View Full Version : Θόρυβος στο μοτέρ cbr 600f του '99
Καλησπέρα παιδιά. Χρειάζομαι την βοήθεια σας για μια περίπτωση κάποιου φίλου μου ο οποίος έχει αγοράσει ένα cbr 600f του 1999 πριν 1 μήνα περίπου με περίπου 45k χλμ αλλά ακούγεται από το μοτέρ ένας περίεργος ήχος σαν τικ-τικ. Το έχει προσέξει πρόσφατα αλλά δεν αποκλείεται να το είχε από πριν η μηχανή και να μην το έχει προσέξει πριν την αγορά. Μπορείτε να ακούσετε τον θόρυβο στο πιο κάτω βιντεάκι, εγώ το ακούω σαν ασυγχρόνιστο τικ-τικ. Ο φίλος έχει κάνει έλεγχο βαλβίδων και αλλαγή τεντωτήρα καδένας πριν μια εβδομάδα αλλά δυστυχώς ο ήχος συνεχίζει. Ο μάστορας του του είπε να μην ανυσηχεί και ότι δεν μπορεί να κάνει τίποτε πέραν κατέβασμα μοτερ. Οποιαδήποτε άποψη ή σχόλιο καλοδεχούμενα, μιας και το παιδί είναι νέος στον χώρο της μοτοσυκλέτας και αυτή είναι η 1η του μηχανή, οπότε φανταστείτε ψυχολογία που έχει τώρα.
https://www.youtube.com/watch?v=0E0fcqpRDhk&feature=youtu.be
ευχαριστώ! :beer::beer:
PetranGR
07/09/2014, 19:13
θα βασιζόμουν στην καδένα ...
αλλά αλλάξατε καδένα , γλύστρες , τεντωτήρα ;
Όχι φίλε, μόνο ο τεντωτήρας αλλάχθηκε. Οι γλύστρες ποιές είναι; Ευχαριστώ.
PetranGR
07/09/2014, 19:27
Όχι φίλε, μόνο ο τεντωτήρας αλλάχθηκε. Οι γλύστρες ποιές είναι; Ευχαριστώ.
Συνήθως λένε ότι,όταν αλλάζεις τεντωτήρα καδένα κτλ. αλλάζεις και τις γλύστρες που είναι 2 μπρος και πίσω που καθορίζουν την καδένα, και σε μερικές περιπτώσεις αλλάζεις και ταγρανάζια τις καδένας.
Δεν είμαι μάστορας,απλά ο θόρυβος μου φαίνετε περίεργος,και συγκεκριμένα κυκλικός,δηλαδή στο μυαλό μου,έρχετε ότι η καδένα κάπου κοπανάει ΕΝΤΟΣ του μοτέρ ,με την τάση να βγεί ή να πηδήξει δόντι.
Θα σε πούν και άλλοι εδώ μέσα,που σίγουρα έχουν πολλές περισσότερες γνώσεις απο εμένα και είναι για τα ιδκά μου μάτια κανονικοί μάστορες.
Δύσκολο να κοπανάει η καδένα επειδή αλλάξαμε τον τεντωτήρα πριν από μια εβδομάδα. Σε μάστορα. Εμένα μου ακούγεται λες και βαράει ο εκκεντοφόρος βαλβίδων κάποιο καπάκι βαλβίδας λόγω τεράστιου διάκενου (δεν είμαι μηχανικός αλλά καταλάβατε τι θέλω να πω). Αλλά αποκλείεται να συμβαίνει αυτό επειδή οι βαλβίδες έχουν επίσης ρυθμιστεί πριν από καμιά εβδομάδα.
Eαν η δουλεια δεν εγινε οπως πρεπει
τιποτα δεν αποκλειεται....
Υ.Γ.
μοντελο 1999- δλδ 15 ετων με 45.000χλμ...
ασχολιαστο
μοντελο 1999- δλδ 15 ετων με 45.000χλμ...
ασχολιαστο
Φίλε αυτό δεν νομίζω να λέει κάτι από μόνο του αν η μηχανή έτυχε σωστής συντήρησης. Εμένα είναι 8ετίας με 77000χλμ και είναι μια χαρά.
yiannis172
08/09/2014, 13:03
Δεν νομιζω να εννοει οτι τα 45000 ειναι πολλα και ευθυνονται για τον θορυβο,αλλα το οτι αποκλειεται ή εστω οτι ειναι πολυ περιεργο σε 15 χρονια να εγιναν μονο 45000.
Λεει ομως αν αντι για 45.000 ειναι 145.000-που ειναι και το πιθανοτερο,
και το τι πρεπει να αλλαξεις/ρυθμισεις στα 45 και στα 145....
Στο σκουτερ που εχω για "σκυλο" σε 2 χρονια εκανα 33.000....και εχω αλλες 5 μηχανες....
αν εσυ πιστευεις οτι σε 15 χρονια εκανε μονο 45.000....δικαιωμα σου
Απλα ξεκινα με οτι θελει αλλαγη μετα τις 100.000 και θα δεις που παιζει η βλαβη.
(Εγω που ακουσα το βιντεο-δεν ειναι καθαρο- θα σου ελεγα να δεις βαλβιδες/εδρες/τσιμουχακια πρωτα. Τσιμπαει λαδι στο ξερογκαζο;)
Παιδιά η μηχανή είναι Αγγλία και τα τελευταία 3 χρόνια ήταν ακινητοποιημένη. Οπότε τα χλμ είναι πολύ πιθανόν να είναι τα πραγματικά. Αλλά ναι, έχετε δίκαιο, θα πρέπει να τα δούμε όλα. Λοιπόν, όπως είχα πει ρύθμιση βαλβίδων και αλλαγή τεντωτήρα έχει γίνει από πολύ καλό μάστορα με φήμη. Αν μπορείτε να εκφέρετε κάποια άποψη ως προς το τι μπορεί να είναι και αν μπορεί να είναι σοβαρό ή όχι θα ήταν πολύ καλό καθώς προς το παρόν δεν υπάρχει χρήμα για άνοιγμα μοτέρ και δαπανηρές επισκευές.
catmaster
09/09/2014, 15:23
είμαι σχεδόν σίγουρος ότι είναι χτύπημα καδένας , μπορείτε να το τσεκάρετε όμως και να δείτε αν κόβει ο ήχος
είμαι σχεδόν σίγουρος ότι είναι χτύπημα καδένας , μπορείτε να το τσεκάρετε όμως και να δείτε αν κόβει ο ήχος
Φίλε τι εννοείς αν κόβει ο ήχος;
catmaster
09/09/2014, 18:21
Φίλε τι εννοείς αν κόβει ο ήχος;
εννοώ ότι αν ο μηχανικός ΓΝΩΡΙΖΕΙ τι του γίνεται και ξέρει πως δουλεύει ο τεντωτήρας μπορεί να μαζέψει τα μπόσικα και να καταλάβει αν τελικά είναι θέμα καδένας η (και) τεντωτήρα
Παιδιά όπως είπα ο μάστορας άνοιξε καπάκι βαλβίδων και έλεγξε την καδένα και άλλαξε και τεντωτήρα καδένας. Οπότε δύσκολο να είναι κάτι από αυτά - εντάξει, εκτός αν έκανε κάτι από αυτά λάθος.
Ο τανυστήρας της καδένας, δέν αλλάζει ούτε ρυθμίζεται ούτε είναι προσβάσιμος απο το καπάκι των βαλβίδων.
322768
Όπως είπε κι ο Άκης πρίν, εκεί (στο χεράκι) σκαλίζει μόνο όποιος είναι σίγουρος οτι ξέρει πολύ καλά τί κάνει.
Ο τανυστήρας της καδένας τι είναι; Eίναι αυτό που σπρώχνει ο τεντωτήρας στην καδένα;
Τανυστήρας = τεντωτήρας = ένα και το αυτό.
Σ' αυτό το μοτέρ, είναι πολύ δύσκολο ν' ακούγεται συνεχώς ο θόρυβος (τσικ-τσικ-τσικ) που έγραψες στην αρχή -ειδικά όταν τα λάδια είναι κρύα ακόμα- , να συνεχίζει το μοτέρ να λειτουργεί κανονικά και να φταίει κάτι άλλο εκτός απο καδένα.
PetranGR
09/09/2014, 22:24
Τεντωτήρας είναι το μαρτσούκι που είναι εκτός μηχανής που εν μέρη πιέζει αυτόματα την καδένα (αλυσίδα) να κάτσει στην θέση της.
Γλύστρες είναι τα σημεία σαν χούφτες σκέψου , ελλειψωιδή τα οποία είναι μπρος και πίσω απο την καδένα (αλυσίδα) και κρατάνε την αλυσίδα σε μια "Τροχιά" φορά ή θέση αν το θέσουμε σωστά.
Γρανάζια τεντωτήρα είναι τα γρανάζια τα οποία περνάει η καδένα από πάνω και στηρίζεται πάνω σε αυτά.
Είδες ότι και άλλοι σε είπαν αυτό που σου λέω και εγώ ;)
Γιατί λες ότι αποκλείεται να είναι καδένα? Τον τεντωτήρα αλλάξατε όχι και την καδένα.
Ότι είπε ο catmaster.
PetranGR
09/09/2014, 22:37
Ο τανυστήρας της καδένας, δέν αλλάζει ούτε ρυθμίζεται ούτε είναι προσβάσιμος απο το καπάκι των βαλβίδων.
Όπως είπε κι ο Άκης πρίν, εκεί (στο χεράκι) σκαλίζει μόνο όποιος είναι σίγουρος οτι ξέρει πολύ καλά τί κάνει.
είδα και εγώ που σκάλισα...χιχιχιχι!
Αν θες να δεις τι είναι οι γλίστρες δες τις γλίστρες της αλυσίδας μετάδοσης επάνω στο ψαλίδι. Αν το μηχανάκι σου δεν έχει 45 αλλά 145 τότε ίσως χρειάζεται και αλυσίδα και γλίστρες, όχι μόνο τεντωτήρα. Για το γρανάζι μπορείς να δεις την φθορά του βλέποντας τις ανοχές των δοντιών απ' το σερβις μανουαλ. Την αλυσίδα τελικής μετάδοσης την ελέγχουμε μετρώντας το μήκος μερικών συνδέσμων αν είναι ίδιο με αυτό που δίνει ο κατασκευαστής. Κάτι ανάλογο για αλυσίδα καδένας δεν έχω βρει. Προφανώς αν η αλυσίδα σου έχει "μεγαλώσει" ακόμα και ο καινούριος τεντωτήρας δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Φαντάσου την αλυσίδα της τελικής μετάδοσης με το ρυθμιστικό στο τέρμα του. Ο τεντωτήρας καδένας είναι αυτόματος. Αν στο τερμα του δεν μπορεί να τανύσει την αλυσίδα αρκετά τότε θέλεις αλυσίδα. Αν οι γλίστρες έχουν σημαντική φθορά θέλεις και γλίστρες. Αν το γρανάζι είναι εκτός ανοχών θέλεις και γρανάζι και είσαι σίγουρος ότι το μηχανάκι σου δεν έχει 45κ χλμ.
Αλλά πρώτα πρέπει να βεβαιωθείς ότι ο θόρυβος προέρχεται από εκεί. Εγώ δεν ξέρω να πάρω τα κενά από αυτόματο τεντωτήρα. Ο μάστορας που άλλαξε τεντωτήρα τι είπε για τον θόρυβο?
είδα και εγώ που σκάλισα...χιχιχιχι!
Εσύ δεν σκάλισες τον τεντωτήρα. Γύρισες τον στρόφαλο χωρίς τον τεντωτήρα, έχει διαφορά. :lol:
Αλλά καλά έκανες, είδες που έμαθες κάτι? :beer:
Παιδιά ευχαριστώ. Κατάλαβα. Τα ήξερα οπτικά αλλά όχι τα ονόματα. Αλλά με είχε μπερδέψει αυτό:
Ο τανυστήρας της καδένας, δέν αλλάζει ούτε ρυθμίζεται ούτε είναι προσβάσιμος απο το καπάκι των βαλβίδων.
οπότε νόμισα ότι τανυστήρας είναι η εσσωτερική γλύστρα την οποία βέβαια δεν μπορούμε να ρυθμίσουμε χωρίς άνοιγμα μοτέρ σωστά;
Greg61 όμως ο τεντωτήρας και αλλάζει και ρυθμίζεται εξωτερικά οπότε δεν κατάλαβα έγραψες. Εγώ δεν εννοούσα ότι αλλάχθηκε ο τεντωτήρας από το καπάκι βαλβίδων. Απλά σας ανάφερα τις εργασίες που κάναμε μέχρι στιγμής: αλλαγή τεντωτήρα, ρύθμιση βαλβίδων (και θεωρώ ότι αφού άνοιξε καπάκι βαλβίδων θα έλεγξε και την καδένα: σε μια ρύθμιση βαλβίδων κατά την οποία βγάζουμε καπάκι, δεν μπορούμε να ελέγξουμε/αλλάξουμε καδένα;; )
Επίσης ο θόρυβος δεν ακούγεται συνεχώς.
Ευχαριστώ πάντως για τις απαντήσεις.
(και θεωρώ ότι αφού άνοιξε καπάκι βαλβίδων θα έλεγξε και την καδένα: σε μια ρύθμιση βαλβίδων κατά την οποία βγάζουμε καπάκι, δεν μπορούμε να ελέγξουμε/αλλάξουμε καδένα;; )
Επίσης ο θόρυβος δεν ακούγεται συνεχώς.
Να ελέγξουμε μπορούμε μόνο αν μας δίνει τις ανοχές ο κατασκευαστής. (Εκτός κι αν υπάρχει και άλλος τρόπος, εμπειρικός, που δεν τον γνωρίζω).
Εσύ μπορείς να καταλάβεις ότι η αλυσίδα τελικής μετάδοσης έχει γίνει σώβρακο αν δε δεις ότι ο ρυθμιστής είναι στο τέρμα?
motomaniac
10/09/2014, 01:08
Παιδιά ευχαριστώ. Κατάλαβα. Τα ήξερα οπτικά αλλά όχι τα ονόματα. Αλλά με είχε μπερδέψει αυτό:
οπότε νόμισα ότι τανυστήρας είναι η εσσωτερική γλύστρα την οποία βέβαια δεν μπορούμε να ρυθμίσουμε χωρίς άνοιγμα μοτέρ σωστά;
Greg61 όμως ο τεντωτήρας και αλλάζει και ρυθμίζεται εξωτερικά οπότε δεν κατάλαβα έγραψες. Εγώ δεν εννοούσα ότι αλλάχθηκε ο τεντωτήρας από το καπάκι βαλβίδων. Απλά σας ανάφερα τις εργασίες που κάναμε μέχρι στιγμής: αλλαγή τεντωτήρα, ρύθμιση βαλβίδων (και θεωρώ ότι αφού άνοιξε καπάκι βαλβίδων θα έλεγξε και την καδένα: σε μια ρύθμιση βαλβίδων κατά την οποία βγάζουμε καπάκι, δεν μπορούμε να ελέγξουμε/αλλάξουμε καδένα;; )
Επίσης ο θόρυβος δεν ακούγεται συνεχώς.
Ευχαριστώ πάντως για τις απαντήσεις.
ki ομως μπορει να ειναι και τεντωτηρας.. εγω εφτιαξα μονος μου. να ξαναπαρω ελλατωματικο γνησιο? τσουκ. και καδενα λεω κι εγω.. κι αμα ειναι καδενα τα 45 ξεχνα.΄..
.....και καδενα λεω κι εγω.. κι αμα ειναι καδενα τα 45 ξεχνα.΄..
My thoughts from post 1!!!!
http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=142507&p=2504856&viewfull=1#post2504856
Παιδιά ευχαριστώ. Όντως θα μπορούσε να είναι καδένα ή/και τεντωτήρας. Η ερώτηση είναι: αν ήταν καδένα-τεντωτήρας δεν θα ακουγόταν συνεχώς; Με ποια λογική να ακούγεται μια στις 10 (περίπου); Και άνεξαρτήτως αν είναι κρύα η μηχανή.
Pan (dvs)
10/09/2014, 17:41
Ο θορυβος ακουγεται οταν ειναι σταματημενη η μηχανη?Ακουγεται οταν πρωτοξεκιναει το πρωι?Λαδια ποτε αλλαχτηκανε και πριν την αλλαγη εκανε καποιον θορυβο?
Γινε πιο συγκεκριμενος αν μπορεις.
Γεια σου Pan. Ρώτησα το παιδί και μου είπε ότι ο θόρυβος υπάρχει και σταματημένη και εν κινήσει, και όταν είναι κρύα η μηχανή αλλά και όταν είναι ζεστή. Ακούγεται και στο ρελαντί αλλά όχι πάντα. Τα λάδια έχουν αλλαχθεί πριν 2 εβδομάδες. Ναι, ο θόρυβος υπήρχε από την ημέρα της αγοράς, 2 μήνες πριν. Ευχαριστώ.
Μπορεί κάτι να πάει να λασκάρει ή να έχει ήδη λασκάρει όπως το XTZ του Daz. Αν δεν ακούγεται συνέχεια και σε συγκεκριμένο εύρος στροφών ίσως δεν είναι καδένα. Μπορεί ο φίλος σου με μια βέργα μεταλλική χρησιμοποιώντας την σαν ακουστικό να καταλάβει στο περίπου από που έρχεται ο θόρυβος. Αν είναι κάποιο παξιμάδι που πάει βόλτα θα το ακούσει έντονα κοντά στα καπάκια.
Αν ο θορυβος ακουγετε στο ρελαντι και μετα εξαφανιζεται
τοτε ειναι η αλυσιδα η οποια εχει ξεχυλωσει...
catmaster
11/09/2014, 14:41
Μπορεί κάτι να πάει να λασκάρει ή να έχει ήδη λασκάρει όπως το XTZ του Daz. Αν δεν ακούγεται συνέχεια και σε συγκεκριμένο εύρος στροφών ίσως δεν είναι καδένα. Μπορεί ο φίλος σου με μια βέργα μεταλλική χρησιμοποιώντας την σαν ακουστικό να καταλάβει στο περίπου από που έρχεται ο θόρυβος. Αν είναι κάποιο παξιμάδι που πάει βόλτα θα το ακούσει έντονα κοντά στα καπάκια.
αν είναι παξιμάδι και κάνει βόλτες μέσα στην κεφαλή και δεν έχει κάνει μπαμ ο τύπος έχει κερδίσει το τζόκερ και δεν το ξέρει
τες πα ο ήχος ακούγεται σαν καδένα και είναι χαρακτηριστικό για αυτήν την μηχανή μην μπερδεύεστε με τα χιλιόμετρα που γράψατε κάποιοι δεν έχουν καμία σημασία (και ειδικά αυτό το μηχανάκι πριν τα 50 χιλ -και λίγα λέω- δεν θέλει ποτέ αλλαγή σε καπελώτα μόνο έλεγχο για το ψυχολογικό του πράγματος σε αντίθεση με τον τεντωτήρα και την καδένα που ακούγονται και σε λίγα χιλ)
τώρα στη συγκεκριμένη και αν δεν με μπερδέυει ο ήχος του βίντεο είπα ότι σαν καδένα ακούγεται ... αλλά παίζουμε χαλασμένο τηλέφωνο ειλικρινά ... αλουνού είναι το μηχανάκι άλλος ρωτάει
μπορεί να είναι και μαλακία του μάστορα που δεν έλεγξε κάτι και συντονίζει και ο άνθρωπος να καθαρίσει εύκολα
Ενταξει παιδια ευχαριστω. Μαλλον καδενα λοιπον. Θα δουμε πως θα εξελιχθει, το σχεδιο λεει το οδηγαμε κανονικα εκτος και αν αλλαξει/χειροτερευσει ο ηχος.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.