View Full Version : Σημάδια και στροφές.
Bladerunner
14/03/2014, 12:59
311855Όταν πλησιάζουμε μια στροφή πώς ξέρουμε πού πρέπει να ξεκινήσουμε το πλάγιασμα; Τι είναι αυτό που μας ορίζει το σημείο εισόδου; Συνήθως, και ειδικά σε νέους αναβάτες, το άγχος για τις στροφές γενικότερα και κατ' επέκταση η ανυπομονησία να ξεμπερδεύουμε πιο γρήγορα με δαύτες, μας ωθεί να δώσουμε κλίση στο μηχανάκι αρκετά πιο νωρίς από το ιδανικό.
Όταν "κλεινόμαστε" από νωρίς στη στροφή, είμαστε περισσότερη ώρα πλαγιασμένοι από ότι θα είχαμε αν στρίβαμε λίγο βαθύτερα. Επίσης, στρίβοντας πιο νωρίς, κατά την έξοδο θα βρεθούμε αρκετά πιο ανοικτά από ότι θα θέλαμε. Ίσως να χρειαστεί να πατήσουμε και στο αντίθετο ρεύμα!
Αναγνωρίζετε κάτι από τα παραπάνω; Έχετε πασχίσει να κρατήσετε το μηχανάκι στο ρεύμα σας κατά την έξοδο κάποιας στροφής; Στρίβοντας λίγο βαθύτερα, έχουμε καλύτερη οπτική της στροφής, δε χρειάζεται να είμαστε για πολύ ώρα σε μεγάλη κλίση και η έξοδος θα είναι πιο "μέσα".
Στην επόμενη βόλτα, δοκιμάστε να βάζετε σημάδια στις στροφές. Καθώς πλησιάζετε τη στροφή ορίστε ένα σημείο εισόδου που πιστεύετε ότι θα σας βολέψει. Μια ταμπέλα, ένα μπάλωμα, ένα δέντρο, ένα εκκλησάκι, οτιδήποτε που μπορείτε να εντοπίσετε. Καθώς πλησιάζετε το σημάδι σας, αν κρίνετε ότι τελικά δε σας βολεύει διότι πάλι θα στρίψετε πολύ νωρίς, αγνοήστε το και στρίψτε πιο μετά. Αν πάλι, κρίνετε ότι το παρακάνατε και δεν θα προλάβετε να πλαγιάσετε έγκαιρα, στρίψτε πιο νωρίς.
Δεν πειράζει αν στην αρχή δυσκολεύεστε να βρείτε με την πρώτη το "σωστό" σημείο. Το θέμα είναι να υπάρχει κάποιο σημείο αναφοράς που να το ορίζετε εσείς και όχι ο φόβος και το άγχος. Κατά κανόνα, το σημείο εισόδου που θα επιλέξετε συνειδητά, θα είναι πιο κοντά στο ιδανικό από αυτό που θα επιλέγατε ασυνείδητα. :)
nikos_abel
14/03/2014, 13:10
Χμ.... έχω μια ρημάδα δεξιά κατηφορική με αρνητική κλίση που κάθε, μα κάθε μέρα με τρομοκρατεί. Θα το δοκιμάσω εκεί
να δω τι θα καταφέρω (αν δε σκοτωθώ :lol: )
Πολύ ωραίο θέμα blade, πολύ ωραίο :beer:
311855 Αν πάλι, κρίνετε ότι το παρακάνατε και δεν θα προλάβετε να πλαγιάσετε έγκαιρα, στρίψτε πιο νωρίς.
Ομολογώ οτι το ΄χασα λίγο...
Αν το παράκανα, σημαίνει οτι τα σημάδια μου είναι πολύυυυυ βαθιά και δεν στρίβω πλέον. Πως θα στρίψω " πιο νωρίς", όταν είναι ήδη "πολύ αργά" ?
ΥΓ. Χωρίς να χρησιμοποιήσω την μέθοδο της υπογραφής™ μου, εννοείται...
™dimdoc
όλα αυτά ισχύουν σε οριακό στρίψιμο, ή χαλαρή οδήγηση...?
γιατί αν υποθέσουμε πως στο σχήμα παρακάτω διαγράφεται η ιδανική γραμμή και πάμε με τα οριακά χιλιόμετρα που μπορεί να συγχωρέσει η στροφή, τότε η επιλογή του να στρίψεις πιο βαθειά στη στροφή θα σε βγάλει εξω... ενώ πιο νωρίς αν ρίξουμε κλίση στο μηχανάκι, θα μας φέρει πολύ μέσα στη στροφή με αποτέλεσμα να πρέπει να ξανασηκώσεις και να το ξαναρίξεις βγαίνοντας πάλι προς τα έξω, ή πέφτοντας σε φρένα και χάνοντας ταχύτητα...
311856
Έτσι στρίβουν τα αυτοκίνητα :P
Ένα "rule of thumb" που έχω βρει προσωπικά πως με βολεύει και προσπαθώ να εφαρμόζω, είναι να βάζω ως σημάδι την τομή της καθέτου της πορείας κίνησής μου με τη νοητή άκρη του οδοστρώματος.
Κι επειδή ούτε εγώ θα καταλάβαινα τι έγραψα το βάζω σε σχέδιο.
311858
SHOOTER045
14/03/2014, 13:32
Χμ.... έχω μια ρημάδα δεξιά κατηφορική με αρνητική κλίση που κάθε, μα κάθε μέρα με τρομοκρατεί. Θα το δοκιμάσω εκεί
να δω τι θα καταφέρω (αν δε σκοτωθώ :lol: )
Πολύ ωραίο θέμα blade, πολύ ωραίο :beer:
Τι ωρα θα περασεις?
Να εχουμε ετοιμο ασθενοφορο και τα μμε
Bladerunner
14/03/2014, 13:39
Ομολογώ οτι το ΄χασα λίγο...
Αν το παράκανα, σημαίνει οτι τα σημάδια μου είναι πολύυυυυ βαθιά και δεν στρίβω πλέον. Πως θα στρίψω " πιο νωρίς", όταν είναι ήδη "πολύ αργά" ?
Καθώς πλησιάζεις το σημάδι σου, και πριν φτάσεις σε αυτό, μπορεί να αντιληφθείς ότι είναι πιο βαθιά από ότι πίστευες αρχικά.
όλα αυτά ισχύουν σε οριακό στρίψιμο, ή χαλαρή οδήγηση...?
Είτε χαλαρά πάμε είτε οριακά, ...κάπου πρέπει να στρίψουμε! Οπότε, ναι, παντού έχει εφαρμογή. Μάλιστα, όσο πιο χαλαρά πάμε τόσο πιο εύκολα μπορούμε να εξασκηθούμε. Ο λόγος ευνόητος: Περισσότερος χρόνος!
Βέβαια, όσο πιο οριακά πάμε, τόσο μεγεθύνονται τα λάθη και οι κακές επιλογές.
Bladerunner
14/03/2014, 13:45
η επιλογή του να στρίψεις πιο βαθειά στη στροφή θα σε βγάλει εξω...
Τώρα το πρόσεξα...
Αυτό που έγραψα είναι να στρίβουμε συνειδητά. "Κατά κανόνα, το σημείο εισόδου που θα επιλέξετε συνειδητά, θα είναι πιο κοντά στο ιδανικό από αυτό που θα επιλέγατε ασυνείδητα."
Τώρα το πρόσεξα...
Αυτό που έγραψα είναι να στρίβουμε συνειδητά. "Κατά κανόνα, το σημείο εισόδου που θα επιλέξετε συνειδητά, θα είναι πιο κοντά στο ιδανικό από αυτό που θα επιλέγατε ασυνείδητα."
οπότε επιστρέφουμε στο all time classic σκέψου πριν πράξεις... ή σκέψου πριν στρίψεις...!
spyrakos35
14/03/2014, 14:04
311855Στην επόμενη βόλτα, δοκιμάστε να βάζετε σημάδια στις στροφές. Καθώς πλησιάζετε τη στροφή ορίστε ένα σημείο εισόδου που πιστεύετε ότι θα σας βολέψει. Μια ταμπέλα, ένα μπάλωμα, ένα δέντρο, ένα εκκλησάκι, οτιδήποτε που μπορείτε να εντοπίσετε. Καθώς πλησιάζετε το σημάδι σας, αν κρίνετε ότι τελικά δε σας βολεύει διότι πάλι θα στρίψετε πολύ νωρίς, αγνοήστε το και στρίψτε πιο μετά. Αν πάλι, κρίνετε ότι το παρακάνατε και δεν θα προλάβετε να πλαγιάσετε έγκαιρα, στρίψτε πιο νωρίς.
Δεν πειράζει αν στην αρχή δυσκολεύεστε να βρείτε με την πρώτη το "σωστό" σημείο. Το θέμα είναι να υπάρχει κάποιο σημείο αναφοράς που να το ορίζετε εσείς και όχι ο φόβος και το άγχος. Κατά κανόνα, το σημείο εισόδου που θα επιλέξετε συνειδητά, θα είναι πιο κοντά στο ιδανικό από αυτό που θα επιλέγατε ασυνείδητα. :)
και για να δείτε πώς θα το πετύχετε το σωστό σημείο, μην πάτε τάπα, δοκιμάστε με πιο λίγα χιλιόμετρα και απλά αλλάζετε το σημείο προκειμένου ψύχραιμα (και ανώδυνα) να διαπιστώσετε πότε η στροφή βγήκε πιο ξεκούραστα, πιο άνετα και με λιγότερο αγχος....
η γενικότερη αίσθηση και η μελέτη των κινήσεων σου και της συμπεριφοράς της μοτό, μπορεί να γίνει καλύτερα όταν δεν είσαι στα όρια....
αυτό που δε καταλαβαίνουν οι «δάσκαλοι», «παλιοί», «πιο έμπειροι από αυτούς που λαμβάνουν τη πληροφορία» σε αυτό το συγκεκριμένο θέμα είναι οτι το βασικό πρόβλημα δεν είναι ο γενικότερος φόβος που διέπει τον κόσμο πριν από τη στροφή, ο οποίος κάνει τους απλούς αναβάτες να κάνουν λάθη, αλλά συγκεκριμένα θέματα που έχει να κάνει με την εμπειρία του χειρισμού της ίδιας της μοτοσυκλέτας.
πριν εξηγήσω, βάζοντας κιόλας μια επικεφαλίδα στα ακόλουθα :
«Δε φταίει ο φόβος της στροφής που δε στρίβουν κάποιοι πιο βαθιά αλλά η αδυναμία, έλλειψη εμπειρίας να κάνουν στη μηχανή πράγματα τα οποία θα τους δώσει την αυτοπεποίθηση να στρίψουν πιο βαθιά».
έτσι όπως το θέτουν πάντα οι «δάσκαλοι», «παλιοί», «πιο έμπειροι από αυτούς που λαμβάνουν τη πληροφορία» είναι σαν να λένε ότι όλα καλά απλά στρίψε πιο βαθιά. ότι κάνεις τώρα αμα το κάνεις και πιο βαθιά θα είναι καλύτερα.
Το πιο βαθιά είναι πιο ασφαλές για κάποιον που μπορεί να όμως να διαχειριστεί και κάποια άλλα πολύ βασικά πράγματα τα οποία όμως για αυτόν που μαθαίνει δεν είναι και τόσο απλά.
εγώ κατάφερα να στρίψω πιο βαθιά από ότι έστριβα στο παρελθόν (εννοώ πιο βαθύ σημείο δικό μου, το δικό σου blade το σημείο προφανώς και είναι πολύ πιο βαθιά ακόμα) όχι γιατι κάποια στιγμή κονταροχτυπήθηκα με τους φόβους μου και τους πλάκωσα στη σφαλιάρες. Η διαδικασία δεν προέκυψε από ψυχολογική εσωτερική μάχη αλλά από την καλύτερη ικανότητα μου κάποια στιγμή να διαχειριστώ τα άλλα βασικά πράγματα:
1. απότομη και πιο βίαια αλλαγή κατεύθυνσης
δεδομένης της ίδιας ταχύτητας με το να στρίψω πιο βαθιά πρέπει να είμαι και θέση να πραγματοποιήσω την αλλαγή κατεύθυνσης σε πιο συγκεκριμένους και πιο απόλυτους ρυθμούς. κοινώς «με μια κίνηση», πιο κοινώς «μια κάτω».
2. δυνατότητα διαχείρισης μεγαλύτερων κλίσεων από ότι στο παρελθόν (προσοχή δεν υπαινίσσομαι ότι με το να στρίψεις πιο βαθιά σημαίνει ότι πλαγιάζω περισσότερο)
όταν κατάφερα να αισθάνομαι πιο άνετα σε μεγαλύτερες κλίσεις, μπορούσα να διαχειριστώ ψυχολογικά καλύτερα τις στροφές. λιγο πιο απλά. εάν προηγουμένως το τέρμα μου ήταν οι 10 μοίρες σε μια κανονική στροφή χωρίς να κυνηγάω θα έστριβα με 5 όταν κατάφερα να στρίψω τέρμα με 12 μπορούσα πλέον κανονικά να στρίψω με 6, οπότε η ψυχολογία μου ανέβηκε και κατέφερα να στρίψω ένα μέτρο πιο βαθιά. δεν είχε να κάνει με το πόσο έστριβα, αλλα με την αίσθηση ότι άμα δε πάει κάτι καλά με τη κλίση της εξόδου, μπορώ πάντα να το στρίψω περισσότερο.
αν κάνεις το αρχάριο να μη φοβάται να στρίψει με μεγαλύτερες κλίσεις σε πιο γρήγορους και απότομους ρυθμούς θα τον κάνεις να στρίψει πιο βαθιά. μέχρι τότε θα τον έχεις να αισθάνεται ότι κάνει κάτι λάθος λέγοντας του ότι δε πειράζει, στρίψε πιο βαθιά και θα τα πάς καλύτερα.
nikos_abel
14/03/2014, 15:12
Ένα "rule of thumb" που έχω βρει προσωπικά πως με βολεύει και προσπαθώ να εφαρμόζω, είναι να βάζω ως σημάδι την τομή της καθέτου της πορείας κίνησής μου με τη νοητή άκρη του οδοστρώματος.
Κι επειδή ούτε εγώ θα καταλάβαινα τι έγραψα το βάζω σε σχέδιο.
Επειδή εγώ είμαι στόκος, τι σημαίνει ο κόκκινος κύκλος;
Το σημείο που πρέπει να πλαγιάσεις τη μοτοσυκλέτα.
nikos_abel
14/03/2014, 15:19
Το σημείο που πρέπει να πλαγιάσεις τη μοτοσυκλέτα.
Ααααα, ήταν τόσο προφανές που νόμιζα ότι κάτι άλλο έπαιζε.:beer:
Οπότε στο σχήμα που παρέθεσε ο stam παραπάνω, η "σωστή" τροχιά θα ήταν κάπως (χονδρικά) έτσι:
311866
(Ναι, με paint. Βαριέμαι :P)
Κοίτα πόσο πιο βαθιά στρίβει η μοτοσυκλέτα, πόσο πιο βαθιά πάει το apex και πόσο πιο μακρυά από το εξωτερικό curb καταλήγεις. Γι'αυτό απάντησα παραπάνω ότι "έτσι στρίβουν τα αυτοκίνητα".
Bladerunner
14/03/2014, 15:51
το βασικό πρόβλημα δεν είναι ο γενικότερος φόβος που διέπει τον κόσμο πριν από τη στροφή, ο οποίος κάνει τους απλούς αναβάτες να κάνουν λάθη, αλλά συγκεκριμένα θέματα που έχει να κάνει με την εμπειρία του χειρισμού της ίδιας της μοτοσυκλέτας.
Η δική μου λογική και προσέγγιση στο θέμα "οδήγηση" έχει να κάνει πρώτα με την αναγνώριση του αποτελέσματος, κατόπιν στην παραδοχή της αιτίας και προσδιορισμό του σωστού, και τέλος, με την εκπαίδευση στην τεχνική.
"Στην έξοδο βρέθηκα πολύ ανοικτά και κόντεψα να βγω αντίθετο".
"Μπήκα πολύ νωρίς στη στροφή γι αυτό με πέταξε έξω άρα πρέπει να στρίβω λίγο πιο βαθιά"*
"Πώς θα το κάνω αυτό";
Για να μάθει κάποιος κάτι, πρέπει πρώτα να αισθανθεί την ανάγκη να το κάνει. Δε συμφωνείς;
Έπειτα, αν πρόσεξες, έγραψα λίγο βαθύτερα και συνειδητή επιλογή σημείου εισόδου. Αυτό δε σημαίνει τόσο παρακάτω που θα χρειαστεί να λυγίσουμε τα κλιπ-ον για να στρίψουμε...
* Ένας από τους λόγους για τις ανάγκες του παραδείγματος
Για να μάθει κάποιος κάτι, πρέπει πρώτα να αισθανθεί την ανάγκη να το κάνει. Δε συμφωνείς;
συμφωνώ.
απλά τα προβλήματα που παραθέτεις, δε παρουσιάζοντε γιατί δοκίμασε να στρίψει νωρίτερα, αλλά γιατί δεν έχει ακόμα τη δυνατότητα να στρίψει βαθύτερα. Δεν είναι επιλογή του. Αναγκαστική λύση στα προβλήματα χειρισμού της μοτοσυκλέτας του είναι.
το μέγα λάθος που κάνει ο κόσμος δεν είναι το που στρίβει (οκ και αυτό είναι ένα απο αυτά δεν αντιλέγω) αλλά το οτι κουβαλάει μεγαλύτερη ταχύτητα στη στροφή απο ότι μπορεί να διαχειριστεί.
αν βάλεις τον τύπο που αναφέρεις πιο πάνω να στρίψει με λιγότερα τότε όλα καλύτερα θα τα κάνει. και στο σημείο που στρίβει και στο πώς βγαίνει στην έξοδο και σε όλα κτλ κτλ με αυτό το σκεπτικό ειναι προτιμότερο να πεις σε έναν αρχάριο οτι άμα σε πετάει στην έξοδο, δοκίμασε να πάς με 10 χλμ πιο λίγο απο το να του πεις, στρίψε πιο βαθιά
PS. παρεπιπτώντος ας απενοεχοποιήσουμε κάποια στιγμή την έννοια "η γωνία κλίσης που μπορείς να στρίψεις είναι ένα πάρα πολυ σημαντικό θέμα για το αν θα πας με ασφάλεια και σωστα τη βόλτα σου"
Οπότε στο σχήμα που παρέθεσε ο stam παραπάνω, η "σωστή" τροχιά θα ήταν κάπως (χονδρικά) έτσι:
311866
(Ναι, με paint. Βαριέμαι :P)
Κοίτα πόσο πιο βαθιά στρίβει η μοτοσυκλέτα, πόσο πιο βαθιά πάει το apex και πόσο πιο μακρυά από το εξωτερικό curb καταλήγεις. Γι'αυτό απάντησα παραπάνω ότι "έτσι στρίβουν τα αυτοκίνητα".
ακριβώς! κάτι που στις μηχανές για να γίνει δεν είναι εύκολο,
ουσιαστικά πιέζεις ακόμα περισσότερο τη διαδικασία του στριψίματος "μπαίνοντας" πιο βαθεία, και μετά ρίχνοντας τη μηχανή πιο απότομα για να προλάβεις τη στροφή, ώστε σαν αποτέλεσμα να έχεις πιο πολλή άνεση στην έξοδό σου δίνοντας παραπάνω γκάζι...
τελικά καταλήγεις να φτάνεις στο σημείο Α με ακόμα περισσότερα χιλιόμετρα, από το Α στο Β να μπαίνεις φρεναριστός, για να βγείς από το Β προς το Γ με γκάζι...
311879
κάαααααατι σαν αυτό :D
311878
Bladerunner
14/03/2014, 18:12
το μέγα λάθος που κάνει ο κόσμος δεν είναι το που στρίβει (οκ και αυτό είναι ένα απο αυτά δεν αντιλέγω) αλλά το οτι κουβαλάει μεγαλύτερη ταχύτητα στη στροφή απο ότι μπορεί να διαχειριστεί.
Πολλά είναι τα λάθη που μπορούμε να κάνουμε. Σ' αυτό το θέμα όμως ασχολήθηκα με ένα από αυτά. Αν αφήνουμε στην τύχη το πού θα στρίψουμε ή το επιλέγουμε συνειδητά. Ανέφερα τι συμβαίνει -κατά κανόνα- και στις δύο περιπτώσεις. Δεν έχω σκοπό, ούτε και μπορώ, μέσα από ένα μήνυμα να αναλύσω όλες τις πιθανές περιπτώσεις λανθασμένων επιλογών.
Όσο αφορά το υστερόγραφο, η γωνία κλίσης μπορεί να μην είναι τόσο σημαντική στην καθημερινότητά μας, αλλά η καλύτερη ορατότητα της στροφής και το πού θα βρεθούμε στην έξοδό της, νομίζω πως είναι. Και το σημείο που θα ξεκινήσουμε να στρίβουμε είναι καθοριστικό για τα παραπάνω.
skylaros
14/03/2014, 18:13
Επειδή αυτό το στρίψιμο (που είναι ιδανικό για πίστα ή για δρόμο που κινούμαστε μόνοι μας μιας που η μηχανή είναι λιγότερη ώρα αλλά και ίσως λιγότερο πλαγιασμένη με συνέπεια μεγαλύτερες ταχύτητες εξόδου) προϋποθέτει τουλάχιστο όλη τη δεξιά λωρίδα(ή αριστερή αντίστοιχα) κυκλοφορίας για να μη πω όλο το δρόμο, στις δοκιμές σας να είσαστε προσεχτικοί μη βρεθείτε με κάνα παπί ή κανένα πιο γρήγορα από την εσωτερική σας. Επειδή έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε δικυκλιστές να στρίβουν λάθος (πολύ νωρίς) η στάση του σώματος αλλάζει αρκετά αργά και μπορεί κάποιος να έχει χωθεί. Μπορεί να λέω και μαλακία αλλά το έχω δει πολλάκις.
Pan (dvs)
14/03/2014, 19:47
Λιγο πολυ ολοι ξερουνε που πρεπει να αρχισουνε να στριβουνε.Το προβλημα,πιστευω, ειναι ο φοβος της κλισης που θα παρει η μηχανη.Θα ειναι η σωστη,θα δωσω μεγαλυτερη κλιση και θα πεσω η θα γλυστρισω?
menelaos46
14/03/2014, 20:40
Λιγο πολυ ολοι ξερουνε που πρεπει να αρχισουνε να στριβουνε.Το προβλημα,πιστευω, ειναι ο φοβος της κλισης που θα παρει η μηχανη.Θα ειναι η σωστη,θα δωσω μεγαλυτερη κλιση και θα πεσω η θα γλυστρισω?
Λίγο πολύ λίγοι ξέρουν που θα στρίψουν :wave2:
Λίγο πολύ λίγοι ξέρουν που θα στρίψουν :wave2:
Πιστευω απλα οτι δεν ξερουν ολοι τι γραμμη να παρουν για τη στροφη που εχουν μπροστα τους... Και σε αυτο παει να βοηθησει αυτο το νημα αλλα αν δεν δουλεψεις πρακτικη οσο θεωρια και να διαβασεις δεν κανεις τιποτις...
να και μια φωτο απο το rs/css...311920
menelaos46
14/03/2014, 23:35
Πιστευω απλα οτι δεν ξερουν ολοι τι γραμμη να παρουν για τη στροφη που εχουν μπροστα τους... Και σε αυτο παει να βοηθησει αυτο το νημα αλλα αν δεν δουλεψεις πρακτικη οσο θεωρια και να διαβασεις δεν κανεις τιποτις...
Το θέμα έχει περισσότερο σημασία στην αγωνιστική οδήγηση ή σε οδήγηση σε πίστα καθώς αν δεν πηγαίνεις γρήγορα όπου και να στρίψεις θα βγεις...
Ωστόσο αν μάθεις να στρίβεις σε σωστά σημεία σε γενικές γραμμές θα βελτιωθεί πολύ η ασφάλεια που θα νιώθεις αλλά και ο τρόπος που εξελίσεται η στροφή!
Για παράδειγμα στο σκίτσο που πόσταρε ο McTalas αν ο οδηγός στρίψει στη θέση ΓΚΑΖΙ όλα θα είναι πολύ εύκολα ενώ αν στρίψει στη θέση ΦΡΕΝΑ ΤΕΛΟΣ θα ανοίξει πολύ τη γραμμή του στην έξοδο. Όλα τα παραπάνω αν ακολουθεί το σταθερά ανοιγόμενο γκάζι από τη στιγμή που θα στρίψει και έπειτα!
nicksior
15/03/2014, 08:21
Πίστα δεν έχω μπει.
Συμφωνώ με τα διαγράμματα και τις οδηγίες παραπάνω πλην όμως...
Στην real life (που λένε και στο χωριό μου:lol:) αν δεν βλέπω την έξοδο της στροφής , δεν κάνω παιχνίδια..
Σε ταξίδια , επαρχιακούς δρόμους κλπ. ειδικά στις δεξιές - τυφλές στροφές , κότα !
Στις αριστερές με οπτικό πεδίο στην έξοδο και οδόστρωμα που με εμπνέει ναι! Ανάλογα με τα κέφια πάντα και το πολύ στο 80% αυτού που μπορώ.
Ωριμάζοντας μοτοσυκλετιστικά και με πολλές οδηγο-μ@λ@κίες στο ενεργητικό μου, κατάλαβα πως δεν έχω να αποδείξω τίποτα...
Η οδήγηση για τον Ροσι είναι επάγγελμα για μένα χόμπι -απόλαυση , άσε που σκοπεύω να οδηγώ μέχρι τα βαθιά (πολύ βαθιά) γεράματα:wave2:
Μου έχει τύχει τεράστια χελώνα πάνω στις γραμμές πλαγιάσματος κάπου στο Πήλιο πριν περίπου 10+ χρόνια πίσω.
Ένας από τους λόγους που μπαίνεις βαθιά στη στροφή, πριν αρχίσεις να πλαγιάζεις, είναι για να έχεις καλύτερη ορατότητα της εξόδου.
bros400pgm
15/03/2014, 10:54
Η λογικη του trail braking σε μια στροφη, εχει νοημα οσον αφορα την γεωμετρια της σε συνδυασμο με αξαφνο εμποδιο?
Bladerunner
15/03/2014, 11:14
Η λογικη του trail braking σε μια στροφη, εχει νοημα οσον αφορα την γεωμετρια της σε συνδυασμο με αξαφνο εμποδιο?
Ρίξε μια ματιά εδώ... (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=103037&highlight=trail+braking)
Και ίσως εδώ... (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=65662&s=)
DgSensei
15/03/2014, 11:51
Να ρωτήσω κάτι κι εγώ.Αυτά που λέτε προφανώς δεν εφαρμόζονται σε περίπτωση που πρέπει να μείνεις στη λωρίδα σου ή κάνω λάθος?
harris_x
15/03/2014, 11:57
Να ρωτήσω κάτι κι εγώ.Αυτά που λέτε προφανώς δεν εφαρμόζονται σε περίπτωση που πρέπει να μείνεις στη λωρίδα σου ή κάνω λάθος?
Για να μεινεις στη λωριδα σου εφαρμοζονται
Να ρωτήσω κάτι κι εγώ.Αυτά που λέτε προφανώς δεν εφαρμόζονται σε περίπτωση που πρέπει να μείνεις στη λωρίδα σου ή κάνω λάθος?
Αντί να χρησιμοποιήσεις ολόκληρο το δρόμο, χρησιμοποιείς τις γραμμές της λωρίδας σου. Ακριβώς η ίδια λογική είναι, απλά σε μικρότερο χώρο. Δε χρειάζεται να βγεις στο αντίθετο ρεύμα, αλλά χρησιμοποιείς τη διπλή (ή μονή) διαχωριστική ως όριο.
DgSensei
15/03/2014, 14:25
Οκ ευχαριστώ...
Σε περίπτωση που έχεις ανοιχτές στροφές με καλή κλίση που όμως έχουνε μεγάλη διάρκεια ισχύουν τα ίδια πράματα? Όπως ας πούμε η στροφή της κατεχάκη κάτω από την γέφυρα της αττικής οδού.
nicksior
15/03/2014, 17:53
Ένας από τους λόγους που μπαίνεις βαθιά στη στροφή, πριν αρχίσεις να πλαγιάζεις, είναι για να έχεις καλύτερη ορατότητα της εξόδου.
:a013:
Pan (dvs)
15/03/2014, 18:09
Ένας από τους λόγους που μπαίνεις βαθιά στη στροφή, πριν αρχίσεις να πλαγιάζεις, είναι για να έχεις καλύτερη ορατότητα της εξόδου.
Nαι αλλα περιοριζει τις ταχυτητες σου.Εμενα προσωπικα με βρισκει συμφωνο αυτο,οπως και η αποψη του nicksior λιγο πιο πριν.
Βλεπω φιλαρακια να μπαινουνε σε τυφλες στροφες οπως θα μπαινανε στις καθαρες,και μου ερχετε να τους σπασω το κεφαλι.
Τελικα καταληγω να μενω μονος μου πισω και να απολαμβανω τις διαδρομες σε πιο χαλαρους ρυθμους.
menelaos46
15/03/2014, 21:41
Nαι αλλα περιοριζει τις ταχυτητες σου.Εμενα προσωπικα με βρισκει συμφωνο αυτο,οπως και η αποψη του nicksior λιγο πιο πριν.
Βλεπω φιλαρακια να μπαινουνε σε τυφλες στροφες οπως θα μπαινανε στις καθαρες,και μου ερχετε να τους σπασω το κεφαλι.
Τελικα καταληγω να μενω μονος μου πισω και να απολαμβανω τις διαδρομες σε πιο χαλαρους ρυθμους.
Δεν περιορίζει τις ταχύτητές σου, κάνεις λάθος. Αυτό που λέμε είναι το γνωστό αργή είσοδος γρήγορη έξοδος. Βέβαια για να το κάνεις πρέπει να ξέρεις ή να μπορείς να διαβάσεις την στροφή! Σωστά, σε στροφή που δεν την ξέρουμε κρατάμε πάντα μία πισινή...
Joyrider
16/03/2014, 10:33
Η πλάκα έιναι ότι αν πηγαίνουμε με τα όρια ταχύτητας μια χαρά βγαίνουν όλες οι στοφές από όπου και αν στρίψεις :lol:
Αν και έχω πια συνηθίσει να στρίβω αργότερα έχοντας μπει πιο βαθιά στην στροφή πρώτα και να ισιώνω την τροχιά μου, το που έχει λακούβα στην είσοδο, χαλίκια στην έξοδο και μπάρμπα με αγροτικό ενδιάμεσα είναι αυτό που καθορίζει πιο πολύ την τροχιά μου. Γιαυτό και η ταχύτητα θα είναι πάντα τέτοια που θα επιτρέπει διορθώσεις και στη μέση της στροφής και όχι τέτοια που αν δεν πάρω το ιδανικό turn-in point και την ιδανική τροχιά θα βρεθώ στο άλλο ρεύμα η στην μπαριέρα. Μετά χρειάζεσαι πίστα όχι δημόσιο δρόμο.
Ένας από τους λόγους που μπαίνεις βαθιά στη στροφή, πριν αρχίσεις να πλαγιάζεις, είναι για να έχεις καλύτερη ορατότητα της εξόδου.
συμφωνώντας, επισημαίνω το αυτονόητο,
Όταν φτάσουμε να βλέπουμε το σημείο εξόδου, (δλδ το σημείο που, τελειώνοντας την διαδικασία του στριβειν. θα σηκώσουμε όρθια την μηχανή μας) τοτε αφήνουμε το φρένο και εφαρμόζοντας το γυροσκοπικό. ρίχνουμε την μηχανή.
Barchman
02/05/2014, 13:59
Κι αυτό, ωραίο θέμα!
Να γίνει sticky; :p
Η δική μου λογική και προσέγγιση στο θέμα "οδήγηση" έχει να κάνει πρώτα με την αναγνώριση του αποτελέσματος, κατόπιν στην παραδοχή της αιτίας και προσδιορισμό του σωστού, και τέλος, με την εκπαίδευση στην τεχνική.
Τελικά, αυτό το "τρίπτυχο" (τι συμβαίνει - ποια είναι η αιτία - τι μπορώ να κάνω), έχει ισχύ παντού! ;)
(αν το εφαρμόζαμε και στα..."κοινά", θα είχαμε γλιτώσει πολλά...)
Εάν ακολουθήσουμε κάποιους αυτονόητους (?) κανόνες, μια χαρά εφαρμόζονται αυτά που αναφέρει ο Δημήτρης (Bladerunner).
Ποιοι είναι αυτοί; Οι τρεις βασικοί κατά τη γνώμη μου είναι οι εξής:
- Καλή στήριξη του σώματος με τα πόδια, ώστε τα χέρια στο τιμόνι (ή στα κλιπόν) να είναι χαΛΛΛαρά!
- Στη στροφή, το βλέμμα στο vanishing point και όχι μπροστά από τη...ρόδα!
- Εφαρμογή (συνειδητά) του ανάποδου τιμονιού!
Ξέρω-ξέρω...είναι όλα γνωστά και μη εξαιρετέα...και για αυτό δεν τα εφαρμόζουμε...;)
billydurex
04/08/2014, 23:43
Εχω μια απορία μάγκες Η πιεση στο grip γίνεται μέχρι την έξοδο της στροφής ή πιέζω αρχικά μια φορα και μετα χαλαρωνω χερια ;
Εχω μια απορία μάγκες Η πιεση στο grip γίνεται μέχρι την έξοδο της στροφής ή πιέζω αρχικά μια φορα και μετα χαλαρωνω χερια ;
Πιέζω, παίρνει κλίση το μηχανάκι, χαλαρώνω χέρια.
Barchman
05/08/2014, 11:33
Εχω μια απορία μάγκες Η πιεση στο grip γίνεται μέχρι την έξοδο της στροφής ή πιέζω αρχικά μια φορα και μετα χαλαρωνω χερια ;
Διευκρινίζω ένα στοιχείο: στην πραγματικότητα, τα χέρια (πρέπει να) είναι πάντα χαλαρά!
Η πίεση στο grip αποτελεί, επί της ουσίας, μόνο ένα σπρώξιμο. Τα χέρια εξακολουθούν να μην πιέζουν τΑ grip.
Επίσης, εάν μέσα στη στροφή πιέσουμε ένα grip, εξυπακούεται πως πάλι θα μεταβάλουμε την κατάσταση της μοτοσικλέτας.
Για παράδειγμα, σε μία δεξιά στροφή:
- αρχικά πιέζουμε το δεξί γκριπ, κατόπιν παίρνει την τροχιά της η μοτοσικλέτα - με το τιμόνι να ακολουθεί, πλέον, την τροχιά (και όχι ανάποδα, όπως αρχικά)
- εάν μέσα στη στροφή ξαναπιέσουμε το δεξί γκριπ, η μοτοσικλέτα θα στρίψει κι άλλο προς τα δεξιά (παίρνοντας επιπλέον κλίση) - κάτι που χρειάζεται όταν η στροφή είναι πιο κλειστή από όσο αρχικά νομίζαμε (προσοχή στην ταχύτητα, βέβαια!)
- εάν πιέσουμε το αριστερό γκριπ, η μοτοσικλέτα θα σηκωθεί και θα ανοίξει την τροχιά της.
Οπότε, εξαρτάται τι θέλεις να κάνεις! ;)
billydurex
05/08/2014, 20:12
Ok κατανοηθεί guys....Αντε στην πραξη να δούμε μεχρι να μας γίνει βίωμα :ρ
Pan (dvs)
26/10/2014, 07:30
Και για να μην ανοιγω αλλο θεμα.
Μπαινουμε στην στροφη.Το ποδι μας οταν ειναι κολλημενο στην μηχανη η οταν "κοιταει" προς τη μερια της στροφης,μας βοηθαει περισσοτερο,στο να δωσουμε καλυτερη κλιση στη μηχανη?
Και για να μην ανοιγω αλλο θεμα.
Μπαινουμε στην στροφη.Το ποδι μας οταν ειναι κολλημενο στην μηχανη η οταν "κοιταει" προς τη μερια της στροφης,μας βοηθαει περισσοτερο,στο να δωσουμε καλυτερη κλιση στη μηχανη?
"Καλύτερη" ? Μεγαλύτερη εννοείς?
Εξαρτάται από τα χλμ Παναγιώτη και την κλίση της μηχανής. Αν το μηχανάκι είναι με λίγες μοίρες, είναι καλό μονο για ποζεριά.
Αν εξαιρέσουμε "πολεμικές" βόλτες, η μετακίνηση του κορμού-κεφαλιού προς το εσωτερικό προσφέρει περισσότερα.
Pan (dvs)
26/10/2014, 09:19
"Καλύτερη" ? Μεγαλύτερη εννοείς?
Εξαρτάται από τα χλμ Παναγιώτη και την κλίση της μηχανής. Αν το μηχανάκι είναι με λίγες μοίρες, είναι καλό μονο για ποζεριά.
Αν εξαιρέσουμε "πολεμικές" βόλτες, η μετακίνηση του κορμού-κεφαλιού προς το εσωτερικό προσφέρει περισσότερα.
Ναι αυτο εννοω μεγαλυτερη.
Και ναι αυτο διαπιστωσα "η μετακίνηση του κορμού-κεφαλιού προς το εσωτερικό προσφέρει περισσότερα".Βλεπω κατα καιρους καποιους να βγαζουνε ποδι και αναρωτιομουνα το γιατι.
Ναι αυτο εννοω μεγαλυτερη.
Και ναι αυτο διαπιστωσα "η μετακίνηση του κορμού-κεφαλιού προς το εσωτερικό προσφέρει περισσότερα".Βλεπω κατα καιρους καποιους να βγαζουνε ποδι και αναρωτιομουνα το γιατι.
Ή μεγαλύτερη κλίση, προκύπτει εκ της μεγαλύτερης ταχύτητας Παναγιώτη. Τα μαιμουδοκρεμασματα με όρθιο μηχανάκι είναι καλά για ποζερια κλπ.
pipe_smoker
26/10/2014, 12:55
Ναι αυτο εννοω μεγαλυτερη.
Και ναι αυτο διαπιστωσα "η μετακίνηση του κορμού-κεφαλιού προς το εσωτερικό προσφέρει περισσότερα".Βλεπω κατα καιρους καποιους να βγαζουνε ποδι και αναρωτιομουνα το γιατι.
Το "βγάζουνε πόδι" πώς το εννοείς?
Αν εννοείς ότι σηκώνουν όλο το πόδι από το μαρσπιέ και το τεντώνουν προς το εσωτερικό της στροφής, δικαιολογείται μόνο άμα είδες μόνο κανάν αγωνιάρη μοταρντάκια/λασπουδερό να πηγαίνει φέτες στο δρόμο.
325711
Αν εννοείς ότι βγάζουν γόνατο είναι όπως σου τα λέει ο Βύρωνας.
Αν όταν λες "το πόδι μας κοιτάει στο εσωτερικό της στροφής", αναφέρεσαι στη μύτη του παππουτσιού (γιατί εγώ αυτό κατάλαβα έτσι όπως το έθεσες αρχικά) τότε κι αυτό σωστό είναι αλλά πάει προοδευτικά ανάλογα την ταχύτητα και την κλίση.
Αν πηγαίνεις "παρέα" με τη μηχανή στη στροφή, το πόδι σου δε θα μετατοπισθεί τρομερά από τη νορμάλ του θέση στο μαρσπιέ.
Όσο περισσότερο πλαγιάζεις κι όσο περισσότερο βγάζεις σώμα, λογικό κι απαραίτητο είναι να έρθει το πόδι σου λίγο πιο πίσω και να πατήσει το μαρσπιέ με το σημείο μεταξύ καμάρας και δαχτύλων (δεν ξέρω πώς λέγεται), με τη φτέρνα προς τα μέσα και τη μύτη προς τα έξω (να κοιτάει το εσωτερικό της στροφής).
Αν πάς να βγάλεις γόνατο ή και σώμα από ένα σημείο και μετά χωρίς να κουνήσεις το πόδι σου στο μαρσπιέ αφενός θα εξαρθρώσεις τον αστράγαλό σου :lol: κι αφεταίρου θα βρεί το πόδι σου κάτω.
325712
Το "βγάζουνε πόδι" πώς το εννοείς?
Αν εννοείς ότι σηκώνουν όλο το πόδι από το μαρσπιέ και το τεντώνουν προς το εσωτερικό της στροφής, δικαιολογείται μόνο άμα είδες μόνο κανάν αγωνιάρη μοταρντάκια/λασπουδερό να πηγαίνει φέτες στο δρόμο.
325711
Αν εννοείς ότι βγάζουν γόνατο είναι όπως σου τα λέει ο Βύρωνας.
Αν όταν λες "το πόδι μας κοιτάει στο εσωτερικό της στροφής", αναφέρεσαι στη μύτη του παππουτσιού (γιατί εγώ αυτό κατάλαβα έτσι όπως το έθεσες αρχικά) τότε κι αυτό σωστό είναι αλλά πάει προοδευτικά ανάλογα την ταχύτητα και την κλίση.
Αν πηγαίνεις "παρέα" με τη μηχανή στη στροφή, το πόδι σου δε θα μετατοπισθεί τρομερά από τη νορμάλ του θέση στο μαρσπιέ.
Όσο περισσότερο πλαγιάζεις κι όσο περισσότερο βγάζεις σώμα, λογικό κι απαραίτητο είναι να έρθει το πόδι σου λίγο πιο πίσω και να πατήσει το μαρσπιέ με το σημείο μεταξύ καμάρας και δαχτύλων (δεν ξέρω πώς λέγεται), με τη φτέρνα προς τα μέσα και τη μύτη προς τα έξω (να κοιτάει το εσωτερικό της στροφής).
Αν πάς να βγάλεις γόνατο ή και σώμα από ένα σημείο και μετά χωρίς να κουνήσεις το πόδι σου στο μαρσπιέ αφενός θα εξαρθρώσεις τον αστράγαλό σου :lol: κι αφεταίρου θα βρεί το πόδι σου κάτω.
325712
Μεταταρσια monsieur...
pipe_smoker
26/10/2014, 13:48
Μεταταρσια monsieur...
Κι εγώ αυτό είχα στο νου μου αλλά έχω την εντύπωση ότι τα οστά του μεταταρσίου ξεκινούν από την καμάρα.
Τέσπα, δάχτυλα δεν είναι, ταρσός δεν είναι, οπότε δεκτό:beer:
ΥΓ. Εκτός και μπει ο τρούπης και μας βάλει στη θέση μας:D
Pan (dvs)
26/10/2014, 15:52
Pipe
αναφερομουνα ασ πουμε στη δευτερη φωτο σου,εκει που βγαζει γονατο.Εχω δει αρκετους να το κανουνε απο σχετικα ορθια θεση και δεν καταλαβαινα κατα ποσο τους βοηθαει να περνουνε πιο γλυκα τη στροφη.
Βυρωνα εχω δει να το κανουνε αρκετοι και ατομα που δεν καιγονται να πουλησουνε στυλ.Μαλλον βοηθαει να χαμηλωσει λιγο το κεντρο βαρους και ισως το πλαγιασμα να ερχεται πιο ανετα.
gior-gos
26/10/2014, 16:22
Το βγαλσιμο του γονατου το χρησιμοποιουν ως τμημα της τεχνικης στριψιματος; δηλαδη το εχουν στο μυαλο τους προγραμματισμενο να το κανουν;
ή
βγαζουν το γονατο πανω στον πανικο τους επειδη η γραμμη τους ειναι λαθος και τελευταια στιγμη θελουν να πλαγιασουν κι αλλο;
Σ εμενα συμβαινει το δευτερο. Δεν ξερω αν ειναι σωστο ή λαθος αλλα εχει αποτελεσμα, δηλαδη ο συνδυασμος σπρωξιματος του τιμονιου προς το εσωτερικο της στροφης, το βγαλσιμο του σωματος προς το εσωτερικο της στροφης και το βγαλσιμο του γονατου προς το εσωτερικο της στροφης εχουν σαν αποτελεσμα να πλαγιαζουν τη μοτοσυκλετα σχεδον ακαριαια.
Χωρις λογο δεν το κανω γιατι μου κουραζει τους προσαγωγους σε καθε στροφη να βγαζω το γονατο εξω :p
pipe_smoker
26/10/2014, 16:25
Pipe
αναφερομουνα ασ πουμε στη δευτερη φωτο σου,εκει που βγαζει γονατο.Εχω δει αρκετους να το κανουνε απο σχετικα ορθια θεση και δεν καταλαβαινα κατα ποσο τους βοηθαει να περνουνε πιο γλυκα τη στροφη.
Άρα λέγοντας πόδι εννοείς το γόνατο. Οκ, τότε ότι σου είπε ο Βύρωνας.
Δεν τους βοηθάει κάπου.
Εκτός κι αν αυτοι που είδες ήταν όντως χεράδες και πήγαιναν μαλλιά.
Κατά τα λοιπά τα μαϊμουδοκρεμάσματα είτε από άγνοια είναι είτε από μόστρα.
Στα φυσιολογικά γρήγορ χιλιλομετρα που κινούμαστε όλοι μας στους δρόμους αυτό που χρειάζεται είναι το σώμα να πηγαίνει παρέα με τη μηχανή. Σπονδυλική στήλη και μηχανή σε ευθεία.
Η ανάγκη για μετατόπιση σώματος βγάλσιμο γονάτων κλπ έρχεται όταν ανεβαίνουν οι απαιτήσεις και οι ταχύτητες.
Και για να μην ανοιγω αλλο θεμα.
Μπαινουμε στην στροφη.Το ποδι μας οταν ειναι κολλημενο στην μηχανη η οταν "κοιταει" προς τη μερια της στροφης,μας βοηθαει περισσοτερο,στο να δωσουμε καλυτερη κλιση στη μηχανη?
Την επιθυμητή κλίση της μηχανής την φέρνεις με το τιμόνι και μόνο.
Τα γόνατα στο τεπόζιτο πάντα -σε γενικές γραμμές για σταθεροποίηση του σώματός σου χωρίς να βάζεις δύναμη στα χέρια- και άλλους λόγους στους οποίους δε χρειάζεται να επεκταθούμε.
Αφορά την οδήγησή μας στο δρόμο με συνήθεις ικανότητες αναβάτη.
Για περισσότερα ψάξε καταρχήν στο youtube.
Bladerunner
27/10/2014, 14:32
Και για να μην ανοιγω αλλο θεμα.
Μπαινουμε στην στροφη.Το ποδι μας οταν ειναι κολλημενο στην μηχανη η οταν "κοιταει" προς τη μερια της στροφης,μας βοηθαει περισσοτερο,στο να δωσουμε καλυτερη κλιση στη μηχανη?
Όταν βγάζουμε το σώμα έξω από το μηχανάκι προς το εσωτερικό της στροφής κι εφόσον είμαστε χαλαροί, το γόνατο ανοίγει από μόνο του. Θέλει προσπάθεια να το έχεις κολλημένο στο ντεπόζιτο ενώ είσαι κρεμασμένος προς το εσωτερικό.
Από 'κει και πέρα, η χρησιμότητά του σε αγώνα ή track-day είναι να μας δείχνει το πόσο πλαγιασμένοι είμαστε από την πίεση που αισθανόμαστε στις γλίστρες και από το αν έχει χρειαστεί να το μαζέψουμε. Αν παρακολουθείς αγώνες, ίσως έχεις δει κάποιους αναβάτες να χρησιμοποιούν στο βρεγμένο αρκετά πιο παχιές ή δύο μαζί γλίστρες σε κάθε γόνατο. Το κάνουν ακριβώς για να μεταφέρουν το όριο κλίσης πιο ψηλά. (Να πλαγιάζουν λιγότερο)
Πραγματικα ενα απο τα καλυτερα τοπικ που εχω διαβασει στο φορουμ αυτο και μετα απο πολυ σκεψη και με σεβασμο στα ηδη γραφωμενα θα ηθελα να εκφρασω την εξης απορια....
Ειδα το σκιτσο που ποσταρατε με το αποτομο ριξιμο της μοτοσυκλετας. Δεν ειναι πολυ βιαιο ομως? δεν ασκουνται περισσοτερες δυναμεις στο ελαστικο? δεν ρισκαρουμε την προσφυση? Δεν ειναι καλυτερα να γλυκανουμε λιγο την τροχια?
Να καπως ετσι
360112
Εννοω την πρασινη γραμμη.... περιπου ετσι.
Δεν ειναι καλυτερα να γλυκανουμε λιγο την τροχια?
Να καπως ετσι
360112
Εννοω την πρασινη γραμμη.... περιπου ετσι.
Όχι. Ακολουθώντας το ΑΒΓ θα έχεις πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα εξόδου, αφού το "ρίξιμο" είναι στιγμιαίο και μετά ακολουθείς σχεδόν ευθεία γραμμή, σηκώνοντας τη μοτοσυκλέτα, ενώ με τη δική σου τροχιά, είσαι πλαγιασμένος (άρα μειωμένη πρόσφυση και ταχύτητα) σχεδόν καθ'όλη τη διάρκεια της στροφής.
xaotikos
01/06/2016, 12:12
Επισης θυμάμαι την ίδια ερώτηση στο CSS για το απότομο στρίψιμο στην είσοδο. Η απάντηση ήταν "δεν πέφτεις ποτέ από το απότομο στριψιμο του τιμονιού, ο κίνδυνος είναι πάντα μετά-αν δεν ανοίξεις γκάζι οπως πρέπει, υπερβολική κλίση, κρύα λάστιχα, βάρος στο τιμόνι κλπ κλπ". Βέβαια το σχόλιο ήταν ότι κάνουμε απότομο στρίψιμο αναλόγως συνθηκών, καλη άσφαλτος, ζεστά λάστιχα, στεγνό οδόστρωμα. Σε ολες τις άλλες περιπτώσεις μετριάζουμε.
Σε ένα άλλο βιβλίο έχω διαβάσει πως ο καλύτερος από τον καλό οδηγο φαινεται στο πόσο πιο γρήγορα μπορεί να κανει αλλαγή κατεύθυνσης, πόσο απότομα μπορεί να σπρώξει το τιμονι.
Σε γενικές γραμμες πάντως, βαθειά είσοδο στη στροφή, γρήγορο σπρώξιμο του εσωτερικού γκρίπ και βαθύτερο apex δινουν γραμμή με τη μικρότερη δυνατή κλίση για λιγότερο χρόνο + καλύτερη οπτική της στροφής και τι ακολουθεί. Δεν σημαίνει βέβαια ότι είναι πιο γρήγορη αν προκειται για χρόνους σε πίστα
Σκοπός της τροχιάς Α-Β-Γ είναι να μειώσουμε τη μέση τιμή του yaw και να περιορίσουμε τη μέγιστη τιμή γύρω από ένα σημείο όπου το σύστημα είναι δυναμικό προς οφελός μας (στο Α).
Γύρω από το Α μπορούμε μπορούμε να ελέγξουμε την τάση του συστήματος να πάει ευθεία με τα φρένα (πριν) και με το γκάζι (μετά).
Σε οποιαδήποτε άλλη τροχιά κρατάς την τιμκή του yaw μεγαλύτερη (μετά το Α), άρα αυξάνεις την τάση της μοτοσυκλετας να πάει ευθεία, ενώ έχεις λιγότερες δυνατότητες ελέγχου αφού και τα φρένα και το γκάζι είναι πιο ήπια.
Σε γενικες γραμμες καταλαβα τι εννοειτε. Θα προσπαθησω να το κανω για να το δω και στην πραξη (μολις αλλαξω λαστιχο πισω)
Το αποτομο σπρωξιμο του τιμονιου θαρρω πως ειναι ευκολο... ισως πιο ευκολο απο το να ελεγχεις απολυτα το γκαζι. Ισως να φταιει και το μηχανακι μου σε αυτο.
Το yaw τι ειναι? Δεν διαβαζουν μονο οδηγοι αγωνων εδω :lol: :p
Το yaw τι ειναι? Δεν διαβαζουν μονο οδηγοι αγωνων εδω :lol: :p
Βασικά, το έχω ακούσει μόνο για αεροσκάφη. Είναι ο κάθετος άξονας (και η περιστροφή πάνω σε αυτόν) και δε νομίζω ότι μπορούμε να μιλήσουμε για τέτοιο στα μηχανάκια :p
Βασικά, το έχω ακούσει μόνο για αεροσκάφη. Είναι ο κάθετος άξονας (και η περιστροφή πάνω σε αυτόν) και δε νομίζω ότι μπορούμε να μιλήσουμε για τέτοιο στα μηχανάκια :p
μπορούμε γιατί η μηχανή κινείται σε 3D χώρο, άσχετα αν έχει το δρόμο όπου εδράζεται. :a17:
Μμ με 2 τροχούς σε σειρά, δε μπορεί να έχει κίνηση στον κάθετο άξονα. Μόνο αν ήταν παράλληλοι. Αλλά δεν είναι :p
Pan (dvs)
01/06/2016, 13:51
Σε γενικες γραμμες καταλαβα τι εννοειτε. Θα προσπαθησω να το κανω για να το δω και στην πραξη (μολις αλλαξω λαστιχο πισω)
Το αποτομο σπρωξιμο του τιμονιου θαρρω πως ειναι ευκολο... ισως πιο ευκολο απο το να ελεγχεις απολυτα το γκαζι. Ισως να φταιει και το μηχανακι μου σε αυτο.
Το yaw τι ειναι? Δεν διαβαζουν μονο οδηγοι αγωνων εδω :lol: :p
Με το αποτομο,σχετικα,ριξιμο παιρνει θεση η μηχανη και μπαινει μονη της.Ετσι οπως εκανες τη νεα γραμμη σε πεταει εξω.
nikos_abel
01/06/2016, 14:05
μπορούμε γιατί η μηχανή κινείται σε 3D χώρο, άσχετα αν έχει το δρόμο όπου εδράζεται. :a17:
4d αλλιώς θα στέκονταν ακίνητη.
harris_x
01/06/2016, 14:06
Μην ξεχνάτε το παρακάτω:
[...] "δεν πέφτεις ποτέ από το απότομο στριψιμο του τιμονιού, ο κίνδυνος είναι πάντα μετά-αν δεν ανοίξεις γκάζι οπως πρέπει, [...]
αν το ξεχάσετε θα λέτε "κλαίγοντας" ότι έφταιγε το απότομο στρίψιμο... ;)
Coyote.V
01/06/2016, 14:09
Δεν το είχα σκεφτεί ποτέ μου αυτό το θέμα... από τότε που άρχισα να οδηγώ η κλήση στην στροφή γίνεται μηχανικά :look:
Δεν το είχα σκεφτεί ποτέ μου αυτό το θέμα... από τότε που άρχισα να οδηγώ η κλήση στην στροφή γίνεται μηχανικά :look:
Και στο περίπου, και η στροφή και τα υπόλοιπα υποθέτουμε.
Coyote.V
01/06/2016, 14:16
Και στο περίπου, και η στροφή και τα υπόλοιπα υποθέτουμε.
Βασικά ανάλογα την στροφή... την βλέπω και μπαίνω! Αν δεν έχω ορατότητα μπαίνω με πιο λίγα, σε γυρολόγιο σε πίστα (όταν έμπαινα , δεν μπαίνω πια, φαντάσου τώρα έχω varadero) έβαζα σημάδι για τα φρένα μόνο.
Βασικά, το έχω ακούσει μόνο για αεροσκάφη. Είναι ο κάθετος άξονας (και η περιστροφή πάνω σε αυτόν) και δε νομίζω ότι μπορούμε να μιλήσουμε για τέτοιο στα μηχανάκια :p
Βασικά, ούτε εγώ κατάλαβα τι εννοεί με το yaw...
Η μόνη εφαρμογή yaw που μπορώ να φανταστώ, είναι όταν μπαίνει κάποιος με το πλάι (μπαίνει πόρτες στην καθομιλουμένη)...
Βασικά, ούτε εγώ κατάλαβα τι εννοεί με το yaw...
Η μόνη εφαρμογή yaw που μπορώ να φανταστώ, είναι όταν μπαίνει κάποιος με το πλάι (μπαίνει πόρτες στην καθομιλουμένη)...
Εγώ τον χρησιμοποίησα τον όρο στην πτυχιακή μου, σε ρομποτικό βραχίωνα. Σε μεκανάκια, δεν ξέρω, υποθέτω εννοεί το μπρουμούτισμα (επιστημονικός όρος του Πανεπιστημίου Λιμανακιών) της μηχανής.
Coyote.V
01/06/2016, 14:35
Τυχαίνει να είμαι μηχανικός αεροσκαφών... Αυτό είναι ένα σχέδιο με τους άξονες.
Η στροφή είναι ένας συνδυασμός του yaw με το roll
360172
Στα αεροσκάφη, τα οποία έχουν πτερύγια ουράς. Οι μοτοσυκλέτες, προς το παρόν, δεν προσφέρουν δυνατότητα ελέγχου/κίνησης στον yaw άξονα.
Coyote.V
01/06/2016, 14:44
Στα αεροσκάφη ο συνδυασμός της στροφής είναι και οι τρεις άξονες λόγω έλλειψης δρόμου ... δηλαδή τσιμπάς και λίγο pich
PortisHead
01/06/2016, 14:57
Προσωπική αισθηση (και ισως και αλλων-γιαυτο και γινεται αυτο το λαθος απο απειρους συνήθως)
ειναι πως αν μπω πολυ βαθεια στη στροφή για να στριψω (σχεδιο Α-Β-Γ)
ισως και να έχω τόση ταχυτητα που απλά να φύγω...κατα την εφαπτομένη.Ουτε καν να πλαγιάσω.
Τουλαχιστον εμενα , αυτο με μπλοκαρει για να στρίψω όπως προτείνετε.
Την ταχύτητα εισόδου τη ρυθμίζεις ΠΡΙΝ το σημείο Α. Φρέναρε περισσότερο/νωρίτερα, ώστε να φτάσεις με την ταχύτητα που νιώθεις άνετα σε αυτό. Και, καθώς εξοικειώνεσαι, μπορείς να αυξάνεις την ταχύτητα (εισόδου).
Ναι παίδες τον ρυθμό περιστροφής γύρω από τον κάθετο άξονα εννοούσα, όλα τα τρισδιάστατα πράγματα έχουν.
Δεν έχει να κάνει με το αν το όχημα πλαγιολισθαίνει ή όχι στο συγκεκριμένο θέμα.
Το λάθος μου είναι ότι ο ρυθμός περιστροφής είναι το ζητρούμενο (yaw rate) και όχι η περιστροφή (yaw).
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.