View Full Version : τελικα το countersteering δουλευει
georgezzr600
03/10/2014, 09:24
Δε θέλω να χαθούμε σε θεωρίες περι στριψίματος η πλαγιασματος και σχεδια επι σχεδιων..
θελω απλα να καταθεσω τη δικη μου διαπιστωση για το πως γενικα στριβει μια μοτο..
με τη παρεα ενος πολυ πιο εμπειρου φιλου καναμε μια πολυ ωραια διαδρομη στο Χορτιάτη για να με βοηθήσει στο στριψιμο της μοτο..
Καποια φαση αυτος ηταν μπροστα και εγω πισω για να βλεπω τι κανει.
τον εβλεπα να στριβει πλαγιαζοντας τη μηχανη πολυ!!ενω εγω δεν μπορουσα.μαλιστα σε μια φουρκετα εξυσε και γονατο με πολυ μεγαλη κλιση ενω εγω σχεδον ειχα σταματησει γιατι με πετουσε...
η συμβουλη του ηταν απλη..
εκει που θελω να πλαγιασω παραπανω,να στριψω το τιμονι λιγο απο την αντιθετη κατευθυνση....
εκεινη τη μερα δεν μπορεσα να το κανω.δεν μου εβγαινε.
Εχθες ομως επρεπε να παω εκτος Θεσσαλονικης για προβα και βρεθηκα σε εναν επαρχιακο δρομο με μηδενικη κινηση(να φανταστείτε τη πρωτη φορα που ειχα παει χαθηκα και δεν μπορουσα να βρω καποιον να τον ρωτησω...),με καλής ποιοτητας οδοστρωμα χωρις να ειναι αριστη.
εκει μου βγηκε σχεδον μονο του το countersteering και πραγματικα ενθουσιαστηκα με το ποσο ευκολα και καλα πλαγιαζει η μοτο και πραγματικα τη πηγαινεις εκει που θελεις..
θελει εξασκηση το θεμα ,αλλα πραγματικα αλλαζει ο τροπος οδηγησης..
ΥΓ ολα αυτα εγιναν με μπληρη προστατευτικο εξοπλισμο(κρανος δερματινα πανω κατω,μποτες,γαντια) ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ!!!!!
Καλη προπονηση τοτε....
πραγματι ετσι ειναι, με λιγο "αναποδο" μπαινεις πιο στρωτα, αρκει να εχεις την σωστη τοποθετηση στην μοτο.
Το πολυ πλαγιασμα δεν ειναι απαραιτητο.
georgezzr600
03/10/2014, 10:34
φιλε γκαι ,οντως!!!!!
το κυριοτερο ειναι οτι ενθουσιαστηκα με το ποσο "ευκολα" αλλαζει πορεια η μοτο με αυτη τη τεχνικη.
ενοιωσα τη μηχανη να δειχνει τα δοντια της ρε παιδι μου..
παλια ξεπαλια,χαρβαλο ξεχαρβαλο ειδα οτι μπορει να στριψει καλα και γρηγορα...
καμμια απολυτως σχεση μετο παλιο τροπο οπου προσπαθουσα μονο με τη μετατοπιση του βαρους.οχι οτι δε παιζει ρολο προς Θεου..
Βουρ στη προπονηση και συνιστω σε ολους τους απειρους αναβατες αν θελουν να μαθουν σοβαρα να οδηγουν τη μοτο να βρουν μια σωστη διαδρομη και να εξασκηθουν.
απροπο...εχθες το βραδυ γυρνωντας απο τη προβα μου (και τη προπονηση μου σε αυτο τον αδειο επαρχιακο δρομο) διαπιστωσα γιατι τοσα χρονια δεν εμπιστευομουν τη μοτο στο στριψιμο....
ΜΑΜΗΜΕΝΕΣ ΛΑΚΟΥΒΕΣ οπου σε τιναζουν σαν ηλεκτρικο ρευμα στους αθλιουςδρομους της πολης......
μια φορα βρεθηκα σε λιγο πιο σωστο δρομο και τα αποτελεσματα ηταν εμφανη...
spyrakos35
03/10/2014, 10:48
Δεν ειναι τεχνικη....
Παντα το εκανες τωρα το συνειδητοποιησες...
pipe_smoker
03/10/2014, 12:16
Δεν ειναι τεχνικη....
Παντα το εκανες τωρα το συνειδητοποιησες...
Δεν πάω να ξεκινήσω αντιπαράθεση ούτε και διαφωνώ 100% με αυτό που λες.
Απλά να πω ότι το γεγονός ότι για να στρίψει η μηχανή χρειάζεται countersteering (όπως λες κι εσύ, πάντα το έκανε) δεν είναι το ίδιο πράγμα με το να καταλάβει κανείς ακριβώς τί κάνει και τί πρέπει να κάνει εφαρμόζοντας αυτή την τεχνική.
Μπορείς να μπεις λάθος σε μία στροφή ρολάροντας με 30χλμ/ώρα. Με countersteering θα μπεις όπως και να έχει.
Μπορείς να μπεις σωστά σε μία στροφή με Χ χιλιόμετρα την ώρα. Το να μάθεις να ελέγχεις το countersteering, πότε να σπρώξεις, πότε να σταματήσεις να σπρώχνεις, πότε να επαναφέρεις, είναι μεγάλη υπόθεση.
Και σαφώς είναι τεχνική. Μια από τις βασικότερες.
Κι εγώ διάβαζα από εδώ μέσα, άκουγα από γνωστούς, το πάλευα και νόμιζα ότι τα κάνω σωστά κλπ.
Όταν πήγα μια βόλτα με ένα άτομο κάτι παραπάνω από απλά έμπειρο, και μου δίδαξε κάποια πράγματα, τότε κατάλαβα τί πα να πει βερύκοκο.
Πλάγιαζε η μηχανή κι εγώ νόμιζα ότι θα έξυνα μαρσπιέδες. Και στην ουσία είχα κι άλλο τόσο.
Το να πάρεις την απόφαση να σπρώξεις για πρώτη φορά δυνατά το εσωτερικό γκριπ βαθιά μέσα στη στροφή (κάνοντας παράλληλα κι όλα τα υπόλοιπα απαραίτητα πράγματα) είναι ένα ξεπαρθένιασμα.
Δεν έχει καμία σχέση με το everyday commuting.
Τουλάχιστον εγώ έτσι το βίωσα.:beer:
spyrakos35
03/10/2014, 12:43
Επρεπε να γραψεις το σεντονι σου.....
Θα σκαγες εεεεεε;
:lol:
pipe_smoker
03/10/2014, 13:21
Επρεπε να γραψεις το σεντονι σου.....
Θα σκαγες εεεεεε;
:lol:
Δε σου'λειψα τον τελευταίο καιρό που δεν έγραφα?
Αλήθεια πες...:blush:
Allst@rf
03/10/2014, 14:17
Δεν πάω να ξεκινήσω αντιπαράθεση ούτε και διαφωνώ 100% με αυτό που λες.
Απλά να πω ότι το γεγονός ότι για να στρίψει η μηχανή χρειάζεται countersteering (όπως λες κι εσύ, πάντα το έκανε) δεν είναι το ίδιο πράγμα με το να καταλάβει κανείς ακριβώς τί κάνει και τί πρέπει να κάνει εφαρμόζοντας αυτή την τεχνική.
Μπορείς να μπεις λάθος σε μία στροφή ρολάροντας με 30χλμ/ώρα. Με countersteering θα μπεις όπως και να έχει.
Μπορείς να μπεις σωστά σε μία στροφή με Χ χιλιόμετρα την ώρα. Το να μάθεις να ελέγχεις το countersteering, πότε να σπρώξεις, πότε να σταματήσεις να σπρώχνεις, πότε να επαναφέρεις, είναι μεγάλη υπόθεση.
Και σαφώς είναι τεχνική. Μια από τις βασικότερες.
Κι εγώ διάβαζα από εδώ μέσα, άκουγα από γνωστούς, το πάλευα και νόμιζα ότι τα κάνω σωστά κλπ.
Όταν πήγα μια βόλτα με ένα άτομο κάτι παραπάνω από απλά έμπειρο, και μου δίδαξε κάποια πράγματα, τότε κατάλαβα τί πα να πει βερύκοκο.
Πλάγιαζε η μηχανή κι εγώ νόμιζα ότι θα έξυνα μαρσπιέδες. Και στην ουσία είχα κι άλλο τόσο.
Το να πάρεις την απόφαση να σπρώξεις για πρώτη φορά δυνατά το εσωτερικό γκριπ βαθιά μέσα στη στροφή (κάνοντας παράλληλα κι όλα τα υπόλοιπα απαραίτητα πράγματα) είναι ένα ξεπαρθένιασμα.
Δεν έχει καμία σχέση με το everyday commuting.
Τουλάχιστον εγώ έτσι το βίωσα.:beer:
συμφωνω απολυτα.
θελει εξασκηση το θεμα ,αλλα πραγματικα αλλαζει ο τροπος οδηγησης..
Κάνε ένα CSS να φύγεις από την πίστα με το χαμόγελο στα χείλη...
Εισαι και Θεσ/κη προφανώς, άρα Σέρρες κοντά, άρα και πραγματική πίστα.
Shiatman
03/10/2014, 14:29
Από τον καιρό που έκανα τα riding school πιστεύω πως τέτειου είδους εκπαίδευση θα έπρεπε να ήταν υποχρεωτική για την απόκτηση διπλώματος. Μετα από 15χρόνια οδήγησης διτρόχου άνοιξαν νέοι ορίζοντες. Και ναί, πλαγιάζεις περισσότερο, πάς γρηγορότερα, αλλά προπάντων νοιώθεις ασφάλεια και ελέγχεις το όχημά σου καλύτερα.
Σιγά σιγά θα σου γίνει συνήθεια και θα χρησιμοποιείς την τεχνική συνέχεια!!! :beer:
spyrakos35
03/10/2014, 14:40
Δε σου'λειψα τον τελευταίο καιρό που δεν έγραφα?
Αλήθεια πες...:blush:
:a07:
nikos_abel
03/10/2014, 18:02
Δε σου'λειψα τον τελευταίο καιρό που δεν έγραφα?
Αλήθεια πες...:blush:
Ωχ!
(Εμένα μου έλειψες παντως)
Από τον καιρό που έκανα τα riding school πιστεύω πως τέτειου είδους εκπαίδευση θα έπρεπε να ήταν υποχρεωτική για την απόκτηση διπλώματος. Μετα από 15χρόνια οδήγησης διτρόχου άνοιξαν νέοι ορίζοντες. Και ναί, πλαγιάζεις περισσότερο, πάς γρηγορότερα, αλλά προπάντων νοιώθεις ασφάλεια και ελέγχεις το όχημά σου καλύτερα.
Σιγά σιγά θα σου γίνει συνήθεια και θα χρησιμοποιείς την τεχνική συνέχεια!!! :beer:
Αυτο.
Κανε ενα riding school και αν το countersteering ηταν αποκαλυψη για σενα, λεπτομεριες οπως το που κοιτας (θεση κεφαλης - αλλα και συγκεντρωσης οπτικου πεδιου) θα ειναι ανασταση.
(μονο μην μου πεις για το κοστος. 1 καφεδακι (που λεει ο λογος) λιγοτερο την εβδομαδα και το επομενο σχολειο θα πληρωθει χωρισ ζορι)
georgezzr600
04/10/2014, 17:04
ανεργος και μελλον πατερας σου λεει τιποτα??
παντως περα απο τη πλακα οντως πιστευω οτι αυτη η εκπαιδευση επρεπε να ειναι υποχρεωτικη για να παρεις διπλωμα για μοτοσυκλετα...
και θα το κανω σιγουρα χωρις ομως να στερησω και τιποτα απο την οικογενεια.
και θα το κανω σιγουρα χωρις ομως να στερησω και τιποτα απο την οικογενεια.
Να το κανεις, οποτε μπορεσεις *προφανως*, μα μην το αμελησεις.
Με το καλο το μπεμπε :beer:
Με μια καλή δουλειά σύντομα τότε!
https://www.dropbox.com/s/a2idxrfcgtc2ms5/The.Corner.Book.pdf?dl=0
georgezzr600
07/10/2014, 14:34
τολη το διαβαση ηδη μια φορα και ξεκιναω τη μελετη του.
παρα πολυ χρησιμο!!!
Bladerunner
09/10/2014, 10:15
Η συζήτηση για συμβουλές κατ' ιδίαν μεταφέρθηκε εδώ. (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=142919)
xristos x
20/10/2014, 20:24
Για να μην ανοιγω καινουριο θεμα... ολα καλα στις στροφες ... οταν ερχεται η ωρα για κατηφορικη (σε ορεινη διαδρομη) στροφη 180 (φουρκετα) φοβαμαι και κοβω και στο τελος στριβω με 20 (το πολυ). Κανω κατι λαθος ή καλα κανω και δεν το εμπιστευομαι;;
yianyian
21/10/2014, 00:18
Εάν νιώθεις καλά και άνετα έτσι, τότε κάνεις το σωστό..
Ανάλογα με το μηχανάκι βέβαια, τη ποιότητα της ασφάλτου, τη κλίση της στροφής, το πόσο κλειστή φουρκέτα είναι κτλ κτλ....αλλά γενικά δεν μου φαίνεται παράλογο.
Σε τέτοιες στροφές συνήθως μπαίνω συμπλεκταρισμένος, τσιμπώντας λίγο πίσω φρένο μέχρι τη κορυφή της, κοιτώντας πάντα κλειστά μέσα στη στροφή μέχρι να δω το άνοιγμα και ρολλάροντας..Όλα αυτά χωρίς countersteering λόγω λίγων χιλιομέτρων αλλά με μοίρασμα του βάρους...Περί ορέξεως βέβαια...
Σε τέτοιες στροφές συνήθως μπαίνω συμπλεκταρισμένος,
http://youtu.be/LrbZJbXwgrY
τσιμπώντας λίγο πίσω φρένο μέχρι τη κορυφή της, κοιτώντας πάντα κλειστά μέσα δεξιά μέχρι να δω το άνοιγμα και ρολλάροντας..
14:10
http://youtu.be/KVWLIfChUwg
Όλα αυτά χωρίς countersteering λόγω λίγων χιλιομέτρων αλλά με μοίρασμα του βάρους...Περί ορέξεως βέβαια...
http://youtu.be/JWuTcJcqAng
325334
:p
Bladerunner
21/10/2014, 08:33
Για να μην ανοιγω καινουριο θεμα... ολα καλα στις στροφες ... οταν ερχεται η ωρα για κατηφορικη (σε ορεινη διαδρομη) στροφη 180 (φουρκετα) φοβαμαι και κοβω και στο τελος στριβω με 20 (το πολυ). Κανω κατι λαθος ή καλα κανω και δεν το εμπιστευομαι;;
Καλά κάνεις και φροντίζεις να είσαι ασφαλής μη ρισκάροντας όταν δεν αισθάνεσαι άνετα.
Μπορεί οι κατηφορικές κλειστές στροφές να μας δημιουργούν ανασφάλεια, αλλά η τεχνική παραμένει η ίδια. Επιλέγεις την κατάλληλη σχέση στο κιβώτιο, -αυτή που θα είχες αν ήταν ανηφόρα-, φρενάρεις πριν τη στροφή, αφήνεις τα φρένα, κοιτάς εκεί που θες να πας και δίνεις κλίση στο μηχανάκι. Μόλις σταματήσεις να δίνεις κλίση αρχίζεις να ανοίγεις το γκάζι προοδευτικά.
Για να γίνουν τα παραπάνω, ειδικά για να μπορέσεις να ανοίξεις το γκάζι σε κλειστή κατηφορική, αντιλαμβάνεσαι ότι η αρχική ταχύτητα πρέπει να είναι τέτοια που να στο επιτρέψει. Ιδιαίτερα χαμηλή.
yianyian
21/10/2014, 15:34
Μιλάμε πάντα για τέτοιες κατηφορικές που θέλουμε να μείνουμε στη λωρίδα μας, σωστά?
325361
Bladerunner
21/10/2014, 16:09
Μιλάμε πάντα για τέτοιες κατηφορικές που θέλουμε να μείνουμε στη λωρίδα μας, σωστά?
Και για τέτοιες, ναι. Όσο αφορά τη θέση μας στο δρόμο, πάντα εννοούμε ότι μένουμε στη λωρίδα μας. Εφόσον φυσικά δεν αναφερόμαστε σε πίστα.
xristos x
21/10/2014, 16:15
Ακριβώς για τέτοιες στροφές με την άπλετη θέα.... Του γκρεμού...
Allst@rf
21/10/2014, 16:26
Εχω αγορασει οικοπεδο σε τετοια στροφη, ουτε που το καταλαβα οτι επεσα...
yianyian
21/10/2014, 16:30
Το λάθος σου ποιο πιστεύεις ότι ήταν?
Allst@rf
21/10/2014, 16:32
Φορτισα πολυ το μπροστινο ...
http://youtu.be/WLq7RsNwGbs
Μιλάμε πάντα για τέτοιες κατηφορικές που θέλουμε να μείνουμε στη λωρίδα μας, σωστά?
Να πω την αμαρτία μου, σε τέτοιες στροφές και εφόσον έχω ορατότητα και δεν υπάρχει κανείς πίσω ή είναι πολύ μακριά, εγκαταλείπω για λίγο τη λωρίδα μου.
xristos x
21/10/2014, 19:43
http://youtu.be/WLq7RsNwGbs
+τα προηγουμενα! ειχει να πεσει μελέτη.... ευχαριστω :beer:
+τα προηγουμενα! ειχει να πεσει μελέτη.... ευχαριστω :beer:
:wave2:
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.