View Full Version : Αγορά εντούρο. ΒΟΗΘΕΙΑ!!
makis_gianno
08/01/2014, 00:04
Καλησπέρα. Νέος στην παρέα, με μια ερώτηση!
Η εμπειρία μου περιορίζεται γενικά σε μικρές μηχανές. Είμαι στη διαδικασία να αγοράσω ένα εντούρο 250-300cc. Έχω γυρίσει αρκετά κ έχω δει αρκετά. Η ερώτηση μου λοιπόν είναι η εξής. Όντας άσχετος στο χώρο των εντούρο τι πρέπει να προσέξω για να καταλάβω εάν ένα μηχανάκι είναι σε γενικά καλή κατάσταση; Το θέμα είναι ότι 1ον) δεν έχω κάποιον έμπειρο γνωστό για να πάμε παρέα κ 2ον) προφανώς δεν θα σου δώσει κανένας το μηχανάκι για μισή μέρα να το τρέχεις στον δικό σου μάστορα.
Παρακαλώ όποιος έχει κουράγιο ας γράψει 2-3 πράγματα γιατί στο τέλος με βλέπω να μένω με τον φόβο ότι θα την πατήσω κ δεν θα πάρω τίποτα
spyrakos35
08/01/2014, 05:31
να το πας σε μάστορα
Αν πρόκειται για 4 stroke καλύτερα να ζητήσεις την γνώμη κάποιου μηχανικού για τη λειτουργία του κινητήρα . Απο εκει και πέρα αν κοιτάς δίχρονο μπορείς να βγάλεις και εσύ κάποια συμπεράσματα οσον αφορά τη κατάσταση της μοτο. Βάση χιλιομέτρων ή ωρών ρώτησε πόσες και πότε έχει γινει τελευταία αλλαγη πιστονιού.
Να τσεκάρεις αλυσιδογράναζα αν ειναι καινουργια η θέλουν αλλαγη. Να δεις τακακια αν είναι τελειωμένα και δισκους αν έχουν πατούρα . Δες για χτυπήματα στο πλαισιο στο ψαλίδι.. Τσέκαρε τις αναρτήσεις πιεσε πάνω κατω να δεις μηπως δακρύζει κάποια τσιμουχα. Να τσεκάρεις το μπροστινό θάλαμο της εξάτμιση για χτυπήματα η κολήματα ραγίσματα , αν χάνει απο την εξαγωγη λάδια.. (πολλές φορές απο τις τούμπες στραβώνουν ).
¨Λάστιχα πλαστικά ..φαίνονται με το καλημέρα σε τι κατάσταση ειναι.
makis_gianno
08/01/2014, 09:04
Καλημέρα, κ ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Spyrakos35 αυτό είναι το πρόβλημα όπως ανέφερα ότι δεν στο δίνουν να το πας στο μάστορα κ ειδικά αν είναι σε μαγαζί.
Διευκρίνιση : για τετράχρονο μιλάμε κ όχι για παλιό μηχανάκι (2005+)
spyrakos35
08/01/2014, 09:45
Καλημέρα, κ ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Spyrakos35 αυτό είναι το πρόβλημα όπως ανέφερα ότι δεν στο δίνουν να το πας στο μάστορα κ ειδικά αν είναι σε μαγαζί.
Διευκρίνιση : για τετράχρονο μιλάμε κ όχι για παλιό μηχανάκι (2005+)
ας πάει ο μάστορας στο μαγαζί....
ή ούτε αυτό?
AristidisZ
08/01/2014, 09:46
ή να το πάει ο ιδιοκτήτης στον μηχανικό σου ;;;
(εγώ έτσι έκανα στη τελευταία αγοραπωλησία...)
ας πάει ο μάστορας στο μαγαζί....
ή ούτε αυτό?
Ο μωάμεθ στο βουνό ;) συμφωνώ!!.. να έχει πάντως μια άποψη μηχανικού..
pipe_smoker
08/01/2014, 10:28
ή να το πάει ο ιδιοκτήτης στον μηχανικό σου ;;;
(εγώ έτσι έκανα στη τελευταία αγοραπωλησία...)
Κι εγώ, όπως και όσοι άλλοι ξέρω να έχουν αγοράσει μεταχειρισμένη μηχανή.
Αφού δεις κάτι που σου αρέσει οπτικά, και μέσες άκρες καταλάβεις ότι δεν έχει ψόφιους αρουραίους μέσα στους κυλίνδρους, και τα βρείτε στην τιμή και μπλα μπλα, λες σ'αυτόν που το πουλάει ότι ενδιαφέρεσαι σοβαρά πλέον (εάν όντως ενδιαφέρεσαι, μη δουλεύουμε και τον κόσμο αμαρτία είναι) και κλείνετε ένα ραντεβού να το φέρει στο μηχανικό σου.
Ούτε θεωρώ λογικό να αφήσει ο μάστορας το μαγαζί και να τρέχει στο σπίτι του τύπου που πουλάει τη μηχανή για να την τσεκάρει (εκτός κι άμα είστε κολλητάρια και πάτε παρέα κανά απόγευμα ή κανά Σ/Κ), ούτε και σε καμία περίπτωση να πάρεις μηχανή χωρίς να τη δει δικός σου μηχανικός.
Ο τύπος που μου πούλησε τη μηχανή που έχω, την έφερε από Δροσιά που έμενε, κάπου κοντά στο σταθμό Λαρίσης στη Λιοσίων που ήταν ο τότε μηχανικός μου (που δεν το λες και "δίπλα"). Χωρίς την παραμικρή γκρίνια ή ξινίλα.
AristidisZ
08/01/2014, 10:37
βέβαια, μετά πρόσεξα ότι ο φίλος λέει "αν η μηχανή είναι σε μαγαζί"
δύο τα τινά σε αυτή την περίπτωση
α.
πολλές μηχανές είναι μεν σε μαγαζί, ανήκουν όμως σε ιδιώτη
σε αυτή τη περίπτωση είναι προφανές τι κάνεις
β.
αν η μηχανή ανήκει στο μαγαζί, διακρίνουμε πάλι δύο περιπτώσεις
β.1
βάζεις τον μαγαζάτορα να την πάει στο συνεργείο σου
αν του λεγες φυσικά κάτι τέτοιο προ διετίας - τριετίας, το πιθανότερο είναι να σε έβριζε
πλέον δεν το θεωρώ τόσο απίθανο να το δεχτεί κάποιος
β.2
αν δεν έρχεται, διακρίνουμε πάλι δύο περιπτώσεις
β.2.i
πληρώνεις το μηχανικό σου να πάει να τη δει (εκτός αν τα πίνετε μαζί, βλ. σχόλιο pipe)
β.2.ii
τον γράφεις στα φρύδια σου
:beer:
Αν ψάχνεις για 250 τετράχρονο δώσε ιδιαίτερη προσοχή σε βιβλίο σέρβις ή ρωτα τον προηγούμενο ιδιοκτήτη αναλυτικά για την συντήρηση.
Τα μικρά τετράχρονα όταν εχουν πολλές ωρες θέλουν αρκετά πράγματα αντικατάσταση για να ξαναγίνουν ξανα μάχιμα. Στην αρχή γράφεις ότι ψάχνεις και 300, αλλά σε τετραχρονο εκτός του πουσαρισμένου CRF 300 HM δεν υπάρχει κάτι αλλο. Πρεπει να πας σε 350 που είναι καινούργια μοντέλα ψεκαστά και ακριβά.
Πρέπει οπωσδήποτε να το ακούσει μηχανικός και πάλι το ρίσκο είναι μεγάλο. Εγώ δεν θα αγόραζα ούτε δίχρονο τόσο παλιό αν δεν ήξερα αναλυτικά τι συντήρηση εχει γίνει στο μηχανάκι. Ας πούμε για παράδειγμα, πόσες ώρες εχει σύνολο, πόσα πιστόνια εχει αλλάξει, πόσο συχνα αλλαζε ελατήρια πιστονιού (αν τα αλλαζε ενδιαμεσα στις αλλαγές εμβόλων), ποιος τα αλλαζε τα πιστόνια, τι γίνεται με την κεφαλή, με καδενα εκκεκτροφόρων κτλ.
Allst@rf
08/01/2014, 16:29
Επειδη τυγχανει να πουλαω το 400 μου θα σου πω αυτο.
Εγω σαν πωλητής δεν εχω να φοβηθω κατι απο τι στιγμη που κανω σωστη συντήρηση στο μηχανακι μου,οποτε οποιος θελει πραγματικά να το αγορασει θα το παμε μαζι στο μαστορα να το δει .
Τα εξοδα του ελεγχου αν τυχον υπαρξουν κανονιζονται μεταξυ πωλητη αγοραστη...και βεβαια αναλογος τι θα ζητησει ο υποψηφιος γιατι αν θελει να ανοιξει ο κινητήρας τα εξοδα τις εργασίας φυσικα βαρυνουν αυτον.τουλαχιστον ετσι το βλεπω εγω...
Παντως απο την εμπειρια μου να σου πω με συζητησεις που εχω κανει με τον μαστορα μου ,ειναι λιγο δυσκολο να βγαλει καποιος μαστορας συμπέρασμα μονο με το αυτί, εκτος και ειναι πραγματικά κακοσυντηρημενο που μαλλον θα το καταλαβεις και συ...
Οποτε αν θελεις πραγματικα να ξερεις τι παιρνεις ,πληρωνεις εργασια και σου κανουν εναν καλο ελεγχο...
Ή το αγοραζεις και εχεις καβατζα μερικα λεφτα για να του κανεις σερβις εσυ,κατι το οποιο ειναι απαραιτητο αν αγοραζεις μεταχειρισμενο...
makis_gianno
08/01/2014, 19:25
Ευχαριστώ όλους. Προφανώς έχετε δίκιο. Αλλά υπάρχει ένας παράγοντας που δυσκολεύει τα πράγματα. Εγώ μένω στο Κιάτο (Κορινθίας). Ο και καλά γνωστός μου μάστορας είναι εδώ. Κ διάφορα μηχανάκια που έχω δει είναι σε γύρω περιοχές (Κόρινθο, Λουτράκι κτλ). Επομένως..
1) Δεν κάνει εύκολα κάποιος μεταφορά 20-30 χλμ ένα τέτοιο μηχανάκι
2) Πιο δύσκολα μεταφέρεται ο μάστορας γιατί σου λέει (χωρίς να έχει κ πολύ άδικο) ‘πρέπει να το δω, τι θα καταλάβουμε να πάμε να το ακούσω’
Μια λύση είναι να παίρνω το μηχανάκι κ να το πηγαίνω σε κάποιον άγνωστο μάστορα τις περιοχής. Αλλά προφανώς δεν γίνεται να το κάνω με όλα κ να ταλαιπωρώ τον κόσμο. Γι αυτό κ έκανα τη συγκεκριμένη ερώτηση, γιατί ο βασικός έλεγχος πρέπει να γίνει από μένα. Κ άμα καταλήξω σε 1-2 τότε θα βρεθεί ένας τρόπος, θα κοστίσει κ λίγο, για να το δει κ μάστορας.
Αλλά πριν φτάσουμε εκεί, επιστρέφω στην αρχική ερώτηση του τι πρέπει – μπορεί να ελέγξει κάποιος ; Εγώ τα βλέπω έτσι ταλαιπωρημένα από το χώμα (εννοώ βαθουλώματα, γρατζουνιές κτλ) κ απογοητεύομαι κ μπορεί η μηχανή του να είναι τούμπανο. Ή αντίθετα να έχει σοβαρό θέμα κ εγώ να κοιτάω γρανάζια, τακάκια κτλ.
Υγ. να το φοβάμαι το μηχανάκι που έχει πάει αρκετά χώμα; Ή μήπως αν είναι λιωμένο στην άσφαλτο είναι χειρότερα;
Ευχαριστώ όλους. Προφανώς έχετε δίκιο. Αλλά υπάρχει ένας παράγοντας που δυσκολεύει τα πράγματα. Εγώ μένω στο Κιάτο (Κορινθίας). Ο και καλά γνωστός μου μάστορας είναι εδώ. Κ διάφορα μηχανάκια που έχω δει είναι σε γύρω περιοχές (Κόρινθο, Λουτράκι κτλ). Επομένως..
1) Δεν κάνει εύκολα κάποιος μεταφορά 20-30 χλμ ένα τέτοιο μηχανάκι
2) Πιο δύσκολα μεταφέρεται ο μάστορας γιατί σου λέει (χωρίς να έχει κ πολύ άδικο) ‘πρέπει να το δω, τι θα καταλάβουμε να πάμε να το ακούσω’
Μια λύση είναι να παίρνω το μηχανάκι κ να το πηγαίνω σε κάποιον άγνωστο μάστορα τις περιοχής. Αλλά προφανώς δεν γίνεται να το κάνω με όλα κ να ταλαιπωρώ τον κόσμο. Γι αυτό κ έκανα τη συγκεκριμένη ερώτηση, γιατί ο βασικός έλεγχος πρέπει να γίνει από μένα. Κ άμα καταλήξω σε 1-2 τότε θα βρεθεί ένας τρόπος, θα κοστίσει κ λίγο, για να το δει κ μάστορας.
Αλλά πριν φτάσουμε εκεί, επιστρέφω στην αρχική ερώτηση του τι πρέπει – μπορεί να ελέγξει κάποιος ; Εγώ τα βλέπω έτσι ταλαιπωρημένα από το χώμα (εννοώ βαθουλώματα, γρατζουνιές κτλ) κ απογοητεύομαι κ μπορεί η μηχανή του να είναι τούμπανο. Ή αντίθετα να έχει σοβαρό θέμα κ εγώ να κοιτάω γρανάζια, τακάκια κτλ.
Υγ. να το φοβάμαι το μηχανάκι που έχει πάει αρκετά χώμα; Ή μήπως αν είναι λιωμένο στην άσφαλτο είναι χειρότερα;
Εντούρο μηχανάκι που εχει δουλέψει ΜΟΝΟ σε ασφαλτο μη το πάρεις. Δεν υπάρχουν γρατζουνιές σε εντούρο μηχανάκι αλλά σημάδια πολέμου. Μη σε τρομάζουν αυτά και καινούργια πλαστικά να βάλεις σε δυο "καλές βόλτες" πάλι χαλια θα γίνουν.
Προτίμησε μηχανάκι που το εχει κάποιος εμπειρος παρά κάποιος αρχάριος. Ενα αγωνιστικό μοτερ είναι φτιαγμενο να δουλευει σε πίεση και οχι να πηγαίνει πρα πρα. Ενας αρχάριος βράζει συχνά το μηχανάκι, το ταλαιπωρεί γιατί δεν οδηγαει με ροή, σπάει πρωτη δευτέρα και σπάνια βάζει τρίτη τετάρτη, το πατιναρει συχνά, το κοπανάει αφού το μη εμπειρο ματι δεν διαβάζει σωστά το τερέν και δεν μπορεί να βρει εναλλακτικά περάσματα στα δύσκολα.
Ουτε μπορείς να κόψεις φατσα ιδιοκτήτη, γνωρίζω πολλά ατομα με "αγγελική φάτσα" που οδηγάνε σα διάολοι στο χώμα. Πρεπει το μηχανάκι να ελεγχεί σοβαρά από μηχανικό ή να το ξέρεις.
(Το 400 είναι πολύ καλό μηχανάκι και εχει ενα μοτερ διαμάντι τόσο όσον αφορά την ευχαρίστηση κατά την οδήγηση όσο και από θέματα αξιοπιστίας).
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.