PDA

View Full Version : Χαρτογραφηση



Σελίδες : [1] 2

Aleph
30/12/2013, 17:50
γεια σας
Μηπως ξερετε καποιον καλο μαστορα για χαρτογραφηση με δυναμομετρο απο Αθηνα ή δυτικά προαστια?
Το μηχανακι είναι ΚΤΜ 990 σούπερ δούκας.
Ευχαριστώ.

Mariner
30/12/2013, 18:23
Κάποια στιγμή που το έψαχνα κ εγώ μου είχαν πεί για τον www.mototechnology.gr αλλα τελικά δεν το δοκίμασα ακόμα κ δεν έχω προσωπική πείρα.

Aleph
03/01/2014, 18:57
Μου ειπαν απο τη μοτο technology οτι χρειαζεται power commander.

siraxanz
03/01/2014, 19:01
εχεις π.μ.

cosgili
03/01/2014, 19:01
Με ένα tune ecu κάνεις μια χαρά δουλίτσα και μπορείς να πειραματιστείς και μόνος σου. Υπάρχουν βέβαια και έτοιμοι χάρτες από χρήστες για όλα τα γούστα;)
Αν θυμάμαι καλά ο Blitzer είχε ασχοληθεί παλιότερα με το άθλημα στο 690 του. Στείλε του ένα pm δεν χάνεις τίποτα να μάθεις λεπτομέρειες

panos_zip
03/01/2014, 19:52
+1 και από εμένα.

Ασχολούμαι με το tune ecu εδώ και 2-3 χρόνια περίπου. Από τότε που πήρα το Tiger.
Έχω κάνει μέχρι στιγμής πολλά πειράματα με έτοιμους χάρτες Triumph αλλά και με custom χάρτες από άλλους χρήστες. Με εξάτμιση μαμά και μη.
Αυτή τη στιγμή έχω custom χάρτη.

Είναι αρκετά εύκολο να το κάνεις μόνος σου και υπάρχουν και βίντεο στο youtube με how to για KTM και Triumph.
Ειδικά σε ΚΤΜ υπάρχουν πολλοί custom χάρτες για σχεδόν κάθε setup.
Εγώ θα έλεγα να το προσπαθήσεις.

Aleph
09/02/2014, 17:51
Τελικα πηγα στο moto technology για χαρτογραφηση με δυναμομετρο και PC III. Εβαλα και τα τελικα Leo Vince και τη φιλτροχοανη DNA Stage 3 mk1 και εβγαλα το SAS.
Τωρα ομως εχει καποιους κραδασμους. Που να οφειλεται αυτο;

IRA57
09/02/2014, 20:12
Μπορεις να συνδεσεις καποιο λαπτοπ στο PCIII και να συγκρινεις τον χαρτη που εφτιαξες με τους ''generic'' της dynojet για το μηχανακι σου?
Υπαρχει λογος που σε ρωταω...

Στο διαγραμμα που πηρες εχει και λογο αερα:βενζινης?

Aleph
09/02/2014, 21:03
Ειμαι ασχετος απο κομπιουτερ για να το κανω αυτο. Στο διαγραμμα γραφει 013.drf στη μια μετρηση και 014.drf στην αλλη. Δεν ξερω τι ειναι αυτο.

IRA57
09/02/2014, 21:25
Ονομασια αρχειου ειναι αυτο.

Αν βρεις ατομο να ξερει να το κανει ,καντο και πες μου...
Στο συγκεκριμενο μαγαζι (ενω εχει ισως την καλυτερη φημη...φαντασου τα υπολοιπα τι κανουν...) οταν πληρωσα custom χαρτη ''παρελαβα'' generic akrapovic χαρτη της dynojet με πειραγμενες μονο τις αξιες 60% ανοιγμα γκαζιου και πανω...με συνεπεια το γκαζι οπουδηποτε αλλου εκτος τερμα να δουλευει σαν διακοπτης...ο,τι να ναι δλδ...

Aleph
09/02/2014, 22:01
Ε τοτε και ο δικος μου χαρτης αποκλειεται να ειναι καστομ

DrBig
09/02/2014, 22:22
Τελικα πηγα στο moto technology για χαρτογραφηση με δυναμομετρο και PC III. Εβαλα και τα τελικα Leo Vince και τη φιλτροχοανη DNA Stage 3 mk1 και εβγαλα το SAS.
Τωρα ομως εχει καποιους κραδασμους. Που να οφειλεται αυτο;

Μου ερχονται στο μυαλο δυο λογοι
1) Δεν χαρτογραφησαν ξεχωριστα τους δυο κυλινδρους
2) Δεν εκαναν balancing στα σωματα ψεκασμου.

Πιο πιθανο μου φαινεται το πρωτο, διοτι τα stage 3 DNA δεν απαιτουν διαφορετικο χαρτη για τους δυο κυλινδρους, και το PC3 μαλλον τωρα εφαρμοζει τις ιδιες αλλαγες σε ενα μαμα χαρτη που ειναι διαφορετικος για καθε κυλινδρο.....με αποτελεσμα να εχεις τελικα διαφορετικο χαρτη για καθε κυλινδρο.

Τι εκτυπωσεις, αρχεια σου εδωσαν? Μπορις να τα σκαναρεις και να μας τα δειξεις?

Aleph
10/02/2014, 18:29
Μου ερχονται στο μυαλο δυο λογοι
1) Δεν χαρτογραφησαν ξεχωριστα τους δυο κυλινδρους
2) Δεν εκαναν balancing στα σωματα ψεκασμου.

Πιο πιθανο μου φαινεται το πρωτο, διοτι τα stage 3 DNA δεν απαιτουν διαφορετικο χαρτη για τους δυο κυλινδρους, και το PC3 μαλλον τωρα εφαρμοζει τις ιδιες αλλαγες σε ενα μαμα χαρτη που ειναι διαφορετικος για καθε κυλινδρο.....με αποτελεσμα να εχεις τελικα διαφορετικο χαρτη για καθε κυλινδρο.

Τι εκτυπωσεις, αρχεια σου εδωσαν? Μπορις να τα σκαναρεις και να μας τα δειξεις?
Μου ειπε οτι δεν χρειαζεται ξεχωριστη ρυθμιση για καθε κυλινδρο οταν τον ρωτησα.
Δεν εχω σκανερ, ενα φυλλο χαρτι ειναι με 3 δυναμομετρησεις,μία πρίν και δύο μετά.

DrBig
10/02/2014, 20:48
Μου ειπε οτι δεν χρειαζεται ξεχωριστη ρυθμιση για καθε κυλινδρο οταν τον ρωτησα.


Προφανως δεν επρεπε να τον πιστεψεις.
99% των ανθρωπων στον χωρο ειναι επιεικως ασχετοι, οχι γιατι ειναι χαζοι αλλα γιατι δεν ενδιαφερονται.

Aleph
20/02/2014, 17:52
Ασχετοι και αδιαφοροι στο moto technology.Το πρωι ηθελε δεκα μιζιες για να παρει μπροστα.Το πηγα σε αλλο μαγαζι και το σενιαρανε.Και χωρις power commander.Πεταμενα λεφτα.

Mariner
20/02/2014, 23:24
Δεν μας λές και σε ποιο να έχουμε μια ιδέα τι γίνεται?

daz
20/02/2014, 23:47
Το μηχανάκι έχει Leo Vince και DNA Stage 3 και έβγαλες το PC?

Aleph
21/02/2014, 16:33
Το μηχανάκι έχει Leo Vince και DNA Stage 3 και έβγαλες το PC?

Ναι.

Aleph
21/02/2014, 16:36
Δεν μας λές και σε ποιο να έχουμε μια ιδέα τι γίνεται?
Ειναι στον Πειραια,στα Καμινια,οδος Αθηνων 13,πολυ καλος.

daz
21/02/2014, 17:45
Ναι.

Αν τρυπήσει κανένα πιστόνι θα φταίνε τα κτμ που είναι ζημιάρικα?

DrBig
21/02/2014, 17:47
Αν τρυπήσει κανένα πιστόνι θα φταίνε τα κτμ που είναι ζημιάρικα?

Μπορει να του περασε χαρτη στην μαμα ECU.
Στα ΚΤΜ το κανεις με ενα καλωδιο και ενα λαπτοπ.

daz
21/02/2014, 18:03
Μπορει να του περασε χαρτη στην μαμα ECU.
Στα ΚΤΜ το κανεις με ενα καλωδιο και ενα λαπτοπ.

Θέλω και 'γω!!!!

:cry:



υγ. Δεν το ήξερα αυτό! Τώρα λύθηκε το μυστήριο γιατί δε μίλησες πριν από μένα. :lol:

Aleph
21/02/2014, 18:31
Μπορει να του περασε χαρτη στην μαμα ECU.
Στα ΚΤΜ το κανεις με ενα καλωδιο και ενα λαπτοπ.

Ακριβως.Ειχε και δυναμομετρο.

IRA57
22/02/2014, 05:01
Αρα βγηκες και λιγο κερδισμενος μιας και μπορεις να πουλησεις το pc τωρα ;)

DrBig
22/02/2014, 06:28
Θέλω και 'γω!!!!

:cry:



υγ. Δεν το ήξερα αυτό! Τώρα λύθηκε το μυστήριο γιατί δε μίλησες πριν από μένα. :lol:

Που να σε προλαβω!?
Το δικο σου τι χρονολογιας ειναι? Ρωταω γιατι νομιζω μπορεις (αν θες) να βαλεις το υπερτατο μπλιμπλικι = PCV+autotune

daz
22/02/2014, 11:08
Που να σε προλαβω!?
Το δικο σου τι χρονολογιας ειναι? Ρωταω γιατι νομιζω μπορεις (αν θες) να βαλεις το υπερτατο μπλιμπλικι = PCV+autotune

Χαθήκαμε νομίζω.

Εννοούσα ότι θα ήθελα και εγώ αυτή την ευκολία.

Εγώ δεν έχω κτμ, τενερε έχω και είναι του 08. Μόνο hacking μπορεί να πέσει ή καινούρια μονάδα ή pcv + autotune, όπως είπες.

sapila racing
22/02/2014, 11:20
Χαθήκαμε νομίζω.

Εννοούσα ότι θα ήθελα και εγώ αυτή την ευκολία.

Εγώ δεν έχω κτμ, τενερε έχω και είναι του 08. Μόνο hacking μπορεί να πέσει ή καινούρια μονάδα ή pcv + autotune, όπως είπες.

Δε βαριέσαι, πολλά λεφτά για μικρή βελτίωση κατα τη γνωμη μου.

Και η ΚΤΜ δυστυχώς ξυπνησε και απο τα μοντέλα 2014 (στο 690 σιγουρα) δεν παίζει πλέον το Tune ECU. Σιγα σιγα δεν θα παίζει πουθενα νομίζω.
Το ίδιο έγινε και με τα Triumph street triple και Daytona από το 13.
Με λίγα λόγια κλείδωσαν τα συστήματα όπως κανουν κι οι Γιαπωνέζοι βέβαια.

DrBig
22/02/2014, 12:42
Δε βαριέσαι, πολλά λεφτά για μικρή βελτίωση κατα τη γνωμη μου.

Και η ΚΤΜ δυστυχώς ξυπνησε και απο τα μοντέλα 2014 (στο 690 σιγουρα) δεν παίζει πλέον το Tune ECU. Σιγα σιγα δεν θα παίζει πουθενα νομίζω.
Το ίδιο έγινε και με τα Triumph street triple και Daytona από το 13.
Με λίγα λόγια κλείδωσαν τα συστήματα όπως κανουν κι οι Γιαπωνέζοι βέβαια.

Κριμας....αλλα αφου μπορεις παντα να παρακαμψεις λαμδα και να χωσεις ενα PCV, μικρο το κακο.
Παντως το autotune παζει καταπληκτικα και oi διαφορες αναλογα το μηχανακι και τις μετατροπες μπορει να ειναι τεραστιες. Eιμαι δε σιγουρος οτι το δυναμομετρο δεν μπορει να το φτασει.

Daz, το ξερω πως εχεις XTZ ;)

DimST
22/02/2014, 13:45
Δε βαριέσαι, πολλά λεφτά για μικρή βελτίωση κατα τη γνωμη μου.

Και η ΚΤΜ δυστυχώς ξυπνησε και απο τα μοντέλα 2014 (στο 690 σιγουρα) δεν παίζει πλέον το Tune ECU. Σιγα σιγα δεν θα παίζει πουθενα νομίζω.
Το ίδιο έγινε και με τα Triumph street triple και Daytona από το 13.
Με λίγα λόγια κλείδωσαν τα συστήματα όπως κανουν κι οι Γιαπωνέζοι βέβαια.

Δε ξύπνησαν, άλλαξαν, τη τεχνολογία τους, οπότε θέλει εκ νέου ψάξιμο. Ήδη δουλεύω σ'ένα 675R 2013 ;)

sapila racing
22/02/2014, 14:03
Δε ξύπνησαν, άλλαξαν, τη τεχνολογία τους, οπότε θέλει εκ νέου ψάξιμο. Ήδη δουλεύω σ'ένα 675R 2013 ;)

Ενδιαφέρον!

daz
22/02/2014, 16:25
Daz, το ξερω πως εχεις XTZ ;)

Λέω και 'γω, αμνησία έπαθε ο doctor. :lol:

DrBig
22/02/2014, 16:34
Δε ξύπνησαν, άλλαξαν, τη τεχνολογία τους, οπότε θέλει εκ νέου ψάξιμο. Ήδη δουλεύω σ'ένα 675R 2013 ;)


Τα νεοτερα bmw νομιζω εχουν το αξεκλειδωτο...

DrBig
22/02/2014, 16:35
Λέω και 'γω, αμνησία έπαθε ο doctor. :lol:

τελειως οχι ακομα :cry:

DimST
24/02/2014, 17:06
Τα νεοτερα bmw νομιζω εχουν το αξεκλειδωτο...

Μόνο με S1000 έχω ψαχτεί και εκεί υπάρχει δυνατότητα παρέμβασης, ευτυχώς όχι κάτι άλλο :D

MrAdventure990
25/02/2014, 18:24
:):);)

indianos950
25/02/2014, 22:41
Μόνο με S1000 έχω ψαχτεί και εκεί υπάρχει δυνατότητα παρέμβασης, ευτυχώς όχι κάτι άλλο :D

Μην ασχοληθείς με τιποτα άλλο και μετα σου λενε οτι φταίει το προγράμμα για το σπασμένο διαφορικο...

DimST
27/02/2014, 12:30
Μα χαλάνε οι έλικες;;;; :lol::lol::lol:

Aleph
08/03/2014, 16:50
Πριν βαλω την φιλτροχοανη DNA και τα τελικα Leo Vince εκαιγε 8,8λ./100χλμ. Τωρα καιει 12λ./100χλμ.Ειναι φυσιολογικο;

DrBig
08/03/2014, 16:57
Πριν βαλω την φιλτροχοανη DNA και τα τελικα Leo Vince εκαιγε 8,8λ./100χλμ. Τωρα καιει 12λ./100χλμ.Ειναι φυσιολογικο;

οχι

menelaos46
08/03/2014, 17:49
Πριν βαλω την φιλτροχοανη DNA και τα τελικα Leo Vince εκαιγε 8,8λ./100χλμ. Τωρα καιει 12λ./100χλμ.Ειναι φυσιολογικο;



xoxoxo!!!!!!!!

indianos950
08/03/2014, 18:16
Εμένα το 990 μου καίει ανάλογα την περίσταση. Ταξίδεψα από Ηπειρο - Αθηνα με πλαινες και σάκο χαλαρά και έκαψα 25λ για σχεδόν 400 χιλ. 6/100. Καθημερινά καίει 10€ κατοσταρα 5,5 λ για 60 χιλιόμετρα σχεδόν 10/100 με προγράμμα και τελικα

IRA57
08/03/2014, 18:57
Πριν βαλω την φιλτροχοανη DNA και τα τελικα Leo Vince εκαιγε 8,8λ./100χλμ. Τωρα καιει 12λ./100χλμ.Ειναι φυσιολογικο;

Εννοεις χωρις PCIII? Μονο με αυτα?

Aleph
08/03/2014, 20:30
Εννοεις χωρις PCIII? Μονο με αυτα?

Εχει γινει χαρτογραφηση κατευθειαν στην ECU

IRA57
08/03/2014, 20:42
Εχει γινει χαρτογραφηση κατευθειαν στην ECU

Τοτε θα φτωχυνε πολυ το μειγμα με φιλτρο/εξατμιση και χρειστηκε πλουτισμα το μειγμα.

Λεπτομερεια...(δεν ξερω για ποιο μηχανακι μιλαμε) εχει συστημα που να ριχνει αερα στις εξατμισεις π.χ.σαν PAIR (honda) AIS (yamaha) ?

xaotikos
09/03/2014, 10:59
SAI/SAS λεγεται στα KTM. Aleph σε ποιο μηχανάκι;

BLiTzER
09/03/2014, 13:07
Και η ΚΤΜ δυστυχώς ξυπνησε και απο τα μοντέλα 2014 (στο 690 σιγουρα) δεν παίζει πλέον το Tune ECU. Σιγα σιγα δεν θα παίζει πουθενα νομίζω.

Πάντα θα παίζει. Κι αν όχι αυτό, κάποιο άλλο.

Εγώ, προσωπικά, είχα φτιάξει καλωδιάκι μόνος μου, laptop + TuneECU και το μηχανάκι δούλευε άψογα. Μάλιστα σπανιότατα μου έσβηνε, αντίθετα με τον εργοστασιακό χάρτη που μου'χε σπάσει τα νεύρα (έχουν θεματάκι με αυτό τα 690).

Για την ιστορία, '08 Duke 690 με Κ&Ν φιλτροχοάνη, LeoVince τελικό χωρίς σιγαστήρα, rally εκκεντροφόρο, wire mod, Evo 2 χάρτη + κάποιες ελάχιστες αλλαγές από μένα, SAI και O2 sensor απενεργοποιημένα. Δεν παραπονέθηκε ποτέ. Δυστυχώς, δεν το δυναμομέτρησα ποτέ, να έχω μια ιδέα.

xaotikos
09/03/2014, 13:14
Ήδη για την ιστορία (επειδή δεν παίζει tuneecu) ετοιμάζεται κάτι για το 1290...

Aleph
09/03/2014, 15:36
SAI/SAS λεγεται στα KTM. Aleph σε ποιο μηχανάκι;
superduke,το εχω βγαλει το SAS

indianos950
09/03/2014, 15:40
superduke,το εχω βγαλει το SAS


Noμισώ οτι καεί ετσι κ αλλιώς αλλά περισσότερο αν το πιέζεις , δοκίμασε και χαλαρά μερικά χιλιόμετρα να δεις τι καει

Aleph
09/03/2014, 15:45
Τοτε θα φτωχυνε πολυ το μειγμα με φιλτρο/εξατμιση και χρειστηκε πλουτισμα το μειγμα.

Λεπτομερεια...(δεν ξερω για ποιο μηχανακι μιλαμε) εχει συστημα που να ριχνει αερα στις εξατμισεις π.χ.σαν PAIR (honda) AIS (yamaha) ?
Ειχε σωληνες που συνεδεαν την κεφαλη με το φιλτροκουτι.Τους εχω βγαλει.

DrBig
09/03/2014, 16:00
Ειχε σωληνες που συνεδεαν την κεφαλη με το φιλτροκουτι.Τους εχω βγαλει.

Τι εκανες με τις τρυπες που αφησαν οι σωληνες που εβγαλες?

Aleph
09/03/2014, 16:32
Τι εκανες με τις τρυπες που αφησαν οι σωληνες που εβγαλες?
Εβαλα καπακια.

xaotikos
09/03/2014, 18:16
Μπορείς να ψαχτείς εδώ http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?f=18&t=14763 για κάποιον custom χάρτη για tuneecu και να δοκιμάσεις. Ο μηχανικός έφτιαξε χάρτη με δυναμόμετρο για εσένα και τον πέρασε ή έβαλε έτοιμο (για acrapovic πχ);

Aleph
09/03/2014, 19:55
Μπορείς να ψαχτείς εδώ http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?f=18&t=14763 για κάποιον custom χάρτη για tuneecu και να δοκιμάσεις. Ο μηχανικός έφτιαξε χάρτη με δυναμόμετρο για εσένα και τον πέρασε ή έβαλε έτοιμο (για acrapovic πχ);

Εφτιαξε χαρτη με δυναμομετρο

xaotikos
09/03/2014, 21:24
Μια ιδέα θα ήταν να κατεβάσεις τον χάρτη απο την ECU και να τον ανεβάσεις στο παραπάνω forum για σχολιασμό.
Σου είπε μήπως ο μηχανικός σου που εστίασε; Γραμμικότα, άλογα;

IRA57
09/03/2014, 21:48
Μια ιδέα θα ήταν να κατεβάσεις τον χάρτη απο την ECU και να τον ανεβάσεις στο παραπάνω forum για σχολιασμό.
Σου είπε μήπως ο μηχανικός σου που εστίασε; Γραμμικότα, άλογα;

Tι να σχολιασουν στο φορουμ?
Απλα ο μηχανικος επρεπε να εχει στο διαγραμμα ιπποδυναμης που του εδωσε και AFR γραφημα (λογος αερα/καυσιμου) για να δει τι παιζει.
Λογικα του το εκανε ενα κλικ πλουσιο λογο μεγαλης διαμετρου πιστονιου.

Aleph
10/03/2014, 16:53
Μια ιδέα θα ήταν να κατεβάσεις τον χάρτη απο την ECU και να τον ανεβάσεις στο παραπάνω forum για σχολιασμό.
Σου είπε μήπως ο μηχανικός σου που εστίασε; Γραμμικότα, άλογα;

Το εφτιαξε για γενικη χρηση

Aleph
10/03/2014, 16:56
Tι να σχολιασουν στο φορουμ?
Απλα ο μηχανικος επρεπε να εχει στο διαγραμμα ιπποδυναμης που του εδωσε και AFR γραφημα (λογος αερα/καυσιμου) για να δει τι παιζει.
Λογικα του το εκανε ενα κλικ πλουσιο λογο μεγαλης διαμετρου πιστονιου.

Το AFR το εβαλε στο 12,5 ψηλα

DrBig
10/03/2014, 17:02
Το AFR το εβαλε στο 12,5 ψηλα

Ειναι λιγο πλουσιο, αλλα δεν νομιζω το AFR στα ψηλα να ειναι η πηγη του θεματος, αλλα το AFR οπουδηποτε αλλου.
Η ευκολη λυση ειναι να επανασυνδεθει το SAS και ο μαμα λαμδα* και να ενεργοποιηθει απο το TuneEcu.
Η λιγοτερο ευκολη λυση ειναι να φτιαχτει ενας χαρτης που εκει που πρεπει να ειναι πιο φτωχος.
Παντως τετοια καταναλωση και 'γενικη χρηση' δεν πανε μαζι.


*αληθεια, ο μαμα λαμδα ειναι ενεργος η οχι?

xaotikos
10/03/2014, 17:24
DrBig για να μαθαίνουμε κιόλας, στον 990 σαν AFR target έχεις 13:1-13.2:1 (για διάφορα ανοίγματα) ή κάτι άλλο. Μήπως θα ήταν προτιμότερο από το να ενεργοποιήσει SAS και λάμδα, να βάλει ένα χάρτη φτιαγμένο με σωστό AFR από κάποιον που έχει παρόμοιο/ίδιο setup αν δεν θέλει πάλι custom?

Aleph
10/03/2014, 17:35
Ειναι λιγο πλουσιο, αλλα δεν νομιζω το AFR στα ψηλα να ειναι η πηγη του θεματος, αλλα το AFR οπουδηποτε αλλου.
Η ευκολη λυση ειναι να επανασυνδεθει το SAS και ο μαμα λαμδα* και να ενεργοποιηθει απο το TuneEcu.
Η λιγοτερο ευκολη λυση ειναι να φτιαχτει ενας χαρτης που εκει που πρεπει να ειναι πιο φτωχος.
Παντως τετοια καταναλωση και 'γενικη χρηση' δεν πανε μαζι.


*αληθεια, ο μαμα λαμδα ειναι ενεργος η οχι?

Μου ειπε οτι ειναι ενεργος,οπως και ολοι οι αισθητηρες.Θα τον ρωτησω για το AFR στις χαμηλομεσαιες.

DrBig
10/03/2014, 17:42
DrBig για να μαθαίνουμε κιόλας, στον 990 σαν AFR target έχεις 13:1-13.2:1 (για διάφορα ανοίγματα) ή κάτι άλλο. Μήπως θα ήταν προτιμότερο από το να ενεργοποιήσει SAS και λάμδα, να βάλει ένα χάρτη φτιαγμένο με σωστό AFR από κάποιον που έχει παρόμοιο/ίδιο setup αν δεν θέλει πάλι custom?

Γενικα σε ολους τους μοντερνους υγροψυκτους κινητηρες μοτο τα ασφαλη ορια ειναι 12.8 με 13.2 για μεγαλα ανοιγματα και ψηλες στροφες, αλλα σε μικρα φορτια τιποτε δεν σε εμποδιζει να πας μεχρι και 14.7 η και παραπανω, αναλογα τον κινητηρα και το ποσο ομαλα μπορει να δουλεψει.

Ο καλλιτερος τροπος για συνδυασμο οικονομιας και αποδοσης ειναι να υπαρχει συνδεσμολογια κλειστου βροχου, δηλαδη καποιος λαμδα κατα περιπτωση ενεργος. Ιδανικα wide-band. Σωστος χαρτης απο αλλο μηχανακι ειναι ζαρι. Μπορει να κατσει καλα μπορει και οχι.

DrBig
10/03/2014, 17:50
Μου ειπε οτι ειναι ενεργος,οπως και ολοι οι αισθητηρες.Θα τον ρωτησω για το AFR στις χαμηλομεσαιες.

Τσεκαρε οτι το SAS ειναι απενεργοποιημενο κι απο το TuneEcu σε πρωτη φαση.
Σε δευτερη καντους ενα τηλεφωνο και ρωτα τι AFR εχουν ρυθμισει σε μεσαια ανοιγματα.

IRA57
10/03/2014, 19:22
Βασικα οι καταναλωσεις που εδωσες ειναι με τι οδηγηση?
Γιατι αν καθε τρεις κ λιγο ριχνεις ξερογκαζα και σε καθε φαναρι σπανε 1ες2ες τοτε η καταναλωση ειναι μια χαρα...
Παντως για 990 κυβικα κ 2κυλινδρο τα 10+ λιτρα καταναλωση δεν τα αποφευγεις...

xaotikos
10/03/2014, 20:32
Στο δικό μου πάντως μόνο με εξατμίσεις εξτρα γράφει 7.5-8.5 σταθερά στην πόλη και επαρχιακούς. Όταν θα μπει το mk3 να δούμε...

Πάντως η αλήθεια είναι πως για τέτοια μηχανακια δεν έχεις κύριο κριτήριο την οικονομία, αλλά να μπορείς να φτάσεις μέχρι το βενζινάδικο :)

Aleph
10/03/2014, 21:38
Βασικα οι καταναλωσεις που εδωσες ειναι με τι οδηγηση?
Γιατι αν καθε τρεις κ λιγο ριχνεις ξερογκαζα και σε καθε φαναρι σπανε 1ες2ες τοτε η καταναλωση ειναι μια χαρα...
Παντως για 990 κυβικα κ 2κυλινδρο τα 10+ λιτρα καταναλωση δεν τα αποφευγεις...

Δεν το γκαζωνω και πολυ.

gefr
11/03/2014, 03:54
Στο δικό μου πάντως μόνο με εξατμίσεις εξτρα γράφει 7.5-8.5 σταθερά στην πόλη και επαρχιακούς.

To 7,5-8,5 σε επαρχιακούς μου φαίνεται πολύ. Εγώ σε επαρχιακούς που πήγαινα με 70-90 έκαιλα 5,5λ/100 η καλύτερη κατανάλωση που έχω κάνει. Καμμία σύγκριση με την πόλη 8,5-9,0λ/100χλμ.
Γεια χαρά

xaotikos
11/03/2014, 08:21
Λίγο δεν είναι σίγουρα, αλλά αν παίρνεις τη μηχανή 1-2 φορές τη βδομάδα...που να κάψεις και λιγότερο :)

Aleph
11/03/2014, 16:27
Το AFR στις χαμηλομεσαιες δεν ειναι 14,7 γιατι δεν δουλευει καλα το μηχανακι σε αυτες τις τιμες.Ειναι πιο πλουσιο αλλα πιο φτωχο απο τον εργοστασιακο χαρτη.(;)
Το SAS ειναι απενεργοποιημενο απο τον χαρτη.
Ο λαμδα ειναι ενεργος...

IRA57
11/03/2014, 18:44
Το SAS ειναι απενεργοποιημενο απο τον χαρτη.


:confused:

DrBig
11/03/2014, 19:11
:confused:

τι σε παραξενευει?

IRA57
11/03/2014, 19:14
Το SAS δεν ειναι η τροφοδοσια αερα απο φιλτροκουτι στις εξατμισεις?
Πως καταργειται με ενα χαρτη στην ecu?

xaotikos
11/03/2014, 19:47
Μωρέ απενεργοποιείται από το tuneecu αλλά πρέπει να ταπώσεις μετά γιατί η βαλβίδα μένει μόνιμα ανοιχτή

IRA57
11/03/2014, 19:53
E τοτε δεν εχει νοημα αν απενεργοποιειται ή οχι...εφ'οσων οι διοδοι μενουν ανοιχτες και μπαινει αερας στην εξατμιση.
Αυτο θα μπερδεψει τις τιμες που λαμβανει ο αισθητηρας του δυναμομετρου και θα δειχνει ''σουπερ-φτωχο'' μειγμα που θα θελει ''σουπερ-πλουτισμα'' για να δειξει αποδεκτες τιμες...

Αν το μηχανακι εχει 12,5:1 AFR ενω ειναι ανοιχτες οι διοδοι του SAS παιζει το μοτερ να δουλευει με 10-11:1 στην πραγματικοτητα.

Γι'αυτο λεω...ειναι απενεργοποιημενο (ταπωμενο να το πω αλλιως) το SAS ή οχι?

DrBig
11/03/2014, 20:40
Το SAS δεν ειναι η τροφοδοσια αερα απο φιλτροκουτι στις εξατμισεις?
Πως καταργειται με ενα χαρτη στην ecu?

Απλα, οταν απενεργοποιηθει απο το TuneEcu, τοτε ο μη απενεργοποιημενος λαμδα προσαρμοζεται να λαμβανει ενδειξεις μη εμπλουτισμενες με οξυγονο απο το SAS.
Επισης, επειδη το ΣΑΣ εχει ηλεκτροβαλβιδα, αυτη δεν θα ανοιγει αρα γιοκ οξυγονο....

IRA57
11/03/2014, 21:32
^
Διαπιστωμενα αυτα ή απλη υποθεση?
(συνηθως οι ηλεκτροβαλβιδες εχουν default ανοιχτη θεση - οι ecu δεν μπορουν να προσαρμοστουν σε ολες τις τιμες AFR - ο λ ειναι wideband?)
Δεν ξερω...Εμενα κατι μου βρωμαει παντως...

DrBig
11/03/2014, 21:45
^
Διαπιστωμενα αυτα ή απλη υποθεση?
(συνηθως οι εληκτροβαλβιδες εχουν default ανοιχτη θεση - οι ecu δεν μπορουν να προσαρμοστουν σε ολες τις τιμες AFR - ο λ ειναι wideband?)
Δεν ξερω...Εμενα κατι μου βρωμαει παντως...

Υποθεση. Δεν θα ειχε νοημα να υπαρχει επιλογη για το ΣΑΣ απο την ECU διαφορετικα.
Οτι κατι βρωμαει παντως ειναι σιγουρο.
Η καταναλωση ειναι υπερβολικη.

gefr
11/03/2014, 23:05
Αν το μηχανακι εχει 12,5:1 AFR ενω ειναι ανοιχτες οι διοδοι του SAS παιζει το μοτερ να δουλευει με 10-11:1 στην πραγματικοτητα. Αντίθετα, αν έχεις το SAS ανοιχτό, το AFR θα πηγαίνει προς το φτωχό, οπότε μιλάμε για 15:1 προς 16:1.



...

xaotikos
11/03/2014, 23:06
if you disable it in the ECU and do not remove it physically, the solenoid control valve will stick in the fully open position and continiously supply air to the exhaust port (instead of the opposite effect we're after - to stop it completely!)

IRA57
11/03/2014, 23:16
...

Δεν το καταλαβες τι ειπα...
Αμα ο αισθητηρας του δυναμομετρου διαβαζε 15-16:1 (ενω στην πραγματικοτητα δεν ηταν τοσο φτωχο απλα εδειχνε τοσο λογω ανοιχτων διοδων SAS)και ο χαρτης φτιαχτηκε για να διορθωσει αυτο ,τοτε ενω το AFR που θα διαβαζει με τον χαρτη (που θα εχει πλουτισει το μειγμα) θαναι π.χ. 12,5:1 ,στην πραγματικοτητα το μοτερ θα δουλευει 10-11:1.

gefr
12/03/2014, 09:17
Το SAS λές εμπλουτίζει τα καυσαέρια με αέρα μετά την καύση, οπότε έχουν περισσότερο οξυγόνο, οπότε οι λάμδα πλουτίζουν το μίγμα... οπότε μετράνε άλλα αντ'άλλων...
Βρέ μπάς και οι λάμδα οδηγούν μόνο το SAS για να ανοιγοκλείνει την βαλβίδα αέρα και να φαίνονται τα καυσαέρια πάντα καθαρά; και δεν επηρρεάζουν το μίγμα καθόλου; πώς γίνεται να ρυθμίσουν το μίγμα, άν παρεμβάλλεται το σύστημα SAS;

Aleph
12/03/2014, 16:30
Δεν το καταλαβες τι ειπα...
Αμα ο αισθητηρας του δυναμομετρου διαβαζε 15-16:1 (ενω στην πραγματικοτητα δεν ηταν τοσο φτωχο απλα εδειχνε τοσο λογω ανοιχτων διοδων SAS)και ο χαρτης φτιαχτηκε για να διορθωσει αυτο ,τοτε ενω το AFR που θα διαβαζει με τον χαρτη (που θα εχει πλουτισει το μειγμα) θαναι π.χ. 12,5:1 ,στην πραγματικοτητα το μοτερ θα δουλευει 10-11:1.

Ποιες ανοιχτες διοδοι; Σου ειχα πει στο ποστ 50.

virus
12/03/2014, 19:13
παρακολουθω με ενδιαφερον. να μπω λιγο σφηνα και να ρωτησω.

πιεσεις ελαστικων τι εχεις; μηπως εκει ειναι ο λογος υψηλης καταναλωσης.

Stabak
12/03/2014, 19:17
τι διαφορά είδες στην ιπποδύναμη και που;

Stabak
12/03/2014, 19:29
Το SAS δουλεύει με τον καταλύτη και σκοπό έχει να κάψει παρέχοντας οξυγόνο ότι άκαυτο πέρασε απο τον θάλαμο καύσης με μικροεκρήξεις για λόγους μετρήσεων ρύπων. Βάζοντας ελεύθερες εξατμίσεις η ροή απελευθερώνεται, ο θάλαμος εκκενώνεται γρηγορότερα αλλα συχνά περνά μεγαλύτερο ποσοστό άκαυτου μίγματος κ για αυτο παρατηρούνται σκασίματα... Οι λάμδα είναι narrow band οποτε και δεν επεμβαίνουν τόσο στην διαμόρφωση του μίγματος και γι' αυτό όταν μπαινουν wideband η σωστότερη θέση είναι αμέσως μετά τον κύλινδρο (σωστότερη μέτρηση)..

Αν κάνω λάθος διορθώστε με...

IRA57
12/03/2014, 19:44
^
To SAS και καθε SAS εχει (και?) για σκοπο να περνανε προδιαγραφες ρυπων τα μηχανακια...σκεψου το αυτο...
Οι λαμδα ναι συνηθως ειναι narrow band.
Δεν απελευθερωνεται η ροη με 'ελευθερες'' εξατμισεις απλα μεταφερεται η ''καλη'' περιοχη του κινητηρα (οπως αν αλλαξουν οι χοανες στην εισαγωγη) ,συνηθως σε ψηλοτερες στροφες, ΑΝ και μονο ΑΝ ειναι σχεδιασμενες σωστα εννοειται.


Ποιες ανοιχτες διοδοι; Σου ειχα πει στο ποστ 50.

σορρυ ,μπερδευτηκα που ειπες σε αλλο ποστ οτι ειναι απενεργοποιημενο απο ecu.
Να ρωτησω ομως...εχεις φραξει τους σωληνες ή απλα τους ξεσυνδεσες? Η εβαλες block-offs? Ειχαν μεσα βαλβιδες reed? Τις εβγαλες ή οχι?
Σορρυ που σε πρηζω αλλα να βοηθησω θελω με πληρη εικονα του τι εχει συμβει.

Aleph
12/03/2014, 20:07
παρακολουθω με ενδιαφερον. να μπω λιγο σφηνα και να ρωτησω.

πιεσεις ελαστικων τι εχεις; μηπως εκει ειναι ο λογος υψηλης καταναλωσης.

Οσο λεει το μανιουαλ,34 μπρος-πισω

DrBig
12/03/2014, 20:08
if you disable it in the ECU and do not remove it physically, the solenoid control valve will stick in the fully open position and continiously supply air to the exhaust port (instead of the opposite effect we're after - to stop it completely!)

merci!

Aleph
12/03/2014, 20:09
τι διαφορά είδες στην ιπποδύναμη και που;

Μονο ψηλα εχει διαφορα

DrBig
12/03/2014, 20:11
Βρέ μπάς και οι λάμδα οδηγούν μόνο το SAS για να ανοιγοκλείνει την βαλβίδα αέρα και να φαίνονται τα καυσαέρια πάντα καθαρά; και δεν επηρρεάζουν το μίγμα καθόλου; πώς γίνεται να ρυθμίσουν το μίγμα, άν παρεμβάλλεται το σύστημα SAS;

Πιστευω οτι η διαφορα ειναι προβλεψιμη και λαμβανεται υποψιν απο το λογισμικο.

DrBig
12/03/2014, 20:19
Μονο ψηλα εχει διαφορα

Κοιτα Αλεφ, θα μιλαμε για αιωνες χωρις λογο. Αυτο που πρεπει να κανεις για να ληξει το ζητημα, ειναι να πας σε ενα δυναμομετρο με φρενο (πολυ και καλο φρενο) και να μετρησεις AFR με πολυ σιγα ανοιγομενο γκαζι, σχεδον στατικο. Να παρει δηλαδη κανα λεπτο να παει απο 2000 στις 9000 στροφες.
Μετα κανε και μετρησεις σε γρηγορα ανεβασματα 2α ως 6η. Αρα θες 1+5=6 διαγραμματα AFR.

Aleph
12/03/2014, 20:30
^
To SAS και καθε SAS εχει (και?) για σκοπο να περνανε προδιαγραφες ρυπων τα μηχανακια...σκεψου το αυτο...
Οι λαμδα ναι συνηθως ειναι narrow band.
Δεν απελευθερωνεται η ροη με 'ελευθερες'' εξατμισεις απλα μεταφερεται η ''καλη'' περιοχη του κινητηρα (οπως αν αλλαξουν οι χοανες στην εισαγωγη) ,συνηθως σε ψηλοτερες στροφες, ΑΝ και μονο ΑΝ ειναι σχεδιασμενες σωστα εννοειται.



σορρυ ,μπερδευτηκα που ειπες σε αλλο ποστ οτι ειναι απενεργοποιημενο απο ecu.
Να ρωτησω ομως...εχεις φραξει τους σωληνες ή απλα τους ξεσυνδεσες? Η εβαλες block-offs? Ειχαν μεσα βαλβιδες reed? Τις εβγαλες ή οχι?
Σορρυ που σε πρηζω αλλα να βοηθησω θελω με πληρη εικονα του τι εχει συμβει.
Τους εβγαλαν τελειως στο συνεργειο και εβαλαν καπακια στις κεφαλες.Για τις βαλβιδες δεν ξερω.

IRA57
12/03/2014, 20:37
Λογικα θα τις αφησαν μεσα (ελπιζω)...αλλα καλου κακου ρωτα αν τις βγαλανε για να εισαι καλυμμενος και να μην σπαμε αδικα τα κεφαλια μας... :D

gefr
13/03/2014, 01:51
^
Ειχαν μεσα βαλβιδες reed? Τις εβγαλες ή οχι?
Σορρυ που σε πρηζω αλλα να βοηθησω θελω με πληρη εικονα του τι εχει συμβει.

Τί διαφορά κάνει αν παρέμειναν οι βαλβίδες reed, εφόσον έχει βάλει τάπες;




Πιστευω οτι η διαφορα ειναι προβλεψιμη και λαμβανεται υποψιν απο το λογισμικο.

Δηλαδή οι βαλβίδες δουλεύουν σε δύο θέσεις: ανοιχτές ή κλειστές;

IRA57
13/03/2014, 03:40
Τί διαφορά κάνει αν παρέμειναν οι βαλβίδες reed, εφόσον έχει βάλει τάπες;



Oι ταπες (αν μιλαμε για block-offs) οσο και να τις σφιξεις δεν υπαρχει περιπτωση να σφραγισουν εντελως ωστε να μην περναει αερας.Οι βαλβιδες πρεπει να μενουν στη θεση τους.

gefr
13/03/2014, 10:45
Οι τάπες σφραγίζουν γιατί υπάρχει και λαστιχένια φλάντζα εκεί που πατάει η τάπα.

Aleph
13/03/2014, 17:35
Λογικα θα τις αφησαν μεσα (ελπιζω)...αλλα καλου κακου ρωτα αν τις βγαλανε για να εισαι καλυμμενος και να μην σπαμε αδικα τα κεφαλια μας... :D
Ο DrBig είχε πει για μία ηλεκτροβαλβιδα.Μονο αυτη πρεπει να υπαρχει στο SAS.Αλλα τι απογινεται οταν αφαιρεθουν οι σωληνες;

IRA57
13/03/2014, 19:57
Οι τάπες σφραγίζουν γιατί υπάρχει και λαστιχένια φλάντζα εκεί που πατάει η τάπα.

Δεν εχω δει πως ειναι στο ΚΤΜ, πιθανον. Σε οσα αλλα εχω δει δεν υπαρχει καμια λαστιχενια φλαντζα

gefr
14/03/2014, 10:06
Γιατί μία εικόνα = 1000 λέξεις

311836

IRA57
14/03/2014, 21:19
^
Θενκς!!!
Η βαλβιδα reed ειναι αυτη και δεν πρεπει να βγει!