View Full Version : Αύξηση πίεσης=αμεσότερο στριψιμο;
Έχω τα Μ5 εδώ και 14000 χιλ στο hornet 600 του 2009.
Επειδή τα βλέπω κι έχουν μία σχετική φθορά λέω να πειραματιστώ λίγο πριν τα αλλάξω.
Λοιπόν σκέφτομαι να τους αυξήσω την πίεση όταν είναι κρύα κι από 36-42 που τα έχω να τα πάω στο 38-48! Το ζητούμενο είναι να στρίβει πιο άμεσα το μηχανάκι σε κλειστές στροφές, συγκεκριμένα σε μια πίστα καρτ που σκέφτομαι να πηγαίνω που και που. Γενικά θέλω να πετύχω πιο γρήγορη αλλαγή κατεύθυνσης. Ποια η γνώμη σας, θα το πετύχω αυτό με τα υπάρχον ελαστικά κι αυξάνοντας τους λίγο την πίεση; Θα χάσω σε κράτημα με αυτή τη κίνηση μου;
mixalhsCr
10/07/2013, 15:08
Μην το κανείς αυτό στον εαυτό σου ! Αν μπεις σε πίστα να κατεβασεις πιέσεις ,μην ανέβασεις ! Δεν θα ζεστανεις τα Ελαστικα ποτε !
Για πεσμας τι κανείς όταν θέλεις να κανείς Γρηγόρη αλλαγή κατεύθυνσης .....
Antonisss
10/07/2013, 15:19
Με 48 πίσω κρύο, θα το κάνεις το λάστιχο να συμπεριφέρεται σαν τσιμέντο. Κοινώς, λιγότερο κράτημα, περισσότερο σπινιάρισμα, περισσότερη φθορά... Το 42 είναι για Εθνική, για μέσα στην πόλη κυμαίνεσαι 36-39 πίσω, 33-36 μπροστά
GIXXERAKIAS
10/07/2013, 15:35
Οτι λέει ο Antoniss και για να κάνεις αυτό που θές (καλύτερη αποκριση στο στρίψιμο) προτιμότερο είναι να πας σε γνώστη μηχανικό να σου κατεβάσει τις πλάκες όσο πρέπει για να μην σου χαλάσει την σταθερότητα της μηχανής.
Bladerunner
10/07/2013, 15:36
(...)
Θα φας τούμπα.
SuperSonic
10/07/2013, 15:57
Mε 38-48 πίεση δεν θα στρίψει,ειδικά σε κλειστές στροφές που το θες τα λάστιχα θα είναι κρύα με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος πτώσης.
Για έμενα καλύτερα να μην πειραματιστής.
Aggelos_SV
10/07/2013, 18:38
Αμεσότερο στρίψιμο πετυχαίνεις με τους εξής τρόπους :
1)Αλλαγή γεωμετρίας ,όπως το κατέβασμα σε τιμονόπλακες ή ΑΚΟΜΑ καλύτερα το σήκωμα του πίσω μέρους
2)Με τοποθέτηση ελαστικών με πιο "τρίγωνη" κορώνα
3)Με ξεκούλαμα
4)Μείωση βάρους ττης μοτσουκλέτας
5)Μάγια/βουντού/ανθρωποθυσίες :lol:
Shiatman
10/07/2013, 19:39
5)Μάγια/βουντού/ανθρωποθυσίες
Αε γειά σου!! :beer:
Pan (dvs)
10/07/2013, 20:08
Απολυτη ομοφωνια.Ειναι ακρως επικινδυνο.
endopandou
10/07/2013, 21:42
38 - 48 ??? ω μον ντιέ :panic:
Μήπως έχεις κάνει τετράγωνο το πίσω και θέλεις να αλλάξεις τη συμπεριφορά του;
Πάντως δεν δουλεύουν τα λάστιχα με αυτό τον τρόπο, μην το κάνεις γιατί στην καλύτερη το μοτό θα μπιστάει και στην χειρότερη θα πέσεις.
devil's animal
10/07/2013, 22:12
φιλαρακι εγω θα σου προτεινα να βαλεις στα σιγουρα 40-50psi αλλα να εχεις και εναν απ'εξω με καμερα να μην χασει το ενσταντανε γιατι θα'ναι κριμα...:lol:
ρε τι ακουμε εδω μεσα...:eleison:
οχι τιποτ'αλλο αλλα κανει και ζεστη και το κανει χειροτερο...
:sweat:
38 - 48 ??? ω μον ντιέ :panic:
Μήπως έχεις κάνει τετράγωνο το πίσω και θέλεις να αλλάξεις τη συμπεριφορά του;
Πάντως δεν δουλεύουν τα λάστιχα με αυτό τον τρόπο, μην το κάνεις γιατί στην καλύτερη το μοτό θα μπιστάει και στην χειρότερη θα πέσεις.
Ναι το πέτυχες... Το έχω τετραγωνήσει λιγουλάκι. Η αλήθεια είναι ότι δεν το ευχαριστήθηκα το Μ5. Του είχα εξ αρχής λιγότερη πίεση κάπου 33/36-38 με αποτέλεσμα να τετραγωνήσει. Μετά την πήγα 36/42 και δεν είδα διαφορά οπότε τζάμπα το είχα με λιγότερο πίεση. Τέλος πάντων η γνώμη μου είναι ότι αν του δώσω λίγο παραπάνω πίεση απο το 36/42 που του έχω τώρα θα δω περισσότερη ευκινησία για το λόγω ότι πατάει κάτω λιγότερο ελαστικό κι άρα στρίβει πιο άμεσα; Αν τα 38/48 είναι υπερβολή πια αναλογία μπρος-πίσω μου προτείνετε;
devil's animal
11/07/2013, 01:36
Ναι το πέτυχες... Το έχω τετραγωνήσει λιγουλάκι. Η αλήθεια είναι ότι δεν το ευχαριστήθηκα το Μ5. Του είχα εξ αρχής λιγότερη πίεση κάπου 33/36-38 με αποτέλεσμα να τετραγωνήσει. Μετά την πήγα 36/42 και δεν είδα διαφορά οπότε τζάμπα το είχα με λιγότερο πίεση. Τέλος πάντων η γνώμη μου είναι ότι αν του δώσω λίγο παραπάνω πίεση απο το 36/42 που του έχω τώρα θα δω περισσότερη ευκινησία για το λόγω ότι πατάει κάτω λιγότερο ελαστικό κι άρα στρίβει πιο άμεσα; Αν τα 38/48 είναι υπερβολή πια αναλογία μπρος-πίσω μου προτείνετε;
το λαστιχο δεν τετραγωνιζει λογω της πιεσης του αερα, αλλα λογω της πιεσης που δεν του ασκεις εσυ στις στροφες...
η λογικη που εχεις γι'αυτο που θες να κανεις, ειναι λαθος...στο ειπαν ολοι...
αυτο που εχεις να κανεις ειναι να παρεις ενα ζευγαρι καινουργια λαστιχα, να τους βαλεις την προτεινομενη πιεση του κατασκευαστη -1,2psi και να τα κυκλοφορησεις λιγο στην πολη και στο επαρχιακο εδω τριγυρω για να τα στρωσεις...
μετα να κανεις καποιο μαθημα ασφαλους οδηγησης (αν δεν εχεις κανει ηδη) και να μπεις στα μεγαρα με -4,5psi και να προσπαθησεις να στριψεις...
σαν μπακαλικος κανονας:
στην πιστα παντα κατεβαζουμε πιεσεις, στην πολη ειμαστε κατι τι λιγοτερο απο τις προτεινομενες του κατασκευαστη και οταν θελουμε να κανουμε ταξιδι βαζουμε τις προτεινομενες...
μην παμε σε χειμωνα/καλοκαιρι και μονοκαβαλα/δικαβαλα να χαρεις...
φιλε εγω στο ποδηλατο εβαζα 65 και εστριβε ταπα δοκιμασε το κ εσυ θα ξετετραγωνισουν τα λαστιχα σου
φιλε εγω στο ποδηλατο εβαζα 65 και εστριβε ταπα δοκιμασε το κ εσυ θα ξετετραγωνισουν τα λαστιχα σου
+990
αν βάλεις και ήλιο, εκει να δεις πόσο ανάλαφρο θα γίνει στο στρίψιμο.
endopandou
11/07/2013, 07:30
Αν τα 38/48 είναι υπερβολή πια αναλογία μπρος-πίσω μου προτείνετε;
Αν το μπροστά είναι καλό (ψιλοαμφιβάλω) άλλαξε μόνο το πίσω ακόμα και με κάποιο άλλο παρόμοιο του Μ5 αν δεν σου αρέσει. Δεν είναι προτεινόμενο μα το έχουν κάνει πολλοί και λειτουργεί ακόμα και σε πίστα. Όχι ιδανικά, αλλά αυτός που θα καταλάβει τη διαφορά θα πρέπει να είναι πολύ έμπειρος. Όταν λέμε ακόμα κάποιο άλλο φαντάζομαι δεν θα βάλεις γόμα σλικ που η κορόνα είναι εντελώς άλλη ε; ...
Αυτόν τον μη ενδεδειγμένο τρόπο σου τον προτείνω γιατί φαντάζομαι πως ζορίζεσαι με τα χρήματα αλλιώς ήξερες και μόνος σου να πας να τα αλλάξεις και τα 2 να τελειώνει το θέμα.
Συμβουλή: Ποτέ μην εμπιστεύεσαι τα πιεσόμετρα που έχουν στα βενζινάδικα και στα βουλκανιζατέρ και να βάζεις πιέσεις κατασκευαστή (μοτοσυκλέτας). Στην πίστα πιάσε κουβέντα να σου προτείνουν πιέσεις.
Antonisss
11/07/2013, 07:40
Επειδή βλέπω ότι έχεις κολλήσει με τις πιέσεις και το στρίψιμο, δυστυχώς οι πιέσεις δεν είναι το πρόβλημα σου, θα ήταν αστείο για ένα σύνολο όπως η μοτοσυκλέτα να μπορούσες να την κάνεις να στρίβει όπως θέλεις προσθέτοντας psi πίσω η αφαιρώντας psi μπροστά...
ΕΑΝ αρχίσεις να πηγαίνεις στην πίστα καρτ που λες, σιγά σιγά, και με την φθορά των ελαστικών στο πλάι αλλά και με τη δική σου βελτίωση οδηγικά, θα δεις και θα καταλάβεις ότι όλα είναι στο μυαλό...
Προς το παρόν, βάλε τις πιέσεις σε πιο νορμάλ επίπεδα για να μη φας και το κεφάλι σου...
Το μηχανάκι θέλω να το αφήσω μαμά και να μη κάνω κάποιες επεμβάσεις πάνω του, όσο καλό κι αν του κάνουν αυτές.
Τα λάστιχα θα αλαχτούνε κάποια στιγμή μετά τα 20.000 χιλ ίσως και λίγο νωρίτερα.
Από ότι κατάλαβα από τα λεγόμενα σας χαμηλότερη πίεση σημαίνει ότι το λάστιχο θα ζεσταθεί πιο γρήγορα και θα αποδώσει καλύτερα χωρίς να γλιστράει, μπιστάει κλπ. Πιο πολύ θα με ενδιέφερε να μου πείτε μια σωστή πίεση μπροστά όταν τα λάστιχα είναι κρύα γιατί δε θέλω να έχω δυσάρεστες εκπλήξεις από το μπροστινό. Με ενδιαφέρει το μηχανάκι να κρατάει μπροστά χωρίς να είναι δυσκίνητο.
endopandou
11/07/2013, 08:09
Για τα Χανιά...
36 - 42 καλοκαίρι
34 - 40 χειμώνα μονός 36 - 42 δικάβαλο
Το ότι όλοι οι προηγούμενοι σου λένε το ίδιο ακριβώς, σημαίνει πως ο τρόπος που σκέφτηκες είναι λάθος.
Στην πίστα κατεβάζουμε πίεση. Ξεκίνα ρωτώντας άλλους όπως είπε και ο endo και στην πορεία αν θέλεις κάνε μικροαλαγές να δεις αν κάτι θα σε βολέψει καλύτερα.
Για την οδήγηση εκτός πίστας, αν νιώθεις πως το μηχανάκι δεν στρίβει όσο άμεσα θέλεις, δεν φταίει η πίεση στα λάστιχα. Μην το παρεξηγήσεις, αλλά φταίει το ότι εσύ δεν μπορείς να το στρίψεις (εκτός αν σε λένε Jorge, έχεις συνηθίσει το Μ1 και το Hornet σου φαίνεται μαούνα, οπότε πάσο...). :wave2:
mixalhsCr
11/07/2013, 09:40
Μηπως να αλλαξεις ελαστικα ? Λεω μηπως...
AristidisZ
11/07/2013, 09:42
Για τα Χανιά...
36 - 42 καλοκαίρι
34 - 40 χειμώνα μονός 36 - 42 δικάβαλο
για δώσε για Πειραιά
είμαι 85 κιλά τώρα, πες και τι γίνεται στο +/- 5
:tooth:
Μηπως να αλλαξεις ελαστικα ? Λεω μηπως...
όχι ρε αυτό θέλει λεφτά :bawl:
Bradipous
11/07/2013, 10:07
Συμβουλή: Ποτέ μην εμπιστεύεσαι τα πιεσόμετρα που έχουν στα βενζινάδικα και στα βουλκανιζατέρ και να βάζεις πιέσεις κατασκευαστή (μοτοσυκλέτας).
Και απο που να βαζει δηλαδη;
endopandou
11/07/2013, 10:21
Και απο που να βαζει δηλαδη;
:a38: την ένδειξη λέω ρε :tooth:
Πρέπει να έχει κάτι τέτοιο
295311
endopandou
11/07/2013, 10:26
για δώσε για Πειραιά
είμαι 85 κιλά τώρα, πες και τι γίνεται στο +/- 5
:tooth:
:moutza: δεν σώνεσαι με την καμία ρε κλπδ
εσύ πάρε τέτοιο που είναι και πιο ακριβείας και βάζε 32 - 36 αριστερό δεξί καρπό :tooth:
295312
στα Χανιά η θερμοκρασία το χειμώνα είναι αισθητά πιο υψηλή ακόμα και απο εμας ρε γαύρε πειραιώτη
Bradipous
11/07/2013, 10:29
:a38: την ένδειξη λέω ρε :tooth:
Πρέπει να έχει κάτι τέτοιο
295311
Ποια ενδειξη;
Ολα κατι τετοιο δεν εχουν;
Οσο και να θελω, δεν καταλαβαινω τι εννοεις.. :a35:
mixalhsCr
11/07/2013, 10:45
Φουσκωνεις απ'οπου νανε και τσεκαρεις με το δικο σου εργαλειο λεει !
pipe_smoker
11/07/2013, 12:00
Φουσκωνεις απ'οπου νανε και τσεκαρεις με το δικο σου εργαλειο λεει !
Αυτό.
Δεν κοιτάς την ένδειξη του φουσκωτηρίου αλλά φουσκώνεις/ξεφουσκώνεις τεσκάροντας την ένδειξη του δικού σου πιεσόμετρου.
(το οποίο, μιας και το έφερε η κουβέντα, κάποια στιγμή θέλει και καλιμπράρισμα, όπερ σημαίνει πρέπει να βρεις κάποιο άλλο πιεσόμετρο για να το καλιμπράρεις που να είσαι σίγουρος ότι δε χάνει, όπερ σημαίνει έχει καλιμπραριστεί από κάποιο άλλο, που καλιμπραρίστηκε πρόσφατα από κάποιο άλλο, που δεν έχανε αυτό που πράσφατα χρησιμοποιήθηκε για να το καλιμπράρει και πάει λέγοντας εις τον αιώνα τον άπαντα).
Σόρρυ για το off-topic.
Ό,τι έχει να κάνει με ρύθμιση και καλιμπράρισμα και λοιπά πάντα μου φέρνει στο μυαλό την παρακάτω ιστορία (θρύλο).
Ο Καντ (φιλόσοφος του 18ου αιώνα), είχε το συνήθειο να βγαίνει το απόγευμα για περίπατο πάντα ακριβώς την ίδια ώρα. Έπειδή ήξεραν πόσο ψείρας ήταν και ήταν σίγουροι ότι δε θα καθυστερούσε ούτε λεπτό να πάει το συνηθισμένο του περίπατο, αποφάσισαν για να γλιτώνουν κόπο, να κουρδίζουν και να ρυθμίζουν την ώρα του ρολογιού στον καθεδρικό ναό που ήταν κοντά στο σπίτι του αμέσως μόλις τον έβλεπαν να βγαίνει για τη βόλτα του.
Το πρόβλημα ήταν ότι ο Καντ δεν κοίταζε δικό του ρολόι για να δει τί ώρα ήταν ώστε να βγει για περπάτημα, αλλά το ρολόι του ναού γιατί πίστευε ότι ήταν το πιο ακριβές:tooth:
Bradipous
11/07/2013, 12:47
Φουσκωνεις απ'οπου νανε και τσεκαρεις με το δικο σου εργαλειο λεει !
Τωρα μαλιστα!
:beer:
Ok! Κάποια μάρκα για το όργανο χειρός μέτρησης πίεσης των ελαστηκών ξέρουμε;
Λοιπόν σκέφτομαι να βάλω 40/50 και να πάω στο πιστάκι των καρτ. Μετά από κανένα μισάωρο που φαντάζομαι θα έχουν ζεσταθεί κι εγώ και τα λάστιχα να τσεκάρω συμπεριφορές αφαιρώντας σταδιακά αέρα. Πιστεύω αν κι άσχετος κάτι να καταλάβω.
Για τα λάστιχα το είπα ότι κανονικά ειδικά το πίσω θέλει άλλαγμα. Το ερώτημα μου όπως είπα και στην αρχή αφορά τη πίστα του καρτ. Στο δρόμο το πηγαίνω Παναγία οπότε δεν υπάρχει θέμα.
AristidisZ
11/07/2013, 13:07
άμα βάλεις 40/50 παίζει να τα πάρεις στο χέρι...
Bladerunner
11/07/2013, 13:17
Λοιπόν σκέφτομαι να βάλω 40/50 και να πάω στο πιστάκι των καρτ.
Μάλλον μας δουλεύεις ψιλό γαζί έτσι για γούστο...
Argonautis46
11/07/2013, 13:23
Ok! Κάποια μάρκα για το όργανο χειρός μέτρησης πίεσης των ελαστηκών ξέρουμε;
Μάνομετρο παρακαλώ.. Οοοολοι οι αμόρφωτοι εδω μέσα:p
Καλα σου λένε πάντως. Με τα χεράκια μου έβγαλα τα ματάκια μου. Τεζα λάστιχα.. Τέζα ήλιος.. Χαρτί δρόμος.. Και κάπου εκεί δίπλα σαβουριασμένος εγω έχοντας χάσει το μπροστινό. Πίστεψέ με η κλίση που είχα ηταν αστεία μπροστά σε αυτες που θα έχεις στην πίστα.
sapila racing
11/07/2013, 13:24
Ok! Κάποια μάρκα για το όργανο χειρός μέτρησης πίεσης των ελαστηκών ξέρουμε;
Λοιπόν σκέφτομαι να βάλω 40/50 και να πάω στο πιστάκι των καρτ. Μετά από κανένα μισάωρο που φαντάζομαι θα έχουν ζεσταθεί κι εγώ και τα λάστιχα να τσεκάρω συμπεριφορές αφαιρώντας σταδιακά αέρα. Πιστεύω αν κι άσχετος κάτι να καταλάβω.
Για τα λάστιχα το είπα ότι κανονικά ειδικά το πίσω θέλει άλλαγμα. Το ερώτημα μου όπως είπα και στην αρχή αφορά τη πίστα του καρτ. Στο δρόμο το πηγαίνω Παναγία οπότε δεν υπάρχει θέμα.
Αν σκέφτεσαι πραγματικά να βαλεις 40/50 μετα απο αυτά που σου έγραψαν, εχεις θέμα.
Αν πας οντως σε πίστα καρτ με τετοιες πιέσεις και λιωμένα λάστιχα, παρε καλού κακού απο πριν το 166 να ξεκινήσει να έρχεται.
Θα σου χρειαστεί.
Νομίζω οτι μπορεί να κλειδωθεί το θέμα.
...
Νομίζω οτι μπορεί να κλειδωθεί το θέμα.
Φυσικά και κλειδώνει.
Ο φίλος μας έχει σοβαρό πρόβλημα.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.