View Full Version : ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ (ΨΕΚΑΣΤΩΝ) ΔΙΧΡΟΝΩΝ
#δημοσιογραφικο στιλ ON#
Τον γυρο του διαδιχτυου εχει κανει η πιθανη επιστροφη των διχρονων κινητηρων με εξελιγμενα συστηματα αμεσου ψεκασμου ωστε να μην ρυπαινουν, να μην καπνιζουν και να ειναι και πιο οικονομικα σε καταναλωση.
Συμφωνα με εγκυρες πληροφοριες (σ.σ. φημες) η ΚΤΜ εχει ετοιμα πρωτοτυπα προς παραγωγη αλλα περιμενει μεγαλη ιαπωνικη εταιρια (honda) να συρει τον χορο.
Συμφωνα με τους ιδιους κυκλους η παρουσιαση καποιου πρωτοτυπου μαζικης παραγωγης θα γινει τελη του 2014 αρχες 2015.
Πηγη: Δεβετζή (http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A7%CF%81%CF%85%CF%83%CE%BF%CF%80%CE%B7%CE%B3%CE%AE_%CE%94%CE%B5%CE%B2%CE%B5%CF%84%CE%B6%CE%AE)
#δημοσιογραφικο στιλ OFF#
Link http://www.cycleworld.com/2012/08/13/two-stroke-resurrection/
υ.γ. οι δικες μου πληροφοριες ειναι απο το editorial του αμερικανικου Dirt Βike Rider.
Δίχρονα άμεσου ψεκασμού υπάρχουν εδώ και χρόνια στις εξωλέμβιες κυρίως με τις Ε-TEC & Optimax. Κατανάλωση 4χρονου, ανύπαρκτος καπνός (0,5% ανάμειξη λαδιού), αξιοπιστία, πάμφθηνο service vs 4T και χαμηλό βάρος.
Η Honda στην συγκεκριμένη (τεράστια) αγορά προσφέρει εδώ και μια δεκαπενταετία, ένα μοτέρ που φοράει και στο αυτοκινητο Accord...
Καλήνύχτα.
Takata Dome
27/11/2013, 10:52
Ενδιαφέρουσα εφαρμογή που (άγνωστο γιατί) η Honda δεν προχώρησε ποτέ
304479
Πρωτον: Αλλες απαιτησεις (σε αποκριση κυριος) εχει ενας κινητηρας marine, jetski, snowmobile κτλπ και αλλες ενα ΜΧ που π.χ. οταν ειναι μεσα στο αυλακι αν καθυστερησει η αποκριση μισο δευτερο εχει πεσει κατω.
Δευτερον: Η τεχνολογια εξελισσεται και ειδικα στα ηλεκτρονικα (ηλεκτρομηχανικα) συστηματα, το τι ηταν δυνατο πριν απο 10 χρονια, το τι υπαρχει σημερα και το τι θα ειναι εφικτο αυριο ειναι γενναιες μακρια. Αντιστοιχα και το κοστος της καθε τεχνολογιας.
Ιδωμεν. Παντος στο διαδικτιο εχει γινει ενας μικρος πανικος απο σοβαρες πηγες.
Πρωτον: Αλλες απαιτησεις (σε αποκριση κυριος) εχει ενας κινητηρας marine, jetski, snowmobile κτλπ και αλλες ενα ΜΧ που π.χ. οταν ειναι μεσα στο αυλακι αν καθυστερησει η αποκριση μισο δευτερο εχει πεσει κατω.
Δευτερον: Η τεχνολογια εξελισσεται και ειδικα στα ηλεκτρονικα (ηλεκτρομηχανικα) συστηματα, το τι ηταν δυνατο πριν απο 10 χρονια, το τι υπαρχει σημερα και το τι θα ειναι εφικτο αυριο ειναι γενναιες μακρια. Αντιστοιχα και το κοστος της καθε τεχνολογιας.
Ιδωμεν. Παντος στο διαδικτιο εχει γινει ενας μικρος πανικος απο σοβαρες πηγες.
Το θέμα της απόκρισης είναι το ίδιο σημαντικό και στα marine, γιατί εκεί δεν τρώς τούμπα αλλά σε καταπίνουν κύματα. Πλεονέκτημα έχουν κυρίως στο οτι δουλεύουν συνεχώς με σταθερές θερμοκρασίες νερού.
Μακάρι να στραφούν προς την επόμενη γενιά 2Τ, αλλά έχω τις επιφυλάξεις μου μιας και τα μεγάλα εργοστάσια τα έχουν εγκαταλείψει. Τεχνολογία υπάρχει, αλλά δεν αρκεί για να αλλάξει τις προτιμήσεις του κοινού (που διαμορφώθηκαν απ΄τα marketing dep. των εργοστασίων)
Το θέμα της απόκρισης είναι το ίδιο σημαντικό και στα marine, γιατί εκεί δεν τρώς τούμπα αλλά σε καταπίνουν κύματα. Πλεονέκτημα έχουν κυρίως στο οτι δουλεύουν συνεχώς με σταθερές θερμοκρασίες νερού.
Δλδ αν ο χειριστης του φουσωτου ανοιξει γκαζι 3μοιρες παραπανω θα βουλιαξει-ανατραπει το σκαφος;
Δεν ξερω απο σκαφη αλλα απο αυτα που εχω δει το γκαζι το χειριζονται σχεδον σαν διακοπτη πολλων θεσεων (αν οχι on-off), παρα σαν ρυθμιστη ακριβείας
Μακάρι να στραφούν προς την επόμενη γενιά 2Τ, αλλά έχω τις επιφυλάξεις μου μιας και τα μεγάλα εργοστάσια τα έχουν εγκαταλείψει. Τεχνολογία υπάρχει, αλλά δεν αρκεί για να αλλάξει τις προτιμήσεις του κοινού (που διαμορφώθηκαν απ΄τα marketing dep. των εργοστασίων)
Φημες λενε οτι οι ευρωπαιοι (κυριος ΚΤΜ με τ0 300) που κατασκευαζουν ακομα 2Τ enduro εχουν καπελωσει ενα μεγαλο κομματι της αγωρας και αυτο δεν περνα απαρατηρητο.
Ας συνεχισουν να βγαζουν διαμαντια σαν το παρακατω και ας μην βγαλουν ποτε
νεες τεχνολογιες κτλ.
http://www.betamotor.com/en/enduro/bikes/rr-enduro-2t-250-300-2
304484
Pan (dvs)
27/11/2013, 13:17
Το θεμα ,μαλλον, δεν ειναι αν μπορουνε να βγαλουνε (η αυτους που βγαζουνε) καλους ψεκαστους.Το θεμα βλεπω να ειναι , αν μπορουνε να ξαναγυρισουνε το μυαλο των καταναλωτων.
περα απο το υπερ και τα κατα καθε λυσης μεγαλο πλεονεκτημα του 4Τ αποτελει οτι εχει πισω του 10ετιες εξελιξης απο ολους σε σχεση με τον 2Τ που εχουν γινει αποσπασματικες προσπαθειες
το μυαλο του καταναλωτη γυρναει μεσα σε μια τριετια το πολυ
ετσι μας επεισαν οτι χρειαζομαστε οπωσδηποτε SUV, 20 αεροσακους και turbo
περα απο το υπερ και τα κατα καθε λυσης μεγαλο πλεονεκτημα του 4Τ αποτελει οτι εχει πισω του 10ετιες εξελιξης απο ολους σε σχεση με τον 2Τ που εχουν γινει αποσπασματικες προσπαθειες
το μυαλο του καταναλωτη γυρναει μεσα σε μια τριετια το πολυ
ετσι μας επεισαν οτι χρειαζομαστε οπωσδηποτε SUV, 20 αεροσακους και turbo
10ετίες εξέλιξης έχει και ο 2Τ + κάποια βασικά πλεονεκτήματα που δεν έχει ο 4Τ. Μεγαλύτερη ισχύ, περισσότερα κιλά ροπής από ίδιους σε κυβικά κινητήρες και μικρότερο βάρος.
Τα μειονεκτήματα της γραμμικότητας τα είχαν λύσει σε μεγάλο βαθμό, το θέμα της μεγαλύτερης κατανάλωσης οι άμεσου ψεκασμού τουλάχιστον το έχουν λύσει επίσης, το θέμα καπνού και ρύπων δεν ξέρω.
Οι E-TEC που έχω δει δεν βγάζουν καθόλου καπνό, αλλά δεν ξέρω αν θα περνάγε τις προδιαγραφές για οχήμα δρόμου όμως.
Allst@rf
27/11/2013, 20:10
μακάρι να προχωρησει...
ο διχρονος κινητηρας έχει πολλά και τεράστια πλεονεκτηματα, ειδικά στο χώμα...
εγώ παντως θα δώσω το 4τ μου για διχρονο...
Ta Ossa 250i/300i δεν βγήκαν ακομα παντως, θα χε πολυ ενδιαφερον
stefanos
27/11/2013, 23:20
Το βλέπω δύσκολο κάτι euroX των επομένων ετών να κυκλοφορεί καίγοντας βενζινολαδο.
Η omc και bimota πεθάναν προσπαθώντας.
καίγοντας βενζινολαδο.
Αυτη ειναι η βαση του λαθους.
Πλεον δεν θα εχει premix και τα πιστονια θα αποκτησουν ελατηρια λαδιου οπως στα 4Τ. Η λυπανση των ρουλεμαν θα γινετε με τρομπα λαδιου και μπεκακια με ελαχιστη καταναλωση "διχρονου" λαδιου (το οποιο και θα ανακυκλοφορει).
Εντελος διαφορετικο συστημα δλδ απο οτι εχουμε γνωρισει μεχρι στιγμης (στον χωρο της μοτοσικλέτας τουλαχιστον).
Πολυμήχανος
28/11/2013, 01:39
Άρα μιλάς για στροφαλοθάλαμο τετράχρονου τύπου. Με υγρό κάρτερ, κλειστό.
Σε αυτήν όμως την περίπτωση, κάτι άλλο, θα πρέπει να αναλάβει το ρόλο της αντλίας του αέρα προς τον κύλινδρο.
Εξωτερικός κομπρέσορας με κίνηση από τον στροφαλοφόρο;
Αμα βγεί και δεν χρειάζεται σε κάθε γέμισμα να ρίχνω λαδάκι και δεν βρωμάνε τα καυσαέρια, ξαναγοράζω δίχρονο ααανετα.
Άρα μιλάς για στροφαλοθάλαμο τετράχρονου τύπου. Με υγρό κάρτερ, κλειστό.
Οχι νορμαλ καρτερ διχρονου οπου μεσα κανει τα κολπα του ο αερας. Το λαδι λυπανσης (οχι πλεον 2Τ) τρομπαρεται με αντλια για να λυπανει τα ρουλεμαν στροφαλου-κατω μπιελας και ψεκαζετε για να λυπανει κυλινδρο και ρουλεμαν πανω μπιελας. Στο κατω μερος του στροφαλου τα ξαναμαζευει η αντλια.
Αυτος ο τροπος δεν ειναι καινουργιος εφαρμοζετε εδω πολλα χρονια στους dry sump 4Τ κινητηρες.
Η μονη καταναλωση λαδιου ειναι απο το διαφυγόν λαδι που θα παρασυρει ο αερας και οτι περασει απο την στεγανωση του πιστονιου.
Στις Χ ωρες λειτουργιας θα χρειαζετε να ξαναγεμισεις ενα δοχειο, που θα εχει ο κινητηρας, με λαδι.
Στους κινητηρες snowmobile, που ειναι οτι ποιο κοντινο σε αυτο που παρουσιαζετε για την μηχανη, η καταναλωση λαδιου ειναι νομιζω κατω απο 1λιτ την σεζον.
Πολυμήχανος
28/11/2013, 11:29
Οχι νορμαλ καρτερ διχρονου οπου μεσα κανει τα κολπα του ο αερας. Το λαδι λίπανσης (οχι πλεον 2Τ) τρομπαρεται με αντλια για να λιπανει τα ρουλεμαν στροφαλου-κατω μπιελας και ψεκαζεται για να λιπανει κυλινδρο και ρουλεμαν πανω μπιελας. Στο κατω μερος του στροφαλου τα ξαναμαζευει η αντλια.
Αυτος ο τροπος δεν ειναι καινουργιος εφαρμοζεται εδω πολλα χρονια στους dry sump 4Τ κινητηρες.
Η μονη καταναλωση λαδιου ειναι απο το διαφυγόν λαδι που θα παρασυρει ο αερας και οτι περασει απο την στεγανωση του πιστονιου.
Στις Χ ωρες λειτουργιας θα χρειαζεται να ξαναγεμισεις ενα δοχειο, που θα εχει ο κινητηρας, με λαδι.
Στους κινητηρες snowmobile, που ειναι οτι ποιο κοντινο σε αυτο που παρουσιαζετε για την μηχανη, η καταναλωση λαδιου ειναι νομιζω κατω απο 1λιτ την σεζον.
Δεν νομίζω ότι γίνεται αυτό που περιγράφεις. Δεν γνωρίζω τι γίνεται στους κινητήρες snowmobile έχω όμως αμφιβολία οτι γίνεται αυτό που γράφεις. Αν έχεις κάποια περιγραφή, κάποιο λινκ επεξηγηματικό ρίχτο να μάθω.
Μέσα στο κάρτερ του δίχρονου, το σύστημα μπιέλα-στρόφαλος-πιστόνι, δουλεύει σαν αντλία ΟΛΟΥ του αέρα-λαδιού-βενζίνης που πηγαίνει μετά στον κύλινδρο να καεί. Δεν υπάρχει ούτε κατά διάννοια ένα μέρος με ''ησυχία'' να λιμνάσουν λάδια και να μαζευτούν από αντλίες, καθότι γίνεται της κακομοίρας από μποφόρ.
Ποιό λάδι τετράχρονου τύπου θα μαζευτεί, και από που; Με το που θα ψεκάζεται το λάδι όπως περιγράφεις, θα το παίρνει μετά όλο ο σίφουνας της κίνησης του αέρα. Να λιμνάσει και να το μαζέψει η αντλία που; Κάτω μέρος με ελλαιολεκάνη, αν υπήρχε, θα χανόταν η στεγάνωση της ''αντλίας'' στροφάλου-μπιέλας-πιστονιού, και δεν θα δούλευε σαν αντλία, χώρια και που να δούλευε, τα μποφόρ εκεί μέσα, σιγά μην άφηναν το λάδι που ψεκάστηκε, να πάει με την άνεσή του να τρέξει ήρεμα ήρεμα στην ελλαιολεκάνη. Στον κύλινδρο θα πήγαινε όλο.
Επίσης, τα ρουλεμάν γενικά, δεν χρειάζονται πίεση λαδιού, απλά χρειάζονται βρέξιμο λαδιού. Τα κουζινέτα χρειάζονται πίεση λαδιού.
Τέλος επειδή σε βλέπω να κάνεις συστηματικό λάθος και όχι τυχαίο, είναι λίπανση με γιώτα, το λάδι μαζεύεται από την αντλία, και το λάδι το μαζεύετε εσείς οι πολλοί που μαζεύετε τις ελλιές.
τις ελλιές.
Οι ελιές θέλουν ένα Λ όμως...
Πολυμήχανος
28/11/2013, 11:35
Εκτός κι αν είναι από το Μαρκόπουλλλλλο.
:lol:
Ναι βεβαίως.
Δεν νομίζω ότι γίνεται αυτό που περιγράφεις. Δεν γνωρίζω τι γίνεται στους κινητήρες snowmobile έχω όμως αμφιβολία οτι γίνεται αυτό που γράφεις. Αν έχεις κάποια περιγραφή, κάποιο λινκ επεξηγηματικό ρίχτο να μάθω.
http://www.youtube.com/watch?v=eu3NEPSBfUs Απο 2:04 και μετα.
Προσεξε το συμειο που λεει [at precisely the right time].
Και αυτη ειναι η τεχνολογια που υπαρχει εδω και καιρο. Ποια (θα) ειναι η εξελιξη της δεν το ξερω.
Οσον αφορα την αντλια αποσταραγκισης που γραφω δεν εχω κανενα απτο στοιχειο μιας και τον κινητηρα (σχεδον) κανεις δεν τον εχει δει. Μπορει να ειναι και μουφα. Παντος καπου στο διαδικτυο διαβασα οτι το συτημα περιλαμβανει αντλια αποστραγκισης (suction pump, που δεν ειναι το ιδιο πραγμα με την vacum pump). Δεν θυμαμαι που ακριβος το διαβασα, αν το ξαναβρω θα το ποσταρω.
Οπως το καταλλαβα-φανταστικα εγω, λογο του οτι πλεον εχουμε μονο αερα στον στροφαλοθαλαμο οι ταχυτητες ροης μπορουν να πεσουν δραματικα (με μονη εγγνια την συνολικη παροχη) μιας και δεν εχουμε θεματα βελτιστης αναμιξης του καυσημου με τον αερα πριν τον θαλαμο καυσης. Σε αυτην την περιπτωση ενδεχετε (γιατι υποθετικα μιλαω) να συσσωρευετε μια ποσοστητα (πιο "βαριου" σε σχεση με το 2Τ) λαδιου που ανετα μπορει να ρουφηξει μια αντλια για ανακυκλοφορια χωρις να χασουμε την στεγανωση του στροφαλοθαλαμου. Το δε μεγαθος ή βοηθητικοι χωροι του στροφαλοθαλαμου-θυριδων ειναι αλλη μια καλη υποθεση τωρα που εχουμε μονο αερα να περνα.
Τελος τα ρουλεμα στροφαλου δεν θα χρειαζετε να λυπαινονται απο το μειγμα λαδιου βενζινης και αρα μπορουν να βγουν εκτος στροφαλοθαλαμου. Ουτε αυτο το διαβασα πουθενα αλλα ειναι απλη λογικη.
Ακομα αν διαβασεις το αρχικο ποστ και το λινκ που εχω παραθεσει λεει κατω κατω
This would require one of the available direct-injection technologies, an oxidizing catalyst in the exhaust and, likely, a direct lubrication system that feeds carefully controlled amounts of oil to the main and rod bearings to minimize oil usage. While that question currently remains unanswered, there is at least one top engine designer at a major manufacturer who believed it was possible five years ago. The technology has only gotten better since.
oxidizing catalyst και λαδιλα παρασυρμενη απο την ροη του αερα don't go together. Αρα κατι κολπο πρεπει να εχουν βρει.
stefanos
28/11/2013, 14:03
Αρα κατι κολπο πρεπει να εχουν βρει.
Λίπανση αποκλειστικά με καστορέλαιο που είναι οικολογικό βιοκαύσιμο.:D
Λίπανση αποκλειστικά με καστορέλαιο που είναι οικολογικό βιοκαύσιμο.:D
Βοηθα και στην δυσκοιλιοτητα.
Στα σοβαρα παντος το προβλημα ειναι το image της καθε εταιριας. Δεν μπορει απο την μια να προωθει πανακριβα ηλεκτρικα ή πανακριβα υπερεξελιγμενα diesel υβριδικα και στον ιδιο καταλογο να εχει βρομοδιχρονα που βγαζουνε ντουμανι και ακαυτη βενζινη.
Κατι ομως που οι μονοκυλινδροι 4Τ κινητηρες εχουν φτασει (μηχανολογικα) τα ορια τους και ο κοσμος τρεμει τα ακριβα τους σεβις-ζημιες, κατι που η ΚΤΜ και η GasGas συνεχιζει να πουλαει τα 2Τ 300αρια που κερδιζουν ανετα τα 4Τ οπου και αν αφεθουν να τρεξουν μαζι, κατι η τεχνολογια αμμεσου ψεκασμου στα διχρονα που αρχιζει και εφαρμοζετε (με ενθουσιοδεις αντιδρασεις) απο μερικους τρελους ιδιώτες (ή εστω εταιριες με μια ντουζινα εργαζομενους) μπορουν να ξυπνσηουν τους γιγαντες.
Γιατι μην γελιομαστε οσους ανθρωπους απασχολει η GASGAS για να βελτιωσουν ολοκληρο το μοντελο της επομενης χρονιας, τους εχει η HONDA για να επανασχεδιασουν το πενταλ του φρενου ή τα γραφικα. Αν οι πολυ μεγαλες εταιριες δεν μπουν στο παινχιδι του ανταγωνισμο, επιταχυνση της εξελιξης δεν εχει.
Προσωπικα με εκνευριζει ο ηχος του διχρονου, ομως βρισκω πολυ ελκυστικη την ιδεα ενος καθαρου διχρονου.
Ειανι πολυ πιο απλα σε λειτουργια απο τα 4Τ , αλλα αυτος ειναι και ο κυριος λογος που πιστευω πως δε θα τα αφησουν να εξαπλωθουν.
η τελοσπαντων οτι γινει θα γινει πολυ αργα. Δε θα αφησουν ολοκληρη βιομηχανια 4Τ ετσι αποτομα.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.