Σύνδεση

View Full Version : Βαλκάνια - Υπέροχο Μέρος να Ταξιδεύεις (25 μέρες με το 800GS)



MikeG
04/09/2013, 15:26
Η ώρα είχε έρθει.

Μετά από αυτό (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=89262&highlight=%CE%B1%CF%84%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D) ήδη έκανα σχέδια για το επόμενο, αλλά ξέρετε τη γνωστή ρύση... Τα τελευταία 2 χρόνια όμως ήμουν έτοιμος. Πέρυσι δεν έγινε γιατί το ψήσιμο του κοριτσιού δεν είχε ολοκληρωθεί, φέτος όμως... Κράνος, μίζα, φύγαμε..

Η επιλογή της ευρύτερης περιοχής προς εξερεύνηση έγινε σχετικά εύκολα.. Οικονομικά, ελπίζοντας χωρίς πολλή ζέστη, με ωραία χρώματα που είχαμε δει από ταινίες και άλλα ταξιδιωτικά, με δρόμους άστα να παν (το στοιχείο μου), με ζωή που δεν είναι πιστό αντίγραφο του δυτικού πολιτισμού για τις περισσότερες χώρες. Βαλκάνια λοιπόν, πάντοτε αγαπημένα, θυμίζουν πως ήταν η ζωή στην Ελλάδα κάποια χρόνια παλιότερα & κάποιος παίρνει καλές τζούρες εικόνων που βοηθάνε να ξεφύγουμε από το work-earn money-spent.

Ξέρω, έχετε διαβάσει πολλά Ταξιδιωτικά για εκεί πάνω, έχετε δει πολλές photos, κάποιοι έχετε πάει κιόλας. Δε θα είμαι κουραστικός λοιπόν. Εξάλλου δε θα σας αναλύσω τι έκανα κάθε μέρα, ούτε θα σας μιλήσω σα να γράφω ημερολόγιο. Θα προσπαθήσω να μεταφέρω κάποια συναισθήματα, να μείνουν κάποια tips και ινφος.

Ρυθμίστε αναρτήσεις (αλλάξτε καλού κακού λάδια στο μπροστινό), μπείτε σε χαλαρούς ρυθμούς οδήγησης, ανοίξτε καλά τη μύτη σας και let's roll..

298604

MikeG
04/09/2013, 16:04
Οι εθνικές ήταν προς αποφυγήν, τα συνολικά χιλιόμετρα μας σε εθνικούς δε ξεπέρασαν τα 800 από το σύνολο 4670 χιλιομέτρων που διανύσαμε. Διόδια πληρώσαμε μόνο στην Ελλάδα και 1 euro από Sarajevo για Belgrade καμιά 30αρια χιλιόμετρα πριν το Belgrade.

Μοτοσυκλέτα, η γνωστή F800GS με μαμά αναρτήσεις & μαμά σέλα. Συνεπιβάτης, το κορίτσι. Χάρτες Βαλκανίων αρκετά αναλυτικοί, GPS σε κινητό και PNA, μόνο για τις πόλεις. Κορντούρες χωρίς επενδύσεις, αδιάβροχα, διαβατήρια, οδική BMW που δε χρειάστηκε ποτέ, λίστα με πρεσβείες. Μια ψηφιακή και μια αναλογική φωτογραφική μηχανή.

Διαδρομή δεν υπήρχε προκαθορισμένη, απλά μέρη που θέλαμε να περάσουμε. Ξενοδοχεία δεν είχαμε κλείσει κανένα εκτός από τη 1η νύχτα και σκηνή δεν είχαμε μαζί μας, αφού στα Βαλκάνια υπάρχουν ελάχιστα camping. Κάθε μέρα κλείναμε για την επόμενη μέσω κυρίως του Booking.com, από το κινητό. Φροντίζαμε πάντα τα ξενοδοχεία να έχουν WiFi & garage.

Βροχή φάγαμε για λίγο κάποια μέρα στη Ρουμανία, ενώ όλες τις υπόλοιπες είχε αρκετά υψηλές θερμοκρασίες για τη περιοχή (35 βαθμοί κελσίου), οι οποίες μας κούρασαν αρκετά.


298611

MikeG
04/09/2013, 17:57
Ελλάδα - Αλβανία - Μαυροβούνιο

Ο στόχος ήταν γρήγορη διέλευση από την Αλβανία, μέσω Κρυσταλλοπηγής για να μπούμε Μαυροβούνιο.

Αφού πήραμε το καράβι από Ηράκλειο, τη πρώτη νύχτα η διανυκτέρευση έγινε στη Καστοριά. Από Λαμία και μετά πιάσαμε τη παλιά εθνική μέχρι τη λίμνη της Καστοριάς, κάνοντας στάση στα Μετέωρα. Δεν έχω κάτι άξιο αναφοράς για το κομμάτι στην Ελλάδα.


Δεύτερη μέρα & Πάμε στην Αλβανία τώρα.

Από Κρυσταλλοπηγή που μπήκαμε, Αγγλικά γρι. Ελληνικά λίγα & ότι συνεννόηση έξτρα, με τη βοήθεια Αλβανών που μπαίνουν στην Ελλάδα. Πρόβλημα κανένα & μετά από 20 λεπτά περίπου ήμασταν σε Αλβανικό έδαφος. Στο Bilisht σταματήσαμε και κάναμε συνάλλαγμα. 50 euros σε Lek, τα οποία μας περίσσεψαν και τα φέραμε πίσω στην Ελλάδα. Οι τιμές ήταν εξευτελιστικά φθηνές, η βενζίνη 1,15 πολύ καλή ποιότητα. Βενζινάδικα παντού.
Στόχος να περάσουμε από Pogradec στη συνέχεια Elbasan, Tirana και είσοδο στο Μαυροβούνιο από Muriqan.

Στην αρχή με βάση τα όσα είχα διαβάσει οδηγούσα με αρκετά χαμηλή ταχύτητα, 70 χλμ max, στη συνέχεια όμως βλέποντας τις τοπικές Mercedes να πηγαίνουν μπάλα, άνοιξα το ρυθμό μου. Βρωμιά παντού, πολλή βρωμιά. Άσχημη μυρωδιά στην ατμόσφαιρα από καμένα λάστιχα, σκουπίδια. 9 στα 10 αυτοκίνητα ήταν Mercedes και τα υπόλοιπα BMW. Οδηγοί χάροι, προσπεράσεις τρέλας χωρίς ορατότητα.

Το παράξενο : Εκεί που ντόπιος Mercedas καβαλάει συνεχώς διπλή λωρίδα, σταθερά πάνω από 120, έτοιμος να γίνει δολοφόνος, μόλις συναντάει γέφυρα κόβει ταχύτητα σε τέτοιο σημείο ώστε να χρειαστεί να βάλει πρώτη. Κοντέψαμε να γίνουμε αλοιφή πάνω τους, μέχρι να το πάρω πρέφα ότι το κάνουν όλοι. Οι δρόμοι γεμάτοι λακούβες, λίγο πριν τη γέφυρα όμως έκοβαν γιατί είχε μικρό μικρό σκαλοπατάκι.

Κλασικά θα γνωρίζετε, στο κομμάτι μετά το Elbasan, απλά δεν υπάρχει δρόμος. Ο καθένας πάει από όπου θέλει για καμιά 15ρια χιλιόμετρα. Χώμα, σκόνη, λακούβες, 4χ4 να μας περνάνε από αριστερά, Mercedes να πηγαίνουν σαν πομπή επιταφίου. Λίγο προσοχή εκεί όποιος περάσει μέχρι να φτιάξουν το δρόμο.

Γινόντουσαν αρκετά οδικά έργα, περάσαμε και κάποια καινούρια κομμάτια δρόμων κυρίως πριν και μετά τα Τίρανα. Θέλουν όμως προσοχή γιατί απότομα εμφανίζεται ο τοίχος και η σήμανση δεν είναι η καλύτερη. Διόδια πουθενά.


Άσχημες πόλεις.. Φτώχεια, και ξαφνικά το super ακριβό Mercedes jeep, κομμουνιστικές πολυκατοικίες μικρής κλίμακας, στα χωριά μικρά σπίτια, πολλά ατέλειωτα ακόμα, μόνο με τούβλα, μιναρέδες.. Πολλά δέντρα οπωροφόρα, αγελάδες, άνθρωποι με ποδήλατα. Αν δε βρώμιζαν τη φύση τους θα ήταν πολύ πιο όμορφα. Τις πόλεις δε τις συμπάθησα. Ο καπιταλισμός προσπαθεί να κάνει την είσοδο του δυναμικά. Διαφημίσεις τραπεζών παντού. Στα Τίρανα, panic..

Οι άνθρωποι πολύ εξυπηρετικοί, πολλοί κάποτε δούλευαν στην Ελλάδα. Θετική εντύπωση.

Σίγουρα αν είχα παρεκκλίνει της πορείας μου θα έβλεπα και ομορφότερα μέρη.

Η διαδρομή που ακολουθήσαμε ήταν ο SH3, SH1 και SH41.


Elbasan

298612


Pogradec

298613


Tiranna

298614

foogr01
05/09/2013, 23:53
Επιτέλους το ξεκίνησες !

Ωραίες οι φωτό (ειδικά ο τύπος στο τρίκυκλο-νταλίκα που δε βλέπει μπροστά του :bawl:)

Περιμένουμε τη συνέχεια :beer:

virus
06/09/2013, 00:04
Ξέρω, έχετε διαβάσει πολλά Ταξιδιωτικά για εκεί πάνω, έχετε δει πολλές photos, κάποιοι έχετε πάει κιόλας. Δε θα είμαι κουραστικός λοιπόν. Εξάλλου δε θα σας αναλύσω τι έκανα κάθε μέρα, ούτε θα σας μιλήσω σα να γράφω ημερολόγιο. Θα προσπαθήσω να μεταφέρω κάποια συναισθήματα, να μείνουν κάποια tips και ινφος.





δεν εισαι κουραστικος. αντιθετα πιστευω ο καθενας εχει εναν τροπο γραφης και μεταφερει τα βιωματα του με διαφορετικο χρωμα. ετσι λοιπον χρεος σου ειναι να ΕΙΣΑΙ κουραστικος;)

συνεχισε το και με περισσοτερες λεπτομερειες :beer:

AUFGEBRACHT
06/09/2013, 00:08
Nα υποθέσω ότι η πρώτη φωτό είναι από Σαράγιεβο που είχε σκάσει ο περίφημος όλμος στην αγορά;

tkata
06/09/2013, 11:47
:a014::a014:

Αναμένουμε για εντυπώσεις και εικόνες!

Μaggellanos
06/09/2013, 12:13
Nα υποθέσω ότι η πρώτη φωτό είναι από Σαράγιεβο που είχε σκάσει ο περίφημος όλμος στην αγορά;

Ειναι τα λεγομενα ''ροδα του Σαραγιεβο'':)

MikeG
17/09/2013, 17:18
Μαυροβούνιο

Αφού διασχίσαμε την Αλβανία σε περίπου 4 ώρες κάνοντας στάσεις μόνο για βενζίνη και λίγο φαγητό, ήρθε η ώρα να περάσουμε στο Μαυροβούνιο. Περάσαμε από το συνοριακό σταθμό του Muriqan και ακολουθήσαμε τον E851 προς Bar. Στόχος μας ήταν το Kumbor, καμιά 30αρια χιλιόμετρα μετά το Kotor.

Στην αρχή ο δρόμος παραείναι στενός και εκεί η δεξιά μου βαλίτσα είχε μια στενή επαφή με μια πόρτα ενός Golf, χωρίς όμως κανένα παρατράγουδο. Πολύ πράσινο, πάρα πάρα πολλά αυτοκίνητα με τουρίστες από Βόρεια Ευρώπη. Πολλά ντόπια Golf δεκαετίας 90. Οι τιμές στα πλαίσια της Ελλάδας, το νόμισμα τους ευρώ.

Τελικά τα χιλιόμετρα έβγαιναν αρκετά δύσκολα, αρκετή κίνηση, χαμηλή μέση ωριαία, φτάσαμε 10 και τη νύχτα στο δωμάτιο. Πίστευα ότι θα έβγαιναν πιο εύκολα τα χιλιόμετρα..Έτσι δε μπορώ να πω ότι ευχαριστήθηκα τη διαδρομή από τη Budva και μετά. Από Budva μέχρι Kotor συνάντησα τη περισσότερη κίνηση που έχω δει στη ζωή μου. Όλα πηγμένα, δε μπορούσα ούτε σφήνα να κάνω.

Στο Kumbor θα μέναμε 3 νύχτες. Στόχος να δούμε όλο το φιορδ και να βολτάρουμε στα γραφικά μεσαιωνικά χωριουδάκια. Συν να κάνουμε και μερικές βουτιές.

Το Μαυροβούνιο ήταν η ακριβότερη χώρα του ταξιδιού, παρ'όλα αυτά η ποιότητα του φαγητού νομίζω ήταν αρκετά καλή, η συμπεριφορά άπταιστη, γενικά δεν έχω τίποτα αρνητικό να γράψω για το Μαυροβούνιο. Αγγλικά δε μιλούσαν πολλοί.


Η θέα από το δωμάτιο :

299584



Τοπικό νερό για κάγκουρες without gas

299585



Our Lady of the Rocks (http://en.wikipedia.org/wiki/Our_Lady_of_the_Rocks) & στο βάθος το ferry

299586

MikeG
17/09/2013, 17:47
Kotor

Ας γράψω τώρα δυο λογάκια για το Kotor. Στη Budva δε πήγαμε, απλά περάσαμε, οπότε δεν έχω άποψη.

Μεσαιωνικό κάστρο, υπέροχο να το βλέπεις το βράδυ, έτσι όπως το έχουν φωτίσει. Το διατηρούν αρκετά καλά, όχι βέβαια τόσο καθαρό. Το κάστρο κατοικείται κανονικά, ενώ τα περισσότερα μαγαζιά του Kotor, βρίσκονται εκεί μέσα. Ήταν πίτα στους τουρίστες, τουριστικά μαγαζιά, ομπρελίτσες στα "coctail", τιμές τουριστικές. Μυρωδιά σε αρκετά σημεία, πολύ άσχημη. Αν θα έπρεπε να διαλέξω μεταξύ Kotor & Dubrovnik θα επέλεγα το Κροάτικο στολίδι.

Περάσαμε ένα ολόκληρο απόγευμα εκεί, δε φάγαμε κάτι, ήπιαμε τα καφεδάκια μας, μπυρίτσες και photos.

Επίσης επισκεφθήκαμε το Perast, για καφέ και φαγητό, σούρουπο. Πολύ ωραία.

Εντύπωση από την ακτή του Μαυροβουνίου , παραλίες δεν είχαν. Ο δρόμος ήταν κυριολεκτικά πάνω στη θάλασσα, κύμα από ότι καταλαβαίνω δεν υπάρχει ποτέ αφού ο κόλπος είναι αρκετά κλειστός. Σπίτι-δρόμος-προβλητούλα με 2 ξαπλώστρες-σκαλίτσα- βουτιά στη θάλασσα. Κάπως έτσι.. Ηρεμία, πράσινο. Όμορφα θα περνάει εκεί και ο καιρός. Όλο το φιόρδ ήταν γεμάτο από χωριουδάκια, ενώ υπαρκτές είναι και οι τεράστιες ξενοδοχειακές μονάδες & εκεί βέβαια παντού ταμπέλες με ρώσικα.


Παιδάκια σε προβλήτα στο Κοτορ
299591

Kotor Fortress
299592

Living in Kotor
299593

MikeG
17/09/2013, 18:04
Γενικά έβλεπες ότι το Kotor είναι μια πόλη με άνθιση των τεχνών. Παντού αφίσες από φεστιβάλ, μπαρόκ μουσική, εκθέσεις κ.α.

Art in Kotor
299594



Break μιας και προς το παρόν δεν ανεβαίνουν photos

888hayabusa
17/09/2013, 18:05
Πολύ όμορφες φώτο + περιγραφή..

NikosRR
22/09/2013, 17:27
MikeG μας ξέχασες;

spyro
22/09/2013, 18:50
MikeG μας ξέχασες;

+1

δώσε φώτο στο λαό λέμε

pektis
22/09/2013, 19:29
:a014::a014:

siokatas
05/10/2013, 17:10
δωσε φοτο στον λαο

MikeG
30/10/2013, 19:01
Dubrovnik (Κροατία) - Mostar (Βοσνία)

Μετά τις 2 διανυκτερεύσεις μας στο Kumbor, συνεχίσαμε με σκοπό τη Mostar στη Βοσνία. Το δρομολόγιο θα ήταν παραλιακό μέχρι το Dubrovnik και από εκεί αφού είχαμε μπει Βοσνία μέσω του Μ-20 αρχικά και στη συνέχεια του Μ-5 θα φτάναμε στη μαρτυρική Mostar (http://en.wikipedia.org/wiki/Mostar). Το δρομολόγιο ήταν το παρακάτω (https://www.google.com/maps?saddr=Kumbor,+Montenegro&daddr=Dubrovnik,+Croatia+to:Mostar,+Federacija+Bosne+i+Hercegovine,+Bosnia+and+Herzegovina&hl=en&sll=42.545795,18.341474&sspn=0.250409,0.528374&geocode=FUqfhwIdfKwbASnpYl1G7TpMEzHelX9_RaTQIQ%3BFSXMigIdWBkUASl96DUIootLEzEA1SuGUK0ABA%3BFcFZlQIdEs 0PASmpQGM7pENLEzFafOPUsjJPAQ&oq=mostar&mra=ls&t=m&z=10)

Ο δρόμος μέχρι το Dubrovnik είχε υπερβολικά πολύ κίνηση, ενώ στα σύνορα Μαυροβουνίου - Κροατίας, χαμός. Πρέπει να κάναμε κανά μισάωρο να περάσουμε, ήταν ο περισσότερος χρόνος που φάγαμε σε έλεγχο διαβατηρίων σε ολόκληρο το ταξίδι.


Dubrovnik λοιπόν. α) Άντε να βρεις να παρκάρεις, β) Είχε τόσο πολύ ζέστη, γ) Είχε τόσο πολύ κόσμο.

Αναπόφευκτα στο μυαλό μου ξεκίνησε η σύγκριση μεταξύ Dubrovnik και Kotor. Νομίζω ότι το Dubrovnik είναι κάπως πιο Ευρωπαϊκό, πιο κυριλέ. Ίσως και λίγο πιο όμορφο. Περπατήσαμε για καμιά ώρα μέσα στο κάστρο, το κορίτσι τα είδε όλα από τη ζέστη. Χαζολογήσαμε, φάγαμε και ένα κομμάτι πίτσα στο χέρι από ένα μαγαζάκι σε ένα στενό (τι πρωτότυπο), αφού όλα ήταν πανάκριβα.
Οκ, σίγουρα αξίζει κάποιος να δει το Dubrovnik, αλλά νομίζω ότι 2 ώρες είναι αρκετές, εκτός αν κάποιος θέλει κυριλέ καταστάσεις. Επίσης είδαμε πολύ όμορφες παραλίες από ψηλά καθώς πηγαίναμε από Herceg Novi προς Dubrovnik.

Στη συνέχεια αφού αρχίσαμε να ανηφορίζουμε μπήκαμε Βοσνία. Όλα άλλαξαν.. Ο δρόμος αρκετά στενός, βραχώδης έκταση πάνω σε βουνό, ίχνος ανθρώπινης δραστηριότητας για τα πρώτα 30 χιλιόμετρα. Στη πορεία περάσαμε το πρώτο χωριό & μετά από τη πόλη Trebinje. Πολύ όμορφα στη Βοσνία, ειλικρινά. Σκεφτόμουν και ότι έχει περάσει & είχα υποβάλει τον εαυτό μου σε περίεργα συναισθήματα. Γιατί να γίνουν όλα αυτά; Συναντήσαμε κάποια χωριά που φάνηκε ότι πέρασε πόλεμος από εκεί πρόσφατα, φτώχεια παντού.


Ίσως η κλασσικότερη φώτο στο Dubrovnik
302655


Κάπως έτσι ήταν το κομμάτι μέχρι της διαδρομής μέχρι το Stolac
302656


Muslim Barbie
302657

MikeG
30/10/2013, 19:29
Μόλις περάσεις το Stolac και μπεις στη κοιλάδα για τον M-17 προς Mostar το τοπίο γίνεται αρκετά πιο όμορφο. Πλέον ψηλά δέντρα, καλλιεργήσιμες εκτάσεις με πολλά αμπέλια, μικρά χωριουδάκια. Εξάλλου από το Stolac και μετά οι μιναρέδες γίνονται όλο και περισσότεροι ενώ οι εκκλησίες σπανίζουν, μέχρι τη Mostar που είδαμε μια στη χριστιανική γειτονιά.

Μετά από περίπου 2 ώρες και κατά το μεσημεράκι φτάσαμε στη πόλη της Mostar. Μείναμε στη Villa Globus (http://villa-globus.ba/), το συνιστώ 1000%. Πάρκαρα τη μηχανή στο κλειστό παρκινγκ που είχαν, κάναμε μπανάκι στο πολύ καθαρό δωμάτιο και βγήκαμε για βόλτα και φαγητό.
Η πόλη της Mostar απλώνεται κατά μήκος του ποταμού Neretva, όμως το κομμάτι που παρουσιάζει ενδιαφέρον, το Stari Grand (παλιά πόλη) δηλαδή, είναι πολύ μικρό. Εκεί βρίσκεται η κλασική γέφυρα Stari Most (http://en.wikipedia.org/wiki/Stari_Most) από όπου πηδάνε ντόπιοι στο ποτάμι. Η γέφυρα βέβαια ανακατασκευάστηκε το 2008, αφού στο πόλεμο είχε καταστραφεί ολοσχερώς.

Η παλιά πόλη σου έδινε την εντύπωση ότι βρίσκεσαι Τουρκία. Το φαγητό, τα σουβενίρ, οι φάτσες, οι μιναρέδες.. Εξάλλου η Βοσνία αποτελείται από πολλούς διαφορετικούς πληθυσμούς, με διαφορετικές εθνικές ταυτότητες. Σίγουρα αξίζει την επίσκεψη σας. Επίσης αξίζει να ρίξετε μια ματιά για το τι πέρασε αυτή η πόλη το 1993 και οι κάτοικοι της. Δείτε απλά φωτογραφίες.. 20 χρόνια πίσω, δεν είναι τόσο μακριά.


Το φαγητό καταπληκτικό, οικονομικό, οι ρακές τους τέλειες, ο κόσμος γλεντζές. Η Βοσνία ήδη με κέρδισε, από τη πρώτη μέρα. Σειρά έχει μετά το Sarajevo όπου θα αράξουμε τρεις νύχτες.


Stari Most

302658



302659


DrinkingTea

302660

MikeG
30/10/2013, 20:00
Νομίζω ότι μια μέρα στη Mostar είναι αρκετή. Εξάλλου είναι καλό σημείο και για να χωρίσεις τη Βοσνία στα 2.

Το βράδυ, όπως εξάλλου σε όλη τη Βοσνία, η πόλη είχε αρκετή βουή. Ντόπιοι να σουλατσάρουν πέρα δώθε, τα μαγαζιά όλα ανοιχτά μέχρι πολύ αργά, τσάι και τούρκικος καφές στα φόρτε τους, κουβεντούλα, υγρασία. Ηρεμείς. Νοιώθεις ότι είσαι άλλου, ότι εδώ δε μετράει τόσο αν είσαι κυριλέ ή όχι, τουλάχιστον έτσι κατάλαβα.

TurkishBlackTea

302661


Την επομένη το πρωί ξεκινήσαμε για Sarajevo. Εδώ και αν ήθελα πολύ να πάω. O Μ-17 μας προσέφερε απλόχερα ευχαρίστηση. Αρχικά οδηγώντας δίπλα στη λίμνη Jablanica (http://en.wikipedia.org/wiki/Jablanica_lake) και στη συνέχεια ανεβαίνοντας προς Sarajevo ανάμεσα από μεγάλα έλατα. Η θερμοκρασία ήταν ακριβώς αυτό που λες, ημέρα για βόλτα. Μετά από 3 ώρες περίπου, με τις ανάλογες στάσεις ήμασταν έξω από το Sarajevo. Σιγά σιγά αισθανόμασταν ότι πλησιάζουμε μεγάλη πόλη (κίνηση, δυο γραμμές προς κάθε κατεύθυνση, εργοστάσια).

Μας καλωσόρισαν αρχικά, πολύχρωμες πολυκατοικίες ανατολικού στυλ, πολλές εκ των οποίων είχαν εμφανή σημάδια από το πόλεμο. Όσο πλησιάζαμε προς το κέντρο τόσο τα κτήρια γίνονταν όλο και πιο δυτικού μοντέρνου τύπου. Όλα τακτοποιημένα παράλληλα στο ποταμό Miljacka, κόσμος όμορφος, καθαρός αέρας. Αριστερά και δεξιά λόφοι και βουνά. Το Sarajevo είναι κτισμένο σε μια κοιλάδα. Από τη μια πλευρά οι χριστιανοί, από την άλλη οι μουσουλμάνοι. Σταυροί και τύμβοι σχεδόν παντού, πολλοί σκοτώθηκαν εδώ.


Σουρουπώνει...

302667


Bascarsija (http://en.wikipedia.org/wiki/Ba%C5%A1%C4%8Dar%C5%A1ija)

302669

MikeG
30/10/2013, 20:38
Το Sarajevo ήταν η ομορφότερη πόλη που επισκεφθήκαμε. Μακράν καλύτερη από το Βελιγράδι, αλλά για αυτό θα γράψω στη συνέχεια.

3 νύχτες μείναμε εκεί, όμως το ξενοδοχείο μας δε θα σας το προτείνω. Τουλάχιστον είχε parking, οπότε δεν έπαιζε άγχος με τη μηχανή. Αν και γενικά δεν ένοιωσα ούτε στιγμή φόβο ή κάτι αρνητικό στη πόλη. Τρως φτηνά, πίνεις φτηνά, κάθεσαι έξω μέχρι αργά, περπατάς, υποβάλλεσαι μιας και η ατμόσφαιρα είναι πραγματικά όμορφη. Πολλά τζαμιά, πολλές εκκλησίες. Μεγάλη έκπληξη; Pekara! Φούρνοι που φτιάχνουν κάθε λογής τυροποιτοηδές, μπείτε μέσα πάρτε ότι έχουν! Πρωινό, βραδυνό, μεσημεριανό, τα πάντα!

Πιείτε τσάι στου Franz (πρέπει να του στείλω λάδι και ράκι). O Franz με τη μητέρα του Sophie θα σας περιμένουν για κουβεντούλα. Πήγαμε πρωί και φύγαμε μεσημέρι. Γιατρός, χρόνια στη Γερμανία, τα βαρέθηκε όλα, γύρισε στο τόπο του. Μας περιέγραψε πως προσπαθούν να εισβάλουν και εκεί οι τράπεζες. Όλοι θέλουν 4χ4, διαμέρισμα, λούσα..αχ...

Βρείτε τον Franz
http://www.franz-sophie.ba/
https://www.facebook.com/pages/Franz-Sophie-World-of-organic-Tea/131704290261759?fref=ts
http://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g294450-d2093565-Reviews-Franz_Sophie-Sarajevo_Sarajevo_Canton.html

Τα γράφω αυτά και νοσταλγώ..

Κάντε βόλτα δίπλα στο ποτάμι, φωτογραφήστε τα κομμουνιστικά μπλοκ πολυκατοικιών. Ένα εμπορικό υπάρχει και αυτό το έχει το Al Jazeera, βλέπεται είναι η έδρα του εκεί, για όλη τα Βαλκάνια. Όχι τυχαία. Μη πάτε στο εμπορικό, πιείτε καφέ ή μπύρα στο πάρκο απέναντι. Φάτε Pekara! Α ναι το έγραψα ξανά..

Ανεβείτε στο λόφο με το παλιό κάστρο.

Υπέροχο συναίσθημα να σουρουπώνει και σιγά σιγά να ανάβουν από τη μία τα φώτα των μιναρέδων από την άλλη των εκκλησιών. Οι ιμάμιδες πιστοί στο ραντεβού τους. Κάθε τρεις ώρες είχε ντουντούκα. Ακουγόταν σε όλη τη παλιά γειτονιά. Οι καμινάδες των φούρνων μύριζαν υπέροχα καμένο ξύλο και φρεσκοψυμένη ζύμη. Οι γυναίκες πήγαιναν αργά το βράδυ στο τζαμί, μετά τις δουλειές τους.

Τα καφέ, τσαγιερί γεμάτα. Αλκοολ δεν έπιναν, ελάχιστοι. Bosnian Καφε και τσάι.


Γεια σου Franz

302671


Night

302672


Συνεχίζεται..

foogr01
31/10/2013, 21:05
:a014:

MikeG
23/11/2013, 18:41
More Sarajevo..


Θέα από το παράθυρο του ξενοδοχείου

304130


Ο κομμουνισμός αντιστέκεται ακόμα σε αυτές τις χώρες, σθεναρά..

304131


More

304132

MikeG
23/11/2013, 19:02
Χμ... & εδώ;

304133


Μερικές σκόρπιες σκέψεις.

Αξίζει να αφιερώσετε χρόνο στη πρωτεύουσα της Βοσνίας. Η πολυπολιτισμικότητα της δημιουργεί ένα πολύ όμορφο περιβάλλον το οποίο είναι δεμένο απόλυτα με το σημείο στο οποίο είναι κτισμένη η πόλη. Οι δύο λόφοι αριστερά και δεξιά και ο ποταμός που τους διασχίζει δημιουργούν πολύ όμορφες εικόνες, ιδιαίτερα μόλις δύσει ο ήλιος. Επίσης τα πολλά σκόρπια μαζικά νεκροταφεία, τα σημάδια στα κτήρια από τις σφαίρες, οι πολλοί άνθρωποι με ακρωτηριασμένα μέλη που κυκλοφορούν στους δρόμους δημιουργούν σφίξιμο και θλίψη, τα χαμόγελα τους όμως, οι νέοι άνθρωποι, τα ωραία μαγαζάκια, τα κορίτσια με τις μαντίλες που κυκλοφορούν το βράδυ με το άψογο δέρμα τους σε κάνουν να χαίρεσαι.

Κρίμα που και εκεί έχει εισβάλει το εύκολο δάνειο, το SUV, οι δυτικές μοδάτες μάρκες του κ@λου & πάει λέγοντας και αντιλαμβάνεσαι ότι τέτοιες βαλκανικές χώρες είναι τα επόμενα θύματα των οικονομικών δολοφονιών. Δε τους αξίζει, αφού μόλις 20 χρόνια έχουν περάσει..



Sarajevo!

304134

MikeG
23/11/2013, 19:31
Welcome to Serbia

304136



Συνεχίζοντας από Sarajevo στόχος είναι η Σερβία. Ακολουθούμε τον Μ-19 ο οποίος μας χαρίζει απίστευτη φύση με κατάφυτες πλαγιές σε μεγάλα υψόμετρα, καλή ποιότητα ασφάλτου, με αρκετές σφιχτές στροφές. Φτάνουμε στη λίμνη Zvornik και στην ομώνυμη πόλη σταματάμε να ψωνίσουμε κάτι για τσίμπιμα από τα αγαπημένα μας Pekara. Μετά το Zvornik η διαδρομή είναι παραποτάμια μέχρι τη γέφυρα που ενώνει τις δύο χώρες πάνω από το φυσικό σύνορο των δύο χωρών, το ποταμό Drina. Περνάμε μπαμ μπαμ στη Σερβία, και αμέσως διαπιστώνουμε εγκατάλειψη. Ο δρόμος σε μαύρα χάλια.

Ακολουθούμε τον επαρχιακό δρόμο 19 και φτάνουμε στο Sabac το οποίο είχαμε σα στόχο για φαγητό. Νομίζω είναι το χειρότερο μέρος που έχω βρεθεί στη ζωή μου. Σε όλη τη διαδρομή υπήρχε μια πολύ άσχημη μυρωδιά, αλλά στο Sabac χτυπούσε ταβάνι. Το θερμόμετρο έδειχνε 36 βαθμούς, υπήρχαν πολλά νεύρα και το Sabac απλά τα έκανε χειρότερα.. Ψάχναμε κανά μισάωρο να κάτσουμε για φαγητό, δε βρήκαμε τίποτα. Πήγα σε ένα μικρό μάρκετ και πήρα μερικά φρούτα. Είχαμε μπει στη Σερβία και ξεκινήσαμε με τις χειρότερες εντυπώσεις. Αποφασίσαμε καρφί για Βελιγράδι. Περιμέναμε με λαχτάρα να φτάσουμε για να τελειώσει το μαρτύριο. Ειλικρινά η χειρότερη διαδρομή του ταξιδιού. Από τα σύνορα της Σερβίας μέχρι το Βελιγράδι..

Από τον 19 φτάσαμε στον αυτοκινητόδρομο 1 και στη συνέχεια Βελιγράδι. Στον αυτοκινητόδρομο ήταν και τα μόνα διόδια που πληρώσαμε στο ταξίδι εκτός Ελλάδος. Κόστος για 150 χλμ 1 euro.


Not toο long ago..

304137


304138

MiltiadisK.D
24/11/2013, 07:59
Ωραίος ρε Mike:a014::beer:

Juohmaru!
24/11/2013, 08:10
Έχω μείνει άφωνος με τις φωτογραφίες... Ματιά πραγματικού ταξιδιώτη που κοιτάει "βαθύτερα"... Respect!

Κωνσταντίνος
24/11/2013, 09:24
Μπράβο ρε φίλε!!
Σε ευχαριστώ που τα μοιράζεσαι!

MikeG
19/04/2014, 13:46
Ας συνεχίσω όμως μετά από το μεγάλο διάλειμμα γράφοντας 2 λόγια για το Βελιγράδι.

Είχα ακούσει πολλά για αυτή τη πόλη και είχα διαβάσει ακόμα περισσότερα. Έτσι λοιπόν ομολογώ ότι είχα μια σχετική αγωνία για το τι θα δω. Θα την έλεγα ανυπομονησία καλύτερα.
Στο Βελιγράδι είχαμε επιλέξει να ενοικιάσουμε ένα μικρό διαμερισματάκι, αφού τα ξενοδοχεία ήταν ακριβότερα και δεν είχαν και υποδομή να μαγειρέψεις.

Μέσα από το Airbnb (www.airbnb.com) , κλείσαμε το διαμέρισμα που προσφέρει η Duska (https://www.airbnb.com/rooms/412774), το οποίο βρίσκεται ακριβώς απέναντι από τη κεντρική "παραλία" του ποταμού Σάββα, ανατολικότερα της καινούριας καλωδιοτής γέφυρας, Adda (http://en.wikipedia.org/wiki/Ada_Bridge).
Στη περιγραφή του διαμερίσματος αλλά και στην επικοινωνία που είχα με τη Duska, γνώριζα ότι υπήρχε parking, έλα όμως που ήταν ανοιχτό. Στο ισόγειο του κομμουνιστικού block που ήταν το διαμέρισμα, βρισκόταν ένα mini market. Με είδε ο τύπος που το είχε με τη μηχανή, και αμέσως ήρθε χωρίς να γνωρίζει αγγλικά να μου πει να παρκάρω τη μηχανή στο κλειστό garage του. Η συνεννόηση έγινε μέσω ενός άλλου ατόμου που γνώριζε αγγλικά. Έβγαλε το αυτοκίνητο του από το parking, βάλαμε μέσα τη μηχανή, μου έδωσε και το control της πόρτας και αυτό ήταν, τρεις μέρες δε κούνησε η μηχανή.
Όπως χαρακτηριστικά μου είπαν, ακόμα και δίπλα μου να την έχω όταν πίνω μπύρα, δεν είναι ασφαλής. Άφησα στο mini market αυτοκολλητάκι Moto, ήπιαμε και ένα καφεδάκι και γελάσαμε αρκετά.

Παράλληλα μας βοήθησαν στο πως θα μεταφερόμαστε από και προς το σπίτι με τα ΜΜΕ και η συμβουλή ήταν απλή, δε θα αγοράσετε ποτέ εισιτήριο. Είστε ξένοι, δε μπορούν να συνεννοηθούν μαζί σας, μη δίνετε σημασία. Έτσι και έγινε, 3 μέρες πάνω κάτω το Βελιγράδι χωρίς εισιτήριο πουθενά. Μόνο μια ελεγκτής μας κατέβασε, αλλά μπήκαμε στο επόμενο λεωφορείο πάλι χωρίς εισιτήριο :lol: :lol:.


Το παλιό κτίριο της τηλεόρασης.

314657


Περπατήσαμε αρκετά στη πόλη και μέρα και νύχτα, πήγαμε και σε γειτονιές όχι τόσο κεντρικές. Φάγαμε αρκετά street food, ήπιαμε αρκετές μπύρες. Nightlife τρελό δε κάναμε. Ψάχναμε και ένα γεράκο που είχαμε διαβάσει στο νετ που εμφανίζει ασπρόμαυρα φιλμ. Γενική εικόνα, πάρα πολύ άσχημη. Πολύ βρωμιά και πολύ φτώχια. Τρώγλες δίπλα από κυριλέ μαγαζιά-σπίτια. Άσχημη μυρωδιά το βράδυ σε κάποια σημεία του κέντρου. Επίσης ήταν η μόνη πόλη που δε μπορούσα να προσανατολιστώ εύκολα.
Νομίζω ότι δε μου άρεσε, απογοητεύτηκα. Ερχόντουσαν όμως πολύ πολύ καλύτερα.



Αυτό όμως που σίγουρα μου άρεσε ήταν διάφορα μαγαζάκια. Ένα από αυτά το καφέ της Leila (http://www.leila.rs/)

314658


314656

Οι τιμές σε φαγητό-ποτό αρκετά καλές, εκτός αν θέλει κάποιος να πάει σε in μέρη. Όσο για τα ρούχα, τους έχει κάνει επίθεση και εκεί ο δυτικός κόσμος και βλέπεις μια από τα ίδια.

MikeG
19/04/2014, 14:11
Η καινούρια γέφυρα Adda.

314659


Αυτό που ευχαριστιέσαι ταξιδεύοντας σε άλλες χώρες είναι τα απέραντα πάρκα των πόλεων, οι άνθρωποι που ζουν μαζί με αυτά, οι δραστηριότητες τους σε αυτά.. Και συλλογίζεσαι και λες, εδώ γιατί όλα τσιμέντο...;


314660



Support your local racers (τύπος που επί 1 ώρα έκανε πάνω κάτω κεντρική οδό κάνοντας rolling edo, σούζες και πολλά άλλα. Είχε μαζί του συνεργείο που κινηματογραφούσε).

314661

antsoar
20/08/2014, 10:58
Mike πολύ καλό, κρίμα που έχει μείνει στη μέση. Ελπίζω να σου περισσέψει λίγος χρόνος να το τελειώσεις :beer:

QSpec
30/09/2015, 00:27
Για πάμε λίγο...
:rtr: