View Full Version : Απορία ενός νέου !
prehist_dog
09/09/2014, 10:51
Καλημέρα σε όλους ,
Καινούργιος στο forum και σχετικά καινούργιος και στον κόσμο της μοτοσυκλέτας , όντας κάτοχος ενός Yamaha XJ6 Diversion (5 μηνών μεταχειρισμένο μοντέλο 2011) και παλαιότερα ενός Ninja 250R πριν από 4-5 χρόνια , το οποίο το κράτησα λίγο για διάφορους λόγους , έχω μία συγκεκριμένη απορία σχετικά το στρίψιμο της μοτοσυκλέτας. Γενικά έχω ψάξει πολύ το θέμα (totw 2 και άλλα πολλά) και θέλω κάποια στιγμή , που τα οικονομικά μου το επιτρέπουν , να πάρω μέρος σε κάποιο riding school αλλά μέχρι τότε ελπίζω να μου λύσετε και εσείς απορίες :smokin:
Στο θέμα μας , κατα την διάρκεια της στροφής , έχω παρατηρήσει κάποιες λίγες φορές να ολισθαίνει το μπροστά χώρις σοβαρή επίπτωση (απλά να σε τρομάζει-αποσυντονίζει) . Γενικά τα λαστιχά τα ζεσταίνω πριν κάνω το οτιδίποτε (diablo rosso II 500 χιλ. ζωής -καινούργια δηλαδή) και νομίζω ότι το γκάζι το ανοίζω αρκετά για να μεταφερθεί το βάρος σωστά και να μην υπερφορτίσω το μπροστά (νομίζω δηλαδή).Θέλω να πιστεύω πως δεν φταίει το οδόστρωμα αλλιώς θα ήταν απλή η απάντηση...:rolleyes:
Ευχαριστώ προκαταβολικά για τον χρόνο σας !! :wave2:
ΣΤΕΛΙΟΣ-ΤΕΡΙ
09/09/2014, 10:54
KAΛΩΣ ΗΡΘΕΣ ΦΙΛΑΡΑΚΟ
Καλως τον.
Αν υποθεσουμε οτι τα ελαστικα σου ειναι σε καλη κατασταση(φρεσκα και με επαρκη γομα)και με "σωστη"πιεση το πιο πιθανο που μπορω να σκεφτω ειναι οτι υπο κλιση αθελα σου κλεινεις το γκαζι στιγμιαια.
amyroukai
09/09/2014, 11:14
Ή δεν το ανοίγεις όσο νομίζεις.
Ή απλά γλιστράει ο δρόμος...
Ή παίζει αν είσαι κάμποσα κιλά ή/και έχεις φορτωμένη μπαγκαζιέρα να επηρεάζεις την γεωμετρία της μηχανής.
Bradipous
09/09/2014, 11:14
Μηπως ειναι πολυ φρεσκα τα λαστιχα, κοινως απατητα, ειδικα στα πλαϊνα και γλιστραν λογω της προστατευτικης μεμβρανης που εχουν οταν ειναι καινουρια;
Μηπως το στριβεις πολυ ή του δινεις μεγαλη κλιση και πας να φας τα μουτρα σου ?
Μηπως να διαβαζες πεντε πραματα ή ακομη καλυτερα να εκανες ενα riding school ?
prehist_dog
09/09/2014, 11:27
Καλως τον.
Αν υποθεσουμε οτι τα ελαστικα σου ειναι σε καλη κατασταση(φρεσκα και με επαρκη γομα)και με "σωστη"πιεση το πιο πιθανο που μπορω να σκεφτω ειναι οτι υπο κλιση αθελα σου κλεινεις το γκαζι στιγμιαια.
Παιδιά ευχαριστώ για τις απαντήσεις ! Νομίζω πως ο λόγος που αναφέρεις είναι ο πιο πιθανός , γιατί το έχω παρατηρήσει ότι γίνεται όταν δεν έχω καλή γραμμή (ανοιχτή) και ίσως να κλείνω το γκάζι για διόρθωση , οπότε πέφτει βάρος μπροστά στιγμιαία.Θα πολεμήσω τα ένστικτα μου την επόμενη φορά σφίγγοντας την γραμμή με περισσότερη κλίση/γκάζι (?) , λέω εγώ / φαντάζομαι :rolleyes:
Γενικά τα λάστιχα είναι στρωμένα και τα κιλά μου είναι σχετικά λίγα (70) οπότε ...
Μηπως το στριβεις πολυ ή του δινεις μεγαλη κλιση και πας να φας τα μουτρα σου ?
Μηπως να διαβαζες πεντε πραματα ή ακομη καλυτερα να εκανες ενα riding school ?
Για το δεύτερο σίγουρα !! Νομίζω ότι η κλίση δεν είναι υπερβολική αλλιώς θα το φοβόμουν κιόλας...
Μην "κυνηγας"τις στροφες που δεν γνωριζεις.
Προσπαθησε να βλεπεις οσο γινεται πιο μεσα στις στροφες ωστε να εχεις μια εικονα ποσο σφικτη η ανοικτη ειναι αυτη.
Ετσι θα ξερεις την σωστη γραμμη που πρεπει να ακολουθησεις.
SHOOTER045
09/09/2014, 11:55
Θα πιάσουμε πολλές σελίδες νομίζω
ΕΦ όσον όπως προειπαν τα λάστιχα είναι οκ δηλαδή, πίεση σωστό dot - εσύ μπορεί να τα πήρες καινούργια αλλά να είναι παλιάς κατασκευής άρα ξερά
Αν δεν συμβαίνουν αυτά τότε ο τρόπος που οδηγείς θέλει διόρθωση
Γλυστριμα μέσα στην στροφή η υπερβολικά φρένα η στρίψιμο, παίζει και η ποιότητα τού δρόμο αλλά αν το παθαινεις παντού είναι τα παραπάνω
Ελέγχουμε την ταχύτητα μας και φρενάρουμε πριν την στροφή, ώστε αν χρειαστεί να πατήσουμε λίγο μέσα σε αυτήν για διόρθωση
Και με το Γκάζι σταθερό, όχι απότομο κλείσιμο,δοκιμασε με ποίο αργή ταχύτητα με σταθερό Γκάζι και ελαφρύ πίσω φρένο
Θα δεις ότι ότι μαζεύει την κλίση και την τροχιά, με μπροστινό μόνο έχεις τα αντίθετα αποτελέσματα
Ένα σχολειο οδήγησης θα σε βοηθήσει να στρίβεις σωστά και με ασφάλεια
prehist_dog
09/09/2014, 12:00
Θα πιάσουμε πολλές σελίδες νομίζω
ΕΦ όσον όπως προειπαν τα λάστιχα είναι οκ δηλαδή, πίεση σωστό dot - εσύ μπορεί να τα πήρες καινούργια αλλά να είναι παλιάς κατασκευής άρα ξερά
Αν δεν συμβαίνουν αυτά τότε ο τρόπος που οδηγείς θέλει διόρθωση
Γλυστριμα μέσα στην στροφή η υπερβολικά φρένα η στρίψιμο, παίζει και η ποιότητα τού δρόμο αλλά αν το παθαινεις παντού είναι τα παραπάνω
Ελέγχουμε την ταχύτητα μας και φρενάρουμε πριν την στροφή, ώστε αν χρειαστεί να πατήσουμε λίγο μέσα σε αυτήν για διόρθωση
Και με το Γκάζι σταθερό, όχι απότομο κλείσιμο,δοκιμασε με ποίο αργή ταχύτητα με σταθερό Γκάζι και ελαφρύ πίσω φρένο
Θα δεις ότι ότι μαζεύει την κλίση και την τροχιά, με μπροστινό μόνο έχεις τα αντίθετα αποτελέσματα
Ένα σχολειο οδήγησης θα σε βοηθήσει να στρίβεις σωστά και με ασφάλεια
2-3 φορές μου έχει συμβεί αλλά αρκεί :sick:
Γενικά δηλαδή για την διόρθωση μέσα στην στροφή παίζει το ελαφρύ πίσω φρένο ? Το είχα σαν ερώτημα αυτό γενικά...Καλά για το μπροστά ουδέν λόγος.
Μόλις μαζέψω λεφτά έχω φύγει!
zannisvel
09/09/2014, 12:05
Μου φαινεται λιγο δυσκολο να χανεις το μπροστινο, χωρις να ζοριζεις τη μηχανη. Αν πειραματιστεις καν'το σε ελεγχομενο περιβαλλον με full εξοπλισμο!! Τις αναρτησεις σου τις εχεις κοιταξει τελευταια?
SHOOTER045
09/09/2014, 12:27
Μου φαινεται λιγο δυσκολο να χανεις το μπροστινο, χωρις να ζοριζεις τη μηχανη. Αν πειραματιστεις καν'το σε ελεγχομενο περιβαλλον με full εξοπλισμο!! Τις αναρτησεις σου τις εχεις κοιταξει τελευταια?
Απ το στόμα μου το πήρες για το ελεγχόμενο περιβάλλον και την ανάρτηση
Στο ΤΑ τελευταία έχω μια τάση ασαφειας και ανοίγματος τροχιάς μετά από καρούμπαλο στον δρόμο
Αύριο αλλάζω λάδια και κάνω service στο μπροστινό 55.000 χλμ και βρέθηκε κονδύλι
iliasfyntanidis
09/09/2014, 12:41
Πάντα στην ίδια στροφή-ώστε να ξέρεις τι σε περιμένει.
Ρίξε βάρος μπροστά με το σώμα σου.
Κοίτα βαθειά μέσα στην στροφή.
Φόρτισε το εξωτερικό μαρσπιέ με το βάρος σου.
Χαλαρά τα χέρια στο τιμόνι.
Προσπάθησε να συγχρονίσεις το άνοιγμα,το κλείσιμο,το πως θα γλυστάς πάνω στην μοτοσυκλέτα και το πως θα δίνεις κλίση-γκάζι.
Τσέκαρε αναρτήσεις.Ελπίζω να μην αποφορτίζεις το μπροστινό από άνοιγμα γκαζιού είτε γυροσκοπικά άθελα σου.
Καλές βόλτες.
prehist_dog
09/09/2014, 13:03
Μου φαινεται λιγο δυσκολο να χανεις το μπροστινο, χωρις να ζοριζεις τη μηχανη. Αν πειραματιστεις καν'το σε ελεγχομενο περιβαλλον με full εξοπλισμο!! Τις αναρτησεις σου τις εχεις κοιταξει τελευταια?
Το ότι την ζόρισα στις δεδομένες φάσεις είναι βέβαιο γιαυτό και θέλω να καταλάβω τι συνέβει ακριβώς για να το έχω στο μυαλό μου! Για τις αναρτήσεις τι ακριβώς να ελέγξω δηλαδή :confused: Η πίσω πάντως που είναι ρυθμιζόμενη είναι στην μεσαία θέση (εργοστασιακή) , τώρα σε ότι αφορά την λειτουργικότητα τους....19k χιλιόμετρα έχει το μηχανάκι ...
amyroukai
09/09/2014, 13:30
Ναι αλλά του 11 δεν είπες; Τρία χρονάκια, ένα φρέσκο λαδάκι εμπρός δεν θα ήταν κακό, κάθε άλλο. :)
gior-gos
09/09/2014, 15:23
Γενικά δηλαδή για την διόρθωση μέσα στην στροφή παίζει το ελαφρύ πίσω φρένο ?
Παιζει
Φόρτισε το εξωτερικό μαρσπιέ με το βάρος σου.
:panic::a21::wlae:
Εχω την εντύπωση οτι ήθελες να γράψεις εσωτερικό αλλά και πάλι λάθος θα ήταν
http://youtu.be/KVWLIfChUwg?t=5m40s
iliasfyntanidis
09/09/2014, 15:42
:panic::a21::wlae:
Εχω την εντύπωση οτι ήθελες να γράψεις εσωτερικό αλλά και πάλι λάθος θα ήταν
http://youtu.be/KVWLIfChUwg?t=5m40s
Δεν καταλαβαίνω γιατί μου έβαλες να δω κάποιον που χοροπηδά σαν χιμπατζής πάνω στο μαρσπιέ.
Και ιδίως σε ΕΥΘΕΙΑ πορεία.
Μου λες ότι ήθελα να πω εσωτερικό και μου παραθέτεις το link
-Να μεγάλε κάνεις λάθος στο εσωτερικό χοροπηδάει ο άλλος αλλά είναι λάθος.
-Στο βίντεο που μου παραθέτεις δείχνει ευθεία πορεία,εσύ όμως είδες εσωτερικό μαρσπιέ....ΣΤΗΝ ΕΥΘΕΙΑ?
Πάμε παρακάτω.
Εγώ μίλησα για σωστότερη τοποθέτηση βάρους,αυτός λέει ότι το μηχανάκι δεν αλλάζει κατεύθυνση με πίεση στα μαρσπιέ.
Πες μου εσύ που είδες να λέω κάτι τέτοιο?
Πουθενά,απλά το έχεις διαβάσεις στα περιοδικά μοτοσυκλέτας και έβγαλες το συμπέρασμα ότι κάτι τέτοιο θα λέω και εγώ.
Όχι εξωτερικό ήθελα να γράψω-και αυτό έγραψα.
Στηρίζεις το βάρος σου καλύτερα μαζί με το ρεζερβουάρ αποφορτίζοντας το τιμόνι και αυξάνεις την πρόσφυση πίσω.
Το εωτερικό δεν έχει νόημα.
Τα βιντεάκια δεν μου λένε τίποτα-πραγματικά.Περιορίζομαι στον ψυγαγωγικό χαρακτήρα του Youtube.
Οι φατσούλες μας μάραναν....
Καταρχάς ο χιμπατζής ελπίζω να ξέρεις για ποιόν οδηγάει σε αυτό το βίντεο και γιατί έτσι;
Δευτερον το οτι χοροπηδάει είνα για να δείξει ΟΝΤΩΣ οτι η μηχανή ΔΕΝ αλλάζει πορεία με το βάρος στα μασπιέ.
Τρίτον στην μηχανή στηρίζεσαι με τα γονατα στο ντεπόζιτο ΜΟΝΟ!
Οταν εσύ λες "ΦΟΡΤΙΣΕ" το εξωτερικό μασπιέ εγώ καταλαβαίνω να βάλω βάρος, εσύ τι εννοείς; Αν δεν εννοείς αυτό τότε εγώ κατάλαβα έτσι και ζητώ συγνώμη. Αν εννοείς οντως αυτό τότε παρεθεσε σε παρακαλώ όλη την τεχνική σου να καταλάβουμε και εμείς.
iliasfyntanidis
09/09/2014, 17:05
Καταρχάς ο χιμπατζής ελπίζω να ξέρεις για ποιόν οδηγάει σε αυτό το βίντεο και γιατί έτσι;
Δευτερον το οτι χοροπηδάει είνα για να δείξει ΟΝΤΩΣ οτι η μηχανή ΔΕΝ αλλάζει πορεία με το βάρος στα μασπιέ.
Τρίτον στην μηχανή στηρίζεσαι με τα γονατα στο ντεπόζιτο ΜΟΝΟ!
Οταν εσύ λες "ΦΟΡΤΙΣΕ" το εξωτερικό μασπιέ εγώ καταλαβαίνω να βάλω βάρος, εσύ τι εννοείς; Αν δεν εννοείς αυτό τότε εγώ κατάλαβα έτσι και ζητώ συγνώμη. Αν εννοείς οντως αυτό τότε παρεθεσε σε παρακαλώ όλη την τεχνική σου να καταλάβουμε και εμείς.
Σου είπα και παραπάνω ότι δεν είπα πουθενά ότι η μοτοσυκλέτα παίρνει κλίση με πίεση στα μαρσπιέ.Δείξε μου που το λέω?Αυτό το έγραφαν πολλά περιοδικά.
Και μου παραθέτεις ένα βίντεο με έναν που είναι σε ευθεία πορεία και πιέζει το μαρσπιέ(εξωτερικό ή εσωτερικό)δεν ξέρω εφόσον είναι σε ευθεία-και δεν αλάζει πορεία.
Και με διορθώνεις λέγοντας μου-ότι ήθελα να πω εσωτερικό-αυτό πως το συμπεραίνεις εσύ από το βίντεο?Σε ευθεία είναι.
Εγώ στηρίζω το βάρος μου στο ρεζερβουάρ και στο εξωτερικό μαρσπιέ ασκώ δύναμη.Μου δίνει καλύτερη θέση στο να κοντρολάρω-σταθεροποιώ το βάρος-όγκο μου και επίσης ασκώ δύναμη στην πίσω ανάρτηση.
Δεν ξέρω ποιος οδηγάει.
Αν οδηγάει ο Γιάννης Μπούστας τότε ζητάω συγνώμη.
Συγνώμη Γιάννη από καρδιάς.
Δεν υπάρχει λόγος να ζητήσεις συγνώμη απλά οι φατσούλες δεν μου αρέσουν,πες ότι τις παίρνω στραβά και επίσης βαρίεμαι τις διαδυκτιακές κόντρες σε τόσο λεπτά ζητήματα.Έχουν γραφτεί 2 Αμαζόνιοι.Αυτά λύνονται-συζητούνται στην πίστα παρέα με το χρονόμετρο.Και πάλι υπάρχουν λάθη και ΛΑΘΗ.
amyroukai
09/09/2014, 17:14
Πω ρε πστημ πάλι τα ίδια... ποπκορνάκι;
Προφανώς η λέξη "ΦΟΡΤΙΣΕ" ήταν ατυχής. Φόρτισε εγώ καταλαβαίνω "βαλε δύναμη". Βάλε δύναμη σημαίνει ρίξε βάρος. Οπότε σε μια αριστερή πχ στροφή φαίνεται να τον προτρέπεις να ρίξεις βάρος απο τα δεξιά το οποίο είναι για πολλά εικονιδιάκια.
Σε αυτά τα πράγματα πρέπει να είμαστε σαφείς γιατί δεν θέλουμε να πάρουμε κανέναν στο κεφάλι μας. Είναι και νέος οδηγός οπως λεει το παιδί.
Τώρα οσον αφορά την συγκεκριμένη πρόταση εγώ δεν συμφωνώ μαζί σου ως προς το οτι πρέπει να ασκήσεις πίεση στο μασπιέ για οποιονδήποτε λόγο αλλά αυτή είναι άλλη συζήτητη και διάφορη του συγκεκριμένου θέματος. Δεν θα επεκταθώ. Θα σου πω μονο οτι ο μόνος ίσως λόγος για να πιέζεις το μασπιέ είναι γιατί νομίζεις οτι στρίβεις με αυτόν τον τρόπο αλλά και πάλι θα πατούσες το εσωτερικό και οχι το εξωτερικό. Εξού και το βίντεο, εξού και η διόρθωση.
amyroukai
10/09/2014, 08:48
Με κίνδυνο του να πιάσουμε πάλι φυσική και να μπούμε σε ένα μύλο περίεργο...
Ο γνωστός άσχετος με την οδήγηση Keith Code λέει ότι μεταφέροντας το βάρος του αναβάτη όσο χαμηλότερα γίνεται, δηλαδή στο μαρσπιέ, το φέρνεις κοντά στο κέντρο μάζας της μοτοσικλέτας και την κάνεις πιο εύκολη στο στρίψιμο. Αυτό σημαίνει πως το πωπουδίνι σου δεν θα στηρίζεται στη σέλα, διότι τότε το βάρος σου είναι στη σέλα και όσο και να πατήσεις, όπου και να πατήσεις, δεν έχει σημασία. Ο ίδιος λέει επίσης ότι αν έχεις το βάρος στο εξωτερικό μαρσπιέ, είναι πιο εύκολο να βάλεις δύναμη στο εσωτερικό χέρι, το οποίο τι κάνει; Σπρώχνει το κλιπόν ή το τιμόνι και γέρνει προς το εσωτερικό της στροφής η μοτοσικλέτα. Γενικώς στο εν λόγω κεφάλαιο περγράφει πολλά ωφέλιμα απότελέσματα που προκύπτουν από το να στηρίζεσαι με όλο σου το βάρος στο εξωτερικό μαρσπιέ.
Και αν υποθέσουμε ότι το βάρος στο εσωτερικό μαρσπιέ είναι το σωστό, φαντάζομαι ότι ο Ρόσι που έχει το εσωτερικό πόδι κρεμασμένο και στρίβει με το βάρος του στο άλλο πόδι είναι πολύ πολύ χαζός... :lol:
prehist_dog
10/09/2014, 09:32
Με κίνδυνο του να πιάσουμε πάλι φυσική και να μπούμε σε ένα μύλο περίεργο...
Ο γνωστός άσχετος με την οδήγηση Keith Code λέει ότι μεταφέροντας το βάρος του αναβάτη όσο χαμηλότερα γίνεται, δηλαδή στο μαρσπιέ, το φέρνεις κοντά στο κέντρο μάζας της μοτοσικλέτας και την κάνεις πιο εύκολη στο στρίψιμο. Αυτό σημαίνει πως το πωπουδίνι σου δεν θα στηρίζεται στη σέλα, διότι τότε το βάρος σου είναι στη σέλα και όσο και να πατήσεις, όπου και να πατήσεις, δεν έχει σημασία. Ο ίδιος λέει επίσης ότι αν έχεις το βάρος στο εξωτερικό μαρσπιέ, είναι πιο εύκολο να βάλεις δύναμη στο εσωτερικό χέρι, το οποίο τι κάνει; Σπρώχνει το κλιπόν ή το τιμόνι και γέρνει προς το εσωτερικό της στροφής η μοτοσικλέτα. Γενικώς στο εν λόγω κεφάλαιο περγράφει πολλά ωφέλιμα απότελέσματα που προκύπτουν από το να στηρίζεσαι με όλο σου το βάρος στο εξωτερικό μαρσπιέ.
Και αν υποθέσουμε ότι το βάρος στο εσωτερικό μαρσπιέ είναι το σωστό, φαντάζομαι ότι ο Ρόσι που έχει το εσωτερικό πόδι κρεμασμένο και στρίβει με το βάρος του στο άλλο πόδι είναι πολύ πολύ χαζός... :lol:
Όντως το έχω δει και εγώ αυτό και προφανώς ο Ηλίας μίλαγε για το βάρος στο εξωτερικό μαρσπιέ κατά την διάρκεια της στροφής , όχι για να στρίψεις (είπαμε μόνο με το τιμόνι , τα άλλα είναι βοηθητικά :D ) .... Όπως και να 'χει κουβέντα κάνουμε χαλαρά ... :beer:
amyroukai
10/09/2014, 10:16
Εννοείται πως κάνουμε κουβέντα.
Το βίντεο αποδεικνύει οτι όσοι υποστηριζουν πως στρίβουν μόνο πατωντας μαρσπιε δεν ξέρουν τι λένε η/και τι κανουν.
Με κίνδυνο του να πιάσουμε πάλι φυσική και να μπούμε σε ένα μύλο περίεργο...
Ο γνωστός άσχετος με την οδήγηση Keith Code λέει ότι μεταφέροντας το βάρος του αναβάτη όσο χαμηλότερα γίνεται, δηλαδή στο μαρσπιέ, το φέρνεις κοντά στο κέντρο μάζας της μοτοσικλέτας και την κάνεις πιο εύκολη στο στρίψιμο. Αυτό σημαίνει πως το πωπουδίνι σου δεν θα στηρίζεται στη σέλα, διότι τότε το βάρος σου είναι στη σέλα και όσο και να πατήσεις, όπου και να πατήσεις, δεν έχει σημασία. Ο ίδιος λέει επίσης ότι αν έχεις το βάρος στο εξωτερικό μαρσπιέ, είναι πιο εύκολο να βάλεις δύναμη στο εσωτερικό χέρι, το οποίο τι κάνει; Σπρώχνει το κλιπόν ή το τιμόνι και γέρνει προς το εσωτερικό της στροφής η μοτοσικλέτα. Γενικώς στο εν λόγω κεφάλαιο περγράφει πολλά ωφέλιμα απότελέσματα που προκύπτουν από το να στηρίζεσαι με όλο σου το βάρος στο εξωτερικό μαρσπιέ.
Και αν υποθέσουμε ότι το βάρος στο εσωτερικό μαρσπιέ είναι το σωστό, φαντάζομαι ότι ο Ρόσι που έχει το εσωτερικό πόδι κρεμασμένο και στρίβει με το βάρος του στο άλλο πόδι είναι πολύ πολύ χαζός... :lol:
Επίσης αν λαβουμε υπόψιν οτι τα μασπιέ στην μηχανή του Ρόσι είναι πιο ψηλά τοποθετημένα, αυτό σημαίνει οτι έσύ (και εγώ) με την κοινή θνητή μηχανή μας έχουμε πιο χαμηλο κέντρο βάρους πατώντας στο μασπιέ, άρα "καλύτερη" στροφή, άρα του ρίχνουμε ενα τσαγάκι απο την εσωτερική έτσι; :lol:
Ο φίλος iliasfyntanidis προφανώς και ήθελε να πει αυτό που είπες εσύ τώρα αλλά με την τοποθέτηση του αφησε να καταλάβω (ουμε?) αλλο πράγμα τελειως λάθος.
Δεν χρειάζεται μόνο να ξέρουμε τι λέμε αλλά και να το εξηγούμε σωστά.
iliasfyntanidis
10/09/2014, 14:12
Όντως πιο ψηλά είναι τα μαρσπιέ αλλά πιο χαμηλά τα κλιπόν.Και με τον αναβάτη στην σέλα
και τα μηχανάκια από λευκή κόλλα χαρτί οι μάζα του αναβάτη παραμένει στον κέντρο.
Τουλάχιστον στο στρίψιμο ο αναβάτης αγκαλιάζει το χώρο του κινητήρα.
georgezzr600
10/09/2014, 18:40
παιδια,επειδη και εγω εχω ανοιξει θρεντ σχετικα με το πως στριβουν-γκαζωνουν-φρεναρουν στη στροφη και δεν καταλαβα τιποτα γιατι ενω ολοι σιγουρα εχουν καλες προθεσεις να μου πουν και να εξηγησουν στο τελος καταληγουμε να διαβαζουμε την υλη της εξεταστικης του οικονομικου του 3 ετους και να προσπαθουμε να καταλαβουμε γιατι η φυσικη ειναι ετσι οπως ειναι...
το καλυτερο ειναι να πας σε ενα σχολειο.
εγω θα αργησω παρα πολυ γιατι δεν μπορω οικονομικα αλλα θα το κανω..
εναλλακτικα αν καποιος ξερει και μου δειξει πανω στη μηχανη πανω σε στροφες και μπορει να εξηγησει καλα τοτε πολυ θα χαρω να τον ακουσω..
μεχρι τοτε JACK DANIELS style και παντα με εξοπλισμο \
μεχρι τοτε JACK DANIELS style και παντα με εξοπλισμο \
322784
:p
amyroukai
10/09/2014, 21:23
Επίσης αν λαβουμε υπόψιν οτι τα μασπιέ στην μηχανή του Ρόσι είναι πιο ψηλά τοποθετημένα, αυτό σημαίνει οτι έσύ (και εγώ) με την κοινή θνητή μηχανή μας έχουμε πιο χαμηλο κέντρο βάρους πατώντας στο μασπιέ, άρα "καλύτερη" στροφή, άρα του ρίχνουμε ενα τσαγάκι απο την εσωτερική έτσι; :lol:
Αυτό που λέει ο Code είναι ότι όσο πιο κοντά είναι το βάρος του αναβάτη στο κέντρο βάρους της μοτοσικλέτας, τόσο πιο λίγη δύναμη χρειάζεται το σύστημα για ν'αλλάξει κατεύθυνση. Άρα τα πιο ψηλά μαρσπιέ του Ρόσι κάνουν ακριβώς αυτό, συν το ότι επιτρέπουν και μεγαλύτερες κλίσεις. Δεν λέει πουθενά ότι όσο πιο χαμηλά (γενικώς) τόσο πιο καλά, αλλά όσο πιο χαμηλά επιτρέπει η εκάστοτε μοτοσικλέτα. :)
Πέκτις μωράκι μου εσύ αν δεν φτιάξεις τα μπροστινά σου και την τσιμούχα που τρέχει το μοτέρ, όντως θα πηγαίνεις με τα πόδια... :P
prehist_dog
11/09/2014, 09:52
Καλημέρα ,
Γενικά το πόρισμα είναι να κάνω ένα σχολείο και να συνεχίσω να διαβάζω & να εφαρμόζω ότι μπορώ πάντα χαλαρά και με ασφάλεια οκ...
Αν και λίγο off topic έχω να κάνω και μία άλλη ερώτηση σχετικά με τα ελαστικά μου. Όπως ανέφερα έχω βάλει τα pirelli diablo rosso 2 πρόσφατα και αναρωτιέμαι σχετικά με την σωστή πίεση που πρέπει να έχουν... Στην αλυσίδα αναφέρει 33 psi μπροστά και 36 psi πίσω , το οποίο είναι γενικό , άρα σκέφτομαι μήπως μπορώ να βρω κάτι σχετικά για τα συγκεκριμένα ελαστικά.
Ευχαριστώ προκαταβολικά! :D
Ο άνθρωπος μαθαίνει απ τη μίμηση και την αντιγραφή. Εφόσον λεφτά για σχολείο γιοκ, δες κάποιον αγώνα και προσπάθησε να αναλύσεις τι κάνουν οι αγωνιζόμενοι με απλή ματιά. Αν πιάσεις τη φιλοσοφία που λένε σιγά σιγά θα βρεις τι σου φταίει και πάει λέγοντας.
Bladerunner
11/09/2014, 11:12
έχω παρατηρήσει ότι γίνεται όταν δεν έχω καλή γραμμή (ανοιχτή) και ίσως να κλείνω το γκάζι για διόρθωση , οπότε πέφτει βάρος μπροστά στιγμιαία.Θα πολεμήσω τα ένστικτα μου την επόμενη φορά σφίγγοντας την γραμμή με περισσότερη κλίση/γκάζι (?) , λέω εγώ / φαντάζομαι :rolleyes:
Η φαντασία είναι άριστο εργαλείο ...υπό προϋποθέσεις. Στη συγκεκριμένη περίπτωση αν δεν είσαι σίγουρος για το τι πρέπει να κάνεις -αλλά "φαντάζεσαι- έχεις άριστη συνταγή για πτώση.
Μπορείς κάλλιστα να δοκιμάσεις να πας πιο αργά ώστε να πειραματίζεσαι -με το λιγότερο δυνατό ρίσκο- επιλέγοντας διαφορετικές γραμμές και να παρατηρήσεις τα αποτελέσματά τους.
Το λάστιχο γλιστράει γιατί δεν μπορεί να διαχειριστεί τις δυνάμεις που ασκούνται σε αυτό. Φροντίζεις λοιπόν να μη το φορτίζεις τόσο (να μη φρενάρεις ή/και κλείνεις γκάζι στη στροφή), και οι συνθήκες να μην είναι τόσο καθοριστικές (μικρές ταχύτητες, ήπιες κλίσεις).
Για την πίεση που αναφέρεις, σε γενικές γραμμές ακολουθούμε ότι λέει ο κατασκευαστής. Επειδή όμως οι ελληνικοί δρόμοι κατά κανόνα δεν είναι και ό,τι καλύτερο, μπορούμε να ρίξουμε ένα-δυο psi την πίεση ώστε να ζεσταίνονται πιο γρήγορα.
prehist_dog
11/09/2014, 11:31
Η φαντασία είναι άριστο εργαλείο ...υπό προϋποθέσεις. Στη συγκεκριμένη περίπτωση αν δεν είσαι σίγουρος για το τι πρέπει να κάνεις -αλλά "φαντάζεσαι- έχεις άριστη συνταγή για πτώση.
Μπορείς κάλλιστα να δοκιμάσεις να πας πιο αργά ώστε να πειραματίζεσαι -με το λιγότερο δυνατό ρίσκο- επιλέγοντας διαφορετικές γραμμές και να παρατηρήσεις τα αποτελέσματά τους.
Το λάστιχο γλιστράει γιατί δεν μπορεί να διαχειριστεί τις δυνάμεις που ασκούνται σε αυτό. Φροντίζεις λοιπόν να μη το φορτίζεις τόσο (να μη φρενάρεις ή/και κλείνεις γκάζι στη στροφή), και οι συνθήκες να μην είναι τόσο καθοριστικές (μικρές ταχύτητες, ήπιες κλίσεις).
Για την πίεση που αναφέρεις, σε γενικές γραμμές ακολουθούμε ότι λέει ο κατασκευαστής. Επειδή όμως οι ελληνικοί δρόμοι κατά κανόνα δεν είναι και ό,τι καλύτερο, μπορούμε να ρίξουμε ένα-δυο psi την πίεση ώστε να ζεσταίνονται πιο γρήγορα.
Έχεις δίκιο για τις συνθήκες να μην είναι τόσο καθοριστικές και δυστυχώς μόνο στην πίστα ή σε κάποια ουτοπική για την Ελλάδα άσφαλτο έχεις την πρόσφυση ώστε να πλησιάσεις τα όρια σου και έτσι να γνωρίσεις και το μηχανάκι σου ... :( Οπότε υπομονή...
Για τα λάστιχα βρήκα αυτό : 322807
Οπότε 2.5 bar => 36 psi , 2.9 bar => 42 psi (-1,2 ποιο κάτω για λόγους ταχύτερης προσαρμογής στον δρόμο - ζέσταμα ) , σωστά ; ;) Ρωτάω μην κάνω καμμιά γκάφα αγνοώντας κάτι που πιθανότατα δεν ξέρω...
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.