PDA

View Full Version : Υπολογισμός τιμής μεταχειρισμένης μοτοσυκλέτας



vagelis17
07/03/2014, 21:54
Πριν καιρό θέλοντας να αγοράσω ένα μηχανάκι και επειδή όμως τα οικονομικά μου δεν ήταν και στην καλύτερη κατάσταση ενώ υπήρχαν και αρκετές αγγελίες (online) σκέφτηκα να βρω κάποιο τρόπο ώστε να υπολογίζω τις τιμές των μεταχειρισμένων με βάση τα δικά μου κριτήρια έτσι ώστε να εντοπίζω ευκολότερα τις ευκαιρίες (κατά τα δικά μου κριτήρια). Έτσι δημιούργησα έναν απλό αλγόριθμο (μία σειρά από πράξεις).

Αργότερα όμως όταν άλλαξα γνώμη και τελικά δεν το αγόρασα είπα να τον δοκιμάσω και με άλλα ανακαλύπτοντας ότι δεν είχε μεγάλες αποκλίσεις και από άλλες μηχανές και μηχανάκια.
Έτσι τροποποιώντας τον λίγο ακόμα κατέληξα σε κάποιον ο οποίος αν και απλός μπορεί να προσεγγίσει την τιμή πώλησης μίας μηχανής.
Εντάξει δεν έχει και πολύ μεγάλη ακρίβεια, αλλά μπορεί να υπολογίσει έστω στο περίπου την αξία της μηχανής.

Να μην τα πολυλογώ πάμε να δούμε πως δουλεύει ο πρόχειρος υπολογισμός τιμής πώλησης μεταχειρισμένης μοτοσυκλέτας:

Από την σημερινή τιμή αγοράς καινούριας, αφαιρούμε τα εξής:


-10% για τα πρώτα 1000 χλμ. (Στρώσιμο).
Όλοι ξέρουμε ότι κατά την αγορά μίας μηχανής χάνει αμέσως ένα ποσοστό από την αξία της. Έτσι όρισα αυτό το ποσό να είναι 10% με προϋπόθεση όμως να έχουν γίνει τουλάχιστον 1000χλμ.
-10% για παλιότερες από 2 χρονών μηχανές (Εγγύηση).
Η εγγύηση είναι πολύ σημαντική για μία μηχανή γιατί σίγουρα προσφέρει κάποιο βαθμό ξεγνοιασιάς όσων αφορά τις ζημιές για όσο είμαστε καλυμμένοι από αυτήν.
-4% για κάθε χρόνο χρήσης εκτός εγγύησης (πρώτη 10ετία πέραν των 2 ετών).
-1% για κάθε χρόνο χρήσης (μετά της 12ετίας)
-1% για κάθε 1000 χλμ. (1.000 - 40.000 χλμ)
-0,5% για κάθε 1000 χλμ (40.000 - 100.000 χλμ)
-100% του κόστους επισκευής οποιασδήποτε ζημιάς ή φθοράς γενικότερα (πχ λάστιχα).
+40% του αρχικού κόστους κάθε επιπλέον μη εργοστασιακού εξαρτήματος (πχ συναγερμός, εξάτμιση).

Σίγουρα θα μπορούσαμε να προσθέσουμε και επιπλέον παραμέτρους ή να τροποποιούσαμε τους παρόντες ώστε να γίνει πιο ακριβής ο υπολογισμός αλλά ακόμα και έτσι να μείνει μας δίνει μια ιδέα για την (κατά προσέγγιση) αξία της μηχανής.


Πάμε να δούμε όμως και μερικά πραγματικά παραδείγματα:
1.Gilera Runner 200 VXR (http://www.car.gr/classifieds/bikes/view/4786829/):
1. Αξία καινούριου: 3200 (http://www.car.gr/classifieds/bikes/view/4368016/)

2. χιλιόμετρα: 39110

3. Χρονολογία: 2009/01

4. Πραγματική τιμή αγγελίας: 1600 (Συζητήσιμη)

Υπολογισμός με βάση τον αλγόριθμο: 3200*0,9*0,9*0,873*0,619=1401 (13% διαφορά)

2. Honda SH 300i R: (http://www.car.gr/classifieds/bikes/view/4767109/)
1. Αξία καινούριου: 5500 (http://www.car.gr/classifieds/bikes/view/3297297/)

2. χιλιόμετρα: 45000

3. Χρονολογία: 2009/12

4. Έχει επιπλέον: βαλίτσα, συναγερμό, μπαγκαζιέρα (έστω 150€)

5. Πραγματική τιμή αγγελίας: 2850

Υπολογισμός με βάση τον αλγόριθμο: 5500*0,9*0,9*0,91*0,61*0,975+(150*0,4)=2471 (13% διαφορά)

3.Honda XL 1000V Varadero: (http://www.car.gr/classifieds/bikes/view/4752302/)
1. Αξία καινούριας: 11380 (http://www.car.gr/classifieds/bikes/view/2240042/)

2. χιλιόμετρα: 27916

3. Χρονολογία: 2008/01

4. Πραγματική τιμή αγγελίας: 5800

Υπολογισμός με βάση τον αλγόριθμο: 5616 (3% διαφορά)


Ξέρω όμως ότι είναι αρκετά κουραστικό να γίνεται αυτός ο υπολογισμός συνεχώς. Έτσι για να τον απλοποιήσω ακόμα περισσότερο τον εισήγαγα σε ένα αρχείο calc (excel) έτσι ώστε να γίνονται οι υπολογισμοί αυτόματα ορίζοντας απλώς: τιμή καινούριας, χιλιόμετρα και χρονολογία.
Να μην σας κουράζω όμως περισσότερο, το αρχείο μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ (http://www.filefactory.com/file/31krvrf6b5dh/Motovalue.zip) ή εδώ (https://www.dropbox.com/s/c80cvpdoqig5epn/Motovalue.zip) ή εδώ (http://www.mediafire.com/download/t1o84bookcaa1p2/Motovalue.zip) ή από τα συνημμένα.
Καλούς υπολογισμούς!:D:wave2:

Το παρόν άρθρο είναι αναδημοσίευση ίδιου άρθρου που είχα κάνει σε άλλο forum.

AristidisZ
07/03/2014, 21:57
καταρχάς μπράβο για τη δουλειά σου και τον κόπο σου

κατά δεύτερον, η αγορά έχει ένα σκασμό παράγοντες, που δε μπορούν να μπουν σε ένα excel :) :)

vagelis17
07/03/2014, 22:00
Συμφωνώ απόλυτα γι' αυτό τόνισα ότι ο υπολογισμός είναι κατά προσέγγιση. :wave2:

BLiTzER
07/03/2014, 22:09
Εύγε που μοιράζεσαι τον κόπο σου :)

McTalas
07/03/2014, 22:11
Δοκιμασε με ενα spss:D

dimzan
07/03/2014, 22:14
ο μονος κανονας που υπακουν πλεον οι τιμες των μεταχειρισμενων ειναι η προσφορα , η ζητηση και η εμπορικοτητα του μοντελου.

μιλαω παντα για τις πραγματικες τιμες πωλησης και οχι αυτες που αναγραφονται σε πινακες ή στο car.gr

αν θες να πουλησεις μηχανη σημερα που ειναι μη εμπορικη απλα κανεις ταμα να την πουλησεις. ειδικα αν δεν εχεις φραγκα να την συντηρησεις και φοβασαι μη σου ρθουν και προστιμα επειδη δεν πληρωνεις ασφαλεια να δεις ποσο πεφτει η τιμη...

επισης, κατι βασικο. σε καινουριο μηχανακι που εχει γραψει κατω απο 1000χλμ δεν χανεις το 10% αλλα σχεδον 20%. Διοτι αν κανει η μηχανη 5000€ καινουρια σιγα μην παω να δωσω 4500 για σχεδον καινουρια. Κατι κοντα σε 4000-4200 ειναι πιο ρεαλιστικο. Αντιστοιχα και στα 10.000€

PetranGR
07/03/2014, 22:14
Μπράβο μόνο και μόνο για αυτό που έκανες παρότι η αγορά είναι περίεργη,για τον κόπο και γιατί έκανες κάτι τόσο αποτελεσμάτικο μπράβο.

THEOD
07/03/2014, 22:19
Πριν αρκετά χρόνια φίλος που εργαζόταν στον χώρο εμπορίας αυτοκινήτων μου είχε πεί ότι τα ΔΙΕΘΝΗ πρότυπα για την κοστολόγηση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων (φαντάζομαι ότι και οι μοτό λίγο-πολύ τα ίδια στάνταρ ακολουθούν) έχει ως εξής

-20% για τον 1ο χρόνο
-15% για τον 2ο χρόνο
-10% για κάθε επιπλέον χρόνο μέχρι τα 5 έτη
Από εκεί και κάτω η κοστολόγηση γίνεται πιο απρόβλεπτη με κυρίαρχα κριτήρια την εμπορικότητα του μοντέλου και την ύπαρξη τεκμηριωμένης συντήρησης

Τα ανωτέρω ισχύουν για οχήματα που έχουν διανύσει περίπου τον μέσο όρο των ετησίων διανυθέντων χιλιομέτρων (15.000 ετησίως), χωρίς σοβαρές φαναρτζοδουλειές και αβαρίες και με στάνταρ εξοπλισμό ανάλογα την έκδοση

Φυσικά αυτά σε αγορές σχετικά υγιείς που λειτουργούν χωρίς ιδιαίτερες στρεβλώσεις...Στην Ελλάδα του σήμερα με δεδομένη την οικονομική κρίση και το παράλογο φορολογικό σύστημα λογικό είναι σε κάποιες κατηγορίες (πχ πάνω από 2.000 κυβικά) τα πράγματα να διαφοροποιούνται αισθητά

Bradipous
07/03/2014, 22:47
Νταξ γ@μησες :beer:

spyrakos35
07/03/2014, 23:39
είναι μία στεγνή προσέγγιση του θέματος για τους λόγους που είπαν τα παιδιά παραπάνω... μη εφαρμόσιμο κατά την αποψή μου αλλά ωραίο....

πώς κατέληξες στο 40% των aftermarket εξαρτημάτων?

Bowleno
08/03/2014, 00:03
Άρα μια brought superior του 1905 θα έπρεπε να δίνεται τζάμπα....:D


ωραία δουλειά πάντως :beer:

DimChios
08/03/2014, 11:10
Μπραβο ρε μαγκα! Ωραίος!

teogtp
08/03/2014, 11:27
Μονο οτι καθησες και ασχοληθηκες ρε φιλε ........:beer:

stavrouliasp
08/03/2014, 11:52
Αν παίξεις με παλινδρόμηση με πάνελ δεδομένα, με ανεξάρτητη μεταβλητή την τιμή και εξαρτημένη την ηλικεια, τα χιλιόμετρα και με μια ψευδομεταβλητη πχ την εγγύηση , πιστεύω ότι θα δεις πολύ καλά αποτελέσματα και θα έχουν και στατιστική τεκμηρίωση.

Πάντως συγχαρητήρια για την προσπάθεια.