View Full Version : Στροφή και μαρσπιέ
Joyrider
01/11/2013, 09:32
Μεταφορά από εδώ: (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=138109&page=9&p=2394326#post2394326)
κατά την έξοδο της στροφής πιέζουμε το εξωτερικό μαρσπιέ
Blade αν θες εξήγησε λίγο πως γίνεται αυτό. Εσυ μπορεί να το έχεις κατανοήσει καλύτερα.
Bladerunner
01/11/2013, 09:42
Στην έξοδο όσο σηκώνεις το μηχανάκι και δίνεις γκάζι, πιέζεις δυνατά το εξωτερικό μαρσπιέ ώστε να αποτρέψεις (ή ελέγξεις :) ) πιθανό γλίστρημα του πίσω τροχού.
Joyrider
01/11/2013, 09:45
πιέζεις δυνατά το εξωτερικό μαρσπιέ
Αυτό είναι το τι. Το πως γίνεται; Που βάζεις κόντρα;
spyrakos35
01/11/2013, 09:53
Blade αν θες εξήγησε λίγο πως γίνεται αυτό. Εσυ μπορεί να το έχεις κατανοήσει καλύτερα.
φαντάσου να είσαι πριν την στροφή....
παίρνεις θέση σώματος, φρενάρεις, μπαίνεις....
βγαίνοντας λοιπόν σε μία πχ δεξιόστροφη, προκειμένου να επαναφέρεις το σώμα σου σε όρθια θέση, παράλληλα με την επαναφορά της μοτοσυκλέτας, κάπου πρέπει να στηριχτεις..... και σίγουρα όχι στον δεξί μασπιέ.... στον αριστερό, ήτοι στον εξωτερικό....
έτσι το αντιλαμβάνομαι εγώ τουλάχιστον και εφόσον αν το "τεχνικό" είναι αυτο που ρωτάς....
Bladerunner
01/11/2013, 09:57
Αυτό είναι το τι. Το πως γίνεται; Που βάζεις κόντρα;
Δε χρειάζεται να κάνεις κάτι διαφορετικό. Το σώμα σου είναι (πρέπει να είναι) ήδη κλειδωμένο στο μηχανάκι χρησιμοποιώντας τα γνωστά* σημεία στήριξης. Το μόνο πρόσθετο που κάνεις είναι να πιέζεις -σπρώχνεις- δυνατά με την πατούσα σου το εξωτερικό μαρσπιέ.
*Αν το πως καθόμαστε στη μηχανάκι κατά τη διάρκεια της στροφής δεν σου είναι απόλυτα οικείο, άσε τα μαρσπιέ προς το παρόν κι επικεντρώσου στο σώμα. Δεν "στη λέω" ούτε είναι κάτι μεμπτό. Απλά, αν δεν έχεις ξεκάθαρη εικόνα για το πώς στηριζόμαστε στο μηχανάκι, η χρήση των μαρσπιέ δε θα σε βοηθήσει καθόλου. :beer:
Joyrider
01/11/2013, 10:06
Αλίμονο αν θιγόμουν. Για να μάθω είμαι εδώ και έχω μάθει από τα "άρθρα" σου.
Δεν έγινα κατανοητός, το πως λετουργεί θέλω να μου πεις. Την μηχανική του θέματος.
Αν σε ρωτήσω "πως κάνουμε κάμψεις;", δεν θα μου απαντήσεις "κάνοντας κάμψεις". Θα μου πεις έχοντας ως σημείο στήριξης το έδαφος βάζουμε κόντρα εκεί με τα χέρια και κάνοντας μοχλούς με τους μυς και τα κόκκαλα, ανεβοκατεβαίνουμε πχ. Αυτού του τύπου την εξήγηση θέλω, αν την έχεις.
edit: Παραπάνω αναφέρθηκε ότι η μηχανή είναι κλειστό σύστημα. Άρα η δράση του να σπρώξεις το μαρσπιέ που βρίσκει αντίδραση;
Bladerunner
01/11/2013, 10:22
το πως λετουργεί θέλω να μου πεις. Την μηχανική του θέματος.
Κατά τη διάρκεια της στροφής το μέσα μαρσπιέ είναι στο εσωτερικό της στροφής και πολύ κοντά στο σημείο επαφής του ελαστικού με το οδόστρωμα. Πιέζοντάς το, στην ουσία "σπρώχνεις" το ελαστικό προς το εξωτερικό της στροφής. Το ωθείς να γλιστρήσει.
Το έξω από την άλλη μεριά, βρίσκεται στο εξωτερικό της στροφής και μακριά από το σημείο επαφής του ελαστικού. Καθώς το πιέζεις "σπρώχνεις" το ελαστικό προς τα κάτω και μέσα. Αυξάνεις την πρόσφυση.
Φαντάσου ένα χαρτοκιβώτιο στο έδαφος. Κι ένα μικρό παιδάκι αν το σπρώξει, αυτό θα μετακινηθεί. Αν όμως κάτσει πάνω του, θα τσαλακωθεί μεν αλλά δεν θα πάει πουθενά.
Πώς το κάνεις;
Συνεχίζεις να στηρίζεσαι με το εξωτερικό πόδι βάζοντας κόντρα σε ντεπόζιτο κλπ και πιέζεις σταθερά και δυνατά το εξωτερικό μαρσπιέ.
Joyrider
01/11/2013, 11:13
Συνεχίζεις να στηρίζεσαι με το εξωτερικό πόδι βάζοντας κόντρα σε ντεπόζιτο κλπ και πιέζεις σταθερά και δυνατά το εξωτερικό μαρσπιέ.
Η δύναμη στο μαρσπιέ εξουδετερώνεται από αυτή στο τεπόζιτο όπως λέει και ο guru. Άρα από αλλού κάνεις μοχλό και βάζεις δύναμη στο παρσπιέ (αν βάζεις καθόλου στην τελική).
Έχοντας κρεμασμένο το βάρος σου στο εσωτερικό της στροφής δεν μπορείς κιόλας να πιέσεις το εξωτερικό. Βάλε δυο ζυγαριές στο πάτωμα και γείρε προς την μία σαν να στρίβεις και προσπάθησε να βάλεις δύναμη στην άλλη χωρίς να κουνήσεις το σώμα σου και δες τι γίνεται.
Τέλοσπάντων δεν πειράζει. Έχω την αίσθηση ότι το άνοιγμα του γκαζιού που σηκώνει από μόνο του την μηχανή + τράβηγμα του εσωτερικού γριπ που κάνει το ίδιο + το ξεκίνημα μεταφοράς του σώματός μας βάζοντας κόντρα στο τεπόζιτο με το γόνατο (έχοντας κλειδωμένο το πόδι) είναι αυτό που αντιλαμβανόμαστε σαν "πίεση στο εξωτερικό μαρσπιέ".
Bladerunner
01/11/2013, 11:34
Έχοντας κρεμασμένο το βάρος σου στο εσωτερικό της στροφής δεν μπορείς κιόλας να πιέσεις το εξωτερικό.
Φαντάσου να είσαι πλαγιασμένος π.χ δεξιά, και το αριστερό πόδι να μην πατάει καθόλου στο μαρσπιέ. Σαν να έχει σπάσει και να μην υπάρχει καθόλου. Μπορείς να ...τεντώσεις προς τα πίσω το πόδι; Μπορείς, έτσι δεν είναι; Απλά θα χάσεις τη στήριξη από το γόνατο. (Δοκίμασέ το στην καρέκλα που κάθεσαι. Ανασήκωσε λίγο τον ποπό και γείρε τον κορμό δεξιά. Τώρα τέντωσε προς τα πίσω το αριστερό πόδι.)
Ξαναβάλε το μαρσπιέ στην εξίσωση και ...τέντωσε το πόδι.
Συνεχίζω να πιστεύω ότι δεν έχει γίνει απόλυτα κατανοητό ΚΑΙ στην πράξη το πού και πώς στηριζόμαστε κατά τη διάρκεια της στροφής. Αν γίνει, θα είναι πολύ πιο εύκολο να γίνει αντιληπτό ΚΑΙ στην πράξη αυτό που κουβεντιάζουμε τώρα.
RaGe_Raptor
01/11/2013, 11:50
Αν όμως ταυτόχρονα πιέσω και το τιμόνι για να σηκωθεί η μοτοσυκλέτα (όταν θέλω να σηκωθεί γρήγορα) τότε δε μειώνεται η πρόσφυση πατώντας στο εσωτερικό μαρσπιέ.τουλάχιστον αυτό αντιλαμβάνομαι ότι κάνω στην έξοδο ,πολύ γρήγορων είναι η αλήθεια ,στροφών και όχι με οριακή κλίση.
Joyrider
01/11/2013, 11:54
Πατάς δεν πατάς στο μαρσπιέ στο γόνατο στηρίζεσαι κυρίως όταν έχεις το βάρος σου στο εσωτερικό της στροφής. Απλά χειρότερη και καλύτερη στήριξη.
Για το άλλο που λες ξαναερχόμαστε στην εξισσορόπηση των δυνάμεων μεταξύ μαρσπιέ τεποζίτου που έχουμε σύνολο μηδέν.
Προφανώς δεν το δέχεσαι αυτό, έτσι;
RaGe_Raptor
01/11/2013, 11:59
Για το άλλο που λες ξαναερχόμαστε στην εξισσορόπηση των δυνάμεων μεταξύ μαρσπιέ τεποζίτου που έχουμε σύνολο μηδέν.
Προφανώς δεν το δέχεσαι αυτό, έτσι;
Σύνολο 0 λες εσύ , δουλεύουν μαζί λέω εγώ προσφέροντας σταθερότερο σημείο στήριξης. Κόλλας και πάλι στη σημασιολογία νομίζω . Εγώ βλέπω ότι ουσιαστικά λέμε το ίδιο
Bladerunner
01/11/2013, 12:03
Αν όμως ταυτόχρονα πιέσω και το τιμόνι για να σηκωθεί η μοτοσυκλέτα (όταν θέλω να σηκωθεί γρήγορα) τότε δε μειώνεται η πρόσφυση πατώντας στο εσωτερικό μαρσπιέ.τουλάχιστον αυτό αντιλαμβάνομαι ότι κάνω στην έξοδο ,πολύ γρήγορων είναι η αλήθεια ,στροφών και όχι με οριακή κλίση.
Μειώνεται! Όταν πιέζεις το τιμόνι για να σηκωθεί το μηχανάκι, στην ουσία στρίβεις τον τροχό προς το εσωτερικό της στροφής. Αν πιέζεις και το εσωτερικό μαρσπιέ, δηλαδή σπρώχνεις τον πίσω τροχό προς τα έξω, έχεις μια χαρά συνταγή για δίπλωμα του μπροστινού και τούμπα. Το ότι δεν έχει συμβεί ακόμα οφείλεται μάλλον στο "όχι με οριακή κλίση"
Πατάς δεν πατάς στο μαρσπιέ στο γόνατο στηρίζεσαι κυρίως όταν έχεις το βάρος σου στο εσωτερικό της στροφής. Απλά χειρότερη και καλύτερη στήριξη.
Για το άλλο που λες ξαναερχόμαστε στην εξισσορόπηση των δυνάμεων μεταξύ μαρσπιέ τεποζίτου που έχουμε σύνολο μηδέν.
Προφανώς δεν το δέχεσαι αυτό, έτσι;
Δε μιλάμε για στήριξη. Άλλο εργαλείο - τεχνική - θέμα το πού στηριζόμαστε και άλλο εργαλείο - τεχνική - θέμα η πίεση των μαρσπιέ. Γι αυτό και μετέφερα σε νέο θέμα τα σχετικά μηνύματα!
Νομιζω πνιγομαστε σε μια κουταλια νερο...ξεχαστε πιεζω το μαρσπιε. Η ουσια ειναι οτι το σωμα πρεπει να πλεει πανω στη μηχανη βαζοντας πολυ μικρο βαρος στη σελα και υποστηριζοντας το υπολοιπο με τα γονατα. Αν τα γονατα δεν αντεχουν, τοτε λαθος μηχανη ειναι το σκυφτο για μας και πηγαινουμε σε κατι αλλο, η κανουμε γιογκα.
Τωρα, οσο πλεει το σωμα πανω απο την μηχανη, τοσο διευκολυνεται (απιστευτα πολυ) η αναρτηση και τοσο πιο φυσικες ειναι οι κινησεις που κανουμε. Θελουμε να στριψουμε αριστερα? Μετατοπιζουμε το σωμα ξεκινωντας απο τον κωλο, αριστερα, δεξια?, δεξια το ποπο. Βλεπουμε και τι ερχεται μπροστα και αναλογα μετατοπιζουμε το σωμα, πριν φτασουμε εκει. Σημασια εχει να βρουμε κιολας που θα κραταμε το κεντρο βαρους του σωματος αναλογα την στροφη, οσο αφορα το μπρος-πισω και το πανω κατω. Το σωμα δηλαδη πλεει σε 3 διαστασεις. Αλλα αυτα ολα δεν διαβαζονται απο εγχειριδια, εκτος αν τα γραφεις για να τα πουλησεις και να βγαλεις λεφτα. Εμαθε ποτε κανεις να κανει ποδηλατο απο κειμενο?
Τωρα για το αναποδο τιμονι, δεν εχει νοημα να το ψαχνουμε, γιατι γινεται ακουσια, δεν το σκεφτομαστε καν και γινεται και πολυ γρηγορα.
Ρωτησαν καποτε ενα παπα αν κοιμαται με την γεννειαδα μεσα η εξω απο την κουβερτα και εχασε τον υπνο του. Χαλαρωστε, δεν ειναι επιστημη η οδηγηση, αισθηση ειναι.
Joyrider
01/11/2013, 12:28
Σύνολο 0 λες εσύ , δουλεύουν μαζί λέω εγώ προσφέροντας σταθερότερο σημείο στήριξης. Κόλλας και πάλι στη σημασιολογία νομίζω . Εγώ βλέπω ότι ουσιαστικά λέμε το ίδιο
Όταν σπρώχνεις ένα τοίχο δύναμη βάζεις και στον τοίχο και στο πάτωμα. Κουνιέται κανένα από τα δυο; Γιατί να κουνηθεί η μηχανή αν βάλεις δύναμη στο μαρσπιέ όταν την εξουδετερώνεις από αυτήν στο τεπόζιτο; Η δράση θέλει και αντίδραση, ή κάπου αλλού βάζεις μοχλό ή κάτι άλλο συμβαίνει. Ότι έχεις στήριξη ναι συμφωνούμε. Ότι πιέζεις το μαρσπιέ και σηκώνεις την μηχανή, όχι δεν συμφωνούμε προς το παρόν.
Δε μιλάμε για στήριξη. Άλλο εργαλείο - τεχνική - θέμα το πού στηριζόμαστε και άλλο εργαλείο - τεχνική - θέμα η πίεση των μαρσπιέ. Γι αυτό και μετέφερα σε νέο θέμα τα σχετικά μηνύματα!
Εσύ μίλησες για στήριξη και απάντησα. Αυτο που λέω ο keith το λέει.
Bladerunner
01/11/2013, 12:44
Εσύ μίλησες για στήριξη και απάντησα. Αυτο που λέω ο keith το λέει.
Παρανόηση δηλαδή. :)
Επειδή όμως σε ότι έχει να κάνει με την οδήγηση προσπαθώ να είμαι όσο πιο κατανοητός γίνεται, ξαναδιαβάζω ό,τι έγραψα για να εντοπίσω πού ακριβώς έδωσα λανθασμένη εντύπωση ότι αναφέρομαι σε στήριξη και δεν τα καταφέρνω.
Το τι λέει ο keith το γνωρίζω. Είμαι από τους τυχερούς μάλιστα που τα έχω δει να δουλεύουν και στην πράξη. Βέβαια, πάντα υπάρχει κάτι καινούργιο για όλους μας οπότε μάτια, αυτιά και μυαλό τα κρατάω πάντα ανοικτά.
Joyrider
01/11/2013, 13:05
Παρανόηση δηλαδή. :)
Επειδή όμως σε ότι έχει να κάνει με την οδήγηση προσπαθώ να είμαι όσο πιο κατανοητός γίνεται, ξαναδιαβάζω ό,τι έγραψα για να εντοπίσω πού ακριβώς έδωσα λανθασμένη εντύπωση ότι αναφέρομαι σε στήριξη και δεν τα καταφέρνω.
Εκεί που λες ότι χάνω την στήριξη αν τεντώσω το πόδι προς τα πίσω εννοώ. Απλά έδωσα παραπάνω προσοχή σε εκείνο γιαυτό μπερδευτήκαμε, δεν έχει σημασία.
Πίσω στο θέμα, δεν έχω κάτι άλλο να πω πέρα από ότι απάντησα στον gixxerman και ότι είπα παραπάνω.
Θα επανέρθω αν μπορώ να αναπτύξω κιάλλο το σκεπτικό μου.
RaGe_Raptor
01/11/2013, 14:56
Όταν σπρώχνεις ένα τοίχο δύναμη βάζεις και στον τοίχο και στο πάτωμα. Κουνιέται κανένα από τα δυο; Γιατί να κουνηθεί η μηχανή αν βάλεις δύναμη στο μαρσπιέ όταν την εξουδετερώνεις από αυτήν στο τεπόζιτο; Η δράση θέλει και αντίδραση, ή κάπου αλλού βάζεις μοχλό ή κάτι άλλο συμβαίνει. Ότι έχεις στήριξη ναι συμφωνούμε. Ότι πιέζεις το μαρσπιέ και σηκώνεις την μηχανή, όχι δεν συμφωνούμε προς το παρόν.
Εσύ μίλησες για στήριξη και απάντησα. Αυτο που λέω ο keith το λέει.
Μείνε στο ότι έχεις την καλύτερη στήριξη.αυτό είναι που μετράει.το παρακάτω δεν το είπα ,τουλάχιστον όπως το αναφέρεις εδώ.
Joyrider
04/11/2013, 16:19
http://www.youtube.com/watch?v=F6Wh8sZQlGE
http://www.youtube.com/watch?v=QljqcqhF1oA (0:45)
http://www.youtube.com/watch?v=N4Cm0pXiyZM (0:15)
Τα σώματά τους πέφτουν στιγμιαία λίγο πριν σηκωθεί η μηχανή για την έξοδο. Αυτό είναι μάλλον το αποτέλεσμα αυτού που λέτε "δύναμη" στο μαρσπιέ.
xaotikos
04/11/2013, 19:15
Αυτο στο california το λέγανε hook turn. Δηλαδή σκύβω ακόμα περισσότερο για να ανοίξω το γκάζι ακόμα περισσότερο ενώ η μηχανή σηκώνεται. Δεν γίνεται επειδή πιέζουμε το μαρσπιέ αλλά για να έχουμε λιγότερη κλίση και περισσότερο διαθέσιμο γκάζι για άνοιγμα.
Joyrider
04/11/2013, 21:40
Αυτο στο california το λέγανε hook turn. Δηλαδή σκύβω ακόμα περισσότερο για να ανοίξω το γκάζι ακόμα περισσότερο ενώ η μηχανή σηκώνεται. Δεν γίνεται επειδή πιέζουμε το μαρσπιέ αλλά για να έχουμε λιγότερη κλίση και περισσότερο διαθέσιμο γκάζι για άνοιγμα.
Καλύτερα ξαναδες τον ορισμό σου για το hook turn. Δεν μιλάμε για κλείσιμο τροχιάς που πάει να μας ανοίξει.
kostas777
04/11/2013, 21:57
Κάνουμε το hook για να σφίξουμε τη γραμμή ειδικά όταν η στροφή κλείνει ή αν θέλουμε να πάρουμε late apex για δυνατή έξοδο. Το hook είναι απλά το σκύψιμο εμπρός προς το εσωτερικό της στροφής, να έρθει δηλαδή το κεφάλι σχεδόν πάνω ή πίσω από το χέρι (ανάλογα τη μηχανή). Σκοπός είναι να μεταφέρουμε το βάρος στο μπροστινό για να έχουμε τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση με τον τροχό που κατευθύνει τη μηχανή.
Κατά την έξοδο, κάνουμε το pick up. Τραβάμε το εσωτερικό γκριπ προς τα εμάς, ταυτόχρονα ανοίγοντας το γκάζι και σηκώνοντας τη μηχανή, ενώ το σώμα μας παραμένει «μέσα». Έτσι όπως το κάνει ο Πεντρόσα και ο Μάρκεζ. Παραμένουμε κρεμασμένοι μέχρι να ισιώσει και σανιδώνουμε το γκάζι.
Το που πατάμε περισσότερο, έχει να κάνει με το που θέλουμε να στηριζόμαστε και που μας βολεύει, καθώς όλα τα σώματα δεν είναι ίδια, ούτε όλες οι μηχανές, οι τρόποι οδήγησης, οι συνθήκες, οι στροφές.
Το ζητούμενο είναι να μην κάνουμε απότομες κινήσεις διαταράσσοντας την ισορροπία της μηχανής και να είμαστε ομαλοί και συντονισμένοι στις κινήσεις μας.
Αν σπρώξουμε το εσωτερικό μασπιέ κατά την έξοδο ενώ είμαστε υπό μεγάλη ή μέγιστη κλίση, θα ασκήσουμε μια δύναμη με φορά προς το εξωτερικό της στροφής με απρόβλεπτες συνέπειες. Αν σπρώξουμε πιο δυνατά το εξωτερικό, (δηλαδή να σφίξουμε τον μηρό, ενώ η γάμπα κρατάει το γόνατο «κλειδωμένο»), κατά τη γνώμη μου, αλλάζουμε το σημείο στήριξής μας στη μηχανή και έχουμε μερικά χιλιοστά πρόσθετης ανάρτησης που βοηθάει στις ανωμαλίες ή στο να σταθεροποιήσουμε τη μηχανή όταν κάνουμε το pick up. Σε μερικές στροφές μπορεί να βοηθάει, σε άλλες όχι.
http://www.youtube.com/watch?v=5cbQoW3rk2o
kostas777
04/11/2013, 22:00
http://www.youtube.com/watch?v=71GUyp0pFR0
RaGe_Raptor
12/11/2013, 15:33
Άλλη μια άποψη
RaGe_Raptor
12/11/2013, 15:35
συνέχεια
RaGe_Raptor
12/11/2013, 15:38
Και τέλος
Αυτό που περιέγραφα ως βάρος στο εσωτερικό μαρσπιέ περιγράφεται στη λεζάντα της παρακάτω εικόνας.βασικά είναι αυτό που κάνω.
RaGe_Raptor
12/11/2013, 21:15
όσο αναφορά εμένα :στο πρώτο που quotαρες περιγράφω counter steering στην έξοδο πολύ γρήγορων στροφών σε όχι οριακή κλίση όταν θέλω να σηκώσω τη μοτοσυκλέτα πολύ γρήγορα.στο δεύτερο περιγράφω αυτό ακριβώς που λέει η λεζάντα.
και μην είσαι απόλυτος σε ότι γράφεις.όλοι κάνουμε λάθη.κι αυτό που λέει ο blade είναι πέρα για πέρα αληθές.
Bladerunner
13/11/2013, 08:03
Καμία σχέση. Σε όλα όμως.
Θέλεις να το αναλύσεις λίγο παραπάνω;
chillipf
13/11/2013, 09:22
Φίλε Semiaz, ελπίζω στο πρώτο που κουωτάρεις, κάπου να τα έχεις μπερδέψει, γιατί αυτή είναι η συνταγή.
Οτιδήποτε άλλο είναι "καμία σχέση" :beer:
Bladerunner
13/11/2013, 11:31
Semiaz,
Ειλικρινά χωρίς κανένα ίχνος ειρωνείας, οδηγάς μηχανάκι; Παίζεις με αυτό; Έχεις δοκιμάσει καθόλου αυτά που γράφουμε;
Bladerunner
13/11/2013, 12:10
Το βίντεο εξηγεί πώς δουλεύει το counter-steering.
Τι σχέση έχει με αυτό που έγραψα;
"Στην έξοδο όσο σηκώνεις το μηχανάκι και δίνεις γκάζι, πιέζεις δυνατά το εξωτερικό μαρσπιέ ώστε να αποτρέψεις (ή ελέγξεις :) ) πιθανό γλίστρημα του πίσω τροχού."
sapila racing
13/11/2013, 12:20
Αυτό που αντιλαμβάνομαι εγώ στην (μη ισχύουσα περίπτωση) εξωτερικής δύναμης είναι ότι προτείνεις εφαρμογή μίας αμελητέας στο σύστημα δύναμης ή οποία θα βοηθήσει στον έλεγχο του πίσω ελαστικού τη στιγμή που αυτό έχει 40% μεγαλύτερη πρόσφυση από ότι σε όρθια θέση.
Υπενθυμίζω ότι πρόκειται για κλειστό σύστημα δυνάμεων και ότι τα όσα έγραψα παραπάνω δεν ισχύουν στην πραγματικότητα - είναι καθαρά θεωρητικά.
Λαμβάνοντας υπόψη όλες τις παραπάνω παραμέτρους θα διαφωνούσα ακόμη και εάν δεν ίσχυε το κλειστό του συστήματος
Tι σχέση έχει πόσο μεγαλώνει η επιφάνεια πρόσφυσης απο ορθιο σε πλαγιασμένο? :confused:
Εμας μας νοιάζει μόνο οταν είναι πλαγιασμένο. Οταν είναι όρθιο δεν θα φας high, αντε να κανεις κανα παντηλίκι η σούζα.
Επίσης η δυναμη που εφαρμόζεται στο μαρσπιέ αν έχεις την δύναμη/ικανότητα να πατας μόνο εκεί και πουθενά αλλού (ουτε στη σέλλα) δεν είναι καθόλου αμελητέα και μπορεί να διαχωρίσει την ταχύτατη έξοδο από την στροφή με ανοιγόμενο γκάζι απο ενα μεγαλοπρεπές high με καταστροφικές συνέπειες.
Επίσης βλέπω οτι παίρνεις αποσπάσματα απο τα CSS και τα βάζεις και σαν reference, αλλά σε καποι θέματα έχεις αναπτύξει δικές σου θεωρίες που αντικρούουν τα λεγόμενα του CSS.
sapila racing
13/11/2013, 12:50
1) @Blade: Χοροπηδάει πάνω στο μαρσπιέ και δεν αλλάζει ουσιαστικά την ισορροπία δυνάμεων στο σύνολο (αυτό που είπα από το 1ο ποστ και συνέχισα και στο 2ο).
2) @ sapila racing: ο blade θα μπορούσε να εννοεί ότι η οριζόντια συνιστώσα είναι αυτή που επηρεάζει το ΜΗ γλίστρημα του τροχού άρα μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής = μεγαλύτερη τριβή = ευνοϊκότερες συνθήκες.
3) @ sapila racng: δεν πήρα κανένα απόσπασμα από το css πέραν του βίντεο. Αυτά που παρουσίασα παραπάνω είναι δεδομένα και όχι τμήματα του μαθήματος για τον τρόπο οδήγησης.
4) Το ίδιο βίντεο επιβεβαιώνει σαν μύθο το να βάζεις δύναμη στο μαρσπιέ προσπαθώντας να αλλάξεις οτιδήποτε πάνω στη μοτοσικλέτα.
5)Δε μπήκα εδώ για να διαφωνήσω με κανέναν ούτε για να ανοίξω δημόσια αντιπαράθεση με όλο τον κόσμο. Όποιος θέλει να συζητήσουμε ευχαρίστως να πιούμε ένα καφέ και να το κάνουμε από κοντά. Έχω ήδη σπαταλήσει πολύ χρόνο γράφοντας απαντήσεις σε πράγματα που θεωρώ ότι έχω διατυπώσει ξεκάθαρα. Αν διαφωνείτε ευχαρίστως να διαβάσω ότι έχετε να πείτε αλλά δεν έχω σκοπό να συνεχίσω να λέω τα ίδια.
Για το 2.
Αυτό εννοεί ο blade, η οριζόντια συνιστώσα είναι που προσφέρει έργο.
Η οριζόντια συνιστώσα της δύναμης που εφαρμόζεται στο μαρσπιέ οταν είσαι κεκλιμένος ας πούμε στις 45 μοίρες, αυξάνει την κάθετη δύναμη F η οποία ασκείται πρός το οδόστρωμα και κατα συνέπει ααυξάνει την τριβή.
bros400pgm
13/11/2013, 12:55
4) Το ίδιο βίντεο επιβεβαιώνει σαν μύθο το να βάζεις δύναμη στο μαρσπιέ προσπαθώντας να αλλάξεις οτιδήποτε πάνω στη μοτοσικλέτα.
Δεν ισχυει αυτο, τουλαχιστον οχι με τον τροπο που λες. Εαν δεις και στο βιντεο, η μηχανη αλλαζει πορεια, ορθια μεν-δεν εχει αλλαξει η κλιση. Αυτο το λιγο λοιπον, ειναι αρκετο να διαταραξει την λεπτη γραμμη που χωριζει high με ωραιο εξοδο.
Bladerunner
13/11/2013, 13:18
Semiaz,
Αν αφιέρωνες λίγα λεπτά στο να διαβάσεις και καταλάβεις για ποιο πράγμα κουβεντιάζουμε τότε δεν θα σπαταλούσες -όπως έγραψες- τον χρόνο σου.
Πιστεύεις ότι οι κινήσεις του αναβάτη (μεταφορά βάρους στο συγκεκριμένο θέμα) παράγουν το ίδιο αποτέλεσμα ανεξάρτητα από την κλίση της μοτοσυκλέτας;
Το ίδιο βίντεο επιβεβαιώνει σαν μύθο το να βάζεις δύναμη στο μαρσπιέ προσπαθώντας να αλλάξεις οτιδήποτε πάνω στη μοτοσικλέτα.
Έχω ήδη σπαταλήσει πολύ χρόνο γράφοντας απαντήσεις σε πράγματα που θεωρώ ότι έχω διατυπώσει ξεκάθαρα. Αν διαφωνείτε ευχαρίστως να διαβάσω ότι έχετε να πείτε αλλά δεν έχω σκοπό να συνεχίσω να λέω τα ίδια.
Αν και τα παιδιά στο λένε πιο ευγενικά, να σε ρωτήσω κάτι γιατί αυτό το "ξεκάθαρη διατύπωση" και "να μην λες τα ίδια" ακούγεται ας πούμε πολύ ντετερμινιστικό.
Πήγαινε στρίψε κάπου και όπως είσαι πλαγιασμένος πάτα το εσωτερικό μαρσπιέ δυνατά προς τα κάτω. Σύμφωνα με τη θεωρία σου, δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα?
Το παρακάτω τι σημαίνει?
Υπενθυμίζω ότι πρόκειται για κλειστό σύστημα δυνάμεων και ότι τα όσα έγραψα παραπάνω δεν ισχύουν στην πραγματικότητα - είναι καθαρά θεωρητικά.
Λαμβάνοντας υπόψη όλες τις παραπάνω παραμέτρους θα διαφωνούσα ακόμη και εάν δεν ίσχυε το κλειστό του συστήματος .
Αφού στην πραγματικότητα όπως λες η θεωρία δεν ισχύει, πως διαφωνείς με την αντίδραση της μοτό σε πραγματικές συνθήκες? :confused:
Καλά είναι να διαφωνούμε για να διαφωνούμε, αλλά η διαφορά μεταξύ της θεωρίας του Νεύτωνα και τροπέτου από High είναι δυσδιάκριτη.
RaGe_Raptor
14/11/2013, 17:32
Ε ναι ρε φίλε λέω τα ίδια και μου τη δίνει.
Γιατί έχω γράψει 4 πόστ λέγοντας τα ίδια και χωρίς να το σκεφτείτε έχετε πέσει πάνω μου όλο το αντμινιστράδικο να με φάτε!
Για κάτι τέτοιες αντιδράσεις ενώ είμαι 5 χρόνια μέλος έχω γράψει 35 πόστ μόνο.
Ο μόνος λόγος που γράφω εδώ τώρα είναι διότι προτού να αρχίσω να ασχολούμαι με σχολεία κλπ, τέτοια άσχετα διάβαζα και προσπαθούσα να τα εφαρμόσω. Μπαίνω λοιπόν στη θέση των πιο νέων οδηγών και ασχολούμαι. Αν εσεις δε θέλετε να καταλάβετε αυτοί τουλάχιστον μπορεί και να το κάνουν.
Άρα ΞΑΝΑ αναλύω και δε θα επεκταθώ στα επιπλέον γιατί πιθανότατα σας μπέρδεψα:
Θεωρείτε ότι άμα βάλετε δύναμη στο μαρσπιέ αυτό μπορεί να έχει οποιαδήποτε επίδραση στη ρόδα. Ε δεν έχει.
303608
Στη φώτο έχουμε: Σύνολο δύναμης F, F1 το βάρος μηχανής και αναβάτη του γκαζιού κλπ, F2 η δύναμη στο μαρσπιέ (τη θεωρούμε εξωτερική δύναμη όπως λέτε).
Φυσικά και ισχύει ότι F = F1 + F2.
Άρα σύμφωνα με αυτό που λέτε πρίν να πατήσεις το μαρσπιέ η συνολική δύναμη στο έδαφος θα είναι F1 και αφού το κάνεις τότε θα γίνει F (=F1+F2) όπου F>F1
Ωραία μέχρι εδώ; ΟK.
Μιας και δε μπορείτε να το καταλάβετε με τη μηχανή πάτε ανεβείτε σε μια ζυγαριά. Δείτε το βάρος σας και μετά αρχίστε να βάζετε δύναμη στο (ας πούμε) αριστερό πόδι. Εγώ σας λέω ότι όσο και να πατήσετε το αριστερό πόδι σας δε θα υπάρχει αύξηση του βάρους σας.
Όμοια αν ανεβείτε και κάνετε το ίδιο στη μηχανή δε θα υπάρχει αύξηση της συνολικής δύναμης που θα δεχτεί το έδαφος. Αυτό συμβαίνει διότι η F2 είναι εσωτερική δύναμη του συστήματος άρα και εξουδετερώνεται μέσα σε αυτό.
Με άλλα λόγια και αφού το βάρος πρίν θα ισούται με το βάρος μετά ισχύει F=F1. Και αφού F=F1 + F2 άρα F2=0.
Αυτό το λέγαμε στο σχολείο εις άτοπο απαγωγή.
Μιας και δεν δέχεστε το ότι είναι εσωτερική δύναμη το πήγαμε σαν εξωτερική αλλά ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ.
Αυτό που νοιώθετε ως σταθερότητα στη μηχανή είναι το ότι πιέζοντας το μαρσπιέ, σταθεροποιείστε περισσότερο στο τεπόζιτο. Άρα κρατάτε το σώμα σας με τους μύες των ποδιών άρα δεν επηρεάζεται το τιμόνι άρα στρίβετε καλύτερα.
ΑΝ διαβάσετε όλα τα ποστ που έχω γράψει γράφουν ΑΚΡΙΒΩΣ τα ίδια πράγματα οπότε μη κρίνεις φίλε μου το ότι διαμαρτύρομαι.
Να είστε καλά και πάντα όρθιοι στην τελική όπως και να οδηγεί κανείς στο δρόμο άλλα είναι αυτά που παίζουν τον κύριο ρόλο.
Το βάρος είναι δεδομένο.το που "εφαρμόζεται" είναι αυτό που κάνει τη διαφορά.
sapila racing
14/11/2013, 17:47
Ε ναι ρε φίλε λέω τα ίδια και μου τη δίνει.
.
.
.
.
.
Να είστε καλά και πάντα όρθιοι στην τελική όπως και να οδηγεί κανείς στο δρόμο άλλα είναι αυτά που παίζουν τον κύριο ρόλο.
Kι εσυ να σαι καλά, και αντί να νευριάζεις κοίτα να ανοίξεις κανένα βιβλίο φυσικής! :wave2:
Στο μαθημα περι συνισταμένων και ροπών μαλλον ήσουν κοπάνα.
Η απειροελάχιστη δύναμη στον εξωτερικο μαρσπιε διανυσματικά μεταφέρει το βάρος ( ή την συνισταμενη δύναμη καλύτερα) προς το εσωτερικό της ρόδας κοντύτερα στο σημείο επαφής του ελαστικού δηλαδή για να το διαχειριστεί. Σε συνδιασμο με counter steering για το pickup, το κορμί χαμηλώνει κι άλλο το κέντρο βάρους. Το σύνολο αυτό δυναμεων και μετατοπισης των προσφέρει μεγαλύτερη πρόσφυση απο όση θα είχες χωρίς να πατάς. Ετσι και αλλιώς η δυναμη του καθενός ειναι και διαφορετική.
Ακριβως αυτό που σου λέει ο blade δηλαδη και που απορώ με την υπομονή του.
Joyrider
14/11/2013, 20:55
Για την ακρίβεια το βάρος μας αυξάνεται κατά την στροφή. Η μάζα είναι σταθερή και η επιτάχυνση αυτής προκαλεί αύξηση του βάρους. Γιαυτό συμπιέζονται και οι αναρτήσεις κατά το στρίψιμο.
Η ένσταση του σεμιάζ μάλλον μοιάζει με την δική μου. Η λέξη "πιέζω" και μάλιστα δυνατά είναι που δεν μ'αρέσει. Όταν είσαι κρεμασμένος από την μηχανή αλίμονο αν μπορείς να πιέσεις το εξωτερικό μαρσπιέ σε αυτή την στάση. Αν μπορούσες, εκτός του ότι θα ήταν πολύ μικρή η δύναμη, η δράση του πιέζω θα σε πέταγε ακόμα πιο κάτω σαν αντίδραση.
Αυτό που νιώθουμε είναι η ορμή μας που θέλει να διατηρηθεί και σπρώχνει την μάζα μας προς τα έξω (θες πεστο φυγόκεντρο, θες πεστο αδράνεια) και εμείς στηριζόμαστε στο εξωτερικό μαρσπιέ στην προκειμένη περίπτωση εξόδου από στροφή, έχοντας σηκωθεί ελαφρά από την σέλα για να πετύχουμε αυτά που λέτε, πρόσφυση κτλ.
Προσωπικά έτσι μπορώ να το καταλάβω καλύτερα. Και τώρα σας πιάνω :beer:
Ε ναι ρε φίλε λέω τα ίδια και μου τη δίνει.
Γιατί έχω γράψει 4 πόστ λέγοντας τα ίδια και χωρίς να το σκεφτείτε έχετε πέσει πάνω μου όλο το μοδερεστράδικο να με φάτε!
Για κάτι τέτοιες αντιδράσεις ενώ είμαι 5 χρόνια μέλος έχω γράψει 35 πόστ μόνο.
Ο μόνος λόγος που γράφω εδώ τώρα είναι διότι προτού να αρχίσω να ασχολούμαι με σχολεία κλπ, τέτοια άσχετα διάβαζα και προσπαθούσα να τα εφαρμόσω. Μπαίνω λοιπόν στη θέση των πιο νέων οδηγών και ασχολούμαι. Αν εσεις δε θέλετε να καταλάβετε αυτοί τουλάχιστον μπορεί και να το κάνουν.
Είτε έχεις 35 ποστ, είτε 10035 ποστ το ίδιο θα σου λέγαμε, απλά γιατί αυτό που λες είναι λάθος και μπορεί να σε οδηγήσει εσένα ή όποιον νέο οδηγό σε λάθος χειρισμό ή σε πτώση.
Καλή είναι η θεωρία, και ακόμα καλύτερη η διάθεση σου να το ψάξεις αναλύοντας δυνάμεις, αλλά η θεωρία πρέπει να αποδεικνύεται για να ισχύει. Δοκίμασε αυτό που σου είπε ο Blade,(μην δοκιμάσεις αυτό που σου είπα εγώ γιατί μπορείς να φας κανένα βρόντο) και μπορεί να εκπλαγείς με το αποτέλεσμα.
Bladerunner
15/11/2013, 08:15
Semiaz, τα σχέδια που βάζεις και οι αναλύσεις σου αποδεικνύουν ότι δεν μπορεί να αυξηθεί το βάρος από χειρισμούς του αναβάτη. Δεν είπα όμως κάτι τέτοιο. Γι αυτό σου τόνισα ότι δεν διαβάζεις προσεκτικά και είσαι εκτός θέματος.
Αναφέρθηκα σε μεταφορά βάρους. Στην άσκησή του σε συγκεκριμένα σημεία.
Ή το έχεις καταλάβει αλλά η υπεροψία σου δεν σου επιτρέπει να το παραδεχτείς, ή όντως δεν μπορείς να αντιληφθείς τη διαφορά. Αν ισχύει το δεύτερο λυπάμαι αλλά δε μπορώ να βοηθήσω παραπάνω. Ήδη γράφω λες κι απευθύνομαι σε τελείως αδαείς αναγνώστες. Δεν γνωρίζω τον τρόπο να ρίξω κι άλλο το επίπεδο. Άσε που δε νομίζω ότι θα είχε και κάποια διαφορά.
.... και όπως λένε στους γάμους τους οι καθολικοί "speak now or forever hold your peace":
1ον: Απαιτώ να διαγραφεί ....
Αυτό το λένε οι προτεστάντες.
Απαιτείς; Σου μιλάνε άνθρωποι που (θες δεν θες να το καταλάβεις ή να το παραδεχτείς) καβαλάνε μηχανάκια περισσοτερο καιρό από σένα και σίγουρα (είμαι τόσο σιγουρος όσο κι ότι η Γη περιστρέφεται περί τον άξονά της) πιο γρήγορα από εσένα και εσύ έχεις μουλαρώσει σαν να κάνεις σταυροφορία για την αποκάλυψη της αλήθειας.
Δεν διαγράφεται τίποτα. Δεν σε προσέβαλαν. Εσύ για κάποιο λόγο μπήκες με φόρα και τα πήρες σβάρνα όλα.
http://forums.catholic.com/showthread.php?t=224567
Από το παραπάνω σου λίνκ:
Keep in mind that at a Catholic wedding ceremony, the phrase "speak now or forever hold your peace" will NOT be used. Because of the Pre-Cana preparation involved in a Catholic wedding, and ample opportunity for others to express their concerns, any objections to the wedding should have been voiced WELL before the ceremony.
Τέλος από εμένα.
Bladerunner
15/11/2013, 10:12
Τα λέμε
Γιατί όχι; Από 'τι βλέπω είσαι και αστείος (έχεις χιούμορ δηλαδή). Πάντα χαίρομαι να τα λέω με τόσο ευχάριστες προσωπικότητες.
1ον: Απαιτώ να διαγραφεί το σχόλιο του Blade όσον αφορά την οδηγική μου ικανότητα(...)
3ον: Απαιτώ να διαγραφεί το σχόλιο του Blade όσον αφορά την υπεροψία μου και το αν είμαι αδαής ή όχι(...)
Εγώ τουλάχιστον δεν διαγράφω τίποτα γιατί απλά δεν πρόσβαλα. Ρώτησα αν οδηγάς μηχανάκι παίζοντας μαζί του κι αν αυτά που γράφεις τα έχεις δοκιμάσει καθόλου στην πράξη. Επίσης, είπα ότι ο τρόπος γραφής μου απευθύνεται σε αδαείς* -για να είναι πιο κατανοητός-.
Ομολογώ ότι όντως χαρακτήρισα τον τρόπο σου υπεροπτικό. Δεν θα το διαγράψω όμως.
*Αδαής:
1. αυτός που δεν γνωρίζει κάτι, που έχει άγνοια (ενός θέματος)
2. αυτός που δεν έχει πείρα (συγκεκριμένου) αντικειμένου ή καταστάσεων
3. αδαής (ο/η) πρόσωπο που δεν έχει γνώσεις ή πείρα σε ένα θέμα, που αγνοεί (ένα ζήτημα)
Πηγή: Μπαμπινιώτης (2002) Λεξικό της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, Αθήνα
Bladerunner
15/11/2013, 11:07
Ο χρήστης Semiaz αποφάσισε και διέγραψε όλα του τα μηνύματα στο παρόν θέμα. Οπότε, αυτά που αναφέρονται στο διαγραμμένα πλέον μηνύματα του παραπάνω χρήστη φαντάζουν "άκυρα"
Ως moderator δεν θα διαγράψω τα "άκυρα" για να βλέπουμε όλοι τι σύγχυση δημιουργείται όταν σβήνουμε τα μηνύματά μας και πόσο σεβόμαστε τους συνομιλητές μας.
Το θέμα όμως θα κλειδωθεί διότι πιστεύω ότι γράφτηκαν όλες οι απόψεις και είναι στην κρίση των χρηστών-αναγνωστών.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.