DgSensei
16/04/2014, 20:40
Αφόυ είδα ότι κάθε μιά-δυό μέρες ανοίγει από ένα θέμα την αγορά 1ης μηχανής αποφάσισα να γράψω έναν οδηγό (μια που βρέθηκα κι εγώ στην ίδια φάση) όχι πολύ καιρό πριν.
Τι πρέπει να σκεφτώ πριν άγορασω την πρώτη μου μηχανή!
Α.)Είδος χρήσης
Το πρώτο πράμα που πρέπει να σκεφτεί ο υποψήφιος αγοραστής είναι την χρήση για την οποία προορίζει την μηχανή που θα αγοράσει.
Θέλεις να κάνεις μόνο αστική χρήση?
Θέλεις να κάνεις κυρίως αστική με κάποια λίγα κοντινά ταξιδάκια?
Θέλεις μια μοτοσυκλέτα μόνο για ταξίδια και βόλτες?
Θες μια μοτοσυκλέτα που να τα κάνει όλα και να συμφέρει (λίγο δύσκολο)?
Θες μια μοτοσυκλέτα να ανεβαίνεις στο βουνό το ΣΚ?
Η χρήση για την οποία προορίζεις την μηχανή θα σου βάλει κάποιους περιορισμούς στην επιλογή σου όσον αφορά τον τύπο της μηχανής,τον κυβισμό της,την κατανάλωση,το στήσιμό της κλπ.
Β.)Budget
Το δεύτερο σημαντικότερο πράμα που πρέπει να σκεφτείς.
Τι χρήματα διαθέτεις?
Πρέπει βέβαια να υπολογίσεις ότι χρειάζεσαι και ένα ποσό της τάξης των 400 ευρώ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ για κράνος,μπουφάν και γάντια.Αν δε η μηχανή που σκέφτεσαι να πάρεις είναι και μεταχειρισμένη τότε καλό είναι να έχεις στο budget και έναν "αέρα" γύρω στα 100-200 ευρώ για ψιλομαζεματάκια που κάτα 99% θα σου προκύψουν.
Γ.)Γενικές πληροφορίες
α.)Οδηγική εμπειρια
Αν σκέφτεσαι να αγοράσεις μια 600αρά supersport για πρώτη σου μηχανή και η προηγούμενη εμπειρία σου είναι το παπί του πατέρα σου τότε καλύτερα να το ξανασκεφτείς.
Η προσωπική άποψη του γράφοντος είναι ότι η πρώτη μοτοσυκλέτα θα πρέπει να είναι κάτι φιλικό (να συγχωρεί τα λάθη δηλαδή),εύκολα διαχειρίσιμο και χωρίς εκπλήξεις.Μηχανάκια τύπου cbf250,ybr250 κλπ είναι ιδανικά για την εισαγωγή στον χώρο της μοτοσυκλέτας.
β.)Αγορά
Προτιμάμε να αγοράσουμε από ιδιώτη και όχι από έμπορο μεταχειρισμένη μηχανή για πολλούς λόγους:
Η τιμή θα είναι χαμηλότερη
Η μηχανή είναι ποιό πιθανό να είναι όντως αυτό που δείχνει όσον αφορά την κατάσταση της,τα χιλιόμετρα της κλπ
Ο ιδιώτης θα δεχτεί να γίνει έλεγχος σε μηχανικός της αρεσκείας σου (αν δεν δεχτεί απλά τους λες ευχαριστώ και πας στον επόμενο)
Όσον αφορά την κατάσταση της μηχανής,κοιτάμε με σειρά προτεραιότητας τα εξής
Να έχει βιβλίο σέρβις.Αν δεν έχει τουλάχιστον ζητάμε από τον ιδιοκτήτη να μας πει τι εργασίες έχουν γίνει πάνω στη μηχανή και τι ανταλλακτικά έχουνε μπει.Αν είναι μερακλής θα τα έχει σημειωμένα 100%.
"Κόβουμε" τον ιδιοκτήτη με το μάτι.Κατά 90% θα καταλάβεις αμέσως αν ήταν μερακλής και πρόσεχε την μηχανή του ή όχι
Ελέγχουμε την συνολική κατάσταση της μηχανής εξωτερικά όσο μπορούμε (φρένα,λάστιχα,αναρτήσεις,αλυσίδα κλπ).Αν δεν έχουμε τις κατάλληλες γνώσεις πάμε σε έναν μηχανικό της εμπιστοσύνης μας να την ελέγξει (πράγμα που καλό θα ήταν να γίνει ούτως ή άλλως)
Φροντίζουμε να έχουμε ενημερωθεί για πιθανά "κλασσικά" προβλήματα της υποψήφιας προς αγορά μηχανής (πχ η αντλία νερού στο f650gs) έτσι ώστε να ρωτήσουμε αν έχουν εμφανιστεί και διορθωθεί ή και να τα διαπιστώσουμε επίτοπου αν είναι εφικτό.
Παρατηρούμε ακόμη και πλαστικά,μαρσπιέ,λασπωτήρες klp.Η παραμικρή ζημιά κοστίζει και πρέπει να υπολογιστεί.Πχ ένα μαρσπιε σπασμένο μπορεί να κοστίζει 60 ευρώ καινούριο...
Προσπαθούμε να βρούμε μια μηχανή με όσον το δυνατόν περισσότερα εξτρά πάνω πχ Ψηλό fairing,tank bag,βαλίτσες,top case κλπ ανάλογα φυσικά με την χρήση που θέλουμε να κάνουμε
Φυσικά μηχανές που έχουν σημάδια τρακαρίσματος ή "σοβαρής" πτώσης αποκλείονται κατευθείαν.
Αυτά τα ολίγα μου έρχονται στο μυαλό και ο οδηγός πιθανά να εμπλουτιστεί κι άλλο στο μέλλον.
Τι πρέπει να σκεφτώ πριν άγορασω την πρώτη μου μηχανή!
Α.)Είδος χρήσης
Το πρώτο πράμα που πρέπει να σκεφτεί ο υποψήφιος αγοραστής είναι την χρήση για την οποία προορίζει την μηχανή που θα αγοράσει.
Θέλεις να κάνεις μόνο αστική χρήση?
Θέλεις να κάνεις κυρίως αστική με κάποια λίγα κοντινά ταξιδάκια?
Θέλεις μια μοτοσυκλέτα μόνο για ταξίδια και βόλτες?
Θες μια μοτοσυκλέτα που να τα κάνει όλα και να συμφέρει (λίγο δύσκολο)?
Θες μια μοτοσυκλέτα να ανεβαίνεις στο βουνό το ΣΚ?
Η χρήση για την οποία προορίζεις την μηχανή θα σου βάλει κάποιους περιορισμούς στην επιλογή σου όσον αφορά τον τύπο της μηχανής,τον κυβισμό της,την κατανάλωση,το στήσιμό της κλπ.
Β.)Budget
Το δεύτερο σημαντικότερο πράμα που πρέπει να σκεφτείς.
Τι χρήματα διαθέτεις?
Πρέπει βέβαια να υπολογίσεις ότι χρειάζεσαι και ένα ποσό της τάξης των 400 ευρώ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ για κράνος,μπουφάν και γάντια.Αν δε η μηχανή που σκέφτεσαι να πάρεις είναι και μεταχειρισμένη τότε καλό είναι να έχεις στο budget και έναν "αέρα" γύρω στα 100-200 ευρώ για ψιλομαζεματάκια που κάτα 99% θα σου προκύψουν.
Γ.)Γενικές πληροφορίες
α.)Οδηγική εμπειρια
Αν σκέφτεσαι να αγοράσεις μια 600αρά supersport για πρώτη σου μηχανή και η προηγούμενη εμπειρία σου είναι το παπί του πατέρα σου τότε καλύτερα να το ξανασκεφτείς.
Η προσωπική άποψη του γράφοντος είναι ότι η πρώτη μοτοσυκλέτα θα πρέπει να είναι κάτι φιλικό (να συγχωρεί τα λάθη δηλαδή),εύκολα διαχειρίσιμο και χωρίς εκπλήξεις.Μηχανάκια τύπου cbf250,ybr250 κλπ είναι ιδανικά για την εισαγωγή στον χώρο της μοτοσυκλέτας.
β.)Αγορά
Προτιμάμε να αγοράσουμε από ιδιώτη και όχι από έμπορο μεταχειρισμένη μηχανή για πολλούς λόγους:
Η τιμή θα είναι χαμηλότερη
Η μηχανή είναι ποιό πιθανό να είναι όντως αυτό που δείχνει όσον αφορά την κατάσταση της,τα χιλιόμετρα της κλπ
Ο ιδιώτης θα δεχτεί να γίνει έλεγχος σε μηχανικός της αρεσκείας σου (αν δεν δεχτεί απλά τους λες ευχαριστώ και πας στον επόμενο)
Όσον αφορά την κατάσταση της μηχανής,κοιτάμε με σειρά προτεραιότητας τα εξής
Να έχει βιβλίο σέρβις.Αν δεν έχει τουλάχιστον ζητάμε από τον ιδιοκτήτη να μας πει τι εργασίες έχουν γίνει πάνω στη μηχανή και τι ανταλλακτικά έχουνε μπει.Αν είναι μερακλής θα τα έχει σημειωμένα 100%.
"Κόβουμε" τον ιδιοκτήτη με το μάτι.Κατά 90% θα καταλάβεις αμέσως αν ήταν μερακλής και πρόσεχε την μηχανή του ή όχι
Ελέγχουμε την συνολική κατάσταση της μηχανής εξωτερικά όσο μπορούμε (φρένα,λάστιχα,αναρτήσεις,αλυσίδα κλπ).Αν δεν έχουμε τις κατάλληλες γνώσεις πάμε σε έναν μηχανικό της εμπιστοσύνης μας να την ελέγξει (πράγμα που καλό θα ήταν να γίνει ούτως ή άλλως)
Φροντίζουμε να έχουμε ενημερωθεί για πιθανά "κλασσικά" προβλήματα της υποψήφιας προς αγορά μηχανής (πχ η αντλία νερού στο f650gs) έτσι ώστε να ρωτήσουμε αν έχουν εμφανιστεί και διορθωθεί ή και να τα διαπιστώσουμε επίτοπου αν είναι εφικτό.
Παρατηρούμε ακόμη και πλαστικά,μαρσπιέ,λασπωτήρες klp.Η παραμικρή ζημιά κοστίζει και πρέπει να υπολογιστεί.Πχ ένα μαρσπιε σπασμένο μπορεί να κοστίζει 60 ευρώ καινούριο...
Προσπαθούμε να βρούμε μια μηχανή με όσον το δυνατόν περισσότερα εξτρά πάνω πχ Ψηλό fairing,tank bag,βαλίτσες,top case κλπ ανάλογα φυσικά με την χρήση που θέλουμε να κάνουμε
Φυσικά μηχανές που έχουν σημάδια τρακαρίσματος ή "σοβαρής" πτώσης αποκλείονται κατευθείαν.
Αυτά τα ολίγα μου έρχονται στο μυαλό και ο οδηγός πιθανά να εμπλουτιστεί κι άλλο στο μέλλον.