Σύνδεση

View Full Version : BMW R27 προς ανακατασκευή



spyhar
14/09/2013, 15:11
Καταρχήν καλησπέρα στο Forum μιας και μόλις ολοκλήρωσα την εγγραφή μου.

Ο λόγος που βρίσκομαι εδώ είναι ότι σκέφτομαι να προσπαθήσω να αναστήσω μια BMW R 27. Λίγα λόγια για τη μηχανή :

Η μηχανή ανήκε σε οικογενειακό φίλο που απεβίωσε 27 χρόνια πριν και με αυτήν ερχόταν και μας έπαιρνε αρκετές φορές από το Δημοτικό σχολείο μαζί με τη συμμαθήτριά μου κόρη του. Λόγω κάποιας βλάβης στο ντεπόζιτο είχε ήδη "παροπλιστεί" από το 1983. Από τότε έχει να λειτουργήσει. Ως επί το πλείστον φυλασσόταν σε υπόγειο πολυκατοικίας όπου και βρίσκεται τώρα. Την μηχανή την είχα ζητήσει από τη φίλη μου αλλά για συναισθηματικούς λόγους ήθελε να τη φτιάξει, κάτι που δεν έγινε όμως. Πρόσφατα λοιπόν, με αφορμή κάποια ανάρτησή μου σε άλλο ιστότοπο, αποφάσισε να μου την παραχωρήσει για να προσπαθήσω να την "αναστήσω". Επισκέφτηκα τη μηχανή και ψιλοαπογοητεύτηκα γιατί περίμενα να τη βρω σε καλύτερη κατάσταση. Έχοντας όμως δει εδώ τις αναπαλαιώσεις μηχανών BMW από συμφορουμίτες δεν απέκλεισα την ιδέα. Θα ήθελα λοιπόν με την εμπειρία σας να σχολιάσετε το κατά πόσο είναι εφικτό, εντός "λογικού" budget (μικρότερο από το να πάρεις μία έτοιμη), να επανέλθει στη ζωή η παλιά R 27.

Συνοπτικά τα θετικά και αρνητικά του όλου εγχειρήματος όπως τα αντιλαμβάνομαι εγώ.

Θετικά :
Η μηχανή είναι πρώτο χέρι και από γνωστό.
Ο ιδιοκτήτης την συντηρούσε καλά γιατί την χρησιμοποιούσε ως εναλλακτικό μεταφορικό μέσο.
Έχει συναισθηματική αξία.
Φίλοι με συνεργείο αυτοκινήτων και φαναρτζίδικο θα μου διαθέσουν χώρο και τη βοήθειά τους για τις εργασίες.
Η μηχανή, κατά τα λεγόμενα της φίλης μου δεν έχει εμπλακεί σε ατύχημα.
Εκ πρώτης όψεως δεν φαίνονται "πατέντες" επάνω στη μηχανή.
Στη γειτονιά υπάρχει παλιός μάστορας που έφτιαχνε τέτοιες μηχανές και από μια πρώτη επαφή των φίλων από το συνεργείο είναι πρόθυμος να βοηθήσει.
Πάνω στα φτερά υπάρχουν σε κάποια σημεία οι αρχικές διακοσμητικές άσπρες γραμμές οπότε ενδεχομένως η μηχανή να μην έχει βαφτεί. Αυτό το θεωρώ θετικό γιατί πιθανώς να μην υπάρξουν εκπλήξεις από στόκους, συγκολήσεις κλπ.

Αρνητικά :
Η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες κατατέθηκαν πριν 30 χρόνια και μάλλον θα είναι δύσκολο να εντοπιστούν λόγω μεταφοράς της εφορίας.
Επειδή τα παραπάνω είχαν κατατεθεί η μηχανή δε μεταβιβάστηκε στους κληρονόμους (σύζυγο και κόρη).
Λείπει το ντεπόζιτο οπότε ξεκινάμε με ένα major εξάρτημα μείον.
Είναι αμφίβολο αν θα βρεθούν τα κλειδιά της μηχανής.
Αρκετή επιφανειακή σκουριά γενικώς.
Άπειρη λαδομουτζουρομπίχλα πάνω στον κινητήρα και τραγική η κατάσταση κάτω από το κάρτερ (αυτό με ανησυχεί)
Από το τζαμάκι ελέγχου του Advance δεν φαίνεται σχεδόν τίποτα (και αυτό με ανησυχεί)
Φαίνεται ότι τα 3 από τα 4 αμορτισέρ χάνουν υγρά οπότε αμέσως αμέσως πάμε και για ένα πλήρες σετ.
Οι ζάντες έχουν πετρωμένη άμμο οικοδομής και οι ακτίνες είναι όλες σκουριασμένες.
Διάφορα μικροχτυπήματα, γδαρσίματα, βαθουλώματα κλπ.

Κλείνοντας αυτή την εισαγωγή εκτιμώ ότι δε θα ξεκινήσω οτιδήποτε πριν λυθεί το θέμα των μεταβιβάσεων, αδειών κλπ.

Θα προσπαθήσω να ανεβάσω κάποιες φωτογραφίες αλλά φοβάμαι τον περιορισμό του μεγέθους....

Χαιρετώ προς το παρόν,

Σπύρος

spyhar
14/09/2013, 15:28
Ο κινητήρας αφού καθαρίστηκε τοπικά σε ένα σημείο για να δω τι γίνεται από κάτω

spyhar
14/09/2013, 15:30
Ψύκτρες μέσα στη σκουριά...

notakos600
14/09/2013, 15:30
Παρακολουθούμε άναυδοι. :beer:

spyhar
14/09/2013, 15:35
Γκαζιέρα

spyhar
14/09/2013, 15:36
Φανάρι από πάνω

spyhar
14/09/2013, 15:39
Το κάρτερ?

spyhar
14/09/2013, 15:41
Σύστημα μετάδοσης και καρπμυρατέρ

spyhar
14/09/2013, 15:49
Ακτίνες που δυστυχώς δεν λάμπουν σαν αχτίδες

spyhar
14/09/2013, 15:52
Πίσω φτερό μετά από λίγο καθάρισμα

spyhar
14/09/2013, 15:54
Ignition coil και voltage regulator (μάλλον)

spyhar
14/09/2013, 15:55
Παραπονεμένο βλέμμα

spyhar
14/09/2013, 15:57
Ταλαιπωρημένα οπίσθια

spyhar
14/09/2013, 15:58
Η σέλα ανάσκελα

spyhar
14/09/2013, 15:59
Μπροστινό φτερό

spyhar
14/09/2013, 16:01
Μετά σέλας και τρόμπας....

spyhar
14/09/2013, 16:02
Ελπίζω να μη σας κούρασα, την καλησπέρα μου, καλό Σ/Κ και αναμένουμε τα διαδικαστικά.

sapila racing
14/09/2013, 16:48
Φαίνεται σε αρκετά καλή κατάσταση χωρίς πολλές σκουριές εκτός απο τις επιφανειακές σε χρώμια κλπ.

Αν υπάρχει το χαρτί κατάθεσης πινακίδων ωστε να αποδυκνείεται ποινού ήταν θα μπορέσεις να βγαλεις πινακίδα κλασσικού.

Τζαμακι ελεγχου avance δεν υπαρχει, η τρυπα στο αριστερο μερος του κινητηρα ειναι για τον χρονισμό και καλύπτεται με λαστιχένια τάπα.

Θα πρεπει να ξερεις οτι εχει αρκετή δουλειά, και θα χρειαστεί αρκετά χρήματα και βοήθεια.

Καλή συνέχεια! :wave2:

Manual κλπ υπαρχουν στο net http://cms.bmw-einzylinder.de/
ανταλλακτικά Καφούνης,
και http://www.ulismotorradladen.de/uli/Web/shop/Home.aspx

spyhar
14/09/2013, 17:27
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Δεν είμαι πολύ σχετικός αλλά έχω διαβάσει τα manuals και όλες τις ανακατασκευές και εδώ και αλλού. Καταλαβαίνω όμως αρκετά πράγματα μιας και είμαι μηχανικός αεροσκαφών και αντιλαμβάνομαι το "πως συνδέονται οι βίδες". Εκτός από κλασσική δεν μπορεί να βγάλει κανονικές πινακίδες?

ikarosk
14/09/2013, 17:40
Καλή συνέχεια στην ανακατασκευή. Μακάρι νά'ταν κι άλλες σ'αυτή την κατάσταση.
Η παρέα των BMW εμπλουτίζεται....!!:smokin:

sapila racing
14/09/2013, 17:57
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Δεν είμαι πολύ σχετικός αλλά έχω διαβάσει τα manuals και όλες τις ανακατασκευές και εδώ και αλλού. Καταλαβαίνω όμως αρκετά πράγματα μιας και είμαι μηχανικός αεροσκαφών και αντιλαμβάνομαι το "πως συνδέονται οι βίδες". Εκτός από κλασσική δεν μπορεί να βγάλει κανονικές πινακίδες?

Εφ όσον είσαι μηχανικός αεροσκαφών δεν θα έχεις πρόβλημα στα μηχανικα τουλάχιστον.
Κανονικές πινακίδες δεν βγάζει δυστυχώς ετσι όπως λές οτι είναι τα πραγματα, εκτός την είχαν συμπεριλάβει στην αποδοχή κληρονομιάς, η την προσθέσουν τώρα κι υπαρχει το χαρτί κατάθεσης πινακίδων.
Χλωμό το βλέπω, αλλά΄που ξέρεις?
Πάντως ετσι κι αλλιώς δεν είναι μοτο για να κυκλοφορείς καθημερινά, είναι για όμορφες χαλαρές βόλτες.

kostaspetrou
14/09/2013, 18:47
Φίλε πριν αφιερώσεις χρήμα,χρόνο και φαιά ουσία,πρέπει οπωσδήποτε να ξεκαθαρίσεις το θέμα με την άδεια και τις πινακίδες.
Αλλιώς μην ασχοληθείς καν,διότι δε θα νομιμοποιείσαι να την έχεις και κυκλοφορείς,ούτε θα μπορείς να βγάλεις ασφάλεια.

Εκτός βέβαια και αν τη θες μόνο να κάθεται στο σαλόνι ή να την πουλήσεις σε κάποιο μουσείο ή συλλέκτη.

Καλή τύχη! :)

taisteal
14/09/2013, 21:35
:a014::a014::a014:

spyhar
15/09/2013, 00:33
Σας ευχαριστώ πολύ όλους για την ανταπόκριση. Φίλε kostaspetrou όπως είπα και στην πρώτη μου ανάρτηση θα πρέπει πρώτα να λυθεί το ιδιοκτησιακό πριν κάνω οτιδήποτε. Έχω όμως ένα καλό προαίσθημα. Ξέρει μήπως κανείς περί "χρησικτησίας" και αν η κόρη του πρώην ιδιοκτήτη μπορεί να κινήσει τέτοια διαδικασία ώστε να περάσει η μηχανή στο όνομά της?

SHOOTER045
15/09/2013, 01:05
εχω την εντυπωση οτι χρησικτησια δικαουνται και κατοχυρωνουν σε αυτην την περιπτωση οι εν ζωη σε ευθεια γραμμη-συζυγος-παιδια,κληρονομοι
αν ειναι μονο η κορη εχεις να κανεις μονο με αυτην,αν ειναι και αλλοι το πραγμα μπλεκεται
θα πρεπει να αναλαβει η κορη να την εξουσιοδοτησουν(εφ οσον αυτη ειναι οκ και σηυνεργασιμη)
μετα να ψαξει που μεταφερθηκε η εφορια και να παει εκει
και να πει<μετα απο χρονια μπλα μπλα μπλα,βρηκα τη μηχανη του πατερα μου μπλα μπλα μπλα και θελω να την φτιαξω
τι παιζει?μπορω?

virus
15/09/2013, 15:40
αν ειδα καλα εχει και τρομπα αερος χειρος. ολα τα λεφτα!!!!! :uplate:


:beer::beer:

sapila racing
15/09/2013, 15:46
Σας ευχαριστώ πολύ όλους για την ανταπόκριση. Φίλε kostaspetrou όπως είπα και στην πρώτη μου ανάρτηση θα πρέπει πρώτα να λυθεί το ιδιοκτησιακό πριν κάνω οτιδήποτε. Έχω όμως ένα καλό προαίσθημα. Ξέρει μήπως κανείς περί "χρησικτησίας" και αν η κόρη του πρώην ιδιοκτήτη μπορεί να κινήσει τέτοια διαδικασία ώστε να περάσει η μηχανή στο όνομά της?

Δεν παίζει χρησικτησία στις μοτο, δεν ειναι σπίτι η χωράφι.
Αποδοχή κληρονομιάς μόνο, αλλά και πάλι θα πρέπει οταν κατατέθηκαν οι πινακίδες να μην κατατέθηκαν οριστικά.
Αν κατατέθηκαν για οριστική διαγραφή, δεν ξαναβγάζει πινακίδα υπουργείου με κανέναν τρόπο.
Στα εγραψα και παραπάνω.

spyhar
15/09/2013, 19:00
Κοντός ψαλμός αλληλούια. Σύντομα η φίλη μου θα αρχίσει τις "ανασκαφές" για οτιδήποτε υπάρχει στο σπίτι σχετικό με τη μηχανή. Θα δείξει...

Dbnn
15/09/2013, 23:08
Δεν παίζει χρησικτησία στις μοτο, δεν ειναι σπίτι η χωράφι.
Αποδοχή κληρονομιάς μόνο, αλλά και πάλι θα πρέπει οταν κατατέθηκαν οι πινακίδες να μην κατατέθηκαν οριστικά.
Αν κατατέθηκαν για οριστική διαγραφή, δεν ξαναβγάζει πινακίδα υπουργείου με κανέναν τρόπο.
Στα εγραψα και παραπάνω.

Να πω μια κουταμάρα?
Το σενάριο με τον υπάρχον αριθμό πλαισίου κλπ να βγάλει νεα άδεια και νέες πινακίδες κυκλοφορίας ισχύει ή όχι?

vaska
16/09/2013, 07:25
Έχουν αναστηθεί άλλες σε πολύ χειρότερη κατάσταση, η συγκεκριμένη είναι μάλλον σε υποφερτή κατάσταση. Θα χρειαστείς όμως μπόλικο χρόνο και χρήμα για να την συνεφέρεις.

Άκου τον σαπίλα σε θέματα άδειας και νόμιμης κυκλοφορίας.

turogalos
16/09/2013, 09:14
Τελικά δεν είμαι ο μόνος :) Κάποια καλά που παρατήρησα:

Η γκαζιέρα και της άλλης πλευράς του συμπλέκτη είναι αυθεντικές. Η γκαζιέρα μεταχειρισμένη είναι ακριβή και γλίτωσες 100-250€. Θα χρειαστείς καινούργιες μανέτες φρένου και συμπλέκτη
Έχεις τις βάσεις για sidecar (τρεις συνολικά). Πούλα τα στο ebay για να χρηματοδοτήσεις την ανακατασκευή. Είναι αρκετά ακριβά.
Σωστό καρμπυρατέρ και κοντέρ, αυθεντικές αλουμινιένες ζάντες (ΜΗΝ αλλάξεις τα στεφάνια με χρωμιομένα!) και η αυθεντική σέλα σου θέλει ένα καθάρισμα μόνο (αν δεν βάλεις μονόσελο).
Είχε φλας η μηχανή και έχεις τρύπες στα αυτάκια του μπρος φαναριού που θέλουν κλείσιμο. Όλα τα ηλεκτρικά είναι μάλλον επάνω. Τις φαναρτζοδουλειές στα φτερά και το φανάρι δεν θα τις αποφύγεις και είσαι τυχερός που έχει τον αυθεντικό διακόπτη στο φανάρι. Όλες η BMW μέχρι και τέλη του 1970 είχαν το καρφί για κλειδί. Η κλειδαριά του τιμονιού κοστίζει 12€ και δεν είναι πρόβλημα η αλλαγή της (την άλλαξα πρόσφατα).
Το τεπόζιτο είναι ακριβό συν τα παρελκόμενά του. Θέλεις τεπόζιτο, τάπα, το καπάκι της εργαλειοθήκης με πείρο και βίδα/ροδέλα, τον διακόπτη βενζίνης, τα 4 λαστιχάκια-σινεμπλόκ συν τις βίδες μπρος-πίσω + βάψιμο και άσπρες γραμμές.

Ότι ποσό έχεις υπολογίσει στο περίπου ότι θα κοστίσει, πολλαπλασίασέ το επί του 3 τουλάχιστον. Και το κάθε σκατουλάκι κοστίζει 1-2€, για σκέψου τι θα χρειαστείς!

Για οποιαδήποτε απορία ρίχνε π.μ., έχω ανακαλύψει πολλά στην πορεία της δικής μου αναστύλωσης. Αυτή την στιγμή είμαι σε αυτό το σημείο, παρόμοια εικόνα με την πρώτη σου φωτογραφία :)

spyhar
16/09/2013, 10:22
Φίλε turogalos σε ευχαριστώ για τα σχόλιά σου και πραγματικά "χαζεύω" τη φωτογραφία της μηχανής σου !!! Όπως θα διάβασες και παραπάνω, εκκρεμούν τα διαδικαστικά περί ιδιοκτησίας οπότε δεν ξέρω καν αν θα προχωρήσω στην ανακασκευή. Όσον αφορά το κόστος, θέλω να πιστεύω ότι με προσωπική εργασία δεν θα ξεπεράσει το κόστος μίας έτοιμης προς πώληση σε καλή κατάσταση. Πάντως αν το κάνω, σίγουρα θα βαρεθείς να βλέπεις μηνύματά μου.

turogalos
21/11/2013, 07:55
Είχαμε κάποιο νέο;

corsa2
22/11/2013, 22:54
Respect φιλος....!!!! Μπράβο!! Κανενα νεοτερο ? :a012:

spyhar
29/11/2013, 10:48
Δυστυχώς παιδιά, η φίλη μου είχε τρεχάματα με τη μητέρα της και δεν ασχολήθηκε σοβαρά με τα της μηχανής...... Θα ενημερώσω άμεσα ότι κι αν προκύψει. Αν δεν κάτσει αυτή θα ψάξω για κάτι άλλο παρόμοιο.... Καλό Σ/Κ