Σύνδεση

View Full Version : Πως μαθαινω με ασφάλεια τα όρια;



omrtlegol
21/03/2013, 16:46
Ο τιτλος κατ'αρχην ειναι λιγο αστοχος! Γι'αυτο λοιπον στο "σεντονι" θα προσπαθησω να το θεσω πιο σωστα!

Μετα απο 4 χρονια στον "παπιο" καναμε το upgrade και πηρα και ενα bros για να ξεκινησω τα πρωτα "δειλα" βηματα!!

Τους τελευταιους 2 μηνες εχω διαβασει σχεδον οτι Post υπαρχει στο forum αλλα εξακολουθω να εχς τις αποριουλες μου!:confused:
(Να πω οτι τα οσο οδηγω δεν εχω πεσει-τρακαρει ουτε εχω κινδυνεψει καν για καποιο απο τα 2 πλην κανα 2 περιπτωσεων ) Αυτο με κανει να εχω πλεον,τεραστιο φοβο προς αυτο το "αγνωστο" πεδιο!! Το αντιπαρερχομαι και προχωρω στο "κυριως"

Ερωτω λοιπον:
Οταν για παραδειγμα φρεναρω δυνατα (εχω διαβασει ολα τα σχετικα ποστ για το συγκεκριμενο) υπαρχει μια "λεπτη γραμμη" οπου φευγει η μπροστα ροδα και μπουμ "παστελι" στην ασφαλτο, ή η οποια αποσταθεροποιηση συμβαινει προοδευτικα; Δηλαδη,εχω ακομα μεγαλο περιθωριο προσφυσης απο αυτο που εγω θεωρω οριακο; Μπορω να αρχισω να το πιεζω ολο και περισσοτερο γλιστροντας σιγα-σιγα;

Παρομοια απορια επισης οσον αφορα το στριψιμο! Μπορω για παραδειγμα να δοκιμαζω να μπαινω σε μια στροφη λιιιγο πιο γρηγορα καθε φορα οσπου να αρχισω να νιωθω τα ορια τις πεδησης ή περνωντας καποιο "φραγμα" παρτον κατω;

Ολα αυτα τα ρωταω οχι γιατι θελω να βγω εξω να το παιζω rossi,αλλα γιατι νιωθω φοβερη ανασφαλεια οσον αφορα την ικανοτητα μου να αποφυγω τις οποιες κακοτοπιες! Δεν λεω,μεχρι τωρα η προληψη και οοοοολα αυτα τα σεναρια που φτιαχνω στο μυαλο μου καθε φορα που οδηγαω με εχουν βγαλει ασπροπροσωπο,αλλα ισως ερθει η στιγμη που δεν θα ειναι αρκετα! (δυστυχως τα λεφτα για καποιο μαθημα δεν υπαρχουν τωρα,γινεται προσπαθεια βεβαια,αλλα αυτο δεν σημαινει οτι μεχρι να τα καταφερω να τα μαζεψω δεν μπορω να εχω κανει το κατιτις μου να γινω λιιιγο καλυτερος)

anyway,κουρασα λιγο,αλλα ελπιζω στην βοηθεια σας!!

Allst@rf
21/03/2013, 17:19
Γνώμη μου μην πιεζεις κατάστασεις....

Γράψε χιλιόμετρα στη σέλα,οδηγα κάτω απο τα όρια σου και αμυντικα για να αποφευγεις τα λάθη,κρατά αποστασεις και να προσπαθεις το βλέμμα σου να μην κολλάει κάπου συγκεκριμενα,δλδ αν παρατηρήσεις κάτι ανησυχητικο μπροστά σου μην το κοιτας συνέχεια να εισαι σε εγρηγορση για πιθανές εξόδους διαφυγής...

αν θες να ψάχτεις με τα όρια σου και της Μότο σου,η πιστα είναι μονοδρομος...

devil's animal
21/03/2013, 17:35
πιστα και μαθημα css ή riding school ειναι οι μονες επιλογες σου...
θα ξερεις τι κανεις, γιατι το κανεις και προπαντων θα το κανεις μηχανικα και με την μεγιστη ασφαλεια...
μετα θα μπορεις να εφαρμοσεις ολα αυτα που θα μαθεις εκει, στον δρομο...

ο μονος χωρος που μπορουμε να "πιεσουμε" ειναι η πιστα...
:beer:

Allst@rf
21/03/2013, 17:36
:tooth:

Έλα πάμε όλοι μαζί με μια φωνή...

Dant3
21/03/2013, 17:39
Μην το πιεζεις ακομα.και εγω λιγο παραπερα απο τη φαση σου ειμαι και με την εμπειρια και τα χλμ και λιγο αργοτερα τη πιστα θα ερθεις στα ισια σου.

omrtlegol
21/03/2013, 17:42
Γνώμη μου μην πιεζεις κατάστασεις....

Γράψε χιλιόμετρα στη σέλα,οδηγα κάτω απο τα όρια σου και αμυντικα για να αποφευγεις τα λάθη,κρατά αποστασεις και να προσπαθεις το βλέμμα σου να μην κολλάει κάπου συγκεκριμενα,δλδ αν παρατηρήσεις κάτι ανησυχητικο μπροστά σου μην το κοιτας συνέχεια να εισαι σε εγρηγορση για πιθανές εξόδους διαφυγής...

αν θες να ψάχτεις με τα όρια σου και της Μότο σου,η πιστα είναι μονοδρομος...

Σιγουρα σε ολα αυτα που αναφερεις,εχεις τεραστιο δικιο! Εχω πληρη επιγνωση της αγνοιας-ανικανοτητας μου και γι αυτο οδηγω κατω απο τα ετσι και αλλιως χαμηλα ορια που εχω! Αλλα για να παραδειγμα το να φρεναρω καλα και με σιγουρια και οχι να ειμαι με την ψυχη στο στομα καθε φορα μην χρειαστει ενα πραγματικα καλο φρεναρισμα,δεν μπορω να το προπονησω και εκτος πιστας;Σε καποιο αλλο ελεγχομενο χωρο για παραδειγμα; Για να μην τρωω τα μουτρα μου στο ιπποδρομο ομως,ανευ λογου και αιτιας προσπαθοντας να μαθω να φρεναρω,ρωτω τα παραπανω για να μαθω τουλαχιστον τι αντιδραση να περιμενω απο την μηχανη!

Runner Ducati
21/03/2013, 17:49
Στα φρενα μπορεις να δοκιμασεις με εντελως ορθια την μοτοσυκλετα για να μην πεσεις... σε καποιο ελεγχομενο ασφαλη χωρο, πχ μεγαλο παρκινγκ, η ασφαλτινη αλανα κλπ... με ταχυτητες πχ 60 χλμ για αρχη...
αρχιζοντας δυνατα αλλα οχι αποτομα φρενα, δοκιμαζοντας καθε φορα λιγο παραπανω, και προσπαθωντας καθε φορα να μειωσεις την αποσταση φρεναρισματος...
σε αυτη την διαδικασια θα αρχισεις καποια στιγμη να αντιλαμβανεσαι το μπλοκαρισμα των τροχων, και με λιγα αφημα του φρενου θα κανεις απεμπλοκη... και ξανα φρενο...
αρα και θα αποκτησεις μια αντιληψη και αισθηση του τι σημαινει μπλοκαρισμα των τροχων απο φρενα, ποια ειναι η συμπεριφορα σε αυτη την φαση, η χρονικη διαρκεια κλπ...
δεδομενα που θα μπαινουν στον εγκεφαλο για χρηση...
εννοειται η διαδικασια πεδησης για μικροτερο φρεναρισμα θα γινεται με βαση το μπροστινο φρενο μιας και με αυτο σταματα η μοτοσυκλετα, και το πισω φρενο θα το πιεζεις και αυτο αλλα παιζοντας τον ρολο της σταθεροποιησης της μοτοσυκλετας...

στις στροφες σε δημοσιο δρομο παντα οδηγουμε αμυντικα, αλλα για να μαθεις ποια ειναι η συμπεριφορα, πως ερχονται τα γλυστρηματα, χρειαζεται πρακτικη παλι σε ασφαλη χωρο...
δηλαδη πιστα, παλι εαν μπορεις να βρεις εναν μεγαλο ασφαλτινο ανοιχτο χωρο χωρις κοντα σου επικινδυνα εμποδια, μπορεις με εξοπλισμο να δοκιμασεις πραγματα...
παρολαυτα, εαν οδηγας αμυντικα στον δρομο, μπορεις και εκει να μαθεις μερικα πραγματα... αλλα αρκετα κατω απο τα ορια... εαν οδηγας αμυντικα, με καλη καταστασης ελαστικα, σε δρομους με αξιοπρεπη προσφυση, δεν υπαρχει προβλημα...
ομως χρειαζεται να γνωριζεις βασικες αρχες... κατι που θελει δουλεια οσον αφορα την θεωρια, διαβασμα δηλαδη...
καλυτερα θα ηταν ενα σχολειο... αλλα μεχρι τοτε, εαν γνωριζεις αγγλικα, ψαξου λιγο στο ιντερνετ...

μερικα λινκς που βρισκονται μεχρι τωρα ελευθερα στο ιντερνετ...

http://www.youtube.com/watch?v=rFvU695FQEU

http://www.scribd.com/doc/57395068/Sport-Riding-Techniques#
http://www.scribd.com/doc/57395545/The-corner-book# (ελληνικα)

Allst@rf
21/03/2013, 17:55
Πρόσωπικα που έχω κάποια χρονιά που καβαλαω μοτο, προσπαθώ πάντα να κάνω τα παραπάνω που σου είπα,με την έννοια ότι αυτά που σου είπα είναι γενικοί κανόνες για όλους μας...

Μπορείς να κάνεις προπόνηση σε ένα ήσυχο δρόμο, αλλά όχι τρέλα πράγματα... φρεναρισματα και λίγο γυροσκοπικη οδήγηση μπορείς να εξασκησεις για να ανέβει λίγο η αυτοπεποίθηση σου..

Για μένα το σημαντικότερο είναι να αναπτυξεις την αντίληψη και θα αντανακλαστικα σου...αυτό με το βλέμμα που σου είπα μην το υποτιμας είναι πολύ σημαντικό..

Θα το χεις ακούσει πιστεύω το "οπου κοιτά ,εκεί θα πάω "...

omrtlegol
21/03/2013, 17:59
Αυτες τις απαντησεις εψαχνα!!! Εχω δει-διαβασει αρκετα πραγματα ! Keith Code's Twist of the Wrist και αλλα τετοια ωραια αλλα πουθενα δεν εβρισκα αυτο που ανεφερες οσον αφορα την αντιληψη και την αισθηση του μπλοκαρισματος του τροχου για παραδειγμα ή το γλυστρημα!
(στη μηχανη εβαλα λαστιχα πριν κανα 2μηνο οποτε τωρα ειναι η ωρα να σχηματισω μια σωστη εικονα του πια πρεπει να ειναι η συμπεριφορα της)

Ευχαριστω πολυ για τον κοπο σου!!

omrtlegol
21/03/2013, 18:03
Πρόσωπικα που έχω κάποια χρονιά που καβαλαω μοτο, προσπαθώ πάντα να κάνω τα παραπάνω που σου είπα,με την έννοια ότι αυτά που σου είπα είναι γενικοί κανόνες για όλους μας...

Μπορείς να κάνεις προπόνηση σε ένα ήσυχο δρόμο, αλλά όχι τρέλα πράγματα... φρεναρισματα και λίγο γυροσκοπικη οδήγηση μπορείς να εξασκησεις για να ανέβει λίγο η αυτοπεποίθηση σου..

Για μένα το σημαντικότερο είναι να αναπτυξεις την αντίληψη και θα αντανακλαστικα σου...αυτό με το βλέμμα που σου είπα μην το υποτιμας είναι πολύ σημαντικό..

Θα το χεις ακούσει πιστεύω το "οπου κοιτά ,εκεί θα πάω "...

Το ειχα διαβασει αυτο,οτι ειναι κλασικη αντιδραση πανικου!! Να γινετε κατι μπροστα σου και εσυ μετα το μονο που θυμασαι να ειναι OPEL ASTRA 1.6 OPC οτι αλλο χαριτομενο αυτοκολλητο ειχε κολησει ο ιδιοκτητης πισω στο αμαξι του! Αυτο για παραδειγμα το εχω πολυ κατα νου και ελπιζω σιγα σιγα να αρχισω να το κατακτω οσο γινετε!!

Runner Ducati
21/03/2013, 18:13
Ο τιτλος κατ'αρχην ειναι λιγο αστοχος! Γι'αυτο λοιπον στο "σεντονι" θα προσπαθησω να το θεσω πιο σωστα!

1) Οταν για παραδειγμα φρεναρω δυνατα (εχω διαβασει ολα τα σχετικα ποστ για το συγκεκριμενο) υπαρχει μια "λεπτη γραμμη" οπου φευγει η μπροστα ροδα και μπουμ "παστελι" στην ασφαλτο, ή η οποια αποσταθεροποιηση συμβαινει προοδευτικα; Δηλαδη,εχω ακομα μεγαλο περιθωριο πεδησης απο αυτο που εγω θεωρω οριακο; Μπορω να αρχισω να το πιεζω ολο και περισσοτερο γλιστροντας σιγα-σιγα;

2) Παρομοια απορια επισης οσον αφορα το στριψιμο! Μπορω για παραδειγμα να δοκιμαζω να μπαινω σε μια στροφη λιιιγο πιο γρηγορα καθε φορα οσπου να αρχισω να νιωθω τα ορια τις πεδησης ή περνωντας καποιο "φραγμα" παρτον κατω;



1) με λιγα/ελαφρα και προοδευτικα φρενα μεσα στην στροφη με καλα λαστιχα και καλη προσφυση απο ασφαλτο, και ειδικα εαν δεν εχεις τεραστιες κλισεις... δεν πεφτεις, οχι τοσο ευκολα...
αναλογα και με την μοτοσυκλετα, σεταπ κλπ, πχ με μπροστινο φρενο μπορει να ανοιξει λιγο η γραμμη σου, δηλαδη να εχεις υποστροφη... το καταλαβαινεις αυτο...
σε αθλια ασφαλτο με καπως πιο δυνατο και αποτομο φρενο ειδικα ενας αρχαριος μπορει καμια φορα να χασει το μπροστινο...
σημασια εχει να οδηγας αμυντικα και με περιθωριο απο ταχυτητα χωρις αλλους διπλα σου, ωστε οποια ενεργεια κανεις να εχει περιθωριο να ανοιξεις η να κλεισεις την τροχια σου μεσα στην λωριδα/ες σου...
σε δημοσιο δρομο και ειδικα εφοσον εισαι αρχαριος, θα πρεπει να εχεις τελειωσει μετα φρενα πριν την εισοδο της στροφης οπου αρχιζεις να πλαγιαζεις, και να στριβεις εχοντας εστω και λιγο γκαζι...
αλλωστε με φρενα μεχρι μεσα στην στροφη σε δημοσιο δρομο, δεν εχει και τοσο νοημα, μιας και αποδοση και ασφαλεια σε σπορ οδηγηση υπαρχει μονο με καλη γνωση της τεχνικης trailbraking...
ξεκινα με αυτο που ειπαμε πιο πανω στο αλλο ποστ να αποκτησεις εμπειρια..

2) εφοσον εχεις τελειωσει με τα φρενα και μπαινεις στην στροφη αμυντικα, παντα ως τελειως αρχαριος μιλαω, με σωστη γραμμη, δες το βιντεο λινκς κτλ που εβαλα στο πανω ποστ...
και ελεγχεις την μοτοσυκλετα με λιγο γκαζι προοδευτικα, δεν εχεις προβλημα, ακομα και μικρα γλυκα γλυστρηματακια δεν θα σε ριξουν... ειναι απαραιτητο σε δημοσιο δρομο να περιοριζουμε τις μεγαλες κλισεις...

ειναι μεγαλη κουβεντα που θελει διαβασμα απο θεωρια πρωτα απο ολα...
και πρακτικη πρωτα απο ολα σε ασφαλη περιβαλον με προστατευτικο εξοπλισμο...
και παρεα με εμπειροτερους που γνωριζουν και θεωρια και πραξη.

nihristo
21/03/2013, 18:32
αν οδηγούσες ένα εντουράκι σε χώμα, λάσπη κλπ θα έβλεπες εύκολα κ "ανώδυνα" πως είναι να μην έχεις πρόσφυση στο φρένο, στην μπάντα κλπ. Εξαιρετικό σχολείο για μένα, να περάσεις από οδήγηση σε χώμα.
To track day δεν αντικαθίσταται όμως πιστεύω, παρόλο που δεν έχω κάνει.

Πολυμήχανος
21/03/2013, 19:05
Βρες ένα μέρος με ίσιο χωματάκι. Πιάσε μια ταχύτητα π.χ. 20 χμ/ω με το bros και κάνε το εξής:

Για μισό δευτερόλεπτο, για μια στιγμή, πάτα με όλη την δύναμη το μπροστά φρένο και αμέσως αμόλα το. Γραπωσέ το με όση δύναμη έχεις και άστο όσο πιο γρήγορα μπορείς.

Μην φοβηθείς, δεν πέφτεις, δεν προλαβαίνει για τόσο λίγο να φύγει από την ισοροπία η μοτοσυκλέτα. Ο τροχός για πολύ λίγο θα μπλοκάρει, και θα προλάβεις να το νοιώσεις τι αίσθηση σου δίνει όσο μπλοκάρει.

Κάντο μερικές φορές, και σιγά σιγά, κερδίζοντας εμπιστοσύνη, άσε και λίγο ακόμη παραπάνω μπλοκαρισμένο τον τροχό.

Η αίσθηση του πως νοιώθεις ένα μπλοκαρισμένο μπροστινό, θα γραφτεί στις έτοιμες προυπολογισμένες καταστάσεις+αντιδράσεις στον εγκέφαλό σου.

Την επόμενη φορά που θα φρενάρεις με πανικό στον δρόμο, μόλις μπλοκάρει, η ''έτοιμη'' μνήμη θα επέμβει πριν καν το σκεφτείς συνειδητά, και θα σε σώσει.


Υπάρχουν πολλές ακόμα ασκήσεις να κάνεις, αυτή είναι η πιο βασική όμως, για να βάλεις ένα ''εσωτερικό'' abs στα δακτυλά σου.

pipe_smoker
21/03/2013, 19:19
Βρες οσα thread εχει ανοιξει το μελος bladerunner και ξεκινα το διαβασμα. Θα σου λυθουν ολες οι αποριες.
The dude abides;)

TROOPER
22/03/2013, 01:12
οτι εχουνε πει οι κυριοι παραπανω ειναι ΟΛΑ σωστα.

ξεκινα practice εχοντας τα κατα νου.

:beer:

kinhsh
22/03/2013, 02:31
Τί λάστιχα έβαλες; Για να σε φοβίζουν θα είναι μαπα.

fkol k4
22/03/2013, 08:46
Βρες ένα μέρος με ίσιο χωματάκι. Πιάσε μια ταχύτητα π.χ. 20 χμ/ω με το bros και κάνε το εξής:

Για μισό δευτερόλεπτο, για μια στιγμή, πάτα με όλη την δύναμη το μπροστά φρένο και αμέσως αμόλα το. Γραπωσέ το με όση δύναμη έχεις και άστο όσο πιο γρήγορα μπορείς.

Μην φοβηθείς, δεν πέφτεις, δεν προλαβαίνει για τόσο λίγο να φύγει από την ισοροπία η μοτοσυκλέτα. Ο τροχός για πολύ λίγο θα μπλοκάρει, και θα προλάβεις να το νοιώσεις τι αίσθηση σου δίνει όσο μπλοκάρει.

Κάντο μερικές φορές, και σιγά σιγά, κερδίζοντας εμπιστοσύνη, άσε και λίγο ακόμη παραπάνω μπλοκαρισμένο τον τροχό.

Η αίσθηση του πως νοιώθεις ένα μπλοκαρισμένο μπροστινό, θα γραφτεί στις έτοιμες προυπολογισμένες καταστάσεις+αντιδράσεις στον εγκέφαλό σου.

Την επόμενη φορά που θα φρενάρεις με πανικό στον δρόμο, μόλις μπλοκάρει, η ''έτοιμη'' μνήμη θα επέμβει πριν καν το σκεφτείς συνειδητά, και θα σε σώσει.


Υπάρχουν πολλές ακόμα ασκήσεις να κάνεις, αυτή είναι η πιο βασική όμως, για να βάλεις ένα ''εσωτερικό'' abs στα δακτυλά σου.

Αυτό, αλλά κάνε το ακόμα πιο προοδευτικά.
Φρέναρε, πιο δυνατά, πιο δυνατά, μέχρι να το μπλοκάρεις.
Και 20 χλμ πολλά είναι που λέει ο λόγος, ίσα να τσουλάς. Το θέμα είναι να δεις πως είναι όταν πλησιάζει, πως νοιώθεις όταν γίνεται.

Bladerunner
22/03/2013, 11:15
Δεν έχω να προσθέσω κάτι ουσιαστικό για τα φρένα. Ό,τι σου έγραψαν παραπάνω. Χώμα και προοδευτικά φρένα μέχρι να αποκτήσεις καλή αίσθηση.

Για το δεύτερο σου ερώτημα σχετικά με πτώση μέσα στη στροφή, αν αυτή οφείλεται σε "χάσιμο" του μπροστινού, ελάχιστα πριν θα αισθανθείς το τιμόνι να ελαφρώνει αισθητά και όταν αρχίσει να διπλώνει ΑΜΕΣΩΣ μετά, έχει την ίδια αίσθηση που έχεις όταν πατάς το σαπούνι μέσα στη μπανιέρα. Το μόνο που μπορείς να κάνεις εκείνη τη στιγμή είναι να ανοίξεις το γκάζι σηκώνοντας ταυτόχρονα το μηχανάκι. Βέβαια, είναι εξαιρετικά πιθανό α)να μην αισθανθείς τίποτα από τα παραπάνω και να πέσεις, β)να το καταλάβεις ότι πέφτεις και να μη προλάβεις να κάνεις τίποτα και γ)να το καταλάβεις και να αρχίσεις να διορθώνεις αλλά παρ΄όλα αυτά να πέσεις!

Η μόνη ουσιαστική συμβουλή που μπορώ να δώσω στην παρούσα φάση είναι, γράψε όσα περισσότερα χιλιόμετρα μπορείς παρατηρώντας τις αντιδράσεις της μηχανής και τις δικές σου.

spyrakos35
22/03/2013, 11:28
.............
Η μόνη ουσιαστική συμβουλή που μπορώ να δώσω στην παρούσα φάση είναι, γράψε όσα περισσότερα χιλιόμετρα μπορείς παρατηρώντας τις αντιδράσεις της μηχανής και τις δικές σου.

χωρις να πεσεις εεεεεεεεεεεεεεεεεε?

:lol:

omrtlegol
22/03/2013, 12:16
Τί λάστιχα έβαλες; Για να σε φοβίζουν θα είναι μαπα.

Κατι Bridgestone Battlax BT εχω βαλει! Δεν μπορω να πω οτι με φοβιζουν γτ δεν εχουν κληθει ποτε να κανουν το κατι παραπανω!


αν οδηγούσες ένα εντουράκι σε χώμα, λάσπη κλπ θα έβλεπες εύκολα κ "ανώδυνα" πως είναι να μην έχεις πρόσφυση στο φρένο, στην μπάντα κλπ. Εξαιρετικό σχολείο για μένα, να περάσεις από οδήγηση σε χώμα.
To track day δεν αντικαθίσταται όμως πιστεύω, παρόλο που δεν έχω κάνει.


Υπαρχει ενα XT που καπου βολοδερνει στο χωριο,οταν καποια στιγμη κατεβω,θα γινει η επιχειρηση :P
Οσον αφορα την πιστα,να σου πω την αληθεια μου,ντρεπομαι λιγο προς το παρον ;)


Βρες ένα μέρος με ίσιο χωματάκι. Πιάσε μια ταχύτητα π.χ. 20 χμ/ω με το bros και κάνε το εξής:

Για μισό δευτερόλεπτο, για μια στιγμή, πάτα με όλη την δύναμη το μπροστά φρένο και αμέσως αμόλα το. Γραπωσέ το με όση δύναμη έχεις και άστο όσο πιο γρήγορα μπορείς.

Μην φοβηθείς, δεν πέφτεις, δεν προλαβαίνει για τόσο λίγο να φύγει από την ισοροπία η μοτοσυκλέτα. Ο τροχός για πολύ λίγο θα μπλοκάρει, και θα προλάβεις να το νοιώσεις τι αίσθηση σου δίνει όσο μπλοκάρει.

Κάντο μερικές φορές, και σιγά σιγά, κερδίζοντας εμπιστοσύνη, άσε και λίγο ακόμη παραπάνω μπλοκαρισμένο τον τροχό.

Η αίσθηση του πως νοιώθεις ένα μπλοκαρισμένο μπροστινό, θα γραφτεί στις έτοιμες προυπολογισμένες καταστάσεις+αντιδράσεις στον εγκέφαλό σου.

Την επόμενη φορά που θα φρενάρεις με πανικό στον δρόμο, μόλις μπλοκάρει, η ''έτοιμη'' μνήμη θα επέμβει πριν καν το σκεφτείς συνειδητά, και θα σε σώσει.


Υπάρχουν πολλές ακόμα ασκήσεις να κάνεις, αυτή είναι η πιο βασική όμως, για να βάλεις ένα ''εσωτερικό'' abs στα δακτυλά σου.

Θεος!!Πρωτα λοιπον στο χωματακι οπως ειπες,(για να παρω μια γενικη εικονα) και μετα στο παρκιγκ οπως ειπε ο Runner Ducati για να δω πιο συγκεκριμενα τι κανει η δικια μου μηχανη! Γτ φανταζομαι στο χωματακι ολες οι μηχανες πανω κατω την ιδια συμπεριφορα θα εχουν!


Βρες οσα thread εχει ανοιξει το μελος bladerunner και ξεκινα το διαβασμα. Θα σου λυθουν ολες οι αποριες.
The dude abides;)

Αν ο bladerunner ειχε γραψει βιβλια για μαθηματικα,τοσο πολυ που τον εχω διαβασει,θα ειχα παρει το πτυχιο μου τωρα :P :bawl:

TROOPER
22/03/2013, 12:31
.........
Οσον αφορα την πιστα,να σου πω την αληθεια μου,ντρεπομαι λιγο προς το παρον ;).............

:confused:

SoulGR
22/03/2013, 12:50
Κατι Bridgestone Battlax BT εχω βαλει! Δεν μπορω να πω οτι με φοβιζουν γτ δεν εχουν κληθει ποτε να κανουν το κατι παραπανω!

και γω αυτα φοραω στο βροσακι,κανενα προβλημα απο γλιστριματα μεσα σε στροφες

2 χρονια που το κυκλοφορω καθε μερα( δεν εχω αλλο μεσο μεταφορας :P ) το μπροστινο μου χει γλιστρήσει 5-6 φορες μεσα στην πόλη-σε ασφαλτο γυαλι με μικρες ταχυτητες- την γλίτωσα αφήνοντας φρενο και πατωντας ποδι κατω για να την σηκώσω-δεν ξερω αν ειναι σωστο-λαθος,την γλίτωσα παντως :P

ολα θα σου βγουν με τα χλμ..

πιστα ουτε εγω εχω μπει ακομα...φετος το καλοκαιρι θα μπω :D

DrBig
22/03/2013, 13:20
Οπως ειπε κι ο Κομφουκιος, 'τα ορια δεν προσεγγιζονται με ασφαλεια'. Οποτε διαλεγεις σε ποια πλευρα του φραχτη θελεις να εισαι. :a014:

kinhsh
22/03/2013, 13:30
Aφού τα λάστιχα αυτά είναι ικανοποιητικά,BT σκέτο δεν υπάρχει εχουν και νούμερο μετα πχ 20 που τα καθορίζει αν ειναι προς το εκδρομικά η προς το πιο σπόρ η γόμμα τους, για την αρχική ερώτηση που έκανες στο πόστ αυτό που έχω δει εγώ ειναι οτι δέν ρισκάρουμε μπλοκάρισμα του μπροστινού παρά το αφήνουμε αυτό να συμβεί σε κάποια τυχαία στιγμή ανάγκης. Γιατί ανάλογα το μοντέλο μηχανής στην όρθια θέση ενα μπλοκάρισμα μπροστινού μπορεί να είναι ακίνδυνο αν η μηχανή εχει πολύ σταθερή γεωμετρία η επικίνδυνο αν εχει πιο γρήγορη γεωμετρία. Το bross πρέπει να ειναι καπου στη μεση η γεωμετρία του οπότε αν μπλοκάρει στην όρθια θέση δεν θα πέσεις κατα 70% αλλα υπάρχει και το 30% οπότε δεν το ρισκάρουμε αλλά βοηθάμε και με το πίσω φρένο πατώντας το .
Μέσα στή στροφή τα λάστιχα σού λένε πόση πρόσφυση έχουν,αν δέν νοιώθεις εμπιστοσύνη να τα πλαγιάσεις ειναι γιατί δεν εχεις αρκετή πρόσφυση,αν πάς σε καλύτερη άσφαλτο θα στο πούν. Μια διερεύνηση της πρόσφυσης μπορείς να κανεις με το γκαζι στην έξοδο να δεις αν εχει ταση να γλιστρήσει. Σε μία στροφή πχ που το λάστιχο αρχίζει και χάνει προσφυση οταν τρέχουμε με 70 χλμ/ωρα θα γλιστρήσει τελείως αν πάμε με 76 χλμ δηλαδή το εύρος του ορίου της πρόσφυσης ειναι μικρό οπότε και σ αυτό το θέμα δεν χρειάζεται ρίσκο αλλα πολύ σταδιακή βελτιωση της ικανότητας.

omrtlegol
22/03/2013, 13:31
Οπως ειπε κι ο Κομφουκιος, 'τα ορια δεν προσεγγιζονται με ασφαλεια'. Οποτε διαλεγεις σε ποια πλευρα του φραχτη θελεις να εισαι. :a014:

Οχι απο αυτη :vava::priest:

omrtlegol
22/03/2013, 13:48
Aφού τα λάστιχα αυτά είναι ικανοποιητικά,BT σκέτο δεν υπάρχει εχουν και νούμερο μετα πχ 20 που τα καθορίζει αν ειναι προς το εκδρομικά η προς το πιο σπόρ η γόμμα τους, για την αρχική ερώτηση που έκανες στο πόστ αυτό που έχω δει εγώ ειναι οτι δέν ρισκάρουμε μπλοκάρισμα του μπροστινού παρά το αφήνουμε αυτό να συμβεί σε κάποια τυχαία στιγμή ανάγκης. Γιατί ανάλογα το μοντέλο μηχανής στην όρθια θέση ενα μπλοκάρισμα μπροστινού μπορεί να είναι ακίνδυνο αν η μηχανή εχει πολύ σταθερή γεωμετρία η επικίνδυνο αν εχει πιο γρήγορη γεωμετρία. Το bross πρέπει να ειναι καπου στη μεση η γεωμετρία του οπότε αν μπλοκάρει στην όρθια θέση δεν θα πέσεις κατα 70% αλλα υπάρχει και το 30% οπότε δεν το ρισκάρουμε αλλά βοηθάμε και με το πίσω φρένο πατώντας το .
Μέσα στή στροφή τα λάστιχα σού λένε πόση πρόσφυση έχουν,αν δέν νοιώθεις εμπιστοσύνη να τα πλαγιάσεις ειναι γιατί δεν εχεις αρκετή πρόσφυση,αν πάς σε καλύτερη άσφαλτο θα στο πούν. Μια διερεύνηση της πρόσφυσης μπορείς να κανεις με το γκαζι στην έξοδο να δεις αν εχει ταση να γλιστρήσει. Σε μία στροφή πχ που το λάστιχο αρχίζει και χάνει προσφυση οταν τρέχουμε με 70 χλμ/ωρα θα γλιστρήσει τελείως αν πάμε με 76 χλμ δηλαδή το εύρος του ορίου της πρόσφυσης ειναι μικρό οπότε και σ αυτό το θέμα δεν χρειάζεται ρίσκο αλλα πολύ σταδιακή βελτιωση της ικανότητας.

BT-090 Ειναι για την ακριβεια!
Τωρα οσον αφορα το θεμα αυτο καθεαυτο,το προβλημα ειναι οτι ψαχνω πως μπορω να διερευνησω την διαθεσιμη προσφυση,γτ τωρα τα λαστιχα μπορει να μου μιλανε αλλα εγω δεν τα ακουω νομιζω!! Γιατι οταν τα πραγματα πανε οπως τα εχεισ σχεδιασει στο μυαλο σου (η στοφη ειναι ετσι,θα πρεπει να μπω αναλογα κλπ) ολα ειναι καλα! Επειδη ομως καποιες φορες (ανθρωποι ειμαστε) μπορει να εκτιμησεις λαθος την κατασταση,να εχω μια βασικη γνωση οσον αφορα τις αναμενομενες αντιδρασεις της μοτο! Δηλαδη,πως η εκπληξη που θα νιωσεις σε μια τετοια περιπτωση να ειναι οσο το δυνατον μικροτερη αφηνοντας σου πιο καθαρο μυαλο για να πραξεις τα ενδεδειγμενα!

DrBig
22/03/2013, 13:53
BT-090 Ειναι για την ακριβεια!
Τωρα οσον αφορα το θεμα αυτο καθεαυτο,το προβλημα ειναι οτι ψαχνω πως μπορω να διερευνησω την διαθεσιμη προσφυση,γτ τωρα τα λαστιχα μπορει να μου μιλανε αλλα εγω δεν τα ακουω νομιζω!! Γιατι οταν τα πραγματα πανε οπως τα εχεισ σχεδιασει στο μυαλο σου (η στοφη ειναι ετσι,θα πρεπει να μπω αναλογα κλπ) ολα ειναι καλα! Επειδη ομως καποιες φορες (ανθρωποι ειμαστε) μπορει να εκτιμησεις λαθος την κατασταση,να εχω μια βασικη γνωση οσον αφορα τις αναμενομενες αντιδρασεις της μοτο! Δηλαδη,πως η εκπληξη που θα νιωσεις σε μια τετοια περιπτωση να ειναι οσο το δυνατον μικροτερη αφηνοντας σου πιο καθαρο μυαλο για να πραξεις τα ενδεδειγμενα!

Κοιτα....το ποιο βασικο (κατα την γνωμη μου) σε καθε περιπτωση ειναι να μπορεις να μετακινησεις το σωμα σου πανω στην μηχανη. Οποτε αν το πιεζεις καπου, εσω ετοιμος να κουνηθεις, με το ποπο να μην ακουμπαει βαρια στη σελα. Ειδικα στα σκυφτα μηχανακια.

pipe_smoker
22/03/2013, 14:12
Τωρα οσον αφορα το θεμα αυτο καθεαυτο,το προβλημα ειναι οτι ψαχνω πως μπορω να διερευνησω την διαθεσιμη προσφυση,γτ τωρα τα λαστιχα μπορει να μου μιλανε αλλα εγω δεν τα ακουω νομιζω!! Γιατι οταν τα πραγματα πανε οπως τα εχεισ σχεδιασει στο μυαλο σου (η στοφη ειναι ετσι,θα πρεπει να μπω αναλογα κλπ) ολα ειναι καλα! Επειδη ομως καποιες φορες (ανθρωποι ειμαστε) μπορει να εκτιμησεις λαθος την κατασταση,να εχω μια βασικη γνωση οσον αφορα τις αναμενομενες αντιδρασεις της μοτο! Δηλαδη,πως η εκπληξη που θα νιωσεις σε μια τετοια περιπτωση να ειναι οσο το δυνατον μικροτερη αφηνοντας σου πιο καθαρο μυαλο για να πραξεις τα ενδεδειγμενα!

Οι στραβές είναι άπειρες. Το μπλοκάρισμα του μπροστινού και πώς σε προειδοποιεί σε ένα δυνατό φρενάρισμα με όρθια τη μοτοσυκλέτα το δοκιμάζεις με λίγα χλμ στο χώμα κλπ. Το από πού μπορεί να έρθει ένα low, ένα high, ένα χάσιμο μπροστινού μέσα στη στροφή, ένα "μπήκα με πολλά ο μλκς και τώρα πώς θα κλείσω την τροχιά μου για να μη φάω τη μπαριέρα" δεν μπορεις (ή έστω δεν ξέρω εγώ τον τρόπο) να τα βάλεις στον "εξομοιωτή".
Η καλύτερη λύση (και ό,τι πιο κοντινό υπάρχει στον "εξομοιωτή") είναι η πίστα και τα μαθήματα και αυτά που θα μάθεις εκεί θα μπορέσεις να τα μεταφέρεις στην καθημερινότητά σου. Και πάλι υπάρχουν 1.000 τρόποι για να πέσεις κάτω σαν τα σκατά πριν προλάβεις να το καταλάβεις, αλλά όση περισσότερη εμπερία και γνώση αποκτάς τόσο μειώνεις τις πιθανότητες.

Αν δε θες ακόμα να μπεις στη διαδικασία πίστα-σχολείο κλπ νιώσε λίγο τα φρένα σου για να μπορούν να σε βοηθήσουν σε ένα απότομο φρενάρισμα, πράγμα πολύ συχνό στην οδήγηση εντός πόλης. Είτει γιατί ένας κόπανος ταρίφας κοκκάλωσε για να πάρει πελάτη και δεν έχεις έξοδο διαφυγής, είτε γιατί πήγαινες με πολλά και το φανάρι πορτοκάλισε την πιο ακατάλληλη στιγμή, και πάει λέγοντας. Κάνε αυτό που σου είπαν με το χώμα δηλαδή.

Την εξερεύνηση των ορίων της πρόσφυσης των ελαστικών σου από θέμα πλαγιάσματος και στροφών θα έλεγα ότι είναι καλύτερο να την αφήσεις για την πίστα. Μελέτα λίγο τη σωστή στάση σώματος και τα λοιπά βασικά ώστε να στρίβεις "σωστά", αλλά το πόσο γρήγορα μπορείς να στρίψεις ας το μάθεις καλύτερα σε ασφαλές περιβάλλον.

Γνώμη μου τα παραπάνω.

omrtlegol
22/03/2013, 14:16
Γνώμη μου τα παραπάνω.

Μα αναζητοντας αυτη ανοιξα το post!! :D

devil's animal
22/03/2013, 14:21
Επειδη ομως καποιες φορες (ανθρωποι ειμαστε) μπορει να εκτιμησεις λαθος την κατασταση,να εχω μια βασικη γνωση οσον αφορα τις αναμενομενες αντιδρασεις της μοτο! Δηλαδη,πως η εκπληξη που θα νιωσεις σε μια τετοια περιπτωση να ειναι οσο το δυνατον μικροτερη αφηνοντας σου πιο καθαρο μυαλο για να πραξεις τα ενδεδειγμενα!

οπως εχουν πει αρκετοι χεραδες: "αν δεις οτι το χανεις, ανοιξε ΤΕΡΜΑ γκαζι...μπορει να μην διορθωσει το προβλημα, αλλα σιγουρα θα παρει τελος η αγωνια σου!"
:tooth::tooth:

omrtlegol
22/03/2013, 14:44
οπως εχουν πει αρκετοι χεραδες: "αν δεις οτι το χανεις, ανοιξε ΤΕΡΜΑ γκαζι...μπορει να μην διορθωσει το προβλημα, αλλα σιγουρα θα παρει τελος η αγωνια σου!"
:tooth::tooth:

:a024:

kinhsh
23/03/2013, 02:12
BT-090 Ειναι για την ακριβεια!
Τωρα οσον αφορα το θεμα αυτο καθεαυτο,το προβλημα ειναι οτι ψαχνω πως μπορω να διερευνησω την διαθεσιμη προσφυση,γτ τωρα τα λαστιχα μπορει να μου μιλανε αλλα εγω δεν τα ακουω νομιζω!! Γιατι οταν τα πραγματα πανε οπως τα εχεισ σχεδιασει στο μυαλο σου (η στοφη ειναι ετσι,θα πρεπει να μπω αναλογα κλπ) ολα ειναι καλα! Επειδη ομως καποιες φορες (ανθρωποι ειμαστε) μπορει να εκτιμησεις λαθος την κατασταση,να εχω μια βασικη γνωση οσον αφορα τις αναμενομενες αντιδρασεις της μοτο! Δηλαδη,πως η εκπληξη που θα νιωσεις σε μια τετοια περιπτωση να ειναι οσο το δυνατον μικροτερη αφηνοντας σου πιο καθαρο μυαλο για να πραξεις τα ενδεδειγμενα!

Το λάστιχο καλό φαίνεται απο φωτογραφίες που είδα στο google,το οτι δεν σου μιλάει οφείλεται στην άσφαλτο που φαίνεται οδηγείς σε ολισθηρή άσφαλτο και στον καιρο που ειναι ακόμα κρυος ,εχεις δηλαδή μειωμένη πρόσφυση,μπορείς να κατεβάσεις 1-2 μονάδες εμπρος και 3 πίσω την πιεση ελαστικών απο στάνταρ για να διατηρείται πιό ζεστό και προσφυτικό. Επίσης οδήγησε το σε οχι επικίνδυνα σημεια πιο επιθετικά με φρένο γκαζι τοσο θα ζεσταθεί και θα αποδίδει καλύτερα ενω συχρόνως θα έχεις προπονηθεί.
Για την περίπτωση που λές να έχεις εκτιμήσει λάθος κατάσταση πρέπει να είσαι παντα υποψιασμένος οταν δεν έχεις καλή ορατότητα δηλαδή απο πριν θα ξέρεις ποσο δυνατα θα πατήσεις το φρενο εμπρος πισω για να μη γλιστρήσεις και ποση ταχύτητα μπορείς να κόψεις,στην πραξη λίγη μπορεί να κοψει κανεις . Γενικά οι μηχανές πέφτουν εύκολα αν δεν φυλάγεσαι εκτός αν εισαι ζογκλέρ των μηχανών σαν αυτούς που κανουν σουζες και έντο αυτοί εχουν περισσότερα περιθώρια ασφαλειας.

htsopelas
23/03/2013, 09:30
καλα τα λεει ο kinhsh

kinhsh
24/03/2013, 01:39
Βρέ αυτό το BT-90 ειναι κορυφαίο λάστιχο οπως βλέπω στο pdf ! Τα Βrigestone ειναι για μένα τα πιο καλά λάστιχα στο θέμα προβλεψιμότητας
https://dl.dropbox.com/u/88456705/BridgestoneRoadRaceBrochure.pdf

ΗΟΡΝΕΤακιας
24/03/2013, 13:17
Τα ΒΤ090 ειχα και εγω στο vfr400nc30 και παρολο που ειχαν γινει τετραγωνα απο τη χρηση, παρολο που στο πισω ειχα βαλει φυτιλι επειδη ειχε τρυπισει , δεν με προδωσαν ποτε. Αρκετες φορες εχασα την προσφυση και φοβηθηκα οτι παω για χωραφι αλλα αυτο οφειλοταν μονο στην μπουμπουνοκεφαλα μου που δεν εδωσα σημασια στον δρομο που ηταν γυαλι. Κατα τα αλλα ημουν πολυ ευχαριστημενος.

fkol k4
24/03/2013, 15:36
Δεν οδηγάνε τα λάστιχα, τα χέρια και το μυαλό οδηγάνε.

Όταν θέλεις να φτάσεις σε σημείο να καταλαβαίνεις (και να προβλέπεις) τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας σου δεν αλλάζεις λάστιχα, προπονείς το σώμα και το μυαλό.
Τα λάστιχα - πλαίσια - αναρτήσεις έρχονται πολύ μετά, όταν έχεις μια ιδέα τι να τα κάνεις.

Ο φίλος omrtlegol που ξεκίνησε το θέμα, δεν ζήτησε συμβουλές για το ποια λάστιχα να βάλει, ρώτησε πως μπορεί να αποκτήσει εμπιστοσύνη - αυτοπεποίθηση όταν οδηγεί.

omrtlegol
25/03/2013, 19:33
Δεν οδηγάνε τα λάστιχα, τα χέρια και το μυαλό οδηγάνε.

Όταν θέλεις να φτάσεις σε σημείο να καταλαβαίνεις (και να προβλέπεις) τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας σου δεν αλλάζεις λάστιχα, προπονείς το σώμα και το μυαλό.
Τα λάστιχα - πλαίσια - αναρτήσεις έρχονται πολύ μετά, όταν έχεις μια ιδέα τι να τα κάνεις.

Ο φίλος omrtlegol που ξεκίνησε το θέμα, δεν ζήτησε συμβουλές για το ποια λάστιχα να βάλει, ρώτησε πως μπορεί να αποκτήσει εμπιστοσύνη - αυτοπεποίθηση όταν οδηγεί.

Οντως,τα λαστιχα τωρα μπηκαν! Αυτο πλεον δεν αλλαζει!! Οσον αφορα το θεμα,πλεον εχω επικεντρωθει σε 3 πραγματα που προσπαθω να κανω κτημα! Χαλαρα τα χερια στο τιμονι,Ποτε φρενο μεσα στη στροφη και Κοιταω εκει που θελω να παω!! Α...και αυριο εχει προπονησουλα στο χωμα για το φρενο οπως ειπαν και οι προλαλησαντες!! :P

kinhsh
26/03/2013, 15:01
Εγω θα λεγα μη τρεχεις οπου δεν εχεις ορατότητα και οπου έχει διασταυρώσεις .Τα άλλα δεν πιστεύω θα σε βοηθήσουν γιατι πχ μπορεί εσυ να λες μεσα σου κανονας κοιτάω οπου θέλω να παω αλλα θα τυχει ΄καποιες φορές που θα επικεντρώσεις στην μπαριέρα και αν κατσεις να σκεφτεις τον κανόνα θα εχεις καθυστερήσει οποτε καλυτερα να ξερεις να φρενάρεις μεσα στη στροφη. Οπως και φρενα στο χαλίκι δεν πιστευω οτι βοηθάνε τίποτα, θα γλιστρήσει η μηχανή και θα πέσει τι αλλο θα κάνει.

xaotikos
26/03/2013, 20:57
Ένα ωραίο βιντεάκι σχετικά με το vanishing point που είναι πολύ χρήσιμο στην οδήγηση σε δημοσιο δρόμο για να καταλαβαίνεις τι επιφυλάσει η επόμενη στροφή.
http://www.youtube.com/watch?v=RFnnO7NMVkk

kinhsh
28/03/2013, 12:18
Kαί δεν το λές απλά αν ανοιγει η κλείνει η στροφή γιατί αν το δείς σαν σημείο (vanishing point) χανεις την προσοχή απο το πιθανό στενό που υπάρχει μέχρι αυτό το σημείο. Πάντως οτι βίντεο βλέπει κανείς γι αυτα τα θέματα χρήσιμο είναι.

omrtlegol
28/03/2013, 12:26
πχ μπορεί εσυ να λες μεσα σου κανονας κοιτάω οπου θέλω να παω αλλα θα τυχει ΄καποιες φορές που θα επικεντρώσεις στην μπαριέρα και αν κατσεις να σκεφτεις τον κανόνα θα εχεις καθυστερήσει οποτε καλυτερα να ξερεις να φρενάρεις μεσα στη στροφη.

Μα γι'αυτο ακριβως προσπαθεις να κανεις κατι "συνηθεια" στην οδικη σου συμπεριφορα ουτως ωστε οταν ερθει η ωρα εκεινη,να μην κατσεις να το σκεφτεις καν σαν κανονα!Να εχει περασει στο υποσυνειδητο σου και να ειναι η αντιδραση που θα σου βγει απο μονη της! Απλα οταν προσπαθεις παντα σε φυσιολογικες συνθηκες να ψαχνεις παντα οδους διαφυγης εχεις περισσοτερες πιθανοτητες σε μια οριακη κατασταση να κανεις το ιδιο (χωρις καν να το σκεφτεις) και οχι να κλειδωσει το βλεμα στις μπαρες ή στο πορτ μπαγκαζ του προπορευομενου οχηματος!

Επισης να μαθεις να φρεναρεις μεσα στην στροφη παντου διαβασα οτι ειναι αδυνατο και πολυ λαθος! Ακομα και ο Lorenzo να εισαι,αν πατησεις φρενα μεσα στη στροφη,οι δυναμεις που ασκουνται εχουν την ταση να σε σπρωζουν προς το εξωτερικο της!

kinhsh
28/03/2013, 13:41
Μαθαίνεται και ειναι και σχετικά ευκολο απλώς πατάς το φρένο με σαφώς μικρότερη δυναμη απ οτι στην ορθια θεση. Το δυσκολο ειναι αν ειναι γλιστρα βρεγμενος ο δρομος .
Αν στην ορθια θέση πατάς φρένο μεχρι 1.2 g για να μπλοκάρει στη στροφή οταν ειμαστε με γωνία 45 μοιρών εχουμε φυγοκεντρο 1 g αρα δεν μπορουμε καθολου φρενο να πατησουμε αν ομως ειμαστε σε κλιση 25 μοιρών μπορουμε να φρενάρουμε με την εξής δυναμη 1 g - εφαπτομένη 25 μοιρών που ειναι 0,466 g δηλαδή μπορούμε να ασκήσουμε την μισή δύναμη στο φρένο απ οτι στην ορθια θέση και θα φρενάρουμε χωρίς να γλιστρήσουμε.

sniper
28/03/2013, 14:06
Μαθαίνεται και ειναι και σχετικά ευκολο απλώς πατάς το φρένο με σαφώς μικρότερη δυναμη απ οτι στην ορθια θεση. Το δυσκολο ειναι αν ειναι γλιστρα βρεγμενος ο δρομος .
Αν στην ορθια θέση πατάς φρένο μεχρι 1.2 g για να μπλοκάρει στη στροφή οταν ειμαστε με γωνία 45 μοιρών εχουμε φυγοκεντρο 1 g αρα δεν μπορουμε καθολου φρενο να πατησουμε αν ομως ειμαστε σε κλιση 25 μοιρών μπορουμε να φρενάρουμε με την εξής δυναμη 1 g - εφαπτομένη 25 μοιρών που ειναι 0,466 g δηλαδή μπορούμε να ασκήσουμε την μισή δύναμη στο φρένο απ οτι στην ορθια θέση και θα φρενάρουμε χωρίς να γλιστρήσουμε.

:bawl: :bawl: :cry: :bawl:

kinhsh
28/03/2013, 14:20
:lol:

Bladerunner
28/03/2013, 15:09
Επισης να μαθεις να φρεναρεις μεσα στην στροφη παντου διαβασα οτι ειναι αδυνατο και πολυ λαθος!

Επικίνδυνο... ναι είναι. Αλλά όχι αδύνατο! Κι εφόσον υπάρχουν περιπτώσεις που θα χρειαστεί, καλό είναι να γνωρίζουμε το πώς και το πότε.

Για να μην επαναλαμβάνομαι, μπορείς να ρίξεις μια ματιά και εδώ (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=132183&p=2258668&viewfull=1#post2258668)

omrtlegol
28/03/2013, 15:24
Επικίνδυνο... ναι είναι. Αλλά όχι αδύνατο! Κι εφόσον υπάρχουν περιπτώσεις που θα χρειαστεί, καλό είναι να γνωρίζουμε το πώς και το πότε.

Για να μην επαναλαμβάνομαι, μπορείς να ρίξεις μια ματιά και εδώ (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=132183&p=2258668&viewfull=1#post2258668)

Δεν το εθεσα και εγω σωστα! Λεγοντας αδυνατο,εννοω οτι δεν μπορει να γινει χωρις να ανοιξει η γραμμη σου! (και μιλαω παντα για την περιπτωση που πας σχετικα γρηγορα!)

kinhsh
29/03/2013, 11:55
Εμένα καλή εξάσκηση στα φρένα υπο κλιση μου εχει φανει η κατάβαση βουνού με φουρκέτες.Για δοκίμασε μια βόλτα σε τετοια διαδρομή .

johnpan
29/03/2013, 18:40
εννοω οτι δεν μπορει να γινει χωρις να ανοιξει η γραμμη σου! (και μιλαω παντα για την περιπτωση που πας σχετικα γρηγορα!)
Δεν είναι αληθές αυτό. Με όσα και να πηγαίνεις. Μπορείς να επέμβεις με τρόπο που δε θα ανοίξει η γραμμή σου. Αλλά όλα στην ώρα τους. Προς το παρόν διαβάζεις μόνο bladerunner όχι εμάς, δοκιμάζεις όπως λέει ο bladerunner και όχι εμείς, και όταν διαπιστώσεις ότι δε μπορούν να σου προσφέρουν τίποτα άλλο τα ποστ του, τότε... πίστα. Ποστ του τύπου "εγώ το κάνω έτσι, εγώ το κάνω αλλιώς" τα αγνοείς. Your ass is on the line!