View Full Version : Ρύθμιση αναρτήσεων όταν βάζουμε δεύτερο άτομο ή/και μπαγκάζια
spyrakos35
04/07/2013, 13:28
για να το σφυρίξω και γω,
θα κάνω νέες μετρήσεις, νεες ρυθμίσεις και μετά την Κυριακάτικη σιδερόκωλη θα έχουμε παράταση και Μπεναλντι....
ευχαριστώ τους πάντες για την συμμετοχή τους και την κατάθεση των απόψεών τους....
:beer:
Μαλλον εσεις ειστε της σχολης "Δεν διαβαζω ποτε το μανουαλ της μηχανης μου"
Επειδή η σχολή μας προϋπάρχει (χρονικά και μόνο..) της σχολής του "πίστευε και μη ερεύνα - aka Manual", προσπαθώ να σκεφτώ (με όσα εγκεφαλικά κύτταρα την έχουν σκαπουλάρει από το τσίπουρο) την λογική κάποιων πραγμάτων..;)
Υ.Γ.
Τα manuals είναι ανεκτίμητη πηγή πληροφοριών, ΧΩΡΙΣ ίχνος κριτικής σκέψης...
Όσο για τον πιπατζή που τον πονοκεφαλιάσαμε:
Δεν νομίζω κανείς από τους γράφοντες (και πιθανόν αλληλοδιαφωνούντες) να μπερδεύει τις βασικές έννοιες/ορισμούς..!!:wave2:
pipe_smoker
04/07/2013, 17:50
Όσο για τον πιπατζή που τον πονοκεφαλιάσαμε:
Δεν νομίζω κανείς από τους γράφοντες (και πιθανόν αλληλοδιαφωνούντες) να μπερδεύει τις βασικές έννοιες/ορισμούς..!!:wave2:
Θεμιτος ο πονοκεφαλος εν προκειμενω πανσοφε.
Δε με πονοκεφαλιασατε. Εγω πονοκεφαλιασα. Huge difference.
Οσο για τις διαφωνιες αναφερομουν στο nitpicking των εννοιων μεταξυ εσου και του blade κι απο κει και περα στην εμβαθυνση που ακολουθησε απο byron, big, sniper κ.α.
Σαφως κανεις εξ'αυτων δεν αγνοει ή μπερδευει τις βασικες (κι οχι μονο) εννοιες/ορισμους κι ουτε εννοησα κατι τετοιο. Αν το εθεσα λαθος μπαρδον :beer:
Και για να το κλείσουμε καθώς έχει γίνει μια μικρή παρεξήγηση.
Προφανώς έχει γίνει παρανόηση στο αν μεταβάλλεται το ολικό μήκος του αμορτισέρ (που δεν μεταβάλλεται) με το αν μεταβάλλεται το ύψος της μοτό με προφορτισμένο ελατήριο (που μεταβάλλεται γιατί βυθίζεται λιγότερο με το ίδιο βάρος).
Για να αλλάξει η γεωμετρία (διατηρώντας όμως σωστό sag) ψηλώνοντας το πίσω μέρος δηλ. μειώνοντας το μεταξόνιο και κάνοντας το μηχανάκι πιο κοφτερό, το κάνεις μόνο με ρυθμιστικό ύψους που έχουν τα aftermarket.
Αλλιώς δεν θα χρειαζόταν καν να έχουν αυτή τη δυνατότητα.
Τέλος :wave2:
Οχι και τελος βρε βυρωνα, τωρα αρχιζει το παρτυ!
ΥΓ
Μπερδευεις το ολικο μηκος του αμορτισερ με το μηκος του οταν αυτο βρισκεται υπο φορτιο. Το πρωτο προφανως δεν αλλαζει με την προφορτιση, ενω το δευτερο προφανως αλλαζει, εξ'ου και η αλλαγη του υψους της σελας.
Επειδή η σχολή μας προϋπάρχει (χρονικά και μόνο..) της σχολής του "πίστευε και μη ερεύνα - aka Manual", προσπαθώ να σκεφτώ (με όσα εγκεφαλικά κύτταρα την έχουν σκαπουλάρει από το τσίπουρο) την λογική κάποιων πραγμάτων..;)
Υ.Γ.
Τα manuals είναι ανεκτίμητη πηγή πληροφοριών, ΧΩΡΙΣ ίχνος κριτικής σκέψης...
Καλα ολα αυτα και μα τον τουτατη προσπαθω κι εγω να σκεφτομαι οξω απο το κουτι με το κυτταρο μου, αλλα ισως αγνοεις στην λογικη σου το εφε του μοχλικου, το οποιο κανει τα πραματα πιο σκληρα οσο πιεζονται τα πραγματα.
Οχι και τελος βρε βυρωνα, τωρα αρχιζει το παρτυ!
ΥΓ
Μπερδευεις το ολικο μηκος του αμορτισερ με το μηκος του οταν αυτο βρισκεται υπο φορτιο. Το πρωτο προφανως δεν αλλαζει με την προφορτιση, ενω το δευτερο προφανως αλλαζει, εξ'ου και η αλλαγη του υψους της σελας.
Νομίζω οτι μπορώ να κατανοήσω οτι ένα αμορτισέρ υπό φορτίο έχει μικρότερο μήκος απ΄οτι όταν είναι ανευ φορτίου.
Αυτό που δεν μπορώ να κατανοήσω, είναι πως θα αλλάξει η γεωμετρία μεταβάλλοντας το ολικό μήκος του αμορτισέρ...μέσω προφόρτισης και διατηρώντας σωστό sag εννοείται. Γιατί (αν ενθυμούμαι καλά), το μεταξόνιο μειώνεται είτε με κατέβασμα των πλακών στο μπροστινό, είτε με ψήλωμα του πίσω μέρους με αντάπτορες στο μοχλικό ή με ρυθμιστή ύψους στο πίσω (Νο 5-6 στο σχήμα). Και (επίσης αν θυμάμαι καλά) η μεταβολή ύψους στο πίσω αμορτισέρ είναι Χ 3 απ΄ότι αν κατεβάσουμε πλάκες στο μπροστινό.
Αν κάνω κάτι λάθος ας μου το εξηγήσετε :D
294876
endopandou
04/07/2013, 23:09
Αν κάνω κάτι λάθος ας μου το εξηγήσετε :D
Έχει εξηγηθεί ήδη.
Πιο απλά: Σφίξε τέρμα προφόρτηση στο πίσω αμορτισέρ, ανέβα πανω και βάλε κάποιον να μετρήσει την απόσταση απο το κωλοφάναρο στο έδαφος (κάθετα). Σε δεύτερη φάση αποφόρτισε όσο πάει το αμορτισέρ, ξαναανέβα και ξαναμέτρα. Θα δεις διαφορά η οποία σημαίνει διαφορετική γεωμετρία. (τέρμα προφορτισμένο σημαίνει μπροσθόβαρο μοτό)
Έχει εξηγηθεί ήδη.
Πιο απλά: Σφίξε τέρμα προφόρτηση στο πίσω αμορτισέρ, ανέβα πανω και βάλε κάποιον να μετρήσει την απόσταση απο το κωλοφάναρο στο έδαφος (κάθετα). Σε δεύτερη φάση αποφόρτισε όσο πάει το αμορτισέρ, ξαναανέβα και ξαναμέτρα. Θα δεις διαφορά η οποία σημαίνει διαφορετική γεωμετρία. (τέρμα προφορτισμένο σημαίνει μπροσθόβαρο μοτό)
Αυτό που εχει γίνει κατανοητό είναι οτι υπάρχουν (ας πούμε ευγενικά) «διαφορετικές αντιλήψεις» στο τι σημαίνει ανάρτηση, τι πρέπει να κάνει, και πως μεταβάλλεται (και αν) η γεωμετρία μιας μοτό.
Όποιος έχει θέλει να πειραματιστεί, ας κάνει μια βόλτα με «μπροσθόβαρο μοτό» και με μοτό που έχει ψηλώσει από ρύθμιση ύψους 3-4mm για να καταλάβει τι λέμε.
endopandou
05/07/2013, 00:06
Αυτό που εχει γίνει κατανοητό είναι οτι υπάρχουν (ας πούμε ευγενικά) «διαφορετικές αντιλήψεις» στο τι σημαίνει ανάρτηση, τι πρέπει να κάνει, και πως μεταβάλλεται (και αν) η γεωμετρία μιας μοτό.
Όποιος έχει θέλει να πειραματιστεί, ας κάνει μια βόλτα με «μπροσθόβαρο μοτό» και με μοτό που έχει ψηλώσει από ρύθμιση ύψους 3-4mm για να καταλάβει τι λέμε.
Δεν απασχολεί το πως αντιλαμβάνεται ο καθένας την λειτουργία ανάρτησης. Το αποτέλεσμα όταν σετάρουμε μια ανάρτηση είναι πάντα προς την ίδια κατεύθυνση. Η διαφορά έγκειται μόνο στο ποσοστό μεταβολής της λειτουργίας.
Το τι συμβαίνει κατά την προφόρτιση πχ γράφτηκε πιστεύω τόσο απλά που μπορούν να το καταλάβουν όλοι όσοι θέλουν.
Το πως προφορτίζουμε και ο ρόλος του sag σε αυτό είναι άλλο κεφάλαιο και χωρίς να έχω διαβάσει το παλιό θρέντ φαντάζομαι πως ο oldman θα το εξήγησε επαρκώς
Πάντως επειδή το θέμα ρύθμιση ανάρτησης είναι άγνωστο στην πλειοψηφία των αναβατών και ταυτόχρονα αρκετά κρίσιμο, καλό θα ήταν οι εξηγήσεις να δίνονται όσο πιο απλά γίνεται (κατά τη γνώμη μου)
Δεν απασχολεί το πως αντιλαμβάνεται ο καθένας την λειτουργία ανάρτησης. Το αποτέλεσμα όταν σετάρουμε μια ανάρτηση είναι πάντα προς την ίδια κατεύθυνση. Η διαφορά έγκειται μόνο στο ποσοστό μεταβολής της λειτουργίας.
Το τι συμβαίνει κατά την προφόρτιση πχ γράφτηκε πιστεύω τόσο απλά που μπορούν να το καταλάβουν όλοι όσοι θέλουν.
Το πως προφορτίζουμε και ο ρόλος του sag σε αυτό είναι άλλο κεφάλαιο και χωρίς να έχω διαβάσει το παλιό θρέντ φαντάζομαι πως ο oldman θα το εξήγησε επαρκώς
Πάντως επειδή το θέμα ρύθμιση ανάρτησης είναι άγνωστο στην πλειοψηφία των αναβατών και ταυτόχρονα αρκετά κρίσιμο, καλό θα ήταν οι εξηγήσεις να δίνονται όσο πιο απλά γίνεται (κατά τη γνώμη μου)
Το πιο απλό που πρέπει να έχει κάποιος στο μυαλό του για να τελειώνει το θέμα, είναι οτι οι αναρτήσεις και η σωστή ρύθμιση τους, έχει ως πρωταρχικό σκοπό το να κρατάει και τους δύο τροχούς στο δρόμο όσο περισσότερο γίνεται. Δεν είναι και ούτε πρέπει να γίνουν το μέσο για αλλαγή γεωμετρίας.
Καλημέρες σε όλους και spyrako καλή τύχη :D
καλημέρες.
Σπύρο εάν θες να το σετάρεις για ταξίδι 2 ατόμων προφορτίζεις το αμορτισέρ. Με αποσβέσεις δεν χρειάζεται καν να μπλέξεις εκτός και εάν είναι ήδη σουμιές το σώμα είτε από τη μη ρύθμισή του είτε γιατί το λάδι πλέον έχει "σπάσει" από τη λειτουργία του.
edit short spam:!
Για βόλτες κοντινές που χρειάστηκε να πάω ένα φίλο Ανάβυσσο, Σούνιο κλπ και αρκετά γρήγορες δεν ασχολήθηκα καθόλου με το σετάρισμα για δύο άτομα και δούλεψε αξιοπρεπέστατα και μπορώ να πω με θετική έκπληξη το πως αλλάζει η συμπεριφορά της μοτό κατά τη διάρκεια της στροφής και κυρίως στην έξοδο και όλα τα χαζογλυστρίματα λόγω κακής ποιότητας και βρώμικης ασφάλτου εξαφανίστηκαν.
Τώρα στο θέμα γεωμετρίας:
ότι αλλαγές θέλουμε να κάνουμε γίνονται καθ΄ύψος όπως λέτε σωστά και με τα ρυθμιστικά ύψους που έχουν οι περισσότερες after αναρτήσεις όπου από μοντέλο σε μοντέλο διαφέρουν και τα mm ρύθμισης (μιλάω για το πίσω σώμα) και αρκετοί βάζουν και ροδέλα στα εργοστασιακά σώματα που δεν έχουν ρύθμιση καθ΄ύψος.
....Η γεωμετρία και ειδικά στα ss μοντέλα όπου έχει πέσει εξέλιξη και κανιβαλισμός στο ύψος προφίλ ελαστικών (180/60, 195/65, 190/60, 200/69, 200/55, 200/60) με κορώνες με +1,5cm από τα 190/55 και με πιέσεις από 17,2psi έως και 28psi οπότε καταλαβαίνεται από το ύψος τι γίνεται......σε αυτά τα μοτό με αυτά τα ελαστικά αλλάζουν τα πάντα
Για μπροστά είναι το κλασσικό: πάνω - κάτω πλάκες.
(δεν θέλω να σας μπλέξω με το βάλβινκ του μπροστινού καθώς και για τα συμπτώματα προφόρτισης ελατηρίου στις βαλβίδες)
Από όλα αυτά που προανάφερα κράτα κάτι
ότι η μοτό σου (αναρτησιακά) θα σε καλύψει σε ότι κι αν της ζητήσεις για δικάβαλη χρήση εκτός και εάν το βάρος φορτώματος είναι υπεραρκετό και τερματίζει η ανάρτηση όπου μπορεί και να χρειαστεί να αλλάξεις ένα ελατήριο και φυσικά και επ΄ευκαιρία να κάνεις και ένα ροδελορηβάλβινκ να κερδίσεις έως και +50% ρυθμίσεις στις αποσβέσεις σου.
Και πάλι καλημέρες
Νομίζω οτι μπορώ να κατανοήσω οτι ένα αμορτισέρ υπό φορτίο έχει μικρότερο μήκος απ΄οτι όταν είναι ανευ φορτίου.
Αυτό που δεν μπορώ να κατανοήσω, είναι πως θα αλλάξει η γεωμετρία μεταβάλλοντας το ολικό μήκος του αμορτισέρ...μέσω προφόρτισης και διατηρώντας σωστό sag εννοείται. Γιατί (αν ενθυμούμαι καλά), το μεταξόνιο μειώνεται είτε με κατέβασμα των πλακών στο μπροστινό, είτε με ψήλωμα του πίσω μέρους με αντάπτορες στο μοχλικό ή με ρυθμιστή ύψους στο πίσω (Νο 5-6 στο σχήμα). Και (επίσης αν θυμάμαι καλά) η μεταβολή ύψους στο πίσω αμορτισέρ είναι Χ 3 απ΄ότι αν κατεβάσουμε πλάκες στο μπροστινό.
Αν κάνω κάτι λάθος ας μου το εξηγήσετε :D
294876
Η λεξη κλειδι ειναι το 'σωστο σαγκ'. Αν προφορτισεις/αποφορτισεις περαν του σωστου σαγκ, τοτε προφανως και δεν θα εχεις το σωστο σαγκ πλεον και το υψος της μηχανης σου θα εχει αλλαξει. Το κολπο με τα πηρουνια κανει την ιδια δουλεια σε σχεση με την αλλαγη υψους. Επειδη ομως δεν το κανεις με αλλαγη προφορτισης αλλα με συνολικη μεταφορα της αναρτησης δεν αλλαζει το σαγκ.
ισως αγνοεις στην λογικη σου το εφε του μοχλικου, το οποιο κανει τα πραματα πιο σκληρα οσο πιεζονται τα πραγματα.
Μπίγκουλα, κάποιος από τους δυό μας πρέπει να πάει επειγόντως σε νευρολόγο...
Προφανώς και ισχύει αυτό που λές και προφανώς(?) ισχυρίστηκα το ίδιο πράγμα..
Η ένστασή μου είναι στο γιατί να κάνουμε ακόμη "σκληρότερα" τα πράγματα..?? :confused:
Η ένστασή μου είναι στο γιατί να κάνουμε ακόμη "σκληρότερα" τα πράγματα..?? :confused:
Διακαής πόθος των ανδρών θα έλεγα.
Διακαής πόθος των ανδρών θα έλεγα.
Των γυναικών φίλε...
Των γυναικών φίλε...
Μόνο που ο "φίλος" φοράει φουστίτσα..
Μόνο που ο "φίλος" φοράει φουστίτσα..
Μπάι;
Των γυναικών φίλε...
Υπάρχει και after market αγορά για τις γυναίκες ρε.
Υπάρχει και after market αγορά για τις γυναίκες ρε.
Ρε μλκ, κάτι δεν έχεις μάθει σωστά... :bawl:
theofilos888
05/07/2013, 12:10
Υπάρχει και after market αγορά για τις γυναίκες ρε.
Αναίς από το παναής εννοείς; Κάτι δεν κατάλαβα καλά; Είμαι εκτός τόπου και χρόνου; χαχαχχαχχαχαχαχαχαχαχαχα
Μπίγκουλαααααααα....!!!
Μπες να μαλώσουμε, γιατί αυτοί θα το χέσουν το θέμα...
spyrakos35
05/07/2013, 12:13
Μπίγκουλαααααααα....!!!
Μπες να μαλώσουμε, γιατί αυτοί θα το χέσουν το θέμα...
μην φοβάσαι....
θα μετρήσω σαγκ το σ/κ, θα ποστάρω φωτό και θα έχουμε μία χαρά υλικό για τσακωμούς....
;)
μην φοβάσαι....
θα μετρήσω σαγκ το σ/κ, θα ποστάρω φωτό και θα έχουμε μία χαρά υλικό για τσακωμούς....
;)
Αυτό θα το κάνεις στη βόλτα; :bawl: :tooth:
spyrakos35
05/07/2013, 12:19
Αυτό θα το κάνεις στη βόλτα; :bawl: :tooth:
στη βόλτα πλέον, θα γράφω χρόνους..... :p
στη βόλτα πλέον, θα γράφω χρόνους..... :p
Αν έκανα άλλη δουλειά θα είχα ένα καλό προαίσθημα...
spyrakos35
05/07/2013, 12:23
Αν έκανα άλλη δουλειά θα είχα ένα καλό προαίσθημα...
αν το έπιασα.....
να σου καεί το ντιβιντί :smokin:
αν πάλι όχι, γράψε λάθος :wave2:
Ένα Secam βίντεο έχω και το κάψαν άλλοι...
Υ.Γ.
Εντελώς φιλικά:
Μην προσπαθήσεις να εφαρμόσεις όσα έχουν γραφτεί εδώ (και αλλού...) στην συγκεκριμένη βόλτα..
....
Μην προσπαθήσεις να εφαρμόσεις όσα έχουν γραφτεί εδώ (και αλλού...) στην συγκεκριμένη βόλτα..
Δεν θα πάει δικάβαλλος...
Δεν θα πάει δικάβαλλος...
Kαι τι συζητάμε τόσες μέρες ? Πως θα πάει monoposto με ρυθμίσεις ανάρτησης για δύο?
Δεν θα πάει δικάβαλλος...
Και τι μας πρήζει τα ούμπαλα τοτενές..?? :D
spyrakos35
05/07/2013, 12:32
Υ.Γ.
Εντελώς φιλικά:
Μην προσπαθήσεις να εφαρμόσεις όσα έχουν γραφτεί εδώ (και αλλού...) στην συγκεκριμένη βόλτα..
πέρα από την πλάκα.... θα μετρήσω σαγκ το σαββάτο να δω αν είμαι εντός θεωρητικών ορίων ή όχι, θα κάνω μία δοκιμή με τις τυχόν νέες ρυθμίσεις που θα προκύψουν και αν η αίσθηση που θα έχω αποδειχτεί καλύτερη θα τις κρατήσω για περαιτέρω "τεστ" στην βόλτα...
αν βρω τα σκούρα, θα επανέλθω στις σημερινές ρυθμίσεις και θα ησυχάσουμε....
πάω βόλτα, δεν πάω αγώνα, έχω οικογένεια σπίτι να με περιμένει....
σε ευχαριστώ για την συμβουλή σου :beer:
Kαι τι συζητάμε τόσες μέρες ? Πως θα πάει monoposto με ρυθμίσεις ανάρτησης για δύο?
Για τις διακοπές ρώταγε ο άνθρωπος...
Πως θα καταφέρει με κατάλληλη ρύθμιση αναρτήσεων, να γίνει από διπλός μονός και να περάσει καλά στις διακοπές του.
spyrakos35
05/07/2013, 12:35
Και τι μας πρήζει τα ούμπαλα τοτενές..?? :D
απλό,
αφού η σωστή ρύθμιση μονοκάβαλλου είναι "οδηγός" για το δικάβαλλο (αφού καταλήξαμε οτι για αναβάτες της κατηγορίας μου μόνο η προφόρτιση αυξάνει) θα πρέπει να σιγουρέψω την ορθότητα των ρυθμίσεων του μονοκάβαλλου.....
καλά δεν τα λέω?
σε ευχαριστώ για την συμβουλή σου :beer:
Μα την Παναγία, θα είσαι ο πρώτος που θα μπανάρω...!!
AristidisZ
05/07/2013, 12:37
Μα την Παναγία, θα είσαι ο πρώτος που θα μπανάρω...!!
καλά 10 σελίδες θέμα χωρίς εξωγήινους, βάζελους, αναρχικούς, ξεκράνωτους, ένα TDM έστω ;
δε πάμε καλά...
....
καλά δεν τα λέω?
Nαι μια χαρά...
Next please
καλά 10 σελίδες θέμα χωρίς εξωγήινους, βάζελους, αναρχικούς, ξεκράνωτους, ένα TDM έστω ;
δε πάμε καλά...
294898
AristidisZ
05/07/2013, 12:43
τώρα κάπως καλύτερα
Μπίγκουλα, κάποιος από τους δυό μας πρέπει να πάει επειγόντως σε νευρολόγο...
Προφανώς και ισχύει αυτό που λές και προφανώς(?) ισχυρίστηκα το ίδιο πράγμα..
Η ένστασή μου είναι στο γιατί να κάνουμε ακόμη "σκληρότερα" τα πράγματα..?? :confused:
Να παμε και οι δυο :D
Εγω ειπα (με αλλες λεξεις σε αλλη σειρα αλλα το ιδιο νοημα) οτι αν δεν προφορτισεις, τοτε το μοχλικο αναλαμβανει τα πιο σκληρα ζατι καθεται. Αν ομως προφορτισεις τοτε φερνεις την θεση ισορροπιας στα επιπεδα του μονου αναβατη και εκει θελει λιγο σφιξιματακι η αποσβεση.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.