PDA

View Full Version : Πτώση κατά την αλλαγή κλίσης.



Bladerunner
06/02/2015, 14:17
Άνοιξη έρχεται, τα trackdays θα πληθύνουν, το ίδιο και οι βόλτες. Ας ξεσκονίσουμε λίγο τις φόρμες μας... :lol:

Κατά τη διάρκεια αλλαγής της κλίσης, όσο δηλαδή πιέζουμε το εσωτερικό άκρο του τιμονιού (ή τραβάμε το εξωτερικό), πόσο πιθανό είναι να χάσει κάποιος τροχός την πρόσφυσή του και να πέσουμε;

stam2
06/02/2015, 14:45
Άνοιξη έρχεται, τα trackdays θα πληθύνουν, το ίδιο και οι βόλτες. Ας ξεσκονίσουμε λίγο τις φόρμες μας... :lol:

Κατά τη διάρκεια αλλαγής της κλίσης, όσο δηλαδή πιέζουμε το εσωτερικό άκρο του τιμονιού (ή τραβάμε το εξωτερικό), πόσο πιθανό είναι να χάσει κάποιος τροχός την πρόσφυσή του και να πέσουμε;

αν στην αλλαγή κλίσης, το κέντρο βάρους δεν έχει προλάβει να μετατοπιστεί αρκετά προς το επιθυμητό, είναι πιθανόν το τιμόνι να βιαστεί να στρίψει, πιο γρήγορα από το σώμα της μηχανής... Σαφώς παίζει ρόλο και αν είμαστε σε φάση επιτάχυνσης, επιβράδυνσης ή σχετικής αδράνειας...

skylaros
06/02/2015, 15:40
Δυστυχώς είμαι ο πλέον ακατάλληλος αλλά μου αρέσουν αυτά τα τεστ, η λογική μου λέει ότι ο πίσω τροχός θα έχει μια τάση να γλιστρήσει προς την αντίθετη πλευρά από εκεί που πιέζουμε και να έχουμε ένα low side. Θα περιμένω απαντήσεις!

Bob_o_mastoras
06/02/2015, 15:50
Συγνωμη αλλα (ως κουλαδιον) δεν αντεληφθην.
Οταν λες ποσο πιθανο τι εννοεις;; 47,2 % πχ;; :p Λογικα ειναι αποτελεσμα πολλων συνιστωσων το ποτε και αν θα χασει καποιος τροχος την προσφυση.
Επισης (χωρις να το εχω μελετησει και τοσο) αλλαζωντας κλιση χρησιμοποιω πολυ περισσοτερο το σωμα μου και οχι τα χερια μου στο τιμονι.
Ειναι σωστο αυτο;;

sniper
06/02/2015, 15:54
Άνοιξη έρχεται, τα trackdays θα πληθύνουν, το ίδιο και οι βόλτες. Ας ξεσκονίσουμε λίγο τις φόρμες μας... :lol:

Κατά τη διάρκεια αλλαγής της κλίσης, όσο δηλαδή πιέζουμε το εσωτερικό άκρο του τιμονιού (ή τραβάμε το εξωτερικό), πόσο πιθανό είναι να χάσει κάποιος τροχός την πρόσφυσή του και να πέσουμε;
Πολύ πιθανό! :lol: :bawl:

Αλλά δεν βάζεις και τις άλλες παραμέτρους... σώμα, φρένα, δρόμος κλπ

...
Επισης (χωρις να το εχω μελετησει και τοσο) αλλαζωντας κλιση χρησιμοποιω πολυ περισσοτερο το σωμα μου και οχι τα χερια μου στο τιμονι.
Ειναι σωστο αυτο;;

Λάθος. Ή τα εχεις μπερδεμένα εσύ. Διάβασε πάλι το section Tips&Tricks και ξαναέλα με τον κηδεμόνα σου.

McGyver
06/02/2015, 16:30
Κατά τη διάρκεια αλλαγής της κλίσης, όσο δηλαδή πιέζουμε το εσωτερικό άκρο του τιμονιού (ή τραβάμε το εξωτερικό), πόσο πιθανό είναι να χάσει κάποιος τροχός την πρόσφυσή του και να πέσουμε;

Εξαιρετικά απίθανο θα έλεγα εγώ...

Cpt. Haddock
06/02/2015, 16:32
Tο γκαζι να εχετε ανοιχτο και ολα καλα :D

sniper
06/02/2015, 16:55
Εξαιρετικά απίθανο θα έλεγα εγώ...

Ναι, δεν εχει πέσει ποτέ κανενας έτσι...

amyroukai
06/02/2015, 17:02
Επειδή η φάση του γυροσκοπικου/αλλαγής κλίσης είναι και η μόνη στην οποία θεωρητικά δεν έχουμε φρένα, γκάζι η άλλη δύναμη που να προκαλεί ο αναβάτης πλην αυτής στο τιμόνι, είναι η μόνη φάση κατά την οποία η μοτοσικλέτα μπορεί να πέσει. Θεωρητικά επίσης, η φάση αυτή διαρκεί ελάχιστα, αν θυμάμαι καλά πολυ λιγότερο από δευτερόλεπτο για εναν προπονημενο οδηγό. Οπότε θεωρητικά μεν είναι επικίνδυνη, πρακτικά δύσκολα πεφτεις. Για οδηγούς στο δικό μας επίπεδο τουλάχιστον, με τις δικες μας αντιδράσεις.

Bladerunner
06/02/2015, 17:03
Να το ξανά τονίσω. Μας ενδιαφέρει το ενδεχόμενο πτώσης ΜΟΝΟ κατά τη διάρκεια του γυροσκοπικού. Αν θα πέσουμε αμέσως μετά δεν μας απασχολεί στο παρόν θέμα. :lol:

Νίκο (Sniper), ξέρεις κάποιον που έχει πέσει κατά την εφαρμογή του γυροσκοπικού;



Εξαιρετικά απίθανο θα έλεγα εγώ...

Για ποιο λόγο;

sniper
06/02/2015, 17:10
Να το ξανά τονίσω. Μας ενδιαφέρει το ενδεχόμενο πτώσης ΜΟΝΟ κατά τη διάρκεια του γυροσκοπικού. Αν θα πέσουμε αμέσως μετά δεν μας απασχολεί στο παρόν θέμα. :lol:

Φίλε αυτά τα τονίζουν, έχουν κλείσει σπίτια από λάθος υποθέσεις. :bawl:


Νίκο (Sniper), ξέρεις κάποιον που έχει πέσει κατά την εφαρμογή του γυροσκοπικού;




....

Ξαναλέω, είναι πολλές οι παράμετροι.
Μπήκες με παραπάνω φόρα;
Eίσαι ακόμα στα φρένα;
Ο μπροστινός είναι στον αέρα;

Ξέρω πολλούς που έχουν πέσει εφαρμόζοντας διάφορες και πολλές άλλες τεχνικές... Ακόμα ξέρω και κάποιον που έκανε ένα Κ9 αλοιφή πέφτοντας σε ευθεία (Κ7 - Μέγαρα) και σε γύρο ζεστάματος....

Ζεύκας
06/02/2015, 17:11
Με μιά πρώτη σκέψη δεν μου φαίνεται και πολύ πιθανό επειδή αλλάζεις κλίση και ασκείς πίεση στο τιμόνι να πέσεις

Bladerunner
06/02/2015, 17:19
Ξαναλέω, είναι πολλές οι παράμετροι.

Ανεξάρτητα ταχύτητας της μοτοσυκλέτας, αδιάφορο το αν είμαστε στα φρένα ή όχι, την στιγμή που σπρώχνουμε το τιμόνι υπάρχει περίπτωση να πέσουμε;

Αρκετοί αναβάτες φοβούνται να πλαγιάσουν γρήγορα το μηχανάκι τους επειδή ανησυχούν για πιθανό γλίστρημα. Είναι δικαιολογημένος ο φόβος τους; Η διαδικασία αλλαγής κλίσης ενέχει όντως τόσο μεγάλο κίνδυνο;

Joyrider
06/02/2015, 17:24
Ανεξάρτητα ταχύτητας της μοτοσυκλέτας, αδιάφορο το αν είμαστε στα φρένα ή όχι, την στιγμή που σπρώχνουμε το τιμόνι υπάρχει περίπτωση να πέσουμε;

Αρκετοί αναβάτες φοβούνται να πλαγιάσουν γρήγορα το μηχανάκι τους επειδή ανησυχούν για πιθανό γλίστρημα. Είναι δικαιολογημένος ο φόβος τους; Η διαδικασία αλλαγής κλίσης ενέχει όντως τόσο μεγάλο κίνδυνο;

Τώρα που το έθεσες έτσι, μου έχει τύχει να νιώσω γλύστριμα από πολύ απότομο πλάγιασμα επειδή (όπως νόμιζα) είχα κρύα λάστιχα. Παίζει κάτι τέτοιο; Το γκάζι ήταν ανοιχτό όμως οπότε παίζει μάλλον τον ρόλο του.

Ζεύκας
06/02/2015, 17:26
στα bold θα σου απαντήσω πως ΟΧΙ.

δεν ξέρω να σου πω αν έχεις σλικ σε βρόχη και τραβήξεις σφαλιάρα στο τιμόνι

sniper
06/02/2015, 17:27
Ανεξάρτητα ταχύτητας της μοτοσυκλέτας, αδιάφορο το αν είμαστε στα φρένα ή όχι, την στιγμή που σπρώχνουμε το τιμόνι υπάρχει περίπτωση να πέσουμε;

Αρκετοί αναβάτες φοβούνται να πλαγιάσουν γρήγορα το μηχανάκι τους επειδή ανησυχούν για πιθανό γλίστρημα. Είναι δικαιολογημένος ο φόβος τους; Η διαδικασία αλλαγής κλίσης ενέχει όντως τόσο μεγάλο κίνδυνο;

Όχι.

McGyver
06/02/2015, 17:29
Για ποιο λόγο;

Γιατί εκείνη τη στιγμή η μοτοσικλέτα είναι σε ηρεμία και δεν ασκούνται δυνάμεις που μπορεί να οδηγήσουν σε απώλεια πρόσφυσης.

amyroukai
06/02/2015, 17:29
Αν δεν κάνω λάθος έχουμε δει ουκ ολίγες φορές μοτοτζιπαίους να φεύγουν με low τη στιγμή που δίνουν κλίση.

Για εμάς τους κοινούς θνητούς είναι απίθανο να συμβεί αυτό που έχεις τονισμένο.

Allst@rf
06/02/2015, 17:48
και γω πιστευω οτι η κινηση αλλαγης κλισης δεν ενεχει κινδυνο πτωσης απο μονης της...

teogtp
06/02/2015, 17:57
Εγώ ο κουλός πιστεύω ότι τα κρύα λάστιχα μάλλον θα σε πουλήσουν την συγκεκριμένη στιγμή.

Bladerunner
06/02/2015, 18:04
Το μηχανάκι δεν είναι και τόσο σε κατάσταση ηρεμίας. Εκείνο ήθελε να μείνει όρθιο και να συνεχίσει ευθεία κι εμείς του επιβάλλαμε να πλαγιάσει για να στρίψει.

Παρόλα αυτά, ναι, δεν είναι εύκολο (ως καθόλου) να πέσουμε κατά την παραπάνω φάση. Γιατί όμως;

Σκεφτείτε το εξής:

Από μπροστινό πέφτουμε όταν για κάποιο λόγο "διπλώνει" προς τα μέσα ο μπροστά τροχός. Όταν εφαρμόζουμε το "γυροσκοπικό" προς τα πού κοιτάει ο μπροστινός τροχός;

amyroukai
06/02/2015, 18:04
O λόγος που δεν γίνεται να πέσεις κατά την διάρκεια της αλλαγής κλίσης είναι ότι πρακτικά αδυνατεί ο οδηγός να δώσει τέτοιες δυνάμεις που να μπορέσουν να υπερνικήσουν την πρόσφυση του ελαστικού.

Ο Code και ο Chandler στην "βίβλο" γράφουν ότι αυτό είναι εφικτό σε βροχή ή υπό ολισθηρές συνθήκες γενικώς ή από λάθος σετάρισμα. Υπ'όψιν βέβαια ότι οι ρυθμοί του Chandler είναι πολύ έξω από τις δυνατότητες του τυπικού οδηγού, το οποίο συνηγορεί στο ότι εμείς αποκλείεται να το χάσουμε κατ' αυτόν τον τρόπο έστω και σε δύσκολες συνθήκες...

spyrakos35
06/02/2015, 18:07
Σκεφτείτε το εξής:

Από μπροστινό πέφτουμε όταν για κάποιο λόγο "διπλώνει" προς τα μέσα ο μπροστά τροχός. Όταν εφαρμόζουμε το "γυροσκοπικό" προς τα πού κοιτάει ο μπροστινός τροχός;

Καλοοοοοοοο

McGyver
06/02/2015, 18:15
Το μηχανάκι δεν είναι και τόσο σε κατάσταση ηρεμίας. Εκείνο ήθελε να μείνει όρθιο και να συνεχίσει ευθεία κι εμείς του επιβάλλαμε να πλαγιάσει για να στρίψει.

Παρόλα αυτά, ναι, δεν είναι εύκολο (ως καθόλου) να πέσουμε κατά την παραπάνω φάση. Γιατί όμως;

Σκεφτείτε το εξής:

Από μπροστινό πέφτουμε όταν για κάποιο λόγο "διπλώνει" προς τα μέσα ο μπροστά τροχός. Όταν εφαρμόζουμε το "γυροσκοπικό" προς τα πού κοιτάει ο μπροστινός τροχός;

Εννοούσα πως δεν πιέζονται οι αναρτήσεις και δε μεταφέρουμε βάρος με φρένα ή γκάζι για να πιεστούν τα λάστιχα περισσότερο από όσο όταν η μηχανή είναι όρθια.

Bladerunner
06/02/2015, 18:39
Εννοούσα πως δεν πιέζονται οι αναρτήσεις και δε μεταφέρουμε βάρος με φρένα ή γκάζι για να πιεστούν τα λάστιχα περισσότερο από όσο όταν η μηχανή είναι όρθια.

Καταλαβαίνω πως το λες. Όντως σε συνήθη οδήγηση ισχύουν τα παραπάνω. Θα μπορούσαμε όμως να είμαστε στα φρένα και να ασκούμε ταυτόχρονα το "γυροσκοπικό". Πάλι δεν κινδυνεύουμε! Η απάντηση στο "γιατί" βρίσκεται στην κατεύθυνση που είναι στραμμένος ο μπροστινός τροχός.

Allst@rf
06/02/2015, 18:47
Καταλαβαίνω πως το λες. Όντως σε συνήθη οδήγηση ισχύουν τα παραπάνω. Θα μπορούσαμε όμως να είμαστε στα φρένα και να ασκούμε ταυτόχρονα το "γυροσκοπικό". Πάλι δεν κινδυνεύουμε! Η απάντηση στο "γιατί" βρίσκεται στην κατεύθυνση που είναι στραμμένος ο μπροστινός τροχός.

Κλεβεις!

Γιατι αναφερεσαι στα φρενα απο τη στιγμη που εξαρχης τα εχεις βγαλει εκτος της κουβεντας;

:D

pipe_smoker
06/02/2015, 18:53
Να πέσουμε κατά τη διάρκεια εφαρμογής του counter steering (εγώ γυροσκοπικό δεν μπορώ να το πω, σ'μπαθάτε με :D), not a fucking chance.

Στο συγκεκριμένο "καρέ" από το όλο "βιντεάκι" του στρίβειν (που κόβει στοχευμένα ο blade και στο οποίο αναφέρεται), βρισκόμαστε ήδη σε μια ελεγχόμενη "πτώση" την οποία εμείς προκαλούμε και τη σταματάμε όταν σταματάμε να σπρώχνουμε το εσωτερικό γκριπ.

Το μηχανάκι ήθελε να συνεχίσει όρθιο, εμείς το ζορίσαμε για να πέσει μέχρι εκεί που θέλαμε.
Μέχρι στιγμής δε συντρέχει κανένας λόγος για να χάσει κάποιος τροχος την πρόσφυση.

Το πρόβλημα είναι ότι το συγκεκριμένο "καρέ" μπορούμε να το απομονώσουμε στη θεωρητική κουβέντα και να παγώσουμε την εικόνα.
Στην πράξη όλο το "βιντεάκι" αποτελεί ένα συνεχές.
Για να φτάσουμε με ασφάλεια στο συγκεκριμένο σημειό πρέπει να μην έχουμε πέσει κατά τη διαδικασία του φρεναρίσματος και να ανοίξουμε έγκαιρα το γκάζι αμέσως μόλις σταματήσουμε να σπρώχνουμε το τιμόνι προκειμένου να μην πέσουμε, όχι κατα τη διάρκεια του counter (είπαμε αυτό δε γίνεται), αλλά αμέσως μετά.

kostas777
06/02/2015, 18:55
Καλή ερώτηση, το έχουμε ξανα αναφέρει αυτό σε άλλο θέμα αλλά μάλλον δεν θυμόμαστε. Το συγκεκριμένο το ρωτάνε στο CSS level 1 και η σωστή απάντηση είναι ότι η μηχανή δεν πέφτει όταν παίρνει κλίση για να στρίψει, μόνο πριν ή μετά και ότι το αν θα το κάνουμε αργά σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι είμαστε πιο ασφαλείς. Γιαυτό φροντίζουμε να το κάνουμε όσο πιο γρήγορα μπορούμε έτσι ώστε να ελαχιστοποιούμε τον χρόνο που η μοτοσυκλέτα βρίσκεται σε αστάθεια που είναι ακριβώς ο χρόνος κατά τον οποίο μεταβάλλεται η κλίση της. Μάλιστα ο δάσκαλος συμπλήρωσε: «αν γνωρίζετε κάποιον που να έπεσε δοκιμάζοντας να στρίψει πιο γρήγορα, να τον βρούμε να μας πει πως τα κατάφερε».

McGyver
06/02/2015, 19:11
Καταλαβαίνω πως το λες. Όντως σε συνήθη οδήγηση ισχύουν τα παραπάνω. Θα μπορούσαμε όμως να είμαστε στα φρένα και να ασκούμε ταυτόχρονα το "γυροσκοπικό". Πάλι δεν κινδυνεύουμε! Η απάντηση στο "γιατί" βρίσκεται στην κατεύθυνση που είναι στραμμένος ο μπροστινός τροχός.

Ναι βρε δάσκαλε, αλλά το αρχικό ερώτημά σου ήταν αν θα χάσει κάποιος από τους δυο τροχούς πρόσφυση για να στουμπίσουμε, όχι αν θα φάμε low side κατά το counter steering...

pipe_smoker
06/02/2015, 19:13
Ναι βρε δάσκαλε, αλλά το αρχικό ερώτημά σου ήταν αν θα χάσει κάποιος από τους δυο τροχούς πρόσφυση για να στουμπίσουμε, όχι αν θα φάμε low side κατά το counter steering...

Τι διαφορά έχει το ένα από το άλλο ρε Θωμά?

amyroukai
06/02/2015, 19:14
Θα μπορούσαμε όμως να είμαστε στα φρένα και να ασκούμε ταυτόχρονα το "γυροσκοπικό". Πάλι δεν κινδυνεύουμε! Η απάντηση στο "γιατί" βρίσκεται στην κατεύθυνση που είναι στραμμένος ο μπροστινός τροχός.

Εμ... Με ζμπαθάτε. Ο Code για το συγκεκριμένο θέμα λέει ότι "Can you turn too quickly? Yes. It is possible to steer the bike so quickly that the sudden load on the tires is enough to completely lose traction. That's the real limit. How often does that happen? Well, how many times have you seen someone turn in, lose the front end and crash (being too hard on the brakes and turning at the same time not included)? It's very rare." Συνεχίζει γράφοντας ότι άλλες εξαιρέσεις είναι το να στρίψεις υπερβολικά γρήγορα στο βρεγμένο ή σε άλλη γλιστερή επιφάνεια, να έχεις υπερβολικά μαλακή ανάρτηση που επιτρέπει στα καλάμια να τερματίσουν.
Αν ξοδεύεις πρόσφυση στα φρένα, σου μένει λιγότερη για το steering για αυτό θεωρείται ότι πρέπει να έχεις ξεμπερδέψει με το ένα πριν αρχίσεις το άλλο. Ή κάτι δεν κατάλαβα;


Γενικά είναι κάπως "περίεργο" αυτό που συζητάμε.
Θεωρείται πως ο χρόνος ανάμεσα στα διαδοχικά βήματα είναι μηδέν; Γιατί στην πράξη δεν το βλέπω...
Το steering ας πούμε έρχεται "αμέσως" μετά την επιβράδυνση. Εγώ λοιπόν (για να μην μιλάω γενικά) πες ότι χρειάζομαι Χ χρόνο (που δεν είναι αμελητέος γιατί δεν είμαι άριστα εκπαιδευμένος) για να επεξεργαστώ το "άφησες τα δάχτυλα από τη μανέτα, σπρώξε τιμόνι". Μέσα σε αυτόν τον χρόνο τα καλάμια που είχαν συμπιεστεί από τη φάση του φρεναρίσματος επιστρέφουν σε μιά άλλη θέση ισορροπίας αφού λείπει η δύναμη του φρένου. Πιθανώς στον ίδιο χρόνο δίνω δύναμη στο τιμόνι, είπαμε ότι πρακτικά δεν κινδυνεύω από πτώση. Το steering θεωρώ ότι τελειώνει τη στιγμή που σταματάω να δίνω δύναμη στο τιμόνι. Μεσολαβεί ένας χρόνος κατά τον οποίο εγώ επεξεργάζομαι το "άφησα το τιμόνι, να διαλέξω την as soon as possible στιγμή που ανοίγω το γκάζι" χρόνος πάλι μη μηδενικός, όπου ο τροχός επιστρέφει μέσα και αρχίζει άλλη ισορροπία δυνάμεων και η επόμενη αλληλουχία δράσεων. Από την στιγμή που θα ανοίξω το γκάζι και μετά δεν πέφτω, όπως έχουμε ήδη συζητήσει.

Καταλαβαίνω λοιπόν ότι τα "επικίνδυνα" για πτώση χρονικά σημεία είναι δύο: Το (πολύ πολύ πολύ απίθανο σχεδόν αδύνατο) σημείο του να πιέσω τόσο γρήγορα και δυνατά το τιμόνι που να χαθεί η πρόσφυση εμπρός στο steering και το σημείο στο οποίο επιστρέφει ο τροχός προς τα μέσα το οποίο δεν ξέρω αν χρεώνεται στο steering σαν χρόνος ή στο turning σαν χρόνος, πάντως δεν έχω προλάβει να ανοίξω το γκάζι κατά τα γνωστά.

Bladerunner
06/02/2015, 19:15
Ναι βρε δάσκαλε, αλλά το αρχικό ερώτημά σου ήταν αν θα χάσει κάποιος από τους δυο τροχούς πρόσφυση για να στουμπίσουμε, όχι αν θα φάμε low side κατά το counter steering...

Έλα, παραδέξου το... Κάνεις ταυτόχρονα και κάτι άλλο, έτσι; :lol:

pipe_smoker
06/02/2015, 19:16
Θα μπορούσαμε όμως να είμαστε στα φρένα και να ασκούμε ταυτόχρονα το "γυροσκοπικό". Πάλι δεν κινδυνεύουμε! Η απάντηση στο "γιατί" βρίσκεται στην κατεύθυνση που είναι στραμμένος ο μπροστινός τροχός.

Ναι αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση μπορεί να μην κινδυνεύουμε από δίπλωμα, αλλά φλερτάρουμε κάλλιστα με μπλοκάρισμα-δίπλωμα προς τα έξω-και low αν το παρακάνουμε.

Ή κάπου κατάλαβα λάθος?

(άλλη περίπτωση αυτή βέβαια, δεν έχει να κάνει με το αρχικό ερώτημα)

pipe_smoker
06/02/2015, 19:17
Έλα, παραδέξου το... Κάνεις ταυτόχρονα και κάτι άλλο, έτσι; :lol:

Θα πεινάει και θα κυνηγάει πάλι:bawl:

pipe_smoker
06/02/2015, 19:27
Εμ... Με ζμπαθάτε...

Σε ζμπαθάμε γιατί είσαι ζμπαθητικός όπως και να'χει:D

Γι'αυτό κι εγώ το περιέγραψα ως ένα συνεχές στην πράξη το όλο πράγμα.
Όσο πιο πολύ βέβαια το μελετάμε και το κόβουμε στη θεωρία τόσο καλύτερα μπορούμε να το κατανοήσουμε και να το εφαρμόσουμε στο συνεχές της πράξης.

McGyver
06/02/2015, 19:36
Έλα, παραδέξου το... Κάνεις ταυτόχρονα και κάτι άλλο, έτσι; :lol:

Αυτή τη στιγμή όχι, αλλά έκανα πολλά πράγματα ταυτόχρονα όλη την εβδομάδα, οπότε την έχουν ακούσει λίγο οι processorες :lol:...

Anyway, το αφήνω για να μη χαλάσω την κουβέντα, σφουγγάρισε αν θες για να μείνει καθαρό.

:beer:

biglebowski
06/02/2015, 21:38
Εγω Δημητρη λεω οτι δεν πεφτεις κατα την διαρκεια του γυροσκοπικου ακομα κι'αν το κανεις βιαια κ δωσεις αποτομα κλιση στην μοτο.

Στα gp που αναφερει ενας φιλος οτι πεφτουν με το που δινουν κλιση απο μπροστινο,οφειλεται οτι ταυτοχρονα φρεναρουν υπο κλιση (trail braking) παιζοντας στα ορια της προσφυσης.

Bob_o_mastoras
06/02/2015, 21:56
Λάθος. Ή τα εχεις μπερδεμένα εσύ. Διάβασε πάλι το section Tips&Tricks και ξαναέλα με τον κηδεμόνα σου.

Διαβασα αρκετα. Θησαυρος γνωσης το tips and tricks section. Να 'σται καλα παιδια που το φτιαξατε! :a012:
Συνεχιζω να εχω καποιες αποριες επι του θεματος που αναφερθηκε στο θρεντ αλλα πολλα τα εχω κατανοησει.
θα συνεχισω το διαβασμα και αν δεν λυθουν θα ξαναποσταρω. :)

υ.γ. Ο κηδεμονας μου δεν μπορεσε να ερθει. :p

Bladerunner
07/02/2015, 10:53
Εγω Δημητρη λεω οτι δεν πεφτεις κατα την διαρκεια του γυροσκοπικου ακομα κι'αν το κανεις βιαια κ δωσεις αποτομα κλιση στην μοτο.

Και ο λόγος είναι ότι και οι δύο τροχοί έχουν την ίδια κατεύθυνση. Προς το εξωτερικό της στροφής!

330829

Semiaz
08/02/2015, 00:28
Πάντα υπάρχει πιθανότητα να πέσεις. Λόγω του γυροσκοπικού σε quick turn καθαρά όμως όχι. +1 στον φίλο που είπε για το ανοιχτό γκάζι και όλα καλά.

counterstriker
01/09/2015, 14:49
Κι εδώ παιδιά ο μάστορας γιατί πέφτει; Δεν είναι κατά τη διάρκεια του γυροσκοπικού; https://www.youtube.com/watch?v=Y3MDywjGYBs

BLiTzER
01/09/2015, 14:52
Επειδή ακουμπάει τη μοτοσυκλέτα του Rossi.

counterstriker
01/09/2015, 14:58
Επειδή ακουμπάει τη μοτοσυκλέτα του Rossi.

Αδερφέ εμένα γιατί μου φαίνεται ότι σουζάρει ο μπροστά τροχός; σαν να πήγε να κάνει countersteering με φουλ γκάζι ένα πράγμα. Μπορεί να λέω μέγιστη κουταμάρα, ως άσχετος. Αλλά βλέπω ότι ο μπροστά έχει σηκωθεί. κι αν δεν έχω καταλάβει λάθος, κατά τη στιγμή του γυροσκοπικού το γκάζι πρέπει να είναι κλειστό. Πώς σηκώνεται η μηχανή με κλειστό το γκάζι;

counterstriker
01/09/2015, 15:01
Χμμμ το ψαξα, έχεις δίκαιο. έχει βρει τροχό με τροχό. Δεν μπορούσα να το καταλάβω από το βίντεο

BLiTzER
01/09/2015, 15:03
Ακουμπούν οι τροχοί, μπροστά του Marquez, πίσω του Rossi και μάντεψε ποιος τροχός βγαίνει πάντα νικητής σε τέτοια μονομαχία :P

Ο τροχός του Marquez σηκώνεται, επειδή ο Rossi, αλλάζοντας πορεία, "εκτοξεύει" τον μπροστινό τροχό του MM.

Δεν πέφτεις επειδή σουζάρεις, ειδικά σε τέτοιο επίπεδο.

Joyrider
01/09/2015, 15:19
Το να είσαι ήδη πλαγιασμένος και το μπροστινό να δείχνει προς το εσωτερικό της στροφής και το countersteering που θα κάνεις να μην αλλάζει το που δείχνει είναι εκτός ερώτησης;

byron
01/09/2015, 16:26
Το να είσαι ήδη πλαγιασμένος και το μπροστινό να δείχνει προς το εσωτερικό της στροφής και το countersteering που θα κάνεις να μην αλλάζει το που δείχνει είναι εκτός ερώτησης;

Το countersteeing έχει γίνει πριν πλαγιάσεις για να πλαγιάσεις. Αν σπρώξεις ή τραβήξεις υπο κλίση, θα πλαγιάσει περισσότερο ή θα σηκωθεί. Αν δειχνει ο μπροστινός προς το εσωτερικό, και είσαι πλαγιασμένος συνήθως δεν έχει καλή κατάληξη.

Joyrider
01/09/2015, 16:49
Το countersteeing έχει γίνει πριν πλαγιάσεις για να πλαγιάσεις. Αν σπρώξεις ή τραβήξεις υπο κλίση, θα πλαγιάσει περισσότερο ή θα σηκωθεί. Αν δειχνει ο μπροστινός προς το εσωτερικό, και είσαι πλαγιασμένος συνήθως δεν έχει καλή κατάληξη.

Ναι αλλά όχι μόνο για να ξεκινήσεις την στροφή αλλά και για μικροδιορθώσεις αλλά και για να σηκώσεις την μηχανή αφού τελειώσει η στροφή. Και νομίζω είναι δεδομένο ότι ο τροχός αυτόματα πάντα θα δείξει προς το εσωτερικό μόλις τελειώσεις με το αρχικό countersteering.

byron
01/09/2015, 16:56
Ναι αλλά όχι μόνο για να ξεκινήσεις την στροφή αλλά και για μικροδιορθώσεις αλλά και για να σηκώσεις την μηχανή αφού τελειώσει η στροφή. Και νομίζω είναι δεδομένο ότι ο τροχός αυτόματα πάντα θα δείξει προς το εσωτερικό μόλις τελειώσεις με το αρχικό countersteering.

Εχω την εντύπωση (αν δίνουμε την ίδια ερμηνεία του εσωτερικού) προς όταν αρχίσει να δείχνει ο μπροστινός προς τα μέσα (υποστρέφει δλδ) καραδοκεί το lowside. Καλύτερα να απαντήσει ο Blade όμως ως πλέον αρμόδιος.

MG-KTiNoS
01/09/2015, 17:28
Εγώ δεν νομίζω πως μόνο καραδοκεί....
Νομίζω πως είναι εκεί και εσύ είσαι στη φάση του....
-Όχι ρε γμτο κερατό μου πάλι π.... τα κανα ολα....
:lol:


340295

Joyrider
01/09/2015, 17:33
Εχω την εντύπωση (αν δίνουμε την ίδια ερμηνεία του εσωτερικού) προς όταν αρχίσει να δείχνει ο μπροστινός προς τα μέσα (υποστρέφει δλδ) καραδοκεί το lowside. Καλύτερα να απαντήσει ο Blade όμως ως πλέον αρμόδιος.

Ναι και γω αυτό εννοώ εσωτερικό. Οπότε το ερώτημα είναι αν μπορείς να επιφέρεις το lowside μόνο με το countersteering έστω και σε αυτήν την ακραία περίπτωση. Εκτός αν είναι offtopic.
Το ότι αφού σταματήσεις να ασκείς δύναμη στο τιμόνι ο μπροστά τροχός θα δείξει από μόνος στου στο εσωτερικό, το έχω στο μυαλό μου ως δεδομένο.
Στις μικρές ταχύτητες είναι πιο αντιληπτό https://www.youtube.com/watch?v=-mS2nMiQpLU

Jatro
12/09/2015, 13:51
Να πω κι εγω τις θεωρητικουρες μου?

Παρτε το φυσικο μοντελο οσο πιο απλα γινεται.

Εχουμε μια μηχανη που κινειται ορθια με μια δεδομενη ταχυτητα η οποια ειναι ικανη να δωσει στον μπροστινο τροχο τη δυνατοτητα με τη γυροσκοπικη μεταπτωση του να στρεψει ολη τη μηχανη.

Σπρωχνοντας το εσωτερικο του τιμονιου θα εφαρμοστει ενα ΖΕΥΓΟΣ δυναμεων επι του μπροστινου τροχου. Μια δυναμη θα εφαρμοστει εκει που ακουμπα ο τροχος στο εδαφος και θα δειχνει στο εξωτερικο της στροφης, και η δευτερη θα εφαρμοστει στην κορυφη του στεφανιου και κατα το εσωτερικο της στροφης. Αν η μηχανη αυτη ηταν στο αερα, τοτε η μπροστινη ροδα θα στρεφοταν στο εσωτερικο της στροφης παρασυροντας και την υπολοιπη μοτο μαζι της. Επειδη, ομως, δεν ειμαστε στον αερα, η τριβη του ελαστικου με το εδαφος, "εξουδετερωνει" την κατωτερη δυναμη του ζευγους δυναμεων και αφηνει την ανωτερη να στριψει τη μοτο στο εσωτερικο. Η τριβη, ομως εχει καποια ορια, το βαρος της μοτο επι τον συντελεστη τριβης του εδαφους.

Ως εκ τουτου, θεωρητικα, παντα, και με ενα απλο φυσικο μοντελο κατα νου, υπαρχει ενα οριο περαν του οποιου, αν το αναποδο τιμονι εφαρμοστει τοσο βιαια, η τριβη δεν θα ειναι αρκετη να κρατησει το πελμα του ελαστικου στο εδαφος, και ο τροχος θα στεψει κατα τον διαμηκη αξονα του, παρασυροντας ολη τη μοτο μαζι του, δινοντας μας ενα ωραιοτατο low side.

Στο βιντεακι που ο πισω αναβατης καβαλαει τον τροχο του μπροστινου πανω στην αλλαγη κλισης, ειναι ενα καλο παραδειγμα μειωσης της προσφυσης και στρεψης του τροχου επι του διαμηκους αξονος και οχι επι του εδαφους.

byron
16/10/2015, 15:53
Η απάντηση είναι απλή. Στρίβεις με όρθιο μηχανάκι :tooth:

Lowes by Fastlane Racing (https://www.facebook.com/248879948649289/videos/448017145402234/)