωρα μετα σε κατι που απαντηθηκε.... :lol:
δείχνει οτι έχουμε αργές αποσβέσεις.
harris_x
05/02/2013, 11:01
Α.... Ε τι έχει αυτός ο δρόμος; Μια χαρά είναι.. Ρωτήστε Byron/Harris_x/TROOPER. Μια χαρά τον πέρασαν την Παρασκευή...
εγώ δεν συνηθίζω να κάθομαι στην "σέλα" οπότε οι ανωμαλίες του οδοστρώματος είναι ομαλότερες ;)
Αρχικά, όπως προαναφέρθηκε, η στροφή θέλει σταθερό γκάζι. Μετά έγκειται σε ένα εκατομύριο παράγοντες... .αναρτήσεις,λάστιχα,οδόστρωμα,οδηγός.....
δες όμως και το twist of the wrist που ποσταρήστηκε κάπου εδώ μέσα πρόσφατα και θα σου λυθούν πολλές απορίες....
επόμενη φάση "προπόνα το......"
Δεν αφήνεις το γκάζι, ούτε όμως το πατάς επιπλέον. Χαλαρώνεις το κράτημα του τιμονιού και με το που πιάσει πάλι άσφαλτο γέρνεις λίγο περισσότερο προς το εσωτερικό της στροφής και πατάς λίγο γκάζι ακόμα. Όχι πολύ όμως γιατί παίζει να σου φύγει το πίσω.
Να Αρωτήξω γιατί αναλύουμε τα φυσικά φαινόμενα..?? :confused:
Bladerunner
05/02/2013, 14:26
Λίγο η κούραση από ένα δύσκολο πρωινό, λίγο η περιορισμένων δυνατοτήτων μου αντίληψη, ομολογώ ότι δεν καταλαβαίνω.
Αν γίνετε λίγο πιο συγκεκριμένοι... :)
Αν γίνετε λίγο πιο συγκεκριμένοι... :)
Λέμε βρε κουρασμένο και τσακισμένο νιάτο ότι:
Όταν στρίβουμε (κινούμενοι) είθισται να γέρνουμε...
(ο λόγος δεν είναι της παρούσης)
Ακόμη και να μην γέρναμε (γειά σου ρε tdaf.. :beer:), πάλι θα κινούμασταν σε μια τροχιά όχι ευθύγραμη (εφ'όσον στρίβαμε, πάντα)...
Όταν μια ανωμαλία :a32: διακόπτει (προσωρινά, θα επιθυμούσαμε) την επαφή μας με τον δρόμο, παύουν να επενεργούν επάνω μας οι αντίστοιχες δυνάμεις που μας έβαζαν στη θέση μας (γιατί το αξίζαμε..) και μένουν οι υπόλοιπες (όπως π.χ. η ακατανόμαστος δύναμις) που μας πάνε "λίγο" παραπέρα..
Επειδή αυτό το "λίγο" εξαρτάται άμεσα από την μέχρι τότε ταχύτητά μας (among other parameters), ΔΕΝ ΤΡΕΧΟΥΜΕ ...!!!
Bladerunner
05/02/2013, 15:00
Λέμε βρε κουρασμένο και τσακισμένο νιάτο ότι:(...)
Μου αρέσει ο εξαιρετικά απλός (ταυτόχρονα εμπλουτισμένος) τρόπος γραφής σου.
Κατανοητή η θέση σου.
Μου αρέσει ο εξαιρετικά απλός (ταυτόχρονα εμπλουτισμένος) τρόπος γραφής σου.
Και που να δοκιμάσεις κουρμπάνι με κολίανδρο και σως ξυνότυρου, από τα χεράκια μου ..;)
Κατανοητή η θέση σου.
ΜΗ αποδεκτή όμως, να ελπίσω ..?? :boxing:
Καλημερα... ενας προβληματισμος απο τη χθεσινη βολτα!
Στην παρατεταμενη αριστερη στροφη στην Παραλιακη (ρευμα προς Πειραια) που σε βγαζει στην διασταυρωση για Συγγρου η Πειραια ειμαι στην αριστερη λωριδα πλαγιασμενος (οσο μπορω) ως αρχαριος αναβατης... Ενα υψωματακι ομως που βρισκεται στο εσωτερικο της στροφης ανασηκωνει την μηχανη ενω αυτη ειναι υπο κλιση και στιγμιαια νιωθω πως χανω την προσφυση... Η τροχια ανοιγει αναποφευκτα (ισως επειδη αφησα λιγο το γκαζι) αμεσως μετα την προσγειωση και σχεδον φλερταρω με το αμαξι της μεσαιας λωριδας...
Και ρωτω λοιπον... ποια ειναι η σωστη αντιδραση σε μια τετοια περιπτωση; Ποσο μεγαλος ο κινδυνος να μην ειχε πατησει σωστα η μηχανη στο κατεβασμα και να εφευγα ευθεια; Ειναι μονο η αισθηση λογω απειριας που τρομαζει; Με την virago ολα αυτα μου φαινοντουσαν ισιωμα... ξαφνικα με το ss ανακαλυπτω πως οι δρομοι που περνουσα τοσα χρονια ειναι γεματοι "εκπληξεις"...
Εγώ με το κωλοscooter που λαστιχάρει στις στροφές λές και είναι κομμένο περνάω τέρμα αριστερό ρεύμα με 120+ από το συγκεκριμένο τραπέζι (βέβαιά έχω περάσει απο εκεί αρκετές φορές)
Πήγαινε να κάνεις κανένα riding school θα βοηθήσει παρά πολύ να εξοικειωθείς με το ss σου και πιθανώς να σε σώσει από παρόμοιες καταστάσεις.
Bladerunner
05/02/2013, 16:04
ΜΗ αποδεκτή όμως, να ελπίσω ..?? :boxing:
Εξαρτάται από την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας, τις διαστάσεις της λακκούβας και την ταχύτητα εκτόνωσης και συμπίεσης των αναρτήσεων.
Κοινώς, υπάρχει και η (όχι τόσο σπάνια) περίπτωση, "πέρασα από πάνω, το έκανα ίσωμα, κλπ" :D
Κι αυτό όμως είναι εκτός ύλης. :lol:
ilikeyourbike
05/02/2013, 17:57
Μιλαμε για μια ταχυτητα περιπου 95 χλμ... επειδη ακριβως τα χλμ δεν ηταν πολλα με τραβηξε στο εσωτερικο της στροφης οπου υπηρχε αυτο το σαμαρακι...
harris_x
05/02/2013, 19:34
Μιλαμε για μια ταχυτητα περιπου 95 χλμ... επειδη ακριβως τα χλμ δεν ηταν πολλα με τραβηξε στο εσωτερικο της στροφης οπου υπηρχε αυτο το σαμαρακι...
το μηχανάκι που πήρες δεν έχει καμία σχέση με το "μηχανάκι" :p που είχες.
θα σου πρότεινα κι εγώ το παρακάτω:
Πήγαινε να κάνεις κανένα riding school θα βοηθήσει παρά πολύ να εξοικειωθείς με το ss σου και πιθανώς να σε σώσει από παρόμοιες καταστάσεις.
chr1s_86
05/02/2013, 19:46
Μιλαμε για μια ταχυτητα περιπου 95 χλμ... επειδη ακριβως τα χλμ δεν ηταν πολλα με τραβηξε στο εσωτερικο της στροφης οπου υπηρχε αυτο το σαμαρακι...
Κανένας δεν σε τράβηξε, εσύ το έκανες. Προτείνω βόλτα από δω: http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=133453
και μετά από δω: http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=133471
για να ευχαριστηθείς όσο γίνεται το νέο και πολύ καλό μηχανάκι σου :beer:
ilikeyourbike
05/02/2013, 19:53
Θα το μελετησω... ευχαριστω. :)
Πανω κατω τα ειπαν τα παιδια για το τι πρεπει να κανεις εφοσον αλλαξες στρατοπαιδο. Μιας και εισαι πειραιωτης, οδηγα και προσεχε τον δρομο, γιατι θα ανακαλυψεις αρκετες παγιδες οπως τον περιφερειακο της δραπετσωνας που ειναι παρα πολυ επικινδυνος αν ξεχαστεις και πας σβελτα.
spyrakos35
05/02/2013, 21:05
................... γιατι θα ανακαλυψεις αρκετες παγιδες οπως τον περιφερειακο της δραπετσωνας που ειναι παρα πολυ επικινδυνος αν ξεχαστεις και πας σβελτα.
φαντάζομαι (θέλω να ελπίζω) απο τα καντηλάκια και τις ροδιές στα διαχωριστικά θα το έχει καταλάβει....
Bladerunner
06/02/2013, 12:57
Η "άσχετη" κουβέντα μεταφέρθηκε εδώ (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=133566).
Το θέμα του συγκεκριμένου τραπεζιού πάντος, το ελέγχω με χαλαρά χέρια και σήκωμα από τη σέλλα.
Αν κάποιος δεν το ξέρει το σημείο πάντως, είναι εύκολο να τρομάξει και η αρνητική κλίση που έχει η συγκεκριμένη στροφή δεν βοηθάει.
Α.... Ε τι έχει αυτός ο δρόμος; Μια χαρά είναι.. Ρωτήστε Byron/Harris_x/TROOPER. Μια χαρά τον πέρασαν την Παρασκευή...
τρεις χαρες ο καθενας τον περασαμε :lol::lol:
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.