View Full Version : ΜΖ 251 ΕΤΖ vs JAWA 350... 1992
notakos600
25/05/2013, 13:22
Ψάχνοντας τα παλιά τεύχη του ΜΟΤΟ έπεσα πάνω σε ένα τεστ-συγκριτικό ανάμεσα σε MZ 251 ETZ και JAWA 350. Γυρίζοντας νοερά πίσω στο μακρινό 1992 θα θυμηθούμε πως τότε κυκλοφορούσαν ακόμη μοτοσυκλέτες του πρώην ανατολικού μπλοκ. Αφιερωμένο στους αρχαιολάγνους και τους ρετρόφιλους- εμού συμπεριλαμβανομένου. :beer:
291173
291174
291175
notakos600
25/05/2013, 13:24
2.
291176
291177
291178
notakos600
25/05/2013, 13:26
3.
291179
291180
kokkiklhs
25/05/2013, 17:10
1000 μπυρίτσες :beer: και λίγες είναι!!!
:)
Ευχαριστούμε που μπήκες στον κόπο να σκανάρεις και να ανεβάσεις το πολύ ενδιαφέρον άρθρο!
Για τον μεζέ είναι ΑΚΡΙΒΩΣ όπως τα λέει, για τη jawa δε μένει παρά να τη δοκιμάσουμε!!
:cool:
stefanos
25/05/2013, 18:31
Για τον μεζέ είναι ΑΚΡΙΒΩΣ όπως τα λέει, για τη jawa δε μένει παρά να τη δοκιμάσουμε!!
:cool:
Θα δυσκολευτείς να την βρείς τη jawa.:)
Είδη από το 90 που πήρα εγώ το cz 175 πρέπει να πουλήθηκαν καμιά 20αριά όλο το χρόνο στην Ελλάδα.
Είδη το 90 αυτά τα μηχανάκια είχαν ξεπεραστεί από την αγορά και ουσιαστικά ήταν γραφικό να τα καβαλάς.
Βέβαια η τιμή του 350 ήταν κοντά στα λεφτά ενός παπιού και ήταν μοτοσυκλέτα.
Και βέβαια υπήρχε και η έκδοση με καλάθι.
SHOOTER045
25/05/2013, 18:53
ρε παιδια αυτο το ΜΖ με ζαντες αλουμινιου,εγω γιατι δεν το θυμαμαι?
οσα ΜΖ θυμαμαι σαν πιτσιρικας ειχαν ακτινωτες ζαντες
αυτο θα ηταν το ακριβο μοντελο το race ας πουμε η sp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
οπως τα jugo της zastava που η διαφορα απλου με gti ηταν ο αναπτηρας....:lol::lol::cry:
stefanos
25/05/2013, 19:00
ρε παιδια αυτο το ΜΖ με ζαντες αλουμινιου,εγω γιατι δεν το θυμαμαι?
οσα ΜΖ θυμαμαι σαν πιτσιρικας ειχαν ακτινωτες ζαντες
αυτο θα ηταν το ακριβο μοντελο το race ας πουμε η sp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
οπως τα jugo της zastava που η διαφορα απλου με gti ηταν ο αναπτηρας....:lol::lol::cry:
Εγώ νομίζω οτι δεν θυμάσαι το ETZ 251 καν αλλά το ETZ 250 με δισκόφρενο.:)
Πολύ ενδιαφέρον το άρθρο. Ευχαριστούμε. :) :beer:
Υ.Γ. 145 δρχ. η βενζίνη...
Υ.Γ. 145 δρχ. η βενζίνη...
Και να σκεφτείς ότι ήταν μόλις είχε πάρει μια τεράστια αύξηση - ένα 50άρικο πάνω...Τότε επί Μητσοτάκη... Μόλις εναν χρόνο πριν το άρθρο είχε γύρω στο 100άρικο... :cry:
kokkiklhs
26/05/2013, 05:45
Θα δυσκολευτείς να την βρείς τη jawa.:)
Είδη από το 90 που πήρα εγώ το cz 175 πρέπει να πουλήθηκαν καμιά 20αριά όλο το χρόνο στην Ελλάδα.
Είδη το 90 αυτά τα μηχανάκια είχαν ξεπεραστεί από την αγορά και ουσιαστικά ήταν γραφικό να τα καβαλάς.
Βέβαια η τιμή του 350 ήταν κοντά στα λεφτά ενός παπιού και ήταν μοτοσυκλέτα.
Και βέβαια υπήρχε και η έκδοση με καλάθι.
Το ξέρω, είναι πολύ πιο δυσεύρετες από τους ΜεΖέδες... βγαίνουν κατά καιρούς για πούλημα, αλλά συνήθως δεν έχουν χαρτιά ή είναι ακριβές...
Για πες ρε stefanos, μια και ήσουν και κάποτε ιδιοκτήτης CZ, έχεις ιδέα αν υπάρχει ακόμη κάπου service για τα τσέχικα, και πού μπορεί (αν μπορεί πλέον) να βρει κανείς στοκ ανταλλακτικών στην Ελλάδα;
Τσίμπα και μια τσέχικη (Budweiser) :beer:
notakos600
26/05/2013, 05:57
ρε παιδια αυτο το ΜΖ με ζαντες αλουμινιου,εγω γιατι δεν το θυμαμαι?
οσα ΜΖ θυμαμαι σαν πιτσιρικας ειχαν ακτινωτες ζαντες
αυτο θα ηταν το ακριβο μοντελο το race ας πουμε η sp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
οπως τα jugo της zastava που η διαφορα απλου με gti ηταν ο αναπτηρας....:lol::lol::cry:
Είχα το απλό ΥUGO 55 και είχε αναπτήρα. :lol: Τίμιο αμάξι για τα φράγκα του, βασικά FIAT ήταν. Το άλλο το ξέρεις; Γιατί τα YUGO στο πίσω τζάμι είχαν πάντα σημάδια από δάκτυλα; Ήταν από τα χέρια αυτών που το έσπρωχναν γιατί χάλαγε συχνά, εμένα πάντως δεν χάλασε ποτέ...:beer:
Όσο για το CZ 175 συμφωνώ με τον Στέφανο, ακόμη και πριν το 1990 ήταν ξεπερασμένα ή δεν υπήρχε καν η ρετρολαγνία όπως σήμερα και περνούσαν απαρατήρητα. Εμένα μου άρεσαν πάντως σαν σχήμα όλα τα-πρώην ανατολικού μπλοκ-μηχανάκια.
kokkiklhs
26/05/2013, 06:06
ρε παιδια αυτο το ΜΖ με ζαντες αλουμινιου,εγω γιατι δεν το θυμαμαι?
οσα ΜΖ θυμαμαι σαν πιτσιρικας ειχαν ακτινωτες ζαντες
αυτο θα ηταν το ακριβο μοντελο το race ας πουμε η sp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
οπως τα jugo της zastava που η διαφορα απλου με gti ηταν ο αναπτηρας....:lol::lol::cry:
Ξέχασες ότι με το Yugo GTI εκτός από τον αναπτήρα δίνανε κι ένα κουτάκι σπίρτα, για περίπτωση βραχυκυκλώματος! Κάποιος στη Zastava είχε προτείνει να δίνουν κι ένα πακέτο τσιγάρα, αλλά θεωρήθηκε πολύ καπιταλιστική ιδέα, τον διέγραψαν αμέσως από το κόμμα κι αναγκάστηκε να διαφύγει στην Αλβανία του Χότζα τότε.... :D :D :cry:
Λοιπόν, για τους "κλασικούς" ΕΤΖ 251 μεζέδες με ηλεκτρονική, διακόπτη με αληθινό κλειδί, βελτιωμένα όργανα, ζάντες αλουμινίου, διάτρητη δισκόπλακα και "μοντέρνα" φτερά μπρος-πίσω, δες το τελευταίο μοντέλο 251 που έβγαλε το εργοστάσιο στη Γερμανία (Saxon Tour, το οποίο βγήκε και σε 300 με τον ίδιο κινητήρα υπερκυβισμένο και σε 500 με 4χρονο rotax) και να λάβεις υπ'όψιν σου ότι οι γερμανοί δε θα άφηναν το new old stock από μεταλλικά ρεζερβουάρ κλπ να πάει χαμένο! Έτσι το μοντέλο του τεστ αποτελεί μάλλον ένα ενδιάμεσο, μεταβατικό στάδιο μεταξύ παλιού 251 και Saxon, που δεν κυκλοφόρησε τόσο πολύ στην Ελλάδα (όπως και το Saxon, άλλωστε)... λίγο μετά (εκεί που στο άρθρο λέει "επί του πιεστηρίου"), τα δικαιώματα της ΜΖ (μαζί με ό,τι original stock είχε απομείνει στη Γερμανία) αγοράστηκαν από την τούρκικη Kanuni, η οποία έβγαλε και σε μεγάλη παραγωγή το 301 για τους τουρκαλάδες! :a016:
291221
kokkiklhs
26/05/2013, 06:16
Είχα το απλό ΥUGO 55 και είχε αναπτήρα. :lol: Τίμιο αμάξι για τα φράγκα του, βασικά FIAT ήταν. Το άλλο το ξέρεις; Γιατί τα YUGO στο πίσω τζάμι είχαν πάντα σημάδια από δάκτυλα; Ήταν από τα χέρια αυτών που το έσπρωχναν γιατί χάλαγε συχνά, εμένα πάντως δεν χάλασε ποτέ...:beer:
Όσο για το CZ 175 συμφωνώ με τον Στέφανο, ακόμη και πριν το 1990 ήταν ξεπερασμένα ή δεν υπήρχε καν η ρετρολαγνία όπως σήμερα και περνούσαν απαρατήρητα. Εμένα μου άρεσαν πάντως σαν σχήμα όλα τα-πρώην ανατολικού μπλοκ-μηχανάκια.
Το Yugo είχε αν θυμάμαι καλά τον ίδιο κινητήρα με το Fiat/Seat 127, 903cc, με καμιά 45αριά αλογάκια... Πολύ γερό και αξιόπιστο για την εποχή του, απλώς έπασχε από το ίδιο σύνδρομο κοροϊδίας/χλευασμού με τους μεζέδες, jawa, lada κλπ, λόγω προελεύσεως...!! :D
Τα ανατολικά μηχανάκια ήταν όλα πανέμορφα, διότι ήταν η επιτομή του κλασικού δικύκλου, όπως λέει και το άρθρο του moto, κινητήρας, πλαίσιο και τα απαραίτητα περιφερειακά, στρογγυλό φανάρι και φύγαμε! Εντυπωσίαζαν με την αρχετυπική τους απλότητα και μπαίναν στο ρουθούνι των φιγουρατζήδων γιαπωνέζων και δυτικοευρωπαίων...
notakos600
26/05/2013, 06:23
Τα ανατολικά μηχανάκια ήταν όλα πανέμορφα, διότι ήταν η επιτομή του κλασικού δικύκλου, όπως λέει και το άρθρο του moto, κινητήρας, πλαίσιο και τα απαραίτητα περιφερειακά, στρογγυλό φανάρι και φύγαμε! Εντυπωσίαζαν με την αρχετυπική τους απλότητα και μπαίναν στο ρουθούνι των φιγουρατζήδων γιαπωνέζων και δυτικοευρωπαίων...
+600
notakos600
26/05/2013, 06:27
Μητσάρα για πάρτη σου, αν και πολύ προχωρημένο σε σχέση με την επιτομή του κλασικού δίχρονου.
291222
kokkiklhs
26/05/2013, 06:38
Μητσάρα για πάρτη σου, αν και πολύ προχωρημένο σε σχέση με την επιτομή του κλασικού δίχρονου.
291222
Είναι η επιτομή του ΚΛΑΣΙΚΟΥ ΔΙΧΡΟΝΟΥ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ, χεχεχε!!!! ;)
:beer:
kokkiklhs
26/05/2013, 06:54
...κι αυτό για τον Παναγιώτη, με μια γεύση ρετρό αγώνων, για να γουστάρει! Οι Άγγλοι είναι μουρλοί, έχουν ΜΖ racing club με φανατικά πωρωμένους οπαδούς και αναβάτες!!! :D
http://www.youtube.com/watch?v=oEQ7IViyWtI
notakos600
26/05/2013, 07:02
:beer::beer: άλλη φάση...
stefanos
26/05/2013, 11:04
Το ξέρω, είναι πολύ πιο δυσεύρετες από τους ΜεΖέδες... βγαίνουν κατά καιρούς για πούλημα, αλλά συνήθως δεν έχουν χαρτιά ή είναι ακριβές...
Για πες ρε stefanos, μια και ήσουν και κάποτε ιδιοκτήτης CZ, έχεις ιδέα αν υπάρχει ακόμη κάπου service για τα τσέχικα, και πού μπορεί (αν μπορεί πλέον) να βρει κανείς στοκ ανταλλακτικών στην Ελλάδα;
Τσίμπα και μια τσέχικη (Budweiser) :beer:
:)Σέρβις και ανταλλακτικά ότι υπήρχε (λίγα εκτός αντιπροσωπίας) έκλεισαν.
Βέβαια κυκλοφορούνε στο ίντερνετ και σε καλές τιμές απ ότι βλέπω.
Τώρα με τη χρήση που κάνω εγώ στο CZ (μόλις κλείσουν τα σχολεία θα πάω στο πατρικό θα το βγάλω στην αυλή ,θα βάλω βενζινόλαδο ,και θα το βάλω μπροστά κανα δεκάλεπτο μέχρι να κάνω ένα τσιγαράκι)
είναι πολύ δύσκολο να χρειαστεί σέρβις πλέον εκτός αν αποφασίσω να του φτιάξω τη σέλα και τη δεξιά τσιμούχα που χάνει λάδι:).
Πάντως είναι μηχανάκια DIY.
Όλα φτιάχνονται με λίγο διάβασμα και ελάχιστα εργαλεία στο πεζοδρόμιο. Όπως και τα ΜΖ εξάλλου.
notakos600
26/05/2013, 12:46
Στέφανε τα έγραψες όλα, DIY 100%. :beer:
SHOOTER045
26/05/2013, 23:35
επειδη σημερα ειδα το ΜΖ
ναιν 250 ηταν,με ακτινωτες ζαντες και δισκοφρενο χωρις τρυπες
οσο για τα cz τα μονα που ξερω ειναι τα πιστολια cz
χωρις παρεξηγηση291292
stefanos
27/05/2013, 00:00
291292[/ATTACH]
Σωστός, ίδιο εργοστάσιο
notakos600
27/05/2013, 05:16
CZ 175, πανέμορφο classic. :beer:
291323
kokkiklhs
27/05/2013, 08:03
Πολύ όμορφο, τωόντι... ένα ολόιδιο, με ξεβαμμένο πια το εργοστασιακό χρώμα και κουκουλωμένο με κάτι παλιο-νάυλον έχω σταμπάρει κάπου στο Παλιό Φάληρο, παρατημένο σ'ένα πεζοδρόμιο, αλλά δεν έχω καταφέρει να εντοπίσω ιδιοκτήτη...
notakos600
27/05/2013, 08:18
Πολύ όμορφο, τωόντι... ένα ολόιδιο, με ξεβαμμένο πια το εργοστασιακό χρώμα και κουκουλωμένο με κάτι παλιο-νάυλον έχω σταμπάρει κάπου στο Παλιό Φάληρο, παρατημένο σ'ένα πεζοδρόμιο, αλλά δεν έχω καταφέρει να εντοπίσω ιδιοκτήτη...
;) μαααλιστα.
stefanos
27/05/2013, 14:51
CZ 175, πανέμορφο classic. :beer:
291323
Άν ήταν συνομήλικο με την R51 θα συμφωνούσα αλλά αυτό είναι 1995 μοντέλο.:lol:
notakos600
27/05/2013, 14:53
Άν ήταν συνομήλικο με την R51 θα συμφωνούσα αλλά αυτό είναι 1995 μοντέλο.:lol:
Πας στοίχημα ότι αν βάλεις δίπλα του ένα CZ του 1970 θα είναι σαν δίδυμα;
sapila racing
27/05/2013, 15:00
Πας στοίχημα ότι αν βάλεις δίπλα του ένα CZ του 1970 θα είναι σαν δίδυμα;
Ομορφο δεν ήταν ούτε τότε ούτε και τώρα. Εχει όμως αλλά χαρίσματα.
notako ωραίο το άρθρο με τα Mz-Jawa. :wave2:
Και είχε και super σύστημα στον συμπλέκτη το Jawa, που καποιοι εξ ανατολών το τσίμπησαν (under license βεβαια) το βελτίωσαν και το έβαλαν σε εκατομμύρια μηχανάκια.
Ναι το παπί της Honda λέω. ;)
notakos600
27/05/2013, 15:05
Τη μανιβέλα-λεβιέ ξέχασες Άρη. Αυτό για το παπί δεν το ήξερα... έμαθα και κάτι άλλο, τα πιστόνια που παίζουν σε μετατροπές στα MZ racing στην Αγγλία είναι από SUZUKI TS 250 και SUZUKI RM 250, τυχαίο κι αυτό;
sapila racing
27/05/2013, 15:11
Τη μανιβέλα-λεβιέ ξέχασες Άρη. Αυτό για το παπί δεν το ήξερα... έμαθα και κάτι άλλο, τα πιστόνια που παίζουν σε μετατροπές στα MZ racing στην Αγγλία είναι από SUZUKI TS 250 και SUZUKI RM 250, τυχαίο κι αυτό;
Καπου τα εχω ξαναγραψει τα σχετικά του λεβιέ κλπ. Θυμαμαι ακόμα την εικόνα των Jawa με μπαρμπάδες να ξεκινάνε χωρίς να πατανε συμπλέκτη και το ντουμάνι να σκοτεινιάζει όλο τον δρόμο.
Σχετικά μα τα πιστόνια τίποτα δεν είναι τυχαίο.
Ενα Suzuki T20 super six θα το γούσταρα με τρέλλα πάντως, ενω το MZ της εποχής και να μου το χάριζαν θα το ξαναχάριζα με τη μια και θα ήταν και πολύ δύσκολο. :lol:
sorry αλλά τα λέω όπως είναι. :beer:
stefanos
27/05/2013, 15:15
Πολύ όμορφο, τωόντι... ένα ολόιδιο, με ξεβαμμένο πια το εργοστασιακό χρώμα και κουκουλωμένο με κάτι παλιο-νάυλον έχω σταμπάρει κάπου στο Παλιό Φάληρο, παρατημένο σ'ένα πεζοδρόμιο, αλλά δεν έχω καταφέρει να εντοπίσω ιδιοκτήτη...
Όχι ολόιδιο εκείνο πρέπει να είναι το 180 δισκόφρενο μπροστά, 12 volt ,ηλεκτρονική ανάφλεξη και άλλο μπροστινό.
kokkiklhs
27/05/2013, 20:34
Όχι ολόιδιο εκείνο πρέπει να είναι το 180 δισκόφρενο μπροστά, 12 volt ,ηλεκτρονική ανάφλεξη και άλλο μπροστινό.
Καλά, εσύ λέμε είσαι ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ!!! :a23:
Έχεις απόλυτο δίκιο, τώρα που το λες είναι το 180, όμως μοιάζει υπερβολικά! Ωστόσο δε θυμάμαι να έχει δισκόφρενο μπροστά, αν και πάει πολύς καιρός από τότε που το περιεργάστηκα!
:beer:
kokkiklhs
07/06/2013, 12:59
...κι εδώ ένα CZ 180άρι που βγάζει λίγη από την κάπνα του!!
https://www.youtube.com/watch?v=OlOf1uaXAgQ
:smokin:
notakos600
07/06/2013, 13:35
...κι εδώ ένα CZ 180άρι που βγάζει λίγη από την κάπνα του!!
:smokin:
:beer:
Μην ξεχναμε και τα CAGIVA ala verde 250/350..
http://www.motorencyclopedie.nl/motorencyclopedie/cagiva-sst350alaverde/sst350alaverde.htm
292244
292245
kokkiklhs
07/06/2013, 13:56
Πολύ όμορφο είναι, διότι μοιάζει με ΜεΖέ και με Γιάβα! Χεχεχε!!
Ωστόσο, αν δεν είναι ΚΚΕ το εργαλείο, δεν έχει ΤΟΣΗ πλάκα!!! :D :D :D
notakos600
07/06/2013, 14:23
Πολύ όμορφο είναι, διότι μοιάζει με ΜεΖέ και με Γιάβα! Χεχεχε!!
Ωστόσο, αν δεν είναι ΚΚΕ το εργαλείο, δεν έχει ΤΟΣΗ πλάκα!!! :D :D :D
Πρώην ανατολικό μπλοκ ακούγεται καλύτερα. :beer:
kokkiklhs
07/06/2013, 14:28
Πρώην ανατολικό μπλοκ ακούγεται καλύτερα. :beer:
Ορθόν!!! Πάντως όπως και να το πούμε, τα κράτη του Συμφώνου της Βαρσοβίας φτιάχνανε ωραία και αθάνατα διχρονάκια!!!
:beer:
notakos600
07/06/2013, 14:37
TS 125-150 του τότε... :beer:
292246
kokkiklhs
10/06/2013, 17:56
Ιεροσυλία;
292248
Τι έγινε με τα συνημμένα και δε βγαίνουν;
:confused:
Joyrider
10/06/2013, 18:44
Ευχαριστούμε για το άρθρο :beer:
Γνωρίζεις μήπως υπάρχει τεύχος του μοτό που να αναφέρεται στην 250 sport ('74-'81);
τι μου θυμίσατε τώρα,είχα ένα 294544 και για ένα περίεργο λόγο λάδωνε το δεξί μπουζί συνέχεια
notakos600
01/07/2013, 06:31
τι μου θυμίσατε τώρα,είχα ένα και για ένα περίεργο λόγο λάδωνε το δεξί μπουζί συνέχεια
Πλατίνες, πολλαπλασιαστής, μπουζοκαλώδιο, πίπα μπουζί, ένας από τους ενόχους.
@Joyrider, θα το κοιτάξω.
Ιεροσυλία;*
294570
*Δεν το εμφάνιζε σωστά πριν και το ξαναέβαλα εδώ. :beer:
stefanos
01/07/2013, 13:45
Ιεροσυλία;*
ιεροσυλία?
http://3.bp.blogspot.com/_VDCGGBYmNCk/SVJXwyrXIAI/AAAAAAAABR0/0VhaERSYFlA/s1600-h/1000ccjawa.jpg
Ισως δεν φαίνεται αλλά έχει άλλους 3 κυλίνδρους από την άλλη μεριά.:cry:
notakos600
01/07/2013, 16:19
ιεροσυλία?
http://3.bp.blogspot.com/_VDCGGBYmNCk/SVJXwyrXIAI/AAAAAAAABR0/0VhaERSYFlA/s1600-h/1000ccjawa.jpg
Ισως δεν φαίνεται αλλά έχει άλλους 3 κυλίνδρους από την άλλη μεριά.:cry:
Είπανε στη γριά να... μου θυμίζει. :lol:
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.