View Full Version : Πόσο κοστίζει η τούμπα σε moto gp;
Πόσο να κοστίζει μια τούμπα της προκοπής σε μια εργοστασιακή ομάδα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα;Απο αυτές τις καλές που φευγουν ντεπόζιτα τσακίζονται ζάντες και γενικά το κλαίς. :a7:
Χρηστος FZR
19/07/2014, 00:50
οσο στοιχιζει ενα μηχανακι moto gp. αμα σκεφτεις οτι ενα ζευγαρι λαστιχα στα moto gp στοιχιζει μερικα χιλιαρικα, καταλαβαινεις.
Γράψε 5 μηδενικά και βάλε μπροστά οτι νούμερο σου αρέσει... Μαζί στην μηχανή μέτρα και το κουστούμι του οδηγού που πάει ακλαυτο ολόκληρο, και καμια 10.000€ σε ιατρικές εξετάσεις για τον οδηγό και σε αυτά βάλε και το συνολικό κόστος ενός αγώνα σε προετοιμασία θα εχεις έναν αρχικό μπούσουλα. Ειναι πολλα τα λεφτά.....
Μια τούμπα εκει τραβάει πολλα € πίσω της που δεν εχουν να κάνουν μονο με την μηχανή η τον αναβάτη.
Ακριβος επειδη τα μηχανακια (και ολα τα παρελκομενα) ειναι πρωτοτυπα και πρεπει να φτιαχτουν (σχεδον) αποκλειστικά για την καθε μηχανη-αναβατη-ομαδα, η τιμη ειναι δυσκολο να υπολογιστει.
Οι ομαδες δεν αγωραζουν ανταλλακτικα, αλλα τεχνογνωσια. Ετσι μια εξατμιση απο τιτανια και ανθρακονηματα δεν αγοραζετε με το κοματι αλλα σαν συνολο παροχης υπηρεσιας. Σαν ασφαλιστικη καλυψη ενα πραγμα.
Αμα τωρα ο οδηγος ασχολειτε πολυ με το real estate η ετεαιρια θα πρεπει να πληρωσει εξτρα το κοστος κατασκευης του καθε ανταλλακτικου.
Γνωριζοντας αυτο (και αγνοωντας εσκεμενα την διαφορα in house απο εξωτερικο προμηθευτή) πρεπει να καταλλαβουμε λιγο τα προβληματα παραγωγης.
Το κοστος για να μελετησεις, σχεδιασεις, βελτιωσεις και "πρωτοτυπησεις" ενα εξαρτημα μπορει και να φτανει το 90% του συνολικου κοστους παραγωγης του εξαρτηματος αυτου.
Αρα ο παραγωγος εχει δυο επιλογες. 'Η να παραξει πολυ μικρη ποσοτητα εξαρτηματων (οσα χρειαζονται δλδ) σε υπερβολικα υψιλη τιμη, ή να παραξει μεγαλυτερη ποσοτητα για μικροτερη τελικη τιμη καθε εξαρτηματος, αλλα με κινδυνο να του μεινουν στο ραφι.
Στα motogp η πρωτη περιπτωση ειναι μονοδρομος, με τους εμπλεκομενους να ΕΛΠΙΖΟΥΝ οτι θα βγαλουν κερδος κυριος απο την τεχνογνοσια που θα αποκτησουν και θα μεταφερουν αργοτερα στην μαζικη παραγωγη.
Σε ολα αυτα συνυπολογισε οτι παλια που ολα ηταν πρακτικα χειροποιητα και το μεγαλυτερο κοστος ηταν το εργατικο, δεν ηταν και τοσο τρομερο να απασχολησεις για λιγο, μερικους πολυ καλους τεχνιτες της εταιριας σου για να παραξουν ειδικα εξαρτηματα με "αγωνιστικη" ποιοτητα κατασκευης. Τωρα που τα πραγματα ειναι πολυ πιο ζορικα (απο αποψη ακριβειας και περιθωριων) και ολα θελουν απαραιτητα CAD και τα πανακριβα CNC μηχανηματα για να αποσβεσουν την δαπανη πρεπει να δουλεβουν 24/7 και οι υπερεξειδικευμενοι εργαζομενοι θελουν αντιστοιχες απολαβες και... και... και... το κοστος παραγωγης εκτοξευεται.
Και αν παραξεις πολυ περισσοτερα εξαρτηματα απο οτι παλιοτερα το κοστος ανα μοναδα πεφτει (πολυ) αλλα αν με την ιδια τεχνικη παραξεις πολυ λιγα (βλεπε motogp) το κοστος ειναι τρομακτικο.
Τελος οταν ενα αγωνιστικο μηχανακι (και ειδικα motogp) εχει μια πτωση παρα πολλα πραγματα που μπορει να μην εχουν φανερη ζημια αντικαθηστανται προληπτικα. Χαρακτηριστικο παραδειγμα οι αναρτησεις (και οι βασεις στήριξης τους) που πρεπει να σταλουν πισο στην εταιρια για ελεγχο. Αυτο ομως περνει χρονο, που δεν εχουμε, και αρα αντικαθίστανται.
υ.γ. Το τι κουβαλανε (και σε ειδος και σε ποσοστητα και σε κοστος) οι ανθρωποι μεσα στις ραφιερες των φορτηγων υποστηριξης των ομαδων δεν περιγραφετε.
devil's animal
19/07/2014, 09:41
τι σας νοιαζει ρε σεις? εσεις τα πληρωνετε??:lol:
υ.γ. Το τι κουβαλανε (και σε ειδος και σε ποσοστητα και σε κοστος) οι ανθρωποι μεσα στις ραφιερες των φορτηγων υποστηριξης των ομαδων δεν περιγραφετε.
αυτο ναι!! αξιζει να κανεις ενα hijack σ'ενα τετοιο την ωρα που πηγαινει φορτωμενο στην πιστα του brno π.χ.:a32::rockon:
Παντος απο τραπεζα καλυτερο "κερδος" θα βγαλεις.
Αλλα μην το συνεχισουμε γιατι ψηνομαι αγρια...
H.A.Balafoutre
19/07/2014, 11:00
Το 2011, στην πίστα του Assen της Ολλανδίας, στο FP2 κοπανήθηκαν και τα 3 εργοστασιακά χονδα. Του Στόνερ, του Ντοβιτσιόζο και του Πεντρόζα. Το συνολικό κόστος έφτασε τα 300.000 ευρώ, όπως μετά ανακοίνωσαν οι παρουσιαστές στο FP3 στο live από το motogp κανάλι.
Και πάλι, όταν μόνον το κιβώτιο της εργοστασιακής χοδνα έχει 750.000ευρώ...τουλάχιστον τα εργοστασιακά θα πρέπει να αγγίζουνε τα 2-3 εκατομύρια ευρώ. Έχω την εντύπωση πως κάποιος εδώ, ή σε κάποιο άλλο φόρουμ, κάποτε είχε αναφέρει πως μόνον τα φέρινγκ κοστήζουνε στο πεντοχίλιαρο.
μόνον τα φέρινγκ κοστήζουνε στο πεντοχίλιαρο.
Βαμενο ή αβαφο? :lol:
H.A.Balafoutre
19/07/2014, 11:21
Έτοιμο, κομπλέ...φυσικά. Αν δεν κάνω λάθος...σε κάποια φάση στην Άραγκον πρόπερσυ, η χονδα εμφανίστηκε με κάτι επετιακά χρώματα...κι εκεί κάτι πρέπει να είχανε πει σε τιμή...κάπως πρέπει να ειπώθηκε σε σχέση με τα πιο ακριβά επετιακά...
Αν με την ιδια λογικη που κοστολογουν οι εταιριες αυτες, κοστολογουσαμε ενα καφε τοτε ενα φλιτζανι καφε (ενα μονο ομως) θα κοστιζε μερικα χιλιαρικα. Για φρεντο ουτε λογος...
H.A.Balafoutre
19/07/2014, 11:35
Κινητά εργαστήρια είναι αυτές οι μοτοσικλέτες...κάθε τι επάνω τους είναι μοναδικό μόνο για την συγκεκριμένη μηχανή.
τι να κοστιζει ρε παιδια σε μια εργοστασιακη ομαδα...κοστος θα εχει ενας ιδιωτης αμα πρεπει να τα αγορασει...στη καθε εργοστασιακη ομαδα το κοστος ειναι το κοστος των υλικων...λετε να κοστιζει στη χοντα καμια 10αρια χιλιαρικα να φτιαξει τα φερινγκ? :lol:
κοστος εχει μονο οτι πρεπει να αγοραστει καινουριο...
sapila racing
19/07/2014, 20:36
τι να κοστιζει ρε παιδια σε μια εργοστασιακη ομαδα...κοστος θα εχει ενας ιδιωτης αμα πρεπει να τα αγορασει...στη καθε εργοστασιακη ομαδα το κοστος ειναι το κοστος των υλικων...λετε να κοστιζει στη χοντα καμια 10αρια χιλιαρικα να φτιαξει τα φερινγκ? :lol:
κοστος εχει μονο οτι πρεπει να αγοραστει καινουριο...
Λάθος! Ολα ανεξαιρέτως έχουν κόστος. Αλλο αν η Honda είναι αυτή που τα χώνει χοντρά.
Για ρώτα και τους άλλους στις πιο πίσω θέσεις. ;)
Ιδιώτες φυσικά δεν μπορούν να υπάρξουν όπως παλιά, λόγω κόστους. Εχουμε βέβαια τον Abraham, αλλά είναι περίπτωση.
Τώρα που το σκέφτομαι, ο Smith πρέπει να κοντράρεται άνετα πλέον με τον De Puiniet σε κόστος ζημιών.
5 τούμπες έφαγε στην Γερμανία! Εφαγε τούμπα κι ο Espargaro, και η ομάδα τάπαιξε!
H.A.Balafoutre
24/07/2014, 09:19
Επίσης για να έχουμε και μια τάξη μεγέθους σχετικά με τα πιο "δρομίσια" αγωνιστικά σε σχέση με τα πρωτότυπα motogp...το περυσινό (2013) χονδα CBR1000RR που κέρδισε το βρετανικό πρωτάθλημα superbikes (BSB), κοστίζει περίπου 100.000λίρες αγγλίας δηλαδή περίπου 125.000ευρώ... κι δυο κρίσιμα στοιχεία με αυτό το πρωτάθλημα είναι πως έχουνε απαγορεύσει τα ηλεκτρονικά, traction control & wheelie control, launch control κτλ...πράγμα που ρίχνει το κόστος, όπως και το γεγονός ότι έχουνε μόνον μια μηχανή ανα αγώνα.
Κι εδώ ένα παλιό βίντεο που γράφει την τιμή.
https://www.youtube.com/watch?v=uj0ZyQhROBE
Επιπροσθέτως, ένα ακόμη παλιότερο βίντεο, πίσω στο 2010 αλλά το R1 δεν άλλαξε (το ίδιο και τα κόστη), μέσα από το workshop ενός από τους καλύτερους μηχανικούς πάνω σε Yamaha στον κόσμο, κάτι περίπου σαν τον Τεν-Κάτε στην Ολλανδία για τη χονδα, ο Chuck Graves αφού κάνει ένα tour μέσα στις εγκαταστάσεις σκάει και το λογαριασμό. 150.000δολάρια για ένα R1 (σε αυτό το πρωτάθλημα έχουνε 2 μηχανές ανα αναβάτη), δηλαδή γύρο στα 110.000ευρώ αλλά με φθηνότερες αναρτήσεις από του βρετανικού πρωταθλήματος (μόνον revalving κάνουνε με ohlins cartriges) και ηλεκτρονικά τύπου (έχω την εντύπωση) PowerCommander V ή bazzaz τα yoshimura suzuki που είναι οι κύριοι αντίπαλοί τους στο αμερικάνικο πρωτάθλημα superbikes (AMA).
https://www.youtube.com/watch?v=Y_N-fvh6yGk
Συνοψίζουντας, θα έλεγα λοιπόν, με αυτά που έχω διαβάσει κατά καιρούς για κόστη ολόκληρης της χρονιάς σε Βρετανικό, Αμερικάνικο, Παγκόσμιο superbikes και σε σχέση με το MotoGP (για έναν αναβάτη)...το κόστος (μηχανές, μετακινήσεις, αμοιβές όλων των ανρθώπων, ανταλλακτικά εξαρτήματα κτλ) για όλη τη χρονιά αθροισμένο σε Βρετανικό (γύρο στα 1,5-2μύρια ευρώ για να είσαι στους ΤΟΠ 5), Αμερικάνικο (γύρο στο 1-1,5 μύριο για να είσαι μέσα στους ΤΟΠ 3) και παγκόσμιο superbikes (γύρο στα 5-6μύρια για να είσαι μέσα στους ΤΟΠ 5) πρέπει να είναι η χρονιά για ένα μόνον BOX του Brandl, ή του Bautista...εκεί γύρο στα 8-10μύρια. Τα Yamaha της Tech 3, λογικά θα έχουνε ένα budget γύρο στα 15-18 όλη η ομάδα. Οπότε το ένα μόνον BOX των 4 πρώτων, Μάρκ, Ντάνι, Λόρε, Ρόσσι...μπορεί και να ξεπερνάει άνετα τα 20μύρια τη χρονιά, σε μηχανές, σε ανταλλακτικά, σε αμοιβές, σε ηλεκτρονικά, σε τούμπες, σε μεταφορές...κτλ.
edit ξανάμανα...βρήκα το ποσό των φέρινγκ μόνον για όλη τη χρονιά με στοιχειώδη υπολογισμό τούμπας, όχι να είναι πέφτουλας ο αναβάτης δηλαδή, για μια ομάδα superbike, που συμμετέχει στο παγκόσμιο κι απλά θέλει να είναι οριακά από τις θέσεις 11 έως 20, με έναν αναβάτη και αρκετά "οικογενειακού" τύπου στήσιμο ομάδας.
Carene 16.000,00ευρώ σε τιμές 2008. Οπότε κάνετε τις αναγογές για τα motogp...μήπως πιο πάνω έγραψα και λίγα.....
Elettronica semplice 20.000,00ευρώ το 2008, για το απλό (semplice) πακέτο ηλεκτρονικών, ανα χρόνιά και πάλι για 11 εως 20. Οι τόπ ομάδες ρίχνουνε μέχρι και 300.000ευρώ στα ηλεκτρονικά, τιμές 2008, για να καταλάβουμε και τη διαφορά του "απλού" πακέτου ηλεκτρονικών.
Λάθος! Ολα ανεξαιρέτως έχουν κόστος. Αλλο αν η Honda είναι αυτή που τα χώνει χοντρά.
Για ρώτα και τους άλλους στις πιο πίσω θέσεις. ;)
Ιδιώτες φυσικά δεν μπορούν να υπάρξουν όπως παλιά, λόγω κόστους. Εχουμε βέβαια τον Abraham, αλλά είναι περίπτωση.
Τώρα που το σκέφτομαι, ο Smith πρέπει να κοντράρεται άνετα πλέον με τον De Puiniet σε κόστος ζημιών.
5 τούμπες έφαγε στην Γερμανία! Εφαγε τούμπα κι ο Espargaro, και η ομάδα τάπαιξε!
μονος σου το πες...ρωτα τις πιο πισω θεσεις ;)
το παιδι ρωταει για τις εργοστασιακες ομαδες...οι πισω θεσεις ειναι ιδιωτες, οι οποιοι πληρωνουν και για την τελευταια βιδα...το εργοστασιο δεν εχει να πληρωσει κατι στον εαυτο του...η μονη ''ζημια'', ειναι οτι απο απλα χανει τα εσοδα απο τη μοτο την οποια αργοτερα θα μπορουσε να πουλησει, αν καταστραφει...
με αυτα τα ποσά των ιδιωτών πως στην ευχή τα βγάζουν πέρα;δηλαδή καλή η διαφήμιση κτλ αλλα μιλάμε για έξοδα.Ο Pons ας πούμε,Πόσα φράγκα πια;Πόσα;
el_hymador
24/07/2014, 17:01
Έβλεπα τις προάλες ένα ντοκυμαντέρ για την F1... ok, τα μεγέθη σε $$$ δεν είναι φυσικά τα ίδια αλλά οι αναλογίες νομίζω ότι ισχύουν και στα MotoGP. Το λοιπόν, το ντοκυμαντέρ έλεγε ότι οι χορηγοί είναι που τρώνε το πακέτο και όχι οι εταιρείες. Τα λεφτά που σκάνε για την διαφήμιση είναι απίστευτα. Το ίδιο φαντάζομαι ότι συμβαίνει και στα μηχανάκια.
Πόσο να κοστίζει μια τούμπα της προκοπής σε μια εργοστασιακή ομάδα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα;Απο αυτές τις καλές που φευγουν ντεπόζιτα τσακίζονται ζάντες και γενικά το κλαίς. :a7:
Για το πόσο κοστίζει να φτιάξεις το μηχανάκι, τα είπαν κι οι άλλοι, αλλά υπάρχει κι άλλου είδους κόστος.
Άμα στην τούμπα σου τσακιστεί και ο αναβάτης που πάει για πρωτάθλημα και το χάσεις από την τούμπα αυτή, τότε να δεις κόστος...:D
sapila racing
24/07/2014, 17:43
Έβλεπα τις προάλες ένα ντοκυμαντέρ για την F1... ok, τα μεγέθη σε $$$ δεν είναι φυσικά τα ίδια αλλά οι αναλογίες νομίζω ότι ισχύουν και στα MotoGP. Το λοιπόν, το ντοκυμαντέρ έλεγε ότι οι χορηγοί είναι που τρώνε το πακέτο και όχι οι εταιρείες. Τα λεφτά που σκάνε για την διαφήμιση είναι απίστευτα. Το ίδιο φαντάζομαι ότι συμβαίνει και στα μηχανάκια.
Τα πράγματα δεν είναι όπως παλιότερα.
Οταν πχ βλέπεις το εργοστασιακό team Yamaha με Rossi Lorenzo το 2011 να μην έχει βασικό σπονσορα, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα.
Παλιά που έπαιζαν κι οι τσιγαραδες τα λεφτά ήταν άφθονα, οχι πια.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.