PDA

View Full Version : Ας μαγειρέψουμε (ανακατασκευή κινητήρα)



Dbnn
02/02/2014, 17:17
Και θα μου πείτε, πέτα το το ρημάδι.

Το θεωρώ χαζομάρα να πετάξω ενα παπί που δεν εχει κανένα άλλο πρόβλημα πλήν του κινητήρα του.
Ας θυμηθούμε λίγο, μετά απο 27000χλμ το μαμά μοτέρ είχε χαλάσει και έτσι έβαλα ενα λιφάν πάνω.
Αφού και το λιφάν χτύπησε μπιέλα και κοπανούσε (και το βλήμα νόμιζα οτι χτυπάνε οι βαλβίδες), το αφεντικό έκανε ευγενική χορηγία καινούριου μοτέρ λιφάν.
Εφόσον λοιπόν με την γραφειοκρατεία ΔΕΝ αντέχεται άλλο είπα να βγάλω το μαμά μοτέρ απο το ράφι και να το φτιάξω με σωθηκά της προκοπής αυτή τη φορά.
Έλεγξα λίγο κάρτερ, κύλινδρο κλπ και είναι σε καλή κατάσταση πλήν στροφάλου και μπιέλας.
Ήρθε και στα χέρια μου μια κεφαλή 3βάλβιδη και είπα να ξαναπιάσω τις καστάνιες.

Ερώτημα τώρα, τι μπορώ και πως μπορώ να το κάνω.
Έχω το 2ο λιφάν που είχα πάρει και μπορώ να εκμεταλευτώ: πιστόνι, σασμάν, καδένες, μίζα, τρόμπα λαδιού κλπ.
Χρειάζομαι όπως και να χει στροφαλομπιέλα.

Πρόθεσή μου είναι να γίνει ένας διάλογος απο γνώστες του είδους (όπως είστε οι περισσότεροι) και να βγεί ενα μοτέρ να μπεί πάνω στο μηχανάκι και να βγάζει το μεροκάματό του. Όχι να στήνεται στα φανάρια και να κάνει κόντρες, αλλά άμα θέλω να το τσιμπήσω (μια στο τόσο) να έχω την δυνατότητα χωρίς να φοβάμαι.

Υ.γ. Απο το καινούριο λιφάν έχω και ηλεκτρονική, πολλαπλασιαστή, καρμπυρατέρ, καλώδια κλπ.

Dbnn
05/02/2014, 19:45
Έχω λύσει κάρτερ, έβγαλα σασμάν, στροφαλομπιέλα κλπ.
Το μαμά μοτέρ το χω πάει για κολαούζο σε μερικές βίδες που είχαν πρόβλημα και θα αρχίσω να ποστάρω φωτογραφίες όσο προχωράω.

:beer:

bikas
05/02/2014, 20:04
σοβαρη παραλειψη:το μαμα μηχανακι τι ηταν?πριν του βαλεις μοτερ Lifan.
το μπατζετ δε σου επετρεπε επισκευη το μαμα μοτερ εστω με κλαπατσιμπανα λιφαν?

Dbnn
05/02/2014, 21:00
σοβαρη παραλειψη:το μαμα μηχανακι τι ηταν?πριν του βαλεις μοτερ Lifan.
το μπατζετ δε σου επετρεπε επισκευη το μαμα μοτερ εστω με κλαπατσιμπανα λιφαν?

Κινέζικο ήταν. Μα αυτό κάνω, το μαμά μοτέρ θα έχει σωθηκά lifan, ή Honda (astrea)... Ότι βρούμε σε καλή τιμή!

sapila racing
05/02/2014, 21:04
Κινέζικο ήταν. Μα αυτό κάνω, το μαμά μοτέρ θα έχει σωθηκά lifan, ή Honda (astrea)... Ότι βρούμε σε καλή τιμή!

Εγώ θα σου έλεγα να μην ασχοληθείς καθόλου με το κινέζικο.
Φτιαξε το lifan, η παρε ενα μεταχειρισμένο japan. Το κινέζικο δεν κανει για τίποτα δυστυχώς.

Dbnn
05/02/2014, 21:23
Εγώ θα σου έλεγα να μην ασχοληθείς καθόλου με το κινέζικο.
Φτιαξε το lifan, η παρε ενα μεταχειρισμένο japan. Το κινέζικο δεν κανει για τίποτα δυστυχώς.

Το θέμα είναι να αποφύγω τις μετατροπές στην άδεια και να αλλάζω νούμερα. Άμα σου δείξω φωτογραφίες τα κάρτερ και όλα τα εσωτερικά είναι ίδια.

sapila racing
06/02/2014, 09:31
Το θέμα είναι να αποφύγω τις μετατροπές στην άδεια και να αλλάζω νούμερα. Άμα σου δείξω φωτογραφίες τα κάρτερ και όλα τα εσωτερικά είναι ίδια.

Είναι ίδια οπτικά, αλλά η ποιότητα κατασκευής και τα υλικά είναι πολύ κατώτερα.
Ανταλλακτικά του κινητήρα που στο Honda είναι για μια ζωή, στο κινέζικο διαλύονται και παρασέρνουν μαζί τους και τα παρελκόμενα.
Στο λέω γιατί θεωρώ οτι θα ταλαιπωρηθείς τζάμπα και είναι κρίμα να βάλεις χρόνο, κόπο και χρήμα και μετά από λίγο να το πάρεις στο χέρι.

GFawkes
06/02/2014, 10:08
Συμφωνω με τον αποπανω....

να συμπληρωσω δε οτι εαν παλιο και νεο μοτερ ειναι τα ιδια κυβικα δεν χρειαζεται μεταβολη αδειας, απλα να εχεις μαζι μια φωτοτυπια του τιμολογιου αγορας του νεου μοτερ.

Dbnn
06/02/2014, 11:02
Οποτε να κρατησω το λιφαν και να φτιαξω αυτο. Σαν να εχετε δικιο δεν ειμαι για πολλα εξοδα καθε τρεις και λιγο.

Da.Vintage
06/02/2014, 12:26
Είναι ίδια οπτικά, αλλά η ποιότητα κατασκευής και τα υλικά είναι πολύ κατώτερα.
Ανταλλακτικά του κινητήρα που στο Honda είναι για μια ζωή, στο κινέζικο διαλύονται και παρασέρνουν μαζί τους και τα παρελκόμενα.
Στο λέω γιατί θεωρώ οτι θα ταλαιπωρηθείς τζάμπα και είναι κρίμα να βάλεις χρόνο, κόπο και χρήμα και μετά από λίγο να το πάρεις στο χέρι.
Όπως τα λέει

kostaskk
06/02/2014, 13:56
εγω παντος ξέρω λιφαν μοτερ που δουλεύει 6-7 χρόνια και ο ιδιοκτήτης αλλάζει πολυ αραιά τα λαδια. όποτε θυμηθεί και αν εχει λευτα

bulmont
06/02/2014, 14:32
εγω παντος ξέρω λιφαν μοτερ που δουλεύει 6-7 χρόνια και ο ιδιοκτήτης αλλάζει πολυ αραιά τα λαδια. όποτε θυμηθεί και αν εχει λευτα


Ναι, γιατί σαν κινητήρας, έχει μια ομοιογένεια. Σε κινέζικες κάσες, αν βάλεις ιαπωνικά ανταλακτικά, πχ
ρουλεμάν, οι φωλιές παίζει να γίνουν σπηλιές, λίαν συντόμως......

SHOOTER045
06/02/2014, 18:49
δηλαδη και εγω που σκεφτομαι να δυναμωσω το υπαρχον(lifan110 αμιζο)μοτερ μου να το αφησω?σκεφτομαι να το ανεβασω στα 125-135cc με ρεκτιφιαρισμενο τζαπαν κυλινδρο και αναλογο πιστονι.θα την ακουσει η μπιελα κ τα ρουλεμαν?

teogtp
06/02/2014, 18:59
δηλαδη και εγω που σκεφτομαι να δυναμωσω το υπαρχον(lifan110 αμιζο)μοτερ μου να το αφησω?σκεφτομαι να το ανεβασω στα 125-135cc με ρεκτιφιαρισμενο τζαπαν κυλινδρο και αναλογο πιστονι.θα την ακουσει η μπιελα κ τα ρουλεμαν?

Σε γαργαλαει ο ποφτος σου ετσι;

Dbnn
06/02/2014, 19:21
Να σας πω τι έχω δεί απο την λιγοστή εμπειρία μου.
Κάθε τι που φτιάχνεται, φτιάχνεται για την ανάλογη χρήση. Δηλαδή ένα honda astrea, άμα το πάρω μαμά και του πίνω το αίμα συνέχεια πόσο θα αντέξει? Οκ το κινέζικο θα σπάσει σε 2 μήνες, το astrea θα κρατήσει 4.... (τα χρονικά διαστήματα είναι τελείως στην τύχη)

Αυτή τη στιγμή έχω 2 λιφάν. Ενα με 700χλμ στην πλάτη του που έχω ήδη πάνω και κινούμαι, ένα με άγνωστα χιλιόμετρα που είχα αγοράσει το καλοκαίρι και είναι στην αρχή της η μπιέλα να κάνει βαβά.
Και το μαμά μοτέρ που είναι χάρβαλο (εσωτερικά).

Παίρνω το λιφάν με την μπιέλα, του βάζω πιστόνι, στροφαλομπιέλα, κύλινδρο και το κάνω 135-140cc όσο πάει με πομπέ πιστόνι, την 3βάλβιδη κεφαλή που μου χαρίσανε, βάζω και ενα dellorto πάνω, ένα πολλαπλασιαστή βαρβάτο, μπουζοκαλώδιο με πίπα της προκοπής, ένα σωστό NGK μπουζί και ηλεκτρονική custom με 3 mosfet στην έξοδο φτιαγμένη απο μένα (την έχω ήδη). Τα βάζω όλα πάνω, το στρόνω προσεκτικά. Στα 500χλμ αλλάζω λάδια, σε άλλα 500 αλλάζω πάλι λάδια και μετά εφόσον ζεσταθεί σωστά του τα χώνω σε καμιά ευθεία ή σε κάποιο φανάρι για 1-2χλμ ίσα να μου φύγει το χαρμάνιασμα γιατί τις υπόλοιπες ώρες μου αρέσει απλά να πηγαίνω την βόλτα μου χαλαρά χωρίς να είναι η αδρεναλίνη μου στα ύψη.
Θα πάθει τίποτα? Νομίζω πως όχι. Αλλά με την προυπόθεση να έχει βιδωθεί σωστά με δυναμόκλειδο και ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟ στρώσιμο.

Το άλλο σενάριο τώρα είναι το άλλο μοτέρ που δεν έχει ακόμα πάνω του 1000χλμ, όπως και ένα μοτεράκι honda, άμα αρχίσω και του ρίχνω ναφθαλίθνες ή λίγο κιροζήνη μέσα στο ντεπόζιτο δεν θα σκάβει?
Σαφώς και θα γίνω ο κοντράκιας του μήνα αλλά για πόσο?

Ηθικό δίδαγμα no1. το μεγάλο γίνεται μικρό, το μικρό δεν γίνεται μεγάλο, που σημαίνει οτι ένα μοτέρ δυνατό και σωστά φτιαγμένο θα αντέξει αν το πηγαίνεις νορμάλ και του τα "δίνεις" μια στο τόσο να ξεμπουκώνει. Το μικρό όμως όσο το ζορίζεις θα σε ζορίσει και αυτό.

Ηθικό δίδαγμα no2. δεν θα κάνουμε υπερπαραγωγή με πομπέ πιστόνια και απαιτήσεις πίστας. Παπί είναι. Αν είχα μια 1000+cc το συζητούσαμε :look:

sapila racing
06/02/2014, 19:31
.
Κάθε τι που φτιάχνεται, φτιάχνεται για την ανάλογη χρήση. Δηλαδή ένα honda astrea, άμα το πάρω μαμά και του πίνω το αίμα συνέχεια πόσο θα αντέξει? Οκ το κινέζικο θα σπάσει σε 2 μήνες, το astrea θα κρατήσει 4 Χρόνια (τα χρονικά διαστήματα είναι πραγματικά )



Στο έφτιαξα. :smokin:

toyar
06/02/2014, 20:26
το προβλημα με τα κινεζικα ειναι ο ανεπαρκης ποιοτικος ελεγχος
γι αυτο για καθε 10 διαλυμενα lifan θα βρεθει και ενα αθανατο
απλα κανεις δεν ξερει αν αυτο που εχει ειναι το σκαρτο ή ενα απο τα λιγα καλα

Dbnn
07/02/2014, 09:40
και ποιος ειναι ο τροπος να δουμε τι μεταλλα εχουμε στο μοτερακι μας; αντε και εχω υποψια για τα καρτερ μου γιατι με αναλωσιμα οπως ρουλεμαν κλπ δεν περιμενω να ειναι αθανατα. υπαρχει τροπος να σκληρηνουν τα μεταλλα;

Dbnn
09/02/2014, 19:12
Είχαμε πρόβλημα με την κεφαλή.
Έχω 2 κυλίνδρους, ο ένας λέει 97cm3 και η διάμετρος είναι 53mm, ο άλλος λέει 107cm3 και η διάμετρος είναι 52.2mm. Τώρα ποιος είναι νορμάλ, ο Θεός και η ψυχή τους.

Η κεφαλή τώρα για 1 χιλιοστό δεν ταιριάζει με τα μπουζόνια του κυλίνδρου. Κοινώς θέλει κεφαλή να "πέσουν" οι τρύπες για τα μπουζόνια αλλιώς δεν κουμπώνει με τίποτα.
Πήρα το παχύμετρο και μέτρησα κάρτερ και κεφαλή ώστε να με βοηθήσετε να βρώ τον κατάλληλο κύλινδρο και το ανάλογο πιστόνι με την στροφαλομπιέλα....

Κεφαλή:
309368

Κάρτερ:
309369

Υ.γ. Ρουλεμάν είναι όλα εντάξει, καδένες θέλουν αλλαγή, μια γλύστρα και το γρανάζι της τρόμπας λαδιού.

SHOOTER045
09/02/2014, 20:10
Ο δευτερος ειναι ο νορμαλ απο λιφαν(μαλλον)110cc
Ο αλλος ειναι απο 100αρι που εφαγε ρεκτιφιε

Dbnn
09/02/2014, 20:34
Με λίγα λόγια πήγαν να το κάνουν 125...?

Άρα τώρα για να μπεί η μεγάλη κεφαλή τι κύλινδρο / πιστόνι πρέπει να βρούμε?

SHOOTER045
09/02/2014, 20:55
η μεγαλη κεφαλη ειναι απο λιφαν 3v ε?
και δεν ταιριαζει στον κυλινδρο?
μηπως θελεις και τον αναλογο κυλινδρο γι 3v κεφαλη?
και πιστονι εφ οσον ειναι απειραχτος ο κυλινδρος που θα βρεις για 110 cc

Dbnn
09/02/2014, 21:09
η μεγαλη κεφαλη ειναι απο λιφαν 3v ε?
και δεν ταιριαζει στον κυλινδρο?
μηπως θελεις και τον αναλογο κυλινδρο γι 3v κεφαλη?
και πιστονι εφ οσον ειναι απειραχτος ο κυλινδρος που θα βρεις για 110 cc

Η κεφαλή δεν ξέρω αν είναι απο λιφαν.
Για να καταλάβεις πως ήρθε στα χέρια μου η κεφαλή, είχα δώσει το κινέζικο σε εναν μάστορα όταν είχα πάρει απο αυτόν το 1ο λιφαν που είχα πάνω, για να μου πεί τι βλάβη είχε το μαμά μοτέρ. Ο τύπος "έχασε" την κεφαλή μου μετά απο 2 μήνες που γύρισα να το πάρω πίσω και μου έδωσε την 3βάλβιδη. Την έλυσα εκεί στο συνεργείο να δω τυχόν ρωγμές κλπ και αφού ήταν καθαρή την πήρα μαζί με το μαμά μοτέρ μου και έφυγα. Απο καθαρή χαζομάρα δεν κοίταξα οτι δεν ταιριάζει στον κύλινδρο και έτσι το άφησα στο φλού με το σκεπτικό "έλα μωρέ θα μπεί"....

Ήξερα οτι χρειάζομαι στροφαλομπιέλα άλλωστε. Τώρα προστέθηκε και ο κύλινδρος με το πιστόνι στην λίστα.

SHOOTER045
09/02/2014, 21:40
Αν γραφει πανω με μεγαλα γραμματα 3ν μαλλον απολιφαν ειναι

Dbnn
09/02/2014, 22:01
Ναι, στο καπάκι των βαλβίδων εισαγωγής και στο πλάι λέει 3V.

Υ.γ. δίκιο είχες αυτή είναι:
309386

Σπυρος
13/02/2014, 19:43
Φιλε μου καλησπερα..Η κεφαλη αυτη στη φωτο ειναι οντως lifan..Αρα θα κρατησεις τον δευτερο κυλινδρο που ειναι και αυτος lifan (ο πρωτος που γραφει 97cm ειναι απο astrea που εχει γινει ρεκτιφιε στα 53χιλιοστα οπως πολυ σωστα ειπε ο SHOOTER045)..Μαλιστα αν ταιριαξεις κεφαλη και κυλινδρο προχειρα,θα δεις οτι συνπέφτουν οι τρυπες για τα μπουζονια..Αυτο που γινοταν και γινεται με τα lifan ειναι οτι οταν βγαλουν καποιο προβλημα,βαζουν πραγματα απο astrea για μεγαλυτερη αξιοπιστια..Μην ασχοληθεις παντως με το κινεζικο..Οσο καλα και ποιοτικα πραγματα να βαλεις,εφοσον τα μεταλλα ειναι china,θα παει αδικα χρονος και χρημα..Φτιαξε το lifan οπως πρεπει (το πρεπει ειναι σχετικο ειναι βεβαια...) και με καλα λαδακια θα εισαι κυριος!! :beer:

Σπυρος
13/02/2014, 19:47
Το lifan που εχει βαρεσει μπιελα,ειναι 115 η 125.....??

Dbnn
13/02/2014, 22:22
Σπύρο δεν ταιριάζουν φίλε μου τα μπουζόνια, τα 3 ταιριάζουν και η επιστροφή λαδιών. το 4ο μπουζόνι έχει απόκλιση ενα χιλιοστό περίπου. Θέλει και κύλινδρο για να μπεί η 3βάλβιδη.

Μετά απο συνομιλία με τον shooter καταλήξαμε οτι η 3βάλβιδη δεν θα κερδίσει κάτι παραπάνω απο μια καλοφτιαγμένη 2βάλβιδη.
Θα το κάνω με απλή κεφαλή όπως ήταν και θα προσπαθήσω να κερδίσω δύναμη απο άλλα περιφερειακά.
115cc είναι αυτό με την βαρεμένη μπιέλα.

Κάτι άλλο να σας ρωτήσω: όταν μια μπιέλα έχει τζόγο αριστερά / δεξιά είναι ελλατωματική? Και πως αλλιώς μπορώ να δω οτι εχει στραβώσει κάτι. (πχ στρόφαλος) κλπ?
ΑΝ μοντάρω το μισό κάρτερ, κύλινδρο, πιστόνι και δώσω στροφές απο ενα black and decker θα δώ αν χτυπάει κάτι πχ? ή τσάμπα κόπος?

SHOOTER045
13/02/2014, 22:32
Τζαμπα κοπος μιας και θα το κανεις στον αερα δλδ δεν θα υπαρχει κυλινδρος και πιστονι
Σου ειπα και απ το τηλ αφου εφτασες εκει και ειναι βολικο αλλαξε τα

Dbnn
14/02/2014, 00:35
Βρε κύλινδρο και πιστονι θα χω (τα παλιά)...

Θα σε παρω αύριο τηλ, σου χω νεα. (με συγχωρείς αλλα είμαι καθηλωμένος απο ίωση)

SHOOTER045
14/02/2014, 00:51
Κανενα προβλημα
Οποτε θες
Χαρα μου να σε βοηθησω









Περαστικα σου φιλαρακι

Σπυρος
15/02/2014, 17:45
Αν ειναι στον αερα,οντως δεν θα καταλαβεις τπτ..Επισης ισχυει και το οτι,ειτε 2βαλβιδη ειτε 3βαλβιδη βαλεις,παιζουν ρολο και αλλα πραγματα..Συμπιεση (σε σχεση με την μπομπα του πιστονιου),θυριδωμα,ροικες,μεγεθος καρμπυρατερ,ρευματα...Το θεμα του στροφαλου θελει προσοχη..Το τζογο δεξια-αριστερα,τον μετρανε με φιλερ..Πρεπει να εχει λιγο τζογο..Δες τις φωτο για να καταλαβεις τι εννοω..Ειναι τα ορια που εχουν τα 50αρια c-50..Για να καταλαβεις αν ειναι οκ η οχι η μπιελα στον στροφαλο πρεπει να ξερεις τα αντιστοιχα νουμερα του lifan,τα οποια πιστευω θα ειναι ιδια με του astrea..Στην ουσια:Η πρωτη φωτο,ειναι θεμα ρεκτιφιατζη..Το να ορισει δηλ ο μαστορας,το σωστο διακενο της μπιελας (σωστος τζογος δεξια αριστερα..) Βαση της δευτερης φωτο,κρατα τον στροφαλο σταθερο και κουνα την μπιελα κατακορυφα χωρις να παιζει δεξια αριστερα..Αν νιωθεις να παιζει τοτε θελει αλλαγη..Να σου πω παντως την αληθεια,εγω παντα το δεξια αριστερα το κοιταζα με φιλερ αλλα την διαδικασια της δευτερης φωτο,με το χερι...:p Κανονικα ομως θελει ξεπρεσαρισμα και ελεγχο για να εισαι απολυτα σιγουρος.. :a014:
309876
309877

Dbnn
18/02/2014, 23:23
Σπύρο σε ευχαριστώ για την φωτό, πολύ χρήσιμη!!

Κοίταξα και τις 2 στροφαλομπιέλες και απο διάκενα ήταν εντάξει. Πρεσάρισα και με το χέρι την μία όσο μπορούσα πάνω κάτω, άνω ραχούλα, κάτω ραχούλα κλπ, δεν έδειχνε να έχει μπόσικα, άρα δεν έχει πρόβλημα η στροφαλομπιέλα. Τα ρουλεμάν τα είδα λίγο να εκκληπαρούν για βοήθεια. Θα πεταχτώ κέντρο Αθήνα να πάρω ενισχυμένα. Γιατί για μαμά κινέζικα δεν το συζητώ καν!

Το άλλο πρόβλημα που αντιμετωπίζω και θέλω την γνώμη σας, Για να ανεβάσω τα κυβικά πρέπει να ανοίξω στρόφαλο, το πρόβλημα είναι πως στα κάρτερ ή διάμετρος είναι 57mm. Εγώ θέλω 56mm+ μόνο για το πιστόνι :lol:
Ο κύλινδρος έχει 56mm εξωτερική διάμετρο και θα πάω για άλλο κύλινδρο astrea Grand αλουμινένιο με εξωτερική διάμετρο 59mm (αν θυμάμαι καλά που τον μέτρησα στο χασάπικο εεεε στο μαγαζί με τα ανταλλακτικά εννοούσα) οπότε εκεί θέλω να ανοίξω και τα κάρτερ...
Και το ζουμί σύντεκνοι είναι ΠΩΣ θα φάμε το κάρτερ που είναι αλουμίνιο?

Υ.γ. Shooter, σου χω νεα. ΘΑ ΑΝΤΕΞΕΙ την δύναμη, θα σου/σας πω λεπτομέρειες σύντομα! :beer:

SHOOTER045
19/02/2014, 00:20
Αι γουειτινγκ....

teogtp
19/02/2014, 00:25
Αι γουειτινγκ....

Μεγαλη η χαρη του :priest::tooth:


310113

SHOOTER045
19/02/2014, 00:48
Ζηλιαρη.....
Θα σε φτιαξω που θα μου πας
Δεν σε χαρηκα στο πρωτο μας ραντεβου....

Στο δευτερο θα σαρωσουμε!!!

Σπυρος
21/02/2014, 12:06
Τωρα μπαινεις σε διαδικασιες. . . Πρεπει να λυθει το μοτερ εξ ολοκληρου..Να εχεις τα καρτερ στο χερι (χωρις στροφαλο,σασμαν,τρομπα λαδιου και ρουλεμαν καρτερ) και να το πας σε εναν τορναδορο (αασα,δρακο...) να στα φαει..Νομιζω εσενα μεχρι 63 μπορουν να γινουν..Αλλα μην το κανεις τοσο..Ασε κανα δυο χιλιοστα πιο πολυ ψωμι στα καρτερ,μην γινει καμια πατατια με τα μπουζονια..Να μπορεις να τα φτιαξεις!! (Τι εχω τραβηξει με τετοιες καταστασεις. . .:cry:.Αν τα ορια ειναι 63 φατα μεχρι μεχρι 61..και παει λεγοντας) Μετα,βαφτισμα καλο σε κουβα με πετρελαιο για να καθαρισουν..!Αυτο που μπορεις να κανεις,(αλλα αν δεν το εχεις ξανακανει μην το κανεις. . .:look:)ειναι να τα φας μονος σ...ΟΜΟΙΟΜΟΡΦΑ. . . :eek:Τρυπανι,πετρες και υπομονη!!Αλλιως δινεις 20 ευρω και δεν ασχολεισαι καθολου!

Dbnn
22/02/2014, 00:28
Σήμερα καθότι απολυμένος είπα να ασχοληθώ μιας και ο χρόνος μου (δυστηχώς) είναι άπλετος.

Έπιασα και καθάρισα με βενζίνη απο κάρτερ μέχρι καδένα εκκεντροφόρου να φύγουν μέχρι τα ίχνη λαδιού απο πάνω.
Έδεσα το σασμάν να μην φύγουν τα γρανάζια και χάσω την μπάλα και είδα τι απώλειες είχα απο αναλώσιμα.
Αγόρασα φλάτζες γενικής 53mm (θα σας πω πιο κάτω γιατί θα μείνει τόσα χιλιοστά) και ασφάλειες εμβόλου Honda γνήσιες παρακαλώ!

Chapter 1. Κεφαλή
Παλιότερα είχα αγοράσει κεφαλή γνήσια astrea και την είχα λυμένη, σήμερα απλά έβγαλα και τις βαλβίδες να τις ξεκαπνίσω και να αλλάξω τσιμούχες.
Όπως όμως άνοιξα το συρτάρι παραπέρα είδα την κεφαλή 3V που είχα. Αρχικά σκέφτηκα να βάλω τις βαλβίδες ως εξής:
εξαγωγή 3V --> εισαγωγή 2V
εισαγωγή 3V --> εξαγωγή 2V

Σαν ιδέα έστεκε μιας και οι έδρες και οι διαστάσεις ήταν ίδιες και κουμπώναν, αλλά το μάκρος της βαλβίδας παραήταν μεγάλο με αποτέλεσμα να είναι τερματισμένο το κοκοράκι και η βαλβίδα να μην κλείνει.
Οπότε πήρα τους εκκεντροφόρους και τους έκανα σκάτζα να δω αν ταιριάζουν. Ταιριάξανε και μέτρησα τα αμύγδαλα με παχύμετρο.
3V: In: 28.5mm Out: 28.2mm
2V: In: 26.5mm Out: 26.2mm

Οπότε χωρίς δισταγμό πάντρεψα τον εκκεντροφόρο απο την 3βάλβιδη κεφαλή στην 2βάλβιδη!
Το κακό είναι πως χάνω τον αποσυμπιεστή γιατί ο άγριος εκκεντροφόρος δεν έχει "κεφαλάκι" για τον αποσυμπιεστή. Τι κάνουμε εδώ? Πόντα με ηλεκτροκόλληση ή το αφήνω έτσι?

Chapter 2. Πιστόνι:
Αρχικά φοβήθηκα να το πάω 56mm για 2 μόνο λόγους: σασμάν και ρουλεμάν. Σαν κάρτερ δεν το φοβήθηκα αλλά τα υπόλοιπα?
Θα παίξω με πολύ συμπίεση στην κεφαλή (λεπτή φλάτζα), άγριο εκκεντροφόρο, άλλη ηλεκτρονική και πολλαπλασιαστή καθώς και πιο ψυχρό μπουζί οπότε την δύναμη που θα πάρω απο τα κυβικά θα την πάρω με τα άλλα χωρίς να πειράξω κάρτερ, κύλινδρο κλπ (με αποτέλεσμα να έχω πάει το αλουμίνιο στα άκρα του και να τρέχουμε).
Η σμυριδαλοιφή κάνει θαύματα τελικά, το πιστόνι έγινε καινούριο! και με έναν οπτικό έλεγχο δεν είδα να είναι πληγωμένο.

Chapter 3. Ρουλεμάν.
Όλα ήταν σε άριστη κατάσταση, τα βούτηξα σε μηχανόλαδο και τα άφησα εκεί για συντήρηση.

Chapter 4. Στροφαλος + μπιέλα.
Θα την πιάσω ανα χείρας και θα την παω για έλεγχο σε κάποιον να μου φύγει εντελώς η απορία και αν υπάρχει υποψία βλάβης παίρνω άλλη.

Chapter 5. Βολάν.
Σκέφτομαι να το παω για ελάφρωμα. Το να το κόψω για να γίνει πιο ελαφρύ είναι το μόνο εύκολο αλλά φοβάμαι οτι θα χάσει το ζύγισμά του. Οπότε καλύτερα ενας που ξέρει καλύτερα απο μενα τι να κάνει.

Αυτά για την ώρα, σε λίγο έρχονται και φωτός.
Υ.γ. Σπύρο αυτό φοβήθηκα και εγώ για να το έκανα μόνος μου. Δεν είναι τα 20 ευρώ αλλά όπως είδες φοβάμαι τα υπόλοιπα.

Dbnn
22/02/2014, 01:20
Φωτογραφίες.

Έλεγχος κεφαλής
310300
310301

Καπάκια + κάρτερ + κύλινδρος
Υ.γ. Τα κάρτερ είναι λιφάν, τα καπάκια μην δίνετε σημασία :lol:
310302

Dbnn
22/02/2014, 01:23
Στροφαλομπιέλα
310303

Εκκεντροφόροι. Αριστερά ο παλιός 2V και δεξιά ο καινούριος 3V
310304

Σασμάν
310305

Dbnn
22/02/2014, 01:24
Και για τέλος το πιστόνι.

Πρίν:
310306

Μετά:
310307
310308

Αυτά για την ώρα....
:beer:

Σπυρος
24/02/2014, 22:34
chapter 1: Μην κανεις κανα λαθος και αλλαξεις τις βαλβιδουλες του astrea!!Ο εκκεντροφορος ειναι σωστη σκεψη..Τον αποσιμπιεστη τον αφηνεις ως εχει για να ειναι σωστος ο τζογος δεξια αριστερα..Θα σ ελεγα να τον βγαλεις και να βαλεις ροδελιτσες αναλογης διαμετρου και παχους αλλα αν κανεις κανα λαθος. . . . :priest:
chapter 2:Οντως το πιστονι εγινε πολυ καλο!Αυτο ομως που σε νοιαζει ειναι να μην εχει τπτ χαρακιες στα μαγουλα του...Οσο λιγοτεροι τσαμπουκαδες,τοσο καλυτερα!Στο θεμα χιλιοστα τωρα,οντως θα εχεις λιγοτερες καταπονησεις,αλλα ειναι και θεμα χρησης..Αν εισαι στο κοφτη θα τα παρεις στο χερι καποια στιγμη..Τι σημερα,τι αυριο..Αν εισαι συνετος και το σκιζεις καπου καπου,θα αντεξει παραπανω..Βεβαια παιζουν ρολο και τα λαδια,η συχνοτητα των σερβις,το στρωσημο. .
chapter 3:Φορα στα δαχτυλα σ ενα ενα τα ρουλεμαν..Εχουν πολυ τζογο δεξια αριστερα...??Θελουν αλλαγη..Ρολαρουν υπερβολικα..??Θελουν αλλαγη..Ακουγονται??Παλι αλλαγη..Βεβαια για να το καταλαβεις αυτο εγω τα εχωνα στο πετρελαιο και καθως τα ειχα βαφτισμενα τα γυρνουσα για να καθαρισουν οσο γινεται απο λαδια και λοιπα..Μετα τα ρολαριζα και εβλεπα..Σκαλωνε κανενα..??Μηπως καποιο γυρνουσε τρελα σε σχεση με τα αλλα..??Ακουγεται τπτ κατα το ρολαρισμα??Το ματι και το χερι θα μου πεις ειναι για την παραλια και τις γυναικες αντιστοιχα,αλλα εγω ετσι τα τσεκαριζα παντα.. :a014: Το πιο σωστο βεβαια ειναι να βαλεις τπτ skf αντιστοιχα για να εχεις το κεφαλι σ ησυχο..
chapter 4:Την πας σε τορναδορο για τσεκαρισμα..Γιατι να παρεις καινουργια και να μην φτιαξεις αυτη που εχεις??Αντε να θελει μπιελα,ρουλεμαν,σφηνα και ρουλεμαν στροφαλου..Τι αλλο...???Τα σπειρωματα απο την μερια του βολαν καλα τα βλεπω..Οπως και του γραναζιου απ την αλλη..Για μενα κρατα αυτη..
chapter 5:Οταν θα πας σε τορναδορο για τσεκαρισμα της μπιελας,εχε μαζι σ και το βολαν..Μπορει να στο ελαφρωσει..Θα το φαει ομοιομορφα..
Βολαν astrea ελαφρωμενο
310537
310536
Οσο λιγοτερες χαρακιες τοσο καλυτερα!Αλλιως και καινουργιο κυλινδρο να βαλεις θα παει τσαμπα..
310538

Dbnn
25/02/2014, 14:42
Σπύρο όπως ακριβώς το περιέγραψες τα τσεκάρισα. Δεν είχαν πρόβλημα τα ρουλεμάν.
Για την στροφαλομπιέλα θα την παω Παρασκευή μαζί με το βολάν να το φάει να το ζυγίσει κιόλας...

Έβαψα τα κάρτερ, την κεφαλή με σπρέι 2πλής καλης ποιότητας. Έχω πάρει και της φωτιάς για να βάψω την εξάτμιση.
Μάλλον παρασκευή απόγευμα ξεκινάμε το δέσιμο!

310562
310563
310564

Dbnn
25/02/2014, 14:43
310566
310567
310568

Dbnn
25/02/2014, 14:44
310569
310570

SHOOTER045
25/02/2014, 15:09
Ωραιος ο μητσακος...

Σπυρος
25/02/2014, 19:18
Πολυ καλη δουλεια!!!!! :beer:

Dbnn
27/02/2014, 16:47
Ευχαριστώ πολύ παιδιά, έχουμε μείνει λίγο πίσω λόγο στροφαλομπιέλας και το χρώμα δεν έπιασε καλά, με το νύχι φεύγει. :(

Θα το φτιάξουμε που θα πάει!