PDA

View Full Version : Εγκέφαλος και οδήγηση.



Bladerunner
02/08/2013, 12:16
Αναρωτιέμαι...

Πότε αποδίδουμε καλύτερα; Όταν είμαστε χαλαροί ή σε κατάσταση άγχους;

Πότε είναι πιθανότερο να κάνουμε λάθος; Όταν είμαστε σε ηρεμία ή υπό πίεση;

Σκεφτείτε κάτι που κάνετε καλά. Ό,τι κι αν είναι αυτό. Θυμηθείτε κάποια από τις φορές που αποδώσατε τα μέγιστα. Πώς αισθανόσασταν κατά τη διάρκεια; Σαν να κάνατε άψογα ένα σωρό επιμέρους πράγματα, ή το θυμάστε ως ένα ενιαίο σύνολο ενεργειών που εκτελέσατε απροβλημάτιστα και ολοκληρωμένα;

AristidisZ
02/08/2013, 12:18
προσωπικά, λειτουργώ πάντα καλύτερα υπό πίεση (όχι μόνο στην οδήγηση)
το λάθος θεωρώ ότι γίνεται πιο εύκολα σε κατάσταση χαλαρότητας, πόσοι από μας π.χ. δεν έχουν πέσει ποτέ υπό καταρρακτώδη βροχή, αλλά έχουν ξαπλώσει 200 μέτρα από το σπίτι τους ;

Bladerunner
02/08/2013, 12:25
Να διευκρινίσω ότι με τους όρους "χαλαρότητα" και "πίεση" εννοώ την πνευματική κατάσταση. Όχι δηλαδή την "πίεση χρόνου" ή την "έλλειψη προσοχής" π.χ. αλλά την αίσθηση που έχουμε. Αισθανόμαστε χαλαροί ή πιεσμένοι.

mixalhsCr
02/08/2013, 12:28
Νομιζω οτι υπαρχει μπερδεμα σοβαρο εδω οσο αναφορα τις εννοιες των λεξεων.
Αλλο το αφηρημενος αλλο το χαλαρος και παει λεγοντας....
Αποδιδεις τα μεγιστα οταν ξερεις ποιος εισαι, που πας, τι θελεις να κανεις και πως να το κανεις !

AristidisZ
02/08/2013, 12:31
Να διευκρινίσω ότι με τους όρους "χαλαρότητα" και "πίεση" εννοώ την πνευματική κατάσταση. Όχι δηλαδή την "πίεση χρόνου" ή την "έλλειψη προσοχής" π.χ. αλλά την αίσθηση που έχουμε. Αισθανόμαστε χαλαροί ή πιεσμένοι.

το ένα δεν οδηγεί στο άλλο όμως ;
η πίεση χρόνου π.χ. μπορεί να οδηγήσει στο να αισθάνεσαι πιεσμένος
αντίστοιχα, η χαλαρότητα, μπορεί να οδηγήσει στην έλλειψη προσοχής

pipe_smoker
02/08/2013, 12:33
Δύσκολη η ερώτηση λόγω δυσκολίας κι αμφισημίας των λέξεων νομίζω.

Θα απαντήσω αφού καταλάβω καλύτερα την ερώτηση:p

VASOS
02/08/2013, 12:33
πνευματική χαλαρότητα ίσον τα πάντα όλα.

OldMan
02/08/2013, 12:37
Εγώ δεν κατάλαβα αυτό το "αποδίδουμε" ...

mixalhsCr
02/08/2013, 12:40
Εγώ δεν κατάλαβα αυτό το "αποδίδουμε" ...

Θα στο πω εγω ακριβως οπως πρεπει ...
Στο σεξ καθε μερα εισαι το ιδιο? Καποιες μερες δεν εχεις τα πανω σου και καποιες τα κατω σου?
Ε... αυτο ειναι....:beer:

cosgili
02/08/2013, 12:41
πνευματική χαλαρότητα ίσον τα πάντα όλα.

+1190

OldMan
02/08/2013, 12:42
Στο σεξ καθε μερα εισαι το ιδιο?
Πλάκα μΕ κάΜνεις τώρα, εεε....???

mixalhsCr
02/08/2013, 12:44
Πλάκα μΕ κάΜνεις τώρα, εεε....???

Πλακα ξεπλακα σε εβαλα στο νοημα :a014:

OldMan
02/08/2013, 12:52
Επιμένω στην διευκρίνιση της "απόδοσης"...;)

Όταν πρέπει να τσαρουχώσεις το μπροστινό με παγωμένα δάχτυλα, μάλλον η χαλαρότητα δεν βοηθάει και πολύ..

Η οποία χαλαρότητα ίσως βοηθούσε στο να μην φτασεις στην ανάγκη του τσαρουχώματος..

STOYBI
02/08/2013, 12:53
Πλάκα μΕ κάΜνεις τώρα, εεε....???

Καποιες ΔΕΝ εχεις τα πανω σου και καποιες τα κατω σου...???

Ρε μαστορα... Κατι προσπαθει να σου πει η μου φαινετε......???

mixalhsCr
02/08/2013, 12:54
Και η μεγαλη ενταση, πιεση ,αγχος μπορει να σε οδηγησει σε υπερβολικο φρενο και να χασεις το μπροστα.... αρα?

OldMan
02/08/2013, 12:57
Και η μεγαλη ενταση, πιεση ,αγχος μπορει να σε οδηγησει σε υπερβολικο φρενο και να χασεις το μπροστα.... αρα?
Άρα έχεις να διαλέξεις μεταξύ του να καρφωθείς χαλαρός στην θεριζοαλωνιστική ή σφιγμένος στην μπαριέρα...

STOYBI
02/08/2013, 13:00
Άρα έχεις να διαλέξεις μεταξύ του να καρφωθείς χαλαρός στην θεριζοαλωνιστική ή σφιγμένος στην μπαριέρα...

Aρα προτιμας να μην πιεζεις καταστασεις εαν δεν νιωθεις απολυτα καλα καθως και στις δυο περιπτωσεις θα σε κλαινε οι ρεγγες...!

pipe_smoker
02/08/2013, 13:00
Νομίζω ότι έχει να κάνει και με το επίπεδο στο οποίο βρίσκεται κάποιος σε αυτό που κάνει.

*Έυστοχο το τελευταίο κομμάτι του πρώτου ποστ του blade.

Η πνευματική χαλαρότητα είναι απαραίτητη και δε νομίζω ότι σημαίνει απουσία συγκέντρωσης. Τουναντίον. Σημαίνει προσήλωση σε αυτό που κάνεις.

Η διαφορά είναι ότι αν αυτό που κάνεις το ξέρεις και το κάνεις καλά (εδώ έρχεται το *) τότε μπορείς να πετύχεις την πνευματική χαλαρότητα και να λειτουργήσει φυσικά αυτή υπέρ σου. Και όντως (προσωπικά τουλάχιστον έχω παρατηρήσει ότι) και κατά τη διάρκεια αλλά κυρίως στο τέλος, θυμάμαι να έχω κάνει ένα ενιαίο και αδιαίρετο πράγμα.

Αντιθέτως, όταν μαθαίνω κάτι καινούριο, η πνευματική χαλαρότητα πάει περίπατο, το μυαλό μου χωρίζεται σε δύο μέρη: 1.σκέφτομαι τί πρέπει να κάνω, 2.να το κάνω, και τέλος παρατηρώ μία μία τις πράξεις. Τα τμήματα του συνόλου και κατά τη διάρκεια που συμβαίνουν και τα θυμάμαι μεμονωμένα στο τέλος.

mixalhsCr
02/08/2013, 13:00
Άρα έχεις να διαλέξεις μεταξύ του να καρφωθείς χαλαρός στην θεριζοαλωνιστική ή σφιγμένος στην μπαριέρα...

Γιαυτο ειπα παραπανω το εξης αν δεν το ειδες....

Αποδιδεις τα μεγιστα οταν ξερεις ποιος εισαι, που πας, τι θελεις να κανεις και πως να το κανεις !

OldMan
02/08/2013, 13:05
Αποδιδεις τα μεγιστα οταν ξερεις ποιος εισαι, που πας, τι θελεις να κανεις και πως να το κανεις !
και δεν κλεινουν και τα bar μέχρι να βρεις παρκάρισμα...

Bladerunner
02/08/2013, 13:31
Όπου "χαλαρότητα" βάλτε "ηρεμία". Και όπου "πίεση" βάλτε "άγχος".



Θα στο πω εγω ακριβως οπως πρεπει ...
Στο σεξ καθε μερα εισαι το ιδιο? Καποιες μερες δεν εχεις τα πανω σου και καποιες τα κατω σου?


Πολύ εύστοχο παράδειγμα! Όταν λοιπόν ...αποδίδεις ;) καλά, συνήθως είσαι σε κατάσταση ηρεμίας ή άγχους;



Η διαφορά είναι ότι αν αυτό που κάνεις το ξέρεις και το κάνεις καλά (εδώ έρχεται το *) τότε μπορείς να πετύχεις την πνευματική χαλαρότητα και να λειτουργήσει φυσικά αυτή υπέρ σου. Και όντως (προσωπικά τουλάχιστον έχω παρατηρήσει ότι) και κατά τη διάρκεια αλλά κυρίως στο τέλος, θυμάμαι να έχω κάνει ένα ενιαίο και αδιαίρετο πράγμα.
Αντιθέτως, όταν μαθαίνω κάτι καινούριο, η πνευματική χαλαρότητα πάει περίπατο, το μυαλό μου χωρίζεται σε δύο μέρη: 1.σκέφτομαι τί πρέπει να κάνω, 2.να το κάνω, και τέλος παρατηρώ μία μία τις πράξεις.


Όταν μαθαίνουμε κάτι καινούργιο, δηλαδή όταν κάνουμε κάτι που ΔΕΝ ξέρουμε ακόμα πολύ καλά, θα λέγατε ότι ΔΕΝ είμαστε το ίδιο ήρεμοι (χαλαροί) όπως όταν εκτελούμε κάτι που γνωρίζουμε στην εντέλεια, έτσι δεν είναι;

McGyver
02/08/2013, 13:37
Όταν μαθαίνουμε κάτι καινούργιο, δηλαδή όταν κάνουμε κάτι που ΔΕΝ ξέρουμε ακόμα πολύ καλά, θα λέγατε ότι ΔΕΝ είμαστε το ίδιο ήρεμοι (χαλαροί) όπως όταν εκτελούμε κάτι που γνωρίζουμε στην εντέλεια, έτσι δεν είναι;

Ακριβώς έτσι...

pipe_smoker
02/08/2013, 13:44
Όπου "χαλαρότητα" βάλτε "ηρεμία". Και όπου "πίεση" βάλτε "άγχος".


Πάντα σχετικό με αυτό που κάνουμε εννοείς όμως έτσι? (όχι άγχος για τα αποτελέσματα στις πανελλήνιες, τη στιγμή που έχω μπροστά μου κατηφορικό στροφηλίκι)





Όταν μαθαίνουμε κάτι καινούργιο, δηλαδή όταν κάνουμε κάτι που ΔΕΝ ξέρουμε ακόμα πολύ καλά, θα λέγατε ότι ΔΕΝ είμαστε το ίδιο ήρεμοι (χαλαροί) όπως όταν εκτελούμε κάτι που γνωρίζουμε στην εντέλεια, έτσι δεν είναι;

Σαφέστατα.

Bladerunner
02/08/2013, 13:47
Πάντα σχετικό με αυτό που κάνουμε εννοείς όμως έτσι? (όχι άγχος για τα αποτελέσματα στις πανελλήνιες, τη στιγμή που έχω μπροστά μου κατηφορικό στροφηλίκι)

Αν και το άγχος έχει συγκεκριμένη ερμηνεία και συμπτώματα, για να μη ξεφύγουμε από το θέμα ας δεχτούμε αυτό που λες.

AristidisZ
02/08/2013, 13:47
Πάντα σχετικό με αυτό που κάνουμε εννοείς όμως έτσι? (όχι άγχος για τα αποτελέσματα στις πανελλήνιες, τη στιγμή που έχω μπροστά μου κατηφορικό στροφηλίκι)


Εγώ πάντως έχω καταλάβει ότι μιλάμε για γενικευμένη περίπτωση
οπότε και το άγχος ότι έκαψα το φαΐ, επηρεάζει την οδήγηση

edit:

τώρα είδα το post του Blade, ακόμα και υπό αυτή την έννοια, εγώ εμμένω στην αρχική μου άποψη :)

Pan (dvs)
02/08/2013, 14:02
Ηρεμος αλλα με τις αισθησεις σε επιφυλακη.

SHOOTER045
02/08/2013, 14:48
Ηρεμος αλλα με τις αισθησεις σε επιφυλακη.

να προσθεσω σε εγρηγορση ουτε χαλαρος ουτε πανικοβλητος

pipe_smoker
02/08/2013, 15:32
Αν και το άγχος έχει συγκεκριμένη ερμηνεία και συμπτώματα, για να μη ξεφύγουμε από το θέμα ας δεχτούμε αυτό που λες.


Εγώ πάντως έχω καταλάβει ότι μιλάμε για γενικευμένη περίπτωση
οπότε και το άγχος ότι έκαψα το φαΐ, επηρεάζει την οδήγηση

edit:

τώρα είδα το post του Blade, ακόμα και υπό αυτή την έννοια, εγώ εμμένω στην αρχική μου άποψη :)


Οκ, να το "πάρει το ποτάμι λοιπόν", αλλά ξαναλέω δεν είμαι σίγουρος αν με τον όρο άγχος ή στρες όπως τον χρησιμοποιεί ο blade καταλαβαίνω ακριβώς τί θέλει να πει.

Η "απλή" καμπύλη yerkes-dodson (http://en.wikipedia.org/wiki/Yerkes%E2%80%93Dodson_law) σχετικά με την απόδοση και το άγχος είναι αυτή (και είναι γνωστή σε όλους μας φαντάζομαι):

296790



Η "ορίτζιναλ" καμπύλη είναι η παρακάτω που στην ουσία ξεχωρίζει τα απλά (έυκολα) απο τα πιο σύνθετα (δύσκολα) tasks (εργασίες, εγχειρήματα, καταπιάσματα όπως θέτε πείτε το) και στην ουσία υποστηρίζει ότι στα έυκολα χτυπάμε ταβάνι στην απόδοσή μας στο optimum level of arousal (eustress για κάποιους) χωρίς να πέφτει η απόδοση όσο αυξάνεται αυτό στην πορεία, εν αντιθέσει με τα δύσκολα, τα οποία ακολουθούν την πορεία της "απλής" καμπύλης κανονικά.


296800


Η "απλή" είναι και η πιο διαδεδομένη και γνωστή καμπύλη εκ των δύο.

Τώρα αν αυτό είναι που ρωτάει ο blade δεν ξέρω.
Γι'αυτό και ρώτησα κατά πόσο μιλάμε για εγρήγορση (arousal) ή αλλιώς έστω στοχευμένο άγχος, ή γενικευμένο άγχος (που ελάχιστη ως καμία σχέση θα έλεγα ότι έχει με το θέμα).

Bladerunner
02/08/2013, 16:08
Η "ορίτζιναλ" καμπύλη (2ο σχήμα) είναι όμως η πιο ενδιαφέρουσα. Τι μας λέει;

Ότι και οβίδες να σκάνε δίπλα μας, αν αυτό που κάνουμε είναι εξαιρετικά απλό (για μας), η απόδοσή μας θα μείνει αμετάβλητη.

Αντίθετα, αν εκτελούμε κάτι που ΜΑΣ είναι δυσκολότερο, όσο αυξάνεται το άγχος μας, τόσο πέφτει και η απόδοσή μας.

Να θέσω τώρα λίγο διαφορετικά το αρχικό ερώτημα...

Δεν αποδίδουμε γιατί αγχωνόμαστε ή αγχωνόμαστε επειδή δεν αποδίδουμε;

Οι συνθήκες δημιουργούν το άγχος ή αυτό τις συνθήκες;

freco
02/08/2013, 16:24
Επειδή οι έννοιες γίνανε αχταρμάς εγώ θα πω κάτι που έμαθα στο riding school.
Αν πιάνεις τον εαυτό σου την ώρα που οδηγείς να "ταξιδεύει", οδήγησε σβέλτα. Προσοχή, όχι σα να κάνεις κόντρες, σβέλτα λέμε. Η οδήγηση μοτοσυκλέτας είναι τόσο απαιτητική που δεν αφήνει τον εγκέφαλο να σκέφτεται "τα κεφτεδάκια στο σπίτι".

Bladerunner
02/08/2013, 16:44
Η οδήγηση μοτοσυκλέτας είναι τόσο απαιτητική που δεν αφήνει τον εγκέφαλο να σκέφτεται "τα κεφτεδάκια στο σπίτι".

Αν πηγαίνω με 30 σε ανοικτό δρόμο(ολογράφως τριάντα) χλμ/ώρα δεν μπορώ να σκέφτομαι τα ..."κεφτεδάκια"; Χωρίς να μου δημιουργούν πρόβλημα;

Ο Μπούστας πηγαίνοντας με 100; Θα έχει πρόβλημα;

Ο Rossi; Θα έχει πρόβλημα αν σκέφτεται τα κεφτεδάκια ενώ πηγαίνει με 130;

Και οι τρεις οδήγηση μοτοσυκλέτας δεν κάνουμε; Γιατί λοιπόν αυτές οι διαφορές. Τι αλλάζει;

AristidisZ
02/08/2013, 16:45
Δεν αποδίδουμε γιατί αγχωνόμαστε ή αγχωνόμαστε επειδή δεν αποδίδουμε;

Οι συνθήκες δημιουργούν το άγχος ή αυτό τις συνθήκες;

η καμπύλη λέει πάντως (αν το μεταφράζω σωστά) ότι αγχωνόμαστε επειδή δεν αποδίδουμε...

pipe_smoker
02/08/2013, 16:55
Η "ορίτζιναλ" καμπύλη (2ο σχήμα) είναι όμως η πιο ενδιαφέρουσα. Τι μας λέει;

Ότι και οβίδες να σκάνε δίπλα μας, αν αυτό που κάνουμε είναι εξαιρετικά απλό (για μας), η απόδοσή μας θα μείνει αμετάβλητη.

Αντίθετα, αν εκτελούμε κάτι που ΜΑΣ είναι δυσκολότερο, όσο αυξάνεται το άγχος μας, τόσο πέφτει και η απόδοσή μας.

Να θέσω τώρα λίγο διαφορετικά το αρχικό ερώτημα...

Ναι αλλά είναι και πιο αμφιλεγόμενη ως προς την εγκυρότητά της:D

Θα συμφωνήσω πάντως.

Πριν πάμε παρακάτω όμως και θέσεις διαφορετικά το ερώτημα... Είναι αυτό (οι καμπύλες κλπ) σχετικό με αυτό που ρωτούσες οπότε προχωράμε στο παρασύνθημα ή το θέτεις διαφορετικά μπας και μπω(/ούμε) στο κλίμα γιατί δεν έχω(/ουμε) καταλάβει τί θες να πεις και πού την πας τη δουλειά?




Δεν αποδίδουμε γιατί αγχωνόμαστε ή αγχωνόμαστε επειδή δεν αποδίδουμε;

Οι συνθήκες δημιουργούν το άγχος ή αυτό τις συνθήκες;

Να έρθουμε και σε αυτό αλλά κάτσε να λίγο να σιγουρευτώ ότι έχω καταλάβει το ζητούμενο όπως είπα κι από πάνω.

Bladerunner
02/08/2013, 17:48
η καμπύλη λέει πάντως(...)

Εσύ, τι νομίζεις; Έχεις οδηγήσει ποτέ έντονα στρεσαρισμένος; Επειδή π.χ είχες τσακωθεί με την φιλενάδα σου; Πώς ήταν η οδήγησή σου; Ομαλή και απροβλημάτιστη ή ατσούμπαλη κι επικίνδυνη;

Ενώ ήσουν ήρεμος, έχεις ανεβάσει ποτέ τόσο το ρυθμό σου που να σε φοβίσει; Να σε αγχώσει; Εφόσον αγχώθηκες, μετά πώς εξελίχθηκε η βόλτα; Σαν να μη τρέχει τίποτα ή το ένα λάθος γινότανε πάνω από το άλλο;

Bladerunner
02/08/2013, 17:56
Πριν πάμε παρακάτω όμως και θέσεις διαφορετικά το ερώτημα... Είναι αυτό (οι καμπύλες κλπ) σχετικό με αυτό που ρωτούσες οπότε προχωράμε στο παρασύνθημα ή το θέτεις διαφορετικά μπας και μπω(/ούμε) στο κλίμα γιατί δεν έχω(/ουμε) καταλάβει τί θες να πεις και πού την πας τη δουλειά?

Και οι καμπύλες σχετικές είναι. (Άσε που οι καλές καμπύλες είναι πάντα σχετικές...)

Δεν το πάω κάπου πολύ συγκεκριμένα. Αυτή η κουβέντα μπορεί να οδηγήσει σε διάφορα συμπεράσματα ή να "κουμπώσει" αν θέλεις σε διαφορετικά θέματα.

Ένα από αυτά, για παράδειγμα, είναι το αν υπάρχει γενική παραδοχή ότι μπορεί η οδήγηση κάποιου να φαντάζει ριψοκίνδυνη σε κάποιον εξωτερικό παρατηρητή, ενώ στην πραγματικότητα να είναι απόλυτα συνηθισμένη και ασφαλής για τον οδηγό.

AristidisZ
02/08/2013, 17:58
Εσύ, τι νομίζεις; Έχεις οδηγήσει ποτέ έντονα στρεσαρισμένος; Επειδή π.χ είχες τσακωθεί με την φιλενάδα σου; Πώς ήταν η οδήγησή σου; Ομαλή και απροβλημάτιστη ή ατσούμπαλη κι επικίνδυνη;

Ενώ ήσουν ήρεμος, έχεις ανεβάσει ποτέ τόσο το ρυθμό σου που να σε φοβίσει; Να σε αγχώσει; Εφόσον αγχώθηκες, μετά πώς εξελίχθηκε η βόλτα; Σαν να μη τρέχει τίποτα ή το ένα λάθος γινότανε πάνω από το άλλο;
όπως σου είπα οδηγώ καλύτερα (ή τουλάχιστον αυτή την εντύπωση έχω) όταν είμαι σε καθεστώς "στρες"
αλλά είναι διαφορετικό το στρες που σου προκαλείται από έναν τσακωμό, από το στρες επειδή οι δίπλα κάνουν μ@λ@κίες ή ο δρόμος είναι μούσκεμα
όταν ανεβάζω τον ρυθμό μου σε επίπεδα που "με αγχώνω" φροντίζω να τον κατεβάζω μόνος μου

τώρα ελπίζω να μην ακούγονται τα παραπάνω σαν μπούρδες, απλά γράφω καθαρά σε προσωπικό επίπεδο :)

pipe_smoker
02/08/2013, 18:06
Και οι καμπύλες σχετικές είναι. (Άσε που οι καλές καμπύλες είναι πάντα σχετικές...)

Δεν το πάω κάπου πολύ συγκεκριμένα. Αυτή η κουβέντα μπορεί να οδηγήσει σε διάφορα συμπεράσματα ή να "κουμπώσει" αν θέλεις σε διαφορετικά θέματα.

Ένα από αυτά, για παράδειγμα, είναι το αν υπάρχει γενική παραδοχή ότι μπορεί η οδήγηση κάποιου να φαντάζει ριψοκίνδυνη σε κάποιον εξωτερικό παρατηρητή, ενώ στην πραγματικότητα να είναι απόλυτα συνηθισμένη και ασφαλής για τον οδηγό.


Ωραία λοιπόν.





Δεν αποδίδουμε γιατί αγχωνόμαστε ή αγχωνόμαστε επειδή δεν αποδίδουμε;

Οι συνθήκες δημιουργούν το άγχος ή αυτό τις συνθήκες;

Στην "καθομιλουμένη" και με την ευρεία έννοια όπως ίσως το θέτεις μπορούν να συμβούν και τα δύο.

Είτε το υπερβολικό άγχος να οδηγήσει σε χαμηλή απόδοση, είτε η χαμηλή απόδοση να οδηγήσει σε (υπερβολικό) άγχος, και φυσικά να αρχίσουν να συμβαίνουν και τα δύο εναλλάξ.


Το υπόλοιπο σεντόνι που περιέγραφα την πιο στενή έννοια της καμπύλης που κατά ένα τρόπο αναιρεί το παραπάνω το έσβησα γιατί θα έπεφτε φάπα:p


Το ότι μπορεί να κουμπώσει σε πολλά θέματα το καταλαβαίνω και συμφωνώ. Στο θέμα όμως "εσύ πας με τόσα και νιώθεις ασφαλής ενώ εγώ σε βλέπω και κατουριέμαι" δεν καταλαβαίνω να σου πω την αλήθεια πώς μπορεί να ταιριάξει:confused:

McGyver
02/08/2013, 18:22
Ενώ ήσουν ήρεμος, έχεις ανεβάσει ποτέ τόσο το ρυθμό σου που να σε φοβίσει; Να σε αγχώσει; Εφόσον αγχώθηκες, μετά πώς εξελίχθηκε η βόλτα; Σαν να μη τρέχει τίποτα ή το ένα λάθος γινότανε πάνω από το άλλο;

Σ' εμένα έχει συμβεί...

Ξεκίνησα χαλαρός.
Για διάφορους λόγους που δεν είναι της παρούσης, άρχισα να το "κυνηγάω" φτάνοντας σε σημείο "όριο" των προσωπικών μου δυνατοτήτων.
Από εκεί και πέρα όλα μπάχαλο, γύρισα σπίτι χωρίς να το έχω ευχαριστηθεί και φυσικά κατάκοπος.

Προσωπική μου άποψη λοιπόν είναι πως το άγχος διαμορφώνει τις συνθήκες που αντιλαμβανόμαστε.

McGyver
02/08/2013, 18:26
Ερώτηση κι από εμένα...

Δε σας έχει τύχει ποτέ μια αγαπημένη στροφή την οποία την περνάτε ας πούμε κάθε μέρα, κάποιες φορές για "ανεξήγητο" λόγο να μη σας βγαίνει;

MG-KTiNoS
02/08/2013, 18:28
νοπ...

AristidisZ
02/08/2013, 18:30
ω ναι

McGyver
02/08/2013, 18:40
ω ναι

Τι ήταν διαφορετικό όταν δε σου βγήκε η στροφή;

AristidisZ
02/08/2013, 18:48
Τι ήταν διαφορετικό όταν δε σου βγήκε η στροφή;

ήταν μια απότομη κίνηση προπορεύομενου αυτοκινήτου (στη διπλανή λωρίδα) προς τη μεριά μου (ήμουν στην τέρμα δεξιά, περίπου κέντρο)
όμως σίγουρα δεν αντιδρώ έτσι πάντα όταν γίνεται κάτι τέτοιο δίπλα μου
η επόμενη (λογικά) ερώτηση θα είναι
"γιατί αντέδρασες διαφορετικά ;"
και η απάντηση (ειλικρινέστατη):
"έλα που δε θυμάμαι..."

nikos_abel
02/08/2013, 21:15
Ερώτηση κι από εμένα...

Δε σας έχει τύχει ποτέ μια αγαπημένη στροφή την οποία την περνάτε ας πούμε κάθε μέρα, κάποιες φορές για "ανεξήγητο" λόγο να μη σας βγαίνει;

Ουυυυυ!!!

Grafton 505
03/08/2013, 18:45
Αν πηγαίνω με 30 σε ανοικτό δρόμο(ολογράφως τριάντα) χλμ/ώρα δεν μπορώ να σκέφτομαι τα ..."κεφτεδάκια"; Χωρίς να μου δημιουργούν πρόβλημα;

Ο Μπούστας πηγαίνοντας με 100; Θα έχει πρόβλημα;

Ο Rossi; Θα έχει πρόβλημα αν σκέφτεται τα κεφτεδάκια ενώ πηγαίνει με 130;

Και οι τρεις οδήγηση μοτοσυκλέτας δεν κάνουμε; Γιατί λοιπόν αυτές οι διαφορές. Τι αλλάζει;

Η προπόνηση - εκπαίδευση. Όσο πιο συχνή, τόσο το καλύτερο.
Και δεν μιλάω μόνο για πίστες.

EVI
03/08/2013, 18:55
εγω οταν ειμαι νευριασμενη οδηγω σπαστικα γρηγορα και απροσεχτα
οταν δεν εχω εξωτερικα προβληματα οδηγω πιο στρωτα και δεν τρεχω υπερβολικα
οταν εχω για οποιοδιποτε λογο ανγχος , φοβαμε την οδηγηση με αποτελεσμα να καθομαι να σκευτομαι καθε λεπτο τι πρεπει να κανω (οταν οδηγω) που ειναι ανοητο
και με κουραζει και δεν το ευχαριστιεμαι...

και μετα απο ολα αυτα που εγραψα πρεπει επιτελους να παραδεχτω οτι .... μεγαλωσα :cry:

δεν ειναι θρεν αυτα :cry: δε παμε να μαλωσουμε για τα μπαντιλικια καλυτερα? :cry:

:look:

zephyr1
03/08/2013, 19:55
Πιστευω οτι εχει να κανει με την εμπειρια σου στην οδηγηση,αυτη εξελισσεται απο τα χρονια που εισαι στην μοτοσυκλετα,στους δρομους που κινησε και στης στραβες που σου χουν κατσει.

Εισαι σε δρομο με κινηση και εχεις μια ανεση να βλεπεις της τρυπες και να τους περνας ολους,δεν νιωθεις αγχωμενος ,ειναι κατι που το βιωνεις καθημερινα.Εκει ξαφνικα στης συνθηκες που θεωρουν οι αλλοι οτι πας σαν τρελλος σε περναει καποιος με 20+, προσπαθεις να ακολουθησεις και δεν τα καταφερνεις.Περνας σε μια κατασταση αγχους επειδη περασες την κοκκινη γραμμη σου.Ο αλλος συνεχιζει να εξαφανιζεται.

Τοτε ερχεται η νευρικοτητα, το αγχος και η προσγειωση οτι παντα υπαρχει καποιος καλυτερος-γρηγοροτερος.Αν τωρα μπορεις με τον ιδιο τυπο μαζι να κανεις την ''οδηγηση'' του καθε μερα, καποια στιγμη θα χεις ξεπερασει την κοκκινη γραμμη σου και η ηρεμια σου θα επανελθει.

Για μενα αυτο ακριβως ειναι που εξικιωνει τον εγκεφαλο σε νεες καταστασεις.Ειτε αυτο γινεται σε πιστα ,στο δρομο ,στο χωμα ,στην κινηση.

Απο κει και περα η εξελιξη του καθενος οφειλεται στο φυσικο του ταλεντο.

SHOOTER045
03/08/2013, 23:04
στο πρωτο παιδι εδωσα το Cr και πηρα super tenere,στο δευτερο παλι tenere ειχα-αρχισε η μουρμουρα να φυγω απ τις μηχανες(της δουλειας)στο τριτο πηρα το YZ-η μουρμουρα συνεχιζοταν εντονοτερη-μετα ηρθε ενα ατυχημα στην δουλεια που κατεβηκα αναγκαστικα απ τα μηχανακια για ενα εξαμηνο,στην αρχη η γυναικα μου εκανε ουφφφφφφφφ,λιγο μετα μου ειπε η ιδια να ξαναπαω στα μηχανακια :D,πηρα και ενα r1 στο τεταρτο πουλησα απο αναγκη το r1,αλλα εχω το yz το παπι και 2 σε κλουβες,και ακομα οδηγαω μηχανακια στην δουλεια
επειδη οδηγαω πολλες ωρες σχεδον καθε μερα προσπαθω να εχω ΠΑΝΤΑ καθαρο μυαλο,ειτε δουλευω ειτε κανω βολτα.η οδηγηση μοτο ειναι ισοροπια,ειναι 2 ροδες η παραμικρη αφηρημαδα,απροσεξια,ευφυσηχασμος και γεια σας
η αδρεναλινη ειναι μαμημενος παραγοντας,ειτε κυνηγωντας ενα φιλο-οπως ειπε ο απο πανω σε βολτα,καθε ειδους-ειτε στην δουλεια καποιον υποπτο
και εκει θελει ΠΑΝΤΑ καθαρο μυαλο που σε παιρνει και που οχι

bikgolf3
04/08/2013, 09:13
Εγώ πάντως φροντίζω να είμαι ήρεμος όταν είναι να οδηγήσω...και όταν τύχει (που τυχαίνει συχνά!) κάτι στο δρόμο και στρεσαριστω κοιτάω να το ξεπεράσω άμεσα...γιατί προσωπικα δεν με βοηθάει καθόλου!
Και νομίζω ότι οποιονδήποτε εξωτερικό παραγοντα τον ξεπερνας με την εμπειρία που αποκτάς...
Ξέρουμε πολύ καλά οτι 1 δευτερόλεπτο να πάει η σκέψη στα κεφτεδακια μπορεί να είναι μοιραίο...όπως κι αν σε λενε...

SONone
04/08/2013, 11:42
Ξέρουμε πολύ καλά οτι 1 δευτερόλεπτο να πάει η σκέψη στα κεφτεδακια μπορεί να είναι μοιραίο...όπως κι αν σε λενε...

εκτος κιαν εχεις εξεληχθει τοσο που μονο οταν σκεφτεσε το κιοφτεδες οδηγας σωστα. :p
πως λενε οι θρακιωτες πχ αυτος ειναι μπυροκινητος (αμα πιει μπυρα τοτε τα λεει σωστα) ε ετσι ειναι καπιοι κεφτεδοκινητοι. :D
αλλα προφανος οπιοδηποτε ανχος σε οτιδηποτε κάνεις μπορει να επηρεάσει την κριση σου. να νομιζεις οτι οδηγας πιο σωστα αλλα σιγουρα αντιλαμβανεσε λιγοτερα απο οταν εισαι χωρις αλες σκεψεις και συγκεντρομενος στην οδηγηση σου. και γενικα εχει εφαρμογη σε ολλα τα θεματα δεν ειναι τυχαιο που καπιοι κανουν τεχνικες αποβολης του ανχους(δεν ξερω πως λεγετε,με αναπνοες και τετοια).

Pan (dvs)
04/08/2013, 19:21
να προσθεσω σε εγρηγορση ουτε χαλαρος ουτε πανικοβλητος

Σωστο.Αυτο σκεφτηκα να γραψω ,αλλα δεν το εκανα γιατι καποιοι την εκγρηγορση την εχουνε ταυτισει με το αγχος.

Pan (dvs)
04/08/2013, 19:22
Τι ήταν διαφορετικό όταν δε σου βγήκε η στροφή;

Ελειψη αρμονιας.

McGyver
05/08/2013, 08:14
Ένα παράδειγμα από προσωπική εμπειρία το οποίο μου ήρθε σήμερα στο μυαλό...

Κάπου πίσω στο 2008, καλοκαίρι, περίπου τέτοια εποχή.
Τα μελτέμια γ@μούν και δέρνουν και όποιος κυκλοφορεί στην Αττική Οδό ξέρει τι σημαίνει "λυσσομανάει ο άνεμος".

Ξεκινάω από το σπίτι χαλαρά για το γραφείο, το 1050 βράχος ακλόνητος, γράφει τον αέρα στα π@π@ρια του.

Στο γραφείο εκείνη τη μέρα γίνεται ένας ψιλοχαμός, άγχος, κλπ κλπ...

Το απόγευμα που φεύγω, το μόνο που έχει αλλάξει είναι η πλευρά απ' την οποία τρώω τον αέρα μιας και κινούμαι ανάποδα.
Κι όμως, με τις ίδιες συνθήκες το Sprint χορεύει κατσιλαμάδες και με την κάθε ριπή ανέμου σχεδόν αλλάζει λωρίδα και είμαι συνέχεια στη διόρθωση.
Φτάνω σπίτι και ψάχνω να δω τι στο γεροδιάολο έχει πάθει το μηχανάκι.

Τελικά δεν ήταν η πίεση των ελαστικών, αλλά η δική μου...
Ήμουν απλά αγχωμένος, σφιγμένος και ό,τι αέρα έτρωγα απλά τον "κατέβαζα" στο μπροστινό.

Εγώ διαμόρφωσα τις συνθήκες...

MG-KTiNoS
05/08/2013, 08:20
Εγώ μια μέρα που τα είχα δει όλα, (αλλά όλα) πήγα με τα πόδια.
Θα ξέσπαγα κάπου σίγουρα οπότε είπα να ξεσπάσω στο περπάτημα.
Με τα γεράματα 'ερχετε και η γνώση και η σκέψη,
-Άς το να πάει στο διάλο...

Bladerunner
05/08/2013, 16:50
Φαντάζομαι πως οι περισσότεροι από 'μας έχουμε αντιμετωπίσει ξαφνικούς κινδύνους στο δρόμο.

Εκεί που οδηγάς ήρεμος και χαλαρός, ...τσουπ! Θα παραβιάσει ο ηλίθιος το κόκκινο ή το στοπ, και θα σου και "άι γ@$%σου" όταν του μιλήσεις. Δεν ανεβαίνει ξαφνικά το αίμα στο κεφάλι; Δεν αρχίζεις να τρέμεις από τα νεύρα σου; Από ήρεμος και χαλαρός, μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα επικρατούν τα νεύρα και η υπερένταση.

Εφόσον λοιπόν μπορεί να αλλάξει η πνευματική μας κατάσταση μέσα σε μια στιγμή από την ηρεμία στον εκνευρισμό και από την χαλαρότητα στην υπερένταση, δε μπορούμε άραγε να εκπαιδεύσουμε τον εγκέφαλό μας ώστε να γίνεται συνειδητά πλέον και το αντίθετο; Να αλλάζουμε την κατάστασή μας προς όφελός μας; Να μπορούμε να χαλαρώνουμε και ηρεμούμε όποτε θέλουμε;

Δύσκολο; Σίγουρα! Αδύνατον; Μπορεί.

Σίγουρα όμως αξίζει τον κόπο να το ψάξουμε παραπάνω.

nikos_abel
05/08/2013, 17:42
Φαντάζομαι πως οι περισσότεροι από 'μας έχουμε αντιμετωπίσει ξαφνικούς κινδύνους στο δρόμο.

Εκεί που οδηγάς ήρεμος και χαλαρός, ...τσουπ! Θα παραβιάσει ο ηλίθιος το κόκκινο ή το στοπ, και θα σου και "άι γ@$%σου" όταν του μιλήσεις. Δεν ανεβαίνει ξαφνικά το αίμα στο κεφάλι; Δεν αρχίζεις να τρέμεις από τα νεύρα σου; Από ήρεμος και χαλαρός, μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα επικρατούν τα νεύρα και η υπερένταση.

Εφόσον λοιπόν μπορεί να αλλάξει η πνευματική μας κατάσταση μέσα σε μια στιγμή από την ηρεμία στον εκνευρισμό και από την χαλαρότητα στην υπερένταση, δε μπορούμε άραγε να εκπαιδεύσουμε τον εγκέφαλό μας ώστε να γίνεται συνειδητά πλέον και το αντίθετο; Να αλλάζουμε την κατάστασή μας προς όφελός μας; Να μπορούμε να χαλαρώνουμε και ηρεμούμε όποτε θέλουμε;

Δύσκολο; Σίγουρα! Αδύνατον; Μπορεί.

Σίγουρα όμως αξίζει τον κόπο να το ψάξουμε παραπάνω.

Μιλάς για μοτοσυκλέτες και ανοίγεις θέματα πολύ (μα πολύ) πιο μεγάλα από αυτές. Από τη μια χαίρομαι, από την άλλη
περιορίζοντάς τα στο "οδήγηση tips και tricks" φιμώνει τη μεγάλη εικόνα.
Παρακολουθώ το θέμα και ελπίζω να προλάβω να απαντήσω εκτενέστερα (σεντόνι 296976 )

Aνεμος
05/08/2013, 19:01
Φαντάζομαι πως οι περισσότεροι από 'μας έχουμε αντιμετωπίσει ξαφνικούς κινδύνους στο δρόμο.

Εκεί που οδηγάς ήρεμος και χαλαρός, ...τσουπ! Θα παραβιάσει ο ηλίθιος το κόκκινο ή το στοπ, και θα σου και "άι γ@$%σου" όταν του μιλήσεις. Δεν ανεβαίνει ξαφνικά το αίμα στο κεφάλι; Δεν αρχίζεις να τρέμεις από τα νεύρα σου; Από ήρεμος και χαλαρός, μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα επικρατούν τα νεύρα και η υπερένταση.

Εφόσον λοιπόν μπορεί να αλλάξει η πνευματική μας κατάσταση μέσα σε μια στιγμή από την ηρεμία στον εκνευρισμό και από την χαλαρότητα στην υπερένταση, δε μπορούμε άραγε να εκπαιδεύσουμε τον εγκέφαλό μας ώστε να γίνεται συνειδητά πλέον και το αντίθετο; Να αλλάζουμε την κατάστασή μας προς όφελός μας; Να μπορούμε να χαλαρώνουμε και ηρεμούμε όποτε θέλουμε;

Δύσκολο; Σίγουρα! Αδύνατον; Μπορεί.

Σίγουρα όμως αξίζει τον κόπο να το ψάξουμε παραπάνω.
Κατάρχήν, όπως είπε και ο nikos abel, αυτό είναι ενα θέμα που ξεπερνά κατα πολύ τα όρια των tips και tricks της οδήγησης και πολύ χαίρομαι που η συζήτηση παίρνει τέτοια τροπή. Ναι, νομίζω πως μπορούμε να εκπαιδεύσουμε τον εγκέφαλό μας να ηρεμεί κατα παραγγελία, αλλα είναι πολύ δύσκολο να γίνεται συνειδητά .Απαιτεί μεγάλη - εως πάρα πολύ μεγάλη- ικανότητα αυτοελέγχου και αυτό έρχεται μόνο μετα απο πολύ ενασχόληση.
Απαιτεί απομόνωση απο τους εξωτερικούς παράγοντες- ή καλύτερα αδιαφορία για το τι συμβαίνει έξω απο εσένα και συγκέντρωση.
Π.χ. -βγαίνω απο τα όρια της οδήγησης- ενας ελέυθερος δύτης πρέπει να χαλαρώσει ωστε να πέσουν οι καρδιακοί παλμοί σε οσο το δυνατόν χαμηλότερα επίπεδα ωστε να έχει μεγαλύτερη άπνοια. Αυτό προκύπτει απο την χαλάρωση πρώτα του πνεύματος και κατα συνέπεια του σώματος , λύνεις μυαλό και μετά το κορμί ακολουθεί. Αυτή είναι μια διαδικασία που γίνεται συνειδητά και επαναλαμβανόμενα, απαιτεί όμως αδιαφορία για το τι γίνεται έξω απο εσένα,αν σε κούνησε πχ το κυματάκι ή αν παίζουν παιδιά στην παραλία.
Για τον τελευταίο λόγο-απομόνωση απο εξωτερικούς παράγοντες-θεωρώ πως η εφαρμογή του σε συνθήκες καθημερινής οδήγησης ίσως να μην είναι εφικτή. Απο την άλλη, μια "τεχνική χαλάρωσης" (πνευματικής,για να σας προλάβω...)πρίν μπεί κάποιος σε μια πίστα για τον γρήγορο γύρο του , είναι κάτι που έχει εφαρμογή και πιθανότατα οφέλη


Μιλάς για μοτοσυκλέτες και ανοίγεις θέματα πολύ (μα πολύ) πιο μεγάλα από αυτές. Από τη μια χαίρομαι, από την άλλη
περιορίζοντάς τα στο "οδήγηση tips και tricks" φιμώνει τη μεγάλη εικόνα.
Παρακολουθώ το θέμα και ελπίζω να προλάβω να απαντήσω εκτενέστερα (σεντόνι 296976 )

:beer:

Bladerunner
05/08/2013, 20:57
Μιλάς για μοτοσυκλέτες και ανοίγεις θέματα πολύ (μα πολύ) πιο μεγάλα από αυτές.


(...)αυτό είναι ενα θέμα που ξεπερνά κατα πολύ τα όρια των tips και tricks της οδήγησης(...)

H μοτοσυκλέτα για να επιβραδύνει, πάρει κλίση, επιταχύνει, χρειάζεται τους ανάλογους χειρισμούς από τον αναβάτη. Το πότε, πώς και με πόση δύναμη θα εφαρμοστούν αυτοί οι χειρισμοί το αποφασίζει και δίνει την τελική εντολή ο εγκέφαλος. Οπότε, ναι μεν το θέμα δεν μπορεί να ενταχθεί αυστηρά στη λογική "tips and tricks" αλλά ένα μέρος του πιστεύω ότι έχει εφαρμογή στην οδήγησή μας.
Μπορεί όχι τόσο στην καθημερινή μας μετακίνηση, (αν κι εκεί καλό είναι να αναγνωρίζουμε τα σημάδια "μη εύρυθμης λειτουργίας"), σίγουρα όμως θα μπορούσε να είχε εφαρμογή όταν μας ενδιαφέρει η απόλυτη επίδοση. Στην πίστα π.χ

Και γιατί όχι, ακόμα και σε μια "εμπνευσμένη" βόλτα ψυχαγωγικού χαρακτήρα.

blackbusa
05/08/2013, 22:50
Θα στο πω εγω ακριβως οπως πρεπει ...
Στο σεξ καθε μερα εισαι το ιδιο? Καποιες μερες δεν εχεις τα πανω σου και καποιες τα κατω σου?
Ε... αυτο ειναι....:beer:

ennoeis sex mono sou i me parea?

blackbusa
05/08/2013, 22:57
i odigisi kai opws polla alla pragmata pou kanoume vasizontai stin ebeiria kai stin afomiwsi tous...fantazomai oti oloi stin arxi otan arxisame na odigame pio poly skeftomastan tis diadikasies gia na odigisoume (pataw syblexti,koubonw taxutita,afinw siga siga klp) para tin idia tin odigisi...pernontas o kairos ayto logika exei ginei aytomato kai leitourgoume pio enstiktodws...kapoia mera ftanei i stigmi pou oso exei pio poly ebeiria to enstikto sou se kathodigei apo mono tou...

proswpika pistevw oti i kalyteri odigisi proerxete otan eisai apoklistika afosiwmenos se ayto...ma pigaineis mexri to periptero gia tsigara poso na trexeis stis Serres...oso pio kalyteri ebeiria exeis kai to myalo sou antidraei xwris na xreiastei na skefteis ti na kaneis toso kalyteros odigos eisai...

nikos_abel
06/08/2013, 06:27
αλλά ένα μέρος του πιστεύω ότι έχει εφαρμογή στην οδήγησή μας.

Μα φυσικά και έχει, αυτό έλειπε, όχι απλά έχει, το Α και το Ω είναι. Απλά ίσως θα πρέπει να δούμε το θέμα
πολύ πιο γενικά, αυτό εννοώ :beer:

Argonautis46
06/08/2013, 09:49
Οταν έχεις νεύρα, άγχος και γενικότερα σκοτούρες, σίγουρα έχεις διαφορετική συμπεριφορά και αντιμετώπιση καταστάσεων σε σχέση με συνθήκες ηρεμίας. Λογικό.
Με τα χρόνια όμως ο άνθρωπος μαθαίνει τον εαυτό του και ξέρει τις αφθόρμητες αντιδράσεις του. Έτσι δεν είναι?
Τουλάχιστον σε μένα έτσι λειτουργεί. Για παράδειγμα όταν έχω νεύρα θα πάρω το ποδήλατο για να συνέλθω που θα με εξοντώσει και όχι τη μηχανή.
ΟΚ κάποιες φορές βρίσκεσε αντιμέτωπος με καταστάσεις οπου είναι δύσκολο να ελέγξεις τον εαυτό σου. Αυτο που λέω εγώ είναι πολυ συγκεκριμένο σε σχέση με αυτα που λέτε εσείς.
anyway ωραίο θρεντ :beer:

Pan (dvs)
06/08/2013, 12:58
Φαντάζομαι πως οι περισσότεροι από 'μας έχουμε αντιμετωπίσει ξαφνικούς κινδύνους στο δρόμο.

Εκεί που οδηγάς ήρεμος και χαλαρός, ...τσουπ! Θα παραβιάσει ο ηλίθιος το κόκκινο ή το στοπ, και θα σου και "άι γ@$%σου" όταν του μιλήσεις. Δεν ανεβαίνει ξαφνικά το αίμα στο κεφάλι; Δεν αρχίζεις να τρέμεις από τα νεύρα σου; Από ήρεμος και χαλαρός, μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα επικρατούν τα νεύρα και η υπερένταση.

Εφόσον λοιπόν μπορεί να αλλάξει η πνευματική μας κατάσταση μέσα σε μια στιγμή από την ηρεμία στον εκνευρισμό και από την χαλαρότητα στην υπερένταση, δε μπορούμε άραγε να εκπαιδεύσουμε τον εγκέφαλό μας ώστε να γίνεται συνειδητά πλέον και το αντίθετο; Να αλλάζουμε την κατάστασή μας προς όφελός μας; Να μπορούμε να χαλαρώνουμε και ηρεμούμε όποτε θέλουμε;

Δύσκολο; Σίγουρα! Αδύνατον; Μπορεί.

Σίγουρα όμως αξίζει τον κόπο να το ψάξουμε παραπάνω.

Λογω δουλειας βρισκομαι μονιμα στους δρομους (με αυτοκινητο).Αυτο που εχω διαπιστωσει ειναι οτι ο δρομος και οι χρηστες του ειναι ενας καθρεφτης.Αν οδηγεις ηρεμα αρχιζουνε και οι αλλοι να οδηγουνε ηρεμα.Αν μοιραζεις χαμογελα σου επιστρεφουνε χαμογελα.Αν δινεις προτεραιοτητα αρχιζουνε και σε μιμουνται.
Φυσικα δεν ζουμε στον ιδανικο κοσμο και υπαρχουνε αρκετες εξαιρεσεις.Η κατασταση ομως βελτιωνεται καθημερινα.Ισως βοηθαει σε αυτο και η κριση που εκανε τους ανθρωπους να ερθουνε πιο κοντα ο ενας στον αλλον.Φυσικα υπαρχουνε και εδω οι εξαιρεσεις που ερχονται κοντα για να πλακωθουνε στα μπουνιδια.
Με εχουνε φερει σε δυσκολη θεση τοσο που πολλες φορες αμφεβαλα αν θα επιστρεψω ζωντανος στο σπιτι μου.Εγω ομως το βιολι μου.Δεν βαριεσε μηπως αν εκνευριζομουνα θα οδηγουσα καλυτερα μετα?Μαλλον το αντιθετο.Απο τα νευρα μου το πολυ πολυ να προκαλουσα εγω ατυχημα αργοτερα.
Προσπαθηστε μετα απο μια δυσκολη στιγμη να ηρεμησετε.Τα μπινελικια που θα ριξετε νομιζετε οτι σας ανακουφιζουνε.Πιθανοτατα συμβαινει το αντιθετο.Ακομη και να πιασετε για λιγο την ακρη του δρομου δεν ειναι ασχημη ιδεα.
Οταν η συμπεριφορα τον αλλων μας επιρεαζει τοσο και δεν μπορουμε πολλες φορες να οδηγησουμε σωστα το αυτοκινητο ,σκεφτειται τι θα γινει αν οδηγουμε μηχανη.
Αξιζει τον κοπο,οσοι δεν το κανουνε,να το προσπαθησουνε.Ασε που εκει που περιμενει ο αλλος να αρχισεις τα γαμωσταυριδια του ριχνεις ενα χαμολελο και τρελενεται.

Bladerunner
06/08/2013, 16:19
Το επεκτείνω λίγο ακόμα...

Ας υποθέσουμε ότι μέσω σχολείων, μελέτης βιβλίων κλπ, ή και μόνοι μας μάθαμε πώς να φρενάρουμε ικανοποιητικά. Μάθαμε πώς να αλλάζουμε γρήγορα κλίση στο μηχανάκι.
Πώς και πότε να ανοίγουμε το γκάζι.
Πού να κοιτάμε.
Πώς να επιλέγουμε γραμμή.
Πώς να στήνουμε το μηχανάκι κατάλληλα για κάθε πίστα και συνθήκες.

Μάθαμε τέλος πάντων όλα αυτά τα επιμέρους στοιχεία που απαιτούνται για να κινηθούμε με ασφάλεια, και γιατί όχι, σβέλτα!

1+1+1+1+1=5;

Αυτό ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις; Αρκεί να εφαρμόσουμε όλα τα επιμέρους στοιχεία - τεχνικές για να έχουμε ένα άριστο σύνολο;
Μήπως κάποιες φορές, 1+1+1+1+1 ισούται με 3; Ή και λιγότερο; Μήπως κάποιες άλλες 1+1=10;

Λέμε ότι όλα εξαρτώνται από τα θεμέλια. Ναι. Ένα ισόγειο σκεπαστό γκαράζ δεν πρόκειται να πέσει ποτέ αν το στηρίξουμε σε τέσσερις κολώνες με οπλισμένο σκυρόδεμα.

Έναν ουρανοξύστη όμως, ή μια κρεμαστή γέφυρα, αν δεν επιτρέψουμε ελεγχόμενες ταλαντώσεις θα υπάρξει πρόβλημα. Δεν αρκεί μόνο να χρησιμοποιήσουμε άριστες πρώτες ύλες. Πρέπει και να τις δέσουμε μεταξύ τους αρμονικά. Πρέπει να αντιμετωπίσουμε την κατασκευή μας όχι ως κομμάτι-κομμάτι αλλά ως σύνολο.

Η οδήγησή μας; Πότε είναι πιο αποτελεσματική; Όταν την αντιμετωπίζουμε ως άθροισμα ξεχωριστών ενεργειών ή ως μία αρμονική κίνηση; Ποιος ο ρόλος του μυαλού μας στα παραπάνω;


*Εξυπακούεται ότι πλέον μιλάμε για αναβάτες που όντως έχουν εξοικειωθεί με τις βασικές τεχνικές και δεξιότητες που απαιτούνται για να κινηθεί με ασφάλεια ένα δίτροχο.

sniper
06/08/2013, 16:33
Δεν ξέρω για μηχανές ειδικά αλλά το ανθρώπινο σώμα είναι μια μηχανή κι αυτό. Και κινείται μέσω της ηλεκτρονικής που λέγεται εγκέφαλος.

Ο εγκέφαλος εκπαιδεύεται... Τα όριά του είναι ανεξάντλητα. Επίσης και το σώμα εκπαιδεύεται, αλλά εκεί τα περιθώρια δεν ειναι ανεξάντλητα.

Πάμε παρακάτω...

Υπάρχει μια ορμόνη που λέγεται αδρεναλίνη, αυτή παράγεται κατά τη διάρκεια έντονης φόρτισης του εγκεφάλου και ειδικά όταν καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε δύσκολες ή να αποφασίσουμε και να δράσουμε πολύ γρήγορα.

Αν δεν έχουμε καταφέρει να ξεπεράσουμε τη θολούρα που προκαλεί η αδρεναλίνη (μαζί με την μείωση του οπτικού μας ορίζοντα απο τις 160 σε 20 ή ακόμα λιγότερες μοίρες - το γνωστό tunnel vision) τότε κατά πάσα πιθανότητα θα κάνουμε λάθος.

Αν σιγά σιγά βάζουμε τον εαυτό μας στην διαδικασία να εκπαιδευτεί σε όλο και δυσκολότερες καταστάσεις τότε, ναι, 1+1+1+1+1=5 πάντα.

Bladerunner
06/08/2013, 16:52
Αν σιγά σιγά βάζουμε τον εαυτό μας στην διαδικασία να εκπαιδευτεί σε όλο και δυσκολότερες καταστάσεις τότε, ναι, 1+1+1+1+1=5 πάντα.

Δε θα διαφωνήσω μαζί σου. Και αυτό όχι γιατί είσαι στον όγκο από ότι ακούω :lol:, αλλά επειδή αυτό λέει η λογική, η εμπειρία, αυτό λένε οι περισσότεροι.

Αλλά:

Θυμάσαι τον Rossi στο Philip Island το 2003; Που έφαγε ποινή 10 δευτερολέπτων και τερμάτισε πρώτος με διαφορά 15 sec; Σπάζοντας τρεις συνεχόμενες φορές το ρεκόρ πίστας;
Πιστεύεις ότι αυτό οφείλεται μόνο στο ομολογουμένως εξαιρετικό ταλέντο του στην οδήγηση; Μήπως οφείλεται και στον τρόπο που αντιδρά το μυαλό του στις εκάστοτε συνθήκες;

Μήπως σε αυτή την περίπτωση ίσχυσε το 1+1=4;

sniper
06/08/2013, 17:02
Δε θα διαφωνήσω μαζί σου. Και αυτό όχι γιατί είσαι στον όγκο από ότι ακούω :lol:, αλλά επειδή αυτό λέει η λογική, η εμπειρία, αυτό λένε οι περισσότεροι.

Αλλά:

Θυμάσαι τον Rossi στο Philip Island το 2003; Που έφαγε ποινή 10 δευτερολέπτων και τερμάτισε πρώτος με διαφορά 15 sec; Σπάζοντας τρεις συνεχόμενες φορές το ρεκόρ πίστας;
Πιστεύεις ότι αυτό οφείλεται μόνο στο ομολογουμένως εξαιρετικό ταλέντο του στην οδήγηση; Μήπως οφείλεται και στον τρόπο που αντιδρά το μυαλό του στις εκάστοτε συνθήκες;

Μήπως σε αυτή την περίπτωση ίσχυσε το 1+1=4;

Δεν το θυμάμαι το Phlip Island του 2003 γιατί νομίζω δεν το έχω δει ποτέ :bawl:

Aλλά:
1. Σε πιστεύω
2. Ο Γιατρός το 2003 είχε Ηονδα και
3. Οι σφυγμοί του Ροσσι (κάπου το διάβασα δεν θυμάμαι) είναι/ήταν σημαντικά χαμηλότεροι από των υπολοίπων. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ανεβάζοντας σφυγμούς να μπορεί να αυξάνει τα περιθώριά του...

1+1 δεν κάνει 4, γιατί αν εχω τέλεια στημένο μηχανάκι αλλά ταυτόχρονα καρυδώσω το γκάζι στο άπεξ ξαπλωμέμενος, θα γίνω στατιστική.

Bladerunner
08/08/2013, 09:39
Για να το κάνω λίγο πιο συγκεκριμένο:

Συμφωνούμε ότι η πνευματική μας κατάσταση επηρεάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό τις αποφάσεις που θα πάρουμε και κατ' επέκταση τις κινήσεις που θα κάνουμε;

sniper
08/08/2013, 09:42
Για να το κάνω λίγο πιο συγκεκριμένο:

Συμφωνούμε ότι η πνευματική μας κατάσταση επηρεάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό τις αποφάσεις που θα πάρουμε και κατ' επέκταση τις κινήσεις που θα κάνουμε;

Ναι, στη συντρηπτική πλειοψηφία των αναβατών ισχύει.

pipe_smoker
08/08/2013, 09:55
Για να το κάνω λίγο πιο συγκεκριμένο:

Συμφωνούμε ότι η πνευματική μας κατάσταση επηρεάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό τις αποφάσεις που θα πάρουμε και κατ' επέκταση τις κινήσεις που θα κάνουμε;

Ναι....

Pan (dvs)
08/08/2013, 13:02
Για να το κάνω λίγο πιο συγκεκριμένο:

Συμφωνούμε ότι η πνευματική μας κατάσταση επηρεάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό τις αποφάσεις που θα πάρουμε και κατ' επέκταση τις κινήσεις που θα κάνουμε;

Ναι και το παω και παρακατω.Πολλες φορες διορθωνει και οδηγικα μας λαθη.

SHOOTER045
08/08/2013, 13:04
Για να το κάνω λίγο πιο συγκεκριμένο:

Συμφωνούμε ότι η πνευματική μας κατάσταση επηρεάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό τις αποφάσεις που θα πάρουμε και κατ' επέκταση τις κινήσεις που θα κάνουμε;

θα πρεπει να αρχισω την γιογκα και να βρω το<τσι>τοτε πριν ξανανεβω σε μηχανη..........:look:

nikos_abel
08/08/2013, 13:11
Για να το κάνω λίγο πιο συγκεκριμένο:

Συμφωνούμε ότι η πνευματική μας κατάσταση επηρεάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό τις αποφάσεις που θα πάρουμε και κατ' επέκταση τις κινήσεις που θα κάνουμε;

Απολύτως.

Στα γρήγορα όμως:
Οι κινήσεις που θα κάνουμε, οι οποίες προέρχονται από αποφάσεις, οι οποίες λαμβάνονται συμφώνως της πνευματικής μας
κατάστασης εκείνη τη στιγμή, επηρεάζονται επίσης σε πολύ μεγάλο βαθμό από τους αυτοματισμούς που έχουμε μάθει
στον οργανισμό μας - εγκέφαλο.
Δηλάδη, με λίγα λόγια, η "προπόνηση" που έχουμε κάνει πιθανόν να υπερκεράσει με αυτόματη αντίδραση την απόφαση που
θα πέρναμε αν χρειαζόταν να σκεφτούμε την επόμενη κίνηση μας.
Ίσως να χρειαζόμαστε μια ψυχική κατάσταση τέτοια, η οποία να βοηθά τους αποκτηθέντες αυτοματισμούς μας να συμβαίνουν.
Σίγουρα μια κατάσταση άγχους δε θα βοηθήσει σε αυτό.

sniper
08/08/2013, 13:14
Ναι και το παω και παρακατω.Πολλες φορες διορθωνει και οδηγικα μας λαθη.

Το ξεστρατισες. Όχι, αυτό δεν το κάνει καμία κατάσταση, εκτός αν εννοουσες κάτι άλλο.

Pan (dvs)
08/08/2013, 13:21
Το ξεστρατισες. Όχι, αυτό δεν το κάνει καμία κατάσταση, εκτός αν εννοουσες κάτι άλλο.

Δικιο εχεις αλλο ενοουσα.Ειμαστε σε θεση να διορθωσουμε πιο ευκολα οδηγικα μας λαθη.

Bladerunner
08/08/2013, 17:23
Δηλάδη, με λίγα λόγια, η "προπόνηση" που έχουμε κάνει πιθανόν να υπερκεράσει με αυτόματη αντίδραση την απόφαση που
θα πέρναμε αν χρειαζόταν να σκεφτούμε την επόμενη κίνηση μας.


Κατά τον ίδιο ασυνείδητο τρόπο αντιδρούμε, κάποιες φορές, και σε καταστάσεις που μας πανικοβάλλουν. "Γαμώτ... γαμώτ... γλιστράει πίσω... θα πέσω..." Κλείνουμε γκάζι και ...γινόμαστε αεροπλανάκι.

Το πώς καταπολεμάμε τις αντιδράσεις πανικού έχει συζητηθεί και σε άλλο θέμα. Όμως είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για να σκεφτούμε ότι, ο τρόπος που αντιδράμε στα εξωτερικά ερεθίσματα (ανάμεσά τους και σ' αυτά που είναι ικανά να μας πανικοβάλλουν) εξαρτάται ΚΑΙ από την πνευματική μας κατάσταση.
Όταν είμαστε χαρούμενοι κι αισθανόμαστε τυχεροί, αν μας συμβεί μια στραβή, το πιο πιθανό είναι να αντιδράσουμε ψύχραιμα, με αισιοδοξία, και να παλέψουμε για να αναστρέψουμε την κατάσταση.
Αν είμαστε όμως στις μαύρες μας, πιθανόν θα πούμε "όχι ρε πούστη μου πάλι", θα αντιδράσουμε σπασμωδικά και ίσως μοιρολατρικά τα παρατήσουμε χωρίς να προσπαθήσουμε καθόλου.

Αν συμφωνούμε στα παραπάνω, ότι δηλαδή αντιδράμε στο ίδιο ερέθισμα διαφορετικά ανάλογα με την πνευματική μας κατάσταση οπότε έχουμε και διαφορετικά αποτελέσματα, θα συμφωνήσουμε και στο ότι αντιλαμβανόμαστε τον περίγυρό μας διαφορετικά ανάλογα με το πως αισθανόμαστε κάθε στιγμή.

zephyr1
08/08/2013, 19:00
Η πνευματικη μας κατασταση ομως δεν εξαρταται παλι απο τα βιωματα?

Ειπαμε οτι μιλαμε για ''εμπειρους'' οδηγους αλλα ποιος οριζει το μινιμουμ της εμπειριας του οδηγου.Θα επιμεινω οτι μες την στραβη ψηνεσαι και αποκτας την γνωση ωστε να αναπτυξεις την πνευματικη σου γαληνη και αυτο δεν συμβανει μονο στην οδηγηση.

pipe_smoker
08/08/2013, 20:43
Κατά τον ίδιο .....

Και παλι συμφωνοι.
Και εχεις δικιο που βαζεις μεσα και το κομματι "διαθεσης" (ειμαστε χαρουμενοι κι αισθανομαστε τυχεροι, ή εχουμε τις μαυρες μας κλπ), που ειναι ισως κατα τι διαφορετικο απο το κομματι της πνευματικης καταστασης απο πλευρας χαλαροτητας ή μη.

"Αλλο" κεφαλαιο (ή ισως υποκεφαλαιο) το κομματι διαθεση και νομιζω πολυ σημαντικο.

sniper
08/08/2013, 21:36
Και παλι συμφωνοι.
Και εχεις δικιο που βαζεις μεσα και το κομματι "διαθεσης" (ειμαστε χαρουμενοι κι αισθανομαστε τυχεροι, ή εχουμε τις μαυρες μας κλπ), που ειναι ισως κατα τι διαφορετικο απο το κομματι της πνευματικης καταστασης απο πλευρας χαλαροτητας ή μη.

"Αλλο" κεφαλαιο (ή ισως υποκεφαλαιο) το κομματι διαθεση και νομιζω πολυ σημαντικο.


Αυτο το "αισθανόμαστε τυχεροί" δεν είναι καλο. Οδηγεί σε υπερεκτιμηση και τούμπα συνήθως (αν κυνηγάμε κάτι).

pipe_smoker
09/08/2013, 07:13
Αυτο το "αισθανόμαστε τυχεροί" δεν είναι καλο. Οδηγεί σε υπερεκτιμηση και τούμπα συνήθως (αν κυνηγάμε κάτι).

Σωστο κι αυτο.
Μεταφορικα πιο πολυ τη εννοησα τη φραση, στο γενικο πλαισιο της ευφοριας, αλλα ναι αν την απομονωσουμε νομιζω οτι με μαθηματικη ακριβεια μπορει κανεις να αρχισει να πιεζει την τυχη του.

McGyver
09/08/2013, 07:17
Χαλαρώστε κι απολαύστε το...

:)

Bladerunner
09/08/2013, 08:32
(...)Μεταφορικα πιο πολυ τη εννοησα τη φραση, στο γενικο πλαισιο της ευφοριας(...)

:a013:

endopandou
09/08/2013, 09:35
αν και δεν διάβασα όλα τα σχόλια... στην υπο πίεση κατάσταση ο φόβος αναφέρθηκε απο κάποιον; Μπορεί να γίνει άτιμο συναίσθημα μερικές φορές και να οδηγήσει σε εντελώς λάθος χειρισμούς. Υπάρχει εκεί για όλους σα μπαλόνι που φουσκώνει διαφορετικά στον καθέναν μας. Σε κάποιους δε, είναι συνεχώς μισοφουσκωμένο οπότε γι' αυτούς δεν ισχύει η κατάσταση χαλάρωσης στην οδήγηση αφού επιδρά μόνιμα αρνητικά. Η αξία της εκπαίδευσης φαίνεται στο ότι αυτοί οι άνθρωποι καταφέρνουν και κινούν οχήματα επαναλαμβάνοντας κινήσεις.
(Το ότι τους σιχτιρίζουμε ρατσιστικά δείχνει το πολιτιστικό μας επίπεδο αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα, πάντως αν δείχναμε ανοχή θα ήταν καλύτεροι)
Το καλιμπράριζμα του φόβου ο οποίος μπορεί κάλιστα να προέρθει και απο σύγχυση επειδή πχ θυμηθήκαμε πως τσακωθήκαμε με κάποιον και εκνευριστήκαμε είναι όλη η ουσία.
Ήθελα να το πάω και στις σχολές αλλά δεν προλαβαίνω τώρα :D

MG-KTiNoS
09/08/2013, 09:51
αν και δεν διάβασα όλα τα σχόλια... στην υπο πίεση κατάσταση ο φόβος αναφέρθηκε απο κάποιον; Μπορεί να γίνει άτιμο συναίσθημα μερικές φορές και να οδηγήσει σε εντελώς λάθος χειρισμούς. Υπάρχει εκεί για όλους σα μπαλόνι που φουσκώνει διαφορετικά στον καθέναν μας. Σε κάποιους δε, είναι συνεχώς μισοφουσκωμένο οπότε γι' αυτούς δεν ισχύει η κατάσταση χαλάρωσης στην οδήγηση αφού επιδρά μόνιμα αρνητικά. Η αξία της εκπαίδευσης φαίνεται στο ότι αυτοί οι άνθρωποι καταφέρνουν και κινούν οχήματα επαναλαμβάνοντας κινήσεις.
(Το ότι τους σιχτιρίζουμε ρατσιστικά δείχνει το πολιτιστικό μας επίπεδο αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα, πάντως αν δείχναμε ανοχή θα ήταν καλύτεροι)
Το καλιμπράριζμα του φόβου ο οποίος μπορεί κάλιστα να προέρθει και απο σύγχυση επειδή πχ θυμηθήκαμε πως τσακωθήκαμε με κάποιον και εκνευριστήκαμε είναι όλη η ουσία.
Ήθελα να το πάω και στις σχολές αλλά δεν προλαβαίνω τώρα :D

ρε συ κάπου τα χεις μπερδέψει, αυτό με το μπαλόνι το λένε για το ΣΕΞ.... και την αγαμία που φουσκώνει σιγά σιγά...
:D

Mits-fz6
06/05/2014, 16:03
Νομίζω μπερδεύετε το σε εγρήγορση με το υπό πίεση. Όταν οδηγάμε για αρκετή ώρα με σταθερή ταχύτητα σε ατελείωτες ευθείες με άριστη άσφαλτο σίγουρα πέφτουν τα αντανακλαστικά μας. Όταν οδηγάμε υπό πίεση και άγχος έχουμε περισσότερες πιθανότητες λάθους επειδή επειδή επιβαρύνουμε τον οργανισμό μας. Θεωρό πως καλύτερη οδηγική ικανότητα μπορούμε να έχουμε όταν είμαστε ξεκούραστη σωματικά - ψυχολογικά και έχουμε το μυαλό μας σε εγρήγορση.